Home
پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان

صفحه اصلی » مقالات » کلینیک ساختمانی » پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان شامل دو جداره شیشه هست که توسط یک قطعه (که به اون اسپیسر نیز می‌گن) از هم جدا نگه داشته می‌شن. استفاده از این پنجره یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرمایه‌گذاری طولانی مدت هست. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا استفاده از پنجره دوجداره یک ضرورت در ساختمان‌ها هست . ما در این مقاله می‌خوایم به بررسی ضرورت استفاده از پنجره دوجداره ساختمان بپردازیم و به شما عزیزان توضیح بدیم این پنجره چه عملکردی داره. با ما همراه باشین .

پنجره دوجداره ساختمان
فریم پنجره آلومینیومی

پنجره دوجداره ساختمان چیه

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره ساختمان پنجره‌ای است که برای تولید آن از شیشه دوجداره استفاده می‌شه. دلیل استفاده از این شیشه دو جداره در واقع برای حبس یک لایه هوا درمیان این شیشه اس . هوا یک عایق حرارتی و صوتی اس . لذا با حبس کردن هوا در میان این دو لایه می‌توان یک عایق حرارتی و صوتی درون پنجره ایجاد کنیم .

نصب شیشه پنجره دوجداره

هوای بین دو لایه شیشه رو می‌توان توسط پمپ خلا خارج نمود و یا از گاز آرگون و یا کریپتون پرکرد . این دو گاز به مراتب عایق حرارتی بهتری از هوای خالی هستن . لذا می‌تونین اطمینان حاصل کنین که هدر رفت انرژی شما به کمترین حد ممکن می‌رسه . پنجره‌های واقعا کارآمد و با کیفیت از گازهایی مانند آرگون ، زنون یا کریپتون در فاصله بین ورق‌های شیشه استفاده می‌کنن.


مزایا و مضرات پنجره دوجداره

هنگامی که از پنجره‌های تک جداره شیشه‌ای در خونه‌ی خود استفاده می‌کنین. متوجه می‌شین که اتاق‌های شما در ماه های تابستون گرم‌تر و در زمستون سردتر می‌شن. همچنین ، سر و صدا و آلودگی‌های صوتی به راحتی وارد می‌شه. یکی دیگر از مضرات این پنجره‌ها اینه که شیشه به راحتی شکسته می‌شه و امکان سرقت و دزدی افزایش پیدا می‌کنه . با توجه به این مشکلات ،افراد به سمت استفاده از پنجره‌های دوجداره متمایل می‌شن.

ما در ادامه می خوایم مزایا و مضرات پنجره دوجداره ساختمان رو برای شما شرح بدیم. تا جوانب مثبت و منفی رو بررسی کنین و تصمیم بگیرین که آیا باید در خونه خود با استفاده از پنجره‌های دو جداره سرمایه‌گذاری کنین یا خیر . با ما همراه باشین .


مزایای پنجره دوجداره

جلوگیری از انتقال صدا

پنجره دوجداره ساختمان

پنجره‌های تک‌جداره ، نه تنها دمای هوا رو انتقال می‌دن ، بلکه می‌تونه صداهای خارجی رو نیز وارد کنه. خواه اتومبیل هایی باشه که در جاده حرکت می‌کنن، سگ‌هایی که پارس می‌کنن و یا افرادی که از کنار پنجره عبور می‌کنن . اگر می‌خواید آرامش داشته باشین ، شنیدن این صداها هرگز ایده آل نیست .

با این حال ، یکی از مزایای پنجره دوجداره اینه که سر و صدا رو بیشتر می‌پوشونه. به این معنی که اگر در منطقه‌ای پر سر و صدا ، نزدیک ایستگاه قطار یا فرودگاه زندگی می‌کنین. یا یک فرد سبک خواب هستین ، بسیار مفید هست. از طرف دیگر ، شما هم‌چنین می‌تونین از صدای بلند گوش دادن. به موسیقی در خونه خود بدون نگرانی از مزاحمت همسایه لذت ببرین!


افزایش امنیت خونه شما با پنجره دوجداره

شکستن پنجره‌های دارای شیشه دوجداره سخت‌تر و باز کردن اونا از بیرون مشکل ساز هست . این مسئله باعث افزایش سطح ایمنی خونه شما می‌شه، و سارقان از نفوذ در خانه دلسرد می‌شن. پنجره دوجداره ساختمان یکی از راه‌های غیر مستقیم برای افزایش امنیت خونه محسوب می‌شه.


پنجره‌های دوجداره ارزش دارایی شما رو افزایش می‌دن

اگر به فکر افزایش سرمایه خود از طریق بازسازی خونه هستین ، بهترین راه تعویض پنجره‌های خودتون هست . با توجه به تمام مزایای ذکر شده در موارد بالا ، قیمت فروش یا ارزش خونه شما با خرید پنجره‌های دوجداره دو چندان افزایش پیدا می‌کنه. بنابراین اگر قصد فروش ملک خود و یا افزایش ارزش اونو دارین ، معمولاً اگر پنجره‌ها و درهای شما دارای شیشه دوجداره هستن، می‌تونین نتیجه بهتری بگیرین. پنجره دوجداره ساختمان به دلیل کاربردهای بالایی که داره ارزش ملک شما رو افزایش میده.


کاهش قبوض انرژی

از آنجایی که پنجره‌های دوجداره گرمای بیشتری رو در خود نگه می‌دارن. به احتمال زیاد نیازی به گرمایش بیش از حد خونه با استفاده از گرمایش مرکزی یا بخاری‌های ذخیره‌سازی ندارین. با افزایش فعلی تغییرات اقلیمی و کمک به محیط زیست ، داشتن پنجره‌های دو جداره به طور ناخواسته سازگار با محیط زیست هست. زیرا قبوض انرژی شما پس از نصب پنجره‌های دوجداره به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنه.


مضرات پنجره دوجداره

گرما رو به دام می‌اندازن

این ممکنه در زمستان یک مزیت باشه ، اما در تابستون این می‌تونه یک مشکل باشه. بنابراین باید توجه داشته باشین که از پنجره‌های بازشو استفاده کنین و یا سیستم سرمایشی مناسبی داشته باشین . هم‌چنین استفاده از شیشه‌های رفلکس در پنجره دوجداره ساختمان می‌تونه جلوی ورود اشعه‌های گرمازای خورشید رو بگیره.

آنها ممکن هست برای خونه‌هایی با سبک معماری قدیمی‌تر مطابقت نداشته باشن

خونه‌ای با سبک معماری قدیمی‌تر ، اگر پنجره‌های دوجداره معمولی مدرن شما رو داشته باشه ، ممکنه ناهماهنگ به نظر برسه. اما برخی از شرکت‌های تولیدکننده شیشه‌های دوجداره مانند فرکو ، متخصص در ساخت پنجره‌های دوجداره برای خونه‌های قدیمی و یا مقاوم‌سازی پنجره‌های موجود هستن . بنابراین ممکنه این مشکل چندانی نباشه.

هزینه پنجره دوجداره در ابتدا بیشتر هست

بدیهی اس ، از آنجا که دو شیشه به جای یک شیشه وجود داره ، پنجره‌های دو جداره هزینه بیشتری دارن. اما اگر میزان پس اندازهایی که در بلندمدت به دست میارین، و سایر مزایای اونو نیز در نظر بگیرین، ممکنه صرفاً یک سرمایه گذاری ارزشمند باشه.


پنجره دوجداره ترمال بریک

پنجره دوجداره ساختمان

یکی از معایب ذکر شده از شکاف هوا (به جای پر کردن گاز نجیب) پنجره دو جداره ساختمان ، از دست دادن همرفتی ناشی از گردش هوا در اطراف ورق‌های شیشه اس. گازهای دیگر ممکنه تلفات همرفتی رو به دلیل جرم بالاتر کاهش بدن ، که منجر به انتشار کندتر می‌شه. لذا عایق بهتری هستن . برای حل این موضوع می‌توان از راه حل استفاده از پنجره ترمال بریک استفاده کرد. فریم‌های آلومینیومی این پنجره‌ها دارای شکست حرارتی هستن . این شکست حرارتی به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کنه. و پل انتقال حرارت رو قطع می‌کنه.


بهره‌وری انرژی در پنجره‌های دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره
فریم پنجره دوجداره

بهره وری انرژی محصول ، به ابزار یا روشی اشاره داره، که مصرف کلی انرژی رو کاهش می‌ده. با این حال ، برای اینکه واقعا “انرژی کارآمد” باشه. عملیات منظم باید بتونه با همون استاندارد ، اما با کاهش هزینه‌های انرژی انجام بشه. به عنوان مثال ، لامپ های LED به همان اندازه .و گاهی اوقات نور بیشتری نسبت به لامپ‌های معمولی تولید می‌کنن. اونا از انرژی کمتری برای کار استفاده می‌کنن و بیشتر عمر می‌کنن. بنابراین ، لامپ‌های LED از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه هستن. 

برای اینکه یک محصول از نظر انرژی کارآمد تلقی بشه . باید بتونه کل مصرف انرژی رو در مقایسه با استاندارد صنعت فعلی 10 درصد کاهش بده. به عنوان مثال ، پنجره‌ای که در مقایسه با پنجره معمولی. از خروج 10 درصد انرژی بیشتر از ساختمان جلوگیری می‌کنه. یک پنجره کم مصرف محسوب می‌شه. بهره‌وری انرژی شامل انجام همان کار یا بیشتر با انرژی کمتر مورد نیاز هست.  


مراحل ساخت پنجره دوجداره ساختمان

ساخت فریم پنجره دوجداره

پنجره دوجداره ساختمان

فریم پنجره دوجداره می‌تونه در انوع متریال‌های چوبی ، آلومینیومی ، آهنی ، uPVC ، آلوود و … تولید بشه . به طبع هریک از این متریال ها به شیوه خاص خود تهیه می‌شن. پس ما در مورد فرآیند های یکسانی که در مورد همه ی اونا صدق می‌کنه صحبت می‌کنیم . مهم‌ترین نکته در مورد تولید فریم پنجره ابعاد اونه.

معمولا پنجره‌ها در ابعاد استانداردی ساخته می‌شن . اما متناسب با طراحی‌های متنوع ساختمان‌ها برخی از تولیدی‌ها این امکان رو در اختیار مشتری می‌ذارن که پنجره تماما از 0 تا 100 متناسب با سلیقه اونا تولید بشه . کمپانی فرکو این امکان رو در اختیار مشتری‌های عزیز خود قرار می‌ده . فرقی نمی‌کنه که شما یک پنجره تمام قدی بخواید یا پنجره مد نظر شما دارای OKB باشه . ما اونو برای شما آماده می‌کنیم .

شماره تلفن مجموعه ی فرکو

تخصص فرکو در تولید پنجره‌های آلومینومی و uPVC هست . ما درون پنجره‌های آلومینیومی خود از فناوری ترمال بریک استفاده می‌کنیم تا این پنجره‌ها حداقل هدر رفت انرژی رو از خود نشون بدن . هم‌چنین برای ساخت از فریم‌ها می‌توان از رنگ‌های متنوعی متناسب با طراحی ساختمان و خونه خود استفاده کنین. کافیست با مشاوران فرکو تماس بگیرین و پنجره مورد نظر خود رو سفارش بدین. متخصصین فرکو با دادن مشاوره به شما بهترین کیفیت در و پنجره رو با مقرون به صرفه‌ترین قیمت به شما ارائه می‌دن.


متریال مورد استفاده

پنجره دوجداره ساختمان

همانطور که پیش‌تر نیز در مورد اون توضیح داده شد ما در فرکو از متریال آلومینیوم و uPVC برای تولید پنجره دوجداره ساختمان استفاده می‌کنیم . اگر براتون سؤال هست که چرا بقیه متریال‌ها نه ، ما پاسخی منطقی برای شما خواهیم داشت . کمپانی فرکو همواره به دنبال ارائه خدمات ارزشمند به مردم عزیز ایران بوده اس . تیم تحقیقاتی فرکو ماه‌ها رو به تحقیق در مورد بهترین متریال‌ها و نحوه ساخت اختصاص می‌دن . محصولی که در نهایت در فرکو تولید می‌شه بر اساس پاسخ به نیازهای انسان‌ها و ایجاد آسایش و آرامش برای او هست .

بر اساس تحقیقات شکل گرفته بهترین متریال برای ساخت درب و پنجره دوجداره ساختمان ، آلومینیوم و uPVC هست. متریال‌های دیگر همانند چوب و یا آهن ، ضررهای زیادی دارن و صرفه اقتصادی پایینی دارن . چوب پس از مدتی قرار گرفتن در معرض آب و هوا و رطوبت دارای مشکلات زیادی می‌‌شه و نیازمند تعویض هست . آهن نیز به همین شکل دچار زنگ زدگی می‌شه. ضمن اینکه هر دو این متریال‌ها در برابر تغییرات آب و هوایی تغییر شکل می‌دن .

پنجره دوجداره ساختمان

نوع پنجره

پنجره دوجداره ساختمان

مواردی از قبیل نوع باز شوی پنجره ، نوع تک جداره و یا دو جداره بودن پنجره و نوع یراق آلات تعیین می‌کنن که قاب پنجره می‌بایست به چه شکلی تولید بشه . در هر صورت برای شما مشتریان گرامی انواع مختلفی از پنجره های دوجداره ساخته میشه. متریال آلومینیوم انعطاف‌پذیری بالایی داره. این ویژگی باعث می‌شه که تقریبا بتوان از این متریال برای تولید انواع مدل‌های پنجره و درب استفاده کرد. معمولا خلاقانه‌ترین مدل‌های درب و پنجره توسط آلومینیوم طراحی و تولید می‌شن . لذا اهمیت و ارزش این محصول رو در طراحی‌های خود در نظر بگیرین .

نوع بازشوی پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان می‌تونه به صورت ثابت ، لولایی ، کشویی ، ارسی ، دو‌حالته و … تولید بشه.

پنجره های لولایی

پنجره‌های لولایی همون پنجره‌هایی هستن که ما معمولا از آن‌ها استفاده می‌کنیم . این پنجره‌ها معمولا دارای یک لولا در جهت افقی و یا عمودی هستن و پنجره در محور این لولا باز و بسته می‌شه .

پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ریلی

پنجره‌های ریلی نوع دیگری از انواع پنجره دوجداره هستن که در اونا نوع بازشو به صورت کشویی و یا ریلی هست. پنجره دوجداره ساختمان ریلی خود به تنهایی دارای مزیت‌های زیادی هست. معمولا برای پنجره هایی با ابعاد بالا از نوع ریلی استفاده می‌شه . زیرا باز و بسته کردن این پنجره‌ها به مراتب راحت از انواع دیگر هست و نیاز به فضای زیادی نداره .

پنجره دوجداره ساختمان
پنجره دوجداره ساختمان

انواع شیشه مورد استفاده در پنجره دوجداره

برای پنجره دوجداره ساختمان می‌توان از انواع شیشه‌های فلوت یا معمولی ، شیشه رفلکس ، شیشه لمینت یا سکوریت ، شیشه مات و یا مشجر و شیشه‌های رنگی و طرحدار استفاده کرد . بهتر هست در لایه بیرونی پنجره دوجداره از شیشه رفلکس استفاده کرد . تا از ورود اشعه‌های مضر آفتاب به داخل فضا جلوگیری بشه.

شیشه رفلکس قبض انرژی شما رو کاهش می‌ده و همچنین اشعه UV رو مسدود می‌کنه. روکش فلزی ، گرما را در ماه‌های سردتر منعکس می‌کنه . و در ماه‌های تابستون اونو از خود دور می‌کنه ، اما در عین حال 95 درصد نور طبیعی رو به خونه شما می‌رسونه. حریم خصوصی رو می‌توان با استفاده از روش‌های شیشه‌های مخصوص مانند مات و شیشه‌های طرح دار به دست‌آورد . این امر دید رو محدود می‌کنه اما همچنان نور روز رو به اتاق شما می‌ده. شیشه‌ها و قاب‌ها با استفاده از طرح رتبه بندی انرژی مانند مواردی که برای لوازم خانگی استفاده می‌شه ، رتبه بندی می‌کنن. پنجره دو جداره ساختمان یکی از راه‌های بسیار راحت و به صرفه برای کاهش هزینه‌های ناشی از گرمایش و سرمایش خونه‌ها محسوب می‌شه .

پنجره دوجداره ساختمان

قیمت پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان
جزئیات پنجره دوجداره

قیمت پنجره‌های دوجداره تحت تاثیر عواملی همچون مساحت و ابعاد پنجره ، وجود و یا عدم وجود کتیبه ، نوع شیشه مورد استفاده در پنجره ، نوع و تعداد بازشوهای پنجره و نوع فریم مورد استفاده در تولید پنجره در قیمت پنجره دوجداره تاثیرگزار خواهند بود . لذا برآورد کلی هزینه‌های پنجره می‌بایست متناسب با پنجره مورد نیاز شما باشه . برای اطلاع از قیمت دقیق پنجره دوجداره ساختمان تمامی موارد گفته شده رو به صورت دقیق به کارشناسان فرکو اعلام کنین تا هزینه رو برای شما برآورد کنن.


خرید پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان

برای ثبت سفارش پنجره دوجداره ساختمان مشاوران و کارشناسان صنایع فرکو در هر زمانی در دسترس شما مشتریان عزیز هستن.

امروزه مشاوران و تیم پشتیبانی ما طی بیست و چهار ساعته در اختیار شما قرار دارن تا بتوانین بهترین سفارش رو ثبت کنین . از طریق راه‌های ارتباطی مانند شماره تماس تلفنی(02188068352) . و پیج اینستاگرام (تمامی نمونه کارها قرار گرفته و از طریق دایرکت می‌تونین ثبت سفارش خود رو انجام بدین) . و یا از طریق واتس اپ با مشاوران ما در ارتباط باشین . از لحظه‌ای که ثبت سفارش شما از طریق کارشناسان صورت می‌گیرده. کار شما طی چهار الی پنج روز کاری از طریق ماشین های حمل بار مخصوص درب و پنجره به دستتون می‌رسه. امکان ارسال به سراسر کشور و حتی خارج از کشور نیز فراهم هست .

برای خرید حضوری می‌تونین به آدرس زیر مراجعه کنین:

پنجره دوجداره چیه ؟

پنجره‌های دو جداره معمولاً از صفحات شیشه ای ساخته می‌شن. اگرچه این طراحی خوبی برای کاهش هزینه و پیچیدگی تولید هست ، اما اشکالاتی نیز در این زمینه وجود داره. به عنوان مثال ، اگر یک پنجره دو جداره شکسته بشه ، تعویض اون ممکنه به دلیل …….

22 پاسخ

    1. با سلام خدمت شما جناب جعفرکوهی عزیز . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . تلفن تماس : 02188068352

    1. باسلام . بله . برای سفارش میتوانید با واحد مشاوره و فروش ما تماس بگیرید : 02188068352

    1. با سلام . تمامی پنجره ها در انواع شیشه ها قابل تولید هستند . فریم های پنجره شیشه متناسب با درخواست شما همگی در کارگاه فرکو تولید می شوند . برای سفارش با شماره مقابل تماس بگیرید : 021888068352

  1. من از شما قبلا شیشه خریدم و کیفیت شیشه ها فوق العاده بودن ، الان که این مطلب رو خوندم مشتاق شدم پنجره های خونه ام رو هم تعویض کنم

  2. به ندرت گروهی رو میشناسم که علاوه بر سود اقتصادی به فکر خدمت به مردم باشن ، من هم از شما آینه خریدم و هم درب دستشویی ، و واقعا رفتار حرفه ای مدیریت و کارکنان متعجبم کرده بود ، کیفیت محصولات هم بسیار عالی بود ، خدا بهتون برکت بده

  3. با سلام ، این کامنت رو میزارم که مردم عزیز نظر بنده رو پس از خرید محصول شما بدونن و این حداقل کاری هست که برای رشد شرکت های خوبی مثل شما در ایران عزیزمون میتونم انجام بدم . من در ابتدای خرید قیمت های مناسب تری هم در بازار پیدا کرده بودم ، اما با صحبت با مشاوران فرکو متقاعد شدم که کیفیت ارائه شده در محصولات در طولانی مدت کاملا به نفع بنده است از نظر اقتصادی , مشاورانشون کاملا دلسوزانه توضبحات کامل رو به بنده دادن و من رو راهنمایی کردن ، کیفیت محصول هم بسیار عالی بود ، و هم نصب و تیم پشتیبانی ، بسیار بسیار متشکزم از جوانانی مثل شما که دلسوزانه برای مردم این کشور محصولات با کیفیت تولید می کنند

  4. سلام ببخشید پنجره دوجداره با شیشه رنگی میخوام میشه رنگ دو تا شیشه متفاوت باشه ؟

    1. با سلام . بله امکان انتخاب شیشه با رنگ های متفاوت هست . منتهی توجه داشته باشید این شیشه ها قابل تعویض نیستند بنابراین توصیه نمی شود از شیشه رنگی برای پنجره استفاده شود .

        1. با سلام خدمت شما . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . تلفن تماس : 02188068352

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو