Home
پلکسی گلاس

پلکسی گلاس چیست

پلکسی گلاس ها از جمله متریال‌هایی هستن که ظاهری شفاف دارن و اصطلاحا نورگیر هستن. البته پلکسی گلاس تنها در ظاهر شفاف تولید نمی‌شه و مدل مات طلق اکریلیکی نیز در بازار موجود هست. پلکسی گلاس می‌تونه جایگزینی ایده‌آل برای شیشه باشه. به این دلیل که استفاده از پلکسی گلاس به نوعی ایمنی ساختمون رو ضمانت می‌کنه. همانطور که می‌دونین بافت شکننده شیشه آسیب‌های فراوانی وارد می‌کنه و سبب زیان‌های جبران‌ناپذیری می‌شه. در حالی که پلکسی گلاس ورقی با وزن سبک هست و جنس اون به شکنندگی شیشه نیست. در کنار همه موارد اشاره شده باید شفافیت بالای پلکسی گلاس رو نیز اضافه کرد. قیمت ورق‌های پلکسی گلاس در مقایسه با شیشه‌های مخصوص ارزون‌تر هست. با این حال برخی ویژگی‌های پلکسی گلاس تا حدودی قابل مقایسه با شیشه سکوریت و لمینت هست. در اینجا توضیح می‌دیم که پلکسی گلاس چیست.

ورق‌های پلکسی رقیب پلی کربنات و طلق کریستال هستن. قیمت ورق‌های پلکسی گلاس ارزون‌تر از طلق پلی کربنات هست اما کمی گرون‌تر از طلق پلی استایرن( کریستال) هست. ورق‌های پلکسی به جز اینکه در ظاهر شفاف تولید می‌شن دارای انواع رنگی و مات نیز هستن. ورق‌های پلکسی مات و رنگی بیشتر به منظور ساخت دیوار و نما مورد استفاده قرار می‌گیرن. طلق‌های اکریلیکی شفاف برای ساخت نورگیر و به‌خصوص پنجره مناسب‌تر هستن. ورق‌های پلکسی گلاس زیبایی خیره کننده‌ای دارن و از زیباترین انواع ورق پلاستیکی هستن. پلکسی گلاس کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله ساختمون‌سازی داره.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات بروز و مدرن می‌تونین از پیج اینستاگرام فرکو دیدن فرمائید

پلکسی گلاس چیست
پلکسی گلاس چیست

برای سفارش می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۰۶۸۳۵۲– ۰۹۱۰۱۷۶۷۷۷۳تماس حاصل فرمایید و با متخصصان فرکو صحبت نمایید.

ضخامت پلکسی گلاس

در اینجا در پاسخ به اینکه پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید یعنی چه و چیست به توضیح ضخامت اون می‌پردازیم . امروزه پلکسی گلاس یا اکریلیک (یا همان پلاستیک خیلی شفاف شیشه مانند) معمولاً در ورق‌هایی با ضخامت‌های مختلف به فروش می‌رسه. و در اشکالی مانند : میله‌ها یا لوله‌ها و سبک‌هایی مانند : مات، آینه‌دار و بسیاری محصولات خیره‌کننده دیگر نیز یافت می‌شه. اکریلیک نه تنها در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هست، بلکه می‌تونه قالب و رنگی متناسب با کاربردهای خاص داشته باشه. مهم نیست که چه گزینه‌ای متناسب با نیاز شما مناسبه. چون اکریلیک در انواع مختلف یک ماده با دوام و مقرون‌به‌صرفه برای تمامی پروژه‌های شما فراهم می‌کنه.

از آنجا که اکریلیک گزینه‌های متنوعی را با مقدار زیادی از مزایا ترکیب می‌کنه، می‌توان اونا رو به طیف متنوعی از محصولات مفید تبدیل کرد. این شامل آکواریوم، نمایشگرهای خرده‌فروشی، شیشه‌های پنجره و حتی شیشه‌های ضد گلوله هست. اکریلیک مطمئناً بدون توجه به اینکه در چه هدفی از آن استفاده می‌شه، یک انتخاب مثال‌زدنی هست.

در مورد طلق pvc قیمت و کارخانه طلق pvc و نمایندگی طلق pvc بیشتر بدانید

پلکسی گلاس چیست

در مورد مرکز خرید طلق و بورس طلق دوجداره و خط تولید طلق هوشمند بیشتر بدانید

ورق اکریلیک

پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید چیست. ورق‌های آکریلیک یا همان پلکسی گلاس از نوع ترموپلاستیک هستن که ، اغلب در ورق‌ها به‌عنوان یک جایگزین سبک یا مقاوم در برابر خرد شدن شیشه خریداری می‌شه. اکریلیک با نام‌های زیادی شناخته می‌شه. با نام‌های عمومی شامل اکریلیک هست. شیشه اکریلیک و پلکسی گلاس نام‌های تجاری زیادی دارن از جمله : Evonik Cryo Acrylite ، Lucite ، Plaskolite ، Optix ، Perspex و … هست.

خصوصیات فیزیکی ورق‌های پلکسی گلاس

در پاسخ به اینکه پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید یعنی چه و چیست در اینجا به ذکر خصوصیات فیزیکی می‌پردازیم. باید یادآور بشیم که پلاستیک اکریلیک یک هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف هست. که غالباً به طور عامیانه از اون به‌عنوان پلکسی گلاس (پلاستیک خیلی شفاف شیشه مانند) یاد می‌شه. این پلاستیک دارای خصوصیات فیزیکی منحصربه‌فردی است. که آن را برای اهداف مختلف ایده‌آل می‌کنه. از اقلام اساسی خانگی گرفته تا کابل‌های فیبر نوری که دنیا رو تأمین می‌کنن. این ویژگی‌ها باعث شده که اکریلیک از محبوبیت زیادی در ساخت و همچنین پروژه‌های DIY ( پروژه هایی که به دست خودمان انجام می‌شه . do it yourself) برخوردار بشه.

  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • وضوح نوری بالا
  • قابلیت فرسایش در برابر هوا و مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش
  • پایداری عالی
  • سبک وزن

طلق رنگی …بیشتر بخوانید.

مقاومت عالی

در پاسخ به اینکه پلکسی گلاس چیست باید بگیم که از بین تمام خصوصیات ذکرشده، بیشترین مزیت پلکسی گلاس (پلاستیک خیلی شفاف شیشه مانند) دوام و مقاومت اونه. با وجود قیمت کمتری که داره ، 10 برابر مقاومت بیشتری در برابر ضربه نسبت به شیشه داره. در صورت شکستن پلاستیک اکریلیک، به جای خرده‌های تیز و خطرناک به لبه‌های بی‌خطر تبدیل می‌شه. این خواص به محبوبیت اکریلیک به‌عنوان پنجره‌های ساختمون‌های تجاری کمک می‌کنن.

در مورد خرید طلق ضد خش و طلق نشکن و طلق رنگی قیمت بیشتر بدانید

 پلکسی گلاس چیست
پلکسی گلاس چیست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلق زنبوری و طلق ضد خش و و طلق دوجداره پامنار و طلق یو وی کلیک کنید

قیمت ورق اکریلیک چقدر است ؟

قیمت‌گذاری در پاسخ به موضوع اینکه پلکسی گلاس چیست، به اندازه، ضخامت و مقدار پلکسی گلاس و اکریلیک خریداری‌شده بستگی داره. در نتیجه، دقیق بودن بدون درخواست مستقیم نقل قول دشوار هست. در شرکت شیشه و آینه فرکو ما محصولات خود را با قیمت ارزان اما با کیفیت از تولید به مصرف، دست مشتری می‌رسونیم. برای سفارش ارزون با مسئول فروش فرکو تماس بگیرین. شماره تماس ما 02188068352

قیمت طلق رنگی…بیشتر بخوانید.

قیمت طلق شفاف…بیشتر بخوانید.

پلکسی گلاس برای چه کارهایی استفاده می‌شه

در پاسخ به اینکه پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید یعنی چه و چیست در اینجا باید بگیم برای چه کارهایی استفاده می‌شه. اگر به دنبال پلاستیکی شفاف هستین که به راحتی قالب‌پذیر باشه و از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار باشه، ممکنه این پلاستیک یا همان پلکسی گلاس (پلاستیک خیلی شفاف شیشه مانند) باشه. که در نهایت برای اتمام پروژه خود به آن نیاز دارین. خواه به دنبال قدرت، طول عمر یا شفافیت باشید، پلاستیک اکریلیک مزایای مختلفی نسبت به مواد دیگر دارد و بسیار متنوع هست. به این معنی که می‌تونه در انواع برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیره. در اینجا چند نمونه هستن :

  • پنجره‌های سقفی و پنجره‌های تجاری
  • تابلوها و نمایش‌های خرده‌فروشی
  • آکواریوم و تراریوم
  • موانع حفاظتی برای تولید
  • شیشه مقاوم به گلوله
  • پنجره‌های پلکسی گلاس
  • پانل‌های گلخانه

کاربرد طلق‌های اکریلیک

با توجه به استحکام نسبتا خوب، پلکسی گلاس گزینه مناسبی برای ساخت سقف‌کاذب محسوب می‌شه. سقف‌های ساخته‌شده با پلکسی گلاس جلوه زیبایی دارن. به‌ویژه ورق‌های اکریلیکی مات برای ساخت سقف مناسب هستن. طلق‌های اکریلیک برای ساخت دیوار نیز مناسب هستن.

ساخت نمای ساختمان با پلکسی گلاس، در سال‌های اخیر نسبتا رایج شده . به‌خصوص در ساختمان‌های عمومی از طلق‌ها برای ساخت نما، بهره می‌برن.

با توجه به شباهت ظاهری پلکسی گلاس بهترین گزینه برای جایگزینی شیشه هست. با وجود اینکه خصوصیات فیزیکی طلق‌های اکریلیک نسبت به شیشه بهتر هست. اما قیمت طلق اکریلیک نسبت به شیشه ارزان هست.

با توجه به موارد ذکرشده، پلکسی گلاس برای ساخت پنجره مناسب هست. نورگیری پلکسی گلاس نسبت به شیشه بهتر است بنابراین این طلق‌ها گزینه مناسبی برای ساخت پنجره نورگیر هستن.

طلق رنگی ارزان …. بیشتر بخوانید

روش‌های برش پلکسی گلاس

در توضیح اینکه پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید یعنی چه و چیست به تشریح روش‌های برش می‌رسیم. در حالی که مجموعه فرکو روش‌های پیشرفته‌تری را برای برش و ماشین‌کاری اکریلیک ارائه می‌ده. انجام این کار در خانه با ابزارهای ساده ممکنه. در حالی که ابزارهای اساسی تنها روش برای برش اکریلیک نیستن. هر دو کاتر نمره‌گذاری و درمل (Dremel) روش‌های محبوب برش پلکسی گلاس هستن. اگر به برش مطلوب نیاز هست، بهتره برش پلاستیکی توسط یک متخصص با ابزارهای ویژه وجود داشته باشه.

نحوه برش اکریلیک با کاتر

پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید چیست تا حدودی پاسخ دادیم و حالا می‌گیم که چگونه برش می‌خورن. کاتر نمره‌گذاری راهی آسون و در دسترس برای برش ورق‌های نازک اکریلیک در یک خط تمیز و مستقیم هست. به‌سادگی موارد زیر را انجام بدین:

  • برای نشان دادن ناحیه‌ای که باید برش دهید از نشانگر یا خط‌کش استفاده کنین
  • با استفاده از کاتر نمره‌گذاری خود یک برش کم‌عمق در منطقه ایجاد کنین
  • ورق را روی میز یا لبه دیگر قرار دهید، در حالی که طرف بریده شده به سمت بالا باشه
  • با استفاده از یک حرکت سریع و ثابت ورق را از لبه خم کنید، در نتیجه یک لبه تمیز مستقیم ایجاد کنین

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارخانه طلق دوجداره و نمایندگی طلق شیشه ای و بورس طلق شیشه ای کلیک کنید

instagrambanner

نحوه برش اکریلیک با درمل

در توضیح اینکه پلکسی گلاس خارق‌العاده عصر جدید یعنی چه و چیست به نحوه برش پلکسی گلاس با درمل می‌رسیم. درمل یکی از روش‌های برش ورق‌های اکریلیک به اشکال پیچیده است. پس از انجام کلیه اقدامات احتیاطی ایمنی لازم، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • برای نشان دادن ناحیه‌ای که قطع خواهد شد، از نشانگر استفاده کنید
  • اکریلیک را به پایین بچسبانید، این باعث می‌شود از آسیب دیدن جلوگیری کند
  • درمل خود را به یک مجموعه 561 با سرعت شش یا هشت مجهز کنید
  • به آرامی برش را ایجاد کنید، با استفاده از آب اطمینان حاصل کنید که کمی گرم نمی‌شود و اکریلیک را پیچ می‌کند
  • برای از بین بردن علائم اره، لبه ورق اکریلیک را در نظر بگیرید

در حالی که امکان برش پلکسی گلاس و پلاستیک‌های اکریلیک توسط خودتان وجود دارد. در نظر داشته باشید که از متخصص کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که اولین بار روند برش به‌درستی انجام شده است. پلکسی گلاس و ورق‌های اکریلیک ساخته‌شده توسط یک فرد حرفه‌ای، برش تمیز، پایان مناسب و از همه مهمتر، ایمنی کلی شما را تضمین می‌کند.

پلکسی گلاس

ضخامت پلکسی گلاس یا اکریلیک چقدر است ؟

ضخامت ورق اکریلیک بر عواملی مانند مقاومت در برابر ضربه تأثیر مثبت می‌گذارد. برای ورق‌های آکریلیک ریخته‌گری، ضخامت‌های مختلفی وجود دارد. 

آیا تفاوتی بین اکریلیک و پلکسی گلاس وجود دارد؟

در پاسخ به اینکه پلکسی گلاس چیست باید بگوییم که پلکسی گلاس روشی عامیانه برای ارجاع به صفحات اکریلیک شفاف است. منشأ اصطلاح “پلکسی گلاس” از مارک‌های ورق‌های اکریلیک شفاف به نام “پلکسی گلاس” است. اما امروزه از پلکسی گلاس و اکریلیک اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شود.

سفارش محصول

مجموعه فرکو از جمله برندهای ایرانی می‌باشد که در زمینه تولید انواع طلق فعالیت می‌کند. کلیه محصولات فرکو بر اساس استانداردهای روز جهانی تولید می‌شوند. برای سفارش محصول می‌توانید به روش‌های حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. آدرس محل کارگاه مجموعه فرکو و همچنین شماره تماس کارشناسان فروش، در قسمت انتهایی مطلب درج شده است.

عرضه محصولات فرکو با حذف واسطه صورت می‌گیرد. کلیه سفارشات ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستند. در صورت تمایل می‌توانید در روزهای کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 برای سفارش محصول به محل کارگاه مراجعه کنید. از جمله محصولات مجموعه فرکو می‌توان به : طلق پلی کربنات، طلق هوشمند، طلق مات و … اشاره کرد. همچنین مجموعه فرکو در زمینه تولید انواع شیشه و آینه و درب‌های آلومینیومی نیز فعالیت می‌کند.

پل ارتباطی با مجموعه فرکو:

  1. جهت سفارش حضوری به آدرس :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن مراجعه فرمایید.
  2. شماره تماس مستقیم با مجموعه:02188068352
  3. واتساپ:09101767773
  4. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش طلق دوجداره و طلق شیشه ای نشکن و طلق شفاف پی وی سی کلیک کنید

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو