Home
قیمت طلق شفاف 9

قیمت طلق شفاف

زمانی که از جسم شفاف صحبت می‌کنیم شیشه اولین متریالی هست که در ذهن تداعی می‌شه. اما به جز شیشه ، متریال های دیگری نیز هستن که شفافیت مطلوبی دارن. یکی از این متریال ها ، طلق های شفاف هستن. طلق شفاف به نوعی از طلق ، با قابلیت عالی در انتقال نور گفته می‌شه. طلق شفاف جلوه و ظاهری شبیه به شیشه داره. در هر قسمتی ، می‌تونیم “طلق شیشه ای” رو جایگزین شیشه کنیم. طلق های شفاف انعطاف‌پذیر هستن و در مقابل ضربه و کشش ، مقاومت به مراتب بهتری نشان می‌دن. قابلیت نورگیری بعضی از انواع طلق ، حتی در مقایسه با شیشه بهتر هست. برای ساخت طلق ها ، از مواد پلیمری استفاده می‌کنن. مواد پلیمری علاوه بر اینکه در طبیعت موجود هستن به صورت مصنوعی نیز ساخته می‌شن. طلق ها نیز از جمله پلیمر هایی هستن که به شکل مصنوعی ساخته می‌شن.

طلق شیشه ای
طلق شفاف شیشه ای

ساخت مواد پلیمری در پالایشگاه ها صورت می‌گیرد. معمولا برای شکل دهی طلق ها ، از رزین مایع مواد پلیمری بهره می‌گیرند. این مواد در کارگاه های ساخت طلق ابتدا مذاب می‌شوند. سپس این مایع مذاب را در قالب ریخته‌شده و بعد از شکل دهی ، آن را سرد می‌کنند. قیمت طلق شفاف ، در گرو انتخاب نوع آن است. از جمله انواع طلق شفاف ، می‌توان به طلق شفاف کریستال ، طلق شیشه ای پلی کربنات و طلق شفاف اکریلیک اشاره کرد. البته هر کدام از این مدل ها، در درجات مختلفی از نظر سطح کیفی تولید می‌شوند. پس از نوع طلق ، عوامل دیگری چون ضخامت ، ابعاد ، میزان شفافیت و … بر قیمت طلق اثرگذارند. طلق های نشکن از انواع گران‌قیمت طلق هستند. طلق نشکن هم به صورت پلی کربناتی و هم در جنس اکریلیکی موجود است.

قیمت طلق شفاف پلی کربنات
طلق های شفاف در ضخامت های مختلف

معرفی خصوصیات طلق شفاف

برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت طلق شفاف ابتدا باید بدانیم که طلق شفاف به چه طلقی اطلاق می‌شود؟ همانطور که اشاره شد ، طلق کارکردی همانند شیشه دارد. اما از نظر ساخت ، با آن متفاوت است . چرا که در هنگام بروز حادثه یا ضربه ، از شیشه مستحکم‌تر است. هنگام شکستن ، تکه های آن کمتر خطرناک هستند. طلق شیشه ای به دلیل شفافیت جنس آن ، به این نام شناخته شده‌است. امروزه به دلیل کاهش خطرات وارد شده از شیشه ، از طلق های شفاف استفاده می‌گردد. طلق ها در ساختمان‌سازی ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. برای تعیین قیمت طلق شفاف ، باید به ابعاد کار و درجه ی مرغوبیت کالا ، نیز توجه نمود. همان گونه که در جدول مشاهده می‌کنید ، طلق ها از نظر بصری به خوبی شیشه هستند.

قیمت طلق شفاف اکریلیک
طلق شفاف بی رنگ
نوع طلقمیزان انتقال نور
پلکسی گلاس92 تا 94 درصد
طلق پلی کربنات80 تا 90 درصد
طلق کریستال90 تا 95 درصد
شیشهحدود 90 درصد
جدول مقایسه انواع طلق شفاف

اطلاعات جدول مربوط به طلق های تک لایه است. یکی از مهمترین خصوصیات طلق داشتن کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب است. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت طلق ها بدون شکل ارزش خرید بالای آن است. ضمن اینکه برش و شکل‌دهی طلق ها بسیار آسان‌تر است. البته در صورتی که به پوشش کدرتر نیاز داشته باشید نیز می‌توانید از طلق ها بهره ببرید. طلق ها در مدل های مات نیز تولید می‌شوند. همچنین خود طلق های شفاف نیز تنوع گسترده ای از نظر طرح و رنگ دارند. در قسمت های آتی به شکل مقصل‌تری به معرفی خصوصیات طلق می‌پردازیم. همچنین کاربرد مختلف طلق های شفاف و انواع آن را به شکل عمیق‌تری مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا بتوانید طلق موردنظر خود را برای کاربرد دلخواه خود به‌راحتی انتخاب نمایید.

جایگاه طلق شیشه ای شفاف و مات

آن چه حائز اهمیت است، شناختن جایگاه و کاربرد طلق شیشه ای شفاف ، برای تعیین قیمت طلق شفاف است. در این بخش به چند نمونه از کاربرد های آن ، اشاره می‌کنیم. طلق های شفاف به جز ساختمان‌سازی در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند : ۱- استفاده از طلق شیشه ای شفاف برای پنجره و درب چوبی منازل ۲- ساخت لوازم آزمایشگاهی و فضای آن با استفاده از طلق شیشه ای رنگی ۳- پارتیشن و جدا کننده در ادارات و ساختمان‌های مسکونی ۴- ساخت ویترین و دکور در فروشگاه ها ۵- طلق شیشه ای شفاف در ساخت سقف‌کاذب کاربردی است ۶- تولید باکس و جعبه های جالب و جذاب با کارایی های متنوع ۷- استفاده از طلق شیشه ای شفاف و رنگی در ایستگاه مترو و اتوبوس

قیمت طلق شفاف کریستالی
طلق سایه بان شفاف



۸- استفاده از طلق شفاف برای ساخت بوفه و دکوری در منازل مسکونی ۹- کاربرد طلق برای درب کابینت ۱۰ – استفاده از طلق رنگی و شفاف برای ساخت انواع لوح تقدیر ۱۱- استفاده برای ساخت چراغ خودرو ۱۲- پارتیشن برای باجه‌های بانکی و ادارات مختلف ۱۳- ساخت آلاچیق یا گلخانه های طلقی ۱۴- استفاده از طلق برای پوشش بالکن ۱۵- کاربرد در سقف استخرها ۱۶- ساخت سایه‌بان در سواحل ، بوستان‌ها و ورودی ساختمان‌های مسکونی.

قیمت طلق شفاف بی رنگ
ورق های پلاستیکی شفاف
قیمت طلق شفاف بی رنگ
طلق های شفاف در نمای ساختمان

معرفی مدل های طلق شیشه ای

پس از آشنایی با کاربردها و قیمت طلق شفاف ، اینک قصد داریم اشاره ای اندک به انواع آن داشته باشیم . چرا که هر سبک ، رنگ و طرح ممکن است قیمت متغیری را در پی داشته باشد. اولین مدلی که قصد بررسی آن را داریم طلق شیشه ای شفاف است . ظاهر این مدل طلق ، بسیار شبیه به شیشه است. طلق های شفاف همانند شیشه ، شفاف و درخشنده می‌باشند. به مانند شیشه ، در این طلق قسمت خارجی با وضوح بسیار خوبی دیده می‌شود. نوع دوم ، طلق شیشه ای رنگی است . طلق شیشه ای رنگی وضوج کمتری نسبت به نوع بی‌رنگ دارد. این نوع طلق بیشتر برای ساخت پوشش دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طلق ها در رنگ بندی متنوع و گسترده تولید و عرضه می‌شوند . طلق شیشه ای مختص بالکن ، طلق برای پنجره‌ها و طلق درب های چوبی از جمله این موارد هستند.

طلق شیشه ای
طلق شیشه ای شفاف

طلق های شیشه ای در مدل مات نیز عرضه می‌شوند. قیمت طلق های شفاف نسبت به نوع مات گران‌تر است. با افزایش میزان شفافیت بر قیمت آن نیز افزوده می‌شود. به خصوص اگر ورق همراه با شفافیت مقاوم نیز باشد. طلق های شیشه ای در مدل های ضدخش و نیز ضد اشعه فرابنفش نیز تولید می‌شوند. طلق ضد خش یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین انواع طلق است. این طلق ها در برابر خراش به خوبی مقاومت می‌کنند. در واقع اثر خراش به آسانی بر روی آن ها ایجاد نمی‌شود. طلق در دو مدل تخت و خم در بازار موجود هستند. طلق های شیشه ای تخت کاربرد گسترده‌تری دارد و در ساخت انواع دیوار ، سقف و پنجره از آن ها استفاده می‌شود. طلق های خم بیشتر در ساخت انواع سقف ، همچون سایه بان و سقف آلاچیق کاربرد دارند.

قیمت طلق شفاف دوجداره
طلق شفاف دوجداره
قیمت طلق شفاف سقفی
استفاده از طلق دوجداره شفاف برای ساخت نورگیر سقفی

طلق شیشه ای شفاف رنگی

طلق شیشه ای رنگی ، توسط مجموعه ی فرکو ، در انواع گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شود . رنگ‌های متنوع طلق، امکان هماهنگی با هارمونی رنگ فضای مورد استفاده به شما می‌دهد. به عنوان نمونه ، اگر پرده آشپز خانه قرمز رنگ باشد، شما می‌توانید از طلق قرمز ، برای درب های کابینت استفاده کنید. یا طلق رومیزی خود را با آن ست کنید. همچنین بوفه های رنگی در منازل بسیار جلوه ی زیبایی دارند. طلق شیشه ای رنگی ، در ادارات پارتیشن‌های بسیار زیبا می‌سازد‌. در این موارد طلق ها، جدا کننده‌ی فضای کاری دو محیط می‌باشند. رنگ های متنوع ، محیطی جذاب برای شما فراهم می‌کند. یکی از مهمترین کاربرد های طلق شیشه ای شفاف رنگی ساخت دیوار است. به دلیلی ظاهر زیبا و نیز درصد انتقال نور کمتر، این طلق ها از بهترین گزینه ها برای ساخت دیوار هستند.

دیوارهای طلقی نمای زیبایی به ساختمان می‌بخشند. باکس‌های رنگی ، در رنگ های شاد و یا حتی مات ، جعبه‌هایی جذاب و مدرن خواهند بود. طلق شیشه ای رنگی در درب و پنجره های چوبی یا طرح چوب ، در ساختمان‌های اسلامی و سنتی بسیار چشم‌نواز است. هر رنگ از این طلق ها، درصد متفاوتی از نور را از خود عبور می‌دهند. در تعیین قیمت طلق شفاف ، ضخامت یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده است . هر چه طلق ما ضخیم‌تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد شد. طلق های شیشه ای رنگی در سطح مختلفی از نظر درخشنگی عرضه می‌شوند. به‌خصوص طلق های رنگی اکریلیکی ظاهر بسیار درخشان‌تری دارند. در واقع ظاهر طلق شیشه ای رنگی شباهت زیادی به شیشه رنگی دارد. بنابراین در هر قسمتی می‌توانید از طلق شیشه ای رنگی به جای شیشه رنگی استفاده کنید.

قیمت طلق شفاف رنگی
طلق شیشه ای رنگی

انواع طلق شفاف از نظر مواد سازنده

طلق های شفاف و روشن از منظر مواد سازنده به سه دسته تقسیم می‌شوند که بر قیمت طلق شفاف موثر خواهند بود : طلق شفاف پلی کربناتی ، طلق شفاف اکریلیک ، طلق شفاف کریستال. هر کدام از این طلق ها از نظر مواد سازنده با هم متفاوت هستند. با توجه به اینکه ویژگی این طلق ها با هم متفاوت است. به هنگام خرید طلق حتما در ابتدا به نوع و قیمت طلق شفاف خریداری شده توجه شود. به این دلیل که ویژگی این طلق ها با هم متفاوت است. طلق های پلی کربنات شفاف محکم‌ترین و پایدارترین نوع طلق شفاف هستند. این طلق ها 200 تا 250 برابر به نسبت شیشه محکم‌تر هستند. طلق های اکریلیک شفاف دارای بیشترین میزان وضوح ، عبور نور و شفافیت در میان انواع طلق هستند. به جز موارد ذکر شده طلق های اکریلیک تصویر سمت دیگر را بدون اغراق تصویری نشان می‌دهند.

قیمت طلق شفاف بی رنگ

سمت دیگر این طلق ها به شکل کاملا واقعی دیده می‌شود. شفافیت دو نوع دیگر به یک اندازه است. طلق های پلی کربنات آتش نمی‌گیرند و مقاومت بهتری در مقابل حرارت بالا دارند. البته طلق‌های اکریلیک نیز از این منظر نسبتا خوب هستند اما ضد آتش نیستند. هم طلق پلی کربنات و هم طلق اکریلیک از نظر عایق صوتی خوب هستند. از نظر خراش‌پذیری طلق های اکریلیک برتری دارند. در نهایت باید اشاره کرد که طلق های اکریلیک مقاومت بهتری در مقابل اشعه فرابنفش دارند ولی طلق های پلی کربنات ضد فرابنفش نیز در بازار عرضه می‌شود. از منظر قیمت نیز طلق های پلی کربنات گرانتر هستند. برتری قابل دیگر طلق پلی کربنات ، ضد آب بودن آن است. میزان نفوذ آب در این طلق ها نسبت به طلق اکریلیکی ضعیف‌تر است.

طلق شفاف پلی کربناتی

طلق پلی کربنات شفاف ، مقاوم‌ترین نوع طلق شفاف می‌باشد. میزان انتقال نور در ورق های پلی کربنات شفاف 80 تا 90 درصد است که به طور تقریبی با شیشه برابری می‌کند. این میزان نسبتا خوب است. البته این طلق ها مزیت‌های دیگری نیز دارند که به آن ها خواهیم پرداخت. مهمترین مزیت طلق پلی کربنات شفاف استحکام مثال زدنی آن است. در صورتی که مایل به استفاده از طلق بسیار مقاوم هستید بدون شک پلی کربنات بهترین انتخاب خواهد بود. با وجود اینکه این طلق ها بسیار محکم هستند اما وزن بسیار سبکی دارند. چگالی ورق پلی کربنات شفاف تنها 1.20 تا 1.22 گرم در هر سانتی متر مکعب است (دو برابر کمتر از شیشه). طلق پلی کربنات شفاف در گستره دمایی از 40 درجه سانتی گراد زیر صفر تا 130 درجه سانتی‌گراد کار می‌کند!

قیمت طلق شفاف پلی کربناتی بی رنگ

به این معنی که در این گستره طلق ویژگی های خود را حفظ می‌کند و شکننده نمی‌شود. عایق حرارتی این طلق ها 60% در مقایسه با شیشه قوی‌تر است اما به نسبت پلی استایرن عایق ضعیف‌تری دارد. برای ساخت پلی کربنات شفاف از فسژن و بیس فنول A استفاده می‌کنند. البته اگر به جای بیس فنول A از تترا بیس فنول A استفاده شود، ورق ضدحریق می‌شود. به علاوه به اضافه کردن لایه ای ساخته شده با نانو ذرات زیرکونیوم ، طلق ضد خش می‌شود. البته ضخامت این لایه بسیار ناچیز است و در سطح چند نانومتر بیشتر نیست. به هر رو ساخت طلق پلی کربنات به وسیله رزین مایع این ماده صورت می‌گیرد. به جز لایه ضدخش از فیلتر ضد یو وی نیز استفاده می‌شود.

به مانند لایه ضدخش ضخامت این فیلتر نیز بسیار ناچیز است و تاثیری بر انتقال نور نمی‌گذارد. البته در صورتی که از این لایه استفاده شود قیمت طلق کمی گرانتر می‌شود.

طلق شفاف اکریلیک

دیگر مدل محبوب طلق شفاف ، نوع اکریلیکی آن است. طلق شفاف اکریلیکی نیز از رزین متیل متاکریلات ساخته می‌شود. برای ساخت این ماده پلیمری ابتدا استون و سدیم سیانید را با هم ترکیب می‌کنند. با ترکیب این دو ماده استون سیانوهیدرین ساخته می‌شود. در نهایت با ترکیب استون سیانوهیدرین و مقداری متانول ، پلیمر اکریلیک ساخته می‌شود. برای ساخت طلق اکریلیک از این ماده استفاده می‌کنند. ساخت اکریلیک با دو روش ریخته‌گری و اکستروژن صورت می‌گیرد. طلق شفاف اکریلیک بالاترین انتقال نور را در میان انواع پلاستیک دارا می‌باشد. انتقال نور این ورق ها 92 تا 94 درصد است که حتی درمقایسه با شیشه نیز بهتر است! به جز شفافیت ، این طلق ها شکست نوری کمی دارند و تصاویر را با وضوح بالا نمایش می‌دهند. از نظر درجه استحکام نیز این طلق‌ها نسبتا خوب هستند.

طلق شفاف اکریلیکی بی رنگ

البته در مقایسه با پلی کربنات به مراتب ضعیف‌تر هستند اما به نسب شیشه برتری محسوسی دارند. طلق اکریلیک 17 تا 20 برابر به نسبت شیشه محکم تر است. در مورد طلق های شفاف اکریلیکی خش‌پذیری پایین این طلق ها نیز قابل توجه است. خش پذیری ورق اکریلیک نه تنها در مقایسه با سایر انواع پلاستیک که حتی در مقایسه با شیشه نیز کمتر است! ضدخش بودن به خصوص در نوع شفاف یک مزیت مهم محسوب می‌شود. نکته دیگر در مورد طلق اکریلیک ضد یو وی بودن آن است. طلق اکریلیک قیمت ارزان‌تری به نسبت پلی کربنات دارد. شاید به همین دلیل باشد که این طلق ها تبدیل به پرفروش‌ترین طلق شده اند. استحکام ، شفافیت بالا و وزن سبک در کنار قیمت مناسب همگی نشان‌دهنده ارزنده بودن طلق اکریلیک است.

طلق شفاف اکریلیکی ریخته‌گری و اکسترودشده

برای ساخت انواع طلق از دو روش ریخته‌گری و اکستروژن استفاده می‌کنند. البته برخی از انواع طلق را فقط با یکی از این روش ها تولید می‌کنند. طلق هایی که با هر کدام از این روش ها ساخته می‌شوند از نظر سطح کیفی متفاوت هستند. استفاده از هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارد. در روش ریخته‌گری ، برای ساخت طلق از قالب‌های شیشه و فولادی استفاده می‌کنند. در ریخته‌گری سلولی از قالب های شیشه استفاده می‌کنند . در روش ریخته‌گری مداوم نیز از قالب فولادی ضدزنگ برای شکل‌دادن به ورق استفاده می‌کنند. به طور کلی در روش ریخته‌گری رزین مذاب پلیمری را درون عایق پمپ می‌کنند. بعد از سرد شدن قالب را جدا کرده و طلق را برای عرضه آماده می‌کنند. در روش اکستروژن از دستگاه‌های مخصوصی برای پمپ‌کردن رزین به قالب استفاده می‌کنند.

قیمت طلق شفاف ضخیم
طلق ها در ضخامت های مختلفی عرضه میشوند

طلق‌هایی که به روش اکستروژن ساخته می‌شوند نسبت به طلق هایی که با روش ریخته‌گری ساخته می‌شوند ارزانتر هستند. به شکل کلی می‌توان گفت طلق های ریخته‌گری کیفیت بالاتری نسبت به طلق های اکسترود شده دارند. از جمله مزایای طلق های ریخته‌گری می‌توان به مقاومت خوب در برابر اشعه یو وی ، سطح صاف ، استحکام بهتر و … اشاره کرد. طلق های ریخته گری در ضخامت های بالاتر نیز تولید می‌شوند. ضمن اینکه این طلق ها جذب آب کمتری دارند و عایق الکتریکی بهتری نیز هستند. طلق های اکسترود شده نیز انعطاف‌پذیری خوبی دارند و چسپاندن آن ها نیز ساده‌تر است. از نظر ویژگی‌های ظاهری مثل انتقال نور ، هر دو نوع طلق عالی هستند. ورق های اکریلیک با هر دو روش ریخته‌گری و اکستروژن ساخته می‌شوند.

طلق شفاف کریستالی

طلق شفاف کریستالی نوع دیگر از ورق های پلاستیکی است. البته باید توجه داشته باشید که از کریستال برای ساخت این طلق ها استفاده نمی‌کنند! ساخت طلق پلی استایرن به وسیله منومر استایرن صورت می‌گیرد. طلق های کریستالی از جمله پلیمرهای هیدروکربنی هستند و در دسته فنیل ها قرار می‌گیرند. پلی استایرن پلاستیکی سبک وزن و نسبتا مقاوم است. با چگالی تنها 1 گرم در یک سانتی متر مکعب این طلق ها سبک‌ترین نوع طلق هستند(تقریبا 20% سبک تر از پلی کربنات و اکریلیک). میزان مقاومت این طلق ها بیش از 10 برابر در مقایسه با شیشه بیشتر است. میزان شفافیت طلق کریستالی تقریبا 90% است ، مشابه با شیشه و طلق پلی کربنات. البته در برخی از مدل ها شفافیت طلق کریستالی می‌تواند تا 95% نیز برسد. مورد بعدی در مورد طلق های کریستالی شفاف انعطاف‌پذیری مناسب آن ها است.

طلق شیشه ای

طلق های کریستالی در صورت کشش می‌توانند تقریبا 2% تغییر طول دهند بدون اینکه دچار شکستگی شوند. بدین ترتیب انعطاف‌پذیری این ورق ها به نسبت پلی کربنات کمتر است اما در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. میزان مقاومت کششی طلق شفاف کریستالی نیز 44 مگاپاسکال است. برای درک بهتر این میزان در شیشه تنها 7 مگاپاسکال است.نکته دیگر اینکه طلق های کریستالی عایق حرارتی بسیار خوبی هستند. این طلق ها می‌توانند به خوبی دمای داخل ساختمان را حفظ کنند و از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. طلق کریستالی از نظر عایق حرارتی بهترین نوع طلق است. عایق پلی استایرن 30% بهتر از پلی کربنات و اکریلیک است. از معایب طلق‌های کریستالی نیز می‌توان به ضعف در برابر خط و خش و همچنین اشعه یو وی اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است این طلق ها در قسمت های داخلی ساختمان استفاده شوند.

طلق های کریستالی از نظر قیمتی، ارزانترین نوع طلق می‌باشند.

قیمت طلق شفاف پلی کربنات و اکریلیک

طلق شیشه ای برای فضای بالکن

در ساختمان های در هم‌تنیده شهری، وجود بالکن می‌تواند بسیار مفید واقع شود. بالکن محیط دلبازی در فرار از یکنواختی آپارتمان ، فراهم می‌سازد. اما حفظ حریم‌خصوصی و شخصی، ما را مجاب به استفاده از شیشه های رنگی یا طلق شیشه ای مات یا رنگی می‌کند. این پوشش ها هم از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل جلوگیری می‌کنند. و همچنین حفظ محرمیت با طلق شیشه ای شفاف و رنگی بهتر انجام می‌شود. همچنین طلق های شیشه ای از ورود صداهای آزار دهنده فضای بیرون جلوگیری می‌کنند. قیمت طلق شفاف به ابعاد مورد استفاده ، رنگ و چند جداره بودن آن نیز بستگی دارد . می‌توانید برای بالکن از طلق های مات یا روشن استفاده کنید. طلق ها به صورت تاشو یا ریلی قابل نصب‌اند.

می‌توانید بالکن خود را به صورت سرتاسری پوشیده کنید. یا در صورت تمایل حتی می‌توانید از طلق برای جایگزین نرده استفاده کنید. طلق شفاف کریستال ، طلق شیشه ای شفاف ، طلق شیشه ای رنگی و …از انواع طلق های مصرفی برای بالکن منازل هستند . که برحسب سلیقه و متناسب با فضای خود قابلیت انتخاب دارند.

بکار بردن طلق های مرغوب ، باعث ذخیره‌سازی انرژی و جلوگیری از اتلاف آن می‌شود. وقتی گرمای بخاری و سرمای کولر به بیرون درز نکند. در مصرف انرژی برق و گاز هم صرفه‌جویی می‌شود. برای داشتن طلق با کیفیت باید از تولیدکننده معتبر ثبت سفارش کنید. زیرا ساختار این طلق ها ناخالصی کمتری دارد. صنایع تولیدی فرکو ، پیشنهادی مناسب برای این امر است. چرا که هم مواد اولیه‌ی بهتری در تولید آن بکار رفته‌است. هم ساخت آن با دستگاه‌های مجهز و پیشرفته صورت می‌گیرد. عرضه بی واسطه محصول باعث می‌شود که قیمت طلق شفاف در رنج مناسبی باشد .

قیمت طلق شفاف بالکن
طلق بالکن شفاف

طلق ضد خش در بنا

قیمت طلق شفاف ، با انتخاب هر نوع آن متفاوت خواهد بود. یکی از برترین انواع طلق ها ، طلق ضد خش مناسب برای فضاهای خارجی ساختمان است. قبل تر از این ، طلق شیشه ای شفاف یا طلق رنگی که مورد استفاده قرار می‌گرفت. به مرور زمان به رنگ زرد متمایل به قهوه ای ، تغییر رنگ می‌داد . بعد از مدتی طلق ، رنگی نامطلوبی به خود می‌گرفت. به شکلی که بعد از مدتی بلااستفاده می‌شد. علاوه بر آن با مصرف این طلق ها ، خش و شیارهایی بر سطح آن به وجود می‌آمد. این شیار ها باعث از بین رفتن زیبایی رنگ آن می‌شد. ولی امروزه با ساخت طلق یو وی و طلق ضد خش، به طول عمر این سازه‌ها در بناها افزوده شده‌است.

برخورد ذرات ریز و ساینده گرد و خاک و شن های ریز ، در اثر وزش باد و طوفان به سطح طلق آسیبی نمی‌رساند. طلق‌های یو وی با گذشت زمان ، زیبایی و شفافیت رنگی خود را حفظ می‌کنند. مجموعه‌ی فرکو ، تولیدکننده طلق ضد خش و طلق یو وی ، در بهترین کیفیت می‌باشد. کلیه محصولات با پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزارهای روز دنیا تولید می‌شوند. این مجموعه رضایت هموطنان عزیز را ، در سرلوحه کار خود قرار داده است. فرکو در این راستا از بهترین مواد اولیه جهت ساخت بهره می‌گیرد. این در حالی است که بهترین طلق ها را با قیمتی مناسب عرضه می‌کند. علت این قیمت مناسب ، تولید کننده بودن این مجموعه است .

قیمت طلق شفاف سقفی
طلق بکار رفته در بنا

طلق ضد خش برای رو میزی

میزهای چوبی برای محافظت از خش و خط افتادگی ، گود رفتن و حفظ کیفیت آن به یک نگهدارنده نیاز دارند. همانطور که می‌دانید جنس چوبی میز در برابر تغییرات جوی و رطوبت ، بسیار آسیب‌پذیر است. طلق ضد خش رومیزی، بهترین گزینه برای محافظت از میز است. طلق شیشه ای شفاف یا طلق شیشه ای رنگی ، در عین زیبایی بخشی ، بسیار کاربردی‌اند. مخصوصا نوع ضد خش آن ، که در رومیزی ها بسیار کارآمد است. در میزهای بکار رفته در آشپزخانه ، ممکن است قاشق و چنگال روی میز خش و خط ایجاد کند. یا در میز ادارات خودکار مصرفی ، ممکن است به سطح میز آسیب برساند.

استفاده از طلق ضد خش راهکاری مفید ، برای حفظ کیفیت میز چوبی در دراز مدت است. رنگ‌بندی متنوع آن ، امکان هماهنگ کردن رنگ آن با دکوراسیون منازل را فراهم می‌کند. قیمت طلق شفاف رومیزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که اندازه و ابعاد میز یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده است. عامل موثر دیگر در قیمت طلق شفاف، ضخامت آن است. طبیعی است که طلق های ضخیم‌تر قیمت بالاتری دارند. نمونه های بیشتر از این کار زیبا در این سایت قابل مشاهده است. معمولا از طلق های رومیزی با ضخامت بسیار کم استفاده می‌شود. همچنین ترجیه بر این است که از طلق های منعطف استفاده شود.

قیمت طلق شفاف دیواری
طلق ضد خش رنگی

طلق خم شفاف سایه بان

قیمت طلق شفاف بستگی به موضوعاتی دارد که انواع آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طلق خم شفاف، یکی از سبک‌های فوق‌العاده زیبای طلق شیشه ای شفاف، به شمار می‌رود . برای تهیه طلق خم ، از طلق های منعطف کمک گرفته می‌شود . طلق مورد نظر ، به شکل خمیده و کمانی در می‌آید. برای این کار می توان از طلق شفاف ، طلق رنگی ، طلق مات و … استفاده کرد. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تولید طلق هایی ، با کارایی مضاعف شده است. طلق های شفاف خم غالبا برای ساخت سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر چه از طلق های تخت نیز برای ساخت سایه‌بان بهره می‌گیرند. از جمله قسمت هایی که در آن ها از سایه‌بان طلقی استفاده می‌کنند جلوی درب ساختمان است. نکته مهم دگیر اینکه طلق های استفاده شده در سایه‌بان باید حتما از نوع یو وی باشند.

قیمت طلق شفاف استخر

از آن جمله می‌توان طلق یو وی و طلق هوشمند را نام برد . برای مثال می‌توان طلق سایه‌بان استخر را ، در مدل یو وی و خمیده تهیه کرد . به این دلیل که هنگام استفاده از فضای آن ، اشعه های یو وی خورشید ، راهی جهت عبور نداشته باشند. طلق یو وی از پوست انسان در برابر سوزش و خارش محافظت می‌کند. همچنین طلق سایه بان آلاچیق نیز همین نقش را ایفا می‌کند. اما علاوه بر پوست انسان ، از سایر اشیاء و البسه نیز محافظت می‌کند. چرا که تابش مستقیم آفتاب ، به رنگ و تار و پود تشکیل دهنده آن آسیب می‌رساند و باعث پوسیدگی آن می‌شوند. طلق خم یو وی مانند فیلتری قوی در برابر این اشعه ها عمل می‌کند . و از عبور آن به سمت داخلی طلق جلوگیری می‌کند .

از انواع شفاف ، مات و رنگی طلق ها برای ساخت سایه‌بان بهره می‌گیرند.

طلق خم شفاف سایه بان 2

طلق خم سایه‌بان ممکن است به حالت هوشمند نیز تولید شود که در این صورت قیمت طلق شفاف متفاوت خواهد بود. استفاده از طلق هوشمند، بر زیبایی و جذابیت طلق خم می‌افزاید. و آن را به طلقی که دوستدار طبیعت است، تبدیل می‌کند. زیرا با این طلق می‌توان درجه‌ی عبور گرما و سرما را کنترل کرد. بدین ترتیب استفاده از سوخت های تجدیدناپذیر ، کاهش پیدا می‌کند. همینطور طلق ضد خش خم ، در سایه بان بسیار کارآمد خواهد بود. زیرا سایه بان ها معمولا در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در معرض سایش قرار دارند. اما هنگامی که این طلق ها حالت ضد خش دارند دیگر در مجاورت ذرات شن معلق در هوا ، یا دیگر عوامل طبیعی ، ساییده نمی‌شوند. در این طلق ها شیار و خطوط نا خواسته ایجاد نمی‌شود.

قیمت طلق شفاف خم
کاربرد انواع طلق ها

طلق هوشمند شفاف

بهتر است بدانید که پیشرفت تکنولوژی ، انواع طلق ها را نیز با خود هماهنگ کرده است. نوع خاص و پیشرفته‌ای از طلق‌ها وارد عرصه شده‌اند که به نام طلق هوشمند نامگذاری شده اند. این طلق ها به محیط تنوع رنگی می‌دهند. یعنی از رنگ های مات به رنگ روشن و برعکس ، قابلیت تغییر دارند. طلق هوشمند در عین زیبایی بیشتر بسیار کاربردی اند. زیرا ، رنگ‌بندی ، عبور نور و گرمای متفاوتی دارند. متناسب با فصل های گرم و یا سرد، می‌توان حالت آن را تغییر داد. این ویژگی به ذخیره‌سازی انرژی کمک شایانی می‌کند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. این طلق ها دارای ریموت کنترلی ، برای تغییر هامونی رنگی آن هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش قیمت طلق شفاف ما در تماس باشید . طلق های هوشمند زیباترین نوع طلق هستند و مدرن‌ترین نوع طلق به حساب می‌آیند.

طلق های هوشمند برای ساخت انواع پارتیشن مناسب هستند. همچنین نماسازی با طلق هوشمند کمک شایانی به زیباسازی ساختمان می‌کند. طلق های شفاف در انواع ساختمان‌های مسکونی ، ادارای ، تجاری و … قابل نصب هستند. توجه داشته باشید که این طلق ها در حالت معمول مات هستند. اما با اتصال جریان برق ظاهر طلق به شفافیت می‌گراید. صنایع تولیدی فرکو ، انواع طلق شیشه ای شفاف هوشمند را در رنگ بندی متنوع و گسترده ، به مشتریان عزیز ارائه می‌کند. کیفیت رنگ های این محصول بی‌نظیر است. شفافیت و درخشندگی خاصی در کیفیت رنگی این محصول وجود دارد. در مورد قیمت طلق شفاف باید گفته شود، که انواع طلق ها در این مجموعه با بهایی مناسب قابل سفارش است .

قیمت طلق شفاف آلاچیق
طلق های شفاف برای ساخت سایه‌بان
قیمت طلق شفاف مخصوص دیوار
تنوع در رنگ های طلق ها
قیمت طلق شفاف چند جداره
شفافیت طلق
قیمت طلق شفاف خم
طلق شیشه ای

طلق یو وی

قیمت طلق شفاف ، به یو وی بودن آن نیز بستگی دارد . هر چه طلق دوجداره ما امکانات بیشتری داشته باشد، برای مثال اگر طلق یو وی یا طلق هوشمند برای کار نصب کنیم ، قیمت آن با طلق معمولی متفاوت است . طلق یو وی نوعی از طلق شیشه ای شفاف محسوب می‌شود . که مانع مناسبی در برابر نفوذ اشعه های مضر خورشید است. که اثرات بدی روی پوست انسان و کیفیت اجسام می‌گذارد . طلق شفاف یو وی دار کاهش دهنده‌ی آسیب های پوستی و باعث افزایش بازدهی لوازم پلاستیکی می‌گردد. طلق یو وی به صورت های مختلف قابل تولید است. امروزه طلق ها با پیشرفت دستگاه ها و بروز شدن آن ، کیفیت و ساختار مقاوم و مستحکم‌تری ، به خود گرفته‌اند .

نوع طلقعملکرد در برابر اشعه یو وی
طلق اکریلیکیتا 99 درصد اشعه یو وی را بازتاب میدهد.
طلق پلی کربناتنوع معمولی ضعیف ، در نوع ضد یو وی نیز تولید میشود.
طلق کریستال نوع معمولی بسیار ضعیف ، در نوع ضد یو وی نیز تولید میشود .
جدول مقایسه انواع طلق از نظر هوازدگی

برای ضد یو وی کردن طلق ها از فیلترهای ضد اشعه فرابنفش استفاده می‌کنند. این فیلتر ها می‌توانند از ورود طول موج های مشخصی از نور خورشید جلوگیری کنند. این فیلتر ها می‌تواند درصد بزرگی از تابش فرانبفش را بازتاب دهند (99 یا حتی 100 درصد). اشعه یو وی طول موجی بین 10 تا 400 نانومتری دارد. محدوده طول موج بزرگتر از 300 نانومتر پرخطر نیست. به شکلی که میتوان از آن چشم‌پوشی کرد. با کوچکتر شدن طول موج خطر آن نیز افزایش پیدا می‌کند. خطرناک‌ترین بخش فرابنفش آن بخشی است که طول موج کوچکتر از 30 نانومتر دارد. این تابش حتما باید فیلتر شود.

قیمت طلق شفاف خم
طلق طلایی شفاف
قیمت طلق شفاف تخت
طلق شفاف
قیمت طلق شفاف رنگی
انواع طلق رنگی شفاف
قیمت طلق شفاف سایه بان
طلق شیشه ای

رنگ بندی طلق شفاف

برای دریافت قیمت طلق شفاف در رنگ های مختلف به همکاران ما در واتساپ پیام دهید. با اعلام متراژ کار و نوع کاربرد آن ، از قیمت طلق شفاف رنگی مطلع شوید. در زیر به رنگهای مختلف موجود اشاره می‌کنیم : ۱) طلق شفاف سبز رنگ ۲) طلق شفاف سفید رنگ ۳) پلکسی گلاس آبی رنگ ۴) پلکسی گلاس به رنگ دودی ۵- پلکسی گلس در رنگ مشکی و تیره ۶) پلکسی گلس شیری رنگ ۷) پلکسی گلس در رنگ قرمز شفاف ۸) طلق پلکسی قهوه ای رنگ ۹) صفحه ی پلکسی گلاس فلورسنت ۱۰) رنگ های پلکسی گلس طوسی ۱۱- صفحه ی پلکسی گلس آکریلیک شفاف رنگ ۱۲) طلق های پلکسی گلاس اکریلیک نارنجی رنگ ۱۳) طلق پلکسی گلس اکریلیک صورتی رنگ شفاف ۱۴) طلق های پلکسی گلس اکریلیک بنفش تیره

رنگ های مختلف طلق هم در نوع شفاف و همچنین نوع مات موجود هستند. تنوع رنگی بسیار گسترده است و شما می‌توانید انواع طلق را در رنگ دلخواه سفارش دهید. طلق های شفاف جلوه منحصر به فردی به ساختمان می‌بخشند و گزینه ای عالی برای دکوراسیون منزل هستند. به خصوص ورق های اکریلیکی رنگی ظاهر بسیار جذابی دارند. به این دلیل که عمق رنگ در آن ها بیشتر است و ظاهر شیشه‌ای‌تری دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت طلق رنگی کلیک کنید.

مقایسه قیمت طلق شفاف و مات
تاری سمت دیگر طلق مات

طلق های شفاف چند جداره

طلق های شفاف علاوه بر اینکه در مدل های تک لایه موجود هستند در انواع چندلایه نیز تولید می‌شوند. طلق های چند لایه به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند. اولین دسته طلق های دوجداره و چندجداره هستند و دومین نوع طلق های لمینت شده. نکته جالب اینجاست که افزایش ضخامت و تعداد لایه ها ، تاثیر زیادی بر میزان شفافیت طلق نمی‌گذارد. در طلق های چندجداره ، مابین لایه ها خالی است. در واقع در این نوع ، لایه ها به وسیله شبکه هایی از طلق با اشکال منظم و تکراری به هم متصل می‌شوند و به شکل پیوسته متصل نیستند. طلق های دوجداره شفاف در دو نوع طلق زنبوری (شبکه های شش ضلعی) و طلق دوجداره ساده تولید می‌شوند.

طلق های چندجداره به خصوص برای ساخت سقف و دیوار گزینه ای عالی هستند. طلق های دوجداره لمینت شده نوعی طلق هستند که از چند لایه طلق متصل به هم ساخته می‌شوند. طلق های لمینت شده به خصوص از نظر عایق حرارتی و رطوبتی به نسبت نوع معمولی بهتر هستند. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید از طلق در حمام استفاده کنید این نوع مناسب است.

رنگ طلق دوجدارهمیزان شفافیت در ضخامت 10mm
بی رنگ82%
آبی48%
سبز54%
برنز42%
جدول شفافیت انواع طلق دوجداره
قیمت طلق شفاف برای حیاط
طلق زنبوری رنگی
قیمت طلق شفاف سقف
گلخانه ساخته شده با طلق شفاف
قیمت طلق شفاف سقف
طلق های شفاف سبز
طلق چندجداره شفاف
طلق های سایه بان شفاف
طلق دوجداره سقفی
رنگ بندی طلق شیشه ای
سایه بان استخر از طلق های رنگی
سایه بان استخر از طلق های رنگی
طلق روشن برای سرپوش استخر
طلق روشن برای سرپوش استخر
طلق رنگ روشن
طلق رنگ روشن

ساخت نما با طلق

کیفیت طلق ها به حدی رشد کرده است که از آن ها برای ساخت نما استفاده می‌کنند. نماهایی که با طلق شفاف ساخته می‌شوند جلوه زیبایی دارند. در واقع نمای طلقی یک گزینه عالی برای نمای شیشه ای است. در سال های اخیر ساخت این نماها پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌است. چنانچه در بسیاری از ساختمان های مهم از این نماها استفاده شده است. از نماهای طلقی به خصوص در ساخت نمای ساختمان های تجاری ، اداری ، ورزشی و موزه استفاده می‌کنند. به‌خصوص ایمنی بالای طلق ها باعث محبوبیت آن ها شده است. برای نمونه طلق ها خطر کمتی به هنگام زلزله ، طوفان و … ایجاد می‌کنند. وزن سبک ، استحکام عالی ، قیمت مناسب و … همه این موارد نشان‌دهنده ارزش بالای طلق است.

قیمت طلق شفاف سقفی و دیواری
طلق دو لایه ی شفاف

از انواع طلق برای ساخت نما بهره می‌گیرند. با این حال مدل های لیمنت شده و دوجداره مناسب‌تر هستند. به این دلیل که استحکام و عایق حرارتی نوع معمولی ضعیف‌تر است. این موارد در ساخت نما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا نمای ساختمان بیشتر از سایر بخش ها در معرض عوامل محیطی قرار دارد. برای مثال نمای ساختمان به شکل مستقیم تحت بارش باران و برف است. بنابراین متریال مورد استفاده باید ضدآب باشد. استفاده از ترکیب طلق شفاف و مات بهترین گزینه خواهد بود. در صورتی که در کل نما از طلق شفاف استفاده شود سبب ایجاد آلودگی نوری می‌شود.

دیگر نوع طلق که برای ساخت نما مناسب است طلق هوشمند است. طلق های هوشمند که در قسمت های قبلی آن را معرفی کردیم زیباترین نوع طلق است. البته توجه داشته باشید که نوع طلق هوشمند بهتر است لمینت شده باشد.

ساخت آینه به وسیله طلق شفاف

یکی از کاربردهای مهم طلق های شفاف ، ساخت آینه طلقی است که متفوت با قیمت طلق شفاف می‌باشد. آینه های شیشه ای بسیار کاربردی هستند و وضوح مناسبی نیز دارند. اما استفاده از آینه های شیشه ای معایبی نیز به همراه می‌آورد. اولین و مهمترین معضلی که آینه های شیشه ای ایجاد می‌کنند ایمنی نامناسب آن ها است. آینه های شیشه ای در صورت شکسته شدن بسیار خطرساز می‌شوند. تکه های شکسته‌شده آینه شیشه ای برنده و تیز است. همچنین آینه های شیشه ای بسیار شکننده هستند. آینه های شیشه ای حتی با ضربات نسبتا آرام نیز دچار شکستگی می‌شوند. البته در بسیاری از ساختمان ها و فضاها این مشکلی به‌حساب نمی‌آید.

قیمت طلق شفاف بی رنگ
طلق شیشه ای بی رنگ

آینه های ساخته شده به وسیله طلق شفاف ایمن‌ترین نوع آینه محسوب می‌شوند. بر خلاف آینه های شیشه ای این آینه ها شکننده نیستند و همچنین برندگی و تیزی بسیار کمتری دارند. در بسیاری از قسمت ها و ساختمان ها بهتر است از آینه های ایمن استفاده شود. برای مثال مهدکودک ها و مدارس ، بیمارستان ها ، زندان ها ، اتاق خواب کودک و … از جمله این قسمت ها هستند. به طور کلی در محیط هایی که در دسترس هستند و یا رفت و آمد کودکان در آن وجود دارد ، بهتر است از این آینه ها استفاده شود.

جالب است که آینه های طلقی وضوح بسیار بالایی دارند. در واقع وضوح این نوع آینه تفاوت قابل ملاحظه ای با آینه شیشه ای ندارد. حتی در برخی موارد این آینه ها بهتر از آینه های شیشه ای هستند. به خصوص آینه های ساخته‌شده با پلکسی گلاس بسیار عالی هستند و تصاویر را بسیار واقعی نمایش می‌دهند. مزیت دیگر آینه طلقی ، خش‌پذیری کم آن است. البته آینه های شیشه ای نیز از این منظر عالی هستند. ارزش خرید آینه های طلقی بسیار بالا است.

طلق شفاف پنجره

یکی از مهمترین موارد استفاده طلق شفاف ، ساخت پنجره است که مناسب بودن قیمت طلق شفاف و مزایای آن موجب شده تا طلق جایگزین شیشه شود. طلق های شفاف به ویژه برای ساخت پنجره های نورگیر انتخابی ایده‌آل هستند. طلق شفاف تمام ویژگی های لازم یک پنجره خوب را دارا می‌باشد. پنجره های طلقی مزیت های فراوانی به نسبت پنجره های شیشه ای دارند. پنجره های طلقی در مقایسه با پنجره های شیشه ای عایق حرارتی بهتری هستند. عایق حرارتی طلق های شفاف 60% نسبت به شیشه قوی‌تر است. از نظر عایق صوتی نیز این نوع پنجره ها به نسبت پنجره های شیشه ای بهتر هستند. نکته دیگر اینکه طلق های شفاف پنجره توانایی بسیار بالایی در دریافت نور خورشید دارند. در قسمت های قبلی میزان انتقال نور این نوع طلق را مورد بررسی قرار دادیم.

قیمت طلق شفاف پنجره
طلق شیشه ای شفاف
قیمت طلق شفاف پنجره
ساخت پنجره با طلق اکریلیکی

با توجه به این مورداستفاده از طلق شفاف باعث پرنور شدن داخل ساختمان می‌شود . همچنین طلق سبب دید عالی به بیرون ساختمان می‌شود. از طلق شفاف میتوان برای ساخت پنجره در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری استفاده کرد. در بسیاری از رستوران ها از پنجره های قدی اکریلیکی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که پنجره طلقی حتما باید ضد یو وی و ضدخش باشد. البته طلق های اکریلیکی معمولا ضد یو وی و ضد خش هستند. به هر رو در صورتی که قصد خرید طلق شفاف برای ساخت پنجره را دارید حتما به این مورد توجه داشته‌باشید.

برش طلق شیشه ای شفاف

یکی از مزیت‌های مهم طلق شیشه ای ، برش نسبتا آسان است. برش طلق در مقایسه با برش شیشه ایمن‌تر است. برش طلق هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه های مخصوص برش صورت می‌گیرد. با استفاده از ابزار های ساده مانند کاتر طلق‌بُر و اره‌دستی میتوان به آسانی طلق را به اندازه دلخواه برش داد. از دستگاه‌هایی مانند اره های برقی نیز می‌توان برای برش طلق استفاده کرد. طلق ها هم با اره های برقی مدور و هم با عمود بُر قابل برش دادن هستند. البته به هنگام برش طلق حتما باید به نکاتی توجه داشته‌باشید. اولین نکته ایمنی است. با وجود اینکه برش طلق ، مانند برش شیشه خطرساز نیست ، همچنان رعایت نکات ایمنی ضروری است. بهتر است به هنگام برش به ویژه با اره های برقی ، از صورت و چشم محافظت شود.

باکس طلقی
ظاهر شیشه ای و شفاف طلق اکریلیک

به جز نکات ایمنی ، نکته دیگری که اهمیت دارد صاف بودن برش است. بهتر است برش بر روی میزی کاملا صاف و ثابت انجام شود. لق زدن میز می‌تواند باعث کج شدن برش شود. بهتر است برای ثابت نگه داشتن ورق ، از گیره استفاده کنید. همچنین اگر مایل هستید برش شما با دقت بیشتری انجام شود ، قبل از برش محل برش را با استفاده از مداد علامتگذاری کنید.

طلق شفاف نشکن چیست

تقریبا همه انواع طلق ضد ضربه هستند و در برابر عوامل محیطی مقاوم هستند. به خصوص مدل های چندلایه استقامت خوبی از خود نشان می‌دهند. اما جالب است بدانید نوعی طلق وجود دارد که به مراتب نسبت به نمونه های دیگر قوی‌تر است. این طلق ها اصطلاحا “طلق نشکن” نامیده می‌شوند. طلق های نشکن در واقع نوعی پلی کربنات هستند که در بالاترین کیفیت ممکن ساخته می‌شوند. این طلق با فاصله قدرتمندرین نوع طلق محسوب می‌شود. از نظر قیمتی نیز نسبت به دیگر انواع طلق گران‌تر است. از طلق های نشکن به خصوص برای ساخت ضد گلوله استفاده می‌کنند. برای نمونه در بانک ها ، پنجره خودرو ، ساختمان های امنیتی و … از این طلق ها استفاده می‌شود. طلق های نشکن در واقع مقاوم‌ترین نوع ورق با جنس پلاستیکی هستند. این طلق ها دیدگاه های منفی نسبت به پلاستیک را به چالش کشیده‌اند.

طلق گلخانه
ساخت گلخانه با طلق شفاف

به طور کلی این طلق ها برای ساختمان‌هایی که به ایمنی بیشتر نیزا دارند بهترین انتخاب است. بهتر است برای مغازه‌هایی مانند جواهرفروشی از این طلق استفاده شود. به جز پلی کربنات ، از پلکسی گلاس نیز برای ساخت طلق نشکن بهره می‌گیرند. روش نشکن کردن ورق های اکریلیکی متفاوت است. برای ساخت طلق های نشکن ، از چندین لایه پلی کربنات استفاده می‌کنند. ضخامت طلق های نشکن معمولا میان 1 تا 1.4 اینچ است. همچنین برای ساخت طلق نشکن از شیشه نیز استفاده شود. لایه بیرونی از جنس شیشه است و میان آن نوعی پلی کربنات انعطاف پذیر قرار دارد. استفاده از شیشه باعث می‌شود که میزانی از نیروی وارد شده به طلق کاهش پیدا کند. به دلیل اینکه قدری از نیرو صرف شکستن شیشه می‌شود.

چه عواملی باعث تغییر قیمت طلق ها می شود

قیمت طلق های شفاف به چند فاکتور اصلی وابسته است. همانطور که در بخش های پیشی به آن پرداختیم طلق های شفاف طیف گسترده ای از متریال ها را دربرمی‌گیرند. از نظر جنس ، طلق پلی کربنات شفاف گرانترین نوع طلق می‌باشند. با وجود اینکه شفافیت این طلق ها از پلکسی گلاس کمتر است اما قیمت گرانتری دارند. دلیل گران‌تر بودن پلی کربنات به استحکام مثال زدنی و بی نظیر آن ها بازمی‌گردد. ضمن اینکه مواد اولیه لازم برای ساخت ورق پلی کربنات شفاف گران‌تر از دیگر مدل ها است. طلق های پلی کربنات ضد گلوله ( طلق نشکن) با کیفیت‌ترین نوع پلی کربنات می‌باشند. البته پلی کربنات انواع ارزان‌تری نیز دارد که طبیعتا استحکام کمتری دارند. عامل مهم دیگر که در تعیین قیمت طلق اهمیت دارد میزان و درجه شفافیت آن است. در هر یک از انواع طلق ، نوع شفاف نسبت به نوع مات گرانتر است.

عوامل موثر بر قیمت طلق
نوع و نحوه ساخت طلق
ضخامت طلق
شفافیت طلق
مواد اولیه استفاده شده
رنگ طلق
عوامل تعیین کننده قیمت طلق

به طور کلی ورق های شفافی که ضخامت بیشتری دارند قیمت گران‌تری نیز دارند. به عنوان نمونه پلی کربناتی که ضخامت 25 میلیمتری دارد نسبت به نمونه 16 میلیمتری گرانتر است. به این معنی که این شرط در مورد ورق های هم نوع صدق می‌کند. اینطور نیست که ورق اکریلیک ضخیم گرانتر از پلی کربنات نازک باشد( البته با توجه به سطح کیفی امکانپذیر است). گرانترین نوع طلق ، نوع لمینت‌شده آن است. علاوه بر پلی کربنات لمینت شده ورق های اکریلیکی لمینت نیز گرانتر هستند. طلق های دوجداره قیمت ارزانتری نسبت به طلق های لمینت شده دارند. بهای طلق هایی که بر روی آن ها از لایه ضدخش و ضد یو وی است نیز قدری بالاتر است.

قیمت طلق شفاف اکریلیک
شفافیت جالب توجه طلق اکریلیک

سفارش محصول

مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان ایرانی است که در زمینه تولید انواع طلق فعالیت می‌کند. محصولات فرکو بر اساس استانداردهای روز جهانی تولید و عرضه می‌شوند. محصولات تولید شده فرکو از نظر تنوع و کیفیت قابل توجه هستند. از جمله محصولات تولید شده در مجموعه فرکو میتوان به : طلق پلی کربنات ، طلق اکریلیکی ، طلق شفاف ، طلق هوشمند و … اشاره کرد. مزیت دیگر محصولات فرکو علاوه بر تنوع و سطح کیفی ، عرضه بدون واسطه آن‌ها است. کلیه محصولات به صورت مستقیم از محل کارگاه خدمت مشتریان عزیز عرضه می‌شوند. برای سفارش محصولات می‌توانید به روش‌های حضوری و غیرحضوری اقدام کنید.

برای سفارش حضوری می‌توانید به محل کارگاه مراجعه کنید. آدرس کارگاه فرکو در قسمت انتهایی مطلب درج شده‌است. زمان مراجعه : در روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20. همچنین در صورت تمایل می‌توانید سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید. شماره های تماس مجموعه ، در بخش پایانی درج شده‌است. کلیه سفارشات ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستند.

قیمت طلق شفاف اکریلیک
طلق های روشن کریستال
طلق شیشه ای
طلق شفاف شیشه ای
طلق های روشن سایه بان
طلق های روشن سایه بان
طلق رنگی روشن
طلق رنگی روشن
انواع رنگ بندی طلق ها
انواع رنگ‌بندی طلق ها
طلق دوجداره آبی
طلق دوجداره آبی رنگ
سایبان طلقی
طلق شفاف دوجداره
طلق های شفاف اکریلیکی
سایه بان شفاف
محافظ طلقی راه پله
استفاده از طلق کریستالی
طلق شفاف
طلق شفاف شیشه ای
طلق شفاف
طلق شفاف رنگی و بی رنگ
طلق شفاف بی رنگ
طلق شفاف بی رنگ
طلقپنجره
طلق شفاف پنجره
قیمت طلق شفاف
طلق شفاف
قیمت طلق شفاف
طلق شفاف
قیمت طلق شفاف
طلق شیشه ای
قیمت طلق شفاف
طلق شیشه ای

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

  • می‌توانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنید.
  • آدرس سفارش حضوری : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن
قیمت طلق شفاف رنگی

قیمت طلق شفاف

32 پاسخ

    1. با سلام جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها به پیام رسان موجود روی صفحه پیام دهید . 09101767773

    1. عرض سلام خدمت شما. نورگیری بعضی از طلق ها حتی از شیشه هم بیشتره. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188068352 تماس بگیرید.

    1. عرض سلام خدمت شما. به خصوص پلکسی گلاس فرکو ظاهری مشابه با شیشه داره. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188068352 تماس بگیرید.

    1. عرض سلام خدمت شما.در روز های کاری از ساعت 8 صبح تا 14 و از 16 الی 20 میتونید تشریف بیارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188068352 تماس بگیرید.

    1. عرض سلام خدمت شما. بله امکان استفاده از طلق به جای شیشه وجود داره. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188068352 تماس بگیرید.

    1. عرض سلام خدمت شما. این مورد بستگی به کاربرد مد نظر شما دارد. در اغلب قسمت ها میتونید از طلق به جای شیشه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188068352 تماس بگیرید.

    1. عرض سلام خدمت شما. بله یکی از موارد کاربرد طلق پی کربنات ساخت نرده است.

    1. عرض سلام و خسته نباشید. مجموعه فرکو انواع طلق را در مدل های شفاف ، مات و رنگی عرضه میکند. در صورت تمایل میتونید روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 تشریف بیارید. موفق و موید باشید.

  1. سلام من کتابخانه ای دارم که بخاطر محافظت از گرد و خاک میخواهم از دو طرف با طلق محفوظش کنم ولی از یک طرف بصورت در با لولا باز و بسته بشه و چون نمیخوام از شیشه که خطرناک هست استفاده کنم ،آیا استفاده از طلق ممکن هست برای این منظور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو