Home
طلق شیشه ای پنجره

طلق شیشه ای پنجره

طلق پنجره
طلق شیشه ای برای پنجره

وقتی از پنجره صحبت می‌شه ، ناخودآگاه کلمه شیشه در ذهن تداعی می‌شه ، البته که شیشه یک کشف مهم برای زندگی بشر بوده و هنوز هم نقش فراوانی داره. با وجود همه این تعاریف شیشه ها معایبی نیز دارن . این عیوب به خصوص برای کاربرد های روز بیشتر به نظر میاد . با پیشرفت های در علم مهندسی شیمی به خصوص از قرن 20 میلادی به بعد، مواد جایگزین شیشه ساخته شدن مثل طلق شیشه ای پنجره. بدون شک پلاستیک یکی از مهمترین کشف‌های شیمی محسوب می‌شه. اما خود پلاستیک نیز در سال‌های گذشته به حدی پیشرفت کرده‌اس که در همه جا رخنه کرده‌اس ! یکی از کاربردهای پلاستیک نیز ساخت طلق هست که به عنوان جایگزین شیشه مطرح هست. طلق ها به حدی از کیفیت رسیدن که از اون در پنجره نیز استفاده می‌شه ! در ادامه با ما همراه باشین.

طلق شیشه ای پنجره
نمای زیبای طلقی

نیاز به جایگزین شیشه

در این قسمت به این مطلب می‌پردازیم، که چرا باید به دنبال جایگزین شیشه بود؟ همه راجع‌به خصوصیات جذاب شیشه ها می‌دونیم. و صد البته منکر کاربرد فراوان شیشه نیز نیستیم ، ولی گاهی مواد جایگزین عملکرد بهتری برای برخی نیازها نشون می‌دن. شیشه ها گاهی سبب به وجود اومدن معضل می‌شن؟ از جمله : شیشه های معمولی ایمنی کمی دارن و هنگام شکستن سبب به وجود اومدن خطر می‌شن. وزن شیشه ها به طور کلی برای بعضی از کاربردها نسبت به طلق‌ها زیاد هست. این خود سبب سختی در اجرا می‌شه . شیشه معمولی مقاومت فیزیکی کمی داره . شیشه های لمینت و سکوریت نیز که مقاومت خوبی دارن گرونتر هستن. در این مطلب قصد داریم به معرفی طلق شیشه ای پنجره بپردازیم که به خصوص برای ساخت پنجره مناسب هستن.

نمای طلقی

طلق به جای شیشه

همانطور که دیدیم نیاز به یافتن جایگزین برای شیشه حس می‌شه که بهترین گزینه طلق شیشه ای پنجره هستن. طلق بهترین جایگزین شیشه محسوب می‌شه. طلق ها سبک هستن و ایمنی اونا بالاتر هست. وزن طلق ، تقریبا دو برابر به نسبت شیشه سبک‌تر هست. از طرفی با همه این خصوصیات طلق ها شفاف نیز هستن. در سال‌های گذشته فناوری ساخت طلق به حد زیادی پیشرفت کرده اس. “در واقع هر استفاده که از شیشه می‌شه با طلق نیز قابل استفاده اس” . این روش در واقع به کار بردن تکنولوژی برای تولید جنس بهتر هست . قطع یقین طلق ها هر چقدر هم که خوب هستن ، با این حال روز به روز کیفیت اونا بهبود پیدا می‌کنه. به عنوان نمونه در سال‌های اخیر ایرادات طلق نظیر خش‌پذیری برطرف شده اس.

طلق شیشه ای پنجره
مقایسه طلق و شیشهبرتری های طلق
استحکامطلق ها بافت مستحکمتری دارند
انتقال نوربسته به نوع طلق متفاوت- تقریبا برابر و در مواردی طلق برتر است
ایمنیطلق ها ایمن تر هستند و کمتر ایجاد خطر میکنند
خش پذیریبه طور کلی شیشه ها بهتر هستند ، اما انواع ضدخش طلق نیز تولید میشود
مقایسه طلق و شیشه

ساختار طلق شیشه ای پنجره

باید گفت طلق ها از نظر ساختار شیمیایی پلیمر ترموپلاستیک هستن .ساختار طلق ها مشابهت‌های زیادی با ساختار شیشه داره. حال قصد داریم به شکلی ساده و بدون پرداخت اضافی به جزئیات به تعریف پلیمر های ترموپلاستیک بپردازیم. به درشت مولکول‌هایی که از واحدهای تکرار شونده مولکول تشکیل شدن پلیمر گفته می‌شه. پلیمر هم در طبیعت وجود داره و هم در پالایشگاه ها ساخته می‌شه. رشته های DNA از جنس پلیمر هستن . انواع طلق ها که در قسمت‌های بعدی معرفی می‌کنیم ، پلیمرهای مصنوعی هستن. اما تعریف ترموپلاستیک نیز به این صورت هست : منظور از ترموپلاستیک اون دسته از پلیمر ها هستن که بعد از تغییر دما تغییر شکل پیدا می‌کنن! دسته دیگر پلیمرها ترموست نام دارن که بعد از اعمال تغییر دما یا در همون حال می‌مونن یا تجزیه می‌شن!

طلق پنجره
طلق شیشه ای برای پنجره

فرآیند ساخت طلق شیشه ای پنجره

همانطور که در بخش قبل گفتیم نحوه ساخت طلق ها مشابه شیشه هست . همانند شیشه ها ، برای ساخت طلق ها نیز ابتدا ماده پلیمری رو تا دمای بالا هدایت می‌کنن ، تا ماده نرم بشه. سپس با سرد کردن ناگهانی و سریع ماده ، شکل نهایی تولید می‌شه که جنسی سخت داره. یکی از تفاوت ها بین شیشه و طلق در ماده ای اس که فرآیند بر روی اون صورت می‌گیره. برای ساخت شیشه معمولا از ماسه های سیلیکاتی استفاده می‌شه. برای تولید طلق اما از پلیمر های مختلف استفاده می‌شه. جالبه بدونین به طلق ها ، شیشه پلیمری نیز گفته می‌شه. حتی از نظر ساختار مولکولی نیز شباهت‌هایی بین شیشه ها و طلق ها وجود داره. طلق ها از مواد متنوع ساخته می‌شه که در بخش بعدی معرفی می‌کنیم.

طلق پنجره
طلق پنجره

انواع طلق از نظر ساخت

  • طلق کریستال با نام علمی پلی استایرن به اختصار PS
  • طلق پلی کربنات به اختصار PC
  • طلق اکریلیک یا پلکسی گلاس
طلق شیشه ای پنجره
طلق شیشه ای پنجره

کریستال پلی استایرن

ورقه های پلی استایرن (polystyrene) از مایعی به نام استایرن ساخته می‌شن . استایرن ماده ای بی بو و بی رنگ هست . پلی استایرن حاوی موله‌های عناصر شیمایی کربنی و هیدروژن هست. پلی استایرن برای اولین بار سال در سال 1839 میلادی ساخته شد . سه نوع پلی استایرن تولید می‌شه با نام های : پلی استایرن معمولی – پلی استایرن مقاوم – پلی استایرن انبساطی یا یونولیت . از پلی استایرن معمولی برای ساخت لوازم الکتریکی و برودتی و … استفاده می‌شه. پلی استایرن مقاوم نیز در ساخت ظروف و بدنه لوازم الکتریکی استفاده می‌شه. پلی استایرن انبساطی نیز همان یونولیت هست ، که احتمالا با اون آشنا هستین و به عنوان عایق حرارتی و صوتی به خصوص در ساختمون‌ها از اونا برای طلق شیشه ای پنجره استفاده می‌شه.

طلق شیشه ای پنجره
ترکیب زیبای نور و نمای طلقی

طلق شیشه ای پنجره پلی کربنات

طلق پلی کربنات نیز یکی دیگر از انواع طلق مناسب طلق شیشه ای پنجره اس . طلق های پلی کربنات نیز در صنایع مختلف مثل ساختمان‌سازی ، خودروسازی و … استفاده می‌شن . ” پلی کربنات یکی از سخت ترین انواع طلق ها محسوب می‌شه ” . با توجه به این به آسونی در محیط خارجی نیز استفاده می‌شن. طلق های پلی کربنات سخت ترین متریال های شفاف هستن. مقاومت طلق های پلی کربنات 200 برابر در مقایسه با شیشه معمولی بهتر هست! طلق های پلی کربنات از نظر شفافیت و عبور نور نیز در سطح مطلوبی قرار دارن و می‌تونن 88% نور تابشی رو وارد فضا کنن. طلق های پلی کربنات از نظر دوام و استحکام نیز عالی هستن.

طلق شیشه ای پنجره

بعضی از مدل های پلی کربنات در برابر اشعه UV مقاوم هستن. برای استفاده از این طلق ها در هر قسمتی که با نور خورشید در تماس هست رعایت این مورد ضروری اس. رزین پلی کربنات برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دکتر فاکس در کمپانی جنرال الکتریک ساخته شد و در سال ۱۹۵۸ میلادی به‌ طور انبوه در بازار عرضه شد. طلق های پلی کربنات از نظر قیمتی گرونترین نوع طلق موجود در بازار هستن. دلیل این قیمت کیفیت عالی متریال مصرفی برای ساخت این طلق ها و خصوصیات منحصر به فرد این طلق هاست.

پلکسی گلاس

یکی دیگر از جایگزین‌های شیشه ، پلکسی گلاس ها به عنوان طلق شیشه ای پنجره هستن. با وجود اینکه جنس پلکسی گلاس از سیلیسیم نیست ، ولی به دلیل ساختار غیرکریستالی به مانند دیگر ترموپلاست‌ها جز شیشه ها طبقه بندی می‌شه. پلکسی گلاس مقاومت بسیار بهتری نسبت به شیشه داره و سطحی شفاف و براق داره. البته میزان مقاومت پلاکسی گلاس نسبت به پلی کربنات کمتر هست. اما شاید عمده‌ترین خصوصیت طلق های پلکسی گلاس رو بتوان شفافیت بالای این طلق ها نامید. طلق های پلکسی گلاس می‌تونن تا 92% نور تابشی رو وارد فضا کنن و بدین ترتیب شفافیت این طلق ها در سطح شیشه و حتی بهتر هست.

پلکسی گلاس بالاترین سطح شفافیت رو در بین متریال‌های رقیب داره. علاوه بر شفافیت بالا این طلق ها بازتاب بسیار نرمی دارن. همچنین این طلق ها تصویر سمت دیگر طلق رو بسیار واضح و واقعی نمایش می‌ده. پلکسی گلاس ها در صنایع مختلف مثل خودروسازی ، ساختمان‌سازی ، صنایع اپتیکی ، پزشکی و … کاربرد دارن . پلکسی گلاس ها از سال 1936 میلادی به شکل گسترده وارد بازار شدن . پلکسی گلاس در برابر هوازدگی مقاومه و می‌توان از اون در قسمت خارجی استفاده کرد.

کدام طلق بهتر هست

در قسمت‌های قبلی سه نوع رایج طلق ها در بازار را معرفی کردیم. حال سؤال پیش میاد که کدوم یک برای استفاده مناسبه؟ اول باید اشاره کنیم که هر 3 طلق خصوصیات بسیار عالی دارن. همه این طلق ها می‌تونن نیازهای مختلف رو بر طرف کنن. اما از باب مقایسه باید به چند مورد اشاره کرد. طلق پلی کربنات از نظر مقاومت و استحکام از دو نوع دیگر قوی‌تر هست. مقاومت طلق پلی کربنات 14 مرتبه به نسبت پلکسی گلاس، همچنین 17 مرتبه نسبت به پلی استایرن مقاوم‌تر هست! از نظر شفافیت پلکسی گلاس کمی نسبت به طلق پلی کربنات عبور نور بهتری داره. میزان عبور نور در پلکسی گلاس های شفاف 92% هست! این میزان در طلق پلی کربنات شفاف 88% هست. البته همانطور که ملاحظه کردین طلق پلی کربنات نیز شفافیت خوبی داره.

مزایا

1- طلق‌ها دارای شفافیت بسیار بالایی هستن. شفافیت طلق ها گاه حتی از شیشه فرا تر میره! البته بر حسب نیاز طلق های مات نیز تولید می‌شن . 2-طلق ها وزن سبکی دارن، از نظر اجرا دردسر ایجاد نمی‌کنن و به راحتی نصب می‌شن . از طرفی با توجه به سبک بودن وزن حمل و نقل اونا بسیار راحت هست . 3-طلق ها بسیار زیبا هستن . طلق ها در رنگ ها و طرح های زیبایی در بازار عرضه می‌شن. 4-با وجود کیفیت بالای طلق ها ، قیمت اونا مناسب هست . 5- طلق ها ایمنی بسیار بالایی دارن و حتی به هنگام شکسته‌شدن ، حداقل و کمترین آسیب رو وارد می‌کنن . 6- با توجه به قابل بازیافت بودن از نظر محیط‌زیست مهم هستن . بازیافت باعث می‌شه تا آسیب بسیار کمتری به محیط‌زیست و کره‌زمین وارد بشه .

طلق شیشه ای پنجره
طلق شیشه ای پنجره

انواع طلق از نظر ظاهر

  • طلق شیشه ای شفاف
  • طلق شیشه ای مات
  • طلق شیشه ای رنگی
  • طلق شیشه ای طرح دار

طلق شیشه ای شفاف

طلق شیشه ای شفاف بهترین نوع طلق برای فراهم کردن یک محیط نورانی و شفاف هست. به خصوص هر دو طلق پلکسی گلاس و پلی کربنات از نظر شفافیت و عبور نور عالی هستن. با استفاده از این طلق ها به خوبی از نور آفتاب استفاده می‌کنیم. این طلق ها در هر قسمتی که نیاز به نور آفتاب داشته باشیم استفاده می‌شن. این طلق ها به خصوص برای پنجره های نورگیر مناسب هستن. دقت کنین همانطور که پیشتر توضیح دادیم بهتر هست از نوع ضد اشعه uv استفاده بشه. تا علاوه بر مزایای اون از نظر ایمن بودن نور عبوری، ظاهر زیبا و شفاف اون نیز حفظ بشه.

طلق شیشه ای مات

این طلق برای محیط‌هایی که نیاز به امنیت بهتر از نظر حریم شخصی دارن ایده‌آل‌ترین گزینه اس. این طلق ها ضمن عبور نور ، دید داخل رو محدود می‌کنن. ضمنا علاوه بر این مورد این طلق ها برای کاهش آلودگی نوری نیز گزینه خوبی هستن. میزان عبور نور در این طلق‌ها از طلق های شیشه ای شفاف کمتر هست. بدین ترتیب برای استفاده در دیوارهای طلقی گزینه خوبی هستن. طلق شیشه ای مات برای استفاده در پنجره های حیاط خلوت ، به عنوان پارتشین و جداکننده ، دیوارهای طلقی و سقف های طلقی و … گزینه مناسبی هستن. همچنین این طلق ها به خوبی در ساختمون‌های مسکونی ، اداری ، تجاری ، ورزشی و … به کار گرفته می‌شن.

یک نمای طلقی مدرن

طلق شیشه ای رنگی

با استفاده از طلق شیشه ای رنگی می‌تونیم ساختمون خود رو به سطح بالایی از زیبایی برسونیم. می‌تونیم بر حسب سلیقه از رنگ های متنوع و باب میل و سلیقه برای خلق فضای مورد نظر استفاده کنیم. استفاده از ترکیب رنگ زیبا یکی از آسون‌ترین روش‌ها برای داشتن یک دکوراسیون زیبا محسوب می‌شه. صنایع فرکو طلق های شیشه ای رنگی رو در طیف وسیعی از رنگ های جذاب و محبوب تولید می‌کنه. طلق های رنگی به خصوص در محیط های عمومی ، ورزشی ، تجاری و صنعنتی و یا ساختمان های مسکونی استفاده می‌شن. از طلق های شیشه ای رنگی برای تزیین ساختمون نیز بهره می‌برن.

طلق رنگی
طلق شیشه ای رنگی

رنگ‌ها موجب تغییر فضا از حالت یکنواختی به رنگ و روح تازه می‌شن که می‌تونن زیبایی بیشتری رو برای فضای خود به ارمغان بیارن.

طلق شیشه ای طرح دار

طلق های در طرح های مختلفی در بازار عرضه می‌شن. شما ضمن استفاده از طلق های ساده می‌تونین از طلق های طرح دار نیز در قسمت های مختلف استفاده کنین. انتخاب یک طرح مناسب و مرتبط با محیط به زیبایی ساختمان شما کمک می‌کنه. برای مثال در یک محیط ورزشی طرح هایی مثل توپ یا در محیطی مثل حمام استفاده از طرح هایی مثل موج یا طرح های راه راه مات و رنگی و انواع طرح‌های زیبا روی طلق نمونه‌هایی از این دست هستن.

پنجره های شیشه طلقی

اهمیت پنجره بر ساختمان و به خصوص نما بر همگان روشن هست .پنجره های شیشه ای بسیاری از مشکلات رو حل می‌کنن. اما همانطور که دیدیم علی رغم مزیت های فراوان شیشه نیز عیوبی داره . استفاده از طلق در پنجره بسیاری از مشکلات پنجره رو مرتفع می‌کنه . به خصوص طلق پلی کربنات برای ساخت پنجره ساختمان مناسب هستن . طلق های امروزی از نظر شفافیت به اندازه شیشه ها و حتی گاهی بیشتر، خوب هستن. این به معنی خیال راحت از نظر زیبایی اس. برای استفاده در قسمت‌هایی مثل حیاط خلوت می‌توان طلق های مات رو به‌کار برد. این پنجره ها ضمن زیبایی ، از نظر ایمنی نیز بسیار مهم هستن. وزن سبک طلق ها باعث راحتی نصب این پنجره ها و فشار و بار کمتر به ساختمان می‌شه . ضمنا طلق ها کمتر از شیشه ها کثیفی رو به خود می‌گیرن! بنابراین کمتر نیاز به تمیزکاری دارن.

طلق شیشه ای پنجره

طلق شیشه ای یو وی

اشعه یو وی یا فرابنفش دسته ای از اشعه های خورشیدی هستن که در محدوده طول موج 10-400 نانومتری قرار دارن. این محدوه طول موج پایین‌تر از نور مرئی و بالاتر از اشعه ایکس هست. 10 درصد از نوری که از خورشید به سمت زمین ساطع می‌شه اشعه یو وی اس. بسیاری از گیاهان و حیوانات در برابر اشعه یو وی مقاوم هستن. اشعه یو وی فوایدی نیز برای انسان داره مانند افزایش تولید ویتامین دی یا برای ضدعفونی کردن ، اما اشعه یو وی به خصوص در مدت زمان طولانی می‌تونه به سلامتی آسیب برسونه. اشعه یو وی به طلق نیز آسیب می‌رسونه. چنان چه طلق تحت نور مستقیم خورشید باشه بعد از گذشت مدتی زرد می‌شه و عمر اون نیز کم میشه. طلق شیشه ای یو وی در برابر اشعه یو وی مقاوم هست و برای استفاده در فضای خارجی مناسب هستن.

طلق شفاف

طلق شیشه ای هوشمند

طلق شیشه ای هوشمند نوعی از طلق هست که به افراد اجازه می‌ده طلقی داشته باشن که همزمان شفاف و مات باشه! این طلق ها به برق متصل هستن و دارای دو حالت مات و شفاف هستن. شما بر حسب نیاز می‌تونین انتخاب کنین که طلق در هر زمان مات یا شفاف باشه. برای ساخت طلق هوشمند از مایع مخصوصی استفاده می‌شه. طلق هوشمند از نظر زیبایی نیز در سطح مطلوبی قرار دارن. زمانی که نیاز به حریم خصوصی دارین با انتخاب حالت مات به آسونی محیط خود رو شخصی‌تر می‌کنین و زمانی که به نور بیشتر نیاز داشته باشین با انتخاب حالت شفاف فضای خود رو به سطح بالایی از روشنایی می‌رسونین.

انواع طلق شفاف

قیمت طلق شیشه ای پنجره

در این مطلب به معرفی طلق‌ها و استفاده از اونا در پنجره پرداختیم . همانطور که مشاهده کردین ، طلق ها دارای تنوع جنس و رنگ و نوع و ضخامت و … هستن . 100% مشخص کردن یک قیمت ثابت ممکن نیست ! قیمت طلق با توجه به مشخصات اون متغیر هست ، اما به طور کلی می‌توان گفت که قیمت طلق ها به خصوص در مقایسه با کیفیت اون به‌صرفه اس . باید به این نکته اشاره کرد که طلق های پلی کربنات نسبت به دو نوع دیگر طلق گرون‌تر هستن. طلق های کریستالی نیز ارزون‌ترین نوع طلق هستن. برای اطلاع از قیمت طلق های شیشه ای پنجره با شرکت فرکو تماس بگیرین . برای تماس با فرکو ، از اطلاعات قسمت پایین صفحه استفاده کنین .

سفارش طلق شیشه ای پنجره

پیشنهاد می‌دیم برای خرید طلق حتما با کارشناسان شرکت فرکو تماس حاصل کنین. فرکو می‌تونه خرید جنس با کیفیت در ازای پرداخت مبلغ منطقی رو برای شما فراهم کنه. شرکت فرکو علاوه بر طلق ، در تولید شیشه ، آینه و در های آلومینیومی نیز فعالیت می‌کنه. فرکو برای تولید طلق از جدیدترین استاندار های مورد استفاده در سطح جهانی بهره می‌بره . برای ثبت سفارش می‌تونین به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام کنین. برای ثبت سفارش به صورت غیرحضوری از اطلاعات تماس قسمت پایین صفحه استفاده کنین. همچنین می‌تونین در محل کارگاه گروه طلق و پلکسی صنایع فرکو حاضر بشین و از نزدیک از محصولات دیدن کنین. ضمنا کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری جهت عرضه به مشتریان عزیز آماده می‌شه. ضمن آروزی موفقیت برای شما امیدواریم از خوندن این متن خسته نشده باشین .

واتساپ فرکو

تماس با فرکو

شما می‌توانید برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .

شماره تماس شرکت فرکو : 02188068352

شما می‌توانید با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو استفاده کنین: 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس سفارش حضوری : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

طلق رنگی پنجره
طلق رنگی پنجره
طلق پنجره
طلق پنجره
طلق شیشه ای پنجره
طلق پنجره
طلق شیشه ای پنجره
طلق شفاف پنجره
طلق شیشه ای پنجره
طلق شیشه ای پنجره
طلق شفاف

13 پاسخ

    1. سلام به طور کلی این طلق ها در قسمت های مختلفی کاربرد دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنم با کارشناسان فرکو تماس بگیرید. آدرس مجموعه در قسمت انتهایی متن درج شده. موفق و موید باشید.

    1. عرض سلام خدمت شما. برای بازدید میتونید از ساعت 8 الی 14 و 16 الی 20 مراجعه کنید. آدرس کارگاه در قسمت اتنتهایی مطلب درج شده. موفق و موید باشید.

    1. سلام از این طلق ها در قسمت داخلی ساختمان نیز استفاده میشود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فرکو تماس بگیرید.

    1. سلام به شما دوست عزیز. بله طلق های شیشه پنجره های بسیار خوبی هستند که به خصوصیات آن ها در مقاله اشاره شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس مجموعه تماس حاصل کنید. موفق و موید باشید.

    1. عرض سلام و درود. در روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 در خدمتتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو