Home
طلق یو وی

طلق یو وی

طلق یو وی 2
ارائه انواع طلق های یو وی در مجموعه فرکو

طلق یو وی ، به طلق هایی اطلاق می‌شه که اشعه مضر خورشید رو جذب می‌کنه و از نفوذ این اشعه‌مضر به محیط مدنظر ممانعت می‌کنه. وجود این نوع طلق حتی باعث خنک‌تر شدن محیط پیرامون طلق می‌شه.در این مقاله مجموعه فرکو قصد داره شما مشتریان عزیز مجموعه رو با طلق UV و کاربردهایش آشنا کنه. همانطور که می‌دونین مجموعه فرکو یکی از تولید کنندگان برتر طلق و پلکسی همچنین شیشه و آینه در سراسر کشور هس.

پلاستیک‌های شفاف جدید (طلق) مانند اکریلیک و پلی کربنات تقریبا قابل تشخیص نیستن. اکثر پلاستیک‌ها با گذشت زمان و در معرض تابش اشعه ماورا بنفش در محیط‌های خارجی تغییر می‌کنن و رنگ‌های ناخوشایندی مانند زرد و قهوه‌ای به خود می‌گیرن حتی در اثر تابش اشعه فرا بنفش انتقال نور از طلق ها کاهش پیدا می‌کنه. اما طلق‌های UV از این آسیب‌ها در امان هستن.

طلق یو وی
استفاده از طلق uv به عنوان سقف

کاربرد طلق در سال‌های اخیر بسیار گسترده‌تر شده است.استفاده از طلق آنچنان فراگیر شده‌است که در اغلب پروژه‌های ساختمانی به جای شیشه از طلق‌های ساده و طلق‌های شفاف و…استفاده می‌کنند. همه‌ی ما می‌دانیم شیشه در اثر شکستن خطرات ناگواری را در پی خواهد داشت. اما طلق اگر دچار شکستگی یا خردشدن شود ، خطر کمتری را متحمل خواهند شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

منظور از پوشش ضد یو وی چیست

منظور از پوشش ضد یو وی یا همان (anti UV) پوششی می‌باشد که از انسان و اشیا در برابر اشعه‌ی مخرب آفتاب (اشعه ی فرابنفش) محافظت می‌کند. ضد یو وی بودن هر اشیا و وسیله‌ای ، ضمانت می‌کند که آن وسیله اگر در مدت زمان زیادی در معرض تابش مستقیم اشعه فرابنفش هم قرار گیرد، آن وسیله در مقابل این اشعه‌ی مخرب آسیبی نمی‌بیند. همان طور که می‌دانید تابش مستقیم اشعه‌ی فرابنفش نه تنها به پوست انسان آسیب می‌زند. بلکه باعث ایجاد اثرات مخرب بر روی برخی اشیا و تاسیسات ساختمانی می‌شود. اشعه یو وی به ظاهر مصالح ساختمانی آسیب می‌زند. به این صورت که این اشعه باعث زردشدن و کاهش شفافیت مصالح ساختمانی می‌شود. اشعه یو وی باعث شکنندگی طلق نیز می‌شود.

با توجه به آسیب جدی که این اشعه مضر به بسیاری از ابزارآلات و تاسیسات و پوست انسان می‌زند مجموعه فرکو اقدام به تولید طلق یو وی کرده‌است ، تا با توجه به نیاز کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مواد ترموپلاستیکی در مقابل اشعه‌ی فرابنفش

مواد ترموپلاستیکی هنگامی‌که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می‌گیرند ، تغییر رنگ می‌دهند. نازک می‌شوند و ضریب شکنندگی آنها بالا می‌رود. از این رو لازم که مواد ترموپلاستیکی که به طور مداوم در معرض تابش اشعه فرابنفش هستند. با پوشش آنتی یو وی ایمن شوند. استفاده از ترکیبات آنتی یو وی در ساختار مواد ترموپلاستیکی علاوه بر این که طول عمر ترموپلاستیک‌ها را افزایش می‌دهد. از ایجاد ترکیبات مخرب پلیمری که به طبیعت آسیب می‌رساند جلوگیری می‌کند. برای ضد یو وی کردن طلق از فیلترهای مخصوصی استفاده می‌شود.

نوع ترموپلاستیک (طلق)‌‌وضعیت در مقابل اشعه فرانبفش
طلق پلی کربناتینوع معمولی ضعیف در مقابل هوازدگی – در نوع یو وی نیز تولید میشود
طلق اکریلیکی(پلکسی گلاس)طلق اکریلیکی ضد یو وی است و 99 درصد این اشعه را بازتاب می‌کند
طلق کریستالی(پلی استایرن) نوع معمولی ضعیف در مقابل هوازدگی – در نوع یو وی نیز تولید می‌شود
مقایسه انواع طلق ترموپلاستیکی از نظر اثرات اشعه فرابنفش

طلق یو وی چیست

طلق ها ساختار پلیمری دارند. هیدرات منیزیم سیلیکات از مواد اصلی تشکیل‌دهنده طلق ها می‌باشند . در دسته‌بندی کانی‌ها ، طلق‌ها جزو کانی های نرم محسوب می‌شوند . که برای ساخت و پرداخت آن نیازمند فرمول‌های شیمیایی دقیقی هستیم . طلق‌ها در واقع قابلیت ارتجاعی ندارند. اما انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها ، این ماده را به متریالی پرکاربرد تبدیل کرده‌است . طلق یو وی به دو گروه پلکسی گلاس و پلی کربنات قابل تقسیم است . که هر یک از آن‌ها دارای دارای ویژگی های متفاوت و منحصربه‌فرد خود هستند. و کاربرد هر یک‌از آنها ، در ساختمان‌ها متفاوت می‌باشد. هر دو گروه از طلق ها ( پلی کربنات و پلکسی گلاس) ، در واقع شکل دگرگون‌شده‌ی (امفیبول ، پیروکسین و سرپانتین ، هستند ). که طی مراحلی با اضافه‌کردن آب و دی‌اکسیدکربن تولید می‌شوند.

در سال‌های اخیر سرعت استفاده از انواع طلق‌ها سیر صعودی پیدا کرده‌است . و دلیل این امر هم ایمنی و استحکام انواع طلق، در مقایسه با شیشه است . طلق پلکسی گلاس ، که به آن طلق شیشه ای شفاف نیز گفته می‌شود ، برای سقف‌کاذب ساختمان ها گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. . و حال آنکه طلق پلی کربنات ، یا ترموپلاستیک رنگی ، کاربرد های گسترده‌تری دارد. که در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان ، مورد استفاده قرار می‌گیرد . که علاوه بر زیبایی که برای محیط مد نظر به ارمغان می‌آورد ، بسیار کارآمد و مفید است .

.

طلق یو وی 7
سایه‌بان ورودی منازل

منظور از اشعه ی فرا بنفش چیست

اشعه‌ی فرابنفش یا امواج UV انرژی الکترومغناطیسی می‌باشد که از طول موج کمی برخوردار است ولی انرژی بسیار بالایی دارد. این انرژی الکترو مغناطیسی نامرئی هستند. و در گستره‌ی الکترومغناطیسی مابین اشعه ایکس و نور نامحسوس (نور مرئی) قرار دارد. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه فرابنفش برای انسان بسیار مضر است و باعث ایجاد لکه‌های پوستی و آفتاب سوختگی می‌شود. همانطور که می‌دانید امواج uv از خورشید سرچشمه می‌گیرند.بنابراین صنعتگران تولید طلق اقدام به تولید طلق های uv کردند. تا در مکان‌هایی که تابش اشعه فرابنفش بیش از حد انتظار است به منظور جلوگیری از آسیب رساندن اشعه فرابنفش به انسان از طلق uv استفاده کنند.

طلق یو وی با روکش سخت از هر دو طرف ، مقاومت‌شیمیایی و عملکرد طولانی مدت ، در برابر اشعه ماورابنفش و هوازدگی را دارند. همچنین طلق uv در بیمارستان‌ها مراکز بازی کودکان به طرز شگفت‌انگیزی کاربردی هستند . زیرا هم باعث زیبایی فضای بیرون شما می‌شوند . و هم آن را به یک محیط امن دوستانه و سرگرم‌کننده برای کودکان تبدیل می‌کنند. این پانل‌ها از پلی کربنات ساختاری “x” با ضخامت 16 میلی متر ساخته شده‌اند . که دارای استحکام بالا و وزن سبک هستند. برای استحکام بیشتر دارای لبه های قلاب‌دار و درزهای مهر و موم‌شده نیز هستند .

طلق یو وی

استفاده از طلق uv بیشتر در چه مکان‌هایی توصیه می‌شود

انواع طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس ، در قسمت‌های مختلف ساختمان ، کاربردهای متفاوتی دارد . علاوه بر خصوصیات مشترک طلق ها ، برخی از ویژگی‌های هر طلق با دیگری فرق دارد . که هر شخص با توجه به نیاز محیط خود، به انتخاب نوع متناسب با آن اقدام می‌کند . در زیر به برخی از کاربردهای اساسی طلق یو وی اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از انواع طلق وی یو ، در نمای ساختمان برای درب و پنجره
  • طلق رنگی و بی‌رنگ شفاف برای ساخت لوازم آزمایشگاهی
  • طلق های جدا کننده‌ی فضای دو محیط یا پارتیشن‌هایی با طلق رنگی
  • استفاده‌ی پرکاربرد از طلق دوجداره و تک‌جداره در مکان‌های عمومی
  • کاربرد طلق شفاف کریستال و طلق رنگی ، برای دکوراسیون های داخلی منازل ، مثل ساخت قفسه‌های کتاب یا بوفه‌های تزئینی
  • طلق پلی کربنات مات یا رنگی برای ساخت سایه‌بان خودرو
  • سایه‌بان‌هایی که در ورودی ساختمان ، با انواع طلق رنگی ساخته می‌شود .
  • طلق شیشه ای شفاف برای ساخت سقف کاذب و آسمان مجازی
  • درب‌های کابینت زیبا و فانتزی از طلق شیشه ای رنگی
  • سقف پوش‌های طلقی برای انواع بناها و استخرها و…
طلق یو وی

کاربرد طلق یو وی در بالکن

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که بالکن ساختمان خود را سرپوشیده کنند. در این مورد طلق یکی از پوشش‌هایی است که محبوبیت فراوانی دارد. سرپوشیده کردن بالکن سبب خصوصی‌شدن این قسمت از منزل می‌شود. با توجه به اینکه بالکن نیز در معرض اشعه یو وی قرار دارد و با توجه به اینکه اشعه یو وی برای سلامتی بسیار مضر است این نوع پوشش بهترین گزینه است. از طرفی استفاده از طلق مزیت‌های فروانی به همراه خواهد داشت. برای مثال با این عمل بالکن منزل تبدیل به فضای داخلی می‌شود.و باید از طلق مات برای حفظ حریم‌خصوصی بالکن استفاده کرد.

بدون شک یکی از مهمترین خصوصیات یک بالکن ارتباط آن با محیط بیرونی و روشنایی آن است. با انتخاب پوشش طلق می‌توانیم از نور آفتاب نیز استفاده کنیم. بدین ترتیب می‌توانیم یک فضای داخلی با حریم‌خصوصی مناسب داشته باشیم و همزمان از نور خورشید بهره ببریم. استفاده از طلق یو وی بهترین نوع طلق برای بالکن می‌باشد.

کاربرد طلق یو وی در بالکن 2

از طرفی این کار می‌تواند از نظر ایمنی ساختمان نیز مهم باشد. این مورد به خصوص در طبقات پایین مهم است. توجه داشته باشید که از طلق های یو وی با شکل‌های مختلف ، بر حسب نیاز می‌توانیم در بالکن استفاده کنیم. برای مثال می‌توانیم از این طلق فقط برای محافظ یا سقف بالکن استفاده کنیم . یا میتوانیم کل فضای بالکن را سرپوشیده کنیم. به این نکته نیز توجه کنید که شما بر حسب سلیقه و نیاز خود می‌توانید از انواع طلق‌ها برای بالکن استفاده کنید.

اگرمایل باشید از نظر حریم‌خصوصی ، بالکن شما ایمن باشد انتخاب طلق یو وی مات مناسب است. اگر به داشتن فضای پرنور علاقه دارید طلق یو وی شفاف مناسب است. اگر ساختمان شما ویو و منظره زیبایی دارد و خواهان حفظ دید به خارج از ساختمان هستید طلق یو وی شفاف گزینه مناسبی است. همچنین می‌توانید از طلق با رنگ‌های جذاب استفاده کنید.فضای بالکن به‌دلیل این که در معرض نور خورشید نیز می‌باشد، طلق یو وی بهترین انتخاب در میان متریال‌های مختلف و حتی طلق‌های موجود می‌باشد.

طلق یو وی

کاربرد طلق یو وی

به طور کلی طلق های یو وی در هر فضایی که تحت تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشد ، به‌کار گرفته می‌شوند. این طلق‌ها در فضاهای مسکونی و اداری و ورزشی و تجاری و … به کار گرفته می‌شوند. برای مثال طلق استفاده‌شده در درب و پنجره‌های ساختمان بهتر است از نوع یو وی باشد. یا وقتی از پوشش‌های طلقی به عنوان سقف‌ها و دیوارها و یا بالکن استفاده می‌کنند. طلق ضد یو وی ایمنی بسیار بهتری برای فضای ما به ارمغان می‌آورد. به خصوص این مورد برای نماهای طلقی و یا سقف‌های طلقی حائز اهمیت است. استفاده از طلق‌های یو وی هم از نظر پیشگیری بیماری‌های مختلف و هم از نظر طول عمر طلق نیز مهم است.

طلق مات

از این طلق‌ها برای گلخانه‌ها و سوله های تجاری و ورزشی و اماکن عمومی و استخر ها و… به وفور استفاده می‌شود . هر چقدر که فضای مرتبط با نور خورشید وسیع‌تر شود. رفت و آمد افراد در آن محیط نیز بیشتر باشد، نیاز به استفاده از طلق های یو وی در آن مکان بیشتر حس می‌شود. به‌کاربردن طلق‌های یو وی علاوه بر افزایش طول عمر طلق برای حفظ ایمنی افراد نیز مهم است. بنابراین این طلق ها انتخاب مناسب و حتی ضروری برای فضاهای خارجی ساختمان هستند. توجه داشته باشید که لایه ضد یو وی اثر نامطلوبی بر خصوصیات بصری طلق نمی‌گذارد.بلکه موجب می‌شود تا مزایای آن افزایش یابد.

ضخامت طلق یو وی

این نوع طلق ها در مجموعه فرکو با ضخامت 1) 4 میل 2) 5 میل 3) 6میل 4) 8میل و 10 میل تولید می‌شوند.همانطور که می‌دانید هرچقدر طلق ضخامت بیشتری داشته باشد، انتقال نور کمتری خواهد داشت. همچنین مجموعه فرکو ضخامت طلق را بسته به سفارش متقاضیان این نوع طلق تولید می‌کند.

طلق یو وی

چرا طلق یو وی از اهمیت بالایی برخوردار است

نور خورشید که به واقع عنصری حیات‌بخش محسوب می‌شود دارای مقداری اشعه‌مضر است. در سال‌های اخیر اهمیت بالای محافظت در برابر اشعه مضر یو وی بیشتر از قبل بر همگان روشن شده است . اشعه های یو وی سبب ایجاد انواع امراض مختلف به خصوص بیماری‌های پوستی می‌شوند. متأسفانه اشعه یو وی یکی از مهمترین دلایل ایجاد سرطان پوست محسوب می‌شود. حفاظت از پوست در برابر این اشعه خطرناک باید جدی گرفته شود .ضمنا علاوه بر موارد ذکر شده اشعه یو وی سبب آسیب دیدن به اشیا می‌شود که طلق UV به مقدار قابل توجه‌ای از این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

این اشعه مضر طول عمر متریال ساختمانی را پایین می‌آورد. علاوه بر طول عمر طلق ورود اشعه یو وی به داخل ساختمان سبب آسیب و کوتاه‌شدن طول عمر وسایل و متریال استفاده‌شده در ساختمان می‌شود. لازم است هر فضایی که با بیرون ساختمان در ارتباط باشد و تحت تابش مستقیم خورشید باشد حتما در برابر اشعه یو وی ایمن باشد. بنابراین استفاده از طلق های uv بهترین گزینه می‌باشد.

طلق یو وی

استفاده از طلق یو وی به عنوان سایبان

استفاده از طلق یو وی به عنوان سایه‌بان نیز کابرد های منحصربه‌فرد خود را دارد . طلق UV مانند سایر پلاستیک‌های پلی کربنات ، در برابر ضربه مقاوم هستند. و به دلیل وجود پوشش ضد اشعه ای که دارند این طلق‎‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای حفاظت انسان در برابر این اشعه‌ی مضر باشند .یکی از مهمترین محافظ‌های انسان در برابر پرتوهای فرابنفش طلق‌های UV می‌باشند. بنابراین در محیط‌های که وجود نور الزامیست اما نگران اشعه فرابنفش خورشید هستید ، می‌توانید از طلق‌های یو وی مات استفاده کنید.

  • از طلق UV می‌توان به عنوان سایه‌بان در پارکینگ بیمارستان ها ،شرکت ها، کارخانه ها و…استفاده کرد. تا مانع خوبی در برابر آسیب های جدی به اتومبیل و تغییر رنگ اتومبیل باشد. 
  • در مراکز آموزشی که نیاز به فضای بیرونی دارند اما نگران آسیب های حاصل از این اشعه هستند. استفاده از این نوع طلق گزینه مناسبی می‌باشد.
  • میتوان از این طلق‌ها به عنوان سایبان های در استخر های سرباز استفاده کنند.
  • این طلق ها می‌توانند سایبانی مناسبی برای گلخانه‌ها باشد.
طلق یو وی

استفاده از طلق uv در پاسیو

برای بسیاری از مردم پاسیو یک اتاق نشیمن دوم به حساب می‌آید.که در آن خانواده و دوستان میتوانند در کنار یکدیگر باشند. و از فضای بیرون لذت ببرند. وقتی باران ببارد یا تابش آفتاب به شدت سوزان باشد، پاسیو به سرعت می‌تواند به مکانی ناخوشایند تبدیل شود.ردر این صورت از طلق های به عنوان سقف و پوششی مناسب برای اطراف پاسیو بهترین گزینه می‌باشد. این طلق ها در مقابل اشعه فرابنفش مقاوم هستند ، زرد نمی‌شوند و درخشان باقی می‌مانند. طلق‌هایی که در برابر اشعه یو وی مقاوم نباشند بعد از مدتی زرد و بور می‌شوند.

طلق یو وی

انواع طلق یو وی

  • طلق UV زنبوری
  • طلق UV پلی کربنات
  • طلق UV ضد خش
  • طلق UV طرح دار
  • طلق UV رنگی
  • طلق UV هوشمند
  • طلق UV مات

طلق یو وی زنبوری

منظور از طلق های زبنوری طلق های پلی کربنات چندجداره هستند. این طلق ها از چند لایه پلی کربنات ساخته شده‌اند. یکی از مهمترین کاربردهای طلق زبنوری به عنوان سقف کاذب و یا محافظ است. این طلق‌ها بسیار مقاوم هستند و وزن سبکی دارند. از طرفی یکی از مهمترین مزیت‌های این طلق ها عایق حرارتی و صوتی مناسبی هستند. البته طلق های پلی کربنات ویژگی های منحصربه‌فردی دارند اما برای بهبود برخی خواص طلق های زنبوری استفاده می‌شوند. به خصوص این دو مورد ذکر شده در طلق های زنبوری در مقایسه با طلق های پلی کربنات معمولی دیده می‌شود. عایق حرارتی این طلق ها در حدود 60 درصد در مقایسه با شیشه معمولی بهتر است .این مورد به خصوص به حفظ انرژی کمک می‌کند .

این طلق ها از نظر عایق صوتی نیز در مقایسه با طلق های پلی کربنات معمولی بهتر هستند. این طلق‌ها همچنین برای ساخت دیوار بسیار مناسب هستند . با توجه به اینکه کاربردهای ذکر شده بیشتر در فضای خارجی ساختمان است انتخاب طلق یو وی زنبوری که ضمن همه خصوصیات عالی در برابر اشعه خطرناک یو وی نیز مقاوم است گزینه مطلوبی برای کارکردهای مختلف محسوب می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده این طلق ها در طیف وسیعی از کاربردهای گوناگون به خوبی استفاده می‌شوند.

طلق یو وی

طلق یو وی پلی کربنات

طلق های پلی کربنات که از خانواه پلیمر های ترموپلاستیک هستند یکی از پرکاربردترین طلق های موجود در بازار هستند که به دلیل خصوصیات منحصربه‌فردشان بسیار محبوب هستند . از جمله مهمترین خصوصیات طلق های پلی کربنات که سبب محبوبیت بالای این طلق‌ها شده‌است میتوان به مقاومت بالا ، دوام مناسب ، عایق حرارتی خوب ، شفافیت مطلوب ، وزن سبک و … اشاره کرد. با توجه به این خصوصیات این طلق ها به خوبی در فضاهای خارجی و داخلی کاربرد دارند. جالب است بدانید مقاومت طلق های پلی کربنات 200 برابر در مقایسه با شیشه‌های معمولی بیشتر است . این طلق ها انعطاف نسبتا مناسبی نیز دارند . با توجه به این مسله ، این طلق ها حتی در برابر ضربات بسیار محکم مقاومت می‌کنند. این در حالی است که این طلق‌ها وزن به مراتب سبک‌تری در مقایسه با شیشه دارند.

طلق یو وی پلی کربنات 2

چگالی این طلق ها 50 درصد در مقایسه با شیشه معمولی کمتر است .حمل و نقل این طلق ها آسانتر است . این طلق ها خیلی خوب در قسمت های مختلف نصب می‌شوند. از طرفی میزان عبور نور در این طلق 88% است که به معنی امکان خلق فضاهای پر نور با کمک این طلق امکان‌پذیر است. این طلق از نظر ایمنی بسیار خوب است و بعد از شکسته‌شدن بر خلاف شیشه که حالت تیز پیدا میکند خطر زیادی ایجاد نمی‌کند.

به طور کلی برای اینکه از این طلق‌ها در فضای خارجی استفاده کنیم باید حتما توجه داشته باشیم که طلق یو وی باشد. با توجه به اینکه نور آفتاب دارای اشعه یو وی است و این اشعه بسیار مضر است این مورد واقعا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر خصوصیات مهم طلق یو وی پلی کربنات می‌توان به دوام بالا در طولانی مدت و مقاومت طلق در برابر خراش اشاره کرد.

طلق UV ضد خش

در گذشته طلق های معمولی و ساده مورد استفاده قرار می گرفت . اما اکنون طلق ها نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته‌اند. و نوع خاصی از طلق یو وی به نام طلق ضد خش ، تولید و وارد عرصه ی فروش شده‌است .که در برابر خش و ضربه خیلی مستحکم بوده است ، و به واسطه‌ی باد ، تگرگ و یا برخورد ذرات شن به آن ، در سطح طلق شیار ایجاد نمی‌شود، پوسته نمی دهد و رنگ آن دستخوش تغییرات نمی‌شود . طلق یو وی ضد خش بیشتر برای کاربردهای شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد .

برای مثال درب و پنجره ها و یا طلق رومیزی به طور ضد خش ، تولید می‌شود . که این امر باعث حفظ کیفیت طلق یو وی شده و طول عمر استفاده از آن در محیط را افزایش می‌دهد . چه بسا اگر طلق رنگی به صورت ضد خش تولید نشوند ، ممکن است با باران ، تگرگ و بر خورد ذرات خاک و شن ، کیفیت رنگی و ظاهری خود را از دست بدهد . تولید طلق ضد خش ، راهکاری مناسب ، برای حل این مشکل است که استفاده از آن در متراژهای گسترده بسیار مقرون‌به‌صرفه است . چرا که هم قیمت پایین‌تری از شیشه دارد . و هم ضد خش بودن آن ، باعث افزایش مدت استفاده‌ی آن ، در سازه های ساختمانی است . که این امر صرفه‌جویی در ، هزینه‌های نصب و نگهداری را به همراه دارد ‌.

طلق یو وی

طلق یو وی طرح دار

برای اینکه انواع طلق پلی کربنات ، از حالت یکنواختی خارج شود ، و تنوعی در ساخت ساده و معمولی آن ایجاد شود ، صنایع تولیدی فرکو ، طرح‌های چاپی زیبایی را بر روی سطح طلق ایجاد می‌کند . برای مثال می‌توان از طرح‌های گل و گیاه ، یا نقش و نگارهای فانتزی بر روی طلق شیشه ای رنگی استفاده کرد . همچنین در کمپانی و یا ادارات ، لوگو و اسم شخصی ، روی طلق یو وی قابل طراحی است . که به این واسطه می‌توان طلق‌های مختص و اختصاصی خود را داشته باشید. همچنین از طرح زیبای آن در فضاهای عمومی می‌توان بهره برد . علاوه بر آن ، نماهای خارجی ساختمان ، با طلق طرح دار ، جلوه ای خاص پیدا می‌کنند و نوعی تنوع در ساختار بنا ایجاد می‌کند.

طلق شیشه ای بالکن هم این قابلیت را دارد که از طرح های زیبا بر روی آن استفاده کرد . صنایع تولیدی فرکو ، این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده‌است که ، اگر طرح یا لوگوی خاصی مد نظر داشته باشند ، با ارسال آن به همکاران ما در واتس‌اپ ، در کمترین زمان ممکن طلق شیشه ای شفاف یا رنگی خود را ، به صورت طرح دار ، در محل تحویل بگیرند . و از داشتن طلق رنگی دلخواه خود لذت ببرند .

طلق یو وی رنگی

طلق نسبت به شیشه طیف رنگی گسترده‌تری دارد. از طلق رنگی در بازسازی بناهای قدیمی استفاده می‌کنند. طلق رنگی به دو دسته ی مات و شفاف تقسیم می‌شود. که هرکدام با توجه به نیاز کاربران تولید و عرضه می‌شود. اکثر طلق‌ها از هر نوعی که باشند اغلب هم به صورت تک جداره تولید می‌شوند هم به صورت دوجداره. استفاده از طلق رنگی باعث خلق فضایی سرشار از انرژی مثبت می‌شود. اکثرا از طلق رنگی به عنوان پارتیشن استفاده می‌کنند. پالت رنگبندی این نوع طلق ها در مجموعه فرکو دارای کد رنگی می‌باشد. که با توجه به کد رنگی طلق‌ها انتخاب رنگ طلق برای کاربران آسانتر می‌شود.

طلق یو وی هوشمند

طلق هوشمند به طلق‌هایی اطلاق می‌شود که به واسطه‌ی یک ریموت که توسط جریان الکتریسته هدایت می‌شود. در این نوع طلق می‌توان با فشردن دکمه‌ی ریموت طلق را از حالت مات به شفاف ، و بالعکس از حالت شفاف به مات تبدیل کرد. توجه داشته باشید هنگام قطع شدن جریان الکتریسته ریموت نیز تا اتصال مجدد جریان الکتریسته از کار می‌افتد. قیمت طلق هوشمند نسبت به سایر طلق ها بیشتر است. چرا که در تولید آن وجود جریان الکتریکی و ریموت را تعبیه کرده‌اند.

طلق مات و شفاف
طلق یو وی

طلق یو وی مات

این نوع طلق‌ها به دلیل مات بودن دید کمتری از فضای بیرون به داخل دارند. و اغلب در مکان‌هایی کاربرد دارند که بخواهیم حریم‌شخصی محیط مد نظر کامل حفظ شود. از نظر انتقال نور هیچ تفاوتی با طلق های شفاف ندارد. اما به دلیل مات بودن ، این نوع طلق ها هیچگونه دیدی نه از فضای داخل به خارج ، و نه بالعکس دارند. معمولا از این طلق ها در تراس ، بالکن ، پاسیو و …استفاده می‌شود.

نکته طلق uv موج دار مناسبترین گزینه برای سقف پارکینگ و گلخانه ها و پاسیو می‌باشد.

طلق UV

چرا طلق جایگزین مناسبی برای شیشه می‌باشد

طلق ها ظاهری شبیه به شیشه دارند، از شیشه ها شفاف‌تر هستند. انتقال نور بیشتری دارند. استفاده از طلق مقرون‌به‌صرفه‌تر از شیشه می‌باشد.طلق ها استحکام بیشتری نسبت به شیشه ها دارند. از نظر وزنی طلق بسیار سبکتر از شیشه می‌باشد. هنگام شکستن شیشه ذرات خرد شده شیشه خطرات فراوانی را به دنبال دارد. اما طلق ها هنگام شکستن باعث ایجاد خطر نمی‌شوند.تنها برتری که شیشه نسبت به طلق دارد این است که هنگام آتش سوزی شیشه ها دودزا نیستند، اگرچه طلق ها مشتعل نیستند. اما بسیار دودزا هستند. همین طور طیف رنگی طلق بسیار گسترده‌تر از شیشه می‌باشد. اما به طور کلی طلق مزایای بیشتری نسبت به شیشه دارد. از این رو مورد توجه کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی قرار گرفته اند. از معایب طلق میتوان به خش‌پذیری آنها اشاره کرد.

طلق شفاف

روش برش طلق یو وی :

  • برش طلق UV با دستگاه لیزر
  • برش طلق UV با اره دیسکی
  • برش طلق UV به وسیله‌ی کاتر طلق بر

برش طلق UV با دستگاه لیزر

مناسب‌ترین راه برش طلق های UV استفاده از دستگاه لیزر است. استفاده از این دستگاه سریع‌ترین و بهترین راه برش طلق های UV است. شما به واسطه‌ی دستگاه لیزر می‌توانید انواع حروف و طرح های مختلف و نوشته ی مورد نظرتان را روی سطح طلق UV برش بزنید. از ساده ترین طرح‌های ممکن تا پیچیده‌ترین طرح ها. کافیست فقط طرح مورد نظر خود را در نرم افزارهای مختص به طراحی ،طراحی کنید. و طرح مورد نظر را به دستگاه لیزر انتقال دهید. و طلق‌ها را در دستگاه برش قرار دهید. با پیاده‌سازی چند تنظیم ساده ،این دستگاه طرح شما را در سریع‌ترین و تمیزترین حالت ممکن و با دقت بسیار زیاد بر روی این نوع طلق ها برش می‌زند.

همانطور که گفتیم برش طلق ها به وسیله ی لیزر بهترین راه برش طلق‌ها می‌باشد. اما گاهی به‌کارگیری دستگاه برش لیزری مناسب نیست. در برخی از موارد شاید دستگاه برش لیزری در دسترس نباشد.در این صورت بهتر است از روش های دیگر برش استفاده کرد.

برش طلق UV به وسیله‌ی اره دیسکی

طلق UV ، یکی دیگر از روش های برش طلق‌های یو وی در صورت دسترسی به اره‌های دیسکی ، استفاده از این اره ها می‌باشد. اغلب از اره دیسکی جهت برش های صاف استفاده می‌کنند. اما باید توجه کنیم اره‌های دیسکی قادر به برش الگوهای منحنی نیستند. اما اره های دیسکی که مناسب برش طلق می‌باشند. جزو ابزاری هستند که در کابینت‌سازی هم کاربرد فراوان دارند.

برش طلق UV به روش دستی به وسیله ی کاتر طلق بر

در روش دستی برش طلق که از طلق‌بر یا کاترهای مخصوص برش طلق استفاده می‌شود . امکان برش الگوهای منحنی وجود ندارد. و برش های منحنی فقط به واسطه ی دستگاه های لیزر انجام می‌پذیرد. ،طلق‌های یووی را به روش‌های مختلفی که در مطالب فوق ذکر شد برش می‌دهند. اما روش دستی یکی از روش‌هایی است که در ابتدا فقط از این روش استفاده می‌شده. طلق بر ها تیغ‌های مخصوصی هستند که تحت عنوان کاتر در بازار موجود می‌باشند.

کاتر دارای تیغ برشی با شکل خاصی می‌باشد.که با کشیدن روی سطح طلق مورد نظر ،آن را برش می‌دهیم. ابتدا برای برش طلق ابعاد مد نظر را روی طلق نشانه‌گذاری می‌کنیم. ابتدا خط‌کش (خط کش های آهنی)را روی سطح ورق های پلکسی قرار می‌دهیم. سپس به وسیله کاتر و خط کش از سطح طلق‌های یو وی براده‌برداری می‌کنیم. و شیارهای عمیقی را روی سطح طلق ایجاد می‌کنیم و سپس چندین بار کاتر را روی بخش شیار دار می‌کشیم و شیار ها عمیق تر می‌شوند. پس از ایجاد شیارهای عمیق روی طلق کافیست که یک طرف طلق را روی میز قرار دهیم .و با یه ضربه آهسته در قسمت شیار طلق را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم

نظافت انواع طلق

هنگام رفع گرد و غبار از روی سطح طلق باید به چند نکته توجه کنیم :1) استفاده از دستمالی که فاقد هرگونه گرد و غبار باشد2) استفاده از دستمال های نرم 3) استفاده از دستمال‌های مرطوب 4) در صورت نیاز استفاده از محلول حاوی 1% مواد صابونی . هنگام تمیز کردن طلقتوجه داشته‌باشید که طلق ها خش‌پذیرند. پس باید به آرامی و با دقت عمل بالا به نظافت طلق بپردازید. اگر امکان شستشوی طلق با آب وجود داشته باشد. بهترین گزینه شستشوی طلق با آب است.

مرکز خرید طلق یو وی کجاست

اگرچه خیابان پامنار که واقع در بازار بزرگ تهران (15 خرداد) میباشد مرکز خرید و فروش انواع طلق می‌باشد ، اما اکثر طلق های موجود در خیابان پامنار طلق های وارداتی هستند. فروشندگان خیابان پامنار مدعی اند طلق وارداتی بهتر از طلق های تولید داخل می‌باشد. برای مثال در خیابان پامنار اکثرا طلق‌ها از برند یرلانگ ،چوچن ،اچ اچ سی می‌باشد. که همه‌ی آنها وارداتی می‌باشند. مجموعه فرکو منکر این ادعا نمی‌شود. اما طلق های تولیدشده توسط صنعتگران کشور همه از کیفیت صادراتی برخوردار هستند. ایران نیز جزو یکی از برترین تولیدکنندگان طلق پلکسی گلاس می‌باشد.

در نظر داشته‌باشید همیشه خرید بدون واسطه مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد. مجموعه فرکو تمامی محصولات خود را بدون واسطه به مشتریان عزیز مجموعه عرضه می‌کند.

چه عواملی در قیمت طلق یو وی موثر است

  • ضخامت طلق
  • مجموعه تولید کننده طلق
  • ابعاد طلق
  • در صورت وارداتی بودن محصول (برند طلق و کشور تولیدکننده طلق)
  • کیفیت طلق
  • گوناگونی طلق
  • نوسانات قیمت

ساختار طلق

طلق ساختاری پلیمری دارد. پلیمر ها بر دو نوع می‌باشند. پلیمرهای طبیعی و پلیمرهای مصنوعی. پلیمرهای مصنوعی خود به دو دسته 1)ترموست ها 2) ترموپلاستیک ها تقسیم می‌شوند. بنابراین طلق ها پلیمرهای مصنوعی از نوع ترموپلاستیک هستند که بسیار منعطف هستند. طلق جنسی نشکن دارند.عایق مناسبی در برابر صوت و حرارت می‌باشند. جایگزین مناسبی برای شیشه ها می‌باشند.

طلق یو وی

فرکو

  • ارسال و نصب محصول در محل
  • تضمین صد در صدی پس از فروش
  • بالاترین کیفیت با مناسب‌ترین قیمت
  • طراحی اختصاصی و مدرن محصول
  • ارسال محصول به اقصی نقاط کشور
  • اقدام به رفع نقص محصول در اسرع‌وقت
  • کیفیت محصول صادراتی

بستر سفارش حضوری از مجموعه فرکو

  • جهت سفارش حضوری می‌توانید به آدرس :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن مراجعه فرمایید.

مجموعه فرکو

  • مجموعه فرکو یکی از برترین تولیدکنندگان انواع طلق و پلکسی در سطح کشور می‌باشد. این مجموعه با هدف گسترش تولید ملی ، و اشتغال زایی فعالیت خود را آغاز کرده ،محصولات تولیدشده در مجموعه فرکو همگی از کیفیت صادراتی برخوردار هستند.
  • شعار مجموعه تعهد به اعتماد مشتری می‌باشد. عرضه‌کننده مجموعه فرکو بهترین عرضه‌کننده طلق یو وی

وبلاگ مجموعه فرکو :farkoo.ir

مجموعه فرکو ارائه‌دهنده طلق یو وی

طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق غیر شفاف
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق یو وی
طلق شفاف یو وی
طلق شفاف
طلق شفاف یو وی
طلق سقف
طلق سایه بان
طلق سایه بان یو وی
طلق یو وی
طلق سقف
طلق یو وی
طلق گلخانه
طلق یو وی
طلق مات
طلق یو وی
طلق سایه‌بان درب
طلق یو وی
طلق

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

مشاوره
واتساپ
اینستاگرام
چرا طلق یو وی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

نور خورشید که به واقع عنصری حیاط بخش محسوب می‌شود دارای مقداری اشعه مضر است. در سال‌های اخیر اهمیت بالای محافظت در برابر اشعه مضر یو وی بیشتر از قبل بر همگان روشن شده‌است . اشعه‌های یو وی سبب ایجاد انواع امراض مختلف به خصوص بیماری‌های پوستی می‌شوند. . .طلق یو وی

چرا طلق جایگزین مناسبی برای شیشه میباشد؟

استفاده از طلق مقرون به صرفه تر از شیشه می‌باشد.طلق ها استحکام بیشتری نسبت به شیشه ها دارند. از نظر وزنی طلق بسیار سبک‌تر از شیشه می‌باشد…طلق یو وی

کاربرد طلق یو وی چیست؟

به طور کلی طلق های یو وی در هر فضایی که تحت تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشد، به‌کارگرفته می‌شوند. این طلق‌ها در فضاهای مسکونی و اداری و ورزشی و تجاری و … به کار گرفته می‌شوند. برای مثال طلق استفاده شده در پنجره‌های ساختمان بهتر است از نوع یو وی باشد…طلق یو وی

طلق یو وی

13 پاسخ

  1. سلام طلق رو میتونم برای پنجره های آلاچیق تو فضای بیرون استفاده کنم؟ به مرور زمان زرد نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز بعله میتونین طلق رو به جای شیشه برای آلاچیق در فضای باز اعمال کنین.شایان ذکره طلق تقریبا طول عمر بالایی داره و پس از گذشت نیم قرن شاید دچار تغییر رنگ شه.نکته مهم کیفیت و برند طلقی هست که تهیه میکنید.مجموعه فرکو همراه همیشگی شما

  2. سلام …من میخوام برای سقف استخر حیاط طلق uvتهیه کنم چه ابعاد و ضخامتی برای سقف استخر مناسب هست و تو مجموعتون طلق خم مناسب سقف هم تولید میکنید…؟

    1. سلام دوست عزیز بهتره در ارتباط با این موضوع با کارشناسان ما که در خط تولید طلق یو وی مشغول به فعالیت هستند در ارتباط باشید. با این شماره 02188068352 تماس حاصل فرمایید

  3. سلام طلق های مجموعه شما وارداتی هستند یا تولید داخل چون من شنیدم طلق های تولید داخل کیفیت کمی دارند.اگه میشه برند خوب برای تهیه طلق مناسب پیشخوان رو معرفی کنید.

    1. سلام دوست عزیز همه ی طلق های موجود در مجموعه ما تولید مجموعه هستند .که کارشناسان ما مقایسه ای بین طلق های تولید شده در مجموعه فرکو و طلق وارداتی انجام دادند.نه تنها طلق های تولید کیفیت بهتری دارند.بلکه مقرون به صرفه تر هستند.با توجه به اینکه شما از مجموعه تقاضای معرفی برند های وارداتی رو کردین ما به معرفی برند های وارداتی میپردازیم .برند چوچن ،یرلانگ و اچ اچ سی

  4. سلام طلق هوشمند ضخامتش چقدره و قیمت هر متر لطفا .کاتالوگ هست خدمتتون ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو