Home
طلق شیشه ای شفاف

طلق شیشه ای شفاف

طلق شیشه ای شفاف دسته ای از ورق‌های نازک پلاستیکی هستن که از نظر ظاهری تفاوتی با شیشه ندارن. اگرچه از نظر ظاهری میان شیشه و طلق شیشه ای تفاوتی وجود نداره اما این دو متریال ویژگی‌های متفاوتی دارن.

بارزترین تفاوت طلق و شیشه ، در بافت اوناست. طلق ها بافت منعطف‌تری دارن و کمتر شکننده هستن. با توجه به انطاف‌پذیری بهتر طلق‌ها ، اونا نسبت به شیشه ایمن‌تر هستن. البته طلق ها در انواع مختلفی از جمله طلق شیشه ای شفاف موجود هستن و ویژگی هر کدوم از انواع طلق‌ها متفاوت هست.

طلق شیشه ای

طلق های پلی کربنات ، پلکسی گلاس و طلق کریستال از جمله انواع پرکاربرد طلق هستن. هر کدوم از این مدل‌ها با توجه به ویژگی‌های خاصشون موارد کاربرد متفاوتی دارن. نکته مهم دیگر اینکه هر کدوم از این مدل‌ها نیز در درجه‌های مختلفی از نظر کیفیت عرضه می‌شن. برای مثال استحکام همه ورق های پلی کربنات برابر نیست. گاه حتی تفاوت قابل ملاحظه ای میان دو ورق پلی کربنات مشاهده می‌شه.

ورق های پلکسی گلاس بیشترین شباهت رو به شیشه دارن. ویژگی‌های مختلف نظیر میزان انتقال نور و یا شکست نور در پلکسی گلاس مشابه با شیشه هست. بنابراین در صورتی که ظاهر ، در درجه اول اهمیت داشته باشه پلکسی گلاس بهترین گزینه محسوب می‌شه. برخی از خصوصیات پلکسی گلاس حتی نسبت به شیشه بهتر هستن. ورق های پلکسی گلاس گزینه‌ای عالی برای ساخت پنجره های نورگیر هستن.

در صورتی که استحکام متریال برای شما مهمه ، پلی کربنات بهترین گزینه هست. استحکام طلق‌های پلی کربنات با اختلاف بیشتر از سایر انواع طلق هست. طلق های شیشه‌ای کریستال نیز قوی‌ترین عایق رو در میان انواع طلق دارن.

شیشه ای شفاف ایران
طلق های شفاف

سبک‌های طلق شیشه ای

طلق شیشه ای شفاف ، با گستردگی بالایی توسط مجموعه‌ی فرکو ، ارائه می‌شه. هر نوع اون برای قسمتی خاص از بنا کاربردی اس که ، با توجه به نیاز هر محیط انتخاب افراد متغیر هست. به طوری که از طلق‌های شیشه ای شفاف هم در ساخت پنجره و نیز در ساخت دیوار و حتی سقف استفاده می‌شه! تنوع ظاهری طلق های شیشه ای یک از مزیت‌های اون محسوب می‌شه که باعث تنوع در کارکرد این طلق ها شده‌اس. جالبه بدونین که طلق های شیشه ای علاوه بر ساختمان‌سازی ، حتی در ساخت پنجره هواپیما به کار گرفته می‌شن. به انواع سبک های زیبای اون در اینجا اشاره‌ای کوتاه داریم . ‌و در ادامه به بررسی هر کدوم خواهیم پرداخت.

از جمله انواع طلق شیشه ای می‌توان به این موارد اشاره کرد:
۱ . طلق شیشه ای رنگی
۲ . طلق یو وی شیشه ای
۳ . طلق هوشمند شیشه ای
۴ . طلق ضد خش شیشه ای
۵ . طلق دوجداره شیشه ای
۶ . طلق طرح دار شیشه ای
۷ . و …

 شیشه ای شفاف پامنار
طلق کریستالی

طلق شیشه ای رنگی

طلق های رنگی در رنگ‌بندی متنوع و بسیار زیبا توسط مجموعه فرکو عرضه می‌شه. هر رنگ اون دارای ویژگی و مزایای خاصی اس ، که اونو از دیگری متمایز می‌کنه . باید توجه داشته باشین که فقط زیبایی رنگ ها یا علایق فردی نیست که در انتخاب رنگ اون مؤثر باشه. بلکه باید بدونین که رنگ‌های مات و یا روشن ، درصد عبور نوری متفاوتی دارن ‌. و در فصول گرم و سرد سال ، برای تعدیل دمای محیط خیلی مؤثر هستن . چراکه میزان عبور نور از هر رنگی متفاوت هست.

طلق شیشه ای شفاف

علاوه بر اون ، وجود گستردگی رنگ باعث تنوع انتخابی می‌شه . و به مشتری امکان می‌ده تا طلقی که با توجه به سلایق خود اونه تهیه کنه . و با ترکیب پالت‌های رنگی همگون در دکوراسیون خود ، تغییرات جالبی رو ایجاد کنه . طلق رنگی شاخه‌ای از طلق شفاف به حساب میاد که ، در سایه‌بان‌ها ، طلق بالکن ، ساخت سقف‌های طلقی و … بسیار کاربرد داره. زیبایی منحصر به فردی که در درب و پنجره ها ایجاد می‌کنه، بسیار جذابه . و سبکی هنری رو در محل به ایجاد می‌کنه. چند رنگ شفاف و مات اونو می‌توان در یک پنجره نصب کرد. یا طلق شفاف تک رنگ رو برای اون سفارش داد . که در هر دو صورت ، طلق شیشه ای رنگی در محیط با زیبایی خاصی جلوه می‌کنه .

طلق شیشه ای رنگی هم به صورت شفاف ، و هم به صوت مات در بازار موجود هست. طلق های رنگی شفاف ، انتقال نوری بیشتری دارن. البته انتقال نور این طلق ها ، در مقایسه با نوع بی رنگ کمتر هست. نوع مات بیشتر به منظور افزایش حریم‌خصوصی به کار گرفته می‌شه.

طلق شفاف رنگی
طلق رنگی

قیمت طلق شفاف … کلیک کنین.

طلق هوشمند ( طلق مات شونده )

طلق هوشمند به طلق‌هایی گفته می‌شه که ظاهر اونا با ریموت کنترل و جریان برق تغییر می‌کنه! شما می‌تونین در لحظه ای درجه شفافیت این طلق ها رو به میزان دلخواه تغییر بدین. با توجه به این موضوع به این طلق‌ها، مات‌شونده گفته می‌شه. توجه داشته باشین که در صورت متصل نبودن جریان برق ، ظاهر طلق مات هست. شفاف شدن این طلق ها با اعمال ولتاژ به طلق صورت می‌گیره. با افزایش ولتاژ ، بر میزان شفافیت طلق افزوده می‌شه. البته میزان شفافیت از درجه مشخصی فراتر نمی‌ره. انتقال نور از طلق های هوشمند در حالت شفاف به بیش از 80 نیز می‌رسه که میزان قابل توجهی محسوب می‌شه. طلق های هوشمند یک انتخاب عالی برای ساخت نما محسوب می‌شن. این طلق ها از جهات مختلف می‌تونن یک نمای عالی رو برای ساختمون بسازن. اولین مورد و مزیت هوشمندشدن ساختمون هست.

ساختمون‌هایی که از طلق هوشمند استفاده می‌کنن به شکل بهینه‌تری از منابع انرژی استفاده می‌کنن. طلق‌های هوشمند از ورود انرژی‌های مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنن. به طور مثال در فصل تابستان این طلق ها از ورود نور شدید جلوگیری می‌کنن. به خصوص در حالت مات حفظ انرژی به شکل بهتری صورت می‌گیره. در مورد چگونگی کارکرد طلق‌های هوشمند نیز باید اضافه کنیم که علت تغییر میزان شفافیت در این طلق ها ماده ای به نام کریستال مایع هست. کریستال مایع البته حالتی از ماده اس که حد وسط مایعات و جامدات هست. مولکول‌های کریستال مایع به شکل نامنظم و کاتوره‌ای در کنار هم آرایش می‌گیرن. به این ترتیب سخت‌تر عبور می‌کنه و ضریب بازتاب افزایش پیدا می‌کنه و شکست نور شدید تر می‌شه. اما با اتصال جریان برق می‌توان این آرایش رو تغییر داد.

طلق شیشه ای سایه بان
طلق شیشه ای با شفافیت و وضوح عالی

طلق دوجداره

طلق شیشه ای شفاف ، به صورت تک‌جداره و دوجداره قابل تولید هست. طلق دوجداره که موضوع این مبحث از مقاله هست ، طلقی فوق‌العاده کارآمد و زیباست. که دلیل نامگذاری اون به طلق دوجداره، دو لایه بودن طلق هست که مقاومت اونو دو چندان کرده اس. البته طلق ها به جز مدل دوجداره در انواع چند جداره نیز تولید می‌شن. علاوه بر اون ، با استفاده از طلق دوجداره ، برای درب و پنجره یا بالکن ها ، سرما و گرما به داخل راه نداره . و این طلق ها محافظ خوبی در برابر نفوذ انرژی‌های ناخواسته‌‍‌ان .

این عملکرد طلق شیشه ای شفاف ، علاوه بر ورود ، از خروج هوای داخل نیز جلوگیری می‌کنه. و باعث صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز می‌شه . طلق شیشه ای شفاف و طلق رنگی دوجداره ، در برابر باد و طوفان‌های شدید مستحکم هست و آسیب نمی‌بینه. حتی بیشتر این طلق ها به صورت نشکن طراحی شدن. که مقاومت طلق ضدخش و نشکن چندین برابر هست و در برابر خط و خش ایمن هستن.

طلق شفاف
طلق شیشه ای و شفاف

طلق دوجداره (پلی کربنات) به نام طلق زنبوری نیز شناخته می‌شه . که شکل ظاهری این طلق ها باعث این نامگذاری شده اس. طلق زنبوری یا دوجداره از پرمصرف‌ترین طلق ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان هستن . حتی از اون به عنوان سرپوش استخر ها یا گلخانه‌ها نیز استفاده می‌شه . قابل توجه هست که وزن طلق‌های دوجداره زنبوری نسبت به نمونه معمولی طلق دوجداره سبک‌تر هست.

طلق دوجداره
طلق دوجداره

طلق شیشه ای یو وی

این نوع طلق که برای مصارف گوناگون تهیه می‌شه، ممکنه حالت یو وی داشته باشه . طلق یو وی ، طلق هایی هستن که با پوششی دو سمت اون ، از نفوذ اشعه های ماوراء بنفش خورشید جلوگیری می‌کنه . این طلق های پیشرفته بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اس. نور خورشید علاوه بر خواص متعدد ، مضراتی رو نیز به همراه میاره. علت این مضرات بخشی از نور خورشید با طول موج کوتاه‌تر هست که با نام اشعه یو وی مشهور هست.

طلق شفاف
طلق شیشه ای

ایجاد لک و کک بر پوست کمترین تاثیری اس که این اشعه ها بر پوست به‌جای می‌‌ذارن . امروزه استفاده از طلق شفاف یو وی برای درب و پنجره ها و آلاچیق ها روز به روز در حال فزونی اس . این طلق از آسیب جنس‌های پلاستیکی لوازم و لباس‌ها ، ممانعت می‌کنه . در واقع طلق های معمولی در برابر اشعه یو وی ضعیف هستن و بعد از مدتی دچار آسیب های جدی می‌شن. به عنوان نمونه طلق های معمولی بعد از مدتی( در صورتی که مقابل نور خورشید باشند) زرد رنگ می‌شن! میزان شکنندگی طلق های معمولی با گذر زمان بیشتر می‌شه. در حالی که طلق های شیشه ای یو وی در برابر هوازدگی و تاثیرات منفی نور خورشید مقاومه. به منظور ضد یو وی کردن طلق از فیلترهای به خصوصی استفاده می‌کنن. این فیلتر ها از ورود اشعه یو وی جلوگیری می‌کنن.

می‌دونین که اگر لباسی چند روز زیر نور خورشید بمونه رنگ خود رو می‌بازه . و بی کیفیت و پوسیده می‌شه ‌. طلق یو وی به گونه ای طراحی شده اس که آسیب های ناشی از تابش مستقیم نور آفتاب رو به حداقل می‌رسونه . انواع طلق از جمله طلق رنگی ، طلق مات و … رو می‌توان به صورت یو وی تولید کرد.

طلق یو وی شیشه ای
طلق یو وی

طلق طرح دار شیشه ای

به صورت طرح دار نیز طلق شیشه ای شفاف تولید و عرضه می‌شه . برای تهیه ی این طلق ها ، از طلق رنگی ، طلق شفاف کریستال و … می‌تونین استفاده کنین. که با چاپ عکس روی اون طرح های زیبا و جالبی رو داشته باشین. این کار به منظور رهایی از حالت های یکنواخت و تکراری طلق ها ، بسیار مؤثر هست .

مخصوصا در فضاهای عمومی مثل فروشگاه ها ، بسیار کاربردی اس ‌. چراکه جنس ناب این طلق ها گرد و خاک رو زیاد نمایان نمی‌کنه. و تمیز کردن اون خیلی راحت و بی دردسر اتفاق میوفته . شما می‌تونین از زمینه‌ی رنگی طلق ، یا حالت بی رنگ اون، برای این کار استفاده کنین .

در هر دو صورت چاپ کردن طرح‌های گل و بوته روی اون می‌تونه سبکی فانتزی به فضای شما هدیه کنه . و براتون تنوع رو در ساختار ساختمان ایجاد کنه. انتخاب طرح ها بنا به سلیقه‌ی فردی صورت می‌گیره . و یا می‌توان از طرح های آماده‌ی بازاری نیز انتخاب نمود. در هر صورت مجموعه ی فرکو با داشتن سابقه‌ای درخشان ، آماده‌ی ارائه‌ی انواع طلق شیشه ای رنگی ، هست. که برای تولید از مجهزترین دستگاه های به‌روز دنیا ، برای این کار بهره می‌گیره . که نتیجه‌ی اون داشتن طلق‌هایی با کیفیت رنگی بالا و جنسی مرغوب هست.

طلق شیشه ای در و پنجره

در درب و پنجره به جای شیشه طلق شیشه ای شفاف گزینه‌ای مطلوب و مقرون به‌صرفه اس. چرا که شبیه‌ترین جنس به شیشه محسوب می‌شه . این در حالی‌اس که دارای مزیت‌هایی نسبت به اونه. استفاده از طلق شیشه ای ، در ابعاد مشخص و یکسان قیمت پایین‌تری نسبت به شیشه داره. پس کسانی که مناسب بودن قیمت براشون اهمیت داره ، انتخابی مناسبی اس .

علاوه بر اون در مسیری که از تولیدی تا مکان نصب طی می‌کنه، اگر ضربه‌ای به اون وارد بشه، نمی‌شکنه ، پوست پوست نمی‌شه. و کیفیت خود رو کاملا حفظ می‌کنه. همینطور باد و طوفان های تکان‌دهنده‌ی موجود در فضای باز طبیعت ، به اون آسیبی نمی‌رسونه. و ثابت و محکم در جایگاه خود ایفای نقش می‌کنن .این طلق‌ها در رنگ‌های مختلف در پنجره‌ها به‌کار می‌رن. و شما می‌تونین از پشت اون منظره‌ی بیرون رو ، رنگی و مهیج ببینین. انتخاب رنگ یکنواخت تک رنگی ، یا جمع کردن چند رنگ در پنجره ، به سلایق و علاقه‌ی شما بستگی داره . که کدوم یک مورد پسند شما باشه . انواع طلق رنگی تولیدشده در مجموعه ی فرکو ، برای انتخاب رنگ‌های زیبای اون مناسبه .

طلق‌های به‌کار رفته در درب و پنجره مانع ورود گرد و غبار به داخل ساختمون می‌شن . این گرد و خاک به طلق برخورد می‌کنه. و پشت اون می‌مونن چون راهی برای نفوذ ندارن. حال آنکه تمیز کردن این طلق ها نیز بسیار راحته . با یک دستمال مرطوب و بدون استفاده از مواد شوینده ، آلودگی ها از سطح آن پاک می‌شن. طلق شیشه ای ، جنسی نفوذناپذیر در برابر رطوبت فضا و برف و باران داره. و تغییرات جوی تاثیری بر اون نداره .

طلق شفاف

ساخت دیوار با طلق شیشه ای شفاف

یکی از مهمترین کاربرد های طلق شیشه ای ، ساخت دیوار و نما هست. استفاده از این نوع دیوار به ویژه در سال‌های اخیر مورد توجه معماران قرار گرفته اس. طلق های شیشه ای هم به خوبی با شرایط محیطی مختلف سازگار هستن و هم زیبایی مطلوبی دارن. طلق های شیشه ای در محدوده دمایی گسترده‌ای قابل استفاده هستن.

طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف

به این ترتیب در مناطق مختلف که آب و هوای سرد یا گرم و مرطوب و خشک دارن این طلق ها قابل استفاده هستن. ویژگی دیگر طلق که اونو به گزینه ای عالی برای ساخت دیوار تبدیل کرده اس ، عایق قدرتمند اونه. طلق ها خصوصیات عالی دیگر چون استحکام مناسب ، وزن سبک و … نیز دارن که در بخش‌های قبلی نیز به اونا پرداختیم.

در کنار همه موارد مطرح شده ، طلق های شیشه ای جلوه بسیار زیبایی دارن. ساختمون‌های ساخته شده با این نوع طلق ، ظاهر مدرنی دارن. بهترین نوع طلق شیشه ای برای ساخت دیوار ، طلق هوشمند هست. با استفاده از طلق هوشمند می‌توان به شکل بهینه‌ای از منابع نوری استفاده کرد.

دقت داشته باشین که برای ساخت دیوار با طلق ، لازمه به ویژگی طلق توجه بشه. همانطور که می‌دونین طلق در انواع متنوعی در بازار موجود هست. طلق های مورد استفاده برای ساخت دیوار ، باید ضدخش باشه. همچنین بهتر هست در مقابل مواد شیمیایی و حریق نیز مقاوم باشه. برای ساخت دیوار های خارجی ساختمان ، لازم هست از طلق یو وی استفاده کنین.

مورد دیگری که بهتر هست به اون توجه بشه ، آب و هوای محیط طلق هست. برای نمونه در صورتی که قصد استفاده از طلق در محیط مرطوب رو دارین باید از طلق ضد آب استفاده کنین.

سقف کاذب از طلق شیشه ای شفاف

در ساخت سقف کاذب یا آسمان مجازی از طلق شیشه ای شفاف استفاده می‌شود. که به آن طلق اکریلیکی یا طلق پلکسی گلاس هم می‌گویند . که در آن با استفاده از قابلیت های نورپردازی ، می توان تنوع و زیبایی خاصی به سقف داد. که امروزه بسیار مورد توجه معماران ، و مهندسان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

که برای تهیه‌ی اون می توان از طلق شفاف ، طلق مات یا حتی طلق رنگی استفاده کرد. آنچه اهمیت داره اینه که آیا ما می‌خوایم طرح پشت طلق نمایان باشه یا خیر !؟ که اکثرا طرح‌هایی زیبا بر پشت طلق انتخاب می‌کنن که ، طلق شفاف اکریلیک برای این امر بسیار مناسب‌تر هست . علاوه بر سقف کاذب ، می‌توان از سقف تمام طلقی نیز برای پروژه‌های خاصی استفاده کرد. که زیبایی و کارایی منحصر به فردی دارن. سقف های طلقی علاوه بر ظاهر زیبا بسیار پرکاربرد هستن. در صورتی که استحکام بیشتر مد نظر شما باشه طلق شیشه ای پلی کربناتی برای ساخت سقف‌کاذب مناسب‌تر هست. مزیت سقف های کاذب اکریلیکی ظاهر زیباتر و قیمت ارزونتر اونه.

برای مثال طلق سقف پوش استخرها و سالن‌های ورزشی، نمونه‌ی بارز از کاربرد این طلق ها به شمار می‌رن . سقف‌های کاذب طلقی برای ساخت انواع سایبان مناسب هستن. همچنین برای ساخت گلخانه و آلاچیق از این متریال بهره می‌گیرن. جالبه بدونین که در سال‌های اخیر حتی در برخی از خونه‌ها از طلق برای سقف سازی استفاده می‌شه. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، این طلق ها رو می توان به صورت طلق یو وی ، یا طلق هوشمند هم ثبت سفارش کرد. که در مطالب قبلی به ویژگی های هر کدوم به طور جداگانه اشاره شده‌اس.

طلق شیشه ای سایه بان

برای ساخت طلق سایه‌بان از طلق شیشه ای شفاف بسیار استفاده می‌شه. این طلق ها در بیشتر موارد به صورت یو وی تهیه و تولید می‌شن . طلق یو وی ، با داشتن لایه ای محافظ از نفوذ اشعه های ایکس و فرابنفش خورشید ، جلوگیری می‌کنه. سایه‌بان ها در ورودی ساختمان از برخورد نور و گرمای ناخواسته ، ممانعت می‌کنه . و باعث تعدیل دمای داخل ساختمون می‌شه.

طلق شفاف
طلق شفاف سایه بان

نمونه‌ی این سایه‌بان‌ها رو در مقابل ویترین مغازه ها ، بسیار مشاهده کردیم . که باعث سایه‌افکنی در قسمت ورودی فروشگاه ها می‌شه. و بدین ترتیب عمر لوازم فروشگاه ، در مقابل تابش مستقیم نور خورشید افزایش پیدا می‌کنه. همانطور که می‌دونین این اشعه‌ها، باعث رنگ باختگی لوازم پلاستیکی و نازک شدن جنس اون میشن . و همچنین البسه در مقابل تیزی اشعه های سوزاننده‌ی خورشید ، کیفیت خود رو از دست می‌دن .

طلق شیشه ای شفاف مانع برخورد این اشعه ها با لوازم می‌شه . همچنین پوست انسان رو نیز در مقابل این اشعه ها محافظت می‌کنه. پس طلق رنگی شفاف ، کاربرد فراوانی در تهیه‌ی سایه‌بان ها داره که ، هیچ جایگزین دیگری جز طلق شفاف و رنگی ، نمی‌تونه کارایی که طلق ها دارن رو ایفا کنه . سایه‌بان‌ها شامل سایه بان خودرو ، آلاچیق ، استخر ها ، سایه بان بالکن و … هستن. این طلق ها رو می‌توان به صورت طلق پلی کربنات مات هم انتخاب کرد. که مات بودن طلق در جاهایی که نیاز به حفظ دید داریم ، اهمیت پیدا می‌کنه.

طلق ضد خش شیشه ای

طی گذشت سالیان تغییر و تحولاتی در ساختار طلق شیشه ای شفاف پدیدار شد ‌. و طلق ضد خش شفاف وارد عرصه‌ی تولید شد. اگر طلق شیشه ای ازین مزیت محروم باشه، به مرور زمان کهنه و رنگ و رخ رفته میشه. که نتیجه‌ی اون عمر کوتاه طلق رنگی ، در سازه‌های ساختمونی‌اس ‌.

طلق شیشه ای شفاف

طلق ضد خش انقلابی در مقاوم‌سازی سطح طلق شیشه ای رنگی و شفاف ، به شمار می‌ره. که از افتادن خش و شیار بر روی اون جلوگیری می‌کنه . و بعد از گذشت سالیان دراز ، همچنان طلق هایی شفاف و نو خواهیم داشت . که این امر باعث صرفه‌جویی در خرید طلق‌های نو میشه ‌.

طلق شیشه ای شفاف ضدخش

هنگام وزیدن باد، خاک و شن موجود در هوا با سطح طلق برخورد می‌کنن ‌. و اگر طلق ما ضد خش نباشه ، خط و خش‌هایی بر اون نقش می‌بندد. و حالت کدر و مات به خود می‌گیرن. این خش ها از شفافیت اون کم می‌کنه . و زیبایی کار رو پایین میاره. اما طلق رنگی ضد خش ، نه با باد و باران و نه تگرگ آسیبی نمی‌بینه . و همچنان مثل روز اول ، خوش رنگ و مقاوم می‌مونه .

طلق ضدخش شفاف
طلق ضدخش

طلق شیشه ای مات

نقطه ی مقابل طلق شیشه ای شفاف ، طلق شیشه ای مات هست. طلق مات ، برعکس طلق های شفاف ، تصاویر مناظر پشت آن وضوح دید نداره. مزیت استفاده ازین طلق ها ، تقویت حریم خصوصی و شخصی افراد هست ‌. در بنا فضاهایی داریم که نصب پرده در اون محل ، زیاد جالب نیست. برای مثال سرویس‌های بهداشتی حمام و دستشویی ، یا بالکن ها. در این فضاها برای حفظ دید از طلق مات استفاده می‌شه . که گزینه‌ای مطلوب برای چنین مواردی به شمار می‌ره.

طلق مات در عین خصوصی‌سازی ، در بهبود نور پردازی فضا بسیار مؤثر هست . و نور ملایم و طبیعی بیرون رو به داخل هدایت می‌کنه. باید به این نکته توجه بشه که استفاده از طلق شفاف در متراژهای گسترده ممکنه که باعث ایجاد گرمای زیاد و کلافه‌کننده باشه. بدین منظور در قسمت‌هایی از کار اگر از طلق مات استفاده بشه ، میزان ورود انرژی گرمایی و نور خورشید کنترل می‌شه.

در قسمت سقف‌پوش‌ها نیز به‌جای طلق شفاف بهتر هست از ، جایگزین طلق مات استفاده بشه . که نور ملایم‌تر و کمتری به داخل ساختمان هدایت بشه . در حالی که طلق اکریلیکی یا طلق شفاف برای در و پنجره مناسب هست ، طلق مات جهت سایه‌بان‌ها ایده‌ی مناسب‌تری هست. امروزه در ساختمان های مدرن و به‌روز ، از طلق هوشمند برای این منظور استفاده می‌شه. که کنترل انتخاب مات یا روشن بودن دست کاربر باشه. و با انتخاب او ، یکی از سبک‌های طلق روشن و مات انتخاب می‌شه .

طلق های مات
طلق مات نما

انواع ورق شیشه ای

طلق های شیشه ای شفاف از نظر مواد سازنده به سه دسته تقسیم می‌شن. طلق پلی کربنات ، طلق اکریلیک و طلق کریستال از جمله انواع طلق شیشه ای هستن. همه انواع ذکر شده از نظر مواد اولیه متفاوت هستن. البته ماهیت مواد اولیه استفاده‌شده در هر کدوم از انواع طلق یکسان هست. اما تفاوت‌هایی نیز بین اونا وجود داره. همه این مواد اولیه از پلیمرهای مختلفی هستن. در طلق های پلی کربنات ساخت پلیمر با ترکیب فسژن و بیس فنول A صورت می‌گیره. در طلق های اکریلیکی از اکریلیک اسید استفاده می‌شه. طلق های کریستال نیز با پلیمر پلی استایرن ساخته می‌شن. میان خصوصیات هر کدوم از این طلق ها نیز تفاوت‌های زیادی وجود داره. به عنوان مثال همه این مدل‌ها عملکرد برابری در مقابل اشعه یو وی یا خط و خش ندارن. حتی میزان مقاومت و تاب انواع طلق متفاوت هست.

طلق شیشه ای شفاف بی رنگ

هر کدام از انواع طلق شیشه ای شفاف به منظورهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیره. البته در بعضی از بخش‌ها از هر کدام از مدل ها استفاده می‌شه. به عنوان مثال پلی کربنات بیشتر در قسمت های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیره. ورق های اکریلیک با توجه به زیبایی برای دکوراسیون نیز مناسب هستن. ورق های کریستال نیز بیشتر به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرن. در ادامه مطلب به بررسی مفصل‌تر هر کدوم از انواع طلق شیشه ای می‌پردازیم.

ورق شیشه ای پلی کربنات

طلق‌های پلی کربنات یکی از پرفروش ترین و محبوب‌ترین انواع طلق هستن. پلی کربنات در انواع تک لایه ، دوجداره ، لمینت شده ، ضد یو وی ، ضدخش تولید می‌شه.

ورق شیشه ای پلی کربنات
ورق شیشه ای پلی کربنات

بی‌شک مهمترین ویژگی این نوع طلق ، استحکام بالای اونه. در صورتی که مایل به خرید طلقی محکم و بادوام هستین پلی کربنات بهترین هست. پلی کربنات مقاومت فوق‌العاده زیادی در مقابل نیروی کششی و ضربه از خود نشون می‌ده. در تست‌های مختلف مکانیکی ، ورق های پلی کربنات نمرات عالی به دست آوردن.

پلی کربنات در میون همه انواع طلق ، بهترین نمره رو در تست ایزود دریافت کرده‌اس. تست ایزود به منظور ارزیابی میزان مقاومت مصالح در برابر ضربه انجام می‌شه. پلی کربنات در آزمایش راکول نیز امتیاز خوبی به دست آورده‌اس. تست سختی راکول به منظور ارزیابی میزان مقاومت مصالح در مقابل بار و وزن صورت می‌گیره. نکته اینکه این دو آزمایش برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 ضروری هستن.

طلق شیشه ای شفاف

طلق پلی کربنات از نظر جذب آب نیز نسبتا خوبه و جذب رطوبت کمی داره. به خصوص طلق های پلی کربنات لمینت‌شده از این منظر عالی هستن. در صورتی که ورق پلی کربنات 24 ساعت در آب غوطه‌ور باشه میزان آبی که جذب می‌کنه معادل 0.15 درصد وزنش هست.

طلق شیشه ای شفاف

از نظر ویژگی‌های دمایی و حرارتی نیز پلی کربنات عالی اس. ورق پلی کربنات در محدوده دمایی بین 40 درجه سلسیوس زیر صفر تا 130 درجه سلسیوس مقاومت به خوبی سالم می‌مونه. در صورتی که دما از این محدوده بیشتر یا کمتر بشه طلق شکننده و نرم می‌شه.

ورق شیشه ای اکریلیک

احتمالا طلق اکریلیک لایق ترین نوع طلق برای اطلاق صفت “شیشه ای” هست! ظاهر طلق های اکریلیک گاه حتی با شیشه غیرقابل تمایز هست. ضمن اینکه طلق های اکریلیک ساختار متفاوتی از شیشه دارن و نوعی پلاستیک هستن. نام علمی طلق شیشه ای اکریلیک متیل متاکریلات هست. این طلق ها در بازار با نام پلکسی گلاس نیز شناخته می‌شن.

ورق شیشه ای اکریلیک
ورق شیشه ای اکریلیک
طلق شیشه ای شفاف بی رنگ

به مانند طلق پلی کربنات ، طلق‌های اکریلیک نیز خصوصیات مکانیکی عالی دارن. البته از نظر تحمل در برابر ضربه ، این طلق ها به مراتب نسبت به پلی کربنات ضعیف‌تر هستن. اما اکریلیک مقاومت بیشتری نسبت به طلق پلی کربنات معمولی( و نه نوع نشکن) در برابر بار و وزن نشان می‌ده. تست راکول برای پلکسی گلاس عدد 93 رو نشون می‌ده در حالی که پلی کربنات معمولی 68( نوع نشکن 120).

میزان مقاومت کششی طلق شیشه ای اکریلیک نیز حدود 71مگاپاسکال هست. در این مورد نیز این طلق ها به نسبت پلی کربنات معمولی بهتر هستن و از پلی کربنات نشکن ضعیف‌تر.

در صورتی که ورق اکریلیک 24 ساعت در آب غوطه‌ور باشه حدود 0.20 درصد وزنش آب جذب می‌کنه. از نظر انعطاف‌پذیری نیز طلق های شیشه ای اکریلیک در صورت کشش ، 4% تا 15% تغییر طول می‌دن بدون اینکه بشکنن. این مورد در طلق های پلی کربنات نکشن به 110% نیز می‌رسه.

میزان انتقال و عبور نور در پلکسی گلاس حدود 94% هست که حتی در مقایسه با شیشه بیشتر هست. شکست نور این طلق ها هم اندازه با شیشه هست. جالبه بدونین از طلق اکریلیک حتی برای ساخت آینه نیز بهره می‌‌برن!

قابل توجه هست که طلق اکریلیک در مقابل اشعه فرابنفش و هوازدگی مقاومه. همچنین ورق های اکریلیک به شکل ذاتی معمولا ضدخش هستن.

ورق شیشه ای کریستال

طلق شیشه ای کریستال نوع دیگری از انواع طلق شیشه ای هست که به ویژه با عایق حرارتی عالی شناخته می‌شه. عایق حرارتی ورق شیشه ای کریستال 78 درصد قوی تر از شیشه اس! همچنین عایق حرارتی این نوع طلق 30 درصد به نسبت پلی کربنات و اکریلیک بهتر هست.

ورق شیشه ای کریستال
ورق شیشه ای کریستال
طلق شیشه ای شفاف بی رنگ

نکته دیگر در مورد طلق های شیشه ای کریستال وزن سبک اوناست. طلق کریستال سبک‌ترین نوع طلق هست و چگالی آن فقط 1000 کیلوگرم در یک متر مکعب هست. وزن طلق کریستال فقط 38% وزن شیشه ای با حجم برابر هست.

انتقال نور در طلق های کریستالی بین 90 تا 95 درصد متغیر هست. البته توجه داشته‌باشین که طلق های کریستال به مانند طلق اکریلیک ضد یو وی نیستن. بدین‌ترتیب با وجود اینکه انتقال نور عالی دارن برای ساخت پنجره نورگیر مناسب نیستن.

البته در سال‌های گذشته نوع ضد یو وی طلق های کریستالی نیز تولید شده اس. برای ساخت طلق کریستال یو وی از یک فیلتر ضد یو وی با ضخامت بسیار ناچیز استفاده می‌کنن.

از نظر استحکام طلق کریستال به نسبت پلی کربنات و اکریلیک ضعیف‌تر هست اما همچنان ورقی مقاوم محسوب می‌شه. برای نمونه قدرت دفع ضربه در ورق‌های اکریلیک 10 برابر به نسبت شیشه بهتر هست. مقاومت کششی طلق کریستالی نیز حداقل 6 برابر نسبت به شیشه معمولی بهتر هست.

طلق شیشه ای شفاف

طلق شیشه ای شفاف لمینت

طلق شیشه ای شفاف لمینت نوعی طلق اس که از چند لایه طلق ساخته می‌شه. بر خلاف طلق دوجداره ، در طلق لمینت لایه ها به هم چسبیدن و مابین لایه ها فضای خالی وجود نداره.

طلق های لمینت‌شده نسبت به طلق های تک لایه محکم‌تر هستن. همچنین مقاومت بهتری در برابر اشعه یو وی دارن. اما یکی از مهترین ویژگی‌های طلق لمینت ، بدون شک عایق رطوبتی اونه. البته برخی از مدل های طلق تک لایه نیز عایق رطوبتی نسبتا خوبی دارن. اما طلق‌های لمینت عایق رطوبتی به مراتب بهتری دارن و از ورود رطوبت به داخل ساختمون نیز جلوگیری می‌کنن.

طلق شیشه ای شفاف لمینت شده
استفاده از طلق لمینت شده برای ساخت نرده

طلق‌های لمینت کمترین جذب رطوبت رو در میان انواع طلق دارن. بدین ترتیب گزینه مناسبی برای محیط‌های مرطوب مثل حمام هستن. به ویژه در مناطقی که آب و هوای بارانی دارن طلق های لمینت بهترین گزینه هستن.

طبیعتا با توجه به چند لایه بودن عایق حرارتی و صوتی طلق های لمینت نیز نسبت به نوع معمولی قوی‌تر هست. برای ساخت دیوار و سقف طلقی ، حتما باید از طلق های لمینت یا دوجداره استفاده بشه. طلق های لمینت شده به حدی مستحکم و ضد ضربه هستن که از اونا در ساخت ضد گلوله بهره می‌برن.

چگونگی برش طلق های شیشه ای

برای برش طلق شیشه ای می‌تونین از ابزارآلات ساده همچون کاتر استفاده کنین. همچنین برای برش طلق های شیشه ای از انواع اره نیز می‌تونین استفاده کنین. در بین ابزار ساده ، کاترهای طلق‌بُر بهترین وسیله برای برش دادن ورق های پلاستیکی هستن. در میان انواع اره نیز می‌تونین از اره های دستی و هم از اره‌های مدور و اره‌های عمودبر استفاده کنین. دیگر وسیله ای که از اون برای انجام برش استفاده می‌کنن قیچی اس.

طلق شیشه ای شفاف بی رنگ

به طور کلی برش طلق ها نسبتا ساده اس. به این دلیل که اولا طلق‌های شیشه ای استحکام نسبتا خوبی دارن و بافت اونا شکننده نیست. دومین دلیل اینه که بافت طلق ها به خصوص در مقایسه با شیشه نسبتا نرمه. با توجه با این موارد برش طلق علاوه بر اینکه آسونه ، ایمنی مطلوبی نیز داره.

برش طلق به ویژه نسبت به شیشه ایمن‌تر هست. با توجه به شکنندگی و انعطاف‌پذیری کم ، برش شیشه خطرناک هست. البته باید توجه داشته باشین که برای برش طلق نیز باید به موارد ایمنی توجه داشته باشین. از جمله اینکه به هنگام برش بهتر هست از محافظ صورت استفاده کنین. به خصوص در برش با اره های برقی بهتر هست توجه بیشتری به این مورد داشته باشین.

برای اینکه برش شما صاف تر باشه نیز لازمه به مواردی توجه داشته باشین. اول اینکه میزی که برش بر روی اون انجام میشه حتما باید سطح صافی داشته باشه. همچنین بهتر هست از میزهای ثابت استفاده کنین. به این دلیل که تکون خوردن میز سبب نایکنواخت‌شدن برش میشه.

مورد بعدی تیز بودن ابزاری اس که برش با اون انجام می‌شه. بهتر هست پیش از برش ، قسمتی که قصد برش اونو دارین علامت‌گذاری کنین.

بررسی طلق های ضد حریق

در قسمت های پیشین به معرفی انواع طلق ها پرداختیم. همچنین مشخصات انواع طلق رو مورد بررسی قرار دادیم. جالبه بدونین طلق ها در نوع ضدحریق نیز تولید می‌شن. طلق های ضدحریق در واقع نوعی پلی کربنات هستن که در ساخت اونا از یک ماده جایگزین استفاده می‌شه. این ماده جایگزین تترا بیس فنول A هست. برای ضد حریق کردن طلق های پلی کربنات این ماده باید جایگزین بیس فنول A بشه. البته ورق های پلی کربنات معمولی نیز تا حدودی ضد حریق هستن. اما طلق های ضد حریق می‌تونن ساختمون رو از نظر آتش‌سوزی ایمن کنن. ضد حریق بودن ورق های پلی کربنات یکی از مزیت‌هایی اس که باعث می‌شه پلی کربنات تبدیل به متریالی مناسب برای ساخت دیوار و سقف باشه. ورق های پلی کربنات ضد حریق تا دمای 130 درجه سلسیوس دچار حریق نمی‌شن.

طلق شفاف ضد حریق رنگی

توجه داشته باشین که ورق های پلی کربنات در برابر آتش سوزی دودزا هستن. طلق های اکریلیکی و کریستال در مقابل حریق ضعیف‌تر هستن و به هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشین. به خصوص در بعضی از قسمت ها (مانند پوشش های خارجی) توجه به این موضوع اهمیت بیشتری داره. از این رو برای حل این مشکل طلق‌های ضد حریق هستن که دیگر مشکلات طلق‌های معمول رو نداره.

قیمت طلق شیشه ای شفاف

طلق ها تنوع فراوانی از نظر ساخت ، طرح ، رنگ و … دارند. با توجه به این مورد ، میان انواع طلق تفاوت‌هایی دیده می‌شه. گاه حتی اختلاف قیمتی زیادی وجود داره. در حالت کلی می‌توان گفت طلق ها قیمت نسبتا مناسبی دارن. به ویژه با توجه به خصوصیات فوق‌العاده‌ای که دارن بهای اونا قابل توجیه و به‌صرفه هست.

قیمت طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای رنگی

اولین فاکتوری که تعیین‌کننده قیمت طلق هست مواد سازنده اونه. طلق پلی کربنات گرون‌تر هست و در میان انواع پلی کربنات نیز طلق های نشکن از بقیه گرون‌تر هستن. طلق های اکریلیک قیمت مناسب تری دارن و ارزش خرید بالایی دارن. طلق های کریستال نیز اقتصادی‌ترین نوع طلق محسوب می‌شن.

ضخامت طلق نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت طلق هست. طلق های ضخیم‌تر معمولا قیمت بالاتری دارن. به ویژه طلق های لمینت‌شده از نظر قیمتی گرون‌تر هستن. در نهایت طلق های وارداتی قیمت بالاتری نسبت به طلق های تولیدشده در داخل کشور دارن. طلق های مجموعه فرکو به دلیل اینکه بدون واسطه عرضه می‌شن قیمت بسیار مناسبی دارن.

طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف

ساخت پوشش بالکن با طلق

یکی از مهم‌ترین کاربردهای طلق ، ساخت پوشش برای بالکن هست. پوشش‌های طلقی به منظور خصوصی‌کردن بالکن به کار گرفته می‌شه. این پوشش‌ها باعث حفظ فضای بالکن از گزند عوامل محیطی می‌شن. همچنین در طبقات پایین ساختمان نیاز به پوشش های طلقی بیشتر حس می‌شه. البته به جز طلق از پوشش های دیگر نیز استفاده می‌شه. برای مثال پوشش‌های شیشه ای و یا حتی آلومینیومی نیز استفاده می‌شن. اما استفاده از طلق ها در این قسمت مزایایی فراوانی داره. زیرا طلق ها با وجود وزن سبک ، بسیار محکم هستن.

برای ساخت بالکن از انواع طلق استفاده می‌شه. در صورتی که مایل به حفظ دید باشین طلق‌های شفاف گزینه مناسبی هستن. طلق های شفاف همچنین نور رو با شدت بیشتری وارد می‌کنن. بدین ترتیب ضمن حفظ بالکن از برف و باران تا حدودی از قابلیت‌های بالکن سرباز نیز بهره‌مند می‌شین. مزیت طلق های مات خصوصی سازی بهتر فضای بالکن هست. بالکن هایی که با طلق مات ساخته می‌شن حریم‌شخصی قدرتمندتری می‌سازن. درصد انتقال نور به بالکن نیز در این حالت کمتر هست.

از طلق های رنگی نیز می‌توان برای ساخت بالکن بهره برد. بالکن هایی که با طلق رنگی ساخته می‌شن نمای ساختمان رو زیباتر می‌کنن. در مورد نحوه استفاده از طلق نیز می‌تونین به طرق مختلف از پوشش طلقی استفاده کنین. برای مثال می‌توان تنها قسمت محافظ رو با طلق ساخت. یا می‌تونین کل بالکن رو سرپوشیده کنین. برخی فقط برای سایه‌بان بالکن از طلق استفاده می‌کنن. توجه داشته باشین که نوع طلق استفاده‌شده حتما باید ضد یو وی باشه. طلق های دوجداره و لمینت شده انتخاب مناسبی هستن.

به طور کلی استفاده از طلق با توجه یه ایمنی عالی اون در سال‌های گذشته پیش از پیش رایج شده اس.

پل ارتباطی برای مشاوره ی رایگان و ثبت سفارش

مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان ایرانی اس که در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی فعالیت می‌کنه. کلیه محصولات ، با استفاده از جدیدترین متدها تولید میشن. عرضه محصولات به شکل مستقیم از محل کارگاه و با حذف واسطه صورت می‌گیره.

به منظور سفارش محصولات فرکو ، می‌تونین به روش های حضوری و غیرحضوری اقدام کنین. برای سفارش حضوری به محل کارگاه مجموعه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه درج شده اس مراجعه کنین. امکان مراجعه حضوری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 فراهم هست.

در صورتی که تمایل داشته باشین می‌تونین سفارش خود رو با تماس به کارشناسان فروش فرکو ثبت کنین. برای این منظور می‌تونین از اطلاعات تماس که در قسمت انتهایی مطلب درج شده اس استفاده کنین. کلیه سفارشات ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هست.

  • می‌تونین برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.
  • آدرس سفارش حضوری : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن
شماره تماس
شماره تماس


طلق شیشه ای شفاف چه سبک هایی داره ؟

1 . طلق شیشه ای رنگی
۲ . طلق یو وی شیشه ای
۳ . طلق هوشمند شیشه ای
۴ . طلق ضد خش شیشه ای
۵ . طلق دوجداره شیشه ای
۶ . طلق طرح دار شیشه ای
۷ . و …

طلق اکریلیکی
به کار بردن طلق برای ساخت سایه‌بان
طلق زنبوری
طلق دوجداره شیشه ای
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای کف پله
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای دوجداره
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
گلخانه طلقی
طلق شیشه ای شفاف
ورق پلاستیک خم با
طلق شیشه ای شفاف
استفاده از طلق شفاف برای مسقف کردن استخر
طلق شفاف رنگی
طلق پنجره شفاف
طلق شفاف
طلق شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف

44 پاسخ

    1. سلام برای ثبت سفارش به پیام رسان های واتساپ موجود در صفحه می توانید پیام دهید . یا با شماره ی 02188068352 تماس حاصل فرمایید .

        1. برای اطلاع از قیمت طلق رنگی سایه بان میتوانید با شماره ی 02188068352 تماس حاصل فرمایید

    1. طلق هوشمند دو رنگ مات و روشن را یکجا دارد . و شما با سفارش طلق هوشمند دارای طلق مات و روشن خواهید بود

    1. به دلیل نوسانات بازار از ثبت قیمت ها معذوریم . لطفا با شماره ی مسقیم کمپانی تماس بگیرین 02188068352

    1. انتخابتان عالی است طلق های خم یکی از شیک ترین طلق های رنگی محسوب می شوند . برای سفارش نهایی با شماره 02188068352 تماس بگیرید

    1. این به سلیقه ی شخصی هر شخص بستگی دارد اما طلق مات برای حفظ حریم شخصی مناسب تر است

    1. طبیعی است که تفاوت قیمتی اندکی بین ان وجود دارد . برای اطلاعات دقیق با شماره 02188068352 تماس بگیرید

  1. طلق بی رنگ برای محوطه ی باغچه میخواستم . به چه نحو می توانم ثبت سفارش کنم ؟

    1. ثبت سفارش با تماس تلفنی یا از طریق پیام رسان های واتساپ و اینستاگرام و یا حضوری صورت می گیرد

  2. طلق رنگی به حالت کشویی برای بالکن میخواستم . چطور می توانم طرح درخواستی خودم رو برای شما ارسال کنم ؟

    1. برای ارسال طرح طلق مورد نظر خود از طریق پیام رسان واتساپ موجود روی صفحه اقدام فرمایید

    1. خیر طلق های تولید شده در مجموعه ی فرکو دارای بالاترین کیفیت هستند و گذ شت زمان از ارزش ان ها نمی کاهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو