Home
طلق شفاف ایرانی

طلق شیشه ای

طلق ها مهمترین متریالی هستن که به عنوان جایگزین شیشه مطرح شدن. یکی از مشخصات طلق ها شباهت ظاهری اونا به شیشه هست. علاوه بر مشخصات ظاهری ، طلق ها و شیشه ها از نظر انتقال نور و نورگیری تقریبا برابر هستن. البته طلق های شیشه در انواع مختلفی تولید می‌شه. از جمله انواع طلق می‌توان به : 1- طلق اکریلیکی 2- طلق پلی کربنات 3- طلق کریستال اشاره کرد. طلق های اکریلیک شایسته‌ترین نوع طلق برای اطلاق صفت “شیشه ای” هستن. هیچ تفاوتی میان ظاهر طلق های اکریلیک و شیشه دیده نمی‌شه. طلق های شیشه ای در مقایسه با شیشه به مراتب محکم‌تر و قوی‌تر هستن. به ویژه طلق پلی کربنات چندین از شیشه محکم‌تر هست. طلق ها بافت نرم‌تری دارن و به آسونی شیشه، دچار شکستگی نمی‌شه.

طلق سقف

با توجه به بافت نرم تر ، طلق ها در مقایسه با شیشه ایمن تر هستن. برتری طلق ها به شیشه تنها به این موارد ختم نمیشه. جالبه بدونی که برخی از انواع طلق ، حتی از نظر ظاهری نیز بهتر از شیشه های معمولی هستن! هنگام خرید طلق باید به برخی نکات توجه داشته باش. خش پذیری و ضد یو وی بودن طلق از اهمیت زیادی برخودار هست. این ویژگی ها کمتر مورد توجه هستن اما در واقع بسیار مهم هستن. همچنین در صورتی که قصد استفاده از طلق در محیط خارجی رو داری از نوع لمینت شده استفاده کن.

طلق های شیشه ای از نظر ظاهری در 3 نوع شفاف و مات و رنگی عرضه می‌شه. نوع شفاف برای ساخت نورگیر و نوع مات به منظور خصوصی کردن فضا مورد استفاده قرار می‌گیره. در ادامه مطلب به معرفی طلق شیشه ای و کاربرد اون خواهیم پرداخت.

طلق شیشه ای

ساختار طلق شیشه ای

طلق شیشه ای ، ساختاری پلیمری داره که در ساختار شیمیایی خود دارای گروه‌های کربناته هستن. پلیمر به درشت مولکول‌هایی گفته می‌شه که طی فرآیند پلیمریزاسیون به یکدیگر متصل می‌شه. و به تولید طلق منجر می‌شه. همانطور که میدونی پلیمر ها به دو بخش 1) طبیعی و 2) مصنوعی تقسیم میشه. منظور از پلیمرهای طبیعی درشت‌مولکول‌هایی می‌باشد که در طبیعت یافت می‌شه. اما پلیمرهای مصنوعی ساخت دست‌بشر هستن. شایان ذکر هست که پلیمرهای مصنوعی به دو قسمت 1) ترموست ها و 2) ترموپلاستیک ها تقسیم می‌شه. پس به طور کلی طلق به پلیمرهایی مصنوعی گفته می‌شه. که در دسته ی ترموپلاستیک‌ها قرار داره. طلق و ترموپلاستیک جزو پلاستیک ها محسوب می‌شه. مواد ترموپلاستیکی نسبت به ترموست‌ها قابلیت شکل‌دهی آسون‌تری دارن.

طلق شیشه

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای پنجره

این روزها ترموپلاستیک ها جزو پرکاربردترین متریال در صنایع مختلف هستن. پلاستیک ها تمام دنیا اطراف رو در سیطره خود قرار دادن. چرا که از ایمنی و دوام بالایی برخوردار هستن. ضمن اینکه ترموپلاستیک‌ها قیمت نسبتا ارزانی دارن و وزن آن ها نیز بسیار سبکه. مواد پلاستیکی قابل بازیافت هستن. اهمیت بازیافت در قرن حاضر پیش از پیش بر همگان روشن شده‌. البته بعضی از انواع پلاستیک بازیافت گرانتری دارن. با این حال بسیاری از مدل‌ها با قیمت نسبتا ارزانی بازیافت می‌شه. همه این ویژگی‌ها نشان‌دهنده ارزش بالای پلاستیک هست. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که کیفیت ورق های پلاستیکی در سال‌های اخیر ارتقا پیدا کرده . در گذشته پلاستیک نمادی از جنس بی کیفیت بود در حالی که امروزه حتی انواع پلاستیک نشکن تولید می‌شه که ضد گلوله هستن.

تفاوت ترموست و ترموپلاستیک در چیست

ترمو پلاستیک : یک ویژگی مهم و مفید در مورد ترموپلاستیک ها (طلق) این است که می‌توان اونا تا نقطه‌ی ذوب گرم و سپس خنک کرد، و مجددا اونو گرم کرد. در این فرایندهای رفت و برگشت هیچ تغییری در فرمول شیمیایی اولیه‌ی ماده رخ نمی‌ده. در واقع ها می‌توان به دفعات این مراحل رو انجام داد. اهمیت این موضوع در اینه که باعث شکل‌دهی آسون‌تر به ورق می‌شه. و به جای اینکه طلق تجزیه بشه، اونا به رزین های های مایع تبدیل می‌شه. که به اونا امکان می‌ده به راحتی تزریق بشه. همچنین این مزیت باعث می‌شه که ترموپلاستیک‌ها قابل بازیافت بشه. یکی از مهمترین مزیت‌های ترموپلاستیک ها همین امکان بازیافت آسونه. البته بازیافت طلق های پلی کربنات کمی سخت‌تر هست.

ترموست : در مقابل پلاستیک های ترموست فقط می‌تونن یکبار مذاب بشه. اولین گرمایی که باعث تغییر حالت پلاستیک های ترموست شود سبب تغییر فرمول شیمیایی اونا خواهد شد. این تغییر قابل برگشت نیست و این پلاستیک ها در مقابل حرارت می‌سوزنه. در واقع پلاستیک های ترموست با بالا رفتن دما تجزیه می‌شه. بدین ترتیب شکل‌دهی ترموست ها نسبت به ترموپلاستیک دشوارتر هست. به همین دلیل مواد ترموپلاستیکی محبوبیت بیشتری دارن. البته ترموست‌ها نیز مزیت هایی دارن. به عنوان پلاستیک های ترموست پایداری حرارتی بهتری دارن و مقاومت شیمیایی اونا نیز بهتر هست. در عوض ورق های ترموست در برابر ضربه شکننده‌تر هستن و عمر مفید کوتاه‌تری دارن.

نوع ترموپلاستیکمشخصات و ویژگی ها
طلق پلی کربناتضد ضربه ، شفافیت خوب ، مقاومت عالی در برابر حریق
پلکسی گلاسظاهر زیبا ، شفافیت بالا ، مقاوم در برابر نیروی فشاری
طلق کریستالنسبتا شفاف ، عایق حرارتی قوی
جدول مشخصات انواع طلق ترموپلاستیکی

طلق دوجداره…برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کن.

طلق شیشه ای
محصولات مجموعه فرکو

انواع طلق شیشه ای

طلق شیشه ای انواع مختلفی داره. از جمله انواع طلق شیشه ای می‌توان به : طلق پلی کربنات ، طلق اکریلیکی و طلق کریستال اشاره کرد. همه این مدل‌ها ویژگی های منحصر به فرد خود رو دارن. خصوصیات فیزیکی و بصری هر کدوم از انواع طلق با یکدیگر متفاوته. با این حال می‌توان گفت که در حالت کلی همه این مدل ها با داوام ، سبک و زیبا هستن. از نظر دوام و استحکام ، انعطاف پذیری و مقاومت حرارتی پلی کربنات بهترین نوعه. از نظر شفافیت و وضوح پلکسی گلاس بهترین نوع طلق هست. طلق های کریستال نیز بهترین و قوی‌ترین عایق رو دارن و ارزونتر هستن. مواردی دیگری که اهمیت دارن مقاومت طلق در مقابل اشعه یو وی و خش‌پذیری اونه. از این نظر نیز انواع طلق عملکرد متفاوتی نشون می‌ده که در ادامه اونو مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طلق شیشه ای گلخانه
استفاده از طلق برای ساخت گلخانه

هر کدوم از مدل های طلق شیشه ای نیز خود تنوع گسترده‌ای دارن. به عنوان طلق های پلی کربنات در مدل های تک لایه ، دوجدار ، لمین شده ، نشکن تولید می‌شه. پلی کربنات همچنین در مدل ضد یو وی و ضدخش تولید می‌شه. ورق های اکریلیکی در مدل های اکسترودشده ، ریخته‌گری و نشکن عرضه می‌شه. به جز کیفیت و نوع ساخت ، طلق ها از نظر ظاهری نیز در دسته های متنوعی عرضه می‌شه. از نظر میزان وضوح طلق ها دو دسته شفاف و مات داره. هر کدوم از این مدل ها نیز در انواع بی رنگ و رنگی تولید می‌شه.

انواع طلق شیشه ای
انواع پلکسی گلاس شیشه ای

طلق شیشه ای شفاف

طلق شیشه ای شفاف یکی از انواع طلق هست که بیشترین شباهت رو از نظر وضوح و شفافیت به شیشه داره. طلق شیشه ای شفاف (پلی استایرن) رو در بازار ایران با نام طلق شفاف کریستال می‌شناسن. این نوع طلق ها بسیار خش‌پذیر هستن. از این جهت پس از تولید طلق شفاف،دو طرف این طلق شفاف رو با یک لایه‌ی نایلونی کاور می‌کنن تا از خط و خش مصون بمونه. شایان ذکر هست که طلق به صورت شیت (صفحاتی در ابعاد و اندازه مشخص بدون هیچ برشی) در مجموعه فرکو تولید می‌شه.

و بنا به سفارش مشتری و نوع نیاز مشتری به طلق عمل برشکاری روی طلق مد نظر اعمال می‌شه. از طلق شفاف معمولا در اماکنی استفاده می‌شه که نیاز به نور بسیار احساس می‌شه. از طلق شفاف می‌توان به عنوان شیشه پنجره استفاده کرد. میزان شفافیت انواع طلق شیشه ای با یکدیگر متفاوت هست. از این رو می‌توان برحسب کاربرد میزان شفافیت اون انتخاب بشه.

طلق شیشه ای
پلکسی گلاس شیشه ای در رنگ های مختلف

طلق های شیشه ای اکریلیکی (پلکسی گلاس) شفاف‌ترین مدل طلق شیشه ای هستن. با این حال ورق‌های پلی کربناتی و طلق کریستال نیز متریال‌هایی شفاف محسوب می‌شه. میزان شفافیت طلق های شیشه ای به ضخامت و تعداد جداره نیز وابسته هست. طلق های شیشه ای لمینت شده با ضخامت بیشتر به مقدار بسیار ناچیزی کدرتر هستن. یکی از مهمترین مزیت طلق شیشه ای لمینت شده اینه که افزایش ضخامت اثر قابل توجهی بر شفافیت و عبور نور نمیذاره. این مورد درباره طلق های دوجداره کمتر صدق می‌کنه.

طلق شفاف

طلق شیشه ای رنگی

همانطور که میدونی طلق ها در رنگ‌بندی متنوع و گسترده ای تولید می‌شه. طلق های رنگی برای دکوراتیو کردن فضاهای مختلف بسیار کارآمد هستن. یکی از ویژگی های طلق شیشه ای که باعث برتری طلق در قیاس با شیشه شده. اینه که طلق ها طیف رنگی گسترده‌تری نسبت به شیشه ها دارن. طلق رنگی به شما این امکان رو می‌ده تا با توجه به رنگ‌بندی فضای مورد نظر خود رنگ مکمل دکوراسیون خود رو پیدا کنین. تا فضایی که دیزاین می‌کنین با توجه به هارمونی که رنگ طلق با محیط مد نظر شما داره. فضایی دکوراتیو رو برای محیط خود به ارمغان بیاره. طلق رنگی قابل استفاده در محیط‌های تفریحی کودکان، مهد کودک ها ، دبستان ، شهربازی ، پیشخوان رستوران ها ، فست فودها ، کافی شاپ ، پارتیشن و…

طلق شیشه ای
طلق در رنگ های مختلف

طلق شیشه ای مات

طلق شیشه ای مات یکی از بهترین گزینه‌ها جهت شخصی‌سازی مکان‌های مختلف هست. اجسام پشت طلق مات یا دیده نداره. یا به صورت سایه‌ای کم‌رنگ دیده می‌شه. یکی از خصوصیات بارز این نوع طلق‌ها عدم وضوح تصویر هست. بنابراین اغلب کسانی که خواهان این طلق ها هستن یا می‌خوان مانع از ورود نور فراوان ساطع‌شده از خورشید باشن. یا به دلیل ایجاد حریم‌خصوصی بهتر در داخل ساختمون از این طلق‌ها استفاده می‌کنن. هرچه ضخامت طلق پلی کربنات مات بیشتر باشد، میزان محو شدن سمت دیگر نیز کمتر می‌شه. از این طلق معمولا در اتاق کنفرانس شرکت‌ها ، دفتر امور مالی ، اتاق مدیریت ، در بالکن و پاسیو و …استفاده می‌کنن.

طلق شیشه ای مات
سایه‌بان ساخته شده با طلق مات

از نظر مشخصات فنی این طلق ها در صورت تک جداره بودن در ضخامت 1 میل تا 50 میل عرضه می‌شه. از نظر رنگ‌بندی تنوع بسیار بالایی دارن. در صورت دوجداره بودن طلق مات قطعا از استحکام بیشتری برخوردار خواهند بود. در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب طول عمر بالایی دارند. و پس از سالیان سال استفاده از این نوع طلق ها ممکن است کمی دچار زردی و فرسودگی شود. طلق های مات از نظر طرح در دسته های مختلفی موجود هستن. از جمله طرح‌های مختلف طلق مات می‌توان به طلق های یخی و نیز دوغی اشاره کرد. طلق های یخی نوعی طلق مات هستن که جلوه آن ها مشابه یخ می‌باشد. این طلق‌ها محبوبیت زیادی دارن و ظاهر ساختمون رو مدرن‌تر می‌کنن. طلق‌های دوغی دسته دیگر طلق مات هست که درصد مات بودن اون بسیار زیاد هست.

طلق شیشه ای یو وی

طلق یو وی یکی از طلق های پرطرفدار در مناطق گرمسیر و آفتابی هست. همانطور که می‌دونی انرژی خورشید بسیار حیات‌بخش هست. اما در کنار انرژی‌های مفیدی که به زمین ساطع می‌کنه بخشی از انرژی‌های خورشید هم بسیار مضر هست. اشعه‌ی فرابنفش که منبع اون خورشید هست. برای پوست انسان بسیار مضر هست. و اگر فردی روزانه بیشتر از 15 دقیقه در معرض تابش این اشعه‌ی خطرناک قرار بگیره. احتمال اینکه دچار سرطان پوست و سایر امراض پوستی بشه بسیار بالاست. همچنین بسیاری از اسباب و وسایلی که در معرض تابش مستقیم این انرژی قرار می‌گیرن. به‌سرعت تغییر رنگ می‌ده. و دچار فرسودگی زودرس می‌شه.

طلق شیشه ای نما
استفاده از طلق شیشه ای در ساخت نمای ساختمان

یکی از راه‌های حفاظت از پوست و اسباب و وسایل استفاده از طلق یو وی هست. طلق یو وی عایق بسیار مناسبی برای پرتوهای خطرناک فرابنفش می‌باشند. عملکرد این طلق ها دقیقا مانند کرم ضدآفتاب هست. این طلق‌ها بسیار کاربردی هستن که به لایه‌ی ضد اشعه یو وی مجهز هستن.

طلق شفاف
طلق شیشه ای شفاف

از این طلق ها به عنوان سرپوش استخرهای سرباز، سایه‌بان خودروها، به عنوان سقف‌کاذب، در بالکن ، در پاسیو، استفاده می‌شه. طلق یو وی هم مانند سایر طلق‌ها در ابعاد و رنگب‌ندی و ضخامت گوناگون در مجموعه فرکو تولید و به بازار عرضه می‌شه. ویژگی طلق شیشه ای یو وی :1) مناسبترین عایق در برابر پرتو های فرابنفش 2) قیمت مناسب 3) قابلیت استفاده در مناطق آفتابی و پرنور 4) نسبت به سایر طلق ها فرسودگی کمتری در برابر اشعه ی فرا بنفش دارند. 4) قابل استفاده در امکان تفریحی 5) سبک و قابل حمل 6) قابلیت اجرایی در پروژه های عظیم 7) ایمنی بالا

طلق شیشه ای یو وی
طلق یو وی با شفافیت بالا و ظاهر شیشه ای

طلق شیشه ای دوجداره

طلق شیشه ای دوجداره بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌شود که محیط مستلزم استحکام و مقاومت بیشتری هست. این طلق از دو لایه که با فاصله‌ی اندک به موازات یکدیگر روی هم قرار می‌گیرن تشکیل می‌شه. طلق دوجداره نسبت به سایر طلق ها : 1) مستحکم‌تر است 2) ایمنی بیشتری دارد 3) میزان عایق بودن اون در برابر صوت و شرایط جوی دو برابر بیشتر از سایر طلق‌ها می‌باشد.4) هرچه جداره‌های طلق بیشتر باشه قطعا طلق مستحکم‌تر خواهد بود. طلق‌های شیشه ای دوجداره در دو نوع معمولی و زنبوری تولید می‌شه. در طلق های زنبوری جداره‌ها به وسیله آرایه منظم از شبکه های شش‌ضلعی به هم متصل می‌شه. در طلق‌های معمولی از شبکه مستطیلی استفاده می‌شه.

رنگ طلق دوجداره شفافیت در ضخامت 8 میلیمتری
بی رنگ81%
سبز54%
آبی53%
مسی42%
اوپال57%
میزان انتقال نور در طلق های دوجداره

شایان ذکر هست که طلق های چند جداره هم مقاومت بیشتری نسبت به طلق دوجداره دارند. از نظر هزینه طلق دوجداره و طلق چند جداره از قیمت بالاتری نسبت به سایر طلق‌های تک لایه برخوردارن. البته طلق های لمنیت شده گرون‌تر از طلق های دوجداره هستن. در مجموعه فرکو طلق شیشه ای دوجداره با بالاترین کیفیت و در انواع مختلف در ابعاد و ضخامت های گوناگون تولید می‌شه. طلق های دوجداره از بهترین انواع طلق برای ساخت سقف، نما و دیوار هستن. طلق های دوجداره علاوه بر استحکام بیشتر ، از جهت عایق حرارتی و رطوبتی گزینه بهتری هستن. با توجه به این مورد به طور کلی طلق های دوجداره در قسمت‌های خارجی به خوبی به کار گرفته می‌شه. طلق های دوجداره از نظر انتقال نور اندکی از نوع معمولی و لمینت شده ضعیف‌تر هستن.

طلق شیشه ای دوجداره در مجموعه فرکو

در مجموعه فرکو طلق شیشه ای دوجداره دوجداره در ضخامت‌هایی نظیر 10 میل و 8 میل و 6 میل ،4 میل تولید می‌شه. شایان ذکر است که طلق دوجداره و سایر طلق های موجود در مجموعه فرکو به صورت صفحه‌های طلقی به فروش می‌رسه. که در صورت نیاز مشتری با توجه به ثبت سفارشی که از جانب شما عزیزان صورت می‌گیره. با بهترین روش‌های برش طلق ، طلق سفارشی شما برش داده می‌شود و خدمت شما عزیزان ارائه می‌شه. از نکات قابل توجه حین سفارش انواع طلق این است که در نظر داشته‌باشین هر ورق از طلق شیشه ای در مجموعه فرکو تقریبا (دوازده متر مربع ) هست. انواع طلق شیشه ای دوجداره : 1) طلق مات دوجداره 2) طلق های شفاف 3) طلق شیشه ای رنگی دوجداره

طلق شیشه ای دوجداره فرکو
طلق چند جداره شیشه ای مات
طلق شیشه ای مات
طلق شیشه ای مات

طلق هوشمند مات شونده

طلق شیشه ای مات شونده یا طلق هوشمند به طلق هایی اطلاق می‌شه که به واسطه‌ی جریان الکتریسته و یک ریموت کنترل کار می‌کنن. این طلق بیشتر مناسب مکان‌هایی هست که گاهی نیاز به روشنایی و نور مستقیم و وضوح تصویر داره. و گاهی نیاز می‌شه که همون مکان به یک محیط شخصی با نور کم و عدم وضوح تصویر تبدیل بشه.

عملکرد طلق هوشمند به گونه‌ای هست که با فشردن کلید (On) می‌تونیم طلق رو از حالت کدر به شفاف و بالعکس تبدیل کنیم. از این طلق در محیط هایی نظیر اتاق مدیریت ، اتاق کنفرانس ، و سقف کاذب و یا دیوار بالکن استفاده می‌شه. که در مواقع مورد نیاز مکان رو به محیط شخصی تبدیل می‌کند. طلق هوشمند ویژگی‌های منحصربه‌فرد فراوانی داره. آپشن‌های فراوانی رو می‌توان هنگام تولید روی این مدل طلق اعمال کرد که عبارتند از:

طلق شیشه ای نما
طلق مات شونده گزینه مناسبی برای ساخت نما است

1) می‌توان عملکرد این طلق پلکسی گلاس رو به واسطه‌ی ریموت با فاصله ی استاندارد کنترل کرد. 2) قابلیت play کردن صوت و تصویر روی سطح طلق هوشمند 3) با ریموت کنترل سریعا از حالت مات به شفاف و بالعکس تبدیل می‌شه. 4) این طلق ها کاربرد فراوانی برای تولید بیلبوردهای تبلیغاتی نیز دارن.5 )در رنگ و ضخامت‌های گوناگونی عرضه می‌شه.

نکته در ارتباط با طلق هوشمند مات شونده

توجه داشته‌باشین این طلق به واسطه‌ی جریان الکتریکی کار می‌کند. طلق های هوشمند هنگام قطع برق ظاهر کدر و ماتی دارند. با اتصال جریان به درون طلق هوشمند ظاهر اون شفاف می‌شه. میزان شفافیت طلق های هوشمند حتی به بالای 80 درصد نیز می‌رسه. طلق‌های هوشمند زیباترین نوع طلق هستن و بهترین نوع پلاستیک برای ساخت دیوار.

طلق شیشه ای هوشمند
طلق هوشمند در دو حالت شفاف و کدر

با کاربرد طلق هوشمند می‌توان از آن عملکردی دوگانه داشت. به این صورت که هر زمان نیاز به دید کمتر و فضای خصوصی باشه، بتوان از حالت مات اون استفاده کرد. و در صورت تمایل نیز بتوان اونو از حالت مات به شفاف تغییر حالت داد.

طلق شیشه ای طرح دار

طلق شیشه ای طرح دار، به طلق‌هایی گفته می‌شه که بر روی اون حکاکی انجام می‌شه. همچنین طلق های طرح دار گاه از ترکیب چند طلق ساخته می‌شه. این طرح ها با دستگاه های مخصوص بر روی طلق انجام می‌شه. مشتریان می‌تونن بر اساس سلیقه خود طلق را در سطح‌های مختلف سفارش بده. به خصوص اگر طرح ایجاد شده هماهنگ با کاربری محیط باشد به زیبایی آن افزوده می‌شه. روی طلق ها امکان چاپ لوگو و تصاویر مختلف وجود داره. در مجموعه فرکو امکان طراحی انواع لوگو ها و طرح های سفارشی شما وجود داره. طلق های طرح دار به خصوص برای ساخت پارتیشین مناسب هستن.

استفاده از طلق شیشه ای به عنوان سایبان
استفاده از طلق به عنوان سایبان در اماکن مختلف الخصوص بالکن و پاسیو

طلق های طرح دار همچنین برای نماسازی نیز مناسب هستن. در بسیاری از ساختمان‌های عمومی از طلق های طرح دار برای ساخت نما بهره می‌برن. استفاده از طلق های مات و شفاف در کنار هم زیبایی فراوانی به پارتیشن می‌ده. برای نمونه ایجاد طرح های شفاف بر روی طلق مات یا برعکس بسیار زیباست.

طلق شیشه ای زنبوری

طلق شیشه ای زنبوری زیر مجموعه طلق دوجداره می‌باشد. این طلق به دلیل شباهت زیادی که به کندوی عسل داره. در بازار طلق با این نام شناخته شده‌.معمولا از طلق زنبوری برای مکان‌هایی که نیاز به استحکام بیشتری دارن استفاده می‌شه. این طلق‌ها در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شه. اگر به محیط پیرامون خود دقت کرده باشین متوجه خواهیدشد بسیاری از مکان‌هایی که ما در آنجا رفت و آمد داریم در ساختار اونا طلق به کار رفته‌. طلق‌های دوجداره با وجود استحکام عالی، وزن سبکی دارن. این طلق ها تا حدود مناسبی ضدآب هستن. فاصله بین دو لایه طلق زنبوری به وسیله شبکه های شش‌ضلعی از طلق پر شده‌.

رای مثال اگر به سقف پل هوایی‌هایی سرپوشیده دقت کرده‌باشین. متوجه خواهیدشد که جنس اونا از طلق دوجداره زنبوری یو وی هست. طلق زنبوری بسیار مقاوم و با دوام در برابر شکستگی و ترک خوردن هست. طلق دوجداره زنبوری برای مصارف تجاری و مسکونی و صنایع مختلفی که نیاز به طلق مستحکم دارن. گزینه‌ی بسیار مناسبیه. طلق زنبوری انتقال نور بالا (بیش از 70%) داره. از نظر ضربه‌گیری بسیار عملکرد خوبی دارن. طلق زنبوری ضربه‌گیر بسیار مناسبی در برابر ضربه های حاصل از تگرگ هست.

طلق شیشه ای زنبوری
انواع طلق دوجداره

موارد کاربرد طلق شیشه ای

طلق های شیشه ای در واقع بهترین جایگزین برای شیشه محسوب می‌شه. انواع طلق شیشه ای کاربردهای گسترده‌ای به خصوص در صنعت ساختمان دارن. طلق های شیشه ای نه تنها در ساخت پنجره بلکه حتی برای جایگزینی نماهای شیشه ای نیز مناسب هستن. به این دلیل که طلق های شیشه ای ضمن ایمن بودن ، ظاهر زیبایی داره. طلق های شیشه ای انتخابی عالی برای پنجره نورگیر هستن. همچنین طلق های شیشه ای مات نیز در بخش هایی که حفظ حریم‌خصوصی اهمیت دارن مورد استفاده قرار می‌گیره. در صورت تمایل می‌تونی از طلق های شیشه ای مات و شفاف برای نماسازی بهره بگیری. طلق های شیشه ای برای ساخت انواع سقف نظیر سایه‌بان مناسب هستن. سقف‌های طلقی به خوبی در مقابل عوامل محیطی دوام میارن و ظاهر مناسبی نیز دارن.

کاربرد طلق
ساخت سقف با طلق مات

استفاده از طلق شیشه ای برای ایجاد حریم شخصی در بالکن

عموما بالکن جزو محیط خارجی منازل به شمار میره . برخی ترجیح می‌ده که بالکن رو نیز تا حدی به فضای شخصی تبدیل کنن. به خصوص با توجه به وسعت کم منازل مسکونی این مورد مفید خواهد بود. بهترین گزینه برای شخصی‌سازی بالکن استفاده از طلق و انواع پلکسی گلاس می‌باشد. از هر سه نوع طلق می‌توان برای سرپوشیده کردن بالکن بهره برد. البته استفاد از طلق پلی کربنات برای سرپوشیده کردن بالکن رایج هست. پلکسی گلاس دومی طلق رایج برای ساخت بالکن هست. از طلق کریستال کمتر برای ساخت بالکن استفاده می‌کنن. توجه داشته‌باشین که می‌تونین از طلق های شفاف و مات استفاده کنین.

طلق کریستال مات
استفاده از طلق های شیشه ای مات در بالکن

برخی از افراد به علت کمبود جا در فضای منزل مجبور میشه برخی از وسایل غیر ضرور خود رو در بالکن بذارن. و برای محافظت از وسیله های خود در برابر آفتاب ،و برف و باران باید فضای بالکن را شخصی‌سازی کنن. برخی از افراد تمایل دارند گلخانه‌ای در فضای منزل داشته‌باشن. اما به دلیل نبود جای کافی و مناسب بالکن منزل خود رو با استفاده از طلق شیشه ای به فضای شخصی تبدیل می‌کنن. تا هم به راحتی در فضای گلخانه رفت‌وآمد داشته باشن. هم از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی گیاهان ممانعت کنن. در صورتی که از طلق شفاف استفاده کنین مناظر بیرون ساختمان نیز حفظ می‌شه. مزیت طلق مات اینه که فضای داخل بالکن رو شخصی‌تر می‌کنه.

طلق کریستال شفاف

به‌کارگیری طلق شیشه ای به عنوان سایبان

طلق های شیشه ای برای ساخت سایه‌بان گزینه ای عالی هستن. برای مثال می‌تونین از طلق در ساخت سایه‌بان آلاچیق ، بالکن و … استفاده کنین. بالکن برخی از منازل بسیار سرسبز هست و ترجیح برخی افراد استفاده از فضای باز بالکن هستن. اما گاهی تابش شدید آفتاب ، بارش شدید باران و تگرگ مانع از حضور افراد در بالکن می‌شه. در این صورت توصیه ما به شما استفاده از طلق شیشه ای به عنوان سقف و سایه‌بان هست. با ساخت سایه‌بان بالکن ، ضمن استفاده از نور خورشید از آسیب‌های فیزیکی محتمل جلوگیری می‌شه.

سایبان پلی کربناتی
استفاده از طلق جهت ایجاد سایه‌بان اتومبیل

برخی از افراد منزلی ویلایی دارن. و برای اتومبیل خود پارکینگ در نظر نگرفتن. اما چگونه از اتومبیل خود در برابر شرایط جوی مختلف محافظت کنن؟ بهترین راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل استفاده از طلق و پلکسی گلاس به عنوان سایه‌بان هست. زیرا نصب طلق های شیشه ای بسیار آسونه. در کمترین زمان ممکن می‌تونین قسمت مورد نظر خود رو با طلق شیشه ای بسازین.

سایبان پلی کربناتی
تعبیه سایبان حیاط

نحوه انجام برش

برای انجام برش طلق شیشه ای ، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنن. برش طلق ، هم به‌وسیله اره انجام می‌شه و هم به وسیله کاتر و حتی قیچی. یکی از روش‌های رایج برس طلق ، برش به وسیله انواع اره هست. از جمله اره‌هایی که برای برش طلق از آن استفاده می‌کنن می‌توان به اره مدور و اره عمود بر اشاه کرد. البته از روش‌های مدرن‌تری نیز برای برش طلق شیشه ای استفاده می‌کنن. یکی از این روش‌ها ، برش لیزری هست. همانطور که پیشتر تاکید کردیم ، برش طلق به وسیله ابزارآلات ابتدایی‌تر نیز امکان‌پذیر هست. برش طلق ، باید با رعایت نکات ایمنی انجام بشه. با اینکه طلق ها به مانند شیشه خطرناک نیستن، اما رعایت نکات ایمنی همچنان لازمه بهتر هست به‌هنگام برش، از محافظ صورت استفاده بشه.

برش پلی کربنات
طلق های شیشه ای رنگی و بی رنگ

به جز نکات ایمنی ، نکته دیگری که حائز اهمیت هست ، دقت در برش اونه. بهتر هست برش بر روی میزی کاملا صاف صورت بگیره. همچنین میزی که برش بر روی اون انجام می‌شه ، بهتر هست ثابت باشه. لق زدن میز ممکنه باعث کج شدن برش بشه. برای ثابت نگه‌داشتن طلق بر روی میز، می‌تونین از گیره استفاده کنین. بهتر هست پیش از انجام برش، محل برش به وسیله مداد علامت‌گذاری بشه. در صورتی که از قیچی برای برش طلق استفاده می‌کنین ، به تیز بودن اون توجه داشته‌باشین. برش به وسیله کاتر طلق‌بر آسون‌تر هست و نتیجه بهتری رو رقم می‌زنه. از برش لیزری بیشتر در کارگاه‌های طلق‌سازی استفاده می‌شه. بافت طلق ها به گونه‌ای هست که امکان برش با دستگاه‌های لیزری بر روی اونا فراهمه. استفاده از انرژی لیزر یکی از روش‌های نوین برای انجام برش هست.

بررسی خش پذیری انواع طلق

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که به هنگام خرید طلق مورد توجهه خش‌پذیری هست. انواع طلق واکنش متفاوتی در برابر بروز خط و خراش دارن. از طرف بسیاری از محیط در دسترس هستن و در معرض خراش قرار دارن. این در حالی اس که طلق های معمولی در صورتی که در برابر عوامل خش‌زا قرار بگیرن بعد از مدتی افت می‌کنن. خراش هم بر میزان شفافیت طلق اثر میذاره و هم باعث از دست رفتن شکل ظاهری طلق می‌شه. در میان انواع طلق ، پلکسی گلاس کمترین میزان خش‌پذیری رو داره. چنانچه پلکسی گلاس از نظر خش‌پذیری حتی در مقایسه با شیشه نیز عملکرد بهتری نشون می‌ده. طلق های کریستال و پلی کربنات در مقابل خراش ضعیف هستن. اثر خراش حتی با کشیدگی‌های ضعیف بر روی این طلق‌ها دیده می‌شه.

پلکسی گلاس رنگی
طلق شیشه ای رنگی

از این طلق ها خصوصیات قابل توجهی دارن و برای بسیاری از بخش ها بهترین گزینه هستن. به ویژه طلق‌های پلی کربنات دومین نوع پرفروش طلق محسوب می‌شه. در سال‌های گذشته نوع ضدخش طلق های کریستال و پلی کربنات نیز تولید شده‌. برای تولید نوع ضدخش طلق های معمولی از یک لایه مخصوص در لایه بیرونی استفاده می‌کنن. برای ساخت این لایه از نانوذرات زیرکونیوم استفاده می‌کنن. ضخامت این لایه بسیار کمه. بنابراین هیچ اثر منفی بر روی ظاهر و یا میزان انتقال نور نمی‌ذاره.

از طلق‌های ضدخش در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌کنن. به‌خصوص برای ساخت دیوار و پنجره بهتر هست از نوع ضدخش استفاده بشه. همچنین توجه داشته باشین که قیمت طلق های ضدخش اندکی گرونتر هست. با این وجود با توجه به موارد ذکرشده، استفاده از طلق‌های معمولی در برخی بخش‌های ساختمان به‌صرفه نیست.

طلق شیشه ای لمینت‌شده

طلق های شیشه ای معمولی خصوصیات قابل توجهی دارن. همانطور که در قسمت‌های گذشته به اون پرداختیم طلق ها از جهات مختلف عالی هستن. اما برای ساخت قسمت‌هایی مانند دیوار ، همچنان به مشخصات بهتری لازمه. برای مثال بسیار مهمه که دیوار از نظر عایق حرارتی و رطوبتی عملکرد خوبی نشون بده. با اجرای چند لایه، مشخصات طلق بهبود پیدا می‌کنه. طلق‌های چند لایه اصطلاحا با نام لمینت‌شده (laminated) مشهور هستن. طلق‌های لمینت‌شده استحکام به مراتب بهتری نسبت به نوع معمولی دارن. همچنین عایق حرارتی و رطوبتی این طلق ها در مقایسه با نوع معمولی عملکرد بهتری داره. به این ترتیب طلق‌های لمینت گزینه‌ای عالی برای ساخت پوشش در حمام یا استخر هستن. طلق های معمولی به‌خصوص نوع اکریلیک از این نظر ضعیف‌تر هستن.

طلق شیشه ای لمینت شده

طلق‌های لمینت شده برای ساخت نما و دیوارهای خارجی بهترین نوع طلق هستن. در واقع برای ساخت دیوار خارجی حتما باید از طلق لمینت یا چندجداره استفاده کرد. برای ساخت طلق لمینت از چند لایه طلق استفاده می‌کنن و مابین لایه ها از طلق PVB استفاده می‌کنن. طلق های PVB باعث بهبود ایمنی طلق نیز می‌شه. عملکرد طلق‌های PVB بدین شکل است که به هنگام شکستن مانع پرتاب تکه‌های طلق می‌شه. در واقع این طلق ها باعث می‌شه که طلق حتی هنگام شکستن چسپناک در حالت خود بمونه. از این طلق ها برای ساخت شیشه لمینت نیز استفاده می‌کنن. طلق های شیشه ای لمینت‌شده ضدگلوله هستن و به‌ویژه در مقابل ضربه مقاوم هستن. از طلق‌های شیشه ای ضدگلوله در ساختمون‌سازی ، صنایع نظامی ، ساخت خودرو و … استفاده می‌شه..

ساخت آینه با طلق شیشه ای

یکی از کاربردهای انواع طلق شیشه ای ساخت آینه هست. آینه های ساخته شده با طلق از نظر وضوح و شفافیت نسبتا خوب هستن. از هر سه نوع طلق برای ساخت آینه استفاده می‌شه. اما استفاده از طلق اکریلیک برای ساخت آینه رایج‌تر هست. البته معمولا وضوح این آینه ها قدری از آینه های شیشه ای کمتر هست. اما آینه‌های طلقی با وضوح عالی نیز در بازار وجود دارند. مهمترین دلیل تمایل برای استفاده از این آینه ها ایمنی عالی اونه. آینه های شیشه ای از نظر وضوح و کیفیت تصویر عالی هستن اما بسیار ناایمن هستن. به خصوص در بعضی از قسمت‌های ساختمون استفاده از آینه شیشه ای چندان مناسب نیست. از این قسمت‌ها می‌توان به کلیه مکان‌هایی که کودکان در اون رفت‌وآمد دارن نام برد.

ساخت آینه با طلق شیشه ای

به عنوان مثال آینه های استفاده‌شده در اتاق خواب کودک و یا در مدارس و مهدکودک ها بهتر از این آینه ها باشن. آینه‌های طلقی همچنین برای محیط هایی که پر رفت و آمد مناسب هستن. برای این نمونه نیز می‌توان به رستوران ها ، اداره جات و … اشاره کرد. به طور کلی این آینه ها نگرانی ناشی از سطح پایین ایمنی را به طور کامل برطرف می‌کنن. مزیت دیگر آینه های طلقی خش‌پذیری پایین اوناست. آینه های ساخته‌شده با طلق اکریلیک خش‌پذیری نسبتا کمی دارن. در صورتی که از پلی کربنات و طلق کریستال برا ساخت آینه استفاده بشه باید یک لایه ضدخش بر روی اون نصب کرد. البته آینه های شیشه ای نیز خش‌پذیری کمی دارن. ضمنا وضوح تصویر در آینه های ساخته با طلق اکریلیک نسبت به نمونه های پلی کربناتی بهتر هست.

انواع طلق شیشه ای از نظر مواد اولیه و نحوه ساخت

همانگونه که در بخش‌های پیشین نیز اشاره کردیم طلق های شیشه ای با نام های طلق پلی کربنات ، پلکسی گلاس و طلق کریستال در بازار عرضه می‌شه. طبیعی هست که هر کدوم از انواع طلق مشخصات فیزیکی و حتی ظاهری متفاوتی دارن. با توجه به این مورد ، قیمت هر کدوم متفاوته. ضمن اینکه موارد کاربرد هر کدام فرق داره. چنانچه به عنوان نمونه در حالی که پلی کربنات برای ساخت دیوار و سقف بهتر هست در حالی که پلکسی گلاس نورگیری قوی‌تری داره. هر 3 نوع طلق شیشه ای ، در انواع شفاف ، مات و در رنگ بندی متنوع تولید و عرضه می‌شوند. در این بخش قصد داریم به معرفی این مدلها بپردازیم و نیز خصوصیات هر یک رو مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طلق شیشه ای پلی کربنات

طلق شیشه ای پلی کربنات رو می‌توان بادوام‌ترین نوع طلق شیشه ای دونست. طلق های پلی کربنات در مقایسه با دیگر انواع طلق شیشه ای ، سخت تر هستن. این طلق ها به ویژه در مقابل ضربه مقاوم هستن و به آسونی نمی‌شکنه. طلق های پلی کربنات از نظر استحکام و مقاومت ضربه ای حدود 250 برابر قوی‌تر از شیشه معمولی هستن! برای تولید طلق های شیشه ای پلی کربناتی از نوعی ماده پلمیری مخصوص (به صورت رزین مایع) استفاده می‌کنن. ساخت این ماده پلیمری به وسیله موادی مانند فسژن و بیس فنول A ( و مواد جایگزین چون تترا بیس فنول A) صورت می‌گیره. با توجه به اینکه مواد اولیه استفاده‌شده برای این طلق‌ها مرغوبیت بیشتری داره ، بهای اون نیز نسبت به دیگر انواع طلق گرونتر هست. طلق های پلی کربنات در انواع لمینت (ضد گلوله) و دوجداره( و چندجداره) نیز تولید می‌شه.

طلق شیشه ای پلی کربنات
طلق شیشه ای پلی کربناتی در نوع شفاف

پلکسی گلاس شیشه ای

پلکسی گلاس شیشه ای یکی از پرفروش‌ترین انواع طلق هست که با ظاهر زیبا و خصوصیات بصری و اپتیکی عالی شناخته می‌شه. پلکسی گلاس با انتقال نور بالای 90 درصد (در مواردی با توجه به کیفیت ساخت حتی تا 94 درصد) شفاف‌ترین نوع پلاستیک محسوب می‌شه. بدین ترتیب میتوان پلکسی گلاس رو به عنوان یکی از بهترین گزینه برای جایگزیی شیشه در کاربرد های مختلف معرفی کرد. پلکسی گلاس در مقایسه با شیشه محکمتر هست و دوام به مراتب بیشتری داره. مقاومت این طلق ها در برابر ضربه ، دست کم 10 تا 20 مرتبه بیشتر از شیشه هست. برای ساخت پلکسی گلاس شیشه ای از رزین مایع ماده ای پلیمری با نام متیل متاکریلات استفاده می‌کنن. متیل متا کریلا از ترکیب آکریلیک اسید با متانول تولید می‌شه. پلکسی گلاس شیشه ای با دو روش ریخته‌گری و اکستروژن قالب‌گیری و فرم‌دهی می‌شه.

پلکسی گلاس شیشه ای
شفافیت مطلوب پلکسی گلاس حتی در ورق های ضخیم و چند لایه

طلق کریستال

سومین نوع طلق که بسیار پرکاربرد هست با نام طلق کریستال شناخته می‌شه. توجه داشته باشین که بر خلاف برچسب کریستالی در نام این طلق ها ، از هیچ نوعی کریستالی در ساخت اونا استفاده نشده‌. این نام‌گذاری به دلیل شباهت ظاهری این طلق ها به کریستال ، برای اونا اطلاق شده‌. طلق های کریستالی به وسیله مایع پلیمری با نام پلی استایرن ساخته می‌شه. پلی استایرن همان ماده ای هست که از اون برای تولید یونولیت نیز بهره می‌برن! بنابراین مطابق انتظار این ورق ها عایق حرارتی بسیار قدرتمندی دارن. چنانچه این طلق ها در حفظ انرژی داخل ساختمون حدود 75 درصد بهتر از شیشه عمل می‌کنن. چگالی طلق های کریستال تنها در حدود 1 گرم در هر سانتی‌متر مکعب هست. حدود 2.6 مرتبه سبک‌تر از شیشه! طلق های شیشه ای کریستال شفافیت و انتقال نور 90 درصدی دارن.

مقایسه انواع طلق شیشه ای

طلق های شیشه ای از نظر ساخت به سه دسته تقسیم می‌شه. این سه دسته عبارتند از : طلق شیشه ای پلی کربنات ، اکریلیک و طلق شیشه ای کریستال. موادی که برای ساخت هرکدوم از این مدل‌ها به کار گرفته می‌شه متفاوته. خصوصیات هر کدام از انواع طلق شیشه ای متفاوت هست. با توجه به این مورد ، موارد استفاده اونا نیز متفاوته. در صورتی که از نظر استحکام 3 نوع طلق را مقایسه کنیم پلی کربنات برنده هست. طلق های پلی کربنات با اختلاف محکم‌ترین نوع طلق محسوب می‌شوند. استحکام پلی کربنات 250 برابر در مقایسه با شیشه بیشتر هست. طلق های پلی کربنات به ویژه در مقابل ضربه مقاوم هستند. با این وجود ، طلق های اکریلیک تحمل بیشتر در مقابل وزن از خود نشون می‌ده. نمره تست راکول برای طلق های اکریلیک در مقایسه با پلی کربنات کمی بهتر هست.

پلکسی گلاس رزگلد

طلق های کریستال کمترین استحکام رو در میان انواع طلق داره. از نظر تحمل حرارتی نیز طلق های پلی کربنات بهترین نوع طلق هستند. طلق های پلی کربنات در گستره‌ای از دما -40 درجه سلسیوس تا 130 درجه سلسیوس سالم می‌مونن. به این معنی که در صورتی که به طور مدام در این دما قرار بگیرن نیز آسیب نمی‌بینه. این گسترده دمایی برای طلق های اکریلیک از -20 تا 85 درجه سلسیوس هست. همچنین قابل توجه هست که طلق های پلی کربنات در برابر حریق مقاوم هستند. از نظر ظاهری طلق های اکریلیک بهترین نوع طلق هستن. به طور کلی از منظر شاخص‌های بصری پلکسی گلاس نمره بهتری کسب می‌کند. پلکسی گلاس تصاویر به به شکل واقعی تر نمایش می‌دهد و وضوح بهتری داره.

طلق های کریستال قوی‌ترین عایق حرارتی رو در میان انواع طلق دارن. عایق حرارتی طلق کریستال 30% قوی‌تر از پلی کربنات و پلکسی گلاس هست.

قیمت طلق شفاف به چه عواملی وابسته هست

قیمت طلق شیشه ای ، به عوامل مختلفی بستگی داره. از جمله عواملی که بر قیمت طلق شیشه ای تاثیرگذارن می‌توان به نوع و ضخامت اون اشاره کرد. اولین مورد مهم ، در تعیین قیمت طلق شیشه ای ، نوع اونه. در میان انواع طلق شیشه ای ، نوع پلی کربنات نسبت به بقیه گرونتر هست. بعد از پلی کربنات ، طلق اکریلیک یا پلکسی گلاس دومین نوع گران طلق است. طلق کریستال ارزانترین نوع طلق شیشه ای محسوب می‌شود. علت گرانتر بودن پلی کربنات استفاده از متریال گرانقیمت برای ساخت اونه. طلق اکریلیک پرفروش‌ترین نوع طلق شیشه ای هست. در واقع برای بسیاری از قسمت‌های ساختمان ، مشخصات طلق اکریلیک راضی‌کننده خواهد بود. با وجود اینکه طلق کریستال ارزونترین نوع طلق هست ، اما کیفیت مطلوبی داره. این نوع طلق شیشه ای ، بیشتر در داخل ساختمون استفاده می‌شه.

قیمت طلق شفاف
ساخت گلخانه با طلق شیشه ای شفاف

با این حال در سال های اخیر نوع ضد یو وی این طلق نیز تولید شده‌. ضخامت طلق ، دیگر عامل مهم در تعیین قیمت طلق هست. طلق‌هایی که ضخامت کمتری دارن ، ارزونتر هستن. همچنین طلق های چند لایه قیمت گرونتری دارن. طلق‌هایی که قابلیت هایی مانند مقاومت در برابر اشعه یو وی دارن گرونتر هستن. همچنین طلق های ضدخش نسبت به نوع معمولی گرانتر هستند. البته توجه داشته باشین که برخی از انواع طلق با وجود قیمت گرونتر ارزش خرید بالاتری دارن. برای نمونه در صورتی که از طلق ساده برای قسمت خارجی استفاده کنیم، در مدت کوتاهی مجبور به تعویض طلق می‌شیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع طلق با شماره های تماس که در قسمت انتهایی درج شده تماس حاصل کن.

قیمت طلق شفاف
قیمت طلق شفاف

سفارش طلق شیشه ای

طلق شیشه ای – مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان داخلی اس که در زمینه تولید و عرضه انواع طلق فعالیت می‌کنه. فرکو برای تولید محصول ، از روش‌های نوین و جدیدترین استاندارد های جهانی استفاده می‌کنه. از محصولات تولیدی فرکو می‌توان به طلق هوشمند ، طلق کریستال ، طلق پلی کربنات ، پلکسی گلاس ، طلق رنگی و … اشاره کرد. کلیه محصولات فرکو به شکل مستقیم از محل کارگاه و با حذف واسطه عرضه می‌شه. مجموعه فرکو به جز طلق در زمینه‌های دیگری نیز فعال هست. از جمله : 1) شیشه و مشتقات شیشه ای 2) آینه و مشتقات آینه ای 3 ) پلکسی گلاس و مشتقات اون.

طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای بی رنگ و مات

در صورت تمایل می‌تونی به دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به ثبت سفارش اقدام کنی. به منظور ثبت سفارش به روش حضوری در روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 به محل کارگاه مراجعه کنی. برای سفارش غیر حضوری نیز می‌تونی با کارشناسان فروش فرکو تماس حاصل کنی. محل کارگاه و شماره تماس فرکو در قسمت انتهایی مطلب درج شده . کلیه سفارشات ، ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هست. محصولات فرکو با حذف واسطه خدمت مشتریان عزیز عرضه می‌شه. خرید شما به صورت مستقیم از محل کارگاه انجام می‌شه. طبیعتا قیمتی پرداختی نیز مناسب‌تر خواهد بود.

راه های ثبت سفارش طلق شیشه ای در مجموعه فرکو

برای ثبت سفارش می‌تونی به شیوه های حضوری و غیرحضوری اقدام کنی. اطلاعات تماس و آدرس کارگاه مجموعه فرکو :

  • سفارش حضوری تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن(با مدیریت جناب آقای کولیوند)
  • سفارش آنلاین : از طریق شماره تماس و پیج رسمی اینستاگرام مجموعه فرکو امکان‌پذیر هست.
  • میتونی برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنی .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کن و جدیدترین طرح ها رو تماشا کن.
انواع پلکسی گلاس
رنگ‌بندی طلق
ورق پلاستیکی رنگی
انواع طلق شیشه ای رنگی
ورق پلاستیکی رنگی
طلق شیشه ای شفاف
شفافیت بالا و ظاهر شیشه در طلق ها
طلق شیشه ای شفاف
طلق شیشه ای شفاف بی رنگ
طلق شیشه ای در رنگ های متنوع
انواع طلق شیشه ای بی‌رنگ و رنگی
طلق شفاف بی رنگ
طلق شیشه ای بی رنگ
طلق شفاف
طلق شفاف شیشه ای
طلق سایه بان
طلق شیشه ای
طلق برای حمام
طلق شیشه ای برای حمام
طلق شیشه ای
طلق شیشه ای برای بالکن
طلق شیشه ای
طلق شفاف پنجره
طلق شفاف
طلق شفاف
طلق شیشه ای
طلق شیشه ای

11 پاسخ

  1. بنده از تمام محصولاتتون اعم از طلق و شیشه و آینه جهت پروژه های ساختمانی استفاده کردم
    واقعا منحصربفرده محصولاتتون
    تشکر بابت اعتمادی که در مشتری ایجاد میکنید

    1. عرض سلام و درود خدمت شما. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع طلق شیشه ای با شماره 02188068352 تماس بگیرید. موفق و موید باشید

    1. عرض سلام و درود خدمت شما. طلق شیشه ای در هر قسمتی میتواند جایگزین شیشه باشد. موفق و موید باشید.

    1. سلام و درود خدمت شما ، طلق های شیشه ای برای پنجره نیز به کار گرفته میشوند و مزیت های فراوانی نسبت به پنجره های شیشه ای دارند. موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو