Home
طلق یو وی چیست

طلق یو وی چیست

طلق یو وی چیست ، اشعه یو وی یا فرابنفش قسمتی از نور خورشید هست که به زمین تابیده میشه ولی قابل رویت نیست. نور خورشید تشکیل شده از طول موج‌های مختلف هست و قسمتی از این طول موج ها آثار زیان بخشی دارن. اشعه یو وی از جمله‌ی این طول موج هاست. طول موج اشعه یو وی در محدوده کوچکتر از 400 نانومتر قرار داره و تا 10 نانومتر هم میرسه. از آثار زیان بخش اشعه یو وی می‌توان به آسیب سلامتی انسان و آسیب رساندن به طلق ( و به طور کلی متریال‌های مختلف) اشاره کرد. در صورتی که از طلق های معمولی در برابر نور خورشید استفاده کنیم طلق با گذشت زمان زرد و حتی شکننده میشه. با این تفاسیر لازم هست که طلق خریداری شده از نوع طلق یو وی باشه. در این مطلب قصد داریم به معرفی محصول طلق یو وی فرکو بپردازیم.

انواع طلق ضد یو وی

طلق یو وی چیست ، طلق ها انواع مختلفی دارن و هر کدوم از انواع طلق از نظر مقاومت در برابر هوازدگی و اشعه یو وی با هم متفاوت هستن. سه نوع طلقی که در بازار رایج هستن عبارتند از طلق های پلی کربنات و طلق های اکریلیک و طلق های پلی استایرن. باید توجه داشته باشین که به هنگام خرید این طلق ها علاوه بر مقاومت در برابر یو وی موارد دیگر رو هم در نظر داشته باشین. ممکنه برای فضا و محیط مورد نظر شما ، هر کدوم از طلق ها مناسب نباشن. در ادامه انواع طلق ها رو از نظر ضد یو وی بودن بررسی می‌کنیم.

طلق یو وی چیست

طلق شیشه ای بالکن چیست؟

طلق اکریلیک در برابر یو وی

طلق یو وی چیست ، اولین طلقی که قصد داریم از نظر مقاومت در برابر یو وی بررسی کنیم طلق اکریلیک هست. طلق های اکریلیک از نظر ضد یو وی بودن بهترین نوع طلق هستن. این طلق ها در برابر نور خوشید نه دچار زرد شدن می‌شن و نه شکننده . بنابراین این طلق ها به خوبی در فضای خارجی به کار گرفته میشن. همانطور که پیشتر ذکر کردیم علاوه بر ضد یو وی بودن باید به دیگر ویژگی ها نیز توجه داشت. طلق های اکریلیک ظاهر براق و درخشانی دارن. این طلق ها در انواع شفاف ، رنگی و مات در بازار موجود هستن. نوع شفاف این طلق ها از نظر شفافیت عالی اس و حتی در مقایسه با شیشه گزینه بهتری هست.

طلق یو وی چیست

از نظر مقاومت در برابر عوامل مختلف محیطی و ضربه نیز این طلق ها نسبتا خوب هستن. نکاتی که به هنگام خرید طلق اکریلیک باید به اونا توجه داشته باشیم اینه که اولا این طلق ها مقاومت کمی در برابر محلول های شیمیایی دارن و بنابراین به هنگام تمیزکاری بهتر هست به این مورد توجه بشه. دوما این طلق ها با وجود اینکه عایق حرارتی خوبی هستن اما ضدحریق نیستن.

آینه قدی دیواری

طلق پلی کربنات در برابر یو وی

طلق یو وی چیست ، دومین طلقی که قصد داریم ضد یو وی بودن اونو بررسی کنیم طلق های پلی کربنات هستن. طلق های پلی کربنات معمولی از نظر مقاومت در برابر یو وی بسیار ضعیف هستن. این طلق ها در برابر نور خورشید دچار زردی و شکنندگی میشن. از طرفی طلق های پلی کربنات دارای ویژگی های بسیار منحصر به فرد هستن که در سایر طلق ها دیده نمی‌شن. خوشبختانه در سال‌های اخیر طلق های پلی کربنات ضد یو وی وارد بازار شدن و این مشکل تا حدود زیادی حل شده اس. برای این منظور یک لایه ضد یو وی بر روی طلق پلی کربنات کار می‌کنن. باید توجه داشته باشین که قیمت طلق های پلی کربنات ضد یو وی در مقایسه با نوع ساده گرونتر هست.

آینه لامپی

طلق های پلی کربنات مقاوم ترین نوع طلق هستن و حتی در مقایسه با شیشه 250 برابر قوی تر هستن. این طلق ها عملا نمی‌شکنن و یا به سختی دچار شکسگتی می‌شن. طلق های پلی کربنات ضدحریق هستن و دچار آتش‌سوزی نمی‌شن. در صورت مواجه با آتش ، در دمای بسیار بالا به آرامی ذوب می‌شن. طلق های پلی کربنات در برابر محلول ها و مواد شیمیایی نیز مقاوم هستن. خش پذیری این طلق ها از جمله معضلات اوناست که با ساخت روکش های ضدخش این مشکل نیز برطرف شده اس.

کاربرد طلق یو وی

طلق یو وی چیست ، اصولا طلق های یو وی برای استفاده در برابر نور خورشید ساخته شدن. بدین ترتیب می‌توان گفت که طلق های یو وی به خصوص برای ساخت انواع پوشش طلقی خارجی مثل انواع سقف طلقی و سایه بان و یا دیوار طلقی مناسب هستن. از طلق های یو وی برای ساخت پنجره ها نیز بهره می‌گیرن. به طور کلی طلقی که در فضای خارج از ساختمون قرار داره باید از نظر ضد یو وی بودن خوب باشه.

پلکسی گلاس چیست؟

طلق های شفاف ضد یو وی

طلق یو وی چیست ، هم طلق پلی کربنات ضد یو وی و هم طلق اکریلیک دارای نوع شفاف هستن. در صورتی که مایل به ساخت یک پنجره طلقی باشین حتما باید از طلق یو وی استفاده کنین. طلق های یو وی پلی کربنات دارای عبور نور 88 درصدی هستن و طلق های اکریلیک عبور نور 92 درصدی دارن. یکی از موارد جالب اینه که ضخامت طلق تاثیر ناچیزی بر میزان شفافیت داره. طلق های شفاف ضد یو وی بهترین گزینه برای ساخت یک فضای پر نور هستن.

طلق یو وی چیست

طلق های مات ضد یو وی

طلق یو وی چیست ، هر دو نوع طلق معرفی شده در نوع مات نیز عرضه می‌شن. طلق های ضد یو وی مات گزینه ای ایده آل برای بخش هایی هستن که حفظ حریم خصوصی اهمیت داره. به علاوه پوشش های طلق مات که تحت نور مستقیم خورشید هستن لازمه از این نوع(ضد یو وی) باشن. طلق های مات یو وی از نظر زیبایی در سطح قابل قبولی هستن و به خصوص نوع یخی طلق مات بسیار جذاب هست.

آینه رنگی

نکات خرید طلق یو وی

طلق یو وی چیست ، در قسمت‌های گذشته انواع طلق های یو وی رو بررسی کردیم. حال به این مقوله می‌پردازیم که کدوم طلق یو وی گزینه مناسبی اس؟ در صورتی که محیط اطراف طلق شما در خطر عوامل محیطی و فیزیکی قرار داره طلق پلی کربنات گزینه ای مناسب هست. در محیط‌هایی که در خطر آتش‌سوزی قرار دارن نیز این طلق ها گزینه مناسبی هستن. طلق های اکریلیک نیز برای محیط هایی که در معرض خط و خراش هستن گزینه بهتری به شمار میان. از نظر وزنی طلق های پلی کربنات ضد یو وی نسبت به طلق های اکریلیک سبک‌تر هستن. البته به طور کلی همه انواع طلق وزن سبکی دارن.

آینه هالیوودی

قیمت

قیمت طلق یو وی تابع عوامل مختلفی اس. اولین مورد اینه که طلق از چه نوعی باشه؟ طلق یو وی پلی کربنات نسبت به طلق اکریلیک گرونتر هست. به این دلیل که متریال استفاده شده برای ساخت طلق پلی کربنات بهای بیشتری داره. مورد بعدی کیفیت طلق هست. همه طلق های پلی کربنات یا همه طلق های اکریلیک از نظر سطح کیفی برابر نیستن. ضخامت طلق نیز بر قیمت اون مؤثر هست و طبعا طلق های ضخیم‌تر گرونتر هستن. رنگ و شکل طلق نیز بر قیمت اون مؤثر هست و طلق های شفاف و یا مات و رنگی هر کدوم قیمت به خصوصی دارن. ضمن اینکه میزان شفافیت و مات بودن طلق نیز تاثرگذار هست. در نهایت باید اشاره کرد که طلق های وارداتی قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های داخلی دارن.

طلق یو وی چیست

طلق یو وی ایرانی

صنعت طلق سازی در سال‌های گذشته در کشورمون پیشرفت خیره کننده‌ای رو تجربه کرده اس. شاید جالب باشه بدونین که انواع طلق ها از جمله طلق های هوشمند و یو وی در ایران تولید می‌شن. برخی از طلق های ایرانی از نظر کیفیت توانایی رقابت با طلق های وارداتی رو دارن. طلق های تولید شده توسط مجموعه فرکو از جمله باکیفیت ترین طلق هایی هستن که در داخل کشور تولید می‌شن. ضمن اینکه برچسب قیمتی به مراتب مناسبتری نسبت به نمونه وارداتی دارن. باید به این نکته اشاره کنیم که خرید شما بدون واسطه از محل کارگاه انجام میشه. این در حالی اس که به خصوص طلق های وارداتی با چند واسطه به دست مشتری می‌رسن.

آینه گرد

سفارش

در صورتی که مایل به سفارش طلق های یو وی فرکو باشین می‌تونین به روش‌های حضوری و غیرحضوری اقدام کنین. برای سفارش حضوری به محل کارگاه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه درج شده اس مراجعه کنین. ضمن بازدید در صورتی که مورد پسند واقع شد نسبت به ثبت سفارش اقدام کنین. برای سفارش غیر حضوری نیز می‌تونین از شماره‌های تماس که در قسمت پایین صفحه درج اس استفاده کنین. در صورتی که هر گونه پرسشی در مورد طلق و پلکسی دارین با شماره تماس کارشناسان فرکو تماس حاصل کنین. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن.

طلق های یو وی تا چند سال قابل استفاده هستن؟

این مورد بسته به نوع و کیفیت طلق متغیر است و برخی از انواع طلق حتی بالای 30 سال سالم و مستحکم باقی میمانند.طلق یو وی چیست

طلق یو وی وارداتی بهتر هست یا تولید داخل؟

بسته به برند تولید کننده طلق ، طلق های وارداتی و داخلی می‌تونن خوب یا بی کیفیت باشن.طلق یو وی چیست

پل ارتباطی با فرکو

شما میتوانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس سفارش حضوری :تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

طلق یو وی چیست

2 پاسخ

    1. عرض سلام و درود. برای سقف طلق دوجداره میتونه انتخاب خوبی باشه. البته از سایر انواع طلق هم میشه استفاده کرد. پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فرکو تماس بگیرید. شماره تماس در قسمت انتهایی مطلب درج شده. موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو