Home
طلق پلی کربنات پامنار

طلق پلی کربنات پامنار

طلق پلی کربنات پامنار یکی از انواع طلق ها هستن، که به دلیل خصوصیات عالی که در ادامه بیشتر به اونا می‌پردازیم محبوبیت فراوانی دارن. اگر به دنبال یک جنس مقاوم و با دوام هستین پلی کربنات یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شه. جالبه بدونین طلق پلی کربنات در واقع از جنس پلاستیک هست !

طلق پلی کربنات
طلق پلی کربنات

امروزه پلاستیک‌هایی با کیفیتی ساخته می‌شن که قابلیت‌های بالایی دارن . این طلق ها چنان کیفیت بالایی دارن که یک جایگزین بسیار مناسب برای شیشه محسوب می‌شه. طلق پلی کربنات پامنار حتی در مقایسه با شیشه‌ها مزیت‌های فراوانی دارن ! از نظر نحوه ساخت شباهت‌های زیادی بین طلق های پلی کربنات و شیشه معمولی وجود داره .طلق های پلی کربنات تولید شده توسط شرکت فرکو به صورت ساده ، رنگی و مات در بازار عرضه می‌شن. در این مطلب قصد داریم به بررسی طلق پلی کربنات بپردازیم . در ادامه با ما همراه باشین.

طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات پامنار

ساختار طلق پلی کربنات

طلق پلی کربنات (در زبان انگلیسی polycarbonat) یا به اختصارPC ، از نظر شیمیایی یک نوع پلیمر ترموپلاستیک محسوب می‌شه. در علم شیمی ، پلیمر به درشت مولکول هایی گفته می‌شه که از واحد های متکرر مولکول ساخته می‌شه. پلیمر هم به صورت طبیعی وجود داره (مثلا پروتئین یک نوع پلیمر هست) و هم در پالایشگاه ها(مثل طلق پلی کربنات) ساخته می‌شه. پلیمرهای ترموپلاستیک ، به این دلیل مهم هستن که با تغییر دما بدون تغییر در فرمول شیمیایی تغییر حالت می‎‌دن. ساختار طلق پلی کربنات پامنار در حالت کلی شباهت های زیادی با شیشه داره. طلق‌های پلی کربنات نیز تحت انجام فرآیند مشابه با شیشه سازی به‌وجود میان. در شیشه های معمولی فرآیند بر روی ماسه های سیلیکاتی صورت می‌گیره ولی در طلق های پلی کربنات بر روی پلیمر ها. به طلق های پلی کربنات دوجداره ، طلق زنبوری نیز گفته می‌شه.

برتری پلی کربنات ها نسبت به شیشه:

  • پلی کربنات ها غیر قابل اشتعال هستن.
  • مقاومت بالایی در برابر ضربه دارن.
  • عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما هستن.
  • عایق صوتی مناسبی هستن.
  • پلی کربنات ها از قیمت کمتری نسبت به شیشه ها برخوردارن.
  • از شیشه ها سبکترن.حمل پلی کربنات ها از شیشه آسونتر هست.
  • این متریال سازگار با محیط‌زیست هستن.
  • از طیف رنگی گسترده‌تری برخوردار هستن.
  • در برابر تغییر دما مقاوم هستن.
  • میتوان گفت پلی کربنات ها طول عمر بالایی دارن.
  • نشکن هستن.
  • انتقال نور بالایی دارن.
  • قابل استفاده در انواع پروژه های ساختمانی هستن.

ساختار پلیمرها

ساختار پلیمرها به دو دسته تقسیم می‌شن. پلیمرهای طبیعی و پلیمرهای مصنوعی، پلیمرهای مصنوعی نیز به دو دسته ی 1)ترموست ها 2)ترموپلاستیک ها تقسیم می‌شن. که طلق پلی کربنات ساختار پلیمری (مصنوعی) داره. که از نظر تقسیم‌بندی طلق نیز یک نوع ترموپلاستیک مقاوم محسوب می‌شه که خود شامل گروه‌های کربنات هست. طلق های پلی کربنات در نوع مات و شفاف تولید می‌شن. طلق پلی کربنات یکی از کاربردی‌ترین متریال هایی اس که در سال‌های اخیر در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته اس. همچنین با استقبال فراوانی ازسوی از طراحان داخلی ،کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی،مهندسان و معماران قرار گرفتن.

طلق پلی کربنات پامنار

خصوصیات طلق پلی کربنات

از جمله خصوصیات طلق پلی کربنات پامنار می‌توان به این موارد اشاره کرد : طلق های پلی کربنات به دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالا معروف هستن. مقاومت مکانیکی اونا 200 برابر نسبت به شیشه معمولی بهتر هست ! عمر طلق‌های پلی کربنات ابدی نیست اما این طلق ها عمر مفید بسیار بالایی دارن. طلق های پلی کربنات شفافیت نسبتا خوبی دارن . طلق های پلی کربنات شفاف ساده می‌تونن 88% نور گسیل‌شده رو عبور بدن که میزان قابل قبول و مطلوبی اس. با وجود مقاومت زیاد و استحکام بالا ، این طلق ها دارای دانسیته پایین هستن ! چگالی این طلق 50% از شیشه معمولی کمتر هست. بدین ترتیب حمل و نقل اونا بسیار آسون هست. همچنین به آسونی اجرا می‌شن و بر روی ساختمان بار اضافی نمی‌ذارن. طلق های پلی کربنات زیبای فراوانی دارن.

طلق پلی کربنات

طلق های پلی کربنات در مقابل تغییرات دمایی عملکرد قابل قبولی از خود نشون می‌دن. این طلق ها در دماهای بالا و یا خیلی پایین دوام میارن. طلق های پلی کربنات از نظر ایمنی در سطح خوبی قرار دارن . این طلق ها بر خلاف شیشه ها هنگام شکستن آسیب کمتری وارد می‌کنن. شیشه معمولی به هنگام شکستن حالت تیز و خنجری پیدا می‌کنه. در حالی که طلق ها چنین حالتی ندارن. بعضی از طلق های پلی کربنات دارای یک لایه ضد اشعه UV هستن. اشعه UV دارای خطرات فراونی اس و سرطان‌زا هستن. طلق های پلی کربنات ضد UV می‌تونن عبور این اشعه رو به داخل فضا به میزان مناسبی کاهش بدن. طلق های تولیدشده توسط شرکت فرکو در رنگ های متنوع و یا به صورت ساده و مات عرضه می‌شن.

مقایسه طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس

در قسمت‌های گذشته تا حدودی طلق پلی کربنات پامنار رو معرفی کردیم و اونا رو در برابر شیشه معمولی مقایسه کردیم . حال در این بخش طلق پلی کرنات رو با نوع دیگر طلق یعنی پلکسی گلاس مقایسه کنیم . طلق های پلی کربنات از نظر استحکام و مقاومت فیزیکی در مقایسه با پلکسی گلاس قدرتمندتر هستن. توان پلی کربنات در دفع ضربه 14 برابر بهتر از پلکسی گلاس هست! در عوض پلکسی گلاس از نظر شفافیت نسبت به طلق پلی کربنات بهتر هست. البته همانطور که پیشتر توضیح دادیم طلق ‌های پلی کربنات نیز شفافیت مطلوبی دارن. میزان عبور نور در پلکسی گلاس 92 درصد هست که عالی اس. با این حساب اگر شما به ایمنی و مقاومت مکانیکی اهمیت می‌دین قطعا پلی کربنات انتخاب مطلوب‌تری اس. اما از نظر شفافیت پلکسی گلاس به مقدار کمی در برابر طلق پلی کربنات بهتر هست.

طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربناتپلکسی گلاس
استحکام بیشتر و مقاومت بهتر در برابر ضربهعملکرد بهتر در شرایط فشاری سخت
عملکرد بهتر در حرارت بالا و پایینشفافیت بیشتر
مقاومت بهتر در برابر مواد شیمیاییقیمت ارزون‌تر
جدول مقایسه طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس

کاربرد طلق پلی کربنات

طلق پلی کربنات پامنار استفاده های فراوانی در صنایع مختلف داره. طلق پلی کربنات در قسمت‌های مختلف ساختمان کاربرد دارن که در بخش بعدی به این موضوع می‌پردازیم. در خودروسازی از طلق پلی کربنات استفاده‌های مختلفی می‌شه. برای مثال چراغ های بسیاری از خودرو از جنس طلق پلی کربنات هستن. خودروهای کروک در سقف متحرک خود از پلی کربنات کار می‌گیرن . طلق های پلی کربنات در ساخت بطری‌ها و بسته‌بندی های غذایی نیز کاربرد فراوانی دارن . در پزشکی نیز از پلی کربنات برای ساخت لنزها و عینک‌های طبی استفاده میشه . پلی کربنات ها در صنایع الکترونیکی نیز کاربردهای فراوانی دارن . برای نمونه در ساخت DVD و CD از پلی کربنات استفاده می‌شه. یکی از کاربردهای جالب طلق پلی کربنات ساختار ضدگلوله اس! معمولا در ساخت ضد گلوله از یک لایه پلی کربنات استفاده می‌کنن تا وزن سبک‌تری داشته‌باشه.

طلق پلی کربنات پامنار

پلی کربنات در ساختمان

طلق پلی کربنات پامنار یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین شیشه هستن. اونا تمام خصوصیات یک شیشه با کیفیت رو دارن، همچنین برخی معایب اونو پوشش می‌دن. پلی کربنات ها در تمام قسمت های یک ساختمان به کار گرفته می‌شن. اونا چه در نما و چه به عنوان سایه‌بان و گلخانه و محافظ و … استفاده می‌شن. در داخل نیز می‌تونه در درب و پنجره و پارتیشن و حمام استفاده بشه. از جمله کاربردهای طلق های پلی کربنات در ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: طلق های پلی کربنات می‌تونن به عنوان پنجره به کار گرفته بشن. به‌خصوص طلق ضد اشعه UV برای ساخت پنجره بسیار مناسبه. با توجه به محل استفاده پنجره می‌تونیم از انواع طلق های شفاف و رنگی و مات استفاده کنیم.

طلق های پلی کربنات در قسمت سقف نیز به کار گرفته می‌شن. مخصوصا با این روش خطرات احتمالی نیز به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کنه. برای مثال برای سقف بالکن ، سوله ها ، کارگاه ها و … . پلی کربنات برای پوشش بالکن بسیار مناسبه. چه به عنوان محافظ و به جای نرده و چه برای سرپوشیده کردن بالکن. پلی کربنات برای ساخت پارتیشن و جداکننده‌ها استفاده می‌شن.

طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات پامنار

انواع طلق پلی کربنات

طلق پلی کربنات شفاف

طلق پلی کربنات پامنار شفاف همانطور که از نامشون مشخص هست بیشترین میزان شفافیت و عبور نور رو در میان طلق های پلی کربنات دارن. ایجاد فضاهای نورانی و استفاده از نور طبیعی آفتاب برای هر کسی ایده‌آل هست. طلق پلی کربنات شفاف به‌خصوص برای پنجره‌های نورگیر مناسبه. از نظر شفافیت طلق های پلی کربنات می‌تونن هم سطح با شیشه معمولی و حتی بهتر باشه. میزان عبور نور در طلق پلی کربنات شفاف 88% درصد هست. این میزان نشون‌دهنده توانایی بالای این طلق ها برای خلق فضاهای پرنور هست. طلق پلی کربنات شفاف برای استفاده به عنوان پنجره و محیط هایی نیازمند نور مناسب هست. از طلق های پلی کربنات در ساختمون‌های مسکونی ، اداری ، تجاری ، سوله های صنعتی و ورزشی و … استفاده می‌شه. البته باید توجه داشته‌باشین بهتر هست از طلق پلی کربنات شفاف ضد اشعه UV استفاده کنین.

طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات پامنار

طلق های پلی کربنات کدر یا مات

یکی دیگر از انواع طلق پلی کربنات که کاربرد وسیعی دارن نوع مات اونه. در هر قسمتی که نیاز به حریم خصوصی بیشتری داشته باشیم، این نوع طلق یک گزینه مطلوب هست. با استفاده از این طلق فضای داخلی به خوبی از دید در امان می‌مونه. طلق پلی کربنات پامنار مات رو می‌توان در محیط های که باید از دید پنهان باشن به کار گرفت. برای مثال پنجره های حیاط خلوت برای طلق های پلی کربنات مات مکان مناسبی هستن. یا خیلی از افراد ترجیح می‌دن در سقف از طلق مات استفاده کنن. البته توجه داشته باشین که نور وارد فضا می‌شه، اما دید محدود هست.

طلق پلی کربنات پامنار

طلق پلی کربنات رنگی

طلق پلی کربنات پامنار رنگی نیز انتخاب بسیاری از افراد محسوب می‌شه. در معماری نوین از همه رنگ ها برای دکوراتیو کردن فضاها استفاده می‌شه. به کاربردن اصولی و با سلیقه رنگ ها به خودی خود سبب ایجاد یک فضای زیبا می‌شه. با توجه به رنگ دکوراتیو ساختمون می‌تونیم از رنگ های جذاب و مورد علاقه خود استفاده کنیم. طلق های رنگی زیبایی فراوانی به ساختمان شما هدیه می‌کنن. البته دقت کنی که میزان عبور نور به فضا در مقایسه با نوع شفاف کمی کمتر هست. طلق های پلی کربنات رنگی برای ساخت انواع دیوار نما به کار گرفته می‌شن. قابل توجه هست که طلق ها از نظر رنگ بندی تنوع گسترده‌ای دارن.

طلق پلی کربنات ضد UV:

طلق یو وی یا همون( ANTI UV) به طلق هایی اطلاق می‌شه که در ساختار اونا از متریال ضد یو وی استفاده می‌شه. این طلق تا حد بسیار زیادی از آسیب های جدی اشعه‌ی فرابنفش به انسان و اشیا جلوگیری می‌کنن. همانطور که می‌دونین منبع اشعه ی UV خورشید هست.و استفاده از طلق پلی کربنات یو وی بهترین گزینه جهت استفاده در بالکن ها ،سایه‌بان ها ، گلخانه ها ، آلاچیق ها ، همچنین پوششی مناسب برای استخر های سر باز و … به‌شمار میره. اشعه فرابنفش یکی از عوامل سرطان پوستی به حساب میاد. اگر انسان بیشتر از 15 دقیقه در روز در معرض تابش آفتاب قرار بگیره ممکنه تحت تاثیر مضرات این اشعه قرار بگیره. اگر اشیا هم در معرض این اشعه قرار بگیرن.طول عمرشون کم می‌شه.یا دچار تغییر رنگ می‌شن.

برای جلوگیری از این موارد و مشکلات می‌توان از طلق یو وی استفاده کرد تا بتونه مانع از ورود اشعه‌های مضر باشه و دیگر ظاهر و کیفیت طلق رو نیز تغییر نده.

منظور از طلق پلی کربنات پامنار چیه؟

خیابان پامنار واقع در بازار بزرگ تهران(15 خرداد)، مرکز خرید انواع طلق و مشتقات طلقی هست. اکثر طلق های موجود در خیابان پامنار وارداتی هستن. و فروشندگان طلقو پلکسی در خیابان پامنار مدعی‌ان که طلق های وارداتی از کیفیت بالاتری نسبت به طلق های تولید شده در داخل برخوردار هستن. صنایع فرکو منکر این ادعا نمی‌شه. اما مجموعه فرکو بر این باور هست که طلق‌های تولید داخل دارای کیفیت صادراتی هستن. و تولید کنندگان طلق و پلکسی در کشور مفتخر به تولید انواع طلق و پلکسی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه هستن.

مجموعه فرکو یکی از برترین تولیدکنندگان طلق و پلکسی در سطح کشور هست. که محصولات خود رو بدون واسطه به مشتریان عزیز عرضه می‌کنه.مجموعه فرکو همواره با به کارگیری بهترین مواد اولیه اقدام به تولید طلق و پلکسی می‌کنه. و مشتری‌مداری و رضایت مشتری یکی از فاکتور های مهم در این مجموعه هست. همچنین به یاد داشته باشین خرید بدون واسطه طلق و پلکسی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از خرید این محصول از خیابان پامنار هست.

طلق پلی کربنات پامنار
استفاده از طلق در ساخت نما

طلق زنبوری

طلق های پلی کربنات علاوه بر اینکه به صورت یک لایه در بازار موجود هستن به شکل های دوجداره و یا چندجداره نیز عرضه می‌شن. طلق زنبوری در واقع همین طلق پلی کربنات چندجداره هستن. طلق دوجداره علاوه بر دارا بودن همه خصوصیات عالی طلق پلی کربنات از نظر برخی خصوصیات غنی‌تر و پرکاربردتر هست. طلق زنبوری عایق حرارتی و صوتی بهتری در مقایسه با نوع معمولی اس. بنابراین در قسمت هایی که نیاز به عایق داریم می‌تونیم از این طلق ها استفاده کنیم. طلق های زنبوری وزن سبک‌تری نسبت به طلق های دوجداره معمولی دارن.

طلق مات پلی کربنات
طلق پلی کربنات

توجه داشته باشین که در طلق های زنبوری لایه ها به شکل پیوسته به‌هم متصل نیستن. اتصال دو لایه به وسیله شبکه ای از طلق صورت می‌گیره. طلق های زنبوری همچنین استحکام بهتری نسبت به نوع معمولی پلی کربنات دارن. از طلق های زنبوری به ویژه برای ساخت دیوار استفاده می‌کنن. یکی از کاربردهای طلق زنبوری، ساخت مسیر برای انتقال و تهویه هوا هست.

قیمت طلق پلی کربنات پامنار

قیمت طلق پلی کربنات پامنار تابعی از کیفیت ساخت و ضخامت و نوع و رنگ و … هست . تعیین کردن یک قیمت مشخص غیر ممکنه. برای اطلاع از قیمت طلق پلی کربنات می‌تونین از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج اس استفاده کنین. یکی از عواملی که نمی‌توان برای طلق های پلی کربنات و مشتقات طلقی قیمت مشخصی تعیین کنیم. عدم وجود ثبات قیمت در بازار فعلی اس. هرچه قدر ضخامت طلق بیشتر باشه طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار هست.

طلق پلی کربنات

چرا مجموعه فرکو بهترین گزینه برای تهیه طلق و پلکسی اس؟

  • استفاده از بهترین مواد اولیه جهت تولید طلق و پلکسی
  • استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های برش جهت برش ورق های پلی کربنات
  • بالاترین کیفیت در کنار نازلترین قیمت
  • ارسال محصول به اقصی نقاط کشور
  • بخش عمده و جزیی محصولات
  • همه‌ی محصولات تولید شده در مجموعه فرکو اعم از شیشه و آینه ،طلق و پلکسی از کیفیت صادراتی برخوردار هستن.
  • طراحی اختصاصی و مدرن محصولات
  • ضمانت محصولات تولیدشده در مجموعه
طلق پلی کربنات پامنار

سفارش طلق پلی کربنات پامنار

پیشنهاد می‌کنیم برای سفارش طلق پلی کربنات پامنار با مجموعه فرکو تماس بگیرین. مجموعه فرکو برای تولید طلق ها از استانداردهای روز جهانی بهره می‌بره. بدین‌ترتیب طلق‌هایی با کیفیت بالا و زیبایی مطلوب در مجموعه فرکو تولید می‌شه. فرکو با همین پشتوانه تونسته اس اعتماد مشتریان عزیز رو جلب کنه. ضمن اینکه خرید شما از فرکو به شکل مستقیم از محل کارگاه و بدون واسطه صورت می‌گیره. برای سفارش طلق پلی کربنات تولید شده شرکت فرکو از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده‌است استفاده کنین. همچنین می‌تونین از قسمت محصولات در منوی بالای سایت برای ثبت سفارش خود استفاده کنین. ضمنا سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه و تحویل به کاربران هست.

طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات
طلق پلی کربنات
طلق پامنار
طلق پامنار
طلق پامنار
طلق پلی کربنات
طلق شیشه ای
طلق شفاف
طلق پلی کربنات پامنار
طلق شیشه ای
طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات
طلق پلی کربنات پامنار
طلق پلی کربنات
طلق پلی کربنات پامنار
تنوع رنگی طلق

ارتباط با فرکو

  • شما می‌تونین برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین:
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352
  • شما می‌تونین با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو در واتساپ استفاده کنین : 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.  
  • آدرس سفارش حضوری : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

مجموعه فرکو با مدیریت آقای کولیوند

وبلاگ مجموعه فرکو

واتساپ
ارتباط واتساپی
مشاوره

12 پاسخ

  1. سلام و پوزش یه طلق قصد ساخت یه گلخانه کوچیک تو حیاط دارم میشه گلخانه رو با طلق ساخت و دوامش چقدره؟ برای گل و گیاه که ضرری نمیرسونه؟

    1. سلام به شما دوست عزیز.ساعت کاری مجموعه از 8 صبح الی 14 و از ساعت 16 الی 20 میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس مجموعه تماس حاصل کنید. موفق و موید باشید.

    1. سلام به شما دوست عزیز. مجموعه فرکو انواع پلی کربنات از جمله نوع مات را تولید میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس مجموعه تماس حاصل کنید. موفق و موید باشید.

    1. سلام به شما دوست عزیز. مجموعه فرکو علاوه بر تولید طلق پلی کربنات در زمینه تولید طلق اکریلیک و طلق کریستال نیز فعالیت میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس مجموعه تماس حاصل کنید. موفق و موید باشید.

  2. سلام. یه سوال داشتم از خدمتتون. برای ساخت سایه بان میتونم از طلق پلی کربنات شفاف استفاده کنم؟

    1. عرض سلام و و درود. طلق های پلی کربنات بهترین نوع پلاستیک برای ساخت سایبان هستن و شما بر حسب سلیقه میتونید از انواع شفاف ، مات و رنگی این طلق ها برای ساخت سایبان بهره ببرید. موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو