Home
طلق شیشه ای رنگی

طلق شیشه ای رنگی

طلق شیشه ای رنگی ، به عنوان ماده ای پرکاربرد ، برای جایگزینی شیشه رنگی تزئینی گزینه‌ای عالیست . که در عین شباهت با شیشه ، تفاوت‌هایی نیز با اون داره. این طلق‌ها شفاف هستن و تصویر واضحی رو نشون می‌دن اما همانند شیشه شکننده نیستن. “طلق های شیشه ای رنگی” در انواع مختلفی در بازار موجود هست. طلق های شیشه ای در کنار جلوه زیبا مشخصات فیزیکی خوبی نیز دارن. این طلق‌ها به خصوص از نظر ایمنی عالی هستن.

طلق رنگی

طلق های شیشه ای به نام طلق پلکسی گلاس هم شناخته می‌شن . که هنگام شکستن ایمن هستن. چرا که مثل شیشه موقع شکستن ، به طرفین پرتاب نمی‌شه. و قطعات تیز خطرناک ندارن. طلق شیشه ای ، توسط مجموعه ی فرکو در ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید می‌شه. پس از سفارش و فرستادن ابعاد، با کاترهای مخصوصی ، برش طلق شیشه ای شفاف و رنگی صورت می‌گیره.

طلق رنگی

اگر در برش اون دقت عمل کافی وجود نداشته باشه، ممکنه هنگام برش با ابزار غیر حرفه‌ای بشکنن یا ترک بردارن . در گذشته این نوع طلق ها رو بیشتر در اماکن مذهبی ، اسلامی و تاریخی بکار می‌رفت . مخصوصا در ، در و پنجره‌های چوبی با طرح قدیمی کاربرد داشتن .

اما اکنون به دلیل مزایای طلق شیشه ای رنگی ، دامنه ی استفاده و کاربرد اون گسترش پیدا کرده‌اس. به گونه‌ای که در کاربردهای خیلی مهمی مورد استفاده قرار می‌گیرن.

طلق رنگی…بیشتر بخونین.

کاربرد طلق شیشه‌ای رنگی :

  • طلق رنگی در هنر و معماری و ساخت فضای سنتی کاربرد فراوانی داره.
  • از طلق رنگی می‌توان با توجه به رنگبندی‌هایی که داره با در نظر گرفتن هارمونی طلق ها با محیط، جهت پیشخوان رستوران‌ها و بوتیک و سایر فروشگاه‌ها به‌کاربرد.
  • از طلق رنگی یو وی میتوان در گلخانه ها استفاده کرد.
  • از طلق رنگی می‌توان در مراکز آموزشی مانند مهد کودک ها و سایر محیط های آموزشی جهت ایجاد فضایی مفرح برای کودکان استفاده کرد.
  • از طلق شیشه ای رنگی میتوان در دکوراسیون داخلی منازل استفاده کرد.
  • از این نوع طلق جهت ساخت اتاقک های رنگی در حیاط و یا فضاهای باز استفاده می‌شه.
  • جایگزین مناسبی برای شیشه های رنگی هستن.
طلق رنگی
طلق رنگی
طلق های شیشه ای در انواع رنگ ها

تفاوت طلق و شیشه

  • طلق وزن کمتری نسبت به شیشه داره
  • استفاده از طلق بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از شیشه هست
  • طلق ها عایق مناسبی در مقابل حرارت و صوت هستن.
  • طلق‌ها طیف رنگی بیشتری نسبت به شیشه ها دارن.
  • برش طلق ها بسیار آسون‌تر از برش شیشه هست.
  • نور بیشتری به نسبت شیشه به محیط انتقال می‌دن
  • برتری شیشه رنگی نسبت به طلق رنگی ضدخش بودن اون هست.
  • وضوح و شفافیت نور عالی
  • طلق ها در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم هستن.
  • طلق ها در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستن.

انواع طلق های شیشه ای

طلق شیشه ای در انواع مختلف و متنوعی ، توسط مجموعه ی فرکو تولید می‌شه. که هر کدوم بسته به رنگ و سبک خاص خود و نوع کاربردشون در مکان‌های مختلف به کار برده می‌شن. . و هر کدوم نیازی خاص از مشتری رو برآورده می‌کنه.

در این مقاله انواع طلق شیشه ای شفاف و مات ، مورد بررسی قرار می‌گیره . تا با شناخت اون انتخاب درست‌تری داشته باشیم .
۱ . طلق دوجداره
۲ . طلق رنگی
۳ . طلق پلی کربنات
۴ . طلق شفاف
۵ . طلق شیشه ای
۶ . طلق مات
۷ . طلق هوشمند
۸ . پلکسی گلاس
۹ . طلق اکریلیکی
۱۰ . طلق یو وی
۱۱ . طلق شیشه ای شفاف
۱۲ . طلق شیشه ای رنگی
۱۳ . طلق شیشه ای پنجره
۱۴ . طلق شیشه ای بالکن
۱۵ . طلق شفاف کریستال
۱۶ . طلق پلی کربنات پامنار
۱۷ . طلق پلی کربنات مات
۱۸ . طلق زنبوری
۱۹ . طلق ضد خش
۲۰ . طلق دوجداره پامنار
۲۱ . طلق شیشه ای نشکن
۲۲ . طلق شفاف پی وی سی
۲۳ . و …

طلق هوشمند…بیشتر بخونین.

طلق شیشه ای رنگی 4
طلق دوجداره شیشه ای
طلق شیشه ای رنگی 5
طلق شفاف شیشه ای
طلق شیشه ای رنگی 6
طلق مات شیشه ای

بیشتر بخونین : برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلق شیشه ای شفاف کلیک کنین .

طلق دوجداره یا طلق زنبوری

یکی از انواع طلق شیشه ای رنگی ، طلق دوجداره هست . جنس این ورق‌های دوجداره از پلی کربنات هست . که شفافیت و درخشش فوق‌العاده‌ای دارن. مزیت طلق زنبوری ، استحکام بالای اون نسبت به طلق های تک جداره اس . که در برابر ضربه و فشار مقاومت بالاتری دارن .

همچنین عایق خوبی ، در برابر ذخیره‌ی انرژی داخل ساختمان هستن که از هدر رفتن گرمای داخل در زمستان و هوای خنک منازل در تابستان جلوگیری می‌کنن. برای همین در مصرف انرژی الکتریسیته و گاز صرفه جویی می‌شه. طلق شیشه ای رنگی دوجداره ، در دو نوع توسط مجموعه ی فرکو ، تولید و ساخته می‌شه. که طلق دوجداره‌ی شفاف و طلق دوجداره ی مات از آن جمله‌ان .

طلق های شفاف برای مکان‌هایی که به روشنایی بیشتری نیاز دارن ، مناسب‌تر هست . و دید اشیا پشت اون واضح و شفاف هست. اما طلق دوجداره‌ی مات ، برای محل‌هایی اس که ، پشت اون دید نداره . و در محل‌هایی که حفظ محرمیت مهمه ، بیشتر به‌کار می‌ره . اما نور از اون عبور می‌کنه و باعث روشنایی فضا می‌شه .

طبیعی اس که نسبت به طلق روشن ،درصد نور کمتری از اون رد می‌شه . پس برای تنظیم نور نیز می‌توان از طلق دوجداره ی مات استفاده کرد. که در رنگ‌بندی و ضخامت های مختلف ساخته می‌شه. انواع طلق شیشه ای دو جداره در این سایت قابل مشاهده اس .

پلکسی گلاس…بیشتر بخونین.

طلق شیشه ای رنگی 7
طلق زنبوری

طلق هوشمند در دکوراسیون و نمای ساختمان

نوع پیشرفته ای از طلق شیشه ای شفاف ، وجود داره که به اون طلق هوشمند می‌گن . این طلق ها با داشتن یک ریموت یا کنترل ، قابلیت تغییر هارمونی رنگی دارن . یعنی شما می‌تونین نسبت به فصول گرم و سرد سال و تابش نور آفتاب ، رنگ روشن یا مات از طلق شیشه ای رنگی ، رو انتخاب کنین .

چراکه رنگ های مات طلق نور کمتری از خود عبور می‌دن و در فصول گرم سال گزینه‌ی مناسبی است. همچنین طلق شیشه ای رنگی روشن ، با عبور نور و گرمای بیشتر ، برای فصول سرد سال بهتره . که باعث جذب انرژی خورشیدی میشه و برای گرم کردن منازل نقش تعیین‌کننده‌ای داره.

طلق هوشمند ، با داشتن این مزیت در عین کاربردهای اساسی اون ، بسیار زیبا هستن . و تنوع در رنگ ارمغان طلق هوشمند به‌‍شمار میره . انواع طلق شیشه ای در این سایت قابل رویت هست.

طلق شیشه ای رنگی 8
طلق های شیشه ای مات رنگ

طیف رنگی طلق شیشه ای رنگی

طلق شیشه ای رنگی ، در رنگ های متنوعی توسط صنایع تولیدی فرکو ، تولید و عرضه می‌شه . که گوناگونی در رنگ و سبک ، مزیت بزرگی برای اون به حساب میاد . چراکه انتخاب رو برای مشتری آسون می‌کنه . شایان ذکر هست که در صنایع تولید فرکو طلق ها از طیف رنگی بالایی برخوردار هستن. که هرکدوم از رنگ ها کد محصول مربوط به خود رو دارن و هر شخص قادر هسیت ، طلقی متناسب با سلایق خود انتخاب کنه . که با دکور خونه ی خودش نیز هماهنگ باشه . در زیر به چند نمونه از تنوع رنگی ، طلق شیشه ای رنگی می‌پردازیم .


۱ . طلق شیشه ای سبز
۲ . طلق شیشه ای سفید
۳ . طلق شیشه ای آبی
۴ . طلق شیشه ای دودی
۵ . طلق شیشه ای مشکی
۶ . طلق شیری رنگ
۷ . طلق قرمز رنگ
۸ . طلق تک جداره و دوجداره ی قهوه ای
۹ . طلق نارنجی رنگ
۱۰ . طلق های صورتی
۱۱ . طلق پلی کربنات بنفش
۱۲ . و ….

مصارف طلق شیشه ای شفاف و مات

طلق شیشه ای رنگی ، در دو نوع شفاف و مات توسط مجموعه ی فرکو تولید می‌شه . که هر نوع اون بسته به خصوصیات ویژه‌ی خود ، در محل های متفاوت از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیره . می‌توان از انواع طلق شیشه ای شفاف و مات در پارتیشن فضاهای اداری و مسکونی استفاده کرد . که به صرفه‌تر از دیوار های جاگیر هست . و با رنگ های متنوع اون جذابیت فضا دوچندان می‌شه.این نوع طلق جایگزین مناسبی برای شیشه رنگی هست.

استفاده از طلق شیشه ای رنگی ، در قسمت شیشه ای اون بسیار رواج داره . یا پنجره های چوبی با سبک کلاسیک ، با طلق شیشه ای شفاف و مات بسیار زیبا جلوه می‌کنه . هنرآرایی با طلق رنگی ، برای در و پنجره های چوبی رو ، در ساختمان های تاریخی و مذهبی بسیار دیدیم . امروزه از طلق شیشه ای برای ساخت باکس های رنگی مدرن استفاده می‌شه.

کاربردهای بیشتر این ماده‌ی شفاف ، در این صفحه قابل مشاهده اس.

طلق شیشه ای رنگی 9
انواع طلق شیشه ای رنگ مات و روشن

سایر مصارف طلق ها

از این نوع طلق ها، برای درهای کابینت استفاده می‌شه . که وجود تنوع رنگی هیجان و جذابیت رو، مهمان فضای آشپزخانه می‌کنه. ساخت بوفه هایی از طلق رنگی ، یا کتابخانه هایی با قفسه های طلقی بسیار زیباست . در فضاهای عمومی مثل ایستگاه مترو ، یا اتوبوس‌رانی ، همچنین نرده هایی با جنس طلق شیشه ای رنگی ، بسیار رایج هست. طلق های شیشه ای رنگی از جذاب‌ترین انواع طلق هستن که برای دکوراتیو منزل عالی هستن. زیبایی این طلق ها به اندازه ای است که از اونا برای عکاسی استفاده می‌کنن.

دلیل این محبوبیت هم نشکن و ایمن بودن اون در فضاهای عمومی اس. امروزه سقف‌های کاذب بسیار زیبا با استفاده از طلق شیشه ای شفاف ساخته می‌شه. که به دلیل بی خطر بودن این جنس، استفاده از اون در سقف‌های شیشه ای انتخاب مناسب‌تری اس که اصلی‌ترین دلیل اون شاید غیرشکننده بودن و وزن سبک اونه. که به همین دلیل جایگزین شیشه در بسیاری از موارد شده اس.

چه عواملی در تعیین قیمت طلق شیشه ای رنگی موثر هست

۱ . ابعاد طلق
۲ . ضخامت طلق
۳ . صنایع تولید کننده ی طلق
۴ . در صورت وارداتی بودن طلق ( برند و کشور تولید کننده ی طلق )
۵ . کیفیت طلق
۶ . تک جداره و دوجداره بودن طلق
۷ . نوسانات بازار
۸ . و …

نوعاولین عامل مهم در تعیین قیمت طلق نوع اونه
ابعادطلق هایی که ابعاد بزرگ‌تری دارن گرونتر هستن
ضخامتطلق های ضخیم تر معمولا بهای بیشتری دارن
درجه سختیطلق هایی که لایه‌های بیشتری دارن و محکمتر هستن، قیمت گرونتری دارن
بررسی عوامل موثر بر قیمت طلق

مجموعه فرکو:

  • طراحی مدرن و اختصاصی طلق شیشه ای
  • بالاترین کیفیت با مناسبترین قیمت
  • تضمین صد در صدی کالا
  • ارسال و نصب محصول در محل
  • تحویل سفارش در کنر از 3 روز کاری
  • ارسال طلق شیشه ای رنگی به اقصی نقاط کشور

بسترهای ارتباطی با مجموعه فرکو:

آدرس صنایع فرکو جهت بازدید از مجموعه و سفارش حضوری:تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

شماره تلفن مجموعه ی فرکو
با کلیک بر روی تصویر مشاوران مجموعه با صبوری پاسخگوی سوالات شما مشتریان عزیز در زمینه ی فروش بدون واسطه طلق و پلکسی هستن.
واتساپ
ارتباط با مشاوران و متخصصان مجموعه فرکو از طریق واتساپ
طلق شیشه ای رنگی 11
طلق های شیشه ای پارتیشن در فضای باز طبیعی
طلق شیشه ای رنگی 13
پارتیشن طلقی
طلق شیشه ای رنگی 14
تنوع طلق های شیشه ای رنگی
طلق شیشه ای رنگی 15
طلق های شیشه ای رنگی در فضاهای عمومی
طلق شیشه ای رنگی 16
طلق شیشه ای برای ساخت گلخانه
طلق شیشه ای رنگی 17
طلق شیشه ای برای پنجره های چوبی
طلق شیشه ای رنگی 18
طلق های بالکن
طلق شیشه ای رنگی 22
طلق شفاف شیشه ای

استفاده از طلق شیشه ای رنگی در بالکن

امروزه منازل بیشتر به صورت آپارتمانی و آسمون خراش‌هایی در هم تنیده ساخته می‌شن . که دیگر کم‌کم اثری از خونه های ویلایی و حیاط دار باقی نمی‌مونه . برای وصل این خونه ها به فضای بیرون و باز کردن روزنه ای ، به سمت خارج ساختمان ، ساخت بالکن ها ایده ی کارآمدی اس . اما استفاده از اون بدون محافظ مشکلاتی رو پدید میاره .

امروزه انواع طلق پلی کربنات ، به صورت طلق شیشه ای رنگی ، راهکاری برای حل این مشکل به نظر میان . بالکن‌ها فضایی دلباز ، برای فرار از یکنواختی آپارتمان ها محسوب می‌شن.که می‌توان از نور و روشنایی استفاده کرد و از هوای آزاد بهره‌مند شد. از انواع طلق رنگی ، طلق یو وی ، طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس می توان در نمای بالکن استفاده کرد .

مزایای طلق بالکن

اگر محافظی برای بالکن نداشته باشیم ، ممکنه آلودگی صوتی آرامش ما رو برهم بزنه. یا گرد و خاک وارد فضای داخلی بشن، و سرما و گرمای بیرون ، باعث ازبین رفتن انرژی های منازل میشه. استفاده از طلق شیشه ای رنگی ، چاره ای این مشکلات هست . که می‌توان اونو به صورت نیمه باز یا سرپوشیده در بالکن تعبیه کرد .

حتی برای این کار می‌توان از طلق پلی کربنات مات استفاده کرد . که علاوه بر کاربردهای ذکر شده ، فضای خصوصی افراد رو نیز حمایت کنه. و از دیده شدن فضای داخلی بالکن ها ممانعت کنه. به هر حال طلق شفاف کریستال یا رنگی ، در رنگ های مختلف تولید و عرضه می‌شه . که هر فرد با توجه به سلایق شخصی رنگی متناسب با نیاز خود رو انتخاب می‌کنه ‌ .

طلق شیشه ای رو به صورت طلق یو وی نیز می‌توان تولید کرد که از نفوذ اشعه های ایکس و مضر به داخل جلوگیری می‌کنه. همانطور که می‌دونین این اشعه ها برای پوست بسیار مضر هستن. داشتن طلق یو وی شما رو از مشکلات ناشی اشعه‌های ناخواسته دور نگه می‌داره .

جایگاه طلق شیشه ای رنگی در هنر و معماری

امروزه هر روز شاهد پیشرفت هنر معماری در کلان شهرها هستیم . و معماران و صنعتگران در حال استفاده از ابزارهای بروز و مدرن و کارآمد برای سازگاری با انواع سازه‌های ساختمانی هستن . طلق شیشه ای رنگی یکی از این ابزارها محسوب می‌شه. که به دلیل کارایی ها و مزایای اون در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اس.

ترکیب رنگ‌های زیبای طلق شیشه ای شفاف و رنگی ، همچون اثری هنری آراینده ی ساختمان‌ها و بناها شده اس. که می‌توان چند رنگ از اونو در یک کارکرد آورد و خالق آثار هنری زیبایی در بناها شد. از انواع طلق شیشه ای رنگی ، می‌توان در ساخت ویترین ، قفسه های فانتزی و تزئینی بهره برد. و حتی با نورپردازی و نصب نور مخفی جلوه‌ی زیبایی به اون بخشید .

سقف‌های کاذب یا آسمان مجازی ، امروزه باعث ایجاد طرح های جذاب و دیدنی بر سقف منازل مسکونی یا هتل ها شده اس . که می‌توان با استفاده از اون نقش گل و بوته یا تصاویر مینیاتوری ، بر سقف ها تعبیه کرد . و از داشتن منازل رویایی لذت برد . طلق رنگی ، به صورت طلق هوشمند هم تولید و عرضه می‌شه . که امکان تغییر رنگی اون ، زیبایی این طلق ها رو چند برابر می‌کنه .

طلق شیشه ای رنگی
نقش طلق ها در معماری
طلق شیشه ای رنگی
نمای زیبای طلق رنگی

چرا طلق ها مورد توجه کارفرمایان پروژه های ساختمانی قرار گرفته اس

مزایای طلق شیشه ای رنگی ، معماران و کارفرمایان ساختمانی رو، به استفاده از آن ناگزیر کرده اس . چرا که این آلیاژ در عین شباهت به شیشه ، دارای استحکام بالاتری نسبت به اون هست. پس همزمان با اینکه تامین کننده ی نورپردازی ساختمان هست، جنسی مقاوم در برابر آسیب و ضربه داره.

همین امر باعث حمل و نقل آسونی برای اون شده اس که بدون نگرانی از خرد شدن یا ترک برداشتن به محل نصب ارسال می‌شه. وزن سبک اون ، از دلایل دیگر برای محبوبیت طلق شیشه ای رنگی اس . برخلاف جنس‌های مشابه وزن غیر سنگین اون ، راحتی در نصب رو به همراه داره ‌.

استفاده از اون بسیار مقرون بصرفه هست. زیرا هم هزینه‌ی خرید طلق رنگی در حد متعادلی اس . و هم عمر طولانی اون در بنا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده اس. نگهداری از اون نیز مراقبت خاصی نداره. و در مقابل آسیب‌های باد و طوفان ایمن هست . و هیچ تغییری در کیفیت اون به وجود نمیاد . خصوصیت دیگری که طلق رنگی رو به ماده ای پرطرفدار تبدیل کرده اس ، جلوگیری از نفوذ اشعه‌های یو وی اس ‌.

همانطور که می‌دونین این اشعه ها ، باعث آسیب های جبران‌ناپذیر بر پوست انسان می‌شن . که نتیجه‌ی اون، ازبین رفتن لطافت و زیبایی پوست هست ‌. به همین دلیل به این طلق ها ، طلق یو وی نیز گفته می‌شه . این طلق ها با مهار اشعه های آسیب‌رسان ، از رنگ باختن لوازم و اشیا خانه جلوگیری می‌کنن .

طلق شیشه ای رنگی
کاربرد طلق های رنگی در ساختمان

سایه بان طلقی

استفاده از طلق شیشه ای رنگی ، به عنوان سایه‌بان از کاربرد های دیگر انواع طلق هاست. طلق پلی کربنات مات یا رنگی برای ساخت سایه‌بان خودرو مورد استفاده قرار می‌گیره که ، از نفوذ اشعه‌های مستقیم خورشید جلوگیری می‌کنه تا کیفیت رنگی خودروها در برابر تابش نور آفتاب محافظت بشه .

اما ساخت سایه‌بان تنها برای ماشین‌های شخصی محدود نمی‌شه. بلکه با انواع طلق رنگی می‌توان پارکینگ‌های بزرگ عمومی رو پوشش داد. یا برای استخر های سر باز با انواع طلق پلی کربنات ، سایه‌بان تعبیه کرد. علاوه بر اون آلاچیق هایی که برای استفاده از فضای باز طبیعت ساخته می‌شه ، با طلق شیشه ای رنگی هم نمایی زیبا به خود می‌گیره . و هم از اذیت های تابش مستقیم نور خورشید دور می‌مونن.

طلق رنگی

در منازل ویلایی یا حیاط دار می‌توان در ورودی ساختمان ، سایه‌بانی تعبیه کرد. و با چیدن میز و صندلی از صرف صبحانه ، یا عصرانه در کنار عزیزان لذت برد. صنایع تولیدی فرکو انواع طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس رو ، به صورت گسترده و تنوع در سبک و سیاق تولید و عرضه می‌کنه که کیفیت تمامی محصولات اون تضمین شده اس. چراکه رضایت مشتریان عزیز و تامین زیبایی دکوراسیون های داخلی و خارجی هموطنان عزیز ، از اولویت های اونه .

سفارش ازین مجموعه ، به صورت آنلاین و از طریق پیام رسان های واتساپ و اینستاگرامی ، صورت می‌گیره . و هم می‌تونین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به صورت حضوری به دفتر کار فرکو مراجعه نمایین .

طلق شیشه ای رنگی
نقش طلق ها در پروژه های ساختمانی

طلق ضد خش در ساختمان ها

طلق شیشه ای رنگی ، قابلیت تولید به صورت ضد خش رو نیز داراست . طلق ضد خش ، طلق‌هایی با مقاومت و استحکام بالاتری هستن. که در برابر انواع آسیب های خش و شیار افتادن بر اون محفوظن. و برخورد ذرات شن همراه باد و طوفان ، به کیفیت رنگی و ظاهر اون خللی وارد نمی‌کنه .

از طلق شیشه ای رنگی ، می توان برای رومیزی ، سایه‌بان ، طلق شیشه ای بالکن و … بهره برد. لایه‌ی محافظ در برابر ساییدگی در هر دو طرف طلق رنگی ، اونو از زرد شدن ، رنگ باختن و خط افتادن مصون نگه می‌داره ‌. طلق های ضد خش در انواع طلق پلی کربنات قابل ارائه هست که به اون استحکام افزون‌تری بخشیده اس. همه‌ی ما دوست داریم که هر محصولی که خریداری می کنیم ، زمان بیشتری برامون کار کنه و به اصطلاح استهلاک کمتری داشته‌باشه.

طلق شیشه ای رنگی
طلق ضدخش

طلق پلی کربنات رنگی

طلق های پلی کربنات از جمله انواع طلق هستن که در نوع رنگی نیز تولید می‌شن. طلق های پلی کربنات مهمترین و مستحکم‌ترین نوع طلق هستن. طلق پلی کربنات در شرایط فیزیکی دشوار نیز قابل استفاده اس. جالبه بدونین طلق های پلی کربنات رنگی 10 ها برابر در مقایسه با شیشه رنگی محکم‌تر هستن. به جز شیشه های رنگی سایر انواع طلق نیز در مقایسه با پلی کربنات به مراتب ضعیف‌تر هستن.

طلق رنگی
طلق شیشه ای رنگی

طلق های پلی کربنات رنگی در مقابل دمای بالا و پایین نیز مقاومه. این طلق ها حتی در دمای 130 درجه سلسیوس نیز قابل استفاده هستن. به این معنی که تا این دما طلق آسیبی نمی‌بینه. در صورتی که دما از این فراتر بره طلق کم‌کم نرم می‌شه. طلق های پلی کربنات ضدحریق هستن. امکان شعله‌ور شدن پلی کربنات کمه اما ناممکن نیست. به ویژه با اضافه کردن تترا بیس فنول A مقاومت این طلق ها در برابر حریق می‌شه.

طلق های پلی کربنات در دماهای پایین نیز تا حدود زیادی مقاوم هستن. چنانچه این طلق ها تا دمای 40 درجه سلسیوس زیر صفر قابل استفاده هستن. در صورتی که محیط به طور مدام سردتر از این باشه ، بافت طلق آسیب می‌بینه. طلق های پلی کربنات از نظر عایق حرارتی نسبتا خوب هستن. عایق حرارتی پلی کربنات 60% قوی تر از شیشه اس.

میزان جذب آب در ورق های پلی کربنات حدود 0.15 درصد وزن اولیه اس. به این معنی که در صورتی که این طلق ها 24 ساعت در آب غوطه ور باشن این میزان آب وارد بافت اون می‌شه. ورق های پلی کربنات در مقابل اشعه یو وی ضعیف هستن و نسبتا خش‌پذیر هستن. با توجه به این موارد برای ضدخش و ضد یو وی کردن این طلق ها از لایه با جنس متفاوت استفاده می‌کنن.

طلق اکریلیک رنگی

طلق های اکریلیک نوعی دیگر از طلق های رنگی هستن که ظاهر زیبایی دارن. مهمترین و بارزترین ویژگی طلق های اکریلیک در مقابل دیگر انواع طلق زیبایی اس. طلق های اکریلک شباهت بیشتری به شیشه دارن. تفاوتی در ظاهر این طلق ها و شیشه ها وجود نداره و این دو به سختی از هم تشخیص داده می‌شن. جالبه بدونین از طلق های اکریلیک حتی برای ساخت شیشه نیز استفاده می‌کنن. البته بر خلاف شباهت ظاهری تفاوت قابل توجهی بین این دو هست. مشخصات فیزیکی طلق های اکریلیک در مقایسه با شیشه با فاصله بهتره.

طلق رنگی
طلق رنگی

طلق های اکیلیک بر خلاف شیشه شکننده نیستن و بافت نرمی دارن. بدین ترتیب ایمنی طلق های اکریلیک بهتره. با توجه به این مورد از طلق های اکریلیک در قسمت هایی که نیاز به ایمنی بیشتر هست استفاده می‌شه. طلق های اکریلیک استحکام بیشتری نسبت به شیشه دارن. به طوری که بعضی از انواع طلق اکریلیک حتی تا 20 برابر نسبت به شیشه محکمتر هستن.

طلق‌های اکریلیک عایق حرارتی قوی‌تری نیز در مقایسه با شیشه دارن. طلق های اکریلیک می‌تونن تا حدود قابل توجهی از خروج انرژی گرمایی ساختمان جلوگیری کنن. به خصوص طلق های اکریلیک لمینت شده از این نظر عالی هستن. از نظر تحمل دمایی نیز این طلق‌ها در گستره دمایی از -20 تا 85 درجه سلسیوس قابل استفاده هستن. عایق رطوبتی طلق های اکریلیک نیز نسبتا خوبه. این مورد نیز در طلق های لمینت‌شده قوی‌تر هست.

توجه داشته باشین که طلق های اکریلیک ضدحریق نیستن. در صورتی که دما بالا برود احتمال شعله‌ور شدن این طلق ها وجود داره.

طلق های اکریلیک بهترین نوع طلق برای ساخت پنجره هستن. همچنین از این طلق ها برای ساخت انواع محافظ استفاده می‌کنن. ساخت آکورایوم نیز از دیگر کاربردهای طلق اکریلیک هست.

طلق کریستال رنگی

طلق های کریستال رنگی ارزون‌ترین نوع طلق رنگی هستن. با وجود قیمت پایین ، طلق های کریستال رنگی مشخصات خوبی دارن. البته استحکام و مقاومت طلق های کریستال نسبت به پلی کربنات و اکریلیک کمتره. اما این طلق ها نسبت به شیشه همچنان مقاوم‌تر هستن. طلق‌های کریستال به خصوص در قسمت‌هایی که تحت خطر ضربه نیستن انتخاب خوبی محسوب می‌شن.

خصوصیت بارز طلق کریستال رنگی عایق حرارتی قدرتمند اونه. طلق‌های کریستال قوی‌ترین عایق حرارتی رو در میان انواع طلق دارن. عایق رطوبتی طلق های اکریلیک حدود 75 درصد قوی تر از شیشه اس. توجه داشته باشین که طلق‌های اکریلیک در مقابل اشعه یو وی ضعیف هستن. به مانند پلی کربنات این طلق ها نیز خش‌پذیر هستن.

با این حال نوع ضد خش و ضد یو وی طلق کریستال تولید می‌شه. طلق های اکریلیک یکی از بهترین جایگزین ها برای شیشه هستن. با اینکه وضوح طلق کریستال نسبت به شیشه کمتره اما نورگیری اون هم سطح با شیشه اس.

طلقی مقرون بصرفه

طلق ضد خش از جمله طلق‌های رنگی با عمر طولانی اس که با استفاده از آن در بسیاری از هزینه ها صرفه‌جویی می‌شه. از جمله اینکه ، طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس ضد خش ، از اشیا پشت آن حفاظت می‌کنه. و باعث عدم رنگ‌رفتگی کالاهای هم جوار آن می‌شود . زیرا که تابش بدون حریم آفتاب ، باعث رنگ باختن لوازم جانبی اون می‌شه .

همچنین خود طلق رنگی ، به دلیل کیفیت بالای اون ، به سادگی در معرض آسیب دیدگی قرار نمی‌گیره. و سال‌های سال با شما همراهی می‌کنه .

طلق شیشه ای رنگی
طلق هایی با عمر طولانی
طلق شیشه ای رنگی
تنوع در رنگ های طلق
طلق شیشه ای رنگی
پلی کربنات رنگی
طلق رنگی
طلق رنگی جایگزین شیشه
طلق دوجداره چه مزیت هایی دارد ؟

طلق دوجداره یا طلق زنبوری ، بسیار مقاوم بوده و عایق خوبی در برابر سرما ، گرما و … هست .

طلق شیشه ای در چه رنگ هایی به بازار عرضه شده اس ؟


۱ . طلق شیشه ای سبز
۲ . طلق شیشه ای سفید
۳ . طلق شیشه ای آبی
۴ . طلق شیشه ای دودی
۵ . طلق شیشه ای مشکی
۶ . طلق شیری رنگ
۷ . طلق قرمز رنگ
۸ . طلق تک جداره و دوجداره ی قهوه ای
۹ . طلق نارنجی رنگ
۱۰ . طلق های صورتی
۱۱ . طلق پلی کربنات بنفش
۱۲ . و ….

طلق شیشه ای رنگی 23
طلق های زیبای رنگی
طلق شیشه ای رنگی 24
گستردگی رنگ در طلق ها
طلق شیشه ای رنگی 27
تابلو از طلق های رنگی
طلق رنگی
ابعاد مختلف طلق رنگی
طلق رنگی
طلق رنگی
طلق شیشه ای رنگی
گستردگی رنگی طلق ها
انواع طلق رنگی
طلق شیشه ای رنگی
طلق شیشه ای رنگی
طلق های رنگی
طلق شیشه ای رنگی
طلق رنگی
طلق شیشه ای رنگی
طلق شفاف رنگی
طلق شیشه ای رنگی
طلق رنگی شیشه ای

آئرس :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو