Home
انواع طلق پلی کربنات 8

انواع طلق پلی کربنات

شناخت انواع طلق پلی کربنات و ویژگی‌های مختلف اون ما رو در انتخاب مناسب و درست‌تر اون کمک می‌کنه. این طلق‌ها، به دلیل مزایای ویژه‌ای که دارن، در بین مردم محبوبیت فراوانی دارن. طلق پلی کربنات در واقع همانند شیشه، شفافه و درصد زیادی از نور رو از خود عبور می‌ده. البته ورق‌های پلی کربنات در انواع طلق پلی کربنات مات و شفاف و رنگی نیز عرضه می‌شن.

اما برتری خاصی که این طلق‌ها دارن، داشتن وزن سبک اوناست. همچنین به دلیل نشکن بودن، حمل و نقل اونا نسبتا آسونه. انواع طلق پلی کربنات، در برابر ضربه و‌ فشار و تغییرات دمایی بسیار مقاوم هستن. پلی کربنات در نوع ضد یو وی نیز تولید می‌شه که در برابر نور خورشید مقاومه.

طلق‌های پلی کربنات در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شن. طلق‌های پلی کربنات به صورت لمینت‌شده و چند جداره نیز عرضه می‌شن.

در واقع ورق‌های پلی کربنات ویژگی و مشخصات یکسانی ندارن. محکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع پلی کربنات با نام طلق نشکن معروفه. سایر ویژگی‌های این نوع پلی کربنات نیز بهتر از ورق‌های معمولی پلی کربنات هست. برای نمونه پلی کربنات نشکن مقاومت بسیار زیادی در مقابل حرارت بالا و یا سرما نشون میده.

طلق‌های پلی کربنات از نظر انعطاف‌پذیری عالی هستن. مقاومت کششی این طلق‌ها نیز عالی اس. پلی کربنات گرون‌ترین نوع طلق محسوب می‌شه.

انواع طلق پلی کربنات 1
گوناگونی طلق‌ها

دلیل محبوبیت طلق پلی کربنات

انواع طلق پلی کربنات، قابل استفاده در ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری هستن. قیمت مناسب در کنار سطح کیفی عالی باعث محبوبیت این طلق‌ها شده اس. انواع طلق پلی کربنات در مقابل برف، باران، تگرگ و ضربات طوفان بسیار مستحکم هستن. با توجه به ویژگی‌های فیزیکی عالی، عمر مفید این طلق‌ها بالاست.

طلق پلی کربنات محکم‌ترین نوع طلق محسوب می‌شه. استحکام طلق‌های پلی کربنات 250 برابر به نسبت شیشه بیشتر هست. عایق حرارتی طلق‌های پلی کربنات در مقایسه با شیشه قوی‌تر هست. دیگر مزیت مهم طلق‌های پلی کربنات عایق رطوبتی نسبتا خوب اوناست عایق رطوبتی پلی کربنات در مقایسه با طلق اکریلیک قوی‌تر هست. عایق صوتی ورق‌های پلی کربنات نیز نسبتا خوبه.

انواع طلق پلی کربنات در قسمت‌های مختلف ساختمان به کار گرفته می‌شن. وجود رنگ‌های متنوع طلق، زیبایی بیشتری رو برای ورق‌های پلی کربنات به ارمغان آورده‌اس. طلق شیشه ای شفاف نوعی از پلی کربنات هست که شفافیت بالایی دارن و سمت دیگر طلق نسبتا واضح دیده می‌شه.

صنایع تولیدی فرکو ، انواع طلق پلی کربنات رو در آدرس اینستاگرامی ، به نمایش گذاشته اس. با مشاهده طرح‌های جدید و بروز، انتخاب راحت‌تری دارین.

انواع طلق پلی کربنات 2
طلق رنگی مستحکم در برابر فشار و ضربه

در چه محل‌هایی از ساختمون می‌توان از طلق‌ها استفاده کرد

انواع طلق پلی کربنات برای ساخت درب و پنجره‌های چوبی، بسیار سازگار و هماهنگ هستن. همچنین برای ساخت پنجره آلومینیومی طرح چوب نیز می‌توان از طلق رنگی استفاده کرد. طلق‌های رنگی به منظور ساخت سایه‌بان و آلاچیق بسیار کارآمد هستن. در بسیاری از خونه‌های ویلایی از سایه‌بان‌های طلقی برای ساخت پارکینگ بهره می‌گیرن.

سرپوشیده کردن استخر یکی دیگر از موارد کاربرد طلق‌های پلی کربنات هست. برای این منظور از طلق‌های پلی کربنات ضد یو وی استفاده می‌کنن.

کاربرد این طلق ها فقط مخصوص فضای بیرونی ساختمون نیست. در محیط داخلی ساختمان نیز می‌توان قفسه کتاب یا بوفه و ویترین‌های زیبایی با استفاده از پلی کربنات طراحی کرد.

همچنین جعبه‌های فانتزی رنگی رو نیز می‌توان با استفاده از طلق رنگی ساخت . ساخت پوشش شیشه ای برای بالکن از دیگر کاربردهای پلی کربنات هست.

وجود بالکن برای آپارتمان‌ها لازم و ضروری اس. در صورت تمایل می‌توان از پوشش‌های طلقی برای خصوصی کردن فضای بالکن بهره برد. مزیت دیگر پوشش‌های طلقی، جلوگیری از ورود گرد و خاک هست‌.

انواع طلق پلی کربنات 3
پوشیده کردن بالکن به وسیله طلق مات

طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس در تنوع گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرن

انواع طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس تنوع گسترده‌ای از نظر طرح و رنگ دارن. هر سبک و طرح طرفداران خاص خود رو داره. هر چه ابعاد طلق رنگی بزرگتر باشه، باید ضخامت بیشتری داشته باشه. تا استحکام و ایمنی اون تامین بشه. انواع طلق پلی کربنات به قرار زیر هست.
۱ . طلق شیشه ای مات
۲ . طلق شیشه ای شفاف
۳ . طلق رنگی
۴ . طلق تک جداره
۵ . طلق دوجداره (پلی کربنات)

انواع طلق پلی کربنات 4
طلق شیشه ای شفاف


۶ . طلق هوشمند با داشتن ریموت تغییر رنگ
۷ . طلق و ورق های یو وی
۸ . طلق شیشه ای پنجره
۹. طلق شیشه ای در ساخت گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیره
۱۰ . طلق مات بالکن
۱۱ . طلق زنبوری
۱۲ . طلق ضد خش
۱۳ . صفحات اکرلیکی
۱۴ . و …

انواع طلق پلی کربنات 5
طلق دوجداره

جهت اطلاعات بیشتر در مورد طلق پلی کربنات مات کلیک کنین .

انواع طلق پلی کربنات رو نام ببرین ؟

۱. طلق‌های شفاف
۲ . طلق مات
۳ . طلق تک جداره
۴ . طلق دوجداره
۵ . و … از انواع طلق پلی کربنات هستن.

طلق شیشه ای مات

یکی از انواع طلق پلی کربنات، طلق پلی کربنات مات هست. در فضاهایی که نیاز به حفظ قسمت داخلی از دید بیرونی داریم، از این نوع پلی کربنات استفاده می‌شه. برای مثال برای پنجره‌ها، بالکن، درب‌های ورودی از این طلق‌ها می‌توان استفاده کرد. به طلق پلی کربنات مات، طلق دوغی نیز گفته می‌شه. دلیل این نام‌گذاری حالت و ظاهر کدر این نوع پلی کربنات هست. ویژگی دیگر طلق مات، ملایم کردن شدت نور هست. میزان انتقال نور در طلق‌های مات به مراتب کمتر از طلق‌های شفاف هست.

طلق رنگی مات در عین داشتن ظاهر شکیل، بسیار مقرون‌به‌صرفه هست. صنایع تولیدی فرکو انواع طلق پلی کربنات رو در کیفیتی مطلوب با ماندگاری رنگ بالا عرضه می‌کنه. شما می‌تونین سفارش خود رو به روش‌های حضوری و غیر حضوری ثبت کنین.

اگر سوالی در این رابطه برای شما پیش اومده یا نیاز به مشاوره و یا سفارش دارین با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۰۶۸۳۵۲ تماس حاصل فرمایید.

ورق پلی کربنات شفاف

یکی از ویژگی‌های مهم ورق‌های پلی کربنات، شفافیت مطلوب اوناست. به طوری که از نظر شفافیت طلق پلی کربنات تقریبا با شیشه هم سطح هست. میزان انتقال نور ورق‌های پلی کربنات در حدود 80 تا 90 درصد هست. ورق‌های پلی کربنات دوجداره و ضخیم از نظر شفافیت کمی ضعیف‌تر هستن.

با این حال تاثیر افزایش ضخامت بر میزان شفافیت، در طلق‌ها کمتر از شیشه هست. طلق‌های پلی کربنات شفاف بهترین نوع پلی کربنات برای ساخت نورگیر هستن. البته به جز قدرت نورگیری ویژگی‌های دیگری نیز مهم هستن.

دیگر ویژگی مهم در بررسی انواع طلق شفاف میزان شکست نور در اوناست. شکست نور طلق‌های پلی کربنات در مقایسه با طلق اکریلیک و شیشه کمی بیشتر هست. بدین ترتیب تصاویری که بر روی طلق پلی کربنات تشکیل می‌شن کمی غیرواقعی‌تر هستن.

طلق‌های پلی کربنات شفاف گزینه‌ای عالی برای ساخت پنجره هستن. از این ورق‌های برای ساخت دیوار و نما استفاده می‌کنن. همچنین طلق‌های پلی کربنات شفاف برای ساخت حفاظ نیز به کار گرفته می‌شن. در محیط‌هایی که شدت نور دریافتی اندک هست( به مانند شمال کشور) از این طلق‌ها برای ساخت سقف نیز بهره می‌گیرن.

انواع طلق پلی کربنات 6
طلق‌های مات تصویر رو به شکل سایه نمایش می‌دن
انواع طلق پلی کربنات 7
انواع طلق‌های مات

طلق هوشمند و دوجداره

همگام با پیشرفت و مدرنیته شدن مصالح و ابزار ساختمان‌سازی، انواع طلق پلی کربنات نیز ازین قافله دور نموندن. طلق هوشمند ثمره این پیشرفت هست . ظاهر طلق‌های هوشمند در کسری از ثانیه از شفاف به مات و بالعکس تغییر حالت می‌ده. هر کدام از حالت‌های شفاف و مات کاربردهای مخصوص خود رو دارن.

البته حالت مات این طلق‌ها هم به صورت بی‌رنگ و هم به صورت رنگی وجود داره. زمان‌هایی به حریم‌خصوصی بهتر و دریافت نور ملایم‌تر نیاز هست، از حالت مات استفاده می‌شه. حالت شفاف نیز به منظور دریافت حداکثر نور خورشید و استفاده از نمای بیرون ساختمان به کار میاد.

طلق هوشمند از هدر رفتن گرما و سرمای داخل ساختمان جلوگیری می‌کنه. این امر باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شه.

طلق‌های دوجداره نوعی طلق هستن که با استفاده از چند لایه طلق ساخته می‌شن. البته این لایه‌ها به شکل پیوسته متصل نیستن و برای اتصال این لایه‌ها از شبکه‌های طلقی استفاده می‌کنن. این شبکه‌های طلقی به صورت اشکال هندسی تکرارشونده هست که دو لایه روبه هم متصل می‌کنن.

انواع طلق پلی کربنات 8
طلق هوشمند
انواع طلق پلی کربنات 9
طلق دولایه
انواع طلق پلی کربنات 10
طلق شفاف
انواع طلق پلی کربنات 11
انعطاف‌پذیری بالای طلق‌های شیشه ای
انواع طلق پلی کربنات 12
استفاده از پلی کربنات برای سرپوشیده کردن استخر
انواع طلق پلی کربنات 13
تنوع رنگی طلق‌ها
انواع طلق پلی کربنات 14
طلق پلی کربنات در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شه

آدرس دفتر : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو