Home
پنجره دو جداره ساختمان

پنجره دو جداره ساختمان

پنجره دو جداره ساختمان به ما این امکان رو می‌ده تا از منظره بیرون از خانه لذت ببریم . در واقع با ایجاد باز شوهای شیشه ای در برخی از قسمت‌های خونه ، فضای بیرون رو به داخل خونه دعوت می‌کنیم . میل ذاتی انسان به حضور در طبیعت موجب می‌شه که او همواره با بودن در طبیعت و یا مشاهده اون احساس سرزندگی کنه . بنابراین دعوت فضای بیرونی به داخل خانه یکی از ضروریات هر خونه ای هست . علاوه بر اون نور طبیعی رو وراد خونه می‌کنه.

اما این مسئله معضلاتی نیز به همراه داره که می بایست اونا رو برطرف کرد . پنجره دو جداره ساختمان پنجره ای اس که تمام معضلات پنجره رو برطرف می‌کنه. در این مقاله به بررسی پنجره دو جداره ساختمون به عنوان یک عضو بسیار ضروری در خونه‌ها و یا اداره جات می‌پردازیم . برای دیدن نمونه کارهای بیشتر پنجره دو جداره ساختمان اینجا کلیک کنین.

تاریخچه پنجره

پنجره ، در دیوار یک ساختمان برای پذیرش از نور و هوا؛ پنجره ها اغلب به منظور تزئین معماری نیز مرتب می‌شن. از قدیم ، دهانه‌ها با مشبک‌های سنگی ، چوبی یا آهنی یا چراغ های شیشه ای یا سایر مواد شفاف مانند میکا یا کاغذ در شرق دور پر شده بودن. پنجره های مدرن تقریباً همیشه با شیشه پر می‌شن . اگرچه در برخی از اونا از پلاستیک شفاف استفاده می‌شه. پنجره ای در یک قاب کشویی عمودی پنجره ارسی نامیده می‌شه: یک آویزارسی فقط یک نیمه داره که حرکت می‌کنه. در یک ارسی دو طرفه ، هر دو قسمت سر خوردن. پنجره به صورت لولا به طرفین باز می‌شه.

پنجره ها یک اختراع بسیار قدیمی هستن ، احتمالاً همزمان با توسعه خونه‌های ثابت و محصور. نمای پنجره ها در نقاشی های دیواری اولیه در مصر و نقش برجسته‌های آشور وجود داره. نمونه‌های مصری بازشوهایی رو در دیوارهای خونه که با گچ پوشونده شدن ، مانند خود درها نشون می‌ده. پنجره های آشوری تقریباً گسترده‌تر از ارتفاع اونا بودن و توسط ستون های کوچک تقسیم می‌شدن.

پنجره ها می‌تونن تأثیر شدیدی بر عملکرد حرارتی ساختمان داشته باشن. تا 40٪ گرمای خونه رو می توان از طریق هدایت یا تابش در پنجره از دست داد و تا 87٪ از گرمای اون از طریق افزایش خورشیدی وارد می‌شه. این جریان گرمای ناخواسته می‌تونه برای بهره وری انرژی هر پروژه ای مخرب باشه.راه‌های کاهش این انتقال حرارت ناخواسته شامل در نظر گرفتن اصول غیر فعال خورشیدی مانند جهت ، سایه ، عایق و جرم حرارتی و انتخاب نوع مناسب لعاب هست.

شیشه پنجره رو می توان برای کاهش میزان انتقال انرژی خورشیدی از طریق اون درمان کرد.

  • کاهش تلفات حرارتی در زمستون
  • به کاهش گرما در تابستون کمک میکنه

پنجره های شیشه ای تک جداره در زمستان گرما رو نشت می‌دن و در تابستان گرما رو افزایش می‌دن. شیشه های دو جداره سبک بسیار کارآمدتری از پنجره ها هستن اما روش هایی نیز وجود داره که می‌تونین از شیشه و پنجره ها برای کاهش میزان عبور انرژی خورشیدی از اونا استفاده کنین.

پنجره دو جداره ساختمان0

جایگزین پنجره دو جداره ساختمان

من می‌خوام پنجره خود رو تغییر بدم . پنجره بیشتر از اینکه هوا رو دور نگه داره ، کار می‌کنه. آنها ویژگی‌های چشم نوازی هستن که از طریق طراحی ، مصالح و طرز کارشون به خونه شما شخصیت میدن و به بیان داستان اون کمک می‌کنن. اونا می‌تونن اصلی باشن ، یا ممکنه در پاسخ به پوسیدگی یا تغییر مد تغییر کرده یا جایگزین بشن. اگر خونه شما انتخاب شده اس ، قبل از ایجاد تغییرات باید مشاوره بگیرین زیرا ممکنه رضایت ساختمان ذکر شده مورد نیاز باشه. اگر خونه شما در منطقه حفاظت شده اس ممکنه محدودیت‌هایی نیز اعمال بشه ، بنابراین قبل از انجام تغییرات مجدداً با مقام برنامه ریزی محلی خود صحبت کنین. ببینین چه مجوزی ممکنه نیاز داشته باشیم؟ و با چه کسی تماس بگیریم؟

پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

پنجره دو جداره

پنجره دو جداره ساختمان

پنجره دو جداره به پنجره هایی گفته می‌شه که فریم اونا به طور خاصی طراحی شده اس تا قابلیت کارگزاری دو عدد جداره شیشه رو در اون داشته باشه . این دو جداره شیشه با یک فاصله مشخصی از یکدیگر توسط اسپیسرها قرار داده می‌شن . در فاصله میان دو جداره شیشه از یک لایه هوا و یا خلا پر می‌شه . هوای میان دو جداره می‌تونه از گاز اوزون پر بشه که این گاز رسانایی حرارتی کمتری نسبت به خلا و هوای معمولی داره .

پنجره دو جداره در ساختمان سازی

 درست همانطور که از نامش پیداست ، پنجره های دو جداره از دو لایه شیشه ساخته شدن. این دو شیشه با فضایی از هم جدا شدن که می‌تونه با یک گاز بی اثر پر بشه یا ممکنه به صورت خلاء باقی بمونه. در حالی که پنجره دوجداره عمدتا برای ایجاد عایق بهتر برای خونه‌ها توسعه یافته اس، چیزهای بیشتری برای ارائه داره. امروز ما به مزایای مختلفی که شیشه دوجداره داره و اینکه چرا درها و پنجره های شما باید شیشه دوجداره باشه می‌پردازیم.

در ساختمان سازی اغلب از پنجره های دوجداره به دلیل جلوگیری از آلودگی صوتی استقاده می‌شه . علاوه بر این از مزایای زیادی برخوردار هست که در ادامه به تمامی این موارد می‌پردازیم.

1. عایق بهتر

همانطور که قبلاً گفتیم ، شیشه دوجداره برای ایجاد عایق بهتر نسبت به شیشه های سنتی توسعه یافته اس. پنجره های دوجداره مانع بهتری رو ایجاد می‌کنه و بنابراین میزان انتقال حرارت از خونه به هوای سرد بیرونی رو کاهش می‌ده. به این ترتیب خونه شما بهتر می‌تونه گرمای به دست اومده از خورشید رو در طول روز حفظ کنه. در ماه های گرم تابستان ، پنجره ها گرمای شدید بیرون رو حفظ می‌کنن. عایق بندی بهتر پنجره های دوجداره باعث می‌شه تا از زمستون‌های گرمتر و تابستون‌های سردتر لذت ببرین.

2. کاهش نویز

آیا تا به حال در خونه‌ای زندگی کردین که به نظر می‌رسید پنجره ها حتی کوچکترین سر و صدا رو وارد می‌کنن؟ خب با شیشه دوجداره دیگر نگران سر و صدا نخواهید بود. آنها عایق بهتری نسبت به سر و صدا در مقایسه با شیشه های یکپارچه ارائه می‌دن. آنها به ویژه اگر در محله پر سر و صدا یا در نزدیکی فرودگاه زندگی می‌کنین عالی هستن. با شیشه دوجداره ، خونه شما محیطی آرام و آرام رو به دور از دنیای پر سر و صدا و شلوغ بیرون فراهم می‌کنه. به همین ترتیب ، پنجره ها هرگونه سر و صدا رو از خونه شما در داخل نگه می دارن. این امر مکالمات شما رو در داخل خونه نگه می‌داره. همچنین می‌تونین موسیقی رو به راحتی پخش کنین و بدون مزاحمت همسایگان لذت ببرین.

3. افزایش امنیت

شکستن پنجره های دو جداره در مقایسه با پنجره های تک جداره بسیار سخت تر است. همچنین بسیار سخت است که آنها را مجبور به باز کردن از خارج کنید. این باعث می شود که سارقان وارد خانه شما نشوند. همچنین می توانید با انتخاب شیشه های چند لایه یا مقاوم سطح ایمنی را افزایش دهید. نصب این پنجره ها به شما این امکان را می دهد که خیالتان راحت باشد و بدانید هیچکس نمی تواند به راحتی وارد خانه شما شود

4. قبوض انرژی کاهش یافته است

شیشه دوجداره به خانه شما اجازه می دهد بیشتر گرمای حاصل از خورشید را در طول روز حفظ کند. افزایش عایق همچنین به این معنی است که شما باید در ماه های زمستان خیلی کمتر گرما را روشن کنید. در ماه های گرم تابستان ، خانه سردتر بدان معنی است که نیازی به استفاده زیاد از کولر ندارید. این به معنای مصرف و قبوض انرژی بسیار کمتر است.

5. افزایش ارزش املاک

همانطور که مشاهده می کنید نصب پنجره های دوجداره باعث می شود خانه شما بهتر و راحت تر زندگی کند. این امر در مقایسه با خانه ای با پنجره های تک شیشه ، جذابیت بیشتری برای خریداران بالقوه دارد. اگر می بینید که نیاز دارید خانه خود را بفروشید ، می توانید مطمئن باشید که از معامله بهتری نسبت به شیشه های منفرد برخوردار خواهید بود.

6. کاهش آسیب داخلی

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید ، وسایل شما به ویژه آنهایی که نزدیک پنجره ها و درب ها هستند تحت تأثیر نور خورشید قرار می گیرند. اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید به آرامی باعث آسیب به مبلمان ، دکوراسیون و حتی فرش شما می شود. شیشه دوجداره میزان تابش اشعه ماوراء بنفش را که به خانه وارد می شود کاهش می دهد. عایق بندی پنجره های دوجداره این اطمینان را می دهد که دکوراسیون داخلی و مبلمان شما از نوسانات شدید دما آسیب چندانی نخواهند برد. با افزودن یک فیلم پنجره UV می توانید سطح محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را افزایش دهید.

7. سازگار با محیط زیست است

قرن گذشته شاهد رشد و توسعه باورنکردنی روی کره زمین بودیم. این توسعه تا حد زیادی از سوخت های فسیلی تغذیه شده است و تأثیر آنها بر محیط زیست عمیق بوده است. بسیار مهم است که ما راه هایی را برای کاهش تأثیرات خود بر محیط زیست بیابیم. شیشه دوجداره مصرف انرژی را کاهش می دهد و بنابراین برای محیط زیست بسیار بهتر است.

8. تراکم کمی

آیا گاهی به پنجره خود نگاه می کنید و قطرات آب را می بینید؟ این قطرات به این دلیل ظاهر می شوند که پنجره ها سردتر از هوای داخل خانه هستند. این امر باعث می شود رطوبت شیشه های پنجره متراکم شود. دمای پنجره داخلی به دمای هوای داخل خانه نزدیکتر است ، بنابراین از تراکم اجتناب کنید. در حالی که ممکن است چندان جدی به نظر نرسد ، تراکم عواقب گسترده ای دارد. قطرات آب می توانند منجر به ایجاد کپک و کپک شوند که می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. رطوبت همچنین می تواند باعث پوسیدگی قاب های چوبی پنجره شود. کاهش سطح تراکم به جلوگیری از نگهداری و تعمیرات پرهزینه ناشی از آسیب آب کمک می کند.

9. تعمیر و نگهداری آسان

بسیاری تصور می کنند که شیشه دوجداره باعث تمیز کردن و نگهداری پنجره ها می شود. با این حال ، این فقط یک تصور اشتباه است. اطمینان حاصل کنید که پنجره ها را به طور منظم تمیز می کنید . زیرا تجمع گرد و غبار می تواند باعث تغییر رنگ شود. برای جلوگیری از پوسیدگی قاب پنجره و جلوگیری از وسایل تمیز کننده ساینده ، تراکم را پاک کنید. این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که پنجره های دو جداره شما برای مدت طولانی به شما خدمت خواهند کرد. امروزه تولیدکنندگان محصولات خود را با فناوری تمیز کردن آسان مجهز می کنند که نه تنها تمیز کردن آن را آسان می کند بلکه خاک را نیز می شکند. به این ترتیب شما همیشه می توانید به پنجره های تمیز و براق خود افتخار کنید.

10. زیبایی شناسی

شیشه دوجداره راهی عالی برای افزایش جذابیت خانه شما است. امروزه تمام نمایهای معماری را می توان با شیشه های دو جداره بدون آسیب رساندن به ظاهر و ظاهر اصلی خانه نصب کرد. با استفاده از خدمات یک پیمانکار مجرب و واجد شرایط برای نصب شیشه دوجداره خود ، می توانید از ظاهر عالی مطمئن شوید.

همانطور که می بینید مزایای شیشه دوجداره بسیار زیاد است. خانه شما نه تنها عایق خوبی دارد . در تمام طول سال آن را دنج می کند ، بلکه عایق صوتی بهتر ، امنیت و کاهش آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش و گرما را دریافت می کنید. در عین حال ، می توانید با خیال راحت که ردپای کربن خود را کاهش می دهید . بنابراین در تلاش های جهانی برای حفاظت از محیط زیست مشارکت می کنید. در حالی که ممکن است در مقایسه با شیشه های تک گران قیمت کمی داشته باشد . از نظر کاهش قبوض انرژی و افزایش ارزش آن برای خانه شما هزینه دارد. برای دریافت خدمات با کیفیت بالا و بهترین قیمت ، همین امروز با ما تماس بگیرید .

در واقع هوای میان این دو جداره به صورت یک عایق حرارتی عمل می کند . این عایق حرارتی از بروز هوای داخل خانه به بیرون جلوگیری می کند . این موضوع زمانی اهمیت دارد که ما در فصول سرد سال از هیتر ها برای گرم کردن فضای داخلی استفاده می کنیم . و نمیخواهیم این انرژی صرف شده هدر داده شود . همچنین در فصول گرم سال نیز این لایه ی هوا از ورود هوای گرم به داخل خانه و هد رفت هوای خنک به بیرون خانه جلوگیری می کند. دو جداره شیشه می توانند از انوع شیشه های مختلف باشند . اما ملاحظاتی در این مورد نیز وجود دارد که در بخش شیشه های پنجره دو جداره به توضیح مفصل آن خواهیم پرداخت .

پنجره دوجداره دو حالته

مزیت های پنجره دوجداره

انتخاب ایده آل برای صرفه جویی در مصرف انرژی با مزیت اضافی به حداقل رساندن سر و صدا هستند. فاصله هوا بسته بین دو شیشه به عنوان یک لایه عایق اضافه شده عمل می کند. این مقاومت حرارتی اضافی میزان خروج گرما را در زمستان کاهش می دهد و خانه شما را در دمای راحت تری نگه می دارد. پنجره دوجداره در تابستان اثر معکوس دارد و از ورود گرمای ناخواسته به خانه جلوگیری می کند. این عایق اضافی وابستگی شما به بخاری های مصنوعی و تهویه مطبوع را کاهش می دهد و در نهایت می تواند هزینه های انرژی شما را کاهش دهد.

وقتی به پنجره نزدیک هستید ، راحتی شما نیز تحت تأثیر دمای شیشه قرار می گیرد. با پنجره دوجداره انتقال دمای ناخواسته به بیرون سخت تر است و شیشه داخلی را به دمای اتاق نزدیک می کند. پنجره دوجداره همچنین تراکم را کاهش می دهد که می تواند منجر به تشکیل ناسالم قالب شود.پنجره دوجداره آب بندی شده در کاهش نویزهای فرکانس متوسط ​​تا بالا مانند صدای انسان ماثر است. تفاوت در ضخامت شیشه بین شیشه های داخلی و خارجی باعث کاهش بیشتر صدا می شود.

پنجره های دو جداره در مقایسه با پنجره های تک جداره استاندارد گزینه ایمن تری محسوب می شوند. شکستن دو ورق شیشه بسیار سخت تر از یک ورقه است . برای امنیت بیشتر می توانید شیشه های سخت یا لمینت شده را مشخص کنید.

حفظ انرژی در فصل زمستان

هنگامی که هوای بیرون در فصل زمستان سرد می شود . اغلب خانه ها و فضاهای داخلی شروع به استفاده از وسایل حرارتی می کنند . اغلب این وسایل با سوخت ها و یا انرژی برق کار می کنند . علاه بر مبلغ هنگفتی که هرساله صرف پرداخت قبض های لوازم حرارتی می شود ، سوخت هایی که برای ایجاد حرارت می سوزند خسارت جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کنند . لذا بهترین راه حل این است که اولا از ورود سرمای بیرون به داخل خانه ها جلوگیری شود . و در مرحله دوم اجازه ندهیم انرژی حرارتی تولید شده توسط دستگاه ها به راحتی به بیروون از خانه نفوذ کند . پنجره دو جداره ساختمان با لایه ی عایق حرارتی مانع از تبادل هوا با فضای بیرون می شود . بنابراین انرژی ای از طریق درب و پنجره های شیشه ای هدر نخواهد شد . و یا دست کم به حداقل خواهد رسید .

ما بهترین عایق حرارتی پیشرفته را برای پنجره دوجداره بدست می آوریم. از دست دادن گرما را به حداقل می رساند . سطح داخلی لعاب را در دمایی نزدیک به دمای محیط داخلی حفظ می کند.در نتیجه ، حتی در وسط زمستان ، دمای محیط بلافاصله در مجاورت پنجره خوشایند می ماند.

پنجره دوجداره طرح چوب

حفظ انرژی در فصل تابستان

در فصل تابستان نیز تقریبا عکس مسئله ی فصل زمستان صادق است . در فصل تابستان ما نمی خواهیم گرمای بیرون به فضای داخل نفوذ کند . و همچنین خنکی ایجاد شده توسط کولر ها به فضای بیرون نفوذ نکرده و خانه گرم تر نشود . پنجره های دو جداره ساختمان از انتال مستقیم این انرژی ها در فصل تابستان جلوگیری می کنند . اما یک مسئله مهم دیگر تابش نور خورشید است . در واقع با عبور 100 درصدی اشعه های خورشید به داخل فضا این تابش باعث گرم شدن فضای داخلی می شود . برای این مسئله نیز راه حل وجود دارد و آن استفاده از شیشه های رفلکس در لایه بیرونی پنجره دوجداره می باشد .

با استفاده از محلول های لعاب کاری ما ، می توان مناطق لعابدار بزرگ را در حالی که حرارت بیش از حد را محدود می کنیم ، نصب کرد. به لطف بهره بسیار کم خورشیدی لعاب ، پنجره های دو جداره می توانند گرم شدن بیش از حد خانه را کاهش دهند. این به ویژه برای اتاق های آفتابی رو به جنوب و غرب و مناطق شیشه ای بزرگ مانند درهای شیشه ای دوجداره یا کشویی مفید است . این به شما امکان می دهد در تابستان با فضای باز ارتباط برقرار کنید ، در حالی که دمای مطبوع داخل ساختمان را حفظ می کنید.

در زمستان گرمتر است

شیشه دوجداره برای عایق کاری عالی است ، همچنین می تواند به جذب گرمای طبیعی و ذخیره آن در زمستان کمک کند. این یک راه عالی برای عایق نگه داشتن خانه در ماه های زمستان است.

صرفه جویی در هزینه انرژی

هنگام گرم کردن یا خنک کردن اتاق هنگام نصب پنجره های دو جداره ، انرژی کمتری مصرف می شود ، این باعث می شود قبوض انرژی کمتری صرفه جویی شود. افزودن لایه های بیشتر لعاب باعث افزایش سطوح عایق و صرفه جویی بیشتر در هزینه می شود.

افزایش هزینه های انرژی و موافقت نامه های بین المللی زیست محیطی بدین معناست که ساختمان های کم مصرف در حال حاضر به یک امر عادی تبدیل شده اند. ما یک پاسخ ایده آل به این نیاز ارائه می دهیم زیرا سطح بالایی از بهره وری انرژی را ارائه می دهد. به دلیل عملکرد عایق حرارتی ، شیشه پنجره ما اتلاف حرارت را به حداقل می رساند.علاوه بر این ، به لطف شفافیت ، نسبت بالایی از بهره های خورشیدی رایگان را که به طور قابل توجهی در گرمایش ساختمان کمک می کند ، منتقل می کند. ترکیب مفید این دو اثر منجر به صرفه جویی قابل توجه انرژی و در نتیجه کاهش انتشار CO2 می شود.

خنک تر در تابستان

پنجره های دو جداره می توانند برخی از اشعه هایی را که در روزهای گرم تابستان از پنجره ها وارد می شوند ، به دام بیاندازند و باعث سردتر شدن اتاق شما شوند. این بدان معناست که تهویه مطبوع کمتر مورد نیاز است.

ایمنی

با وجود تعداد بیشتری واحد روی پنجره های دو جداره ، ایمنی خانه شما افزایش می یابد. شکستن آنها سخت تر است و محکم تر از سایر پنجره ها بسته می شوند.

تراکم کمتر

پنجره های دو جداره میزان رطوبت شیشه های پنجره شما را کاهش می دهد ، زیرا مهر و موم محکم از تجمع چگالی جلوگیری می کند. پنجره های دیگر اغلب باعث ایجاد تراکم می شوند که باعث می شود شیشه های پنجره کپک بزنند.

سر و صدای کمتر

با واحدهای بیشتر ، سر و صدای کمتری ایجاد می شود و خانه ای آرام تر وجود دارد. اگر در جاده های شلوغ یا در منطقه ای به طور کلی پر سر و صدا زندگی می کنید ، پنجره های دو جداره برای شما بسیواحد دو جداره (DGU) ، که در قاب پنجره قرار می گیرد ، از هفت جزء تشکیل شده است

  • نوار فاصله – قاب که دو صفحه شیشه ای را از هم جدا می کند و حفره ای ایجاد می کند. نوار فاصله می تواند آلومینیومی یا گرم باشد.
  • خشک کننده – یک ماده سیلیکونی است که در نوار فاصله برای خشک کردن رطوبت محبوس در حفره استفاده می شود
  • مهر و موم اولیه – مانع اصلی مهاجرت هوا یا رطوبت به واحد دو جداره (DGU)
  • شیشه-شفاف ، کنترل خورشیدی ، E پایین ، خود تمیز کردن ، آکوستیک ، سخت ، لمینت یا ترکیبی
  • مهر و موم ثانویه – چسب اصلی ساختاری در اطراف لبه بیرونی واحد ، همه عناصر را در کنار هم نگه می دارد
  • حفره – شکاف ایجاد شده بین اجزای تشکیل دهنده
  • گاز حفره را پر می کند – هوای کم آب ، آرگون ، کریپتون یا زنون.

پنجره دوجداره چگونه ساخته می شود

یک پنجره دو جداره  شامل دو شیشه است که توسط یک فاصله دهنده جدا شده و مهر و موم شده است تا محیطی مهر و موم شده ایجاد شود. عرض حفره بین دو شیشه ، هوا یا گاز دیگری که استفاده می شود . نوع میله فاصله ، همه عوامل کلیدی در خصوصیات نهایی انرژی ، عایق خورشیدی و صوتی واحد هستند.

این حفره  در شرایط خلاء با هوای کم آب یا گاز بی اثر پر می شود تا عایق را بهبود بخشد و از تراکم  داخل واحد جلوگیری شود . بسته به نوع گاز استفاده شده . نوع پنجره ، عرض حفره برای پنجره دوجداره عموما بین 4 تا 20 میلی متر است. 
عرض حفره توصیه شده برای پنجره دوجداره با صرفه جویی در مصرف انرژی E پایین  هنگام پر شدن از هوای خشک 16 میلی متر است – و زمانی که حفره با گاز آرگون پر می شود 14 میلی متر است. 
الزامات عرض حفره برای شیشه های عایق صوتی  بستگی زیادی به الزامات عایق بندی خاص دارد و باید به صورت موردی توصیه شود.

شیشه پنجره دو جداره ساختمان

شیشه فلوت

شیشه ای که برای پنجره دوجداره استفاده می شود در ساده ترین حالت می تواند شیشه فلوت باشد . شیشه فلوت در واقع هیچ مقاومت خاصی در برابر ضربه و یا انتقال حرارت به خودی خود ندارد . استفاده از شیشه فلوت تنها در لایه داخلی توصیه می شود . این شیشه به دلیل اینکه به نسبت بقیه شیشه ها ارزان قیمت تر می باشد بهتر است در مواقعی که نیاز چندانی به استفاده از شیشه ضد سرقت و یا انواع دیگر نداریم استفاده شود .

شیشه رفلکس

شیشه رفلکس شیشه ای است که جلوی ورود حدودا 30 درصد از اشعه های مضر خورشید را می گیرد . اشعه های مادون بنفش خورشید که عامل اصلی ایجاد حرارت می باشند توسط شیشه های رفلکس بازتاب می شوند . توصیه می شود که در بیرونی ترین جداره پنجره دو جداره ساختمان از شیشه های رفلکس استفاده شود . این شیشه ها در بیرونی ترین لایه اشعه های مضر را بلاک می کنند و اجازه ورود این اشعه ها به لایه های بعدی را نمی دهند . شیشه های رفلکس در رنگ های متنوعی تولید می شوند که می توانید برای اطلاعات دقیق تر در مورد این شیشه لینک زیر را لمس کنید .

شیشه رفلکس چیست و چگونه ساخته می شود

شیشه های رنگی و طرح دار

پنجره دو جداره ساختمان

معمولا در موارد خاصی از این شیشه ها برای پنجره های دوجداره استفاده می گردد . اگر استفاده از این شیشه ها برای تزیین نمای ساختمان باشدد بهتر است که در لایه بیرونی از شیشه رنگی استفاه گردد . و لایه دوم شیشه ساده باشد . استفاده از دو جداره شیشه رنگی در پنجره دو جداره ساختمان توصیه نمی شود . زیرا این دو جداره می توانند تا حد زیادی جلوی دید پنجره ها را بگیرند . و تنها برای مواقعی که می خواهیم این محرمیت ایجاد شود کاربرد دارند . این موضوع در مورد شیشه های طرحدار نیز صدق می کنند .

شیشه های مات و یا مشجر

پنجره دو جداره ساختمان

شیشه های مات و مشجر برای قسمت هایی از ساختمان استفاده می شوند که می خواهیم دید تماما محفوظ بماند . این قسمت ها می توانند سرویس های بهداشتی باشند . و یا پنجره هایی که در معرض دید مستقیم برخی خانه های دیگر قرار بگیرند . شیشه های رفلکس خود به تنهایی در طول روز میزانی از محرمیت را برای خانه ها ایجاد می کنند . اما چون این مسئله در طول شب اتفاق نمی افتد توصیه می شود از شیشه های مات و یا مشجر برای سرویس ها و فضاهایی که نیاز به محرمیت دارند استفاده گردد . در این مورد نیز می توان تنها یک لایه از شیشه را از شیشه مات و یا مشجر استفاده کرد .

شیشه سکوریت برای پنجره دوجداره ساختمان

شیشه های سکوریت نوعی از شیشه های مقاوم در برابر ضربه می باشند . در واقع فرآیندی که این شیشه ها طبق آن تولید می شوند باعث می شود این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت داشته باشند . از شیشه های سکوریت برای پنجره های بزرگ و پنجره هایی که در معرض سرققت مممکن است قرار بگیرند استفاده می شود . در حالت های ایمنی تر می توان از شیشه های ضد سرق چند لایه لمینت استفاده کرد .

پنجره دو جداره ساختمان

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش با مشاوران ما تماس بگیرید . کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین پمجره های دو جداره و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشید .

همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایید .علاوه بر خرید اینترنتی می توانید به صورت حضوری از نمونه کارها دیدن کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

کمپانی فرکو محدودیتی در طرح و ابعاد ندارد و همین امر موجب می شود سفارش خود را در هر ابعاد و طرح سفارشی ای ثبت کنید.

آدرس کارگاه تولیدی:

تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

پرسش و پاسخ

آیا برای پنجره دو جداره ساختمان از شیشه سکوریت استفاده می‌شه ؟

شیشه های سکوریت نوعی از شیشه های مقاوم در برابر ضربه می باشند . در واقع فرآیندی که این شیشه ها طبق آن تولید می شوند باعث می شود این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت داشته باشند . از شیشه های سکوریت برای…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو