Home
پنجره دو جداره آلومینیومی

پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

یکی از پنجره های مورد علاقه طراحان و معماران ، پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی هست . این پنجره که دارای دوجداره شیشه اس برای کنترل بهتر دمای اتاق کارگزاری میشه . علاوه بر اون از نفوذ صداهای مزاحم به داخل و همچنین خارج از ساختمون جلوگیری می‌کنه . که خیلی می‌تونه کاربردی و مفید باشه. از نظر ظاهری هم که بسیار مدرن و لوکسه.

پنجره دو جداره آلومینیومی

یک پنجره دو جداره دارای دو صفحه شیشه ای اس که درون یک قاب قرار گرفته. و یک ساندویچ شیشه ای با هوا در میان اون ایجاد می‌کنه تا اتاق بهتر عایق بندی بشه. در واقع هوای داخل این دو جداره شیشه همانند عایق حرارتی عمل می‌کنه و از انتقال حرارت جلوگیری می‌کنه . این قضیه موجب می‌شه که در فصول سرد سال سرما به داخل و گرمای خانه به بیرون درز نکنه . و در فصول گرم عکس این قضیه صدق می‌کنه . همچنین در برخی موارد برای لایه ی بیرونی از شیشه های رفلکس استفاده میشه . تا جلوی ورود اشعه های مضر آفتاب جلوگیری بشه .

پنجره های سه جداره نیز گاهی اوقات در محیط های دارای هوای سخت برای حداکثر عایق بندی توصیه میشن.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه های رفلکس به این صفحه مراجعه کنین .

مزایای پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

پنجره دو جداره آلومینیومی

اگرچه شیشه به خودی خود عایق حرارتی نیست ، اما می‌تونه باعث ایجاد یک لایه عایق بشه . پنجره های دو جداره هنگام استفاده از انرژی در خونه ، مزیت قابل توجهی رو به همراه دارن و مانع بهتری نسبت به پنجره های تک جداره در برابر دمای خارج از خانه ارائه میدن. شکاف بین شیشه در یک پنجره دو جداره معمولاً با یک گاز بی اثر (ایمن و غیر واکنشی) مانند آرگون ، کریپتون یا زنون پر میشه که همگی مقاومت پنجره در برابر انتقال انرژی را افزایش میدن. اگرچه پنجره های پر از گاز قیمت بالاتری نسبت به پنجره های پر از هوا دارن ، اما گاز دارای چگالی بیشتری نسبت به هواست و این باعث حفظ دمای بیشتر خونه شما میشه.

تفاوت هایی بین سه نوع گاز وجود دارد که تولید کنندگان پنجره ترجیح میدن:

  • آرگون یک نوع متداول و مقرون به صرفه ترین گاز هست.
  • از کریپتون به طور معمول در پنجره های سه جداره استفاده میشه زیرا در شکاف های بسیار نازک بهترین عملکرد رو داره.
  • زنون یک گاز عایق برشی اس که بیشترین هزینه رو داره و معمولاً برای مصارف مسکونی استفاده نمیشه.

روش ساده برای اینکه بفهمید پنجره های تک یا دو جداره دارید اینه که یک آیتم (مانند خودکار یا مداد) رو روی شیشه نگه دارین تا اینکه بازتابی رو مشاهده کنین. اگر یک بازتاب از مورد مشاهده کردین ، یک پنجره یک طرفه دارین. دو بازتاب مورد نشون دهنده یک پنجره دو جداره اس .

انتقال حرارتی در پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

مقادیر R به محصولات مختلف داده می شود تا به مصرف کنندگان کمک کنه مقاومت در برابر حرارت مورد انتظار را درک کنن. اگرچه مقدار عایق بندی یک پنجره رو می توان به روشهای مختلفی اندازه گیری کرد ، اما متداول‌ترین اونا سیستم مقدار R هست. مقدار R مقاومت مواد در برابر انتقال انرژی رو اندازه گیری می‌کنه.

هرچه عدد مقدار R بیشتر باشه ، مقاومت بیشتر و مقدار عایق پنجره بیشتر میشه. بعضی از پنجره ها دارای یک فیلم عایق کم E (میزان انتشار کم) بر روی شیشه هستند که مقدار R رو بالا میاره. این فیلم روش دیگری برای انعکاس انرژی گرما به داخل یا خارج از خانه اضافه می‌کنه. پوشش های شفاف نازک روی پنجره از یک اکسید فلز یا نقره استفاده شده که به یک یا چند سطح شیشه اعمال میشه تا انتقال انرژی بیشتر کاهش پیدا کنه.

پنجره های دو جداره چه مزایایی دارن

پنجره دو جداره آلومینیومی

اکنون که شما از پنجره های دو جداره مطلع هستین ، اجازه بدین مزایای نصب اونا توسط کمپانی فرکو در اختیار شما قرار بگیره .

در زمستان گرمتر

شیشه دو جداره برای عایق بندی عالی اس ، همچنین می‌تونه به جذب گرمای طبیعی و ذخیره اون در زمستون کمک کنه. این یک روش عالی برای عایق نگه داشتن خونه شما در ماه های زمستونه.

صرفه جویی در هزینه های انرژی

هنگام نصب پنجره های دو جداره ، انرژی کمتری برای گرم کردن یا خنک کردن یک اتاق مصرف میشه ، این امر منجر به کاهش قبوض انرژی و صرفه جویی در هزینه میشه. افزودن لایه های بیشتر لعاب باعث افزایش سطح عایق و صرفه جویی بیشتر میشه.

خنک تر در تابستان

پنجره های دو جداره می‌تونن برخی از اشعه هایی رو که در یک روز گرم تابستون از طریق پنجره ها میان ، به دام بیندازن و باعث خنک شدن اتاق شما بشن. این بدان معنی اس که تهویه مطبوع کمتری مورد نیاز هست.

ایمنی

با بیشتر بودن واحد روی پنجره های دو جداره ، ایمنی خونه شما افزایش پیدا میکنه. شکستن اونا سخت‌تر هست و نسبت به پنجره های دیگر محکم تر مهر و موم می‌شن.این در حالی اس که از شیشه های معمولی برای جداره ها استفاده بشه. اگر برای لایه بیرونی از شیشه سکوریت و یا لمینت استفاده بشه ایمنی خونه شما افزایش چشم گیری خواهد داشت. .

تراکم کمتر

پنجره های دو جداره میزان رطوبت شیشه های پنجره شما رو کاهش میدن ، زیرا مهر و موم هوا از جمع شدن میعان جلوگیری می‌کنه. سایر پنجره ها اغلب اجازه میدن تا میعان ایجاد بشه و این باعث میشه شیشه های پنجره قالب بزنن. همچنین آب حاصل از میعان ممکنه باعث تخریب فریم پنجره ها در طول زمان بشه .

سر و صدای کمتر

با واحد های بیشتر ، سر و صدای کمتری و خونه ای آروم‌تر ایجاد میشه. اگر در جاده های شلوغ یا در منطقه ای کاملاً پر سر و صدا زندگی می‌کنین ، پنجره های دو جداره برای شما بسیار مهمه.

پروفیل آلومینیومی در پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

پنجره دو جداره آلومینیومی

حال که پنجره های دو جداره رو بررسی کردیم ، نوبت به بررسی دقیق فریم های آلومینیومی میرسه .

مزایا و معایب پنجره های آلومینیومی چیست

پنجره دو جداره آلومینیومی

تعویض پنجره برای بسیاری از صاحبان خانه فرآیند پیچیده ای هس. علاوه بر اینکه یکی از پرهزینه ترین پروژه های بهسازی منزل هست ، مجموعه ای از سبک‌ها و مواد برای تولید آنها نیز وجود داره.پنجره های آلومینیومی نوع نسبتاً رایجی از پنجره ها هستن. آلومینیوم و وینیل به آرامی شروع به جایگزینی پنجره های چوبی به عنوان رایج ترین سبک می کنن زیرا هر دو اونا سنگین‌تر و با دوام‌تر هستن. جوانب مثبت و منفی هر نوع پنجره از جمله آلومینیوم داره.

انواع پنجره

پنجره دو جداره آلومینیومی

قبل از ورود مستقیم به پنجره های آلومینیوم ، بیایین اونو با انواع دیگر مصالح ساختمانی که برای ساخت پنجره های جدید استفاده میشه مقایسه کنیم:

پنجره های چوبی

پنجره های چوبی یکی از محصولات اصلی بازار هستن زیرا برای همیشه مورد استفاده قرار گرفتن و برخی از افراد جلوه طبیعی طرح رو می‌دونن. در حالی که چوب همیشه عالی به نظر میرسه ، بیشتر در معرض پوسیدگی و ترک خوردگی اس. آب می‌تونه به راحتی در اون نفوذ کنه و با گذشت زمان به مواد آسیب میرسونه. بنابراین ، این کاربردی ترین ماده نیست.

پنجره های وینیل (PVC)

اگر به ساخت و ساز خانه های جدید نگاه کنین ، متوجه می‌شین که بیشتر اوقات با پنجره های وینیل نصب میشن. چرا؟ وینیل نه تنها مقرون به صرفه اس بلکه به نگهداری و نگهداری بسیار کمی نیز نیاز داره. حتی نیازی نیست که به صورت دوره ای قاب رو دوباره رنگ کنین. بزرگترین ضربه اینه که اونا از استحکام انواع دیگر پنجره ها برخوردار نیستن.

پنجره های فایبرگلاس

مسلماً فایبرگلاس بسته به انتخابی که می پرسین گزینه حق بیمه اس. مواد فایبرگلاس مصنوعی میتونه جای چوب رو بگیره و از دوام فوق‌العاده ای برخوردار هست. در برابر آب و هوا مقاومه بنابراین برای تعدادی از مناطق مختلف آب و هوایی مناسبه. بزرگترین اشکال اینه که پنجره های فایبرگلاس بسیار گرون هستن.

پنجره های دو جداره آلومینیومی

پنجره دو جداره آلومینیومی

بیایین اکنون آلومینیوم رو بررسی کنیم که شما زمینه اصلی سه نوع ماده دیگر رو دارین. اونا از چوب با دوام تر و همچنین بسیار ارزون قیمت ، شبیه به وینیل در نظر گرفته میشن. مقدار زمان و هزینه مورد نیاز برای نگهداری طولانی مدت کمه. تنها مسئله آلومینیوم اینه که یک گزینه جهانی مناسب نیست. چرا؟

آلومینیوم از کیفیت عایق بندی برخی از انواع دیگر پنجره ها برخوردار نیست. بنابراین ، در آب و هوای گرمتر به خوبی کار می‌کنه اما در سایر مناطق کشور با زمستان های طولانی خیلی خوب نیست. فلز مقدار بیش از حد گرما رو هدایت می‌کنه و در نتیجه بابت انرژی شما مشکل ساز می‌شه. بنابراین گرچه آلومینیوم از بسیاری جهات می‌تونه گزینه مناسبی برای تعویض پنجره شما باشه ، اما این امر بستگی زیادی به محل زندگی شما داره.

مزایای پنجره های دو جداره با پروفیل آلومینیومی

پنجره دو جداره آلومینیومی

سرمایه گذاری در پنجره های آلومینیومی مزایای بسیاری داره. در اینجا برخی از موارد برجسته اصلی وجود داره:

مقرون به صرفه

آلومینیوم یکی از گزینه های ارزون قیمت برای پنجره های جدید هست. تنها نوع دیگری که از نظر هزینه قابل رقابت است ، وینیل است. چوب و فایبرگلاس معمولاً بسیار بیشتر هست. هر کس معامله خوب رو دوست داره و شما با آلومینیوم “انعام سخت” زیادی دریافت می‌کنین.

ماندگاری

یکی از دلایل اصلی که پنجره های چوبی به آرامی توسط سبک های دیگر کنار میرن اینه که فاقد همان ارزش طولانی مدت هستن. آلومینیوم با دوامه زیرا فلزی اس و می‌تونه در برابر عناصر مقاومت کنه. به همین راحتی در معرض رطوبت آب و سایر موارد بیرونی خانه نیست.

نگهداری

نگهداری از پنجره های آلومینیوم بسیار آسونه. اونا در تعدادی از رنگ ها و سبک های مختلف به فروش می‌رسن. اگر روی یک پوشش آنودایز شده یا پخته شده سرمایه گذاری کنین ، هرگز مجبور نیستین اونو دوباره رنگ کنین. آلومینیوم در مقایسه با چوب بدون دردسر هست.

سبک وزن

آلومینیوم سبک‌ترین نوع فلزی هست که می‌تونین پیدا کنین. همچنین می‌تونه متناسب با تنظیمات خاصی تنظیم بشه. همچنین ، طراحی سبک به خوبی به یک نیمرخ باریک تبدیل میشه که متعاقباً باعث بهبود خطوط دید میشه.

ماندگاری طولانی

از آنجا که می‌خواید مقدار زیادی پول برای هرگونه تعویض پنجره هزینه کنین ، ممکنه در کاری طولانی مدت سرمایه گذاری کنین. خبر خوب اینه که آلومینیوم با توجه به هزینه کمتری که داره ، برای ماندگاری ساخته شده . گوشه‌های مقاوم در برابر تاب به‌صورت مکانیکی به هم متصل می‌شن تا همون شکل رو برای سال‌ها حفظ کنن.

سفارش پنجره دو جداره با پروفیل آلومینیومی

حال که به بررسی جز به جز این نوع از پنجره پرداختیم متوجه شدیم که مزایا و معایب استفاده از پنجره های آلومینیومی دوجداره چیست . و متوجه شدیم صاحبان خونه در مناطق گرمتر از آلومینیوم سود زیادی میبرن. این ماده سبک ، بادوام و مقرون به صرفه اس. بزرگترین مشکل اینه که اگر در مکانی با زمستان سرد و طولانی زندگی می‌کنین در اون صورت ، پنجره های آلومینیومی بهترین گزینه شما نیستن.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش با مشاوران فرکو تماس بگیرین . کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه های رفلکس و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین.

همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو