Home
کارخانه شیشه رنگی

شیشه رفلکس چیست

شیشه رفلکس در واقع به شیشه هایی گفته می‌شه که خاصیت رفلکت (reflect) کردن نور خورشید رو داشته باشنن . کلمه انگلیسی (reflect) به معنی بازتاب کردن/متشعشع کردن هست . در واقع شیشه های رفلکس که معمولا در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرن ، با بازتاب بخشی از نور خورشید از عبور 100 درصدی اشعه های خورشید به داخل فضا جلوگیری می‌کنن که مزایای زیای داره . در این مقاله به تمامی پرسش های مرتبط با اینکه شیشه رفلکس چیست پاسخ داده می‌شه . پس با ما همراه باشین .

شیشه رفلکس چگونه تولید می‌شه

شیشه رفلکس

در واقع برای تولید شیشه های رفلکس می توان از انواع شیشه هایی که برای درب و پنجره ها استفاده می‌شن، استفاده کرد . عنصری که باعث می‌شه این شیشه ها خاصیت بازتاب شوندگی (reflective) پیدا کنن اینه که روی شیشه رو با استفاده از یک لایه بسیار نازک از انواع فلز و اکسید فلزی پوشش می‌دن . در واقع روند ساخت شیشه رفلکس کمی به آینه نزدیک می باشد . با این تفاوت که آینه 100 جلوی عبور نور را گرفته و تمامی اونو بازتاب می‌کنه . ولی شیشه های رفلکس در بهترین حالت جلوی ورود 30 درصد از امواج خورشید رو می‌گیرن.

شیشه رفلکس رو با چه فلزاتی پوشش میدن

شیشه رفلکس
شیشه های رفلکس در نمای ساختمتن های بلند

برای اینکه بدانیم شیشه رفلکس چیست نیاز هست بدونیم برای تولید اون از چه فلزاتی استفاده می‌شه . برای پوشش شیشه و تبدیل اون به شیشه رفلکس از فلز هایی نظیر طلا، نقره، نیکل، کروم، مس و آلومینیوم استفاه می‌کنن . از آلومینیم استفاده کمتری برای تولید این شیشه ها می‌شه . زیرا آلومینیم جلوی عبور مقدار زیادی از نور رو می‌گیره و سبب تاریک شدن محیط می‌شه.

مزایای شیشه رفلکس

شیشه رفلکس

1.جلوگیری از عبور 100% نور خورشید به داخل فضا

شیشه های رفلکس اشعه های مادون قرمز و UV خورشید رو جذب و منعکس می‌کنن . در عین حال اجازه عبور نور مرئی طبیعی رو میده. همچنین از تابش شدید خورشید جلوگیری می‌کنه. این اشعه ها در واقع باعث گرم شدن فضا و آسیب به چشم و پوست می‌شن . با بازتاب کردن اشعه های UV و مادون قرمز حجم زیادی از اشعه های مضر خورشید وارد فضا نمی‌شه .

2.کاهش حرارت محبوس شده در محیط

اشعه های مادون قرمز خورشید با ورود از یک لایه شیشه تغییر طول موج میدن . این تغییر طول موج موجب می‌شه که این اشعه ها دیگر قابلیت خروج از محیط رو نداشته باشن . در واقع در این مرحله ما با حجم زیادی از حرارت محبوس شده در فضا روبرو خواهیم شد. در صورت استفاده از شیشه های معمولی این چرخه به صورت مداوم در تمام طول مدت تابش آفتاب اتفاق میوفته .

3.کمک به حفظ انرژی

با محبوس شدن گرمای شدیدی داخل فضا مخصوصا در فصول گرم سال ، نیاز به استفاده مداوم از وسایل تعدیل کننده دمای محیط خواهیم داشت . این وسایل که عموما با برق کار می کنند باعث استفاده بیش از حدی از این انرژی می‌شن .

4.ایجاد محرمیت

شیشه های رفلکس رنگی 17
انواع شیشه های رفلکس رنگی

استفاده از شیشه در نمای ساختمان ها و پنجره ها موجب می‌شه که از فضای بیرون خانه به داخل دید ایجاد بشه. انسان ها ذاتا تمایل دارن که حریم شخصی اونا حفظ بشه. که این موضوع در ایران متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستن.

طرز کار شیشه های رفلکس به این صورت هست که در هر سمت از شیشه که میزان نور بیشتر باشه ، به صورت آینه ای عمل کرده و نور رو بازتاب میده . این خاصیت موجب می‌شه در طول روز مه نور بیرون بیشتر از داخل است شیشه ها با ایجاد نمای آینه ای در بیرون از فضا از ایجاد دید به فضای داخلی جلوگیری کنن . این مسئله موجب می‌شه که در طل روز نیازی به استفاده از پرده نداشته باشیم . که می تونیم از منظره زیبا و نور طبیعی بهره‌مند بشیم .

انواع شیشه رفلکس

شیشه رفلکس
شیشه رفلکس چیست

شیشه های رفلکس می توانند در انواع فضا ها مورد استفاه قرار بگیرن . این شیشه ها که می‌تونن برای درب ها ، پنجره ها ، بالکن ها و یا نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرن ، به دو نوع فریم لس و یا دارای فریم قابل اجرا هستن .

شیشه رفلکس برای پروفیل درب و پنجره

شیشه رفلکس

در واقع درب و پنجره ها دارای پروفیل های آلومینیمی ، آهنی ، پی وی سی و … می باشند که شیشه ها درون این پروفیل ها نصب می شه. چند جداره بودن شیشه ها متناسب با نوع پروفیل اوناست . در شیشه های چند جداره بیرونی ترین لایه از نوع رفلکس خواهد بود تا جلوی ورود اشعه های مضر به داخل لایه های داخلی تر را گرفته و از محبوس شدن دما در این لایه ها جلوگیری بشه .

شیشه رفلکس فریم لس

شیشه رفلکس شب

شیشه رفلکس فریم لس شیشه ای اس که در اون بر خلاف شیشه درب ها و پنجره ها از پروفیل برای نگه داشتن آن ها استفاده نمیشه . این شیشه ها معمولا برای ساختمان هایی که نمای تمام شیشه ای در تمام نما و یا قسمتی از اون دارن استفاده میشه. برای نگهداری شیشه های رفلکس فریم لس از نگهدارنده های خاصی استفاده میشه . این نگهدارنده ها در انواع متنوعی قابل تولید هستن . شیشه های اسپایدر نوعی از این شیشه ها هستن . از شیشه های رفلکس فریم لس برای بالکن ها نیز استفاده می‌شه .

معمولا برای نماهای شیشه ای و شیشه های فریم لس می بایست از شیشه های مقاوم تر مثل لمینت و سکوریت استفاده کرد که در ادامه به توضیح اونا می پردازیم .

شیشه رفلکس سکوریت

شیشه های رفلکس رنگی 4
ساخت شیشه های رفلکس برای ساختمان های لاکچری

شیشه های رفلکس سکوریت نوعی از شیشه هستن که مقاومتی 7 برابر شیشه های معمولی در برابر حرارت از خود نشون میدن . در واقع شیشه های سکوریت طی یک فرآیند خاص تحت فشار و دمای بالا حرارت داده میشن . این حرارت موجب میشه که آرایش مولکولی شیشه دچار تغییر بشه . این تغییر شیشه را در برابر حرارت های بالا مقاوم می‌کنه . همچینین شیشه های سکوریت در برابر ضربه نیز از شیشه های معمولی مقاوم تر هستن. شیشه های سکوریت در صورت شکستن به دانه های درشت و با لبه های غیر تیز تقسیم می‌شن .

از شیشه های رفلکس سکوریت معمولا در قسمت هایی از ساختمان استفاده می‌شه که نیازمند اونه که مقاومت حرارتی و ضربه ای بالایی از خود نشون بدن . مثل شیشه های فریم لس نما و یا شیشه های استفاده شده در راه پله های فرار .

شیشه رفلکس لمینت

شیشه رفلکس سبز

شیشه رفلکس لمینت در واقع نوعی از شیشه های مقاوم در برابر ضربه ، گلوله و ضد سرقت هستن . برای تولید این شیشه ها از یک لایه فیلم نازک (PVB) در میان جداره های شیشه استفاده میشه . این فیلم دو جداره رو به هم می چسبونه . همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربه نیز به شیشه میده . شیشه های لمینت که حداقل از دو جداره شیشه ساخته می‌شن در صورت شکستن دچار فروپاشی نشده و قطعات شیشه در کنار هم می‌مونن .

از شیشه لمینت رفلکس برای قسمت هایی از ساختمان استفاده میشه که نیاز به مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشن . مثل نما های تمام شیشه ای ، شیشه های فریم لس و درب و پنجره های ضد سرقت .

بیشتر بخونین : شیشه لمینت رنگی

خرید و سفارش شیشه رفلکس

حال که می‌دونین شیشه رفلکس چیست ، برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش شیشه رفلکس در انواع شیشه و یا رنگ ها با مشاوران ما تماس بگیرین. کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه های رفلکس و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین .

همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایین .

4 پاسخ

    1. با عرض سلام و روز بخیر رامین عزیز ، بله کمپانی فرکو آماده همکاری در پروژه های بزرگ مقیاس نیز می باشد .

    1. با عرض سلام و روز بخیر ، سپهر عزیز قیمت شیشه های رفلکس متناسب با نوع مساحت استفاده شده متفاوت می باشند . برای اطلاعات دقیق با کارشناسان فرکو تماس حاصل فرمایید . 02188068352

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو