Home
sliding

پنجره آلومینیوم کشویی

پنجره آلومینیومی کشویی همون پنجره ریلی هستش. که فریم اون از جنس آلومینیوم ساخته شده. پنجره‌های کشویی طرفدارای زیادی میون معماران و طراحان دارن. در واقع نوع باز شوی این پنجره‌ها به صورت افقی‌اند. این نکته موجب میشه که این پنجره‌ها فضای زیادی رو اشغال نکنن. لذا استفاده از اون تو آشپزخونه‌ها و اکثر فضاها کاربرد بسیار زیادی داره. از طرف دیگه جنس فریم این پنجره‌ها موجب میشه که در حالی که مقاومت مورد نیاز رو برای تحمل وزن شیشه دارن اما وزن کمی داشته باشن. در ادامه همراه باشین تا به بررسی دقیق این پنجره‌ها و کاربرد اون‌ها بپردازیم .

پنجره آلومینیومی کشویی

انواع پنجره آلومینیوم کشویی

در واقع پنجره کشویی به پنجره‌ای گفته می‌شه که در اون نحوه باز و بسته شدن پنجره به شکل ریلی یا کشوییه. این بازشدن می‌تونه در دو حالت افقی راست-چپ و یا بالا-پایین باشه. که نوع راست-چپ طرفدار بیشتری در بازار ایران داره. در پنجره کشویی هر یک از جداره‌های شیشه درون یک پروفیل قرار میگیرن. سپس این پروفیل‌ها درون قاب اصلی پنجره نصب میشن پروفیل‌های پنجره کشویی میتونن بصورت ثابت و متحرک نصب بشن. به این صورت که حداقل یکی از پروفیل ها می‌بایست بصورت متحرک نصب بشن تا امکان بازشدن رو به ما بده. پنجره آلومینیومی کشویی میتونه به دو حالت تک بازشو و دوبل تولید بشه. این به این معنیه که از دو جداره یکی ثابت و دیگری متحرک و یا هردو متحرک باشن.

پنجره آلومینیومی کشویی

جداره پنجره‌ها

جداره پنجره آلومینیومی کشویی میتونن بصورت تک جداره و یا چند جداره نصب بشن. برای این امر لازمه که پروفیل‌های در حال استفاده برای تعداد جداره‌های بالاتر طراحی شده باشن. جداره‌های شیشه با فاصله‌ای از خلا در کنار هم قرار میگیرن. این فاصله همانند یک عایق حرارتی عمل میکنه و از انتقال حرارت و هدر رفت انرژی جلوگیری میکنه.

نوع شیشه مورد استفاده در پنجره آلومینیومی کشویی

نوع شیشه‌ای که برای جداره پنجره‌های کشویی استفاده میشه، بسیار تابع نیاز ما در محیطه.

پنجره آلمینیومی رفلکس

شیشه رفلکس

برای مثال اگه ما از این پنجره برای فضاهای بسیار آفتاب‌گیر استفاده می‌کنیم می‌بایست از نوع رفلکس باشه. شیشه های رفلکس در انواع رنگ های نقره ای ، طلایی ، برنز ، صورتی ، دودی ، سبز و آبی قابل تولید هست. کمپانی فرکو پیشرو در صنعت پنجره آلومینیومی کشویی دارای انواع شیشه‌های رفلکس در رنگ‌های متنوع و شیشه‌های رفلکس لمینت و سکوریته.

پنجره آلومینیومی کشویی

شیشه های لمینت و سکوریت

شیشه‌های لمینت و سکوریت دو نوع از شیشه‌های مقاوم در برابر ضربه‌اند. این شیشه‌ها مقاومت بسیار بالاتری نسبت به شیشه‌های معمولی دارن. لذا از اونها در جاهایی استفاده میشه که شیشه به مقاوومت بالایی نیاز داره. مثلا برای شیشه‌ی پنجره برج‌ها و یا نمای تمام شیشه‌ای اون‌ها از شیشه‌های سکوریت استفاده میشه. این شیشه‌ها ضدسرقت نیز می‌باشن . پنجره آلومینیومی کشویی، شیشه‌های لمینت و سکوریت نیز قابلیت تولید شدن در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها رو دارن.

پنجره آلومینیومی کشویی

شیشه مشجر و مات

شیشه مشجر نوعی از شیشه هست که سطح اون توسط شن در فشار بالا شسته میشه. و یا در قالب‌های از پیش آماده شده تولید میشه. این عمل باعث یه وجود اومدن برامدگی و فرو رفتگی‌هایی در سطح شیشه میشه که به دلیل ایجاد سطوح بازتابی متعدد از دید واضح جلوگیری میکنه. شیشه های سند بلاست و مات نیز از نظر کارایی به همین شکل هستن. اما نحوه تولید اون‌ها متفاوت‌اند. از شیشه‌های مشجر و مات برای پنجره آلومینیومی کشویی استفاده میشه که می‌خوایم دید به بیرون و یا داخل نداشته باشیم. مثل سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها و یا پنجره‌هایی که در پاسیوی خونه@ها روبروی هم باز میشن.

انواع شیشه های رنگی

برای شیشه این پنجره‌ها از انواع شیشه‌های رنگی نیز میشه استفاده کرد. این در حالیه که نمای ساختمان مد نظر دارای سبک خاصی از طراحی باشه و ما بخواهیم از شیشه های رنگی برای آن استفاده نماییم . شیشه های رنگی در سه نوع لاکوبل ، شیشه رنگی متالیک و شیشه رنگی مات تولید میشن. ان شیشه ها دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستن.

پنجره آلومینیومی کشویی

فریم آلومینیوم

تا اینجا به بررسی پنجره کشویی پرداختیم. دیگر ویژگی پنجره آلومینیومی کشویی جنس فریم اون هست. آلومینیوم یه عنصر مقاوم ولی سبک برای استفاده در قاب پنجره‌هاست. مقاومت بالای آلومینیوم در کنار وزن سبک اون باعث شده که از این جنس برای تولید انواع پنجره‌ها در انواع سایز‌ها استفاده کنیم . معمولاً برای پنجره‌های بزرگ در ارتفاع بلند و طول زیاد از فریم‌های آلومینومی استفاده میشه. چرا که پاسخگوی مقاومت کافیه و وزن کمی دارن. همین طول زیاد موجب میشه که اغلب پنجره‌های آلومینیومی به شکل کشویی باز و بسته بشن . زیرا باز و بسته شدن پنجره‌های لولایی نیازمند فضای زیادی هستن. و همچنین معمولاً پرده‌های نصب شده بر روی پنجره ها رو خراب میکنن.

مزیت‌های استفاده از پنجره آلومینیوم کشویی

دوام

پنجره های آلومینیومی با ویژگی‌های مقاوم در برابر خوردگی کاملاً در برابر جوی محافظت میشن. همچنین با گذشت زمان ترک نخواهند خورد ، تار نخواهند شد. لذا استفاده از پنجره آلومینیومی کشویی یک انتخاب به صرفه خواهد بود .

انعطاف پذیری

همانطور که گفته شد ، پنجره های آلومینیومی ما در بیش از 200 رنگ موجود هست. این بدان معنیه که لیست تقریباً بی‌پایان از امکانات خانه شما وجود داره.

تنوع

اگر شرایط خاصی دارید ، نترسید – ما می توانیم سیستم هایی را برای کسانی که دارای پنجره های ثابت ، پنجره ، ارسی ، شیب و چرخش ، زاویه دار و خلیج هستند طراحی و ارائه دهیم.

استطاعت

فکر نکنید که مزایای فوق به این معنیه که فریم‌های آلومینیومی از همه هزینه بیشتری دارن. در حقیقت ، در مقایسه ، به طور شگفت انگیزی مقرون به صرفه هستن.

قابل بازیافت

آلومینیوم که یک ماده سازگار با محیط زیست است ، همچنین یکی از بالاترین میزان بازیافت را در بین فلزات داره. این قضیه موجب می شود که استفاده از پنجره های آلومینیومی قدمی در راه محافظت از محیط زیست زمین عزیزمون باشه.

عملکرد حرارتی قوی

پنجره های آلومینیومی ما اغلب از استانداردهای بهره وری انرژی فراتر میرن. این به اونها اجازه میده تا به‌راحتی هم افزایش حرارت و هم اتلاف حرارت را حدود 60٪ بهبود ببخشن.

سفارش شیشه برای پنجره آلومینیومی کشویی

کمپانی فرکو پیشرو در صنعت پنجره آلومینیوم کشویی به تولید انواع شیشه‌های مورد نیاز برای پنجره های آلومینیومی می‌پردازه. این شیشه‌ها می‌تونن در انواع شیشه‌های رفلکس ، شیشه‌های فلوت ساده ، شیشه‌های مات ، رنگی و … باشن. و در انواع تک جداره و دو جداره تولید بشن.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش با مشاوران فرکو تماس بگیرین. کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه‌های رفلکس و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین.

همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو