Home
شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت لمینت

نه! واقعا حیفه از شیشه با این همه زیبایی نشه استفاده کرد! با همین طرز فکر بود که تلاش‌ها برای ساخت شیشه ایمن به نتیجه رسید. حالا که شیشه‌ها ایمن شد باید حسابی بهره بکشیم! نه اینکه لذت شیشه رو محدود کنیم به نوشیدن نوشابه‌های تگری! بله از شیشه شکننده قدیم دیوار آهنین درمیاد! وگرنه زمان قدیم بچه‌های بازیگوش موقع فوتبال یه دونه شیشه سالم نمی‌ذاشتن! شیشه‌ها هم البته به ضربه‌ای بند بودن! حالا دیگه با تولید شیشه سکوریت لمینت هیچ محدودیتی نداریم. دیوار شیشه‌ای لمینت داریم که با گلوله هم آخ نمی‌گه! می‌تونیم یه دیوار بزرگ رو با شیشه بسازیم و از ویو لذت ببریم. تصور کنین که دیدن منظره بارش برف یا چکیدن باران روی شیشه چقدر دلچسبه! کنارش هم یک لیوان چای دبش یا قهوه. با احساس امنیت. خلاصه که از شیشه‌ای که لمینت نشده باشه شیشه درنمیاد!

شیشه سکوریت لمینت

شیشه لمینت فقط برای پارتیشن شیشه‌ای مناسب نیست و می‌تونیم با اون دیوار خارجی بسازیم. حتی برای یه برج بلند مرتبه. هر ویوی جلوی چشم ماست!

اما سوال اینجاست که شیشه سکوریت لمینت اصلا چی هست؟ البته وقتی می‌گیم شیشه سکوریت لمینت ، منظورمون شیشه لمنیتی هست که با شیشه سکوریت درست شده و دیگه ته کیفیته! آیا شیشه لیمنت فقط یه مدله؟ از طرفی باید دقت داشته باشین خیلی جاها شیشه سکوریت کافیه و خرید شیشه لمینت شاید هزینه اضافی باشه برای یه سری کارها. در ادامه همراه ما باشین.

شیشه سکوریت

اول شیشه سکوریت رو تعریف می‌کنیم تا بینیم دقیقا چی هست و به چه دردی می‌خوره! شیشه سکوریت اصطلاحا به شیشه‌هایی گفته می‌شه که با یک عملیات خاص حرارتی تولید می‌شن. در واقع در این روش خمیر شیشه تا 700 درجه سانتی گراد حرارت می‌بینه! چرا؟ بیکار هستن این کار رو می‌کنن؟ علتش تعریفی در مکانیک هست به نام تنش که بعید می‌دونم اکثر مردم دوست داشته باشن بدونن چیه! اما خلاصه که این روش حرارت و سرد شدن بعدش باعث می‌شه اولا مقاومت شیشه خیلی بیشتر بشه و دوما در صورت شکستن ، شیشه کاملا پودری بشه! قطعا پودر شیشه مثل تکه شیشه‌های بزرگ معمولی خطر نداره! پس شیشه سکوریت اولا خیلی سخت‌تر می‌شکنه و دوما اگه بشکنه معمولا خطری نداره.

دقت داشته باشین که شیشه سکوریت خالی اصلا برای ساخت نما یا دیوار خارجی مناسب نیست! چرا که به هر حال امکان شکستنش وجود داره ، اشعه یو وی ازش رد می‌شه و عایق حرارتی نیست. اما برای ساخت پارتیشن ، درب شیشه‌ای ، نرده استخر و … مناسبه. شیشه سکوریت از نظر ایمنی متوسطه. مثل شیشه معمولی ضعیف نیست و مثل شیشه لمینت هم محکم نیست!

نکته: خیلی دیده می‌شه به شیشه نیمه سکوریت می‌گن شیشه سکوریت! اما فرق داره. در شیشه نیمه سکوریت مرحله سردسازی آروم‌تر انجام می‌شه. به خاطر همین مقاومتش نصف شیشه سکوریته. پس اینکه به درد نمی‌خوره! نه اینطور نیست! خیلی جاها یه شیشه کمتر ایمن هم جوابه و البته شیشه نیمه سکوریت ارزون‌تره از شیشه سکوریت!

مزایای شیشه سکوریت

  • 1- شیشه سکوریت 5 برابر از شیشه معمولی قوی‌تره.
  • 2- شیشه سکوریت ایمنی خوبی داره و بعد از شکسته شدن خطرات کمتری ایجاد می‌کنه . درواقع این شیشه ها بعد از شکسته شدن پودر می‌شن و حالت تیز پیدا نمیکنن.
  • 3- شیشه سکوریت از نظر قیمتی نسبتا خوبه. خصوصا در مقایسه با شیشه لمینت!
  • 4- وزن شیشه سکوریت نسبت به مدل‌های دیگه نسبتا پایینه. این یه جاهایی مزیته و یه جاهایی عیب!

معایب شیشه سکوریت

1- شیشه سکوریت نشکن نیست

2- از ورود اشعه یو وی جلوگیری نمی‌کنه.

3- شیشه سکوریت عایق قوی حرارتی نیست و سرما و گرما ازش زیاد رد می‌شه. همچنین عایق صوتی خوبی هم نیست.

کاربرد شیشه سکوریت

از شیشه سکوریت در هر جایی که به شیشه نسبتا ایمن نیاز باشه استفاده می‌شه. به عنوان مثال برای پارتیشن ، درب شیشه‌ای و … گفتیم نسبتا ایمن ، چون شیشه‌هایی هستن که ایمنی بالاتری نسبت به شیشه سکوریت دارن! یعنی شیشه لمینت که در ادامه تعریف می‌کنیم! شیشه سکوریت هم در مدل مات تولید می‌شه و هم در مدل‌های شفاف و رنگی.

شیشه لمینت

تو قسمت قبلی شیشه سکوریت رو معرفی کردیم که البته خیلی هم معروف هست. تو این قسمت یه نوع شیشه رو معرفی می‌کنیم که حتی از شیشه سکوریت هم خیلی محکم‌تره! احتمالا زیاد برج‌های تمام شیشه رو دیدین. جدیدا تو کشورمون هم تعدادشون بیشتر شده. یا اگه دیده باشین تو بالای بعضی از برج‌ها یه کف شیشه‌ای می‌سازن که اون‌هایی که اهل هیجان هستن روش راه برن! یا مورد معروف تر دیگه ماشین‌های ضد گلوله هست! همه این‌هارو فقط با شیشه لمینت می‌شه ساخت! شیشه لمینت مدلی از شیشه هست که با 3 لایه ساخته می‌شه. دو لایه شیشه‌ای و یه لایه طلقی وسطش.

برای شیشه های سرتاسری به شیشه ایمن نیاز داریم

لایه‌های شیشه‌ای می‌تونن شیشه معمولی باشین یا سکوریت و لایه طلقی هم از جنس طلق Pvb هست. همین لایه طلقی هست که تفاوت شیشه لمینت رو رقم می‌زنه. چرا که اولا باعث محکم شدن شیشه می‌شه و دوما ایمنی شیشه رو عالی می‌کنه. این نوع طلق مثل رزین به دو لایه شیشه‌ای می‌چسبه. موقعی که ضربه محکم به شیشه وارد می‌شه ، حتی اگه منجر به شکستن شیشه بشه ، قطعات شیشه محکم به طلق می‌چسبن و پرتاب نمی‌شن. اینطوری شکستن شیشه هیچ خطری نداره. هر چند که شیشه لمینت می‌تونه حتی ضد گلوله باشه و بهش شیشه ضد ضربه هم می‌گن.

شیشه لمینت برای کجا مناسبه

هر جا که به بالاترین سطح ایمنی نیاز داشته باشیم فقط باید از شیشه لمینت استفاده کنیم. مثلا نمای شیشه‌ای ، دیوار شیشه‌ای خارجی ، نرده شیشه‌ای ، کابین آسانسور شیشه‌ای و کلا البته هر جای دیگه هم که احساس کردین شیشه باید ایمن‌تر باشه. اما دقت داشته باشین که قیمت شیشه لمینت نسبت به شیشه معمولی و حتی سکوریت بالاتره. پس برای جاهایی که استفاده از شیشه معمولی و سکوریت هم می‌تونه کار رو راه بندازه ، توصیه می‌شه از اون مدل‌ها استفاده بشه. مثل میزهای شیشه‌ای ( خصوصا در ابعاد کوچک ) ، پارتیشن‌های داخلی و … چون شاید استفاده از شیشه لمینت اینجاها هزینه اضافی باشه.

شیشه سکوریت لمینت

اینجاها باید از شیشه چند لایه استفاه بشه

دیوار شیشه‌ای : یه دیوار شیشه‌ای بدون شک می‌تونه مدرن‌ترین گزینه باشه که کمک می‌کنه هیچ وقت ویو رو از دست ندیم! همیشه هم نور خوبی داشته باشیم. دقت داشته باشین که دیوار شیشه‌ای اگه خارجی باشه باید حتما از شیشه لمینت استفاده بشه اما برای پارتیشن شیشه سکوریت هم خیلی وقت‌ها کافیه.

سقف شیشه‌ای: هر چی سقف بلندتر دلبازتر! حالا اگه دوست دارین سقفتون آسمان باشه (اون بالا بالاها) ، پیشنهاد می‌کنیم سقف رو شیشه‌ای کنید! سقف بالای سرتون شیشه‌ای! یعنی از شیشه سقف هم درمیاد! خیلی وقت‌ها لازمه که نورگیر داشته باشیم و همزمان بالاسرمون باز هم نباشه تا مثلا بارون و برف یا باد محیط رو شبیه کوچه کنن! اینطور مواقع سقف شیشه ای عالیه. تازه بگذریم که ویوی آسمون و دار و درخت خیلی قشنگ می‌شه. البته اگه هوا آلوده نباشه!

نرده شیشه ای : بدون کوچکترین شکی ، نرده شیشه‌ای مدرن‌ترین نوع نرده هست و وقتی از شیشه لمینت استفاده بشه می‌تونین همیشه بهش اعتماد کنین!

پله شیشه‌ای : شیشه نه تنها برای حفاظ پله عالیه بلکه این روزها استفاده از کف پله شیشه‌ای هم خیلی مد شده! خصوصا مدل معلق که به شما این حس رو می‌ده که روی هوا دارین راه می‌رین! البته که پله شیشه‌ای هم فقط باید از نوع لمینت باشه. چون قراره آدم‌ها با وزن‌های مختلف روش راه برن و خیلی وقت‌ها بدون! نگران نباشین و روی پله شیشه لمینت ورزش کنین که آخ هم نمی‌گه!

مقاوم‌ترین نوع شیشه چند لایه

شیشه‌های لمینت معمولا سه لایه هستن اما در صورتی که بخوایم مقاومت شیشه رو بالاتر باشه ، می‌تونیم از مدل‌هایی استفاده کنیم که لایه‌های بیشتری دارن. یه نکته مهم هم اینجاست که همه شیشه‌های لمینت مقاومتشون یکی نیستن طبیعتا شیشه‌هایی که لایه‌هایی بیشتری دارن و ضخیم‌تر هستن مقاوم‌تر هستن. در صورتی که ضخامت و تعداد لایه‌ها بیشتر باشه ، شیشه لمینت به مرحله ضد گلوله هم می‌رسه. اما دقت داشته باشین که تا ابد هم ضد گلوله نیستن! یعنی شیشه‌های ضد گلوله اگه یک یا چند تا تیر بهشون شلیک بشه ، ضد گلوله هستن ولی گلوله پیاپی بخوره می‌شکنن! مگر مدل‌های خاص.

مزایا

  • 1- ایمنی بالا : شاید مهمترین خصوصیت شیشه لمینت همین ایمنی بالای باشه . این شیشه ها بعد از شکسته شدن به حالت چسپناک باقی میمونن و به اطراف پخش نمی‌شن . به این ترتیب آسیب حداقلی می‌شه.
  • 2- امنیت بالا : با توجه به اینکه این شیشه ها مقاومت فیزیکی بالایی دارن می‌تونن به حفظ امنیت شما کمک کنن. .حتی از شیشه لمینت به عنوان ضد گلوله هم استفاده میشه .
  • 3- عایق صدایی : شیشه لمنیت نسبت به شیشه های معمولی عایق به مراتب بهتر صدایی هست . به این ترتیب منزل شما از گزند آلودگی صوتی در امان می‌مونین .
  • 4-زیبایی : تنوع طرح و رنگ شیشه لمینت زیاده و به جز مدل شفاف این مدل شیشه‌ها به صورتی دودی ، رنگی و مات هم تولید می‌شن.
  • 5-جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید : با توجه به ضخامت بالاتر و لایه ای بودن این شیشه ها ، با استفاده از این شیشه ها شما از گزند نور مستقیم خورشید در امان می‌مونین .
  • 6-جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش : یکی دیگر از مزایای مهم شیشه لمینت یا شیشه نکشن جلوگیری از ورود اشعه های خطرناک مثل فرابنفش هست .
ساختار شیشه لمینت
شیشه سکوریت لمینت

کاربرد شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت لمینت – شیشه لمینت کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارد . از شیشه لمینت در صنایع خودرو سازی و صنعت ساختمان و ساخت لیوان ها و ظروف و صنایع نظامی و … استفاده میشود . در صنعت ساختمان و به خصوص در نمای برج ها و آسمان خراش ها که شیشه ای هستند از شیشه لمینت استفاده میکنند. شیشه لمینت برای استفاده به عنوان شیشه پنجره های تمام قد استفاده میشود . از شیشه لمینت برای درب ها شیشه ای و محیط هایی در ساختمان که به ایمنی نیاز دارند استفاده میشود . در صنایع نظامی از شیشه لمینت به عنوان ضد گلوله استفاده میکنند . در صنعت خودروسازی استفاده از شیشه لمینت برای شیشه جلویی یک استاندارد مهم محسوب میشود . خودروهای با کیفیت از شیشه لمینت در شیشه های کناری و شیشه عقبی نیز استفاده میکنند . از شیشه لمینت برای ساخت ظروف به خصوص ظروف ، هتل ها و رستوران ها استفاده میشود .

شیشه سکوریت یا شیشه لمینت

شیشه سکوریت لمینت – در قسمت های قبل خصوصیات شیشه سکوریت و شیشه لمینت را معرفی کردیم . دیدیم که هر دو نوع شیشه ایمنی و مقاومت خوبی دارند . با توجه به موارد ذکر شده میتوان گفت با انتخاب هر کدام از این شیشه ها شما میتوانید نیازهای خود را برطرف کنید . اما برای اینکه بتوانید انتخاب درستی بین این دو شیشه داشته باشید ، با کارشناسان فرکو تماس بگیرید . شرکت فرکو یکی از معتبرترین تولیدکنندگان شیشه سکوریت لمینت در کشور محسوب میشود . شما میتوانید با استفاده از اطلاعات تماس قسمت زیر با کارشناسان شرکت فرکو تماس حاصل کنید تا شما را راهنمایی کنند .

شیشه سکوریت لمینت
مقایسه نحوه مهار آسیب در شیشه لمینت و شیشه سکوریت

سفارش شیشه سکوریت لمینت

می‌خوای شیشه لمینت سفارش بدی و دنبال یه تولید کننده هستی که بدون واسطه خرید کنی و با قیمت بهتر؟ پس با فرکو تماس بگیر! فرکو یه تولیدی شیشه هست ، که شیشه‌های لمینت با بالاترین سطح ایمنی تولید می‌کنه. طوری که شما می‌تونین روی شیشه‌های فرکو ورزش کنین! از طرفی محصولات فرکو ضمانت فروش هم دارن! اگر هم محصول سالم نرسه دستتون مجموعه شیشه رو جایگزین می‌کنه.

شما میتوانید برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید .

شماره تماس شرکت فرکو : 02188068352

شما میتوانید با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو استفاده کنید : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنید.

آدرس سفارش حضوری : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

کمی درباره شیشه

شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت لمینت ، خصوصیات شیشه مشخص هستند و همه با این خصوصیات آشنا هستیم . اما کمتر در مورد اینکه ذات فیزیکی شیشه چیست ؟ تاریخچه شیشه چگونه است وبشر چگونه با شیشه آشنا شد ؟ شیشه ها چگونه ساخته میشوند ؟ شیشه های مختلف چه خصوصیاتی دارند آشنا هستیم . در این قسمت به معرفی شیشه‌ها میپردازیم . سعی میکنیم زوایای پنهان تر شیشه که کمتر به آن پرداخته میشود را معرفی میکنیم .

خصوصیات شیشه

شیشه سکوریت لمینت – شیشه حالتی از ماده است که از سرد شدن سریع و آنی ، شکل مذاب آن به وجود میاید . این فرآیند مشابه به فرآیند کریستالی است . اما باید توجه کنیم که شیشه ها و بلورها( از جمله کریستال ها ) خصوصیات فیزیکی متفاوتی دارند . شیشه ها جز جامدات آمورف هستند و کریستالی نیستند . مهمترین تفاوت شیشه و کریستال در ساختار این است که بلورها ساختار اتمی کاملا منظم بلند برد و کوتاه برد( هم در سطح اتمی و هم در سطح مولکولی ) دارند . شیشه ها اما فقط نظم کوتاه بُرد و در سطوح اتمی نظم دارند و در سطح مولوکلی بی نظم تر هستند . شیشه ها از مواد مختلفی ساخته میشوند و نمیتوان یک ماده مشخص را نام برد . از جمله موادی که برای ساخت شیشه استفاده میشوند میتوان به : 1- سیلیکا (سیلیسیم دی اکسید) – 2- آبسیدین 3 – آلومینیوم دی اکسید – آهک سوددار و … نام برد

شیشه سکوریت لمینت

تاریخچه شیشه

شیشه سکوریت لمینت – وقتی به انسان های چند هزار سال پیش فکر میکنیم تصورمان یک زندگی ابتدایی است . این تصور مشخصا صحیح است اما دقیق نیست . در واقع بر خلاف ذهنیت اکثر ما انسان های این دوره با خصوصیات فلزات مختلف آشنا بودند . در این دوره ها حتی انسان های کارگاه های ابزار سازی داشتند . در قسمت قبل راجب نحوه ایجاد حالت شیشه‌ای گفتیم گاهی در طبیعت این اتفاق رخ میدهد . اولین آشنایی انسان ها نیز همین شیشه ها بودند . در دوره پایانی نوسنگی و عصر مس انسان‌ها متوجه شدند که در کوره ها به طور اتفاقی ماده ای شفاف به وجود آمده است . این آغاز داستان انسان با شیشه بود .

شیشه سکوریت لمینت

بعد از این تلاش برای ساخت شیشه های بهتر و آشنایی بیشتر با خصوصیات شیشه ها آغاز شد . در دوره باستان این پیشرفت ها بیشتر شد و شیشه وارد معماری داخلی شدند . اما در دوره میانه و به خصوص در معماری اسلامی از شیشه های رنگی برای تزیین و به عنوان پنجره استفاده شد . این شکل به زودی به وارد معماری اروپایی شد . در دوره های جدیدتر شیشه های بهبودیافته تر تولید شد و حال امروزه حتی از نماهای تمام شیشه ای استفاده میشود .

شیشه سکوریت چگونه ساخته میشود

شیشه سکوریت لمینت – در قسمت های گذشته گفتیم که برای ایجاد حالت شیشه ای ابتدا ماده را درون کوره تا دمای خیلی بالا هدایت میکنند . این کار درون کوره های مخصوص انجام میشود . هنگامی که ماده حسابی داغ شد و حالت نرمی پیدا کرد آن را به شکل خیلی سریع و ناگهانی و با استفاده از هوای سرد ، سرد میکنند . لازم است که از دو هر دو طرف شیشه به آن سرما داده شود . اینکار باعث مشود که دو طرف شیشه زودتر از مرکز شیشه سرد بشوند و استحکام شیشه افزایش میکنند . به این دلیل است که به هنگام شکسته شدن ، شیشه سکوریت به حالت کریستالی درمیاید و مانند شیشه های معمولی چند تکه نمیشود و به تکه های خیلی ریز و کم خطرتر تبدیل میشود .

شیشه سکوریت لمینت
نمای تمام شیشه‌ای زیبا

تاریخچه شیشه سکوریت

شیشه سکوریت لمینت ، شیشه سکوریت نخستین بار در سال 1874 در پاریس فرانسه توسط آلفرد رویر دانشمند فرانسوی ساخته شد . در همین سال در انگلستان ثبت شد . رویر برای ساخت شیشه سکوریت از نوعی دستگاه به نام حمام بخار گریس استفاده کرد و شیشه را تقریبا ذوب کرد . سه سال بعد از این دانشمند آلمانی به نام فریدریش زیمنس شیشه سکوریتی جدیدتر ساخت . این شیشه که شیشه زمینس نامیده میشود مرحله خنک سازی درون قالب های خنک استفاده شد . ساخت شیشه سکوریت بعد از این و در قرن 20 و به خصوص قرن 21 بهبود یافته تر شد .

شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت در صنعت ساختمان

شیشه سکوریت لمینت – بر همه روشن است که شیشه ها جزیی مهم از ساختمان هستند . بدون شک صنعت ساختمان سازی یکی از صنایعی بوده است که همیشه نیازمند و خواهان شیشه های بهبود یافته بوده است . به طور کلی شیشه سکوریت در بخش های مختلف ساختمان به کار میاید یکی از این مکان ها پنجره های سرتاسری هستند . با توجه به اهمیت ایمنی شیشه سکوریت برای پنجره های سرتاسری نسبت به پنجره های معمولی مناسب تر هستند .

شیشه سکوریت برای درب های شیشه ای نیز به کار میرود . با توجه به بزرگ بودن این درب ها استفاده از این شیشه ها بسیار بهتر است نسبت به شیشه های معمولی . همچنین از شیشه سکوریت به عنوان درهای کشویی ، گاهی در آسانسور و مکان های نزدیک استخر استفاده میشوند . از شیشه سکوریت همچنین به عنوان قاب دوش و رومیزی های شیشه ای و شیشه های کابینت و یا شیشه های شومینه استفاده میشود .

شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت در صنایع غذایی

شیشه سکوریت لمینت – از شیشه سکوریت برای ساخت لیوان ها استفده میشود . در کشورهای اروپایی از ظروف ساخته شده با شیشه سکوریت در رستوران ها و هتل ها و اماکن عمومی استفاده میشود .

شیشه سکوریت در صنعت خودروسازی

شیشه سکوریت لمینت ، به حداقل رساندن خسارت ناشی از تصادف بین خودرو ها به ایمنی بیشتر شیشه های خودرو نیاز دارد . از شیشه سکوریت به عنوان شیشه جانبی و شیشه پشتی برخی خودرو ها استفاده میشود . برای شیشه جلویی بیشتر از شیشه‌ای به نام شیشه لمینت استفاده میشود . در قسمت های بعدی به این شیشه نیز خواهیم پرداخت .

شیشه سکوریت لمینت
نحوه کاهش آسیب خودرو با استفاده از شیشه سکوریت(شیشه حرارت داده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو