Home
شیشه رفلکس طلایی

شیشه رفلکس طلایی

با آغاز دوران مدرنیته تحول خیلی زیادی در معماری شکل گرفت . ساختمان ها به مرور از شکل صلب و کالبدی خود خارج شدند . در ساختمان ها، از پنجره های بیشتر و شیشه که مفهوم شفافیت رو در دل خود داشتن، استفاده می‌شد . این تغییر رفته رفته به حدی رسید که ما امروزه در شهرهای بزرگ دنیا، شاهد برج‌ها و ساختمون‌های تمام شیشه ای هستیم . امروزه شیشه به عنوان یکی از پر مصرف ترین متریال های موجود در بازار شناخته میشه . لذا روز به روز شاهد انوع مختلفی از شیشه هستیم که متناسب با نیازهای مختلف، عرضه می گردن. یکی از این شیشه ها، شیشه های رفلکس هستن که مخصوص برای نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرن.

استفاده از شیشه در نمای ساختمون‌ها به صورت تمام شیشه ای و یا برای درب ها پنجره ها موجب میشه نور و گرمای زیادی وارد محیط بشه . شیشه های رفلکس با بازتاب پرتو های خورشید مانع از ورود 100 % نور خورشید به داخل محیط و گرم شدن فضا می‌شن . با گسترش نمای سنگی و استفاده از فلزها و سنگ‌هایی با تنالیته کرم، بژ، طلایی، قهوه ای و … ، شیشه رفلکس طلایی به یکی از پر فروش ترین شیشه های رفلکس در سال های اخیر تبدیل گردیده اس.

در این مقاله به بررسی خاستگاه شیشه رفلکس و سپس شیشه رفلکس طلایی می‌پردازیم . با ما همراه باشین .

بیشتر بخونین : شیشه رفلکس چیه ؟

شیشه در معماری به عنوان یک عنصر مدرن

شیشه رفلکس طلایی

شیشه در معماری جایگاه ویژه ای داره . در معماری قدیمی ایرانی اکثر خانه ها به صورت برونگرا بودن . برونگرایی خونه ها به این معنا بود که در اونا حیاط مرکزی وجود داشت و تمامی پنجره ها به این حیاط باز می‌شدن . لذا اکثر پنجره‌ها که محرمیت رو به همراه داشتن در این فضا به شکل قدی و یا در بودن . این پنجره ها حجم زیادی از شیشه رو به خود اختصاص می دادن . همچنین در بسیاری از شهر های ایران از شیشه های رنگی برای پنجره ها و درب ها استفاده میشد .

معمار ها همواره از شیشه برای باز شوها، انتقال نور به داخل خانه و استفاده از منظره بیرون استفاده می کردن . همچنین در بسیاری از بناهای ارزشمند قدیمی نیز شیشه به عنوان یک عنصر مجلل مورد استفاده قرار می گرفته اس . به شکلی که ما در کلیسا های قرون وسطی شاهد شیشه کاری های فوق‌العاده زیبایی هستیم . تمامی این شیشه ها ، از نوع شیشه های معمولی بودن که در بهترین حالت، در رنگ های مختلف به کار گرفته می‌شدن .

معایب استفاده از شیشه معمولی در نمای ساختمون ها

با استفاده روزافزون شیشه به عنوان متریال اصلی نما، کم کم مشکلاتی به وجود اومد . شیشه ها تمامی نور خورشید را به داخل فضا عبور می‌دونن . این نور مشکلات زیادی از قبیل چشم زدگی ، ورود حجم زیادی از حرارت به داخل فضا و … ایجاد میکرد . لذا طراحان به فکر افتادند تا این مشکلات را حل کنن . زیرا استفاده از شیشه به عنوان یک عنصر بسیار ضروری در نمای ساختمان ها و درب و پنجره ها اجتناب ناپذیر بود . در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که شیشه های معمولی را عنصری نا کارامد در نمای ساختمان ها و درب و پنجره هایی که در معرض تابش خورشید قرار دارن معرفی می‌کنه .

چرا شیشه های معمولی مناسب نیستن

شیشه های معمولی در واقع هیچ لایه ی بازتاب کننده ای برای نور خورشید ندارن . این شیشه ها به بیشترین میزان نور خورشید رو از خود عبور میدن . نور خورشید پس از عبور از شیشه ، طول موج امواجش تغییر می‌کنن . به شکلی که دیگر قادر به عبور از شیشه نخواهند بود . این اشعه های وارد شده به فضای داخلی به صورت محبوس در فضا می‌مونه که باعث بروز مشکلات زیادی میشن .

1.چشم زدگی

چشم زدگی علاوه بر تابش مستقیم نور خورشید و عبور مستقیم اون از شیشه ها ، در اثر انعکاس با سطوح داخلی نیز ایجاد می شد. به شکلی که میزان چشم زدگی در فضاهای با شیشه زیاد چندان با فضای بیرونی تفاوتی نداشت . به حدی که افراد برای مراقبت از چشم‌هاشون مجبور به استفاده از عینک آفتابی می‌شدن .

2.عدم وجود محرمیت

شفافیت بیش از حد این شیشه ها تمام محرمیت مورد نیاز برای فضاهای داخلی را در طول شبانه روز از بین برده بود . به شکلی در فضاهای داخلی خانه ها نیاز به استفاده از پرده های سرتاسری بود، که اصلا به صرفه نبودن . در فضاهای اداره جات نیز این شفافیت بیش از حد تمرکز کارمندان رو از بین می‌برد و عابرین می‌تونستن از کار اونا سرک بکشن که شرکت های بزرگ با ضریب امنیتی بسیار از این مسئله گله‌مند بودن .

3.گرمای بیش از حد

عبور نور خورشید از شیشه ها ، طول موج امواج رو تغییر میدن ، به شکلی که امواج وارد شده به فضا های داخلی دیگر قادر به خروج نخواهند بود . لذا این امواج حبس شده در فضاهای داخلی به مرور افزایش پیدا می‌کنن و درجه حرارت بسیار بالایی رو در محیط ایجاد می‌کنن .

4.مصرف بالای برق

با محبوس شدن دمای بالا داخل فضاها ، افراد می بایست زمان زیادی از دستگاه های تبادل دما برای خنک شدن محیط استفاده کنن. تبادل حرارت که می بایست به صورت مداوم صورت می‌گرفت باعث مصرف زیاد برق شده بود .

ظهور شیشه رفلکس

شیشه رفلکس طلایی

استفاده روزافزون از شیشه در ساختمان ها و مشکلات بسیار زیادی که شیشه های معمولی به وجود آورده بودن . باعث شد تا تولید کنندگان شیشه به فکر راه حلی برای آن ها باشن . شیشه رفلکس به عنوان یک نوع شیشه جدید که تا حد بسیار زیادی مشکلات شیشه های معمولی رو تعدیل می کرد ، به بازار عرضه شد.

در ساخت این شیشه از آلیاژ‌‌ فلزات استفاده شده که باعث تغییر در خواص شیشه شده و سطح آن با یک پوشش منعکس کننده‌ی نور و حرارت پوشونده می‌شه . این لایه در برابر طیف های مشخصی از امواج خورشید ، از خود خاصیت بازتاب شوندگی نشان می ده . این خاصیت از ورود این امواج به داخل فضا ها جلوگیری کرده و تا حد زیادی نور طبیعی رو وارد فضا می‌کنن . این خاصیت باعث میشه تا مشکلات گفته شده از قبیل چشم زدگی و یا بالا رفتن دمای محیط ، تا حد زیادی قابل کنترل باشن . لذا امروزه می بایست در تمامی ساختمان ها از شیشه های رفلکس برای کنترل حرارت و محرمیت استفاده بشه .

مزایای استفاده از شیشه رفلکس

شیشه رفلکس طلایی

محرمیت

شیشه رفلکس علاوه بر کنترل مشکلات شیشه معمولی یک مزیت بسیار جالب دیگر نیز داره. ایجاد محرمیت با استفاده از شیشه رفلکس که برای ما ایرانیان به واسطه فرهنگ و دینمان حائز اهمیت اس ، یکی دیگر از مزایای شیشه رفلکس هست. عملکرد شیشه رفلکس به این شکله ، که در هر طرف شیشه که نور بیشتری وجود داشته باشه ، آن طرف شیشه به صورت آینه ای عمل می‌کنه . این خاصیت شیشه رفلکس باعث شده اس که ما در طول روز که نور بیرون بیشتر هست دید به فضای داخلی رو نداشته باشیم . و از طرفی در شب‌ها که نور فضای داخلی بیشتر هست در قسمت‌های داخلی، شیشه ها به شکل آینه عمل کنن . که این ویژگی باعث ایجاد محرمیت ، در فضاهای داخلی میشه .

تعدیل دمای شب و روز

از دیگر مزایای این آینه ای شدن شیشه ها ، کمک به حفظ دمای محیط هست . در روز ، این شیشه ها از ورود 100% ای حرارت خورشید به داخل فضا ها جلو گیری می‌کنن که نقش به سزایی در گرم نشدن فضای داخلی در فصل های گرم سال خواهد داشت . در عوض ، در شب ها که میانگین دما پایین‌تر هست ، این شیشه ها از خروج دما جلوگیری می‌کنن . این عملکرد باعث تعدیل دمای شب و روز میشه . که در ساختمان‌های سبز به وفور استفاده می گرده .

شیشه رفلکس چگونه به محیط زیست کمک می‌کنه؟

شیشه رفلکس طلایی

استفاده بیش از حد از شیشه های معمولی ، حرارت بسیار زیادی رو به فضا های داخلی وارد می‌کردن. لذا در فصول گرم سال افراد مجبور به استفاده زیادی از انواع دستگاه های تبادل حرارت و کولر برای خنک کردن فضا ها می شدن . از طرفی ضخامت پایین این شیشه ها و عبور مداوم اشعه های خورشید ، به‌صورت مداوم هوای خنک شده رو گرم می کرد، به شکلی که این دستگاه ها باید به صورت مداوم و حتی پس از غروب خورشید نیز روشن می‌موندن . استفاده از کولرها در مدت زمان طولانی و در تعداد زیاد باعث اتلاف حجم زیادی از نیروی برق و در ادامه ی آن هدر رفت انرژی می‌شد .

یکی از مهم ترین تحولات اخیر در معماری ، ساخت خانه های سبز هست . این خانه ها نه تنها از هدر رفت انرژی جلو گیر می‌کنن. بلکه در برخی موارد نیز خود به عنوان مولد عمل می‌کنن . در مبحث ساخت ساختمان های سبز ، استفاده از شیشه های رفلکس ، یکی از متریال های مجبوب معماران محسوب می‌شدن.

شیشه های رفلکس در انواع رنگ ها

شیشه رفلکس طلایی

شیشه های رفلکس در رنگ های بسیار زیادی عرضه می‌شن. همان طور که پیش‌تر گفته شد شیشه رفلکس دارای یک لایه نازک لعاب فلزی هست . بسته به نوع فلز رنگ آن نیز دچار تغییر میشه . این رنگ ها عبارت اند از:

  • رفلکس آبی کلاسیک
  • رفلکس طلایی
  • رفلکس خاکستری
  • رفلکس مسی
  • رفلکس سبز
  • رفلکس نقره‌ای
  • رفلکس برنزی
  • رفلکس دودی

تقریبا تمامی این رنگ ها نور خورشید را تا 61% و گرمای اونو تا 63% عبور میدن . رفلکس نقره ای یا رفلکس سوپر سیلور به نسبت بقیه رنگ ها، بالاترین میزان انتقال نور رو داره.

انواع شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس طلایی کمپانی فرکو در دو مدل نرمال و سوپر تولید میشه . شیشه های سکوریت نرمال دارای 30 آلیاژ هستن ، در حالیکه شیشه های سوپر از 50% آلیاژ آینه ای تشکیل می‌شه . افراد عابر به نسبت میزان آینه ای بودن می‌تونن تصویر خود رو با شفافیت بیشتر و یا کمتری ببینه . در مدل های معمولی تصویر به وضوح مدل سوپر نیست .

همچنین شیشه های رفلکس در مدل های مختلف تخت، خم و سکویت تولید می‌شه و در انواع تک جداره ، دو جداره و سه جداره نصب می گردن .

شیشه رفلکس چند جداره

شیشه های رفلکس دو جداره و بیشتر، از یک شیشه فلوت و یک شیشه رفلکس در کنار هم تولید می‌شن . معمولا لایه درونی را از شیشه ساده و لایه بیرونی تر را از شیشه رفلکس استفاده می‌کنن تا بتونن اشعه‌های مضر نور خورشید رو در همون ابتدایی‌ترین لایه بازتاب کنن . و از ورود اون به لایه های بعدی جلو گیری بشه . این لایه ها توسط اسپیسر ها با فاصله از هم قرار داده می‌شنه . این فاصله را می توان با هوای معمولی و یا گاز اوزون پر کرد .لایه های میانی هوا همانند یک لایه عایق حرارتی عمل می کنند که از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنن .

نصب شیشه رفلکس چند جداره

برای نصب شیشه های رفلکس چند جداره می بایست از افراد کارشناس کمک گرفت و حتما زیر نظر این افراد انجام بشه. این شیشه ها با چند لایه شیشه که از دو لایه تا چند لایه رو شامل میشه تشکیل می‌شن . در میان لایه های شیشه ،یک لایه هوا قرار داره که به عنوان عایق حرارتی عمل میکنه . این کار توسط اسپیسر ها انجام می‌شه. اسپیسر ها شیشه ها رو با فاصله کمی از یکدیگر نگاه می‌دارن . در برخی از شیشه ها یان فاصله با گاز اوزون پر می‌شن که عملکرد به مراتب مؤثر تری به نسبت مدل هایی که با هوای معمولی پر میشن ، دارن. قیمت نصب این شیشه ها بالاتر از نصب شیشه های معمولی هست زیرا به دقت و تخصص بالاتری نیاز داره.

مزایای شیشه رفلکس چند جداره

شیشه رفلکس چند جداره طلایی

مزایای شیشه رفلکس پیش‌تر گفته شد . شیشه های رفلکس برای کنترل عبور گرما به داخل خانه برای فصول گرم سال بسیار مؤثر عمل می‌کنن. ولی در فصل های سرد سال چه باید کرد ؟ شیشه های چند جداره با ایجاد لایه ای هوا در بین لایه های شیشه به عنوان عایق حرارتی عمل کرده و از انتقال حرارت -هم گرما و هم سرما- جلوگیری می‌کنن . لذا ما نه تبادل ناخواسته ای از بیرون به داخل خانه خواهیم داشت . و نه حرارت داخل خانه در فصول سرد سال به بیرون تلف میشه .

لذا شیشه رفلکس چند جداره، گزینه بسیار موثرتری به نسبت شیشه رفلکس تک جداره و یا شیشه معمولی چند جداره خواهد بود. کمپانی فرکو با تولید بهترین و با کیفیت ترین شیشه ها ، به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا در خانه های خود آسایش حرارتی رو ایجاد کنین . برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش با مشاوران فرکو تماس حاصل فرمایین .

هنگام سفارش شیشه رفلکس باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

ضخامت

ضخامت شیشه رفلکس متناسب با مساحت مورد استفاده و نوع قابدرب ها و پنجره ها متفاوته . که مشاوران فرکو پس از بررسی نکات تاثیر گذار در ضخامت ، ضخامت مورد نیاز پنجره های شما رو محاسبه می‌کنن.

فرم

شیشه رفلکس در انوع فرم تخت و کرو تولید می‌شن . این شیشه ها متناسب با نوع فریم و یا فریم لس بودن اونا ، مدل های متنوعی دارن که در این میان، می توان به شیشه اسپایدر نیز اشاره کرد . شیشه اسپایدر نوعی از شیشه های فریم لس هستن که برای نما های تمام شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرن .

نوع شیشه رفلکس

استفاده از شیشه متناسب با نوع کاربرد اون اهمیت بسیار زیادی داره . به طور مثال اگر برای نمای تمام شیشه بخوایم از شیشه رفلکس استفاده کنیم . می بایست شیشه ای را انتخاب کنیم که مقاومت کافی رو در برابر نیرو های عمودی و جانبی داشته باشه . نیرو های عمولی که ناشی از وزن سقف ها ، نوسانات عمودی زلزله و وزن خود شیشه ممکنه از در قسمت های میانی شیشه بار زیادی وارد کنن که موجب شکست اون بشه . همچنین نیرو های افقی که نیروی باد و نوسانات افقی زلزله است نیز ممکنه باعث ایجاد ترک در شیشه ها و یا شکستن اونا بشه .

همچنین شیشه به عنوان یک عنصر بیرونی ، اختلاف دمای شدیدی رو تحمل می‌کنه . لذا می بایست برای انتخاب شیشه مد نظر تمامی نکات رو مورد توجه قرار داد و شیشه ی مناسب رو انتخاب کرد . معمولا بار های جانبی و عمودی به وسیله فریم ها و یا ضخامت شیشه و همچنین استفاده از شیشه های سکوریت و لمینت قابل حل هست. همچنین شیشه های سکوریت و لمینت در برابر اختلاف دمای شدید نیز مقاوم هستن.

شیشه های رفلکس در انواع متنوعی عرضه میشن . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع شیشه به این صفحه مراجعه کنین.

رنگ

شیشه رفلکس طلایی

در هنگام انتخاب رنگ ، باید عوامل محیطی زیادی مورد بررسی قرار بگیرن. که مهم ترین اونا رعایت هارمونی رنگ های محیطی با شیشه مورد نظر هست . لذا شیشه های رفلکس در رنگ های متنوعی ارائه میشن تا بتونن پاسخگوی انواع سلیقه ها و طراحی ها باشن . شیشه رفلکس طلایی یکی بهترین همخوانی ها رو با طبیعت اطراف ساختمان ایجاد می کنه زیرا تداعی کننده نور خورشید هست . چنانکه هنگام تابش نور خورشید بر روی شیشه رفلکس با رنگ های دیگر نیز این رنگ ها کمی به زرد و تنالیژه طلایی شباهت پیدا می‌کنن .

بیشتر بخونین : شیشه های رنگی دکوراتیو

چرا باید در انتخاب رنگ شیشه رفلکس دقت زیادی به خرج داد

؟

یکی از مهم ترین مباحث در خرید شیشه رفلکس ، انتخاب رنگ این شیشه هاست . از آن جایی که این شیشه بیشتر در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیره ، توجه به عوامل محیطی بسیار مهمه. فریم های پنجره ها ، نوع فریم ها ، فرم های استفاده شده در نمای ساختمان و متریال به کار رفته در اون همگی در انتخاب رنگ شیشه تاثیر گزار هستن .

یکی دیگر از عوامل حائز اهمیت ، خاصیت آینه شدن این شیشه هاست . به شکلی در طول روز میتوان تصویر ساختمان های اطراف رو در این شیشه ها مشاهده کرد . این نکته که بیشتر در مورد نما های تمام شیشه کاربرد داره ، باعث میشه که دقت بیشتری هنگام انتخاب رنگ داشته باشیم. همچنین ساختمان های تمام شیشه به عنوان یک حجم شیشه ای جلوه خاصی به شهر می‌بخشن. که در صورت عدم هماهنگی با اون می‌تونه بسیار جلوه ی بدی داشته باشه .

برای مطالعه در مورد شیشه های رنگی به این صفحه مراجعه کنین .

شیشه رفلکس طلایی ، یکی از محبوب ترین رنگ‌ها در سراسر دنیا

شیشه رفلکس طلایی

در سال‌های اخیر ، طراحان توجه زیادی بر روی رنگ های طلایی داشتن . این رنگ در انواع مات و براق بسیار در دکوراسیون داخلی و همچنین نمای ساختمون ها مورد استفاده قرار می‌گیره. رنگ طلایی به عنوان یک رنگ لوکس ، شکوه ویژه ای دارد و استفاده از اون در فضای داخلی و باز ، جلوه خاصی به فضا می بخشه. با گسترش الگوی زندگی مینیمال و دوری از تجمل ، انتظار می رفت استفاده از رنگ طلایی در طراحی ها کاهش پیدا کنه. اما این اتفاق نیفتاد. استفاده از این رنگ حتی بر روی سطوحی که دارای تزیینات نیستن و سادگی خود رو حفظ کردن نیز مفهوم تازه ای از شکوه به میان میاره. به شکلی که حتی رنگ های جدیدی مانند رز گلد نیز به دنیا عرضه شدن .

گسترش استفاده از سنگ‌های کرم در نمای ساختمان ها نیز از این قاعده مستثنی نیست . رنگ طلایی که در ارتباط بسیار زیبایی با سایر رنگ ها قرار می‌گیره . شیشه رفلکس طلایی می تواند نمای بسیار زیبا و لوکسی رو برای ساختمون‌های شما به ارمغان آورد .

شیشه رفلکس طلایی برای استفاده در چه فضاهایی کاربرد داره ؟

شیشه رفلکس طلایی

با توجه به قانون نظام مهندسی در سال های اخیر ، ساختمان‌هایی که شیشه های اونا از نوع رفلکس نباشن ، یعنی به داخل خانه دید ایجاد کنن در پایان کار مجوز نمی‌گیرن . لذا استفاده از شیشه رفلکس در تمامی قسمت هایی که از شیشه استفاده میشه قابل اجرا هستن . پنجره ها، درب های شیشه ای، راهروهای شیشه ای ، راه پله و حتی در تمامی قسمت های نما به عنوان نمای تمام شیشه نیز می توان از شیشه رفلکس استفاده کرد . رنگ طلایی به سادگی در کنار رنگ های دیگر خواهد نشست و به اونا جلوه زیبایی میده . این رنگ بالاخص در نماهایی که از سنگ‌های کرم رنگ و یا رومی استفاده می کنن، زیبا جلوه می‌کنه .

آیا به جز نمای معماری از شیشه رفلکس طلایی در فضاهای دیگر هم می توان استفاده کرد ؟

بله . شیشه های رفلکس در تمامی فضاهایی که مسئله محرمیت و یا تبادل انرژی اهمیت داشته باشه، قابل استفاده هست. در برخی از قسمت‌های دیگر خانه ها مثل فضا های نیمه باز بالکن ها و یا محوطه نیز می توان از این شیشه ها استفاده کرد . و جلوه خاصی به فضا بخشید . همچنین از این شیشه ها در فضا های امنیتی مثل اتاق اعتراف نیز استفاده می شه . در این اتاق نور بیشتری نسبت به اتاق های اطراف وجود داره . لذا فردی که داخل این اتاق هست افراد دیگر رو نمی‌بینه ولی اونا او رو می بینن .

خرید شیشه رفلکس طلایی

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش شیشه رفلکس و یا شیشه رفلکس طلایی با مشاوران ما تماس بگیرین . کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه های رفلکس و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین .

همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایین .

آدرس: تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

4 پاسخ

    1. با سلام ، هزینه شیشه رفلکس متناسب با تعداد جداره ها ، نوع شیشه انتخابی ، و مساحت شیشه متفاوت می باشد . برای اطلاع از قیمت دقیق با کارشناسان فرکو تماس حاصل فرمایید . کارشناسان فرکو پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز قیمت دقیق را برای شما محاسبه خواهند کرد . تلفن تماس : 02188068352

    1. با سلام ، محمدرضای عزیز متوجه منظورتون از شیشه برای برج نشدم . اگر منظور شما شیشه های رفلکس سکوریت و یا لیمنت برای نمای برج ها و در مساحت زیاد می باشد ، بله کمپانی فرکو آماده ارائه خدمات در مساحت زیاد و انواع شیشه ها می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو