Home
شیشه رنگی

شیشه رنگی چیست

شیشه رنگی چیست ، شیشه های رنگی زیادی دیدین که استفاده‌های متفاوتی داشتن، از بطری های شیشه ای تا پنجره های مسجد. شیشه های رنگی به دلیل زیبایی ، ساخت و دوام از هزاره پیش تولید شده و کارایی داره. اما شیشه های رنگی از چه چیزی ساخته می‌شن؟ در زیر یک بحث کوتاه در مورد شیشه های رنگی و پروژه هایی که دوست داریم با اون ایجاد کنیم ارائه شده .در ادامه مطلب می خوایم به موضوع شیشه رنگی چیست بپردازیم.

شیشه رنگی چگونه تولید میشه

معمولاً از ما می پرسن که شیشه رنگی چیست و چگونه رنگ می‌گیره. شیشه ای که ما استفاده می کنیم در رنگ های خاصی ساخته شده . از طریق فرآیند تولید “رنگ آمیزی” میشه ، نه با رنگ آمیزی پس از اون. شیشه شفاف از ماسه سیلیس و سایر مواد تشکیل شده تا وضوح ، دمای ذوب و مقاومت مناسب رو در اون ایجاد کنه.

شیشه رنگی چیست ؟شیشه با افزودن اکسیدهای فلزی یا پودرهای فلزی به شیشه مذاب رنگ می‌شه. بسته به فلز ، شیشه رنگ خاصی به خود می گیره. شاید شما شیشه های “آبی کبالت” رو دیده باشین ، بله ، این رنگ از افزودن کبالت حاصل می شه. اکسیدهای مس نیز شیشه رو به رنگ آبی تا سبز مایل به آبی در میارن. گوگرد و کادمیوم زرد می‌شن. اکسیدهای آهن باعث ایجاد سبز و قهوه ای می‌شن. قلع سفید تولید می‌کنه. کروم سبزهای زمرد تولید می‌کنه. در اوایل تولید شیشه ، نادرترین رنگ قرمز بود. این بدان دلیل هست که رنگ قرمز به بیشترین هزینه مواد افزودنی – طلا نیاز داره. امروزه ، شیمیدانان مواد دیگری نیز پیدا کردن که قرمز تولید می‌کنه ، اما در شیشه های رنگی بسیار عتیقه ، شیشه قرمز زیادی مشاهده نخواهید کرد.

شیشه رنگی

تاریخچه شیشه رنگی

تاریخچه بسیاری از شیشه های رنگی با داستان پلینی در مورد کشف تصادفی شیشه توسط ملوانان فنیقی آغاز می‌شه. این افسانه از دریانوردان غرق شده ای حکایت داره که قابلمه‌های پخت و پز خود رو در بلوک های نترون (نوشابه) از محموله های خود قرار میدن و سپس در ساحل زیر اون آتش می‌سوزانن. صبح ، گرمای آتش مخلوط شن و سودا رو ذوب کرده بود. جرم حاصل از اون خنک شده و به شیشه تبدیل شده بود. امروز ، تصور می‌شه که پلینی – اگرچه در جمع‌آوری مواد پرانرژی اس – از نظر علمی چندان قابل اعتماد نبود. به احتمال زیاد سفالگران مصری یا بین‌النهرین هنگام شلیک شناورهای خود به طور اتفاقی شیشه رو کشف کردن.

قدیمی ترین شیشه های ساخته شده بشر به صورت مهره های مصری از سال 2750 تا 2625 قبل از میلاد هست. صنعتگران این مهره ها رو با پیچاندن یک رشته نازک از شیشه مذاب در اطراف یک هسته رس قابل جدا شدن ، ساختن. این لیوان مات و بسیار گرانبهاست.

شواهد شیشه های رنگی به دوران امپراتوری روم باستان برمی‌گرده، زمانی که صنعتگر شروع به استفاده از شیشه های رنگی برای تولید ظروف تزئینی کرد. در حالی که تعداد کمی از شیشه های رنگ آمیزی کاملاً درایت از این دوره وجود داره، جام لیکورگوس نشون میده. این رویه از اوایل قرن چهارم ظهور کرده .

جام لیکورگوس لیوان نوشیدنی تزئینی اس که از شیشه دو رنگ ساخته شده . واسطه ای که بسته به جهت نور تغییر رنگ میده. هنگامی که از داخل روشن میشه ، فنجان درخشش قرمز ایجاد میکنه. وقتی از بیرون روشن بشه ، دارای ظاهری سبز مات هست.

مواردی که در قیمت شیشه رنگی شما تاثیر گذار هست

  • ضخامت شیشه
  • نوع رنگ شیشه
  • کیفیت شیشه
  • ابعاد شیشه
  • ابعاد میز مورد نظر : هر چه شیشه بیشتری استفاده بشه مسلما قیمت اون نیز بیشتر میشه . ولی فقط ابعاد شیشه مهم نیس و کیفیت و جنس شیشه نقش زیادی بر قیمت شیشه مشجور داره.
  • ضخامت شیشه(6 میل ،8 میل،10 میل تا 20 میل) : هر چه ضخامت شیشه مشجور بیشتر قیمت اون نیز بالاتر می‌بره. البته در همه موارد اینطور نیس و بعضی جاها بر عکس این موضوع عمل میکنه. و ظرافت شیشه مشجر مهم تر هست.

ضخامت شیشه از 6 میل تا 20 میل در کارگاه فرکو تولید و به فرو ش گزاشته میشه و هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشه مقاومت شیشه هم بیشتر هست . و همه نوع رنگ هایی مثل : ابی ، دودی ، قرمز و …. تولید میشه . کیفیت بیشترین تاثیر رو در قیمت داره و تولیدی فرکو بهترین کیفیت رو تولید و یا بهترین قیمت به شما میده .

شیشه رنگی چیست و ضد انواع های رنگی ضد خش شیشه هایی هستن که بسیار مقاوم هستن و برای پنجره ها بیشتر استفاده میشه . و این نوع شیشه ها در فرکو بسیار تولیدی زیادی داره . این نوع شیشه ها در شیشه رنگی مات هم ساخته میشن .معمولا از این شیشه ها در رستوران ها و کافی شاپ ها که در سطح اونا زیاد وسایل و اشیا جا به جا می‌شن مورد استفاده قرار می گیرن.

انواع شیشه رنگی

  • شیشه رنگی مات
  • شیشه رنگی هوشمند
  • شیشه رنگی کلاسیک
  • شیشه رنگی دکوراتیو
شیشه رنگی
شیشه رنگی

شیشه رنگی هوشمند

شیشه رنگی هوشمند با یک کنترل یا همو ریموت کار میکنه که اگر هر رنگی بخواید شیشه به همون رنگ تغیر پیدا میکنه. و اگر برق کار نکنه این نوع شیشه هم کار نمی‌کنه .

شیشه هوشمنداین نوع شیشه ها برای زیبا نشون دادن دکور و خونه اس که بسیار پیشرفته کلاسیک هست. شیشه هوشمند با استفاده از فناوری و مدل های جدید این امکان رو به وجود اورده که بتوان شیشه های که نور رو جذب میکنه کنترل کرد.برای مثال میشه شیشه هایی که انرژی افتاب در خود نگه میدارن رو گفت. تقریبا میتوان گفت که یک سوم انرژی و دکور خانه به شیشه ها ، میز ها ، پنجره ها بستگی داره . برای کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها در فصل های گرم و سرد در حال حاضر بر روی پنجره ها متمرکز شدن.

و این مشکل رو کارگاه فرکو برای شما درست میکنه . بررسی هایی زیادی در باره انرژی و نور خونه شده اس که می‌توان اونو به کمک شیشه های رنگی هوشمند بر طرف کرد. شیشه های هوشمند این کار رو انجام داده و میدن . شیشه های هوشمند در پنجره ها و آینه ها این مشکل رو بر طرف می‌کنن و خونه شما بسیار زیبا و پر نور میشه .

شیشه رنگی
انواع شیشه های رنگی

شیشه رنگی مات

این نوع شیشه در ضخامت ها 6 میل 8 میل 10 میل 12 میل 14 میل 16 میل 18 میل و 20 میل تولید میشه . این نوع شیشه های رنگی بسیار زیبا وکلاسیک هست و به دلیل طراحی خاص خود باعث حفظ حریم شخصی خونه و محیطی که از این شیشه ها استفاده می‌کنین بشه.البته این شیشه ها نمی‌تونن نور خورشید رو به خوبی عبور بدن. شما می‌تونین با ثبت نام این شیشه رنگی مات رو سفارش بدین و با هر سلیقه که می‌خواید این شیشه ها رو تحویل بگیرین .

سفارش محصولات فرکو

اگر به دنبال شیشه ها و آینه های با کیفیت و دارای طرح های بسیار زیاد هستین. انتخاب فرکو قطعا گزینه خوبی برای شماست.این شرکت با سابقه طولانی تونسته همیشه بیشترین کیفیت رو با کمترین قیمت به شما هدیه بده.

برای دیدن محصولات فرکو و همچنین اطلاع از قیمت شیشه مشجر و بقیه کالا ها می‌تونین پیج اینستاگرام مجموعه فرکو رو دنبال کنین.

و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل بفرمایید 02188068352 09101767773

شیشه رنگی
شیشه رنگی

آدرس :تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو