Home
فرق پنجره دوجداره با معمولی

فرق پنجره دوجداره با معمولی

اگر در خونه‌ای قدیمی با پنجره‌های تک جداره اصلی زندگی می‌کنی ، ممکنه از خودت بپرسی که آیا این پنجره‌ها برای خونه شما ضرر محسوب می‌شه یا خیر. درک فرق بین پنجره دوجداره با معمولی می‌تونه به شما کمک کنه تعیین کنی که آیا جایگزینی پنجره‌های معمولی با پنجره‌های دوجداره جدید مزایای کافی رو برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر. برای تعیین نیازهای جایگزین ، ابتدا باید تفاوت پنجره‌های معمولی و دوجداره رو درک کنی.

فرق پنجره دوجداره با معمولی

فرق پنجره دوجداره با معمولی در چیه

پنجره‌های معمولی با یک لایه شیشه ساخته می‌شن. اونا در سبک‌ها و مواد مختلف وجود دارن . برخی شامل یک شیشه جدا شونده اضافی هستن که به اون “پنجره طوفان” می‌گن. از آنجا که هیچ شیشه‌ای اضافی وجود نداره . پنجره‌های معمولی به اندازه پنجره‌های دو یا سه جداره به عنوان عایق به خانه ارائه نمی‌دن . ممکنه در جلوگیری از سر و صدا به خوبی عمل نکنن.

پنجره‌های دوجداره دارای دو شیشه هستن که بسیاری از اونا دارای عایق گاز آرگون بین شیشه‌ها هستن. لایه اضافی مواد ، به علاوه فاصله عایق بین اونا چیزی هست که اونا رو متمایز می‌کنه. دو یا سه صفحه شیشه ای به معنای لایه‌های بیشتر محافظ بین آب و هوا و خونه شماست. بسیاری از تولیدکنندگان همچنین پنجره‌های سه جداره رو در خطوط تولید انتخاب شده برای بهره‌وری بیشتر انرژی ارائه می‌دن. دو یا سه صفحه شیشه ای به معنای لایه‌های بیشتر محافظ بین آب و هوا و خونه شماست.

فرق پنجره دوجداره با معمولی

پرسیدن سوالات مناسب در رابطه با فرق پنجره دوجداره با معمولی

این که آیا شما باید پنجره‌های معمولی خود رو تعویض کنین به ویژگی‌های خونه شما بستگی داره . از جمله آب و هوای متوسط ​​، میزان سر و صدای بیرون ، میزان پولی که به طور منظم برای گرمایش می‌پردازین ، سن خونه و چند عامل دیگر. به برخی از عوامل زیر توجه کنین و تصمیم بگیرین که کدامیک برای شما مهم‌تر هستن.

فرق پنجره دوجداره با معمولی

بیشتر بخوانید: پنجره دوجداره

صرفه جویی در مصرف انرژی با پنجره‌های دوجداره

پنجره‌های دوجداره می‌تونه به کاهش هزینه‌های انرژی برای صاحبان خانه کمک کنه. برای یک خونه معمولی ، جایگزینی پنجره‌های تک پنجره با پنجره‌های دارای گواهی می‌تونه در هزینه شما در سال به طور متوسط صرفه جویی کنه . گرمایش یا سرمایش نگرانی شماست ، عایق اضافی به کنترل آب و هوای داخلی خانه کمک می‌کنه . فشار کمتری به سیستم‌های هوای شما وارد می‌کنه. با این حال ، اگر در قسمتی از کشور زندگی می‌کنین که پنجره‌های باز برای همه سال راحت هست ، شاید اونو در اولویت قرار ندید.

فرق پنجره دوجداره با معمولی

بیشتر بخوانید: پنجره دوجداره ریلی

راحتی شخصی

دست به دست شدن با قبض‌های قابل کنترل تر ، راحتی شخصی هست که به همراه عایق بندی بهتر به وجود میاد. پنجره‌های دوجداره به جای تکیه بر سیستم گرمایش یا سرمایش بیش از حد ، می‌تونه به کاهش هوای سرد ، کاهش تراکم و کاهش آلودگی صوتی کمک کنه.

فرق پنجره دوجداره با معمولی

نجات سیاره

سبز شدن لزوماً به معنای پنل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی نیست. موندن در محیط زیست می‌تونه به معنای کاهش مصرف انرژی و کاهش ردپای کربن در این فرآیند باشه. پنجره‌های دوجداره یک راه عالی برای انجام این کار هست ، زیرا می‌تونین خونه خود رو بدون هزینه اضافی راحت کنین.

بیشتر بخوانید: پنجره دوجداره ثابت

ایجاد تغییر

اغلب ، ما متوجه می‌شویم که پنجره‌های معمولی برای اکثر خونه‌ها به اندازه کافی کارآمد نیستن. صرف نظر از صرفه جویی در قبوض ، بهبود راحتی یا کمک به کاهش انتشار کربن ، سرمایه گذاری در پنجره‌های دوجداره ممکنه انتخاب مناسبی برای شما باشه. و این که آیا فقط یک یا چند پنجره رو تعویض کردین. می‌تونین تأثیر پنجره‌های دوجداره رو بلافاصله مشاهده کرده و احساس کنین.

بیشتر بخوانید: پنجره آلومینیومی مدرن

شیشه معمولی 

پنجره‌های معمولی ؛ آنها را در همه جا می‌بینین ، نه فقط در ساختمان‌های قدیمی بلکه حتی در ساختمان‌های جدیدتر که در مناطق مسکونی و تجاری مشاهده می‌کنین. این پنجره‌ای هست که روی یک تکه شیشه ساخته شده . به این معنی که تنها چیزی که بین خونه شما و دنیای بیرون وجود داره یک شیشه هست.

بیشتر بخوانید: کارخانه پنجره دوجداره

ضخامت یک شیشه معمولی که برای پنجره استفاده می‌شود بین 3 تا 10 میلی‌متر هست. چرا اون یک مشکل هست؟

  • عایق ناکافی – یک پنجره تک جداره می‌تونه تا بیست برابر کارآمدتر از یک دیوار عایق در مورد اتلاف انرژی یا ذخیره‌سازی باشه. این بدان معناست که سرما از بیرون به سرعت می‌تونه به خونه شما منتقل بشه و بالعکس.
  • شیشه‌های تک شیشه‌ای که از عایق ضعیف (و در نتیجه بهره وری ضعیف انرژی) ناشی می‌شه . اغلب نشت انرژی رو به طرق دیگر ، مانند خروجی از مهر و موم‌های ضعیف یا ترک‌ها ، انجام می‌ده.
  • خیلی امن نیست – به زبان ساده ، شکستن یک پنجره شیشه‌ای بسیار آسان هست که به امنیت هیچ خونه‌ای اضافه نمیشه..

شیشه‌های یکپارچه مطمئناً برای زمانی که هیچ گزینه دیگری در دسترس نبود ، به هدف خود رسید. اما در فرهنگی که صرفه جویی در مصرف انرژی برای کاهش ردپای کربن یا صرفاً صورت‌حساب برق رو آگاه هست . شیشه‌های منفرد دیگر اونو کاهش نمی‌ده.امروز یک نقل قول رایگان دریافت کنین.

بیشتر بخوانید: توری پنجره

شیشه دوجداره

 شیشه های دوجداره در مقایسه با پنجره شیشه ای از دو شیشه استفاده می‌کنه. بین این دو شیشه خلاء وجود داره (پر از گاز متراکمی به نام گاز آرگون ، اگرچه شما نمی‌تونین این گاز رو ببینین) . که سپس یک مانع عایق بین جهان داخل و خارج ایجاد می‌کنه. نور خورشید ، گرما ، صدا ، همه آنها می‌توانند از طریق گاز عبور کنن . اما این فضاست که به میزان قابل توجهی انرژی رو کاهش می‌ده. ثابت شده هست که پنجره‌های دوجداره تولید شده در کارخونه تا صد درصد از نظر مصرف انرژی بیشتر از نمونه‌های تک جداره خود هستن.

بیشتر بخوانید: نمایندگی پنجره دوجداره

تعریفی دیگر از شیشه دوجداره (فرق پنجره دوجداره با معمولی)

بر خلاف پنجره‌های تک شیشه ای که دارای یک شیشه هستن ، پنجره‌های دو جداره دارای دو پنجره هستن. دو شیشه با یک فاصله کوچک از طریق یک سیستم فاصله از هم جدا می‌شن. این شکاف معمولاً با یک گاز بی اثر مانند آرگون پر می‌شه که در مقایسه با شیشه‌های تک کارایی بازده حرارتی پنجره رو به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشه.

چنین گازهایی به دلیل حرارت رسانا مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستین ، لطفاً با فرکو تماس (02188068352)بگیرین یا از طریق فرم تماس آنلاین برای ما پیام بذارین .

بیشتر بخوانید: پنجره آلومینیومی

اما مزایای شیشه دوجداره در مقایسه با شیشه های تک چیست

  • بهره‌وری انرژی – نه تنها شیشه دوجداره روی شیشه “دو برابر” میشه که به خودی خود به ایجاد بازدهی کمک می‌کنه . بلکه فاصله بین دو شیشه عایق ماثر تری را ایجاد میکنه. این امر مانع انتقال انرژی سرد و گرم میشه . عایق حرارتی بسیار بهتری رو برای خونه فراهم می‌کنه.
  • عایق صدا – یک پنجره شیشه ای صداها را به راحتی منتقل می‌کنه . به ویژه به دلیل اینکه مهر و موم برای یک پنجره معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از مهر و موم هایی هست که برای شیشه دوجداره استفاده میشه. پنجره های دو جداره یک فناوری عایق صوتی رو معرفی می‌کنن که قبلاً دیده نشده بود (یا از نظر فنی شنیده نشده بود) . دوباره به این دلیل که فضای پر از گاز در بین شیشه ها نه تنها رسانای ضعیف گرما بلکه صداست. این یک ویژگی عالی برای هر خانه ای است . به ویژه در یک شهر شلوغ پر سر و صدا مانند سیدنی.
  • امنیت – همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، شکستن و دور زدن یک شیشه بسیار ساده‌تر هست. شیشه دوجداره یک گزینه بسیار مطمئن و مطمئن برای خانه فراهم می‌کنه

چگونه می‌توان تشخیص داد که پنجره دوجداره است

آیا کنجکاو هستین که بدونین پنجره های منزل شما دو جداره هستن یا نه؟ اگر چنینه ، شما تنها نیستین و نباید نگران باشین . زیرا این پست کوتاه شامل همه چیزهایی هست که باید برای شناسایی شیشه های دوجداره و چرا در خونه به آن احتیاج دارین ، بدونین.

پنجره دوجداره خود رو با ابزار طراحی رایگان ما طراحی کنین . تنها کاری که باید انجام بدین اینه که مشخصات و ترجیحات خود رو وارد کنین تا بتونین راه حل مناسب رو برای خود بیابین. این می‌تونه توسط ما برای نقل قول اولیه شما استفاده بشه.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دوجداره

چگونه می‌توان تشخیص داد که فرق پنجره دوجداره با معمولی در چیه

دو روش معمول وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تعیین تک یا دو پنجره بودن پنجره خود استفاده کنین:

  • روش 1: به لبه داخلی پنجره نگاه کنین. اگر می‌بینین که دو شیشه با یک سیستم فاصله دهنده کوچک از هم جدا شدن . این پنجره دوجداره هست. اگر یک پنجره شیشه می‌بینین و هیچ سیستم فاصله‌ای وجود نداره ، پس آن تک لعاب هست.
  • روش دوم: پنجره رو باز کرده و با انگشتان خود هر دو طرف آن را در یک نقطه لمس کنین. شما باید بتونین با بررسی فاصله انگشتان خود از یکدیگر ، تشخیص بدید که آیا شیشه دوجداره هست یا خیر. اگر آنها تقریباً لمس می‌شن ، به احتمال زیاد پنجره تک شیشه هست.

بیشتر بخوانید: پنجره دوجداره کشویی

آیا خانه من برای شیشه دوجداره مناسب است

شیشه دوجداره به معنای واقعی کلمه برای هر خانه‌ای مناسبه . به دلیل حجم زیاد سبک‌ها و گزینه‌های سفارشی که می‌تونین از بین اونا انتخاب کنین. با پنجره‌های upvc یا آلومینیوم موجود هست ، سبک‌های پنجره‌های دوجداره عبارتند از:

  • قفسه
  • ارسی کشویی
  • فلاش ارسی

بیشتر بخوانید: پنجره دوجداره طرح چوب

راه‌های ارتباطی فرکو در رابطه با فرق پنجره دوجداره با معمولی

راه‌های ارتباطی فرکو بسیار گسترده هست و شما می‌تونین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره گرفتن با کارشناسان فروش و مشاوران ما تماس (02188068352) بگیرین. از لحظه‌ای که سفارش شما ثبت می‌شه طی 48 ساعت آماده و ارسال می‌شه.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر می‌توانید پیج اینستاگرام فرکو رو دنبال کنین. هر هفته مسابقات هیجان انگیزی داخل پیج برگزار می‌شه که به قید قرعه جوایز میلیونی تقدیم حضورتون می‌شه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو