Home

در و پنجره آلومینیومی فرکو

برای معمار ، هیچ ناامیدی بزرگتر از این نیست که درست در پایان پروژه متوجه بشه که کیفیت مصالح یا نصب اون مصالح ، چشم‌انداز کلی معماری تکمیل شده رو به خطر می‌اندازه. این راهنما نگاهی جامع به همه چیز در مورد در و پنجره‌های آلومینیومی ارائه میده تا بتونین برای شهرت خود به عنوان مدیر پروژه یا معمار و همچنین برای مشتریان خود بهترین انتخاب رو داشته باشین.

در و پنجره آلومینیومی فرکو
در و پنجره آلومینیومی

چرا امروزه در و پنجره‌های آلومینیومی انتخاب خوبیه

وزن آلومینیوم تقریباً یک سوم فولاد یا مسه. شکل‌پذیره و به راحتی ماشین‌کاری و ریخته‌گری میشه. علاوه بر این ، مقاومت در برابر خوردگی و دوام عالی داره ، بنابراین برای مدت طولانی‌تری خوب به نظر می‌رسه. استفاده از آلومینیوم از هر فلز دیگری به جز آهن بیشتره.

جای تعجب نیست که به یک ماده مورد علاقه در برنامه‌ریزی معماری تبدیل شده. در واقع ، طبق آمار ، آلومینیوم در 74 درصد مصارف مسکونی در مقایسه با چوب که حدود 24 درصد رو به خود اختصاص میده ، استفاده میشه. 

ویژگی‌های در و پنجره آلومینیومی

در و پنجره آلومینیومی فرکو
در و پنجره آلومینیومی فرکو

ظاهر مدرن و مینیمال

طرح‌های معاصر که بیشترین توجه رو به خود جلب می‌کنن معمولاً شامل درها یا پنجره‌های آلومینیومی یا هر دو هستن. یکی دیگر از دلایل محبوبیت آلومینیوم اینه که این فلز تقریباً به هر اندازه و شکلی ساخته میشه و در درها و پنجره‌ها در ساختمان‌های تجاری و همچنین خانه‌های مسکونی خوب به نظر می‌رسه.

بادوام و برای مدت طولانی‌تری خوب به نظر می‌رسه

آلومینیوم به طور خاص برای خواص دوام خود شناخته شده ، به ویژه زمانی که در معرض عناصر مضر یا خشن قرار می‌گیره.  آلومینیوم به ویژه برای آب و هوای گرم مناسبه زیرا رطوبت ، باران و نور شدید خورشید رو به خوبی کنترل می‌کنه. تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش قرار نمی‌گیره و دچار تاب خوردگی ، ترک خوردن ، تغییر رنگ ، پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشه. این فلز همچنین برای ایمنی بیشتر نسوزه. 

در و پنجره آلومینیومی فرکو

فلز آلومینیوم یک فلز سبک وزن اما بسیار بادوام با چگالی کمه. اساساً میشه از اون برای طرح‌های پنجره‌ها و درهای بزرگ بدون نیاز به پشتیبانی از قاب بزرگ استفاده کرد.

برخلاف پنجره‌ها و درب‌های پی وی سی ، آلومینیوم در برابر خوردگی بسیار مقاومه و در برابر عناصر قوی بیرونی مقاومت می‌کنه. در نتیجه ، مواد برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر مواد مانند چوب خوب به نظر میرسن ، بنابراین مشتریان شما تحت تاثیر قرار می‌گیرن.

نگهداری آسون و کم هزینه

درب‌ها و قاب پنجره آلومینیومی مدرن عملاً به تعمیر و نگهداری نیاز ندارن مگر اینکه هر چند ماه یکبار پاک بشن. در مقایسه با قاب چوبی سنتی‌تر ، نیازی به سنباده و رنگ‌آمیزی دوره‌ا‌ی یا لاک زدن نداره. خوردگی در آلومینیوم معمولاً بسیار جزئیه و چندین دهه طول می‌کشه تا شکل بگیره. این یکی دیگر از دلایلیه که صاحبان خانه‌ها پنجره‌ها و درهای آلومینیومی رو ترجیح میدن.

در و پنجره آلومینیومی فرکو

سازگار با محیط زیست و کارآمد در مصرف انرژی

آلومینیوم کاملاً قابل بازیافت و قابل استفاده مجدده و فرآیند بازیافت تنها 5 درصد از انرژی اولیه صرف شده برای استخراج و تولید اون رو می‌گیره ، بنابراین ردپای کربن پایینی داره. این یک انتخاب هوشمندانه و سازگار با محیط زیسته ، به خصوص در مقایسه با چوب ، که بیست یا چند سال طول می‌کشه تا دوباره از طریق درختان رشد کنه. هنگامی که آلومینیوم با عملکرد مناسب شیشه ترکیب میشه ، انرژی کارآمده. 

به دلایل مختلف اقتصادیه

برخلاف سایر گزینه‌های قاب پنجره و درب ، قاب‌های آلومینیومی معمولاً مقرون‌به‌صرفه‌تر هستن ، به ویژه در یک دوره زمانی معین ، به دلیل ماهیت طولانی مدت و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری سنگین.

در و پنجره آلومینیومی فرکو
در و پنجره آلومینیومی فرکو

برای مثال ، اگر آلومینیوم رو با الوار مقایسه کنیم ، چوب معمولاً گرون‌تره و برای حفظ ظاهری خوب نیاز به نگهداری بیشتری داره. آلومینیوم به مراتب قوی‌تر از چوب و پی وی سیه ، و از اونجایی که معمولاً نیازی به نگهداری نیست ، ارزش طول عمر اون بسیار عالیه ، بنابراین هیچ هزینه‌ای برای تعمیر و نگهداری نمی‌کنین.

تقریباً برای هر ظاهری قابل تنظیمه

در و پنجره‌های آلومینیومی رو میشه با روکش پودری پوشش داد تا ظاهر و پوشش متفاوتی به شما بده. آلومینیوم رو میشه حتی برای چالش برانگیزترین مشخصات سفارشی کرد و برای درهای بزرگ و پنجره‌های کشویی مناسبه. با این حال ، پانل‌های چوبی بزرگ در معرض شرایط آب و هوایی سخت مستعد تاب برداشتن هستن و البته نیاز به نگهداری بسیار بیشتری دارن.

درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی در طیف وسیعی از رنگ‌های پودری برای مطابقت با هر طرحی ارائه میشن. سطوح آلومینیومی رو میشه با رنگ ، مقاومت در برابر خوردگی و سختی اضافی درمان کرد. مهار ساییدگی و انعکاس رو میشه اضافه کرد. آلومینیوم این امکان رو برای استفاده از یک رنگ در داخل و دیگری در نمای بیرونی قاب فراهم می‌کنه تا هم معمار و هم طراح داخلی راضی باشن.

به خانه‌ها یا ساختمان‌ها نور می‌افزاید

قاب درب‌های آلومینیومی حداکثر نور طبیعی خورشید رو به هر ساختمانی میده. اگر به دنبال نور بیشتر هستین ، آلومینیوم ایده‌آله. این ماده به قاب‌های نازکی اجازه میده که پانل‌های شیشه‌ای بزرگ رو نگه دارن و حداکثر نور طبیعی خورشید رو به هر ساختمانی وارد کنن.

در و پنجره آلومینیومی فرکو
در و پنجره آلومینیومی فرکو

آلومینیوم مخصوصاً برای درهای کشویی که به صاحبان خانه اجازه میده شیشه رو به عقب برگردانن تا فضای باز زیبایی رو به نمایش بگذارن بسیار مناسبه. 

آنچه باید در مورد درب‌های آلومینیومی بدونین

درب‌های آلومینیومی نه تنها براق و شیک هستن ، بلکه قابل تنظیم هستن تا ظاهر مورد نظرتان رو به شما بدن. اونا به دلایل زیادی محبوب و قابل اعتماد هستن و بهترین از همه اینه که اونا معمولاً گرونتر از سایر گزینه‌ها نیستن. درب‌های آلومینیومی برای ساختمان‌های مسکونی یا تجاری مناسب هستن. در ساختمان‌های مسکونی نور و حسی مدرن می‌بخشن و ظاهری حرفه‌ای به ساختمان‌های تجاری می‌بخشن.

آنچه باید در مورد پنجره‌های آلومینیومی بدونین

پنجره‌های آلومینیومی از نظر اندازه بر اساس مشخصات شما قابل تنظیم هستن ، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستن و در رنگ‌های مختلف موجود هستن. اونا یک انتخاب محبوب برای معمار مدرن هستن زیرا مقرون به صرفه هستن و در صورت همکاری با شیشه مناسب ، انرژی کارآمدی دارن. 

در و پنجره آلومینیومی فرکو

مزایا در و پنجره‌های آلومینیومی

قوی

هنگامی که آلومینیوم با عناصر دیگری مانند منگنز ، سیلیکون ، مس و منیزیم آلیاژ میشه ، به یک ماده بسیار قوی تبدیل میشه. علاوه بر این ، استحکام آلومینیوم هر چه سردتر میشه افزایش می‌یابه ، به این معنی که پنجره‌ها ، درها و دیوارهای آلومینیومی به راحتی می‌تونن با سردترین دمای زمستان کنار بیاین.

سبک وزن

آلومینیوم با وزن تنها 2.7 گرم بر سانتی‌متر مکعب یکی از سبک‌ترین فلزات موجود در بازاره. این کار کار یک تولید کننده یا نصاب رو بسیار آسون می‌کنه و همچنین برای قاب‌های در و پنجره ایده‌آله. در نهایت ، برای ساخت دیوارهای پرده بسیار مهمه ، زیرا این دیوارها ساختاری نیستن و بنابراین فقط می‌تونن وزن خود رو تحمل کنن ، بنابراین هر چه سبک‌تر باشه بهتره.

در و پنجره آلومینیومی فرکو
در و پنجره آلومینیومی فرکو

مقاوم در برابر خوردگی

آلومینیوم در برابر خوردگی تمام عناصر آب و هوا بسیار مقاومه. قاب‌های آلومینیومی درها یا پنجره‌ها معمولاً با گذشت زمان متورم یا شکاف نمیشن ، حتی اگر دائماً در معرض شرایط آب و هوایی شدید قرار بگیرن. علاوه بر این ، این فلز با پوشش پودری حتی در برابر خوردگی مقاوم‌تر میشه.

به راحتی به یک قاب تبدیل میشه

آلومینیوم به دلیل ماشین کاری عالی ، برای ساخت قاب در و پنجره با خطوط مدرن ، باریک و توجه زیاد به جزئیات ، به راحتی قابل استفاده است. علاوه بر این ، به دلیل استحکام اون ، این فلز رو میشه به قاب‌های بسیار باریکی تبدیل کرد که نمای وسیع‌تر و چشمگیرتری ارائه میده.

دوستدار محیط زیست

در نهایت ، یکی از مزایای بزرگ آلومینیوم برای محیط زیست اینه که یک ماده کاملاً پایدار ، کاملاً و بی نهایت قابل بازیافته. در واقع ، حدود 75 درصد از آلومینیومی که تاکنون ساخته شده ، هنوز در حال استفاده است. اگر دوست محیط زیست هستین ، این به تنهایی دلیل خوبی برای ترجیح آلومینیوم بر هر ماده دیگریه.

بهترین چیزی که برای تمیز کردن قاب‌های آلومینیومی در و پنجره استفاده میشه چیه

پاک کننده آلومینیوم

ابتدا لکه‌های سخت‌تر رو با یک پاک کننده آلومینیومی مخصوص از بین ببرین:

  1. کثیفی اضافی رو با یک برس اسکراب نایلونی از روی قاب پاک کنین سعی کنین از چیزی بیش از حد ساینده استفاده نکنین وگرنه به روکش آسیب می‌رسونه.
  2. به دستورالعمل‌های تمیز کردن پشت پاک‌کننده توجه کنین.
  3. مقداری از پاک کننده رو روی یک پارچه نرم یا پارچه قدیمی بمالین. همیشه ابتدا پاک کننده رو روی یک ناحیه کوچک نامحسوس تست کنین. ممکنه به شما دستور داده بشه که قبل از پاک کردن پاک کننده ، مدتی اون رو روشن بزارین.
  4. قاب رو با حرکات دایره‌ای با پارچه تمیز کنین تا لکه‌ها شروع به از بین رفتن کنن.
  5. قاب پنجره رو با آب تمیز بشورین و با پارچه خشک کنین.
نحوه تمیز کردن در و پنجره آلومینیومی

استفاده کردن از سرکه سفید

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن لکه‌های اکسیداسیون قاب‌های آلومینیومی:

  1. کثیفی اضافی رو با یک برس اسکراب نایلونی از روی قاب پاک کنین. سعی کنین از چیزی بیش از حد ساینده استفاده نکنین وگرنه به روکش آسیب می‌رسونه.
  2. مقدار مساوی سرکه سفید و آب رو در یک سطل بریزین.
  3. از برس اسکراب استفاده کنین تا محلول سرکه رو روی قاب‌ها بمالین تا لکه‌های سفید و پودری ناشی از اکسیداسیون ناپدید بشن.
  4. اگر اکسیداسیون همچنان باقیه ، می‌تونین از پشم فولادی ریز برای برس زدن قاب پنجره‌ها استفاده کنین.
  5. برای خلاص شدن از شر هر گونه آب کثیف ، قاب پنجره رو با آب تمیز بشورین و از یک پارچه برای خشک کردن سطح استفاده کنین.
نحوه تمیز کردن در و پنجره آلومینیومی

استفاده کردن از جوش شیرین

از محلول جوش شیرین برای درخشش در قاب‌های آلومینیومی استفاده کنید:

  1. با استفاده از 1 قسمت جوش شیرین و 2 قسمت آب لیمو خمیر درست کنین.
  2. خمیر رو روی قاب‌ها بمالین و بزارین تا خشک بشه.
  3. از یک مسواک نرم قدیمی برای کار روی نواحی کوچکتر و ترک‌ها استفاده کنین.
  4. پس از خشک شدن ، از یک اسفنج مرطوب برای برداشتن خمیر استفاده کنین و با آب گرم بشورین تا هرگونه باقیمانده از بین بره.
نحوه تمیز کردن در و پنجره آلومینیومی

با استفاده از یکی از روش‌های تمیز کردن که قبلاً توضیح دادیم ، تمیز کردن قاب‌های آلومینیومی شما هدف اصلیه. تمیز کردن سبک با یک اسفنج مرطوب معمولاً برای داخل قاب‌ها کافیه به خصوص اگر اونا پنجره‌هایی هستن که به ندرت باز میشن.

چرا امروزه در و پنجره‌های آلومینیومی انتخاب خوبیه؟

وزن آلومینیوم تقریباً یک سوم فولاد یا مسه. شکل‌پذیره و به راحتی ماشین‌کاری و ریخته‌گری میشه. علاوه بر این ، مقاومت در برابر خوردگی و دوام عالی داره و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو