Home
کاربرد طلق شفاف

کاربرد طلق شفاف

کاربرد طلق شفاف موضوع بحث ازین مقاله اس. ساخت پلاستیک‌ها در سال‌های اخیر رونق بیشتری گرفته اس. چنانچه پلاستیک تبدیل به یکی از پر کاربردترین متریال‌ها شده است. از جمله انواع پلاستیک که برای جایگزینی شیشه ساخته می‌شه طلق شفافه. طلق‌های شفاف با وجود بافت پلاستیکی و نرم بسیار مستحکم هستن و شکننده نیستن.

ویژگی‌های عالی طلق تنها منحصر به این موارد نیست. طلق‌ها از جهات مختلف یک انتخاب ایده‌آل هستن. طلق متریالی ایمن و سبکه و تنوع ظاهری گسترده‌ای نیز داره. همه این موارد سبب می‌شه که روز به روز استفاده از طلق در قسمت‌های مختلف ساختمان رایج‌تر بشه. نوع شفاف طلق برای جایگزینی شیشه به‌خصوص در ساخت پنجره مناسبه. طلق‌ها در نوع مات نیز تولید می‌شن. نوع مات ظاهر کدری داره و بیشتر به منظور حفظ حریم‌خصوصی به کار گرفته می‌شه.

کاربرد طلق شفاف
طلق شفاف

بر عکس طلق مات، طلق‌های شفاف سمت دیگر رو با وضوح عالی نشان میدن. به خصوص پلکسی گلاس تصویر بسیار واضح و شفافی از سمت دیگر نمایش می‌ده. طلق‌های شفاف هم از نظر جلوه و هم از منظر نحوه ساخت در دسته‌بندی متنوعی موجود هستن. از مشهور‌ترین انواع طلق می‌توان به طلق پلی کربنات، پلکسی گلاس، طلق کریستال و طلق پی وی سی اشاره کرد. هر کدام از مدل‌ها با مواد مختلفی ساخته می‌شه. البته مواد سازنده همه این مدل‌ها، جنس پلیمری دارن. در ادامه مطلب به معرفی مدل‌های طلق شیشه ای خواهیم پرداخت. هر کدام از انواع طلق ، مزیت‌های مخصوص خود رو دارن. با توجه به خصوصیات متفاوت ، موارد استفاده هر کدام نیز قدری متفاوته. در بسیاری از قسمت‌ها نیز می‌توان از هر کدام از مدل‌ها استفاده کرد.

شفاف‌ترین نوع طلق

کاربرد طلق شفاف در فضاهای داخلی و خارجی منازل و ادارات را نمی‌توان نادیده گرفت. پلکسی گلاس یا طلق اکریلیک شفاف‌ترین نوع طلق محسوب می‌شه. میزان شفافیت طلق اکریلیک از دیگر انواع طلق و نیز شیشه بهتره. طلق های اکریلیکی می‌تونن تا 94% نور تابشی رو از خود عبور بدن و وارد ساختمان کنن. طلق‌های شفاف اکریلیک ضمن اینکه ظاهر عالی دارن از نظر خصوصیات فیزیکی نیز نسبتا خوب هستن. طلق‌های شفاف اکریلیک پرفروش‌ترین مدل طلق هستن. دلیل این امر به کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب بازمی‌گرده. از نظر ارزش خرید، طلق اکریلیک یکی از بهترین انواع طلق محسوب می‌شن. طلق‌های اکریلیک شبیه‌ترین نوع طلق به شیشه هستن. ساخت طلق‌های اکریلیک از قرن 19 میلادی آغاز شد. از اوایل قرن 20 میلادی ورق‌های اکریلیک به صورت تجاری نیز تولید شدن.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای شفاف

کاربرد طلق شفاف

طلق‌های اکریلیک در میان مدل‌های مختلف طلق بیشترین تحمل رو در برابر وزن نشون می‌دن. طلق‌های اکریلیک در تست راکول به نسبت سایر مدل‌ها نمره بهتری کسب کردن. از نظر مقاومت در برابر ضربه نیز اکریلیک به جز طلق پلی کربنات از دیگر انواع طلق محکم‌تره. میزان جذب آب طلق اکریلیک در مدت ۲۴ ساعت غوطه‌وری در آب ۰.۲۰٪ وزن اولیه طلقه. این میزان جذب آب نسبتا کمه. طلق های اکریلیک در مقابل اشعه یو وی مقاوم هستن.

خش‌پذیری پلکسی گلاس نسبت به همه انواع طلق کمتره. برخی از طلق های اکریلیک حتی به نسبت شیشه نیز کمتر تحت تاثیر خط و خش هستن. از طلق شفاف اکریلیک برای ساخت پنجره نورگیر، دیوار، سقف و … استفاده می‌کنن. ساخت پنجره با پلکسی گلاس در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اس. بسیاری از سازندگان، پنجره‌های اکریلیکی را جایگزین پنجره‌های شیشه‌ای کرده‌ان که ایمن نیستن. چرا که با توجه به مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که داره، این جایگزینی صورت گرفته‌اس.

محکم‌ترین نوع طلق شفاف

کاربرد طلق شفاف به عنوان جنسی که شباهت زیادی به شیشه دارده رو نمی‌توان نادیده گرفت. طلق شفاف پلی کربنات محکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع طلق شفافه. ظاهر طلق‌های شفاف پلی کربنات نیز نسبتا خوبه. البته شفافیت و وضوح طلق پلی کربنات نسبت به پلکسی گلاس قدری ضعیف‌تره. در عوض این طلق‌ها به مراتب مقاوم‌تر هستن و حتی در برابر ضربات سنگین تاب میاورن. طلق پلی کربنات بیشترین مقاومت رو در مقابل ضربه نشان میده. از نظر تحمل وزن نیز طلق شفاف پلی کربنات نسبتا خوبه. اگرچه از این نظر کمی ضعیف‌تر از پلکسی گلاس هست.

بیشتر بخونین : طلق پلی کربنات مات

طلق های پلی کربنات در درجه‌های مختلفی از سختی و استحکام تولید می‌شن. گاه تفاوت زیادی بین دو ورق پلی کربنات از نظر تحمل و مقاومت در برابر عوامل محیطی مشاهده می‌شه. حتی شفافیت ورق ها نیز یکسان نیست. طبیعتا ورق‌های ضخیم‌تر شفافیت کمتری دارن. در طلق‌ها میزان کاهش شفافیت با افزایش ضخامت شدید نمیشه.

کاربرد طلق شفاف
طلق رنگی شفاف

طلق پلی کربنات عایق حرارتی نسبتا خوبی نیز داره. توانایی پلی کربنات در حفظ دمای داخل ساختمان ۶۰ درصد نسبت به شیشه بهتره. در هوای سرد طلق پلی کربنات تا دمای ۴۰ درجه سلسیوس زیر صفر قابل استفاده اس. در دماهای پایین‌تر ، بافت طلق شکننده و ضعیف می‌شه. همچنین پلی کربنات تا دمای ۱۳۰ درجه سلسیوس دچار نرمی نمی‌شه. در دماهای بالاتر طلق نرم می‌شه. در صورتی که پلی کربنات ۲۴ ساعت در آب غوطه‌ور باشه، ۰.۱0 درصد وزن اولیه طلق آب جذب می‌کنه. این میزان ۲۵ درصد کمتر از پلکسی گلاس هست. طلق پلی کربنات و به خصوص نوع دوجداره و لمینت آن عایق رطوبتی خوبی دارن. ساخت طلق پلی کربنات بیشتر به روش اکستروژن صورت می‌گیره. با این حال از روش‌های دیگر نیز برای ساخت پلی کربنات استفاده می‌کنن.

طلق شفاف عایق

طلق های شفاف کریستال نوعی طلق هستن که با منومر استایرن ساخته می‌شن. این طلق‌ها با نام پلی استایرن نیز شناخته می‌شن. جالبه بدونین که در واقع جنس یونولیت نیز پلی استایرنی است. با این وجود مشخص می‌شه که طلق‌های کریستال عایق حرارتی قدرتمندی هستن. زیرا یونولیت نیز با پلی استایرن ساخته می‌شه. طلق های کریستال عایق حرارتی خوبی هستن. کاربرد طلق شفاف در این است که طلق های شفاف کریستال به خوبی از ورود هوای گرم و سرد به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنن. به طوری که عایق حرارتی طلق کریستال 75 درصد بهتر از شیشه اس. عایق پلی استایرن حتی درمقایسه با دیگر انواع طلق نیز بهتره. برای نمونه عایق طلق کریستال 30 درصد بهتر از طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس اس. عایق حرارتی پلکسی گلاس و پلی کربنات تقریبا در یک سطح هستن.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای بالکن

طلق‌های کریستال از نظر قیمت ارزان‌ترین نوع طلق محسوب می‌شن. با وجود خصوصیات نسبتا خوبی که دارن این برچسب قیمتی منصفانه و مناسب محسوب میشه. میزان شفافیت طلق کریستال در حدود 90 درصده. در بعضی از ورق‌ها ، این عدد به 95 درصد نیز می‌رسه. بزرگترین ایراد طلق کریستال خش‌پذیری بالای آن هست. همچنین طلق های کریستال در برابر نور خروشید دچار هوازدگی می‌شن. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از طلق کریستال رو داشته‌باشین به این موارد توجه داشته‌باشین. هم نوع ضدخش و هم نوض ضد یو وی طلق های کریستال در بازار موجود هستن.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای پنجره

کاربرد طلق شفاف
طلق شفاف کریستال

سفارش محصولات فرکو

کاربرد طلق شفاف رو در زندگی امروزی نمی‌توان نادیده گرفت. مجموعه فرکو از جمله گروه‌های تولیدی ایرانیه که در زمینه تولید انواع طلق فعالیت می‌کنه. تمام تلاش مجموعه فرکو معطوف به تولید محصولات باکیفیت به منظور جلب رضایت مشتریان عزیز هست. مجموعه فرکو برای تولید انواع طلق ، از متدهای بروز و نوین استفاده می‌کنه. مزیت دیگر خرید محصولات فرکو ، عرضه بدون واسطه آن هاست. با توجه به حذف واسطه ، محصولات فرکو قیمت منطقی‌تری دارن.

بیشتر بخونین: قیمت طلق شفاف

شما می‌تونین برای ثبت سفارش به صورت غیرحضوری و حضوری اقدام کنین. برای سفارش به صورت غیر حضوری با شماره‌های تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده اس تماس حاصل کنین و ضمن دریافت مشاوره برای ثبت سفارش اقدام کنین. برای سفارش حضوری نیز به محل کارگاه فرکو که آدرس آن در قسمت پایین صفحه موجود است مراجعه کنین. زمان مراجعه : از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20. کلیه سفارشات ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن.

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

  • بورس طلق شفاف – می‌توانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا‌کنید.

آدرس کارخانه:
تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

کاربرد طلق شفاف
کاربرد طلق شفاف

کاربرد طلق شفاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو