Home
طلق شفاف پامنار

طلق شفاف پامنار

طلق های شفاف دسته‌ای از طلق ها هستن که به مانند شیشه شفاف هستن. با توجه به ظاهر و خصوصیات بصری تقریبا یکسان طلق‌های شفاف برای جایگزینی شیشه عالی هستن. به این دلیل که طلق های شفاف از نظر ویژگی‌های فیزیکی در مقایسه با شیشه گزینه مناسب‌تری هستن. طلق های شیشه ای بافت نرم‌تری دارن و در مقابل ضربه و کشش به مراتب مقاوم‌تر هستن. توجه داشته باشین که منظور از شیشه در این مطلب شیشه‌های معمولی هستن. طلق ها نیز هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت و نحوه ساخت، در دسته‌های مختلفی موجود هستن. اما در اینجا به طلقی تحت عنوان طلق شفاف پامنار می‌پردازیم.

از نظر نحوه ساخت طلق شفاف در سه نوع طلق پلی کربنات ، پلکسی گلاس و طلق کریستال تولید می‌شه. طلق های شفاف در مدل‌های بی‌رنگ و رنگی عرضه می‌شن. مدل‌های بی‌رنگ از نظر انتقال عبور بهتر هستن. طلق‌های رنگی نیز از نظر ظاهری زیبا هستن و به‌ویژه برای ساخت نما عالی هستن. البته میزان عبور نور در انواع طلق شفاف یکسان نیست. طلق‌های شفاف اکریلیکی (پلکسی گلاس) شفاف‌ترین نوع طلق هستن.

با این حال میزان عبور نور در طلق های کریستال و پلی کربنات نیز نسبتا بالاست. طلق های اکریلیکی تا 94 درصد نور رو از خود عبور می‌دن. میزان عبور نور در طلق های پلی کربنات 80 تا 90 درصده. طلق های کریستالی شفاف نیز عبور نور 90 تا 95 درصدی دارن.

به جز ویژگی‌های بصری ، خصوصیاتی فیزیکی طلق نیز بسیار مهمه. انواع طلق از نظر استحکام و مقاومت در برابر ضربه متفاوت هستن. همچنین طلق‌ها در مقابل حرارت و دما نیز عملکرد برابری ندارن. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع طلق و ویژگی‌های اونا بپردازیم.

طلق شفاف پامنار

مقایسه طلق ها از نظر بافت و جنس

در میان انواع طلق از جمله طلق شفاف پامنار، پلی کربنات از دیگر مدل‌ها مقاوم‌تره. مقاومت طلق های پلی کربنات حدود 250 برابر بیشتر از شیشه اس. استحکام طلق های پلی کربنات 10 برابر بیشتر از طلق اکریلیکی است! بنابراین از نظر استحکام پلی کربنات با اختلاف قابل توجهی بهترین نوع طلقه. استحکام طلق پلی کربنات به حدی عالیه که به آن طلق نشکن نیز می‌گن. برای آزمودن سطح استحکام متریال های مختلف از دو تست راکول و ایزود استفاده می‌کنن.

تست راکول به منظور ارزیابی مقاومت متریال ها در برابر وزن انجام می‌شه. تست ایزود نیز به منظور بررسی مقاومت در مقابل ضربه انجام می‌شه. طلق پلی کربنات مطابق انتظار در تست ایزود بهترین نمره رو کسب کرده‌اس. اما جالبه بدونین طلق های اکریلیک در تست راکول امتیاز بیشتری کسب کرده‌ان. بدین ترتیب طلق های اکریلیک بیشترین سطح تحمل رو در برابر وزن نشان می‌دن.

از نظر تحمل حرارت نیز پلی کربنات بهترین نوع طلقه. طلق های پلی کربنات در گستره دمایی از -40 تا 130 درجه سلسیوس قابل استفاده هستن. این گستره برای طلق اکریلیک از -20 تا 85 درجه سلسیوسه.

عایق حرارتی انواع طلق نیز یکسان نیست. عایق حرارتی طلق شفاف کریستال قوی‌تر از دیگر مدل‌ها است. عایق حرارتی طلق کریستال 30 درصد بهتر از پلی کربنات و اکریلیک عمل می‌کنه. در مقایسه با شیشه ، عایق حرارتی طلق کریستال 75 درصد بهتره. به همین دلیل از طلق های کریستال در ساخت لوازم برودتی استفاده می‌کنن.

نکته مهم دیگر اینکه سه نوع طلق ذکر شده در مدل‌های مختلفی تولید می‌شن. به این ترتیب همه طلق های اکریلیک خصوصیات کاملا مشابهی ندارن. در این قسمت مرغوب‌ترین نوع این طلق‌ها مدنظر بوده اس.

مقایسه انواع طلق از نظر ظاهری

همانطور که پیشتر تاکید کردیم از نظر ظاهری و بصری پلکسی گلاس بهتر از دو نوع دیگره. برای مقایسه انواع طلق شفاف پامنار از نظر ظاهر از فاکتورهای مختلفی استفاده می‌کنن. برای ارزیابی سطح شفافیت ، میزان انتقال و عبور نور رو اندازه می‌گیرن. منظور از انتقال نور ، درصدی از نوره که از طلق عبور کرده و وارد ساختمان می‌شه.

بیشتر بخونین : طلق رنگی

طلق شفاف پامنار
طلق شفاف اکریلیکی در ضخامت زیاد

همانطور که پیشتر ذکر کردیم طلق‌های اکریلیک شفاف‌ترین مدل طلق هستن. با این حال شفافیت طلق های پلی کربنات و طلق های کریستال نیز قابل قبوله. میزان شفافیت این طلق ها تقریبا هم سطح با شیشه اس. بنابراین برای کاربردهایی که ترجیح بر اینه که طلق کاملا شفاف باشه و میزان عبور نور حدکثر میزان خود رو داشته باشه، این نوع طلق بهترین گزینه اس.

یکی از ویژگی‌های مهم طلق ، تاثیر اندک ضخامت بر میزان شفافیته. این مورد در همه انواع طلق و به‌خصوص پلکسی گلاس صادقه. میزان انتقال نور در طلق های پلی کربنات در ضخامت های 4 ، 6 و 10 میلی‌متر ب ترتیب: 85 ، 82 و 82 درصده.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای پنجره

دیگر فاکتوری که بررسی آن مهمه میزان شکست نوره. منظور از شکست نور میزان انحراف پرتوی نور به هنگام عبور از ماده‌ای به ماده دیگره. هر چقدر میزان شکست نور کمتر باشه وضوح تصویر می‌شه. همچنین شکست نور کمتر به معنای اغراق تصویری کمتر و دقت رنگ بیشتره. میزان شکست نور در طلق های اکریلیک 1.49 است. این تقریبا هم سطح با شیشه اس. شکست نور در طلق های پلی کربنات و کریستال قدری بیشتره. بدین ترتیب وضوح طلق اکریلیک بیشتر است.

طلق دوجداره شفاف

طلق شفاف پامنار به جز مدل تک لایه در انواع دو و حتی چندجداره نیز تولید می‌شن. البته طلق های دوجداره معمولا با استفاده از پلی کربنات ساخته می‌شن و کمتر از دیگر انواع طلق استفاده می‌کنن. طلق های دوجداره پلی کربنات از نظر استحکام در مقایسه با نوع معمولی بهتر هستن. همچنین این طلق ها عایق حرارتی ، صوتی و رطوبتی بهتری نیز دارن. طلق های دوجداره در دو نوع ساده و زنبوری تولید می‌شن.

توجه داشته باشین که لایه های پلی کربنات به صورت پیوسته به هم متصل نیستن. این لایه‌ها به وسیله شبکه ای عمودی از پلی کربنات به هم متصل می‌شن. فاصله این دو لایه خالیه. در طلق های دوجداره معمولی شبکه متصل‌کننده به صورت مکعبی اس. اما در طلق های دوجداره زنبوری از شبکه های شش‌ضلعی استفاده می‌کنن.

طلق های دوجداره شفاف در مقابل ضربه عملکرد بهتری نسبت به نوع معمولی دارن. به طور کلی با توجه به ویژگی های طلق دوجداره ، آن ها یکی از بهترین انواع طلق برای ساخت دیوار و سقف هستن. همه ویژگی های طلق های دوجداره برای ساخت دیوار و سقف سازگاره. دوجداره بودن در شیشه ها نیز موجب می‌شه تا به‌صورت عایق‌صوتی و حرارتی نیز عمل کنه. که این مورد در مورد طلق دوجداره نیز صدق می‌کنه.

البته بهتره از طلق شفاف دوجداره به‌صورت یک دست استفاده نشه. شفافیت این طلق ها می‌تونه باعث ورود نور شدید و حتی آلودگی نوری بشه. اما در صورت استفاده از طلق های مات و شفاف نتایج بهتری حاصل می‌شه.

میزان شفافیت طلق های دوجداره در ضخامت 16mm حدود 85 درصد است. در ضخامت 25mm نیز میزان انتقال نور حدود 62 درصده. از نظر وزنی نیز میزان چگالی طلق های دوجداره قابل مقایسه با شیشه اس. البته این طلق‌ها ایمنی بهتری دارن و بافت آن ها نرم‌تر و منعطف‌تره.

عوامل موثر بر قیمت طلق شفاف

قیمت طلق های شفاف ازجمله طلق شفاف پامنار به عوامل گوناگونی بستگی داره. اولین فاکتور در تعیین قیمت طلق، نوع اونه. با توجه به استفاده از مواد مختلف برای ساخت انواع طلق قیمت آن‌ها نیز متفاوته. همچنین روش ساخت طلق ها نیز متفاوته که این خود باعث تفاوت در قیمت اونه.

طلق شفاف پامنار
ظاهر شیشه ای طلق های شفاف

طلق های پلی کربنات گران‌ترین نوع طلق هستن. پلکسی گلاس کمی ارزونتر از پلی کربناته و طلق کریستال ارزونترین نوع طلقه. همانطور که پیشتر نیز تاکید کردیم هر کدام از مدل‌های مختلف طلق در چند دسته مختلف تولید می‌شن. قیمت طلق‌های دوجداره و لمینت‌شده نسبت به نوع معمولی گرونتره. همچنین طلق های ضدخش و ضد یو وی نیز گرون‌تر هستن.

بیشتر بخونین : قیمت طلق رنگی

سفارش طلق شفاف فرکو

مجموعه فرکو از جمله برندهای ایرانیه که در زمینه تولید انواع طلق فعالیت میکنه. طلق اکریلیکی ، طلق یو وی ، طلق ضدخش، طلق شفاف پامنار، طلق هوشمند و … از جمله محصولات تولیدی فرکو هستن. محصولات فرکو بر اساس به‌روزترین متدها و استانداردها تولید می‌شن. ضمن اینکه عرضه این محصولات با حذف واسطه صورت می‌گیره. کلیه محصولات مجموعه فرکو به شکل مستقیم از محل تولیدی عرضه می‌شن.

طلق شفاف پامنار
شفافیت قابل توجه طلق اکریلیک

در صورت تمایل به سفارش حضوری می‌تونین به محل مجموعه فرکو مراجعه کنین. آدرس مجموعه در قسمت انتهایی مطلب درج شده‌اس. زمان سفارش : روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20. برای سفارش تلفنی نیز می‌تونین از اطلاعات تماس که در قسمت انتهایی درج شده اس استفاده کنین. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن. تمامی محصولات به صورت عمده خدمت مشتریان عزیز عرضه میشن.

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

  • می‌تونین برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح هارو تماشا کنین.

آدرس کارخانه:
تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو