Home
طلق های پلی کربنات چیست

طلق پلی کربنات چیست

طلق پلی کربنات چیست ؟طلق پلی کربنات یکی از پرکاربردترین و پر فروش ترین در میان انواع طلق هست. این طلق ها به خصوص به دلیل مقاومت عالی و استحکام بالاشون مشهور هستن. طلق های پلی کربنات نتیجه تلاش برای تولید متریالی با کیفیت برای جایگزینی شیشه محسوب می‌شه. طلق های پلی کربنات در طرح‌ها و رنگ‌های جالب و زیبایی عرضه می‌شن. تا از این طریق بتوان طلق خود رو متناسب با سلیقه و کاربرد مدنظر خود انتخاب نمود.

طلق های پلی کربنات چیست
طلق های پلی کربنات چیست

طلق پلی کربناتی

طلق پلی کربنات چیست_ طلق های پلی کربنات به دسته ای از طلق ها گفته می‌شه که با استفاده از فسژن و بیس فنول A (و ترکیبات جایگزین ) ساخته می‌شن. مراحل ساخت طلق های پلی کربنات تا حدودی مشابه ساخت شیشه اس. پلی کربنات شکل دهی نسبتا آسونی داره. برای ساخت طلق پلی کربنات ماده اولیه رو تا دمای بسیار بالا هدایت می‌کنن. این افزایش دما تا زمانی که ماده کاملا نرم و مذاب بشه ادامه پیدا می‌کنه. پس از نرم شدن ماده اولیه، مرحله سرد‌سازی آغاز میشه. در این مرحله سرما باید به سرعت و به شکل ناگهانی منتقل بشه. ورق پلی‌ کربنات بعد از سرد شدن سخت شده و برای عرضه آماده می‌شه. همانطور که مشاهده کردین این مراحل مشابه با آماده‌سازی شیشه اس. البته در ماده‌اولیه و بعضی اعداد و ارقام تفاوت‌هایی وجود داره.

خصوصیات طلق های پلی کربنات

طلق پلی کربنات چیست ، طلق های پلی کربنات مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوامل محیطی نشون می‌دن. جالبه بدونین مقاومت این طلق ها حتی می‌تونه 200 برابر از شیشه معمولی فراتر باشه! بدین ترتیب با خرید طلق پلی کربنات خیالتون از نظر داشتن یک جنس بسیار مقاوم راحت میشه. طلق های پلی کربنات دوام زیادی دارن. این طلق ها بر حسب شرایط تا مدت نسبتا طولانی به همان شکل‌ اولیه باقی می‌مونن. البته طبیعتا عمر این جنس نیز بی‌نهایت نیست. یکی دیگر از ویژگی های مهم طلق های پلی کربنات شفافیت نسبتا خوب این طلق هاست. این طلق ها از نظر شفافیت در سطح شیشه معمولی هستن. طلق های پلی کربنات سبک وزن هستن و چگالی پایینی دارن. چگالی طلق ها یک سوم کمتر از شیشه اس.

طلق های پلی کربنات چیست

چرا طلق پلی کبنات مهمه

  • مقاومت بالای این طلق ها باعث می‌شه تا در قسمت‌های مختلف حتی به عنوان دیوار یا سقف استفاده بشن.
  • وزن سبک این طلق ها سبب راحتی در حمل و نقل اونا گردیده اس. از نظر نصب و اجرا نیز مشکلات کمتری داره.
  • طلق های پلی کربنات با دوام ترین نوع طلق هستن.
  • طلق های پلی کربنات علاوه بر نوع معمولی ، در نوع ضد یو وی نیز تولید میشن.
  • طلق پلی کربنات جلوه بسیار زیبایی داره. به خصوص با انتخاب طلق هماهنگ با محیط ، می‌توان به نتایج مطلوب تری دست یافت.

کاربرد

طلق های پلی کربنات چیست؟ این طلق ها کاربرد بسیار فراوانی در قسمت های مختلف ساختمان دارن. از این طلق ها برای ساخت سقف استفاده میشه. برای مثال بسیاری از سوله‌ها و مراکز تجاری و مسکونی و استخرها و… از این سقف‌ها استفاده می‌کنن. مقاومت بالای این طلق ها باعث شده اس تا محافظ خوبی باشن. این طلق ها برای ساخت دیوار و پارتیشن نیز انتخاب بسیار مناسبی هستن. در قسمت‌های بعدی به معرفی و کاربردهای مختلف این طلق ها می‌پردازیم.

طلق پلی کربنات چیست

طلق پلی کربنات یو وی

طلق پلی کربنات با وجود همه ویژگی‌های عالی در برابر اشعه یو وی مقاومت کمی از خود نشون میدن. اشعه یو وی بخشی از نور خورشید هست که هم به سلامتی انسان آسیب میرسونه و هم باعث کاهش عمر متریال های مختلف می‌شه. در صورتی که این طلق ها در برابر نور خورشید و در محیط خارجی قرار بگیرن دچار هوازدگی میشن. بعد از مدتی طلق بور و شکننده میشه. با اجرای یک لایه ضد یو وی بر روی طلق های پلی کربنات این معضل حل میشه. البته طلق های پلی کربنات یو وی به نسبت نوع معمولی گرون‌تر هستن.درواقع با وجود لایه یو وی روی طلق، مشکلاتی که اشاره شد به‌راحتی حل می‌شن.

انواع طلق پلی کربنات

طلق های پلی کربنات چیست؟ طلق پلی کربنات در طرح ها و رنگ های متنوع و زیبایی تولید می‌شن. شرکت فرکو نیز در تولید طلق ها اهمیت زیادی برای تولید محصول زیبا و رنگ بندی ها جذاب و محبوب می‌ذاره. از جمله انواع طلق های پلی کربنات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلق پلی کربنات مات
  • طلق پلی کربنات شفاف
طلق های پلی کربنات چیست
طلق های پلی کربنات چیست

طلق پلی کربنات مات

یکی از انواع پر کاربرد طلق های پلی کربنات، مربوط به نوع مات اونه. طلق پلی کربنات مات برای محدود کردن دید به داخل فضا مناسب هست. با این متد ضمن استفاده از نور ، دید به داخل رو حذف می‌کنیم. این خصوصیت برای بسیاری از فضاها کاربرد داره. برای نمونه از نظر مقررات ساختمان سازی پنجره پاسیو و حیاط خلوت باید مات باشه. با توجه به مقاومت بالا برای پوشش بالکن نیز طلق ها گزینه مناسبی هست. دیوارها و سقف‌های پلی کربناتی مات نیز انتخاب بسیاری از افراد هست. میزان شفافیت طلق پلی کربنات مات طبیعتا در مقایسه با پلی کربنات شفاف کمتر هست. با این حال مقدار مناسبی از نور وارد فضا میشه. این طلق ها برای پارتیشن بندی نیز عالی هستن. از دیگر فضاهایی که برای به کار بردن این طلق ها مناسب هستن می‌توان به استخرها ، به عنوان محافظ بالکن و راه پله و … اشاره کرد.

طلق پلی کربنات چیست

طلق پلی کربنات رنگی

طلق های پلی کربنات چیست؟ استفاده از رنگ ها یکی از مهم‌ترین شیوه های معماران برای زیبا کردن فضا محسوب میشه. ما می‌تونیم با انتخاب رنگ مناسب زیبایی فراوانی به بنای خود اهدا کنیم. این یکی از راحت ترین روش ها برای تزیین ساختمان و بنای مورد نظر محسوب میشه. طلق های رنگی هم در بیرون و هم در داخل ساختمان پر کاربرد هستن. شرکت فرکو طلق هایی با رنگ های جذاب و محبوب تولید می‌کنه.

طلق پلی کربنات شفاف

نظر به اینکه شفافیت طلق پلی کربنات می‌تونه به میزان مناسبی بالا باشه تا برای فضاهایی که نیاز به نور زیاد هست میتوان از این نوع طلق استفاده نمود. میزان عبور نور در طلق پلی کربنات شفاف می‌تونه تا ۸۹% برسه که مقدار مناسبی اس. البته برخی از طلق های پلی کربنات که سفارشی هستن و قیمت بالاتری دارن شفافیتی از این بالاتر رو نیز می‌تونن داشته باشن. طلق های شفاف به خصوص برای ساخت پنجره ها مناسب هستن. در واقع بیشتر پنجره ها باید به بیرون دید داشته باشن و نور را وارد ساختمان کنن که طلق های پلی کربنات شفاف هر دو مورد رو برای ما فراهم می‌کنن.

قیمت طلق پلی کربنات

طلق های پلی کربنات چیست قیمت مناسب یکی از مهمترین دغدغه ها به هنگام خرید هست. قیمت طلق های پلی کربنات به عوامل مختلفی بستگی داره. با توجه به اینکه کیفیت و ضخامت طلق چقدر باشه و رنگ طلق انتخابی چه باشه و یا در برابر اشعه UV مقاوم باشه یا نه قیمت اون متغیر میشه. در حالت کلی اما قیمت پرداختی در برابر خصوصیات بسیار عالی این طلق ها به صرفه و مناسبه. برای اطلاع از قیمت طلق پلی کربنات می‌تونین از اطلاعات که در قسمت پایین صفحه درج شده اس استفاده کنین.

طلق های پلی کربنات چیست

سفارش طلق پلی کربنات

در صورت تمایل میتوانید برای سفارش طلق پلی کربنات با کارشناسان شرکت فرکو تماس حاصل نمایید. فرکو اهمیت بسیار زیادی برای تولیدمحصولات خود از جمله طلق هایی با کیفیت مطلوب قائل هست. تمامی محصولات فرکو با استفاده از استاندارهای مدرن و بروز جهانی تولید می‌شن. محصولات فرکو به شکل مستقیم از محل کارگاه و با حذف واسطه به مشتریان عزیز عرضه میشن. تمامی سفارش‌ها ظرف مدت 3 تا 4 روز کاری برای عرضه به مشتریان عزیز آماده میشن. برای ثبت سفارش می‌تونین از شماره تماس و اطلاعات که در قسمت پایین صفحه درج شده اس استفاده کنین. همچنین می‌تونین برای ثبت سفارش در محل کارگاه مجموعه فرکو حاضر بشین. آدرس محل کارگاه در قسمت انتهایی مطلب درج شده اس.

ارتباط با فرکو

  • شما می‌تونین برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352
  • شما میتوانید با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو در واتساپ استفاده کنین : 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق لینک زیر دنبال کنین و جدیدترین طرح هارا تماشا کنین :  https://www.instagram.com/farkoo.ir/
  • آدرس سفارش حضوری :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو