Home
طلق پلی کربنات رنگی

طلق پلی کربنات رنگی

طلق پلی کربنات رنگی از جمله انواع طلق است که با استحکام بسیار بالا شناخته می‌شه. مقاومت و استحکام طلق پلی کربنات به شکل قابل توجهی نسبت به دیگر انواع طلق و شیشه بیشتره. طلق‌های پلی کربنات رنگی در 2 مدل شفاف و مات عرضه میشن. البته از نظر جنس این طلق‌ها در انواع متنوعی موجود هستن. از انواع طلق پلی کربنات می‌توان به طلق نشکن اشاره کرد که از نظر درجه سختی با فاصله زیاد عالی‌ترین نوع پلی کربنات است. دیگر مدل طلق که محبوبیت فراوانی داره نوع ضد حریق اون هست. طلق های پلی کربنات از نظر رنگ بندی بسیار متنوع هستن. این طلق ها به جز استحکام عالی ، از جهات دیگری نیز قابل توجه هستن. از جمله دیگر ویژگی‌های طلق پلی کربنات می‌توان به مقاومت عالی آن در مقابل حرارت اشاره کرد.

طلق های پلی کربنات بیشتر به منظور ساخت انواع سقف و نیز پوشش دیواری به‌کار گرفته می‌شن. موارد کاربرد طلق رنگی تنها مربوط به ساختمان‌سازی نیست و این طلق ها بسیار پرکاربرد هستن. ورق های پلی کربنات در مدل‌های دوجداره و حتی چند جداره نیز تولید می‌شن. پلی کربنات برتری‌ها و مزیت‌های فراوانی نسبت به متریال های رقیب داره. متریال‌های رقیب پلی کربنات شامل طلق کریستال و طلق اکریلیکی است. همچنین طلق های پلی کربنات به‌عنوان جایگزین شیشه در برخی از قسمت ها مطرحه. کیفیت طلق های پلی کربنات در سال های گذشته بسیار بهتر شده‌اس. جالبه بدونین پلی کربنات محکم‌ترین ماده شفافی است که قیمت مناسبی داره. در ادامه مطلب به بررسی طلق پلی کربنات رنگی و ویژگی های آن می‌پردازیم.

پلی کربنات غیرمشتعله
طلق پلی کربنات رنگی
طلق پلی کربنات رنگی

کاربرد طلق های پلی کربنات

بیشترین کاربرد طلق پلی کربنات رنگی مربوط به صنعت ساختمان‌سازی است. پلی کربنات برای بسیاری از بخش‌های ساختمان گزینه‌ای عالی محسوب می‌شه. به عنوان نمونه از طلق پلی کربنات برای ساخت سقف در بخش‌های مختلف استفاده می‌شه. به خصوص برای ساخت سایه‌بان ، آلاچیق ، پارکینگ داخل حیاط و … سقف پلی کربنانی عالیه. به منظور ساخت دیوار نیز به وفور از پلی کربنات استفاده می‌کنن. ورق های پلی کربنات ویژگی‌های لازم برای یک دیوار و سقف مناسب را دارا می‌باشن. توجه داشته‌باشین که برای ساخت دیوار بهتره از نوع لمینت یا دوجداره استفاده بشه. طلق های پلی کربنات در صنایع دیگری چون صنایع نظامی نیز بسیار پرکاربرد هستن. به خصوص نوع نشکن این طلق ها در صنایع نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرن. پلی کربنات به شکل محدودتر برای ساخت پنجره نیز به‌کار گرفته می‌شه.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای پنجره

طلق پلی کربنات رنگی دیوار
طلق مات رنگی

از طلق های پلی کربنات برای ساخت پنجره هواپیما استفاده میشه. به این دلیل که جنس پلی کربنات دوام مورد نیاز رو دارا هستن. ضمن اینکه وزن سبک پلی کربنات بار کمتری به بدنه هواپیما وارد می‌کنه. همین مورد باعث می‌شه که طلق پلی کربنات برای ساخت پنجره و پوشش زیردریایی نیز مناسب باشن. البته از پلکسی گلاس نیز می‌توان برای ساخت این بخش‌ها استفاده کرد. توجه داشته باشین که نوع معمولی این ورق ها برای این کاربرد ها مناسب نیستن. برای چنین کاربردهای از انواع ویژه پلی کربنات استفاده می‌شه. در حالی که در مصارف معمول می‌توان از طلق های پلی کربنات معمولی نیز استفاده کرد.

مقایسه طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس رنگی

مهمترین رقیب طلق پلی کربنات رنگی در میان انواع طلق ، پلکسی گلاس رنگی اس. هر کدام از این مدل‌ها نسبت به یکدیگر مزیت ها و معایبی دارن. در این قسمت قصد داریم از چند جهت این دو متریال را مورد ارزیابی قرار میدیم. مهمترین فاکتورهای تعیین‌کننده کیفیت طلق شیشه ای ، میزان استحکام ، ظاهر و … هستن. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم از نظر استحکام طلق پلی کربنات نسبت به پلکسی گلاس قوی‌تره. البته پلکسی گلاس نیز به مانند پلی کربنات در نوع نشکن تولید می‌شه. اما فاصله زیادی بین پلی کربنات و پلکسی گلاس از این نظر دیده می‌شه. طلق‌های پلی کربنات بیشترین تاب رو در میان ضربه نشون میدن. به این معنی که طلق پلی کربنات ضد ضربه اس. پلی کربنات به‌سختی دچار آسیب می‌شه. ورق های پلی کربنات در شرایط سخت و دشوار کارایی بهتری نسبت به پلکسی گلاس دارن.

طلق پلی کربنات رنگی

اما از نظر جلوه بصری طلق اکریلیکی نسبت به طلق پلی کربنات برتری واضحی داره. ظاهر پلکسی گلاس بسیار به شیشه مشابه و نزدیکه. طلق های پلی کربنات اندکی کدرتر هستن و به مانند پلکسی گلاس شفاف نیستن. البته این جمله به این معنا نیست که پلی کربنات شفافیت ضعیفی داره. دیگر جنبه دیداری و بصری که در پلکسی گلاس بهتره، واقعی بودن تصویر طرف دیگره. به دلیل شکست نور کمتر در ورق های پلکسی گلاس ، تصویر طرف دیگر بیشتر با واقعیت سازگاره. برتری دیگر پلکسی گلاس قدرت بیشتر در تحمل وزنه. بر خلاف ضربه گیری ضعیف‌تر ، پلکسی گلاس از این نظر اندکی بهتره. ضمن اینکه پلکسی گلاس بر خلاف پلی کربنات در مقابل اشعه یو وی مقاومه و دچار هوازدگی نمی‌شه. پلکسی گلاس کمترین میزان خش‌پذیری رو در میان انواع پلاستیک داراست.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای بالکن

بررسی معایب طلق پلی کربنات و رفع اونا

طلق پلی کربنات رنگی ضمن ویژگی های خوبی که در قسمت های قبلی ذکر شد ، معایبی نیز دارن. اولین مورد منفی در طلق های پلی کربنات رنگی ضعف اونا در برابر نور خورشیده. ورق های پلی کربنات در صورتی که در معرض نور خورشید قرار بگیرن هم از نظر ظاهری و حتی از نظر بافت دچار آسیب می‌شن. به آثار منفی که از نور خورشید و اشعه یو وی نشات می‌گیره هوازدگی می‌گن. با توجه به مورد مطرح شده عملا از نوع معمولی پلی کربنات نمی‌توان در بخش‌های خارجی ساختمان بهره برد. از طرفی دیگر قابلیت های پلی کربنات آن ها را به بهترین گزینه در قسمت های خارجی ساختمان تبدیل کرده‌اس. این نقیصه طلق های پلی کربنات ، با ساخت نوع ضد اشعه یو وی از بین رفته‌اس.

طلق های پلی کربنات یو وی از ورود اشعه یو وی به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنن. ظاهر این طلق ها نیز به مانند نوع معمولی به رنگ زردی تغییر نمی‌کنه.

دومین مورد منفی در پلی کربنات خش‌پذیری اون هست. ورق های پلی کربنات معمولی به‌شدت در مقابل خراشیدگی ضعیف هستن. اثر خراش به آسانی بر روی این طلق ها ایجاد و ماندگار می‌شه. این مورد نیز باعث می‌شه استفاده از طلق پلی کربنات در بسیاری از بخش‌ها محدود بشه. زیرا بعضی از قسمت‌های ساختمان چون دیوار و سقف در معرض مستقیم عوامل محیطی هستن. این مشکل نیز با ساخت طلق‌های پلی کربنات ضدخش بر طرف شده‌اس. برای ضدخش کردن طلق کربنات از یک لایه با جنس نانو ذرات زیرکونیوم استفاده میشه. این لایه ضمن کاهش خش‌پذیری باعث افزایش مقاومت طلق در برابر آتش می‌شه. ضخامت این لایه به حدی ناچیزه که هیچ اثری بر خصوصیات بصری طلق نمیذاره.

طلق پلی کربنات رنگی شفاف

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای رنگی

عوامل مؤثر در قیمت ورق پلی کربنات رنگی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت ورق های پلی کربنات رنگی نقش دارن. پلی کربنات در دسته‌بندی بسیار متنوعی تولید می‌شن. به عنوان نمونه قیمت ورق پلی کربنات نشکن تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نوع تک لایه و معمولی اون داره. ظاهر ورق نیز بر قیمت آن تاثیر گذاره. چنانچه ورق های پلی کربنات رنگی شفاف قیمت گرونتری دارن. با افزایش شفافیت قیمت نیز بالاتر می‌روه. پلی کربنات ضخیم نیز قیمت گرونتری نسبت به طلق های نازک‌تر داره. با این حال توجه داشته باشین که این موارد نسبی هستن و به طور مطلق نمی‌توان مقایسه‌ای انجام داد. زیرا مواد اولیه مورد استفاده تاثیر فراوانی بر خصوصیات طلق میذارن. از اهمیت نحوه و دقت ساخت نیز نباید گذشت. پلی کربنات به روش‌های مختلفی فرآوری می‌شه و کیفیت طلق های حاصل از هر روش متفاوته.

طلق پلی کربنات رنگی به‌صورت خم نیز می‌تونه تولید و به‌کار بره. طلق خم قیمت متفاوتی با طلق معمولی داره. همچنین ابعاد و اندازه نیز از مواردیه که اثرگذار بر روی قیمت محصولاته. چراکه طبیعتا ابعاد بزرگ‌تر نیاز به مواد اولیه بیشتر و گاهی تجهیزات بیشتری نیز هستن. برای کسب اطلاع بیشتر با شماره‌های تماس که در قسمت انتهایی درج شده‌اس تماس حاصل کنین.

سفارش طلق رنگی مجموعه فرکو

طلق پلی کربنات رنگی – سفارش محصولات مجموعه فرکو به روش های حضوری و غیر حضوری امکان‌پذیره. مجموعه فرکو یکی از معتبر ترین برند های داخلی در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی اس. محصولات تولیدی فرکو با رعایت استاندارد های روز جهانی تولید میشن. برای سفارش حضوری میتونین در روز های کاری به محل کارگاه مجموعه مراجعه کنین. ساعات فعالیت مجموعه : از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 هست. به منظور سفارش غیر حضوری نیز می‌تونین از اطلاعات تماس درج شده در قسمت انتهایی استفاده کنین. کلیه سفارشات ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن. خرید شما از فرکو بدون واسطه و به شکل مستقیم از محل کارگاه صورت می‌گیره.

بیشتر بخونین : قیمت طلق شفاف

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

شما متیوانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس کارخانه:
تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

طلق پلی کربنات رنگی
طلق پلی کربنات در رنگ های متنوع

طلق پلی کربنات رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو