Home
طلق هوشمند ارزان

طلق هوشمند ارزان

طلق هوشمند ارزان یا طلق مات شونده طلقی هست که میزان جذب نور در اون داینامیک هست . بنا به نیاز می‌تونیم طلق رو در هر لحظه در حالت مات یا شفاف و یا بین این دو قرار بدیم. زمانی که تمایل به استفاده از مناظر بیرون منزل یا استفاده از نور خورشید داشته باشیم به آسونی این طلق رو در حالت شفاف قرار می‌دیم. یا زمانی که نیاز به کم کردن دید داخل منزل رو داشته باشیم با انتخاب حالت مات محیط رو ایمن می‌کنیم. طلق هوشمند از جمله طلق هایی اس که اثر مثبت علم مهندسی مواد برای ساخت متریال های متناسب با زندگی مدرن در اون دیده میشه. طلق های هوشمند بسیاری از محدودیت‌های طلق های معمولی رو از میان برداشتن. در این مطلب قصد معرفی محصول طلق هوشمند فرکو رو داریم.

5 دلیل برای استفاده از طلق رنگی برای تزیین ساختمان

طلق هوشمند چگونه کار می‌کنه

طلق هوشمند ارزان اما در عین حال باکیفیت متشکل از دو لایه طلق هست. مابین این دو طلق از کریستال مایع که بین دو صفحه رسانا ساندویج شده‌اس استفاده میشه. البته بنا به خواست می‌توان از شیشه به جای طلق استفاده کرد. کریستال مایع حالتی از ماده اس که خواصی نه جامد هست و نه مایع! در این حالت مواد برخی خصوصیات جامدات و برخی خصوصیات مایعات رو از خود نشون میدن. ویژگی‌های کریستال مایع با عواملی مانند دما ، جریان الکتریکی و … به سرعت تغییر میکنه. با ایجاد شرایط مختلف می‌توان ظاهری متفاوت به کریستال مایع القا کرد. در واقع این طلق ها با برق می‌کنن. مولکول‌های کریستال مایع در حالت عادی جهت گیری کاتوره‌ای و تصادفی دارن. هنگامی که نور به این مولکول‌ها برخورد میکنه در جهات مختلف پراکنده میشه. بدین ترتیب ضریب شکست بین طلق و کریستال مایع متفاوت هست و طلق حالت مات داره.

طلق شفاف کریستال

طلق هوشمند ارزان

در طلق هوشمند ارزان ، در حالتی که جریان برق از هادی‌های اطراف کریستال مایع عبور کنه این طلق ها شفاف میشن. علت این امر اینه که مولکول‌های کریستال مایع با عبور برق جهت‌گیری منظمی می‌گیرن و ضریب شکست‌شون با طلق برابر میشه. بنابراین این طلق ها در صورتی که به برق متصل نباشن مات هستن و با اتصال برق شفاف میشن. میزان شفافیت و ماتی این طلق ها بر حسب ولتاژ تغییر میکنه. کریستال مایع که از اون برای ساخت طلق هوشمند بهره می‌گیرن کاربرد فراوانی در صنایع الکترونیکی داره. برای نمونه نمایشگر های LED از تکونولوژی کریستال مایع بهره می‌برن. طلق های هوشمند با ریموت کنترل کار می‌کنن و در کمترین زمان می‌تونه بین حالت شفاف و مات سوییچ کنه.جالبه بدونین که طلق هوشمند نخستین بار توسط شرکت خودروسازی آلمانی بنز تولید شد و در سال های بعدی توسط شرکت های چینی گسترده‌تر شد.

ویژگی‌های طلق هوشمند

در طلق هوشمند ارزان ، هر کدوم از طلق های مات و شفاف ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن. طلق های شفاف برای ساخت پنجره های نورگیر عالی هستن. با استفاده از طلق های شفاف می‌تونیم از نور خورشید بهره ببریم و ساختمون رو دلباز و روشن کنیم. از طرفی طلق های مات نیز موارد کاربرد فراوانی دارن. برای نمونه طلق های مات سبب حفظ حریم خصوصی می‌شن. همچنین طلق های مات نور ملایم‌تری دارن. حال اگر بخوایم در یک قسمت گاهی از حالت مات و گاهی از حالت شفاف استفاده کنیم طلق هوشمند بهترین گزینه اس. برای نمونه شاید علاقه‌مند باشیم که ساعاتی از نور خورشید بهره ببریم اما زمانی دیگر حریم خصوصی برامون اولویت بشه.

معرفی طلق دوجداره دیواری و سقفی

طلق هوشمند ارزان

طلق های هوشمند از نظر حفظ منابع انرژی داخل ساختمان مهم هستن. اینکه میزان شفافیت انتخابی اس ، به این معنی که بین دو حالت مات و شفاف سویچ میشه ،سبب استفاده بهتر از منابع نوری خورشید میشه و از طرفی این طلق ها مانع اتلاف انرژی قسمت داخلی ساختمون به خارج هستن. این طلق ها همچنین عایق صوتی خوبی هستن. طلق های هوشمند در برار اشعه یو وی مقاوم هستن.

طلق یو وی : طلق یو وی نوعی طلق هستن که در برابر نور خورشید هیچ آسیبی نمیبینن. این طلق ها از ورود اشعه خطرناک یو وی به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنن. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلق یو وی و لزوم مقابل آثار زیان بخش اشعه یو وی کلیک کنین.

کاربرد طلق هوشمند

طلق هوشمند ارزان در قسمت‌هایی که نیاز به شفافیت و مات بودن با هم تداخل دارن استفاده می‌شن. این طلق ها از بهترین گزینه ها برای ساخت نما و دیوار طلقی هستن. تصور کنین که یک دیوار طلقی که با انتخاب ما می‌تونه شفاف یا مات بشه چقدر زیبا و کاربردی اس. از دیگر مزیت‌های این طلق ها در نما این مورد هست که سبب صرفه جویی در منبع انرژی اس. طلق هوشمند همچنین یک گزینه عالی برای پارتیشن بندی اس. به کار بردن طلق هوشمند برای درب و پنجره نیز یک گزینه عالی محسوب میشه. این طلق ها برای صفحه نمایش ویدیو پروژکتور نیز مناسب هستن. به طور کلی این طلق ها در کاربردهای مختلف از جمله مسکونی ، تجاری ، اداری ، ورزشی به کار گرفته می‌شن. در صورتی که مایل به استفاده از طلق هوشمند در محیط های در معرض رطوبت هستین ، از نوع لمینت شده استفاده کنین.

معرفی طلق شیشه ای : طلق شیشه ای نوعی پلاستیک هست که ظاهر اون کاملا مشابه شیشه اس! ضمن اینکه طلق های شیشه ای بسیار محکم‌تر و ایمن‌تر از شیشه هستن. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلق شیشه ای کلیک کنین.

چرا طلق هوشمند

در رابطه با طلق هوشمند ارزان باید بگیم که ، برای ساخت شیشه هوشمند هم از شیشه و هم از طلق استفاده می‌کنن. در این قسمت قصد داریم به مقایسه بین طلق و شیشه بپردازیم. اینکه چرا طلق هوشمند گزینه ای مطلوب هست. نخست باید اشاره کنیم که طلق ها همه خصوصیات ویژه شیشه ها رو دارن. حتی به طلق شیشه پلیمری نیز گفته می‌شه. از جمله ویژگی‌های شیشه که طلق نیز دارن شفافیت بالاست. این ویژگی که از مهمترین خصوصیات مورد انتظار برای شیشه اس در طلق به همان قدرت و حتی به شکل بهتر وجود داره. طلق اکریلیکی که از اون برای ساخت طلق هوشمند نیز بهره گرفته میشه شفافیت و عبور نور حتی بالاتر از شیشه دارن. از طرفی طلق های پلی کربنات و پلی استایرن نیز شفافیتی برابر با شیشه دارن. ویژگی دیگر طلق که در شیشه دیده نمیشه وزن سبک اونه.

طلق هوشمند ارزان

در مورد طلق هوشمند ارزان باید بگیم که ، طلق چگالی بسیار پایین‌تری داره و وزن اون در سطح یکسان 50% از شیشه کمتر هست. از طرفی با وجود این وزن سبک طلق مقاومت بسیار بهتری از شیشه داره. طلق اکریلیک 20 برابر از شیشه قوی تر هستن. این مورد در طلق های پلی کربنات حتی بیشتر میشه و این طلق ها مقاومتی 200 مرتبه بهتر نسبت به شیشه دارن. البته شیشه های بهینه شده مثل شیشه لمینت و سکوریت مقاومت بهتری نسب به شیشه معمولی دارن منتها این شیشه ها قیمت بالاتری نسبت به طلق دارن. علاوه بر موارد گفته شده طلق ها خصوصیات ویژه دیگر نظیر جلوگیری از ورود اشعه یو وی ، استحکام بالا ، عایق بسیار خوب حرارتی و صوتی نیز دارن. همه این ویژگی ها در کنار قیمت نسبتا مناسب طلق ، یک خرید عالی برای شما محسوب میشه.

معرفی طلق شیشه ای پنجره

طلق هوشمند ارزان

طلق شیشه ای بالکن چیست؟

سفارش طلق فرکو

طلق هوشمند ارزان فرکو از جمله برندهای ایرانی هست که در سال‌های اخیر نسبت به تولید طلق هوشمند ارزان اقدام کرده‌اس. طلق های هوشمند تولید شده فرکو با استاندارهای روز جهانی منطبق هست. در صورتی که مایل به سفارش طلق های هوشمند فرکو باشین می‌تونین هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت سفارش کنین. برای ثبت سفارش به صورت حضوری می‌تونین به محل کارگاه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه درج شده اس مراجعه کنین و ضمن مشاهده محصول ، درصورتی که مورد پسند واقع شد نسبت به سفارش اقدام کنین. برای ثبت سفارش به صورت غیر حضوری نیز از طریق اطاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده اس اقدام کنین. ضمنا برای دریافت مشاوره نیز می‌تونین به کارشناسان فرکو تماس حاصل کنین. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به متشریان عزیز هست.

پلکسی گلاس …بیشتر بخونین.

پل ارتباطی با فرکو

می‌تونی برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنی .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کن و جدیدترین طرح ها رو تماشا کن.

آدرس سفارش حضوری :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو