Home
طلق شیشه ای پلی کربنات

طلق شیشه ای پلی کربنات

طلق شیشه ای پلی کربنات درواقع به ورق‌هایی از جنس پلاستیک پلی کربنات گفته می‌شه که ظاهر شیشه ای دارن. طلق پلی کربنات نوعی پلاستیک هست که مقاومت و استحکام بسیار خوبی نیز داره. به جز استحکام عالی، ورق‌های پلی کربنات انعطاف‌پذیر هستن و از نظر عایق حرارتی نیز عالی هستن. در واقع این نوع پلاستیک رو می‌توان مقاوم‌ترین نوع طلق دونست. البته باید به این نکته توجه داشت که طلق های پلی کربنات چه از نظر سطح کیفی و چه از نظر ظاهری در دسته‌های مختلفی تولید می‌شن. در این مطلب قصد داریم به معرفی محصول طلق شیشه ای پلی کربنات مجموعه فرکو بپردازیم. همچنین به معرفی انواع پلی کربنات می‌پردازیم.

بیشتر بخونین : طلق اکریلیکی

طلق شیشه ای پلی کربنات
طلق شیشه ای پلی کربنات چندجداره

رقبای طلق شیشه ای پلی کربنات در بازار دو دسته هستن. اولین رقیب برای پلی کربنات، شیشه اس که جنس اون به کلی با پلی کربنات متفاوته. به جز شیشه دیگر رقبای پلی کربنات سایر انواع پلاستیک ها مثل طلق اکریلیک و طلق کریستال هستن.

طلق های پلی کربنات در انواع شفاف، مات و رنگی تولید می‌شه. از نظر استحکام نیز ورق‌های پلی کربنات در درجه‌های مختلفی عرضه می‌شون. همچنین پلی کربنات در نوع تک جداره و دوجداره تولید می‌شه. مستحکم‌ترین نوع پلی کربنات به طلق نشکن مشهور هست. با خواندن این مقاله به پاسخ این پرسش می‌رسین که چرا طلق پلی کربنات یکی از پرکاربردترین انواع طلق هست؟

پلی کربنات چیست و چگونه ساخته میشه

همانطور که پیشتر گفتیم ، طلق شیشه ای پلی کربنات جنس پلاستیکی داره. پلاستیک از جمله مواد پلمیری اس که از ابتدای قرن 20 میلادی به‌مرور وارد زندگی بشر شده‌اس. گستردگی پلاستیک‌ها به حدی‌اس که می‌توان گفت محیط اطراف ما در سیطره پلاستیک هست!

گفتنی اس که خود پلاستیک به دو دسته ترموپلاستیک (گرمانرم) و ترموست (گرماسخت) تقسیم می‌شه. پلی کربنات جز مواد ترموپلاستیکی هست. تفاوت ترموپلاستیک و ترموست در اینه که ترموپلاستیک بدون اینکه دچار تغییر شیمیایی بشه، ذوب و دوباره با انتقال سرما سخت می‌شه. به این ترتیب شکل‌دهی این متریال‌ها آسون‌تر هست.

بیشتر بخونین : طلق هوشمند

برای ساخت طلق پلی کربنات از روشی موسوم به اکستروژن استفاده می‌کنن. ابتدا در پالایشگاه‌ها، پلیمریزاسیون بر روی فسژن و بیس فنول A انجام می‌شه. بعد از این مرحله رزین پلی کربنات تهیه می‌شه. این رزین به کارگاه‌های ساخت طلق منتقل می‌شه و در اونجا با انجام فرآیند اکستروژن طلق آماده عرضه می‌شه.

طلق پلی کربنات شیشه ای

در فرآیند اکستروژن از دستگاه‌های مخصوصی برای پمپ کردن رزین داغ پلی کربنات به قالب‌ها استفاده می‌کنن. بعد از سرد شدن، قالب از ورق جدا می‌شه و ورق برای عرضه با بازار منتقل می‌شه.

انواع پلی کربنات عبارتند از :

  • پلی کربنات شیشه ای شفاف
  • پلی کربنات شیشه ای مات
  • پلی کربنات شیشه ای رنگی

ورق پلی کربنات شفاف

طلق شیشه ای پلی کربنات نوعی از پلی کربنات هست که درصد انتقال نور بالایی داره. درصد انتقال و عبور نور در این ورق‌ها 89% هست. به این معنی که 89% از نور تابشی از این ورق‌ها عبورکرده و وارد ساختمان می‌شه. این رقم قابل توجه هست و به همین دلیل می‌توان گفت طلق شیشه ای از نظر نورگیری در سطح خوبی قرار داره. جالبه بدونین در ورق های پلی کربنات سفارشی، میزان شفافیت از این نیز فراتر می‌ره و حتی به بالای 95 درصد نیز می‌تونه برسه!

بیشتر بخونین: طلق دوجداره

البته باید اشاره کنیم که ورق‌های پلکسی گلاس از نظر شفافیت عموما به نسبت پلی کربنات بهتر هستن.

طلق پلی کربنات شیشه ای شفاف

طلق پلی کربنات شفاف در قسمت‌های مختلف ساختمان و به‌خصوص به منظور ساخت پنجره، سقف، دیوار و … استفاده می‌شه. البته باید توجه داشته‌باشین که بهتر هست در ساخت دیوار و سقف از طلق مات استفاده بشه. با این حال می‌توان در قسمت‌هایی از دیوار از طلق شفاف نیز بهره‌برد. هرکدوم از طلق شفاف و مات بسته به نیاز و سلیقه اشخاص می‌تونن انتخاب بشن. زیبایی هر دو طلق نیز فوق‌العاده میشه.

ورق پلی کربنات مات و رنگی

پلی کربنات مات در مقایسه با نوع شفاف انتقال نور کمتری داره. به جز انتقال نور پایین‌تر این طلق‌ها تصویر طرف دیگر رو کدر می‌کنن. بدین ترتیب طلق های پلی کربنات مات به منظور ایمن‌کردن حریم‌شخصی استفاده می‌شن. انتقال نور کمتر، باعث می‌شه که نور ورودی از طلق پلی کربنات مات ملایم‌تر باشه. البته این طور نیست که شدت نور به شکل نامطلوبی کم باشه. میزانی از نور از این طلق‌ها عبور می‌کنه و باعث روشن‌شدن ساختمون می‌شه.

طلق پلی کربنات شیشه ای مات
طلق شیشه ای پلی کربنات مات

طلق پلی کربنات مات بهترین نوع پلی کربنات برای ساخت دیوار و سقف طلقی هستن. زیرا به‌خصوص هنگامی که وسعت طلق کاری زیاد هست استفاده از این طلق‌ها سبب کاهش آلودگی‌نوری می‌شه. زیبایی این طلق‌ها نیز می‌تونه به ساخت جلوه‌ای بهتر برای سقف و دیوار کمک کنه.

پلی کربنات در نوع رنگی نیز تولید می‌شه. طلق های رنگی کارکردی مشابه با طلق مات دارن. از این نوع طلق نیز برای ساخت دیوار، سقف و پنجره استفاده می‌کنن. می‌تونین از طلق ها در رنگ‌های جذاب برای دکوراتیو ساختمان استفاده کنین. تنوع رنگی طلق ها بسیار جالب توجه هست.

بیشتر بخونین: طلق رنگی

سقف و دیوار پلی کربناتی

یکی از مهمترین استفاده‌های طلق پلی کربنات ساخت سقف هست. با توجه به مقاومت بسیار بالا، این طلق‌ها برای ساخت سقف مناسب هستن. طلق های پلی کربنات به‌خصوص برای ساخت گلخانه، پارکینگ های داخل حیاط، سرپوشیده‌کردن استخر و… مناسب هستن. طلق‌های پلی کربنات حتی برای مسقف‌کردن استادیوم‌های فوتبال نیز به‌کار گرفته می‌شن.

طلق پلی کربنات شیشه ای
استفاده از پلی کربنات برای ساخت نما

پلی کربنات برای ساخت دیوار نیز یکی از بهترین گزینه‌هاست. دیوارهای پلی کربنات استحکام مناسبی دارن و عایق نسبتا خوبی نیز هستن. استفاده از پلی کربنات برای ساخت دیوار در سال‌های گذشته گسترده‌تر شده‌اس. این دیوارها در بسیاری از ساختمون‌های اداری، تجاری، مسکونی، ورزشی و … دیده می‌شن.

بیشتر بخونین : طلق یو وی

ویژگی‌های طلق شیشه ای پلی کربنات

در این قسمت قصد داریم ویژگی‌های طلق شیشه ای پلی کربنات رو از نظر عددی بررسی کنیم. چگالی طلق پلی کربنات در حدود 1200 تا 1220 کیلوگرم در هر متر مکعب هست. این به معنی وزن بسیار سبک طلق پلی کربنات هست. برای درک بهتر اشاره می‌کنیم که دانسیته شیشه 2600 کیلوگرم در هر متر مکعب هست.

طلق شیشه ای پلی کربنات از نظر انعطاف‌پذیری نیز عالی‌اس. میزان مقاومت کششی طلق شیشه ای پلی کربنات در حدود 66 تا 161 مگاپاسکال هست. این میزان در شیشه تنها 7 مگاپاسکال هست. طلق اکریلیک نیز مقاومت‌کششی در حدود 71 مگاپاسکال دارن که این میزان نیز نسبتا خوبه.

ویژگی های طلق شیشه ای پلی کربنات

مورد بعدی اینکه حتی بعضی از ورق‌های پلی کربنات با وجود 110% تغییر طول، دچار شکستگی نمی‌شن. این در حالی اس که متریال‌های رقیب از این نظر به‌مراتب در مقایسه با پلی کربنات ضعیف‌تر هستن.

به جز مقاومت کششی، این طلق‌ها در برابر ضربه نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشون می‌دن. پلی کربنات 250 برابر به نسبت شیشه قوی‌تر هست. ورق‌های پلی کربنات از نظر استحکام حتی به نسبت سایر انواع طلق نیز به مراتب قوی‌تر هستن.

طلق های پلی کربنات بهینه

طلق شیشه ای پلی کربنات علی‌رغم تمام نکات و ویژگی‌های مثبت، معایبی نیز دارن. البته که برای هرکدوم از این موارد، راه‌حلی ایجاد شدهاس. یکی از بزرگترین عیوب ورق پلی کربنات ضعف این طلق‌ها در برابر نور خورشید هست. نور خورشید حاوی اشعه‌ای مضر به نام فرابنفش یا یو وی اس که سبب آسیب‌رسیدن به سلامتی انسان و متریال مورد استفاده‌اس. طلق‌های پلی کربنات معمولی بعد از مدت کوتاهی دچار هوازدگی می‌شن.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای شفاف

اثرات هوازدگی به این شکل هست که ظاهر و رنگ طلق کم‌کم به رنگ زرد تغییر می‌کنه. بعد از مدتی حتی طلق شکننده و ضعیف می‌شه.

با این حال با استفاده از یک لایه ضد یو وی، طلق از این نظر بهینه می‌شه. طلق‌های پلی کربنات یو وی عمر مفید بالاتری دارن و می‌تونن تا سال‌ها بدون تغییر ظاهر مستحکم بمونن.

طلق پلی کربنات شیشه ای

دومین عیبی که در ورق‌های پلی کربنات معمولی دیده می‌شه، خش‌پذیری بالای این طلق هاست. اثر خراش باعث می‌شه که طلق ظاهر بسیار بدی داشته باشه. با این حال این معضل نیز با ساخت پلی کربنات ضدخش حل شده‌اس. برای این منظور نیز از یک لایه ضدخش بر روی ورق پلی کربنات استفاده می‌کنن. به‌خصوص اگر قصد استفاده از طلق در محیط‌های در دسترس رو دارین، حتما از طلق ضدخش استفاده کنین.

سفارش پلی کربنات شیشه ای

مجموعه فرکو از جمله برندهای ایرانی‌اس که در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی از جمله طلق شیشه ای پلی کربنات فعالیت می‌کنه. محصولات تولیدشده مجموعه فرکو بر اساس به‌روزترین استانداردها تولید می‌شن. علاوه بر کیفیت، مزیت مهم دیگر خرید محصولات فرکو، حذف واسطه‌اس. کلیه محصولات فرکو به صورت مستقیم از محل کارگاه به مشتریان عزیز عرضه می‌شن.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای پنجره

در صورتی که مایل به سفارش محصولات فرکو باشین می‌تونین سفارش خود رو به صورت حضوری و یا غیرحضوری ثبت کنین. در صورتی که مایل به سفارش حضوری هستین در روزهای کاری از ساعت 8 صبح الی14 و از 16 الی 20 به محل کارگاه فرکو مراجعه کنین. آدرس کارگاه مجموعه فرکو در قسمت پایین صفحه درج شده‌اس.

سفارش طلق پلی کربنات شیشه ای
سقف پلی کربنات شیشه ای

همچنین می‌تونین سفارش خود رو به صورت غیر حضوری به ثبت برسونین. در صورت تمایل به سفارش غیرحضوری نیز می‌تونین از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده‌اس برای ثبت سفارش استفاده کنین. کلیه محصولات فرکو ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای بالکن

قیمت پلی کربنات به چه عواملی بستگی داره؟

قیمت ورق پلی کربنات با توجه به عواملی مانند درجه مقاومت، ظاهر، ضخامت و … متغیر هست.طلق شیشه ای پلی کربنات

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

شما می‌توانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس سفارش حضوری : تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو