Home
کارگاه شیشه خم کنی .

کارگاه شیشه خم کنی

کارگاه شیشه خم کنی در واقع همان کارخانه‌ای هست که ، انواع شیشه خم و منحنی در طرح و سبک‌های روز دنیا در اون تولید می‌شه. در صنعت شیشه سازی برای تولید انواع شیشه تخت و قوس دار از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شه . که در کارخانه یا کارگاه مخصوص ، توسط این دستگاه های پیشرفته ، و با علم و تجربه استاد کاران متخصص و متبحر این صنعت ، به تولید انواع بسیار زیبا و با کیفیت شیشه می پردازن.

.ازین شیشه‌های خم در تولید میزهای یه تیکه‌ی مدرن برای آشپزخونه ، پذیرایی و ادارات استفاده میشه.که بسیار هم جذاب و پرطرفدارن. چون هم خیلی مستحکم و نشکن هستن. و هم اینکه ظاهری بروز و فوق‌العاده دارن.

ناگفته نمونه که این مدل شیشه ، برای ساخت آکواریوم و نرده‌های شیشه‌ای هم خیلی کارامده. مخصوصا که تو هر مدل و طرحی که مصرف‌کننده بخواد از طرف صنایع تولیدی فرکو قابل اجراس.که در این صورت محصول رو خاص و فقط اختصاصی خودت داری که هیچ جایی نظیر اون رو نمی‌بینی.

Bend the glass workshop شیشه خم در کارگاه

در این مقاله به مطالب زیر خواهیم پرداخت

  • شیشه قوس دار
  • ظاهر شیشه خمیده
  • تولید شیشه منحنی
  • تنوع کیفیت شیشه
  • انواع شیشه خم
Bend the glass workshop خم کنی شیشه

شیشه قوس دار

شیشه قوس دار یا همان شیشه خمیده ، جنس متفاوتی از شیشه تخت نیست . بلکه تماما از شیشه تخت ساخته می شود و در اصل همان خصوصیات و کارایی را دارد ، که در انواع شیشه تخت سراغ داریم و با آن آشنا هستیم . شیشه خم یا منحنی درواقع یک نوعی از شیشه تخت است که ظاهری متفاوت دارد . در این محصول شفافیت شیشه و امکان روئیت آنسوی شیشه مانند سایر اقسام شیشه است و همانگونه نیز دارای انواع مختلف است . که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد .

Bend the glass workshopکارگاه خم شیشه

ظاهر شیشه خمیده

ظاهر شیشه خمیده تفاوت اصلی این محصول با سایر انواع شیشه است . این محصول دارای ظرافت ها و قوس هائی بسیار زیباست ، که در گذشته امکان ساخت طرح ها و مدل های خاص و جذاب این نوع شیشه ، حتی در افکارمان نیز قابل تصور نبود . در انواع این محصول ، که در کارخانه شیشه خم کنی فرکو طراحی و تولید می گردند ، نمونه های بسیار زیبا و منحصر به فردی ساخته می شوند . که کاملا تفاوت های ظاهری این محصول را، نسبت به سایر انواع محصولات شیشه ای ، به تصویر در می آورند . و نهایت جذابیت شیشه های منحنی را به رخ هر بیننده می کشند .

Bend the glass workshopشیشه خم کارگاه

روش های تولید شیشه منحنی در کارگاه شیشه خم کنی

در تولید شیشه های منحنی و قوس دار ، دو روش متفاوت وجود دارد که به توضیح هریک خواهیم پرداخت

روش اول در تولید شیشه خم

در ساخت شیشه قوس دار به روش اول ، شیشه که در ابعاد مشخص بریده شده است را در کوره و با حرارت بسیار زیاد به خمیری قابل شکل گیری تبدیل می نمایند . از آنجائیکه خمیر بسیار داغ و حالت پذیر گشته است می توان آن را به صورت دلخواه و به طرح مورد نظر حالت داد .

در این روش ، برای جحالت دادن به شیشه از قالب استفاده می شود . قالب ها از جنس فلز هستند و در مدل های متنوع و با قوس های مختلف تولید می گردند. تا بتوان از طریق ریختن خمیر داغ شیشه در آن ها ، شکل مورد نظر و هلال دلخواه را در شیشه ایجاد نمود . در انتها ، خمیر شیشه که در قالب مخصوص ریخته شده است ، با همان قالب در کوره های پیشرفته تولید شیشه خم قرار می گیرد . و با حرارت زیاد به شکل خمیده طراحی شده تبدیل می گردد.

Bend the glass workshopکارگاه شیشه خم کنی

روش دوم در تولید شیشه خم

روش دوم از نحوه ساخت شیشه منحنی ، به این صورت است که دیگر از قالب استفاده نمی شود . بلکه در همان زمانی که شیشه در کوره بسیار داغ و منعطف شده است و قابلیت شکل گرفتن به هر مدل و طرحی را دارد . توسط تکنولوژی پیشرفته که در دستگاه های مخصوص موجود ، در کارگاه شیشه خم کنی است . به انواع طرح مورد نظر ، تغییر حالت می دهند. و بصورت شیشه های خمیده و با انحناهای بسیار ظریف و خیره کننده تبدیل می گردند .

در ساخت شیشه های خم می توان خمش و قوس شیشه را در دو حالت افقی و یا عمودی ایجاد نمود .

Bend the glass workshopکارگاه شیشه

تنوع کیفیت در کارگاه شیشه خم کنی

شیشه های منحنی تولید شده در کارگاه شیشه خم کنی فرکو ، دارای کیفیت های متفاوتی است . که بر اساس نوع جنس و کیفیتی که دارند ، میزان ماندگاری و مقاومت آن ها نیز متغیر است .

  • شیشه خم نیمه سکوریت
  • شیشه منحنی سکوریت
  • شیشه لمینت در کارگاه شیشه خم کنی
  • شیشه لمینت سکوریت شده
  • شیشه ضد گلوله در کارگاه شیشه خم کنی
Bend the glass workshopشیشه خم کنی

شیشه خم نیمه سکوریت

در کارگاه شیشه خم کنی برای تولید شیشه خمیده ، آن را برای مدت طولانی در کوره قرار می دهند . و شیشه با درجه حرارت بالایی حرارت می بیند تا به شکل منحنی مورد نظر تبدیل شود . طی فرآیندی که جهت تبدیل به شیشه خمیده بر روی آن اعمال می شود ، شیشه از خاصیت نیمه سکوریت برخوردار می شود . بنابر این شیشه های منحنی نسبت به دیگر شیشه هایی که سکوریت نشده اند از ماندگاری بیشتری برخوردارند . و مستحکم تر از شیشه های غیر منحنی ساده هستند .

Bend the glass workshopشیشه خم

شیشه منحنی سکوریت

شیشه نشکن یا سکوریت منحنی ، مقاومت بسیار زیادی دارد و بدلیل همین کیفیتی که دارد به شیشه نشکن معروف است . شیشه نشکن با نام سکوریت ، که در کارگاه شیشه خم کنی ساخته می شود ، دارای ویژگی با اهمیتی است که بر اساس آن ، در زمره شیشه های بدون خطر قرار می گیرد . این محصول بسیار دیر شکسته می شود و زمانی که در اثر سانحه ای شکسته شود ، بسیار ریز و پودری می گردد . قطعات ریز شیشه نیز بدلیل تیز نبودن کاملا بی خطر هستند و به افراد آسیب نمی زنند .

Bend the glass workshopخم

شیشه لمینت در کارگاه شیشه خم کنی

شیشه لمینت قوس دار ، بسیار مقاوم و مستحکم است و نسبت به شیشه های سکوریت از ماندگاری و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است . دلیل مقاومت بالا در این شیشه ، استفاده از چند لایه شیشه در آن است ، که بین لایه های متعدد آن از لایه ای با نام PVB استفاده می شود . این لایه یک ورق است که جنسی مشابه رزین دارد و مثل یک چسب عمل می کند . این لایه چسبنده ، شیشه ها را در کنار هم نگه می دارد . و تا زمانی که با ضربه ای بسیار سخت و یا جسمی بسیار سنگین مواجه نشود ، نمی شکند .

شیشه لمینت را به عنوان شیشه ای با ایمنی بسیار بالا می شناسند ، زیرا هم احتمال شکستن آن بسیار کم است .و همچنین اگر شکسته شود . خرده شیشه ها در محیط پخش نمی گردد و لایه چسبناک PVB تمام ریز شیشه های خرد شده را در همان سطح خود شیشه نگه می دارد.

Bend the glass workshopکارگاه

شیشه لمینت سکوریت شده

همانطور که در بالا ذکر شد شیشه لمینت بسیار مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد . اما برای ساخت بعضی از محصولات شیشه ای مخصوصا در نمای ساختمان های بلند ، نیاز به استقامت بسیار بالاتری است . که برای رسیدن به این منظور ، در کارگاه شیشه خم کنی هنگام ساخت این محصول ، در لایه های مورد استفاده در ساخت شیشه لمینت ، از شیشه های سکوریت استفاده می شود . تا مقاومت شیشه چند برابر گردد .

Bend the glass workshopشیشه

شیشه ضد گلوله در کارگاه شیشه خم کنی

شیشه ضد گلوله شیشه ای است که نسبت به تمام شیشه های تولید شده در صنعت شیشه سازی ، از عالی ترین درجه کیفیت برخوردار است . شیشه ضد گلوله همان شیشه سکوریت لمینت شده است که از تعداد بیشتری ورق شیشه ، در تولید آن استفاده شده است . و در کارگاه شیشه خم کنی نیز برای تولید شیشه منحنی ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرد . هرچه از تعداد شیشه بیشتری در ساخت شیشه لمینت ، استفاده گردد ، میزان کیفیت و استقامت در این محصول بیشتر خواهد بود .

Bend the glass workshop

چگونه سفارش دهیم

برای ثبت سفارش و ارتباط با مشاورین فرکو با این شماره تلفن : 02188068352 تماس بگیرید .

برای خرید حضوری به آدرس دفتر :تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن مراجعه نمایید .

جهت مشاهده تولیدات فرکو در پیج اینستاگرام کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو