Home

رنگ شیشه های رفلکس

شیشه های رفلکس به دلیل مزایای زیادی که دارن یکی از پر استفاده ترین متریال برای نمای ساختمون‌ها و درب و پنجره ها هستن . لذا تولید شیشه های رفلکس در انواع رنگ‌های متنوع صورت می‌گیره تا بتونه پاسخگوی تمام سلیقه‌ها و طراحی ها باشه . رنگ شیشه های رفلکس می‌تونه به خوبی با رنگ متریال دیگر در نما ارتباط برقرار کرده و هارمونی خوبی ایجاد کنه.

از سوی دیگر استفاده از یک رنگ نامناسب در کنار متریال های دیگر ، می‌تونه ترکیب بسیار ناموزونی در فضای شهری ایجاد کنه . این نکته اهمیت لزوم طیف متنوعی از رنگ شیشه های رفلکس رو مشخص می‌کنه.

رنگ شیشه های رفلکس
نمای شیشه‌ای مدرن

شیشه رفلکس چیه ؟

شیشه رفلکس نوعی از شیشه هست که سطح اون توسط تعدادی از فلزات و یا اکسید فلزات اندود می‌شه . این لایه به حدی نازک هست که به شیشه رفلکس یک خاصیت بازتاب کنندگی در عین شفافیت میده . این خاصیت موجب می‌شه که شیشه رفلکس امواج مادون قرمز و فرا بنفش خورشید رو بازتاب کرده و تنها نور طبیعی رو وارد فضای داخلی کنه . برای لایه اندود از فلزاتی مثل نقره، نیکل، کروم، مس و آلومینیوم استفاده می‌شه . استفاده از فلزات مختلف می‌تونه ترکیب رنگی های متفاتی برای شیشه های رفلکس رنگی ایجاد کنه.

رنگ شیشه های رفلکس
رنگ دودی شیشه رفلکس

شیشه رفلکس رنگی چه تفاوتی با شیشه رفلکس معمولی داره ؟

در واقع فرق اصلی این شیشه در تنوع و تفاوت رنگی اوناست. این تنوع رنگی موجب می‌شه که در هر نمایی با هر ترکیب رنگی بتوان از شیشه رفلکس که یک انتخاب ضروری برای نمای ساختمان محسوب می‌شه استفاده کرد . برخی از شیشه رفلکس رنگی مانند رنگ سبز بیشترین میزان بازتاب نور رو دارن . لذا از این شیشه برای مناطقی استفاده می‌شه که میزان تابش نور در اونا زیاد هست . در واقع اگر از شیشه هایی که میزان بازتاب نور بیشتری دارن برای مناطق کم نور استفاده بشه باعث تاریک شدن فضا می‌شه. همچنین شیشه هایی که با استفاده از اندود آلومینیم تولید می‌شن نیز همانند شیشه رفلکس سبز تا حد زیادی جلوی ورود نور رو به فضای داخلی می‌گیرن .

رنگ شیشه های رفلکس
نمایی لوکس از بنا

چرا انتخاب رنگ شیشه رفلکس اهمیت خاصی داره ؟

استفاده شیشه رفلکس در مبحث مقررات ملی ساختمان در ایران به عنوان یک عنصر واجب برای شیشه هایی که در نما استفاده می‌شن معرفی شده‌اس. در کشور ایران که دارای آب و هوای گرم و خشک هست بحث جلوگیری از هدر رفت انرژی بسیار پر اهمیته. شیشه رفکس خاصیت فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از ورود انرژی های نامفید و گرمای بیش از حد به فضا داره. لذا شیشه رفلکس یکی از مهم ترین متریال های ساختمونی محسوب می‌شه .

رنگ شیشه های رفلکس
پنجره‌های رفلکتیو

در مبحث هارمونی ، ایجاد یک ترکیب مناسب در استفاده از رنگ‌های مختلف در نمای ساختمون ، به اندازه استفاده از متریال مناسب اهمیت داره. چشم انداز شهری بسیار تحت تاثیر هر عضو کوچکی از شهر قرار داره . به شکلی که یک نمای ناموزون می‌تونه به کلی چشم انداز شهری رو تحت تاثیر قرار بده. لذا استفاده از رنگ مناسبی که در درجه اول با رنگ‌های دیگر به کار گرفته شده در خود ساختمون و در درجه دوم با نمای شهری همخوانی داشته باشه بسیار حائز اهمیت هست .

رنگ شیشه های رفلکس

انواع رنگ شیشه های رفلکس

شیشه رفلکس در رنگ های آبی ، سبز ، نقره ای ، دودی ، طلایی ، برنز و صورتی تولید می‌شه . این رنگ ها هریک دارای خاصیت متفاوتی هستن که در ادامه به بررسی دقیق تر اونا می‌پردازیم .

شیشه رفلکس آبی

شیشه رفلکس آبی که در ارتباط بسیار خوبی با رنگ آسمان قرار می‌گیره می‌تونه یکی از بهترین رنگ های انتخابی باشه . این رنگ می‌تونه با متریال های سنگ طوسی ، بتن ، سیمان سفید و طوسی مورد استفاده قرار بگیره. شیشه رفلکس آبی در بازتاب نور به میزان کمی نسبت به بقیه رنگ ها عمل می‌کنه . این شیشه نور را 36% بازتاب کرده و 19% میزان نور رو انتقال میده. باید توجه داشت که استفاده از شیشه رفلکس آبی رنگ برای فضاهایی که نور در حد متوسط هست بسیار مناسبه .

رنگ شیشه های رفلکس

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس آبی به این صفحه مراجعه کنین.

شیشه رفلکس سبز

شیشه رفلکس سبز تا حد زیادی جلوی ورود نور به فضای داخلی رو می‌گیره. لذا استفاده از اون برای مناطقی توصیه می‌شه که درصد تابش مستقیم نور خورشید شدید باشه . استفاده از شیشه رفلکس سبز برای مناطق کم نور توصیه نمی‌شه . زیرا میزان انتقال نور در رنگ سبز 41 % و میزان بازتاب نور 28% است . استفاده از این شیشه در این مناطق موجب می‌شه که فضای داخلی تاریک بشه.

رنگ شیشه های رفلکس

شیشه رفلکس سبز در هارمونی زیبایی با مناطق سبز و پر گل و گیاه قرار می گیره . این رنگ تداعی کننده سبزی جنگل ها و درختان هست . استفاده از شیشه رفلکس سبز در کنار رنگ های طوسی ، سفید ، بژ ، کرم بسیار زیباست . از شیشه رفلکس سبز و آبی بسیار در نمای آسمان خراش ها در کنار فلزات ، بتن و سیمان استفاده می‌شه.

رنگ شیشه های رفلکس

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس سبز به این صفحه مراجعه کنین.

شیشه رفلکس نقره ای

شیشه رفلکس نقره ای دارای بالاترین میزان بازتاب نور هست . شیشه رفلکس به شیشه آینه ای معروف هست زیرا به دلیل انتقال بالای نور نمای اون شدت آیینگی بیشتری به نسبت بقیه شیشه های رفلکس داره . استفاده از شیشه رفلکس نقره ای در مناطقی توصیه می شه که شدت تابش آفتاب زیاد باشه و استفاده از اون موجب تاریک شدن فضای داخلی نشه.

رنگ شیشه های رفلکس

رنگ نقره ای به راحتی با تمام رنگ ها ترکیب می‌شه و ترکیب زیبایی رو نیز ایجاد می‌کنه و نکته ای که در انتخاب رنگ نقره ای وجود داره اینه که بهتر هست از این رنگ در نماهای مدرن استفاده بشه . رنگ نقره ای که مانند آینه عمل می‌کنه ، جلوه براق و متالیکی به نمای ساختمون میده که ارتباط مناسبی با نماهای آجر و یا سنتی نداره. بهتر هست از این شیشه در کنار رنگ های مات استفاه گردد تا از درخشش زیاده از حد نما نیز جلوگیری بشه .

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس نقره ای به این صفحه مراجعه کنین .

شیشه رفلکس دودی

شیشه رفلکس دودی از پرطرفدارترین رنگ شیشه رفلکس به‌شمار میره . میزان انتقال نور شیشه رفلکس دودی 51% و میزان بازتاب نور در اون 6% است .لذا استفاده از شیشه رفلکس دودی برای مناطق کم نور و یا با نور متوسط توصیه می‌شه. رنگ شیشه رفلکس دودی اس که موجب می‌شه این محصول طرفداران زیادی داشته باشه . این رنگ به راحتی با تمام رنگ ها هارمونی بسیار زیبایی ایجاد می‌کنه . رنگ خنثی دودی موجب می‌شه که این محصول برای تمامی سبک های سنتی و مدرن مناسب باشه لذا شیشه رفلکس دودی رو در آسمون خراش‌ها و خانه‌های با سبک سنتی در کنار هم می توان مشاهده کرد .

رنگ شیشه های رفلکس

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس دودی به این صفحه مراجعه کنین.

شیشه رفلکس طلایی

شیشه رفلکس طلایی از شیشه رفلکس های پرطرفدار برای نماهای با سنگ کرم مثل نما روم هست . این رنگ که جلوه مجللی به فضای ساختمان ها می بخشه برای ساختمان های لاکچری انتخاب مناسبی هستن . میزان انتقال نور در رنگ طلایی 37% و میزان بازتاب نور در این شیشه 34% هست . از شیشه رفلکس طلایی می توان برای محیط هایی با نور متوسط استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس طلایی به این صفحه مراجعه کنین .

شیشه رفلکس برنز

میزان انتقال نور در شیشه رفلکس برنز 20% و میزان بازتاب نور در آن 40% هست . بازتاب نور در شیشه رفلکس برنز زیاد هست . لذا استفاده از اون برای مناطقی توصیه می‌شه ک شدت تابش نور خورشید در اون بالا باشه . رنگ برنز که رنگ بسیار شیکی هس که در نماهای مختلفی به کار گرفته می‌شه . این رنگ می‌تونه به راحتی در کنار فلزات و سنگ ها ترکیب زیبایی رو ایجاد کنه.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس برنز به این صفحه مراجعه کنین.

شیشه رفلکس صورتی

شیشه رفلکس صورتی از انواع شیشه رفلکس ها با رنگ های پاسیتیلی و شاد محسوب می‌شه . از این رنگ معمولا برای ساختمان هایی با کاربری های خاص استفاده می‌شه . این رنگ شیشه رفلکس می‌تونه برای رستوران ها ، کافه ها ، ممهد کودک ها و انواع فضا های آموزشی متناسب با تم خاص اونا به کار بره. همچنین از شیشه رفلکس صورتی می توان در پارتیشن‌های فضای داخلی استفاده بشه. میزان انتقال نور در رنگ شیشه رفلکس صورتی ، 27% و میزان بازتاب نوردر اون ، 40% هست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه رفکس صورتی به این صفحه مراجعه کنین .

خرید انواع رنگ های شیشه رفلکس

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش شیشه رفلکس در انواع مدل ها رنگ ها با مشاوران ما تماس بگیرین . کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه های رفلکس و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین .

همچنین برای مشاهده نمونه کارها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایین .

آدرس : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو