Home

شیشه رفلکس سبز

شیشه رفلکس ، شیشه ای هس که بدلیل زیبایی ، تنوع رنگی و مزیت‌های بالای اون نسبت به شیشه های معمولی یکی از شیشه های با تقاضای بالا در بازار شناخته شده . و به عنوان یکی از اولین انتخاب‌ها برای درب و پنجره‌ها و در برخی موارد برای بالکن در نظر گرفته می‌شه. همچنین از شیشه‌رفلکس برای نماهای تمام شیشه نیز می توان استفاده کرد . در این نماها که میزان ورود نور می بایست کنترل شده باشه ، شیشه‌های رفلکس یکی از اصولی ترین انتخاب‌هاست. در ادامه با ما همراه باش تا به بررسی تخصصی شیشه‌های رفلکس سبز و مزایای اون بپردازیم .

بیشتر بخونین : شیشههای رفلکس رنگی

ویژگی‌های مهم شیشه رفلکس

شیشه رفلکس سبز

در شیشه‌های رفلکس از آلیاژ و فلزاتی استفاده میشه که موجب تغییر در خواص شیشه و رنگ اون شده و در نتیجه بر میزان بازتاب نور از شیشه تاثیر می‌ذارن. در واقع این تغییرات سبب می‌شه که بخش زیادی از اشعه‌های فرابفش نور خورشید بازتاب بشن و به فضا ورود پیدا نکنن . این امر موجب می‌شه که میزان نور ورودی به داخل فضا کاهش پیدا کنه و در نتیجه دمای محیط کنترل می‌شه. همچنین میزان نور ورودی به داخل فضا کاهش پیدا کرده ، که موجب می‌شه از ایجاد چشم زدگی جلوگیری بشه.
درنتیجه این بازتاب نور حالت آینه ای ایجاد می‌شه که مانع از دید داخل منزل از بیرون شده که محرمیت ساختمان رو زیادتر می‌کنه . البته این حالت در شب برعکس می‌شه و شیشه ها از داخل ساختمان حالت آیینه ای دارن .

بیشتر بخونین : شیشه ساختمانی رفلکس

مزیت‌های استفاده از شیشه رفلکس در نمای ساختمان

شیشه رفلکس سبز

با وجود بازشوها در نمای ساختمان ، استفاده از شیشه برای اونا چندین مزیت به همراه داره :

اما تمامی موارد گفته شده نیاز به این دارن که شدت اونا کنترل بشه .

بیشتر بخونین : قیمت شیشه رفلکس ساختمان

استفاده از منظره بیرون خانه

شیشه رفلکس سبز

مثلا منظره مناسب به همان میزان که دیدی از داخل خونه به بیرون فضا می‌ده ، دید از بیرون خونه نیز به داخل ایجاد می کنه. لذا کنترل این امر و بحث ایجاد محرمیت در فضای داخلی بالاخص در فرهنگ ما از اهمیت بالایی برخوردار هست . لذا راه حلی که بتوان در عین حال که بتوان از منظره بیرون استفاده کرد ، در داخل خونه نیز محرمیت رو ایجاد کرد بهترین راه حل ممکن میشه.

بیشتر بخونین: ویژگی شیشه رفلکس

استفاده از نور ورودی به داخل خونه

شیشه رفلکس سبز

در مورد ورود نور خورشید به داخل فضا نیز این قضیه صادق هست . به شکلی که گرچه در فصول سرد سال ورود نور به میزان زیاد می‌تونه مفید باشه اما در فصول گرم نه تنها مزیتی نداره بلکه چشم زدگی شدیدی نیز ایجاد می‌کنه . لذا مهمه که این میزان نور ورودی کنترل بشه تا علاوه بر استفاده از نور طبیعی خورشید از ضررهای اون جلوگیری بشه.

بیشتر بخونین : شیشه رفلکس رنگی

استفاده از گرمای حاصل از نور خورشید در فصول سرد سال

شیشه رفلکس سبز

در فصول سرد سال ، زاویه خورشید مایل‌تر می‌شه . اما شد اون کمتر هست . لذا ورود نور به داخل فضا علائه بر ایجاد روشنایی مناسب که چشم زدگی ایجاد می‌کنه به گرم تر کردن خونه نیز کمک می‌کنه که مفید هست . اما در فصول گرم سال که دمای هوا بالاست و خورشید تابان و سوزان هست می بایست این میزان از نور وروی به داخل فضا کنترل بشه .

بیشتر بخونین : شیشه رفلکس شب و روز

ایجاد ظاهری زیبا برای ساختمان

شیشه رفلکس سبز

به دلیل سه نکته‌ای که پیش‌تر به اونا اشاره شد ، استفاده از شیشه در نمای ساختمان می‌بایست کنترل شده تر باشه . مخصوصا در اقلیم‌های گرم و خشک مثل کشور ما ، چون به همون میزان ک شیشه ها حرارت و گرمای خورشید رو وارد فضا می‌کنن، به همون میزان سرما رو نیز وارد کرده و موجب هدر رفت حرارتی می‌شن . لذا استفاده از شیشه مناسب اهمیت بسیار بالایی داره.

معایب شیشه های رفلکس

شیشه‌های رفلكس ايراداتی هم دارن كه مهم‌ترین اونا يكی كاهش نور ورودی به محيط داخل با توجه به رنگ اين شیشه‌ها و ديگری تغيير دادن ديد افراد داخل ساختمان نسبت به بيرون (View) هست. که اين ايرادات در مقایسه با کاربردهای اون تنها ضرورت دقت در انتخاب اين نوع شیشه‌ها رو برای منازل و آپارتمان های کم نور و علایق خاص گوشزد می‌کنه.

انواع شیشه رفلکس

شیشه‌های رفلکس در رنگ های سبز، صورتی، دودی، آبی، طلایی،نقره ای و برنز در بازار موجود هست . که ما در این مقاله به بررسی تخصصی شیشه‌های رفلکس سبز می‌پردازیم .

بیشتر بخونین : شیشه رفلکس طلایی

شیشه رفلکس سبز 

شیشه‌های رفلکس سبز که به دلیل نوع اکسید فلز متفاوت، رنگ خاص و زیبایی داره، برای انتخاب در نمای ساختمان یک انتخاب مناسب هست. این شیشه به وفور در نمای ساختمان‌های شهر تهران دیده می‌شه . شیشه‌های رفلکس سبز یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های شیشه هست.

مزایای استفاده از شیشه رفلکس سبز

1.رنگ زیبا

این رنگ شیشه علاوه بر اینکه در شهرها و مناطق گرمسیر و کم گیاه تداعی‌کننده لطافت و زیبایی وشادابی گیاهان هست در بسیاری از مناطق که با طبیعت عجین هستن مانند شهرهای شمالی ایران یا خطه سرسبز غرب بسیار زیباتر میشه و انطباق پذیری بالایی با رنگ طبیعت داره، به ویژه که رنگ سبز رنگ آرامش هست که زیبایی اونو چند برابر می‌کنه .

2.جلوگیری از ورود نور خوشید

شیشه‌های رفلکس در حالت عادی تا حدود 20 الی 30 درصد از ورود اشعه های مضر خورشید به داخل فضا جلوگیری می‌کنن. شیشه‌های رفلکس سبز بیشتر برای مناطقی مورد استفاده قرار می‌گیره که میزان نور در اونا زیاد هست . زیرا شیشه رفکس سبز تا حد زیادی جلوی نور خورشید رو می‌گیره. در واقع سبز دارای کمترین میزان عبور نور بوده و اگر عبور نور برای شما اهمیت داره اصلا پیشنهاد نمی‌شه.

نکات حائز اهمیت برای تهیه شیشه رفلکس

شیشه رفلکس سبز

شیشه‌های رفلکس می‌تونن درون قاب درها و یا پنجره ها نصب بشن و یا برای نمای ساختمان به صورت تمام شیشه مورد استفاده قرار بگیرن . نکته حائز اهمیت اینه که متناسب با فضای مورد استفاده و نوغ فریم درب و یا پنجره شیشه‌های رفلکس مناسب رو انتخاب کنیم . شیشه های رفکس می‌تونن در انواع سکوریت ، لمینت ، چند جداره و … تولید بشن .

شیشه رفلکس سبز سکوریت

شیشه سکوریت نوعی از شیشه حرارت دیده شده اس که طی فرایند حرارت دیدن مقاومت اون در برابر دما و ضربه بالاتر میره. از شیشه‌های رفلکس سکوریت برای قسمت هایی استفاده میشه که در برابر اختلاف دمای شدید و یا حرارت قرار می‌گیرن . مثل راه پله‌ها که نیاز هست در هنگام آتش‌سوزی فضای امنی برای خروج ساکنین ساختمان باشن .

بیشتر بخونین: شیشه رفلکس سکوریت

شیشه رفلکس سبز لمینت

شیشه های لمینت از انواع شیشه های مقاوم در برابر ضربه ، سرقت و اسلحه هستن . از این شیشه ها در ماشین ها استفاده می‌شه تا شیشه ها پس از شکستن دچار فروپاشی نشن . از شیشه‌های رفلکس لمینت برای فضاهایی استفاده می‌شن که در صورت شکستن شیشه خطر آفرین باشه . از شیشه های لمینت چند جداره برای نماهای تمام شیشه ای استفاده میشه . این شیشه ها که بسیار در برابر ضربه مقاوم هستن پس از شکستن بر روی فیلم میانی چسبیده و دچار فروپاشی نمی‌شن .

بیشتر بخونین: شیشه لمینت رنگی

شیشه رفلکس سبز چند جداره

شیشه های چند جداره از کنار هم قرار دادن حداقل دو لایه شیشه ساخته می‌شن . شیشه های چند جداره عایق صوتی و حرارتی مناسبی هستن که از اتلاف دمای محیط جلوگیری می‌کنن . معمولا برای ساخت شیشه‌های رفلکس چندجداره بیرونی ترین لایه رو از شیشه‌های رفلکس استفاده می‌کنن تا از عبور اشعه‌ها به لایه های بعدی جلوگیری بشه .

خرید شیشه رفلکس طلایی

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش شیشه‌های رفلکس و یا طلایی با مشاوران فرکو تماس بگیرین . کمپانی فرکو ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه‌های رفلکس و خدمات پس از فروش . تلفن تماس : 02188068352 ، همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین .

همچنین برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایین .

آدرس :  تهران ،اتوبان فتح، باغستان ، میدان سعید آباد، خ باغ عمارت، خ ۱۵ متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه در سبز روشن

2 پاسخ

  1. سلام از شیشه رفلکس سبز برای آلاچیق بام سبز هم میشه استفاده کرد ؟ من در شمال زندگی می کنم و ترجیح میدم اطراف آلاچیق بام خانه ام را شیشه بزنم .

    1. با عرض سلام و روز بخیر ، سحر عزیز استفاده از شیشه رفکس در تمامی فضا ها قابل اجرا می باشد . منتهی در شمال به دلیل رطوبت موجود در هوا ، نیاز به کوران هوا در قسمت های مختلف خانه مورد اهمیت است . استفاده از شیشه علاوه بر اینکه از ایجاد کوران جلوگیری می کند باعث ایجاد حرارت محبوس شده در فضای داخلی نیز می گردد . لا توصیه ما به شما استفاده نکردن از شیشه و یا تنها برای قسمت هایی که مسئله محرمیت مطرح است برای آلاچیق می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو