Home
درهای سنتی شیشه رنگی

درهای سنتی شیشه رنگی

برای همه‌ی ما ، درهای سنتی شیشه رنگی ، حالت نوستالژیک و حس ناب داره . اما امروزه سبک‌های جدید ازین شیشه‌های رنگی هم جلوه‌ای زیبا و تماشایی پدید آورده که کم طرفدار نداره.

درهای سنتی شیشه رنگی

انواع شیشه رنگی و درهای سنتی شیشه رنگی

  1. شیشه های مشبک (ارسی)

2. شیشه های ترنسپرنت

3. شیشه های متلاک

4. شیشه های لاکوبل

درهای سنتی شیشه رنگی
درهای سنتی شیشه رنگی

شیشه لاکوبل و درهای سنتی شیشه رنگی:

درواقعیت لاکوبل یک برند شیشه اس که چون به این اسم به ایران وارد شد دیگر در ایران این نوع شیشه ها با این اسم یاد می‌شه. ولی در اصل همون شیشه های پشت رنگ شده محسوب می‌شه.همینطور که از اسمش مشخص هست شیشه لاکوبل شیشه هایی هستن که پشت اونا رنگ شده اس .و پشت اونا هیچ چیزی مشخص نمی‌شه. و نور رو از خود عبور نمی‌ده بلکه کاملاً منعکس می‌کنه.برخلاف شیشه های قدیمی این شیشه های رنگی مدرن هستن.این شیشه ها کاربردهای متفاوتی دارن برای مثال از اونا عنوان شیشه های بین کابینتی استفاده می‌شه.درهای سنتی شیشه رنگی در زیارتگاه‌ها و بناهای قدیمی بیشتر به‌چشم می‌خوره.

درهای سنتی شیشه رنگی

اجزای تشکیل دهنده و انواع رنگ درهای سنتی شیشه رنگی :

سفید بی رنگ بنفش قرمز زرد

سفید: برای تولید شیشه ای با رنگ سفید از ترکیب رنگ سفید با شیشه استفاده می‌کنن تا رنگ مورد نظر خود رو به وجود بیارن.

بی رنگ: برای بی رنگ کردن یک محصول از دی اکسید منگنز و نیترات سدیم استفاده می‌کنن تا شیشه رو به حالت بی رنگ در بیارن.

درهای سنتی شیشه رنگی

بنفش:برای تولید شیشه با رنگ بنفش در صنایع تولید شیشه و آینه فرکو از اکسید نیکل استفاده می‌کنن تا بتونن شیشه ای در رنگ بنفش رو به وجود بیارن.

قرمز:رنگ قرمز امروزه جزو یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین رنگ هایی‌اس که ، در صنایع تولید شیشه و آینه فرکو تولید و به فروش رسیده‌اس. این صنایع برای تولید این رنگ بسیار چشمگیر. از اضافه کردن کلرید طلا استفاده می‌کنن.و یا حتی به غیر از این روند می‌توان از ترکیب. اکسید سلنیوم هم برای به وجود آوردن رنگ قرمز استفاده کرد.

زرد: برای تولید شیشه و آینه فرکو یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین رنگ‌هایی که برای شیشه وجود داره ، رنگ زرد هست. این صنایع برای تولید این رنگ بسیار زیبا از مقداری کادمیوم سولفید به شیشه های خود اضافه می‌کنه. تا بتونه رنگ مورد نظر یا همون زرد رو به وجود بیاره. به غیر از این روش در این صنایع می توان ، از گوگرد هم استفاده کرد تا رنگ مورد نظر به وجود بیاد.

سبز: برای به وجود آوردن یک رنگ زیبا تنها کافی اس که مقداری ناخالصی آهن به شیشه اضافه کرد.

درهای سنتی شیشه رنگی
درهای سنتی شیشه رنگی

شیشه های رنگی در نمای ساختمان

شیشه رنگی قدیمی در پنجره ها و بالای درب ها با اشکال هندسی استفاده می‌شد.این سبک رو هنوز هم می‌توان پیدا کرد و بسیار زیبا و خاص هست. اما در نوع مدرن استفاده از شیشه رنگی قدیمی با سبک سنتی اون متفاوت هست .و دنبال کننده قاعده‌های خاص قدیم نیست و تقریبا به هیچ قاعده ای پایبند نیست.شیشه رنگی می‌تونه یک دیوار کامل رو در بر بگیره. یا یک آفتابگیر بزرگ ساختمونی باشه یا اصلا در یک تکه ی کوچک فقط از اون استفاده بشه در هر صورت از جذابیت اون کم نمی شود.مخصوصا درهای سنتی شیشه رنگی نمایی کلاسیک و جذاب دارن.

درهای سنتی شیشه رنگی

ترکیبات شیشه های ارسی

آهن، اکسید آهن، منگنز، طلا، کبالت، اکسید کروم، نقره و اورانیوم غنی نشده

شیشه های ارسی در زمان قدیم ، به صورت خمیرهایی با دست و با رنگ های محدود ساخته شدن. که خاصیت روانشناسی بسیار زیادی داشتن. رنگ های لاجوردی ، زرد ، آبی ، قرمز و سبز رنگ‌هایی بودن که در ارسی‌ها استفاده می شدن.این حالت رو در شیشه قدیمی رنگی می‌بینین.

…………..

این شیشه ها شفافیت کامل نداشتن و کاملاً صاف نبودن. اما تقریبا پشت اونا مشخص بوده در حد شیشه های مات امروزی. امروزه با پیشرفت علم انواع و اقسام زیادی برای شیشه های رنگی وجود داره.به طوری که شما می‌تونین تمامی نمونه های مورد سلیقه خود رو در تمامی محیط های مورد نظر خود استفاده کنین.درهای سنتی شیشه رنگی در کاخ‌ها و بناهای سلطنتی نمونه‌ی بارز این زیبایی‌اس.

درهای سنتی شیشه رنگی

قیمت شیشه رنگی سنتی

قیمت شیشه رنگی سنتی عوامل مختلفی بستگی داره.روشی که برای ساخت این نوع شیشه به کار رفته می‌تونه ، به طور چشمگیری در قیمت نهایی اون تاثیرگذار باشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت شیشه رنگی سنتی می‌تونین با شماره‌های موجود ، با کارشناسان فرکو تماس بگیرین. اطلاعات کامل توسط کارشناسان بخش فروش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

…………

با در نظر گرفتن مواد اولیه مرغوب شیشه های رنگی تولید شده.و با قیمت مناسب به دست مشتری می‌رسه. امروزه شیشه های قرمز رنگ گرون‌تر. از سایر انواع شیشه های رنگی هستن.و این تفاوت قیمت شیشه رنگی سنتی به این دلیل هست که ، اگر مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیره، رنگ خود رو حفظ می‌کنه. درهای سنتی شیشه رنگی فرکو از با کیفیت‌ترین محصولات فرکوس.

درهای سنتی شیشه رنگی

تاریخچه شیشه رنگی

شیشه برای اولین بار توسط رومی ها به‌وجود اومد. آنها می‌تونستن با دمیدن در شیشه اونو به قالب‌های دلخواه تبدیل کنن. قرن ششم شروعی برای دسترسی به شیشه رنگی بوده‌اس.

کاربرد اولیه این نوع از شیشه ها در طراحی قصرهای رومی بوده و فقط افراد کمی امکان و توانایی مالی به کارگیری این نوع از محصولات رو داشتن.بعد از اون این نوع از شیشه ها در ساخت کلیساها مورد استفاده قرار گرفت.

شیشه سنتی رنگی

………….

تا اینکه با گسترش میزان تولید اونا همه‌ی افراد امکان دسترسی به اونا رو پیدا کردن.قرن 21 اوج استفاده از شیشه ها بوده اس به گونه ای که می توان رد پای اونا رو در بسیاری از مکان‌ها مشاهده کرد. در ایران نیز به کار گیری شیشه رنگی قدمت طولانی داشته‌اس . در سال 1550 تیموریان اولین شیشه توسط تیموریان وارد کشورمون شد. به همین دلیل در ساختمون‌هایی با سبک معماری و اسلامی می توان تنوع وسیعی از این نوع از محصولات رو مشاهده کرد.اگرچه در گذشته استفاده از شیشه های رنگی با محدودیت بیشتری روبرو بود. ولی اینک همه‌ی افراد می‌تونن از مزیت این نوع از محصولات به مقدار قابل ملاحظه‌ای استفاده کنن.

درهای سنتی شیشه رنگی

سخن آخر:

شیشه ‌های رنگی انواع مختلف و رنگبندی ، طرح ، ضخامت و … متفاوتی دارن. و با توجه به کاربرد اونا قیمت‌های متفاوتی رو شامل می‌شن.قیمت این شیشه ها به کشور سازنده، برند، نوع و مقدار ضخامتی سفارش شما بستگی داره. جهت استعلام قیمت نهایی می‌تونین با مشاورین فرکو تماس بگیرین.ما همیشه و در هرحال آماده ارائه خدمات جهت اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی منزل، سالن‌های پذیرایی و… می‌باشیم.

شیشه رنگی

…………

کمپانی فرکو با سابقه درخشان در تولید شیشه و آینه در ایران ، به طراحی انواع شیشه های لمینت رنگی و سکوریت برای فضای میان کابینت‌ها می پردازه.
می‌تونین برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش خود با شماره 02188068352 تماس بگیرین . و یا برای مشاهده نمونه کارها به سایت کمپانی فرکو مراجعه فرمایین.

پیج اینستاگرامی فرکو

آدرس : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو