Home
شیشه ویترین طلا فروشی

شیشه ویترین طلا فروشی

شیشه ویترین طلا فروشی 1

شیشه ویترین طلافروشی ، به دلیل قرار گرفتن اشیای قیمتی درونش ، از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستن . به دلیل وجود اجناس گرون‌قیمت در طلافروشی ها ، درون ویترین‌ها و قفسه‌های دکوری داخل مغازه و حتی گاو صندوق موجود در طلافروشی ، شیشه های استفاده شده می بایست ضد سرقت ، ضد گلوله و نشکن باشن . شیشه ای که برای طلافروشی ها مورد استفاده قرار می‌گیره، از نوع سکوریت و یا لمینت هستن .

در چه قسمت‌هایی از طلا فروشی می‌بایست از شیشه ضد سرقت استفاده بشه؟

شیشه ویترین طلا فروشی 2

به دلیل اهمیت اجناس داخل طلا فروشی ها ، تمامی شیشه های ورودی ، شیشه های ویترین های بیرونی مغازه و ویترین های داخلی ، شیشه ی قفسه های دکوری ، شیشه های پیشخوان طلافروشی ها و … باید از نوع ضد سرقت ، ضد گلوله و نشکن باشن . دلیل استفاده از شیشه ضد سرقت در تمامی قسمت ها اینه که اگر سارقین تونستن به هر شکلی وارد مغازه بشن ، دسترسی به طلاهای قرار گرفته در داخل پیشخوان ها و … نداشته باشن .

علاوه بر استفاده از شیشه های ضد سرقت ، معمولا طلا فروش ها از انواع دوربین ها و امکانات امنیتی نیز استفاده می‌کنن . در واقع این شیشه ها ممکنه به طور کامل ضد سرقت نباشن ، اما مدت زمانی که طول می کشه تا دزدها از این شیشه ها عبور کنن، بسیار طولانی تر از شیشه های معمولی خواهد بود . لذا می توان در این مدت توسط دوربین ها و دیگر لوازم امنیتی به محل حادثه رجوع کرد . همچنین تجهیزات زیاد مورد نیاز سارقان برای شکستن این شیشه ها ، باعث می شود که دسترسی به طلا ها و امکان سرقت آن ها به مراتب کمتر باشهد .

نکات حائز اهمیت در مورد شیشه طلا فروشی‌ ها

شیشه ویترین طلا فروشی 3

شیشه های مورد استفاده در ویترین طلا فروشی ها از اهمیت بالایی برخوردار هست . لذا پیش از خرید اونا به نکات زیر توجه بفرمایین .

شیشه ویترین طلافروشی ها باید نشکن باشه

شیشه ویترین طلا فروشی 4

تنها طلا فروشی نیست که باید شیشه‌هاش از نوع ضد سرقت ، ضد گلوله و نشکن باشن . بلکه در هر فضای اداری و مسکونی و هر صنفی میشه ازین شیشه‌ها استفاده کرد.

شیشه های نشکن از دو نوع سکوریت و لمینت هستن .

شیشه ویترین طلافروشی ها باید شفاف باشه

شیشه ویترین طلا فروشی 5

به دلیل قرار گرفتن اشیای زیبا با انواع تزیینات و ظرافت خاص آن ها ، می بایست شیشه ی مورد استفاده در ویترین های طلافروشی ها ، از نوع سوپر کلیر و یا کریستال باشن . شفافیت بالای این نوع از شیشه باعث میشه که طلا ها و جواهرات جلوه بیشتری داشته باشن و ناخالصی‌های موجود در شیشه ویترین از ارزش ظاهری ان ها کم نکنه . این نکته که بیشتر به دلیل جذب مشتری می بشاد تاثیر به سزایی در میزان فروش طلافروش ها و مشتری های ان ها خواهد داشت .

از آنجایی که اولین نگاه تاثیر به سزایی در نظر مشتری خواهد داشت ، معمولا شیشه مورد استفاده برای ویترین اصلی مغازه اهمیت بالاتری به نسبت بقیه شیشه ها دارن. همچنین معمولا در ویترین اصلی از جواهرات خاص تری برای جلب نظر مشتری استفاده میشه که به مراتب نیاز به حفاظت بیشتری نیز دارن .

شیشه ویترین طلافروشی ها باید ضخیم باشه

شیشه ویترین طلا فروشی 6

معمولا برای ویترین طلافروشی ها از شیشه های فریم لس استفاده میشه تا مزاحمت دیداری ایجاد نشه . همچنین این شیشه ها معمولا به صورت یک تکه نیز هستن . لذا از ضخامت بیشتری می بایست برخوردار باشن . ضخامت شیشه ها بسته به میزان مساحت آن ها، نوع آن، تعداد جداره ها و … متفاوته ، که کارشناسان فرکو با بررسی تمامی این موارد ضخامت لازم رو برای شما تولید خواهند کرد .

همچنین از طرفی ضخامت های بالاتر شیشه معمولا دراای مقاومت بالاتری به نسبت شیشه های نازک هستن . لذا این مورد نیز باعث میشه که شیشه های ضخیم امنیت بالاتری به نسبا نوع نازک ان داشته باشن .

انواع شیشه مورد استفاده برای ویترین طلا فروشی ها

شیشه ویترین طلا فروشی 7

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد شیشه طلا فروشی ها می بایست دارای سه ویژگی اصلی ضد سرقت ، ضد گلوله و نشکن باشند . شیشه های سکوریت و لمینت دارای مقاومت بالاتر و در نتیجه امنیت بالاتری برای استفاده در شیشه ی طلافروشی ها هستن.

شیشه لمینت

شیشه ویترین طلا فروشی 8

شیشه ی لمینت نوعی از شیشه های مقاوم در برابر ضربه و نشکن هستن . این شیشه ها که معمولا از دو لایه شیشه استفاده میشه ، در لایه میانی دارای یک فیلم نازک پلیمری هستن . این فیلم پلیمری کشش سطحی و مقاومت کششی در سطح شیشه ایجاد میکنه . این مقاومت کششی ایجاد شده باعث میشه تا هنگیم ضربه خوردن به شیشه اولا از شکستن شیشه جلوگیری بشه و دوما در صورت شکستن شیشه ، شیشه ها دچار گسستگی و پاشیده نشه و حالت یکپارچه خود رو حفظ کنن . دلیل این امر چسبنده بودن فیلم های پلیمری به شیشه هست که قطعات شیشه رو بعد از شکستن روی خود حفظ می‌کنه.

فیلم های قرار گرفته برای لایه میانی شیشه لمینت از سه نوع  پلی وینیل بوتیرال (PVB) ، اتیلن وینیل استات (EVA) و پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) هستن که ، معمولا نوع اول (PVB) مورد استفاده قرار می‌گیره . همچنین برای تولید شیشه های لمینت می توان از انواع شیشه های فلوت، کریستال، رنگی و طرح دار ، سند بلاست ، سکویت و … استفاده کرد .

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت شیشه ای هست که طی مراحل تولید در کوره های با حرارت بالا ، حرارت داده میشه . به همین دلیل مقاومت اونا بالاتر از انواع معمولبی شیشه خواهد بود .

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه های سکوریت به این صفحه مراجعه فرمایید .

شیشه لمینت سکوریت

شیشه لمینت سکوریت در واقع نوعی از شیشه لمینت هست که برای جداره های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده شده هست . مقاومت این نوع از شیشه به نسبت دو مدل لمینت و یا سکوریت معمولی بسیار بالاتر خواهد بود . این شیشه در واقع علاوه بر نشکن بودن به دلیل استفاده از لمینت در لایه های میانی جداره ها ، از مقاومت بالایی به دلیل استفاده از شیشه سکوریت نیز برخوردار هست .

انواع شیشه مورد استفاده در شیشه های لمینت و سکوریت

شیشه ویترین طلا فروشی 9

شیشه فلوت

شیشه فلوت ، ساده‌ترین شیشه موجود در بازار هست . این شیشه که در انواع بی رنگ و رنگی تولید میشه ، دارای ضخامت های متفاوته. برای تولید شیشه لمینت ، حدلاقل دو جداره شیشه فلوت در ابعاد یکسان برید میشه و سپس توسط یک لایه فیلم (PVB) به هم چسبونده میشه.

شیشه سوپر فلوت یا کریستال

استفاده از شیشه های کریستال برای طلا فروشی ها ف به دلیل شفافیت بالا ، بسیار حائز اهمیت هست. در تولید این نوع از شیشه های لمینت نیز از حداقل دو لایه شیشه کریستال هم اندازه استفاده میشه .

شیشه طرحدار

شیشه ی طرح دار در انواع مات و شفاف تولید میشه. از شیشه های طرح دار بالاخص برای چاپ و یا سند بلاست کردن لوگو و آرم طلا فروشی ها ضمن تبلیغات استفاده میشه .

شیشه سند بلاست

برای تولید شیشه سند بلاست طرح به صورت مات و شفاف بر روی شیشه زده می شود . برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه سند بلاست به این صفحه مراجعه فرمایید .

چاپ

چاپ طرح بر روی شیشه نیز به صورت برش برچسب و چاپ ان بر روی شیشه صورت میگیره. برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه چاپی به این صفحه مراجعه فرمایید .

شیشه خم

شیشه ویترین طلا فروشی 10

شیشه خم از خاص ترین شیشه های مورد استفاده در ویترین طلا فروشی ها هست . برای تولید این شیشه ابتدا با ساختن یک قالب فلزی در زاویه مد نظر ، شیشه خم رو تولید می‌کنن. با تولید چندلایه از این شیشه ها ، و قرار دادن آن ها بر روی هم و قرار دادن یک لایه فیلم (PVB) شیشه خم به صورت لمینت تولید میشه .

ضخامت شیشه ویترین طلافروشی ها چقدر باید باشد ؟

حداقل ضخامتی که برای تولید جداره سکوریت شیشه های لمینت مورد استفاده قرار می گیرد ، 0.76 میلی‌متر می باشد . بهتر است برای طلا فروشی ها از شیشه سکوریت ضخامت حداقل 10 میلی‌متر استفاده کرد . همچنین فیلم های (PVB) قرار گرفته در لایه های میانی شیشه سکوریت نیز در انواع 0.38 ، 0.76 ، 1.52 میلی‌متر وجود دارن . هر چه ضخامت شیشه های جداره ها بالاتر باشد از فیلم های ضخیم‌تر نیز مورد استفاده قرار می‌گیره .

شیشه های ضد گلوله ، که در برابر شلیک گلوله مقاوم هستن در واقع همان شیشه های لمینت هستن .منتها در این نوع از شیشه ها از حداقل 3 لایه شیشه استفاده میشه . معمولا نوع متداول شیشه های ضدگلوله 3-8 جداره هستن .

انتقال شیشه ویترین طلافروشی

شیشه ویترین طلافروشی ها معمولا به دلیل یک تکه بودن و ضخامت بالا دارای وزن بسیار زیادی هستن . همچنین اهمیت بالای آن ها برای نداشتن خطوط و خش و شکستگی باعث میشه که حمل آن ها نیاز به دقت بالایی باشه . لذا معمولا این شیشه ها در ابعاد بزرگ توسط جرثقیل حمل میشه .

طریقه سفارش شیشه ویترین طلافروشی ها

کمپانی فرکو با سابقه درخشان در تولید شیشه و آینه داخل ایران ، به طراحی اختصاصی شیشه ویترین طلافروشی در انواع مختلف و ضخامت‌ها می پردازه .

می‌تونی برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش خود با شماره 02188068352 تماس بگیری . و یا برای مشاهده نمونه کار ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه فرمایید .

همچنین برای ثبت سفارش از طریق what’s app با شماره 09101767773 در تماس باشین یا بر روی این لینک کلیک کنین .

آدرس :تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو