Home
کارخانه طلق شفاف

کارخانه طلق شفاف

اولین متریالی که بعد از شنیدن واژه “شفاف” به ذهن خطور می‌کنه ، شیشه اس. در واقع شیشه شفافیت و وضوح درخور توجهی داره. اما شیشه ها نیز عاری از عیب نیستن. از جمله معایب شیشه می‌توان به شکننده‌بودن و به ویژه ایمنی ضعیف اون اشاره کرد

. با پیشرفت‌های علمی از آغاز قرن بیستم میلادی، مهندسان توانسته‌ان ورق‌های پلاستیکی با شفافیتی بالاتر از شیشه تولید کنن. برخی مشخصات طلق شفاف حتی نسبت به شیشه برتر هستن. از جمله ویژگی‌های طلق شفاف می‌توان به شفافیت و استحکام بالا ، وزن سبک و … اشاره کرد. صنایع تولیدی فرکو تمامی طلق های خود رو به قیمت کارخانه طلق شفاف و بسیار مناسب و با کیفیت بالا عرضه می‌کنه.

کارخانه طلق شفاف

یکی از دلایل مهم استفاده از طلق شفاف ، ایمنی مناسب اونه. گفتیم که ایمنی ضعیف، مهمترین عیبی است که در شیشه دیده می‌شه.

در نقطه مقابل یکی از مهمترین برتری های طلق شیشه ای ، سطح بالای ایمنی اونه. ضمن اینکه طلق برخلاف شیشه شکننده نیست و وزن سبکی داره. تکه‌های شکسته‌شده طلق بر عکس خرده شیشه‌ها برنده نیستن.

مورد بعدی، قیمت مناسب طلق است. با وجود اینکه ویژگی های طلق قابل مقایسه با شیشه های سفارشی هستن اما قیمت مناسب‌تری دارن. قیمت شیشه سکوریت و شیشه لمینت چند برابر نسبت به طلق گرونتره. در حالی که بسیاری از ویژگی‌های طلق بهتر یا برابر با این شیشه‌هاست.

کارخانه طلق شفاف

انواع مختلفی از طلق ها در بازار موجود هستن. مواد سازنده و حتی ویژگی های هر کدام از انواع طلق با یکدیگر متفاوته. از جمله انواع طلق شفاف می‌توان به 1) طلق پلی کربنات شفاف ، 2) پلکسی گلاس شفاف و 3) طلق کریستالی شفاف اشاره کرد.

طلق شفاف نشکن

یکی از اولین و مهمترین ویژگی‌های یک متریال مثل طلق در کارخانه طلق شفاف که مورد توجه قرار می‌گیره ، استحکام اونه. حتی ضعیف‌ترین انواع طلق نیز نسبت به شیشه، به مراتب محکم‌تر هستن. در میان سه نوع طلقی که محبوبیت بالایی دارن طلق پلی کربنات در مقایسه با مدل‌های دیگر محکم‌تره. پلی کربنات از نظر سختی در سطوح مختلفی تولید می‌شن. سخت‌ترین نوع پلی کربنات با نام طلق نشکن مشهوره.

کارخانه طلق شفاف نشکن

مقاومت طلق نشکن به ویژه در انواع مرغوب آن ، تا 250 برابر نسبت به شیشه بیشتره! طلق شفاف نشکن مقاوم‌ترین ماده دارای شفافیته که در بازار رایجه.

به دلیل استفاده از متریال های گرانقیت برای ساخت این ورق ها در کارخانه طلق شفاف، قیمت آن نسبت به مدل معمولی گرون‌تره. البته با توجه به استحکام بالا ، این طلق ها ارزش خرید بالایی دارن.

بیشتر بخوانید : طلق رنگی

به جز طلق های شفاف نشکن ، دیگر انواع طلق نیز استحکام مناسبی دارن. طلق اکریلیکی به‌خصوص در برابر وزن و بار، تحمل قابل توجهی داره.

جالبه بدونین از نظر تحمل بار، اکریلیک حتی نسبت به پلی کربنات (polycarbonate) بهتره ! این طلق ها در برابر ضربه نیز عملکرد نسبتا خوبی دارن. طلق کریستال نیز در مقایسه با شیشه 10 برابر قوی‌تره.

از نظر مقاومت کششی نیز طلق پلی کربنات نشکن بهترین نوع طلق است. انعطاف‌پذیری طلق نشکن به نسبت دیگر انواع طلق بهتر است. البته انعطاف‌پذیری طلق اکریلیک نیز عالی است.

کارخانه طلق شفاف

شفاف ترین نوع طلق

مورد دیگری که در بررسی و مقایسه طلق اهمیت داره، میزان شفافیت اونه. طلق ها از این نظر نیز درخور توجه هستن. هر سه نوع طلق، شفافیت مطلوب و قابل قبولی دارن. بر خلاف تصور عموم، انواع پلاستیک ها شفافیتی در سطح شیشه دارن. حتی مدلی از طلق به نسبت شیشه شفاف‌تره! پلکسی گلاس، شفاف‌ترین نوع طلقه.

میزان انتقال نور ورق‌های پلکسی گلاس، بین 92 تا 94 درصده. منظور از انتقال نور ، درصدی از نور است که از طلق عبور کرده و وارد ساختمان می‌شه. میزان انتقال نور شیشه‌های معمولی حدود 90 درصده. بنابراین ورق اکریلیکی توانایی بیشتری نسبت به شیشه برای خلق فضاهای پرنور داره.

طلق پلی کربنات نیز از نظر شفافیت در سطح قابل قبولی قرار داره. میزان انتقال نور طلق پلی کربنات 80 تا 90 درصده. انتقال نور طلق کریستال نیز حدود 90 تا 95 درصده.

طلق سقفی شفاف

البته توجه داشته‌باشین تنها میزان شفافیت مهم نیست. ویژگی های اپتیکی دیگر نیز به هنگام بررسی و مقایسه انواع طلق شیشه ای در کارخانه طلق شفاف اهمیت دارن

از جمله این معیارها، می‌توان به شکست نور اشاره کرد. شکست نور، میزان انحراف پرتوهای نوری، به‌هنگام عبور از ماده اس. علت شکست نور، تفاوت سرعت نور در مواد مختلفه. هر چقدر شکست نور کمتر باشه تصویر تشکیل‌شده در سمت دیگر جسم شفاف، واقعی‌تر نمایان می‌شه. هوا با شکست نور، کمترین میزان شکست رو داره.

در میان انواع طلق شیشه ای، کمترین شکست نور متعلق به پلکسی گلاس است. میزان شکست نور اکریلیک در تابشی با طول موج 598 نانومتر حدود 1.49 است. این نزدیک به شکست نور شیشه(حدود 1.5) و حتی کمتره. شکست نور در طلق پلی کربنات 1.58 و در طلق کریستال 1.6 است.

معرفی بهترین طلق شفاف

در دو قسمت قبلی به مقایسه انواع طلق شفاف از جهات مختلف پرداختیم. در این بخش نیز قصد داریم چند ویژگی دیگر طلق ها رو بررسی کنیم که اهمیت فراوانی دارن. از جمله دیگر مواردی که به هنگام خرید اهمیت دارن می‌توان به : ضدخش بودن ، مقاومت در برابر اشعه یو وی، ضد آب بودن ، عایق حرارتی و … اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های یک طلق خوب ، خش‌پذیری کمتر و سختتر اونه. طلق های شفافی که ضدخش نباشن، بعد از مدتی ظاهر نامطلوبی می‌گیرن و حتی کدر می‌شن. طلق های اکریلیک مقاوم‌ترین نوع طلق در برابر خراش هستن.

طلق پلی کربنات و طلق کریستال معمولی خش‌پذیری بالاتری دارن. با اجرای یک لایه ضدخش(ساخته شده با نانوذرات زیرکونیوم) در کارخانه طلق شفاف این طلق ها نیز ضدخش می‌شن.

کارخانه طلق شفاف

یکی از عواملی که باعث کاهش عمر و تخریب بافت طلق می‌شه اشعه یو وی اس. اشعه یو وی بخشی از تابش خورشیده که برای سلامتی مضره و به طلق نیز آسیب می‌رسونه.

بنابراین بهتره از پوشش‌های ضد یو وی استفاده کنین. طلق های اکریلیک، ضد یو وی هستن. برای ضد یو وی کردن پلی کربنات نیز از لایه‌ای با ضخامت ناچیز استفاده می‌کنن که تاثیری بر شفافیت ورق نداشته‌باشه.

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای بالکن

از نظر ضد آب بودن، طلق پلی کربنات بهترین نوع طلقه. برای تست ضد آب بودن متریال، اونو 24 ساعت در آب غوطه ور می‌کنن و درصد آب جذب‌شده رو اندازه می‌گیرن.

میزان جذب آب در ورق های پلی کربنات در این آزمایش 0.15 درصد وزن اولیه ، برآورد شده‌اس. برای طلق اکریلیک ، عدد 0.20 درصد به دست آمده‌اس. طلق‌های لمینت بهترین عایق‌رطوبتی رو در میان انواع طلق دارن.

بررسی طلق در مقابل حرارت

طلق ها به طور کلی مقاومت خوبی در برابر حرارت از خود نشون می‌دن. از نظر مقاومت حرارتی میان مدل‌های مختلف طلق، تفاوت زیادی دیده می‌شه. همچنین از نظر عایق‌حرارتی نیز عالی هستن. طلق ها به میزان مطلوبی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنن. به‌خصوص طلق دوجداره عایق حرارتی قدرتمندی داره.

طلق پلی کربنات از نظر تحمل دما بهترین نوع طلقه. این ورق ها حتی تا دمای 130 درجه سانتی‌گراد مستحکم باقی می‌مونن. حتی در دمای 40 درجه سانتی‌گراد زیر صفر نیز این طلق ها شکننده نمی‌شن. عایق‌حرارتی طلق پلی کربنات، 60 درصد به نسبت شیشه قوی‌تره.

پنجره طلق شفاف
پنجره طلق شفاف

محدوده تحمل دمایی طلق اکریلیک از 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر تا 85 درجه سانتی‌گراده. البته ورق‌های مرغوب‌تر پلکسی گلاس تحمل حرارتی بیشتری دارن. عایق حرارتی اکریلیک ، مشابه با پلی کربناته.

بیشتر بخوانید : قیمت طلق شفاف

در صورتی که بخواهیم بهترین ورق پلاستیکی رو از نظر عایق حرارتی انتخاب کنیم ، طلق کریستال برنده اس. عایق این ورق ها 30 درصد به نسبت دیگر انواع طلق قوی‌تره. جالب است بدونین طلق کریستال تولید شده در کارخانه طلق شفاف، جنس مشابهی با یونولیت داره که در ساختمان به عنوان عایق استفاده می‌شه.

تمام موارد گفته شده دلایل جایگزینی طلق به‌جای شیشه رو به‌نوعی عنوان می‌کنن. اما اصلی‌ترین دلایل می‌توان غیرشکننده بودن و وزن سبک طلق‌ها رو نام برد. و موجب می‌شه تا در صورت استفاده از طلق در کاربردها ایمنی رو نیز بتوان تا حد بسیار خوبی بالا برد.

سفارش از کارخانه طلق شفاف

مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان ایرانیه که در زمینه تولید و عرضه طلق فعالیت می‌کنه. فرکو برای تولید محصول، از متدها و روش‌های نوین استفاده می‌کنه.

سفارش از کارخانه طلق شفاف

از محصولات تولیدی فرکو می‌توان به طلق هوشمند، طلق شفاف، طلق پلی کربنات، پلکسی گلاس و … اشاره کرد. کلیه محصولات فرکو به شکل مستقیم از محل کارگاه و با حذف واسطه عرضه می‌شن.

در صورت تمایل می‌توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به ثبت سفارش اقدام کنین. به منظور ثبت سفارش به روش حضوری در روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 به محل کارگاه مراجعه کنین.

برای سفارش غیر حضوری نیز می‌توانید با کارشناسان فروش فرکو تماس حاصل کنین. محل کارگاه و شماره تماس فرکو در قسمت انتهایی مطلب درج شده‌اس. کلیه سفارش‌ها، ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیزه.

بیشتر بخوانید: طلق مات

پل ارتباطی با فرکو

  • می‌توانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس کارخانه:
تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو