Home
پنجره آلومینیومی پروفیل

پنجره آلومینیومی پروفیل

پنجره آلومینیومی پروفیل ، آلومینیوم یکی از پرکاربردترین مصالح موجود در بازار در زمینه تولید پروفیل محسوب میشه . در واقع پروفیل های آلومینیومی رایج ترین نوع پروفیل خصوصا برای پنجره ها محسوب می‌شن . برای به کار بردن یک پروفیل مناسب برای پنجره باید از جنسی استفاده کنیم که این شرایط رو داشته باشه : باید استحکام خوبی داشته باشه. باید مقاومت مناسب و خوبی در برابر رطوبت و نم از خود نشون بده . وزن اون نباید سنگین باشه که تحمل آن برای ساختمون مشکل باشه . قطعا همه مردم به دنبال این هستن که این خصوصیات رو با قیمت مناسبی به دست بیارن . آیا واقعا چنین جنسی در بازار موجود هست ؟ در پاسخ باید گفت “بله” آلومینیوم دقیقا همین جنس هست .

پنجره آلومینیومی پروفیل

همه این خصوصیات که کاملا با کاربرد آلومینیوم به عنوان پروفیل پنجره منطبق و مناسب هستن . پروفیل های آلومینومی دارای تمام خصوصیات ذکر شده هستن و خیال ما رو از داشتن یک پنجره ایمن و خوب راحت می‌کنن . در این مطلب قصد داریم بیشتر به کاربرد فلز آلومینیوم به عنوان پروفیل بپردازیم . همچنین خصوصیات این فلز رو بررسی کنیم و مزایای استفاده از پروفیل پنجره آلومینیومی رو مورد بررسی قرار بدیم . شرکت فرکو یکی از مهمترین و معتبرترین برندهای موجود در بازار ایران هست که پروفیل‌های آلومینیومی با جدیدترین استانداردهای جهانی تولید می‌کنه ، در ادامه با ما همراه باشین.

مشخصات آلومینیوم

پنجره آلومینیومی پروفیل ، آلومینیوم در دسته فلزات قرار می‌گیره . این عنصر یکی از فراوان‌ترین فلزات در سطح کره زمین محسوب می‌شه و به قولی 18% از عناصر سطح زمین رو آلومینیوم ها تشکیل می‌دن .آلومینیوم در دمای 660 درجه سیلیسیوس ذوب میشود . ظاهر این فلز رنگ نقره‌ای دارد . از نظر کاربردهای صنعتی آلومینیوم به شکل پروفیل‌های ساختمونی ، فویل ، لوله ، میلگرد و … در بازار موجود هست . جالبه بدونین تا قرن بیستم این فلز بسیار گرون بوده اس .

در واقع در اون زمان فناوری استخراج آلومینیوم از سنگ ها هنوز به میزان خوب پیشرفته نبود و به همین دلیل نیز بهای زیادی داشت . قیمت آلومینیوم در این دوره حتی گاه از قیمت طلا سبقت می‌گرفت ! با اینحال از اوایل قرن 20 با به وجود آمدن فناوری ها جدید آلومینیوم به زودی گسترش یافت. و قیمت اون نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای رو تجربه کرد ، آلومنیوم قابلیت بازیافت شدن داره . آلومینیوم قابلیت انتقال حرارت بالایی داره و رسانای الکتریکی محسوب می‌شه .

پنجره آلومینیومی پروفیل
پنجره آلومینیومی پروفیل

خصوصیات ویژه فلز آلومینیوم

پنجره آلومینیومی پروفیل ، فلز آلومینیوم یکی از مهم‌ترین و پرکابردترین فلزات محسوب میشه . در واقع فلز آلومینیوم با توجه به شکل پذیری عالی و آسون همواره مورد توجه بوده اس . آلومینیوم نسبت به دیگر فلزات غیر آهنی استفاده فراوان تری در بخش‌های مختلف داشته اس . چند مورد از خصوصیات ویژه آلومینیوم شامل موارد زیر هست :

  • مقاومت و استحکام بسیار عالی
  • قیمت بسیار عالی به خصوص در مقایسه با کیفیت محصول
  • شکل پذیری خوب ، با توجه به بالا بودن دمای ذوب امکان ریخته‌گری ماسه‌ای و تحت فشار و مناسبه .
  • ظاهر بسیار زیبا ، آلومینیوم در شکل خالص شبیه به نقره اس . همچنین این فلز درخشان هست و کمی حالت آینه‌ای نیز داره .
  • چگالی و دانسیته پایین ، همین خصوصیت باعث شده اس که آلومینیوم به آسونی در بخش‌های مختلف قابل اجرا باشه .
پنجره آلومینیومی پروفیل

آلیاژهای فلز آلومینیوم

همانطور که قبلتر گفتیم آلومینیوم دومین فلز پرکاربرد پس از آهن محسوب می‌شه. البته توجه داشته باشین که آلومینیوم در فرم خالص خود ، حالت نرم و حتی شکننده‌ای داره . به منظور کار با آلومینیوم اونو با عناصر دیگر مخلوط می‌کنن و از آلیاژ های حاصل در بخش های مختلف استفاده می‌کنن ، هر آلیاژی کاربردهای خاص خود رو داره . فلزاتی مثل مس و سیلیسیم و منگنز و … از جمله فلزاتی هستن که از اونا برای تولید آلیاژ های مختلف آلومنیوم استفاده می‌کنن .

پنجره آلومینیومی پروفیل

از آلومینیوم خالص که درصد خلوص آن بالای 99% باشه در بخش‌های الکتریکی و صنایع غذایی استفاده می‌شه. ترکیب آلومینیوم و مس باعث افزایش قابل ملاحظه مقاومت و استحکام آلومینیوم میشه .اضافه کردن منیزیم و سیلیسیم باعث به وجود آمدن آلیاژی مقاوم و با قبلیت جوشکاری میشه . چندین ترکیب دیگر بین آلومینیوم و عناصر دیگر با نسبت‌های مختلف موجود هست ، که هر کدوم در صنایع مختلف استفاده می‌شن .

لزوم یک پروفیل پنجره باکیفیت

با توجه به اینکه پنجره راه ارتباطی با خارج از ساختمون هست ، اهمیت یک پنجره خوب واقعا زیاد هست . انتخاب جنس بد برای پروفیل پنجره نتایج بدی به همراه خواهد داشت .به همین ترتیب بهتر هست در انتخاب یک پنجره مناسب دقت زیادی به عمل بیاد . در این نوشته و در قسمت‌های قبل به خصوصیات فلز آلومینیوم پرداختیم . همانطور که مشاهده کردین خصوصیات آلومینیوم برای استفاده به عنوان پنجره کاملا مناسب هستن . به همین دلیل نیز هست که پنجره های پروفیل آلومینیومی یکی از رایج ترین‌ها در بازار هستن .

پنجره آلومینیومی پروفیل
پنجره آلومینیومی پروفیل طرح چوب

مزایای پنجره پروفیل آلومینیوم

  • زیبایی : پنجره ساختمان که در نما قرار داره از نظر زیبایی یکی از مهمترین عناصر یک ساختمان محسوب میشه . فلز آلومینیوم ظاهر زیبایی و براق داره ، که می‌تونه به یک نمای خیره کننده و شکیل تبدیل بشه .
  • مقاومت بالا : با توجه به اینکه پنجره با محیط خارجی در ارتباطه نیاز هست که جنسی که برای پروفیل پنجره استفاده میشه دارای این خصوصیت باشه . پنجره پروفیل آلومینیومی این خصوصیات رو برای ما به ارمغان میاره .
  • قیمت مناسب : قیمت مناسب تاثیر فراوانی در بازار یک جنس و اشتیاق برای خرید اون جنس داره. این پنجره ها قیمت مناسبی دارن.
  • وزن مناسب : اهمیت سبک بودن این پروفیل ها در اینه که فشار کمتری به ساختمون وارد می‌کنه .
پنجره آلومینیومی پروفیل

انواع پنجره آلومینیومی پروفیل

پنجره های پروفیل آلومینومی در چند نوع مختلف به خصوص از نظر عایق بودن تولید میشن ، در این قسمت قصد داریم به معرفی چند مورد از پنجره های پروفیل آلومینیومی بپردازیم .

پنجره پروفیل ساده

این پنجره ها دارای خصوصیات عالی هستن ، به خصوص در سال های گذشته کیفیت این پنجره ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده اس . با وجود اینکه این پروفیل ها عایق حرارت هستن اما این پنجره ها از نظر عایق بودن نسبت به نوع دیگر پنجره پروفیل آلومینومی که در بخش بعدی معرفی می‌کنیم از این نظر ضعیف تر هستن و توانایی حفظ دما رو ندارن.

پنجره آلومینیومی پروفیل

پنجره پروفیل ترمال بریک

این نوع پروفیل ها عایق خوبی هستن . در واقع این پنجره ها علاوه بر تمام خصوصیات عالی پروفیل های آلومینیومی ساده در برابر اتقال گرما از خود مقاومت نشون میدن و می‌تونن دمای ساختمان رو حفظ کنن ، این خصوصیت خود سبب صرفه جویی در مصرف انرژی میشه . از این پروفیل ها جهت ساخت پنجره دو جداره استفاده میشه. برای ساخت این پنجره ها از تیغه های پلی آمید استفاده می‌کنن که همین تیغه ها نیز سبب خصوصیت عایقی این پروفیل‌ها میشه .

قیمت پنجره پروفیل آلومینیومی

قیمت پنجره پروفیل آلومینیومی تابعی از کیفیت اونه . کیفیت این پنجره ها بسته به آلیاژ استفاده شده ، ضخامت استفاده شده ، نوع پروفیل و … متغیر هست . برای اطلاع از جدیدترین قیمت پنجره پروفیل آلومینیومی با شماره تماس که در قسمت پایین صفحه درج هست تماس حاصل فرمایین.

پنجره آلومینیومی پروفیل

سفارش پنجره پروفیل آلومینیومی

پیشهناد ما به شما استفاده از محصولات آلومینیومی شرکت فرکو هست . شرکت فرکو با چند سال سابقه به عنوان یکی از برندهای برتر ایران در زمینه پنجره های پروفیل آلومینیومی لذت استفاده از یک پنجره عالی رو در اختیار شما قرار میده. محصولات شرکت فرکو با استاندارهای به روز جهانی تولید می‌شن ، همچنین شرکت فرکو علاوه بر تولید پنجره پروفیل آلومینیومی در زمینه تولید انواع درب آلومینیومی و شیشه و آینه کاری نیز آماده خدمت به شما عزیزان هست .

راه های ارتباطی با شرکت فرکو

شما می‌تونین برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .

شماره تماس : 02188068352

شما می‌تونین با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو استفاده کنین : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق لینک زیر دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین :  https://www.instagram.com/farkoo.ir/

آدرس سفارش حضوری :
تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

پنجره آلومینیومی پروفیل
پنجره آلومینیومی پروفیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو