Home
ورق پلی کربنات موجدار

ورق پلی کربنات موجدار

پلی کربنات از جمله پرفروش‌ترین انواع پلاستیک هست که در انواع تخت، خم و موجدار تولید می‌شه. ورقهای پلی کربنات موجدار استحکام بالایی دارن و توانایی بسیار خوبی در حفظ انرژی داخل ساختمان دارن. پلی کربنات موجدار در انواع شفاف، مات و رنگی در بازار موجود هست. بیشترین کاربرد ورق های پلی کربنات موجدار مربوط به ساخت سقفه. این نوع ورق از بهترین انواع طلق برای ساخت سقف هست. ورق‌های پلی کربنات موجدار مزیت‌های فراوانی نسبت به نوع تخت دارن که در ادامه مطلب به بررسی اون می‌پردازیم. ورق های پلی کربنات موجدار با وجود اینکه استحکام قابل توجهی دارن اما وزن سبکی دارن! جالبه بدونین که با وجود استحکام بیشتر، وزن ورق های موجدار بیشتر از 50% سبک‌تر از شیشه هست.

دیگر مزیت مهم ورق پلی کربنات موجدار، قابلیت عالی در دفع ضربه هست. چنانچه پلی کربنات موجدار در برابر عوامل محیطی مختلف چون باد و طوفان به خوبی پایدار می‌مونن. از طرفی عایق رطوبتی قدرتمند در این ورق‌ها باعث می‌شه که این ورق‌ها در برابر عوامل رطوبت‌زا چون برف و باران آسیب نبینن. ورق پلی کربنات موجدار در ضخامت‎‌های 1 تا 8 میلی‌متر در بازار موجود هست. قابل توجه هست که ورق‌های پلی کربنات موجدار ضد یو وی هستن و اثر هوازدگی بر روی اونا پدیدار نمی‌شه. با توجه به این مورد، ظاهر این طلق ها حتی بعد از سال‌ها استفاده زرد نمی‌شه. همچنین بافت طلق با گذر زمان نیز سالم باقی می‌مونه.

ورق پلی کربنات موجدار

چرا که نور خورشید دارای اشعه‌هایی هست که برای سلامت پوست آسیب‌زاست. و به‌مرور باعث ایجاد سرطان نیز می‌شه. همچنین درصورت برخورد با وسیله‌هایی مثل ماشین و… باعث می‌شه تا دچار تغییر رنگ بشن. اما با استفاده از طلق یو وی می‌توان این مشکلات رو رفع کرد.

دلایل طراحی موجدار ورق‌های پلی کربنات

در این بخش قصد داریم به مزیت‌های ورق های موجدار نسبت به نوع تخت بپردازیم. سهولت نصب یکی از مزیت‌های مهم ورق‌های پلی کربنات موجدار هست. برتری مهم دیگر ورق‌های پلی کربنات موجدار در نحوه پخش نور هست. ورق‌های پلی کربنات موجدار در مقایسه با نوع تخت نور رو بهتر پخش می‌کنن. در واقع توانایی ورق‌های موجدار در پخش نور بیشتر از نوع تخت هست و این طلق‌ها نور رو در مساحت گسترده‌تری پخش می‌کنن. دیگر مزیت و برتری ورق‌های موجدار، عایق حرارتی قوی‌تر اوناست. عایق حرارتی ورق های موجدار 30 تا 40 درصد نسبت به نمونه تخت قوی‌تر هست. ورق‌های موجدار از نظر استحکام عالی هستن و دوام بیشتری در مقایسه با نوع تخت دارن.

ورق پلی کربنات موجدار آبی

البته ورق پلی کربنات در مقایسه با شیشه نیز دارای مزیت‌هایی هست. از جمله این‌که دارای وزن سبک‌تری هستن. همچنین همانند شیشه شکننده نیست. حتی در صورت شکستن نیز به‌مانند شیشه به قطعات تیز و برنده تبدیل نمی‌شه. و مقاومت بالایی نیز در برابر ضربه و تغییرات جوی در صورتی که در محیط بیرونی قرار بگیره، دارن. که این موارد در شیشه کمتر دیده می‌شه. به همین دلایل طلق‌ها در بسیاری از موارد جایگزین شیشه‌ها شدن.

چرا از طلق شیشه ای برای ساخت پنجره استفاده کنیم ؟

ورق پلی کربنات موجدار شیشه ای

ورق‌های پلی کربنات موجدار شیشه‌ای برای ساخت انواع نورگیر سقفی مناسب هستن. همانطور که در بخش پیشین به اون پرداختیم این ورق‌ها نور رو به خوبی پخش می‌کنن. یکی از موارد کاربرد ورق‌های موجدار شفاف ، ساخت سقف گلخانه هست. گیاهان برای بقا به میزان حداکثری نور نیاز دارن. از طرفی محیط گلخانه نباید بیش از حد سرد یا گرم باشه. ورق های پلی کربنات شفاف هر دو مورد رو به خوبی انجام می‌دن. نورگیری این ورق ها تقریبا به اندازه شیشه اس. از طرفی ورق های موجدار عایق حرارتی خوبی دارن که می‌تونه دمای گلخونه رو به خوبی تنظیم کنه. به جز گلخانه، این ورق‌ها برای محیط‌هایی که نورگیر پنجره ای ندارن مناسب هست. در بسیاری از سوله‌ها ساخت نورگیرهای سقفی می‌تونه نور داخل رو تامین کنه.

پلی کربنات شفاف

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای

ورق پلی کربنات موجدار مات

ورق های موجدار علاوه بر نوع شفاف، در انواع مات (بیشتر بخونین : طلق مات) نیز تولید می‌شن. ورق‌های موجدار مات نیز انتخاب مناسبی برای سقف هستن. این ورق ها به‌خصوص در بخش‌هایی که نیاز به دریافت نور ملایم‌تر و حفظ حریم‌شخصی دارن از بهترین انتخاب‌ها هستن. به‌عنوان مثال در بسیاری از بخش‌ها به‌خصوص در مناطقی که زاویه تابش خورشید کمتر است استفاده از نوع شفاف می‌تونه سبب ایجاد آلودگی نوری بشه. در حالی که ورق موجدار مات میزان مناسب‌تری از نور را وارد محیط می‌کنه. البته ورق های موجدار در سطوح مختلفی از نظر مات بودن عرضه می‌شن. بنابراین می‌تونین مطابق نیاز خود از ورق هایی با درجات گوناگون ماتی بهره ببرین. طلق‌های مات از جمله پرکاربردترین انواع طلق محسوب می‌شن.

ورق های موجدار رنگی

به مانند نوع تخت، پلی کربنات موجدار در نوع رنگی نیز تولید می‌شه. ورق‌های موجدار رنگی زیبایی فراوانی دارن و کمک شایانی به بهبود نمای ساختمان می‌کنن. خصوصیات نورانی و بصری با توجه به رنگ متفاوت هست. اما در حالت کلی ورق‌های پلی کربنات موجدار رنگی هم در نوع مات و هم در نوع شفاف تولید می‌شن. با توجه به ظاهر جذاب این ورق‌ها، از اونا برای ساخت سقف و سایه‌بان بهره می‌گیرن.

بیشتر بخونین : طلق پلی کربنات مات

ورق پلی کربنات موجدار رنگی
ورق پلی کربنات موجدار رنگی

بیشتر بخوانید : طلق رنگی

ورق های موجدار و هوازدگی

هوازدگی یکی از بزرگترین ایرادات و معضلاتی هست که ورق‌های پلاستیکی دچار اون می‌شن. منظور از هوازدگی بروز آثاری مانند زرد شدن و یا تخریب بافت پلاستیک (یا هر متریالی) هست. علت ایجاد آثار هوازدگی اون دسته از تابش‌های ساطع‌شده از خورشید است که طول موج کوتاهی دارند. عناصر و متریال‌های مختلف با طول موج‌های بزرگتر ساگاز هستند به این دلیل که انرژی کمتری دارن. اما طول‌موج‌های کوتاه، قوی‌تر هستن و نفوذپذیری بیشتری به ساختار متریال دارن. با توجه به این مورد تابش چنین طول موج‌هایی آسیب فراوانی به متریال وارد می‌کنه. تابش‌های الکترومغناطیسی که طول موج کوتاه‌تر از نور مرئی (10 تا 400 نانومتر) اصطلاحا اشعه یو وی نامیده می‌شن. ورق‌های پلی کربنات موجدار معمولی مقاومت کمی نسبت به چنین طول موج‌هایی دارن و به‌سرعت آسیب می‌بینن.

سقف پلی کربناتی موجدار

چنین آثاری باعث می‌شن ورق‌های پلی کربنات عملا در قسمت‌های خارجی قابل استفاده نباشن. زیرا به‌سرعت هم از نظر ظاهری و هم از نظر فیزیکی آسیب می‌بینن. اما با اجرای فیلترها و لایه‌های مخصوص می‌توان از نفوذ اشعه یو وی با بافت پلی کربنات جلوگیری کرد. فیلترهای ضد یو وی می‌تونن کسر بزرگی از فرابنفش رو بازتاب بدن و از این طریق از طلق محافظت می‌کنن. البته فیلترکردن تابش‌هایی که طور موج 300 نانومتری یا بیشتر دارن چندان اهمیت نداره. اما فیلتر کردن تابش‌هایی با طول موج 30 نانومتر و کمتر حیاتی و ضروری اس. زیرا این دسته تابش‌ها نه تنها به طلق بلکه حتی به سلامتی نیز آسیب می‌رسونن. ضخامت فیلترهای ضد یو وی تنها در حد چند نانومتر هست و تاثیر شایان توجهی بر شفافیت ورق‌های موجدار نمی‌ذاره.

بیشتر بخوانید : طلق هوشمند یا مات‌شونده چیست ؟

مقایسه انواع ورق موجدار

به جز پلی کربنات، ورق‌های پلکسی گلاس نیز در نوع موجدار تولید می‌شن. پلکسی گلاس مهمترین رقیب پلی کربنات در میان انواع طلق هست. خصوصیات این دو پلاستیک نسبت به هم متفاوت هست و از جهات مختلف میان این دو تفاوت‌هایی وجود داره. ورق های موجدار پلی کربناتی نسبت به اکریلیک موجدار مستحکم‌تر و بادوام‌تر هستن. عملکرد پلی کربنات موجدار به‌خصوص در برابر ضربات سهمگین نسبت به پلکسی گلاس بهتر هست. با توجه به این مورد پلی کربنات موجدار برای قسمت‌های که بیشتر در تنش فیزیکی قرار دارن انتخاب مناسب‌تری هست. البته پلکسی گلاس موجدار نیز از این نظر که در برابر فشار تحمل بیشتری دارد قابل توجه هست.

سقف موجدار

برتری دیگر پلکسی گلاس موجدار، جلوه ظاهری بهتر اونه. البته ورق‌های پلی کربنات لمینت‌شده نیز از نظر ظاهری زیبا هستن اما همچنان از نظر خصوصیات اپتیکی ضعیف‌تر هستن. از دیگر برتری‌های پلی کربنات موجدار می‌توان به تحمل حرارتی بیشتر اشاره کرد. پلی کربنات موجدار در گسترده دمایی از 40 درجه سلسیوس زیر صفر تا 120 درجه سلسیوس قابل استفاده‌اس. البته همه انواع ورق پلی کربنات اینگونه نیستن و تحمل حرارتی به کیفیت ساخت ورق مربوط هست. برتری دیگر ورق‌های پلی کربنات موجدار نسبت به پلکسی گلاس، تحمل بهتر اونا در برابر مواد شیمیایی هست. پلکسی گلاس در برابر انواع مواد شیمیایی همچون شوینده‌ها ضعیف هست. پلی کربنات موجدار قیمت گرانتری نسبت به پلکسی گلاس موجدار دارن. پلی کربنات به صورت دوجداره و ضدگلوله نیز تولید می‌شه که نوع دوم گرون‌تر هست.

سفارش محصول

مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان ایرانی هست که در زمینه تولید انواع طلق فعالیت می‌کنه. انواع ورق پلی کربنات چون : ورق پلی کربنات تخت، موجدار و خم در این مجموعه تولید می‌شه. کلیه محصولات فرکو منطبق با استانداردهای روز جهانی تولید می‌شن. فرکو برای تولید محصول از باکیفیت‌ترین مواد اولیه بهره می‌بره. محصولات فرکو بدون واسطه و به‌شکل مستقیم از محل کارگاه خدمت مشتریان عزیز عرضه می‌شن. برای سفارش محصولات مجموعه فرکو می‌تونین به روش‌های حضوری و غیرحضوری اقدام کنین. آدرس محل مجموعه فرکو و شماره تماس کارشناسان فروش در بخش بعدی درج شده اس. زمان مراجعه برای سفارش حضوری : روزهای کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 می‌باشد. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هست.

کلیه محصولات مجموعه فرکو بدون واسطه و به‌صورت مستقیم از محل کارگاه خدمت مشتریان عزیز عرضه می‌شه. با توجه به این مورد، محصولات فرکو با پرچسب قیمتی مناسب و به صرفه عرضه می‌شن. توجه داشته‌باشین که قیمت انواع طلق با توجه به ویژگی‌های مختلف، متغیر هست. به عنوان نمونه ورق‌های پلی کربناتی لمینت‌شده (ضد گلوله) نسبت به دیگر انواع پلی کربنات گران‌تر هستن. این در حالی اس که طلق های پلی کربنات دوجداره نسبتا ارزون‌تر هست. ظاهر طلق نیز بر قیمت اون اثرگذار هست. چنانچه طلق‌های شفاف نسبت به طلق های پلی کربنات مات گران‌تر هستن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پلی کربنات ، می‌تونین از اطلاعات تماس که در بخش بعدی درج شده هست استفاده کنین.

پل ارتباطی با فرکو

  • می‌توانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.
  • آدرس سفارش حضوری :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن
پلی کربنات تخت یا پلی کربنات موجدار؟

در این مطلب به معرفی پلی کربنات موجدار پرداختیم و موارد کاربرد آن را مورد بررسی قرار دادیم. نوعی دیگری از ورق‌های پلی کربنات که سطح صافی دارند به پلی کربنات تخت مشهور هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طلق های پلی کربنات تخت کلیک کنید.

طلق موجدار سبز
طلق سقفی

ورق پلی کربنات موجدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو