Home
ورق اکریلیکی شفاف

ورق اکریلیکی شفاف

ورق اکریلیکی شفاف از جمله بهترین متریال‌ها برای جایگزینی شیشه‌اس .ورق های اکریلیکی که با نام پلکسی گلاس نیز شناخته می‌شه نوعی پلاستیک با شفافیت بسیار بالاست. ورق های اکریلیکی از نظر ظاهر به شیشه شابهت دارن. چنانچه تشخیص ورق اکریلیکی شفاف و شیشه تا حدودی دشوار هست. به جز شباهت ظاهری ، ورق های اکریلیکی درست بر خلاف شیشه مقاوم هستن. همچنین این نوع ورق، انعطاف‌پذیری نسبتا خوبی هم داره. با توجه به استحکام بیشتر و جنس منعطف‌تر، ورق‌های اکریلیکی در مقایسه با شیشه ایمن‌تر محسوب می‌شن. استفاده از ورق اکریلیکی به جای شیشه خطرات استفاده از شیشه رو از بین می‌بره. به همین دلیل ورق‌های اکریلیکی به گزینه‌ای محبوب تبدیل شدن. در هر قسمتی که نیاز به متریالی شفاف وجود داشته باشه، ورق اکریلیکی از بهترین گزینه‌هاست.

به همین جهت از این طلق‌ها به‌وفور برای ساخت پنجره‌های نورگیر استفاده می‌کنن. جالبه بدونین میزان نورگیری ورق اکریلیکی نسبت به همه دیگر انواع پلاستیک بهتر هاست. درصد انتقال نور ورق‌های اکریلیکی حتی نسبت به شیشه نیز بیشتر هست. ورق های اکریلیکی شفاف در دو نوع بی‌رنگ و رنگی در بازار موجود هستن. مدل بی‌رنگ نورگیری بیشتری دارد و مدل‌های رنگی برای ساخت نما مناسب‌تر هستن. ورق های اکریلیکی شفاف از نظر نحوه و کیفیت ساخت نیز در چند دسته عرضه می‌شن. دو روش متدوال برای ساخت این ورق‌ها روش اکستروژن و روش ریخته‌گری اس. ورق های اکریلیکی ساخته‌شده با روش ریخته‌گری از نظر کیفی قدری بهتر هستن. شفافیت ورق های اکریلیک اکسترودشده کمتر از نوع ریخته‌گری‌اس.

ورق اکریلیکی شفاف در ضخامت های مختلف
ورق اکریلیکی شفاف در ضخامت های مختلف

چگونگی ساخت ورق اکریلیکی شفاف

ورق اکریلیکی شفاف جنس پلاستیکی داره. با توجه به این مورد طریقه ساخت و پردازش اونا شبیه به دیگر مدل‌های پلاستیک هست. پلیمری که از اون برای ساخت ورق اکریلیکی استفاده می‌کنن متیل متاکریلات نام داره. ساخت این پلیمر در پتروشیمی و پالایشگاه انجام می‌شه. برای ساخت ورق اکریلیکی از اسیدی به نام اکریلیک استفاده می‌کنن. ساخت این نوع اسید با ترکیب استون و سیانید صورت می‌گیره. ماده حاصل از این ترکیب ، استون سیانوهیدرین نام داره. با افزودن کمی متانول به این ترکیب در شرایط خاص ، پلیمر متیل متاکریلات ساخته می‌شه. در صنایع پالایشگاهی این ماده رو به صورت رزین مایع عرضه می‌کنن. به این دلیل که هم جابه‌جایی آسون‌تری داشته باشه و هم پردازش بر روی اون نیاز به مراحل اضافی نداشته‌ باشه.

بیشتر بخونین : طلق شیشه ای پنجره

پلکسی گلاس شفاف
ورق اکریلیکی با شفافیت بالا

مرحله‌‌بعدی ساخت ورق‌های اکریلیکی ، در کارگاه‌ها ساخت طلق انجام می‌شه. در این مرحله باید رزین مایعی متیل متاکریلات با انجام اعمالی خاص به ورق پلاستیکی تبدیل بشه. دو روش عمده برای پردازش طلق شیشه ای ، ریخته‌گری و اکستروژن نام دارن. در روش ریخته‌گری ، رزین مذاب درون قالب‌هایی از جنس فولاد یا شیشه پمپاژ می‌شن. سپس با سردشدن ، کم‌کم رزین مایع ‌تبدیل به ورق سخت می‌شه. بعد از سخت‌شدن ورق اکریلیکی ، قالب روا از اون جدا می‌کنن و طلق رو برای عرضه آماده می‌کنن. در روش اکستروژن پمپاژ رزین با دستگاه مخصوصی انجام می‌شه. سطح کیفی طلق‌های تولیدشده به هر کدوم از این روش‌ها متفاوته. ورق های ساخته‌شده با روش ریخته‌گری کیفیت بالاتری دارن و مرغوب‌تر هستن.

مشخصات ورق اکریلیکی شفاف

ورق‌های اکریلیکی شفاف مشخصات ظاهری و اپتیکی بسیار عالی دارن. به طوری که از نظر دیداری با فاصله‌ای قابل توجه بهترین نوع طلق هستن. میزان نورگیری این طلق ها به 94 درصد نیز می‌رسه. به این معنی که 94 درصد از تابش گسیلی از ورق عبور می‌کنه. میزان نورگیری شیشه حدود 90 درصد هست. میزان نورگیری در طلق پلی کربنات و طلق کریستال نیز حدود 90 درصد هست. البته این تنها شاخص برای ارزیابی ظاهر ورق نیست. دیگر شاخصی که بررسی اون اهمیت داره، میزان شکست نور هست. شکست نور کمتر در یک ماده ، نشان‌دهنده اغراق تصویری کمتر هست. متریال‌هایی که شکست نور کمتری دارن وضوح رنگی بهتری نیز دارن. میزان شکست نور ورق های اکریلیکی با شیشه هم‌اندازه هست (و حتی کمی کمتر). با توجه به این خصوصیت، ورق‌های اکریلیکی وضوح بالایی دارن.

بیشتر بخونین : طلق دوجداره

به جز موارد ذکرشده ورق‌های اکریلیکی ظاهر درخشانی دارن. ویژگی های ورق اکریلیکی محدود به جنبه بصری و دیداری نیست. این ورق ها از نظر خصوصیات فیزیکی و مکانیکی نیز قابل توجه هستن. چنانچه ورق‌های اکریلیک شفاف در میان انواع طلق بیشترین تحمل رو نسبت به فشار نشون می‌دن. مقاومت فشاری ورق های اکریلیکی هم نسبت به شیشه و هم نسبت به پلی کربنات و طلق کریستال بیشتر هست. به همین دلیل ورق‌های اکریلیک در ارتفاع و یا عمق بسیار زیاد نیز قابل استفاده هستن. البته از نظر مقاومت ضربه‌ای نسبت به پلی کربنات ضعیف‌تر هستن. میزان جذب آب در ورق های اکریلیکی حدود 0.3% تا 0.4% درصد در مدت زمان یک روز غوطه‌وری کامل هست. توجه داشته‌باشین که ورق های اکریلیکی در سطوح مختلفی از نظر کیفی تولید می‌شن. برخی از ورق های اکریلیک قدری ضعیف‌تر هستن.

پلکسی گلاس شفاف ضخیم

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای بالکن

بررسی خش پذیری و هوازدگی در ورق های پلکسی گلاس

دو نکته مهم دیگر در مورد طلق‌ها ، مقاومت در برابر خراش و تاثیرپذیری از هوازدگی اس. در این بخش قصد داریم این دو مورد رو در ورق‌های اکریلیکی مورد بررسی قرار بدیم. ابتدا به اثر هوازدگی در طلق ها می‌پردازیم. هوازدگی به آثار ناشی از نور خورشید بر ظاهر و جنس متریال گفته می‌شه. عامل ایجاد هوازدگی، به اشعه یو وی بازمی‌گرده. اشعه یو وی قسمی از نور خورشید هست که طول موج کوتاه‌تری داره..طول‌موج‌های کوتاه به سلامتی انسان آسیب می‌رسونن و باعث معیوب شدن طلق می‌شن ، چراکه طول‌موج‌های کوتاه دارای انرژی بالاتری نیز هستن. طلق های معمولی با گذشت زمان هم از نظر جلوه افت می‌کنن و هم مقاومت اونا کاهش پیدا می‌کنه. افت ظاهری معمولا به شکل زرد شدن ورق ، نمود پیدا می‌کنه. ورق های اکریلیکی در برابر اشعه یو وی مقاوم هستن. بدین ترتیب آثار هوازدگی بر روی این طلق‌ها ایجاد نمی‌شه.

خش‌پذیری نیز ایرادی هست که در اکثر ورق های پلاستیکی دیده می‌شه. به طور کلی پلاستیک‌های شفاف نسبت به شیشه بیشتر تحت تاثیر خراشیدگی هستن. به عنوان نمونه پلی کربنات و طلق کریستال ضعف مشهودی نسبت به خش دارن. همین ایراد باعث شده‌ که این طلق ها را به لایه ضدخش مجهز کنن. زیرا خط و خراش تاثیر بسیار بدی هم بر روی ظاهر و هم بر روی مشخصات اپتیکی طلق می‌ذاره. مزیت مهم ورق های اکریلیکی اینه که خش‌پذیری کمی دارن و اثر خراش به راحتی بر روی اونا تشکیل نمی‌شه. خش‌پذیری ورق اکریلیکی شفاف حتی نسبت به شیشه نیز تا حدودی کمتر هست. به‌خصوص طلق‌های ریخته‌گری از نظر خش‌پذیری بسیار عالی هستن و اثر خط و خراش به آسونی بر روی اونا شکل نمی‌گیره.

ورق پلکسی گلاس نشکن

پلکسی گلاس نشکن دسته ای از ورق با جنس اکریلیکی هستن که بسیار محکم‌تر هستن. سطح استحکام این طلق ها با فاصله از نوع معمولی طلق اکریلیکی بهتر هست. هر چند که ساخت طلق نشکن با طلق پلی کربنات رایج‌تر هست اما از ورق اکریلیکی نیز برای ساخت این طلق ها بهره می‌گیرن. ورق های پلکسی گلاس نشکن می‌تونن شدیدترین و محکمترین ضربات رو نیز به خوبی مهار کنن. از طرفی ظاهر شیشه ای ورق اکریلیکی نیاز به استفاده از شیشه را محدود می‌کنه. ورق های پلکسی گلاس نشکن بیشتر در ساختمون‌های امنیتی کاربرد دارن. در ساختمان‌هایی مانند بانک نیاز به ایمنی ، پررنگ‌تر هست. بنابراین استفاده از شیشه یا طلق معمولی به کار نمیاد. همچنین در ساختمون های معمولی نیز می‌توان از این طلق‌ها برای نماسازی استفاده کرد.

بنابراین این طلق‌ها در کاربردهایی که نیاز به تحمل بار و ضربات دارن، بسیار مناسب می‌باشه. همچنین همانطور که ذکر شد برای فضاهایی که نیاز به امنیت دارن نیز بهترین گزینه هستن.

سفارش ورق اکریلیکی فرکو

مجموعه فرکو یکی از برترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی هست. فرکو برای تولید انواع ورق اکریلیکی از مدرن‌ترین و جدیدترین متدها استفاده می‌کنه. برای سفارش محصول می‌تونین به روش‌های حضوری و غیرحضوری اقدام کنین. در صورت تمایل می‌تونین با حضور در محل مجموعه فرکو که آدرس آن در قسمت پایین صفحه درج شده‌اس برای ثبت سفارش اقدام کنین. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه فرکو تماس حاصل کنین. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن. زمان مراجعه به کارگاه مجموعه : کلیه روزهای کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20.

ورق اکریلیکی شفاف در نمای ساختمان
ورق های اکریلیکی در نوع مات نیز تولید میشوند

از جمله محصولات تولیدی در فرکو می‌توان به طلق هوشمند ، طلق شیشه ای ، طلق پلی کربنات مات اشاره کرد. لازم به ذکر هست عرضه محصولات فرکو بدون واسطه صورت می‌گیره. خرید از فرکو به شکل مستقیم از محل کارگاه صورت می‌گیره. با توجه به این مورد شما می‌تونین محصولات فرکو رو با قیمت مناسب‌تری خریداری کنین. ضمن اینکه تنوع محصولات فرکو قابل توجه هست و دست شما برای انتخاب بازتر خواهد بود. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد محصولات فرکو با شماره‌های تماس مجموعه تماس حاصل کنین.

بیشتر بخوانید : قیمت طلق شفاف

پل ارتباطی با فرکو

  • بورس طلق شفاف – میتوانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.
  • آدرس سفارش حضوری : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

ورق اکریلیکی شفاف

ورق های اکریلیکی چه کاربردی دارن؟

از ورق های شفاف اکریلیکی به‌خصوص در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌کنن. از جمله موارد استفاده ورق‌های شفاف در ساختمون‌سازی می‌توان به ساخت نورگیر ، دیوار و سقف اشاره کرد. کاربرد ورق‌های اکریلیکی در ساختمان‌سازی بسیار گسترده اس. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد کاربرد های ورق های اکریلیکی شفاف به این لینک مراجعه کنین. ورق اکریلیکی شفاف

یک پاسخ

  1. یعنی بعنوان نمونه کار محصولتون رو نمیفروشید؟ عجب.. اگه نظرتون عوض شد با این شماره تماس بگیرید:
    09113241892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو