Home
طلق پلی کربنات شفاف

طلق پلی کربنات شفاف

طلق پلی کربنات شفاف از انواع محبوب طلق به‌شمار میاد. طلق های پلی کربنات شفاف نوعی پلی کربنات هستن که در بالاترین درجه از نظر شفافیت تولید می‌شن. جالبه بدونین میزان شفافیت طلق شیشه ای شفاف تقریبا هم سطح با شیشه هست! طلق های پلی کربنات شفاف در انواع تک لایه و چندجداره تولید می‌شن. جالبه بدونین که حتی ورق‌های دوجداره نیز شفافیت نسبتا مطلوبی دارن. در واقع در طلق ها بر خلاف شیشه ، افزایش ضخامت تاثیر چندانی بر میزان شفافیت نمی‌ذاره. طلق های شفاف بیشترین میزان استحکام رو در میان انواع طلق شفاف دارا هستن.

طلق های پلی کربنات شفاف معمولی در برابر اشعه یو وی و خراش عملکرد ضعیفی دارن. با این وجود این نوع طلق ، در انواع ضد یو وی و ضد خش نیز تولید میشه. توجه داشته باشین که برای قسمت های خارجی ساختمان استفاده از طلق های ضد یو وی ضروری اس. همچنین در محیط‌های در دسترس بهتر هست از طلق های پلی کربنات ضدخش استفاده کنین. طلق های شفاف در قسمت‌های مختلف ساختمون به کار گرفته می‌شن. این طلق ها به ویژه برای ساخت نور گیر عالی هستن. همچنین از این طلق ها برای ساخت سقف‌های کاذب و سایه بان نیز بهره می‌گیرن.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات فرکو می‌تونین از پیج اینستاگرام فرکو دیدن فرمایین

طلق پلی کربنات شفاف
طلق پلی کربنات شفاف به عنوان عایق کنار اتوبان

طلق پلی کربنات شفاف در مقایسه با شیشه

طلق پلی کربنات شفاف در مقایسه با شیشه معمولی بیشتر مستعد ایجاد خراش هست . ما در شرکت فرکو این عیب رو با تولید طلق ضد خش شفاف رفع کردیم . با بکار بردن مواد آنتی استاتیک بر روی طلق ، خش پذیری طلق به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنه. برای ساخت طلق های ضدخش از یک لایه مخصوص ضدخش استفاده می‌کنن. برای ساخت این لایه از نانو ذرات زیرکونیوم استفاده می‌کنن. با اجرای این لایه ، خش پذیری طلق حتی نسبت به شیشه نیز کمتر میشه.

طلق های پلی کربنات ضدخش به خصوص برای ساخت دیوار های پلی کربناتی بهترین گزینه هستن. قابل توجه هست که طلق های پلی کربنات دوجداره ضدخش هستن. البته در قسمت هایی که کمتر در دسترس هستن یا از آسیب‌های محیطی در امان هستن از طلق های پلی کربنات معمولی نیز می‌توان استفاده کرد.

آنتی استاتیک

یکی از ایده‌های جالب در صنعت پلاستیک سازی ، اجرای یک لایه آنتی استاتیک بر روی پلاستیک هست . این لایه از ایجاد بار الکتریکی بر روی مواد پلاستیکی جلوگیری می‌کنه و مانع جذب گرد و خاک می‌شه .

برای سفارش می‌تونین با شماره های ۰۲۱۸۸۰۶۸۳۵۲– ۰۹۱۰۱۷۶۷۷۷۳ تماس بگیرین و با طراحان با سابقه صنایع فرکو صحبت نمایید

طلق پلی کربنات شفاف

درباره مزایای طلق پلی کربنات شفاف و سایر محصولات پلی کربنات بیشتر بخونین:

  • ورق های پلی کربنات شفاف یک پلاستیک شفاف هستن که انتقال نور در اونا به اندازه شیشه اس .
  • ورق های پلی کربنات شفاف حدود 200 و حتی 250 برابر قوی تر از شیشه هستن.
  • ورق های پلی کربنات شفاف کمتر از نصف شیشه وزن دارن. میزان چگالی اونا فراتر از 1.2 گرم در هر سانتی‌متر مکعب نمی‌ره.
  • جابجایی ورق های پلی کربنات با توجه به وزن سبک اونا نسبتا ساده اس.
  • ورق های پلی کربنات شفاف و پانل های پلی کربنات رو می‌توان در اندازه دلخواه خریداری کرد . این بدان معناست که ما می‌تونیم دقیقاً همان چیزی را که برای پروژه شخصی نیاز دارید تأمین کنیم .
  • ورق های پلی کربنات شفاف شرکت فرکو همچنین در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند . این طلق ها در برابر اشعه یو وی مقاوم هستن.

موارد استفاده

همانطور که در قسمت های قبلی ذکر شد ، طلق پلی کربنات شفاف به دلایل فراوانی یک انتخاب ایده آل هستن. این طلق ها هم در قسمت های خارجی ساختمون و هم در داخل ساختمون قابل استفاده هستن. برای نمونه از پلی کربنات برای ساخت آلاچیق یا سایه بان بهره می‌برن.

ورق های پلی کربنات شفاف برای جایگزینی شیشه در سقف نیز مناسب هستن . این طلق ها به خصوص برای ساخت نورگیر های سقفی انتخاب مناسبی هستن. مقاومت اونا در برابر ضربه قابل توجه هست . بدین ترتیب سقف های پلی کربنات در برابر عوامل محیطی به مانند زلزله و یا طوفان ایمن هستن. با توجه به وزن سبک ، سقوط این طلق ها خطرناک نیست.

بیشتر بخونین : طلق پلی کربنات مات

از ,ورق های شفاف برای ساخت دیوار طلقی نیز استفاده می‌کنن. البته بهتر هست برای دیوار ساخت از ترکیب طلق مات و شفاف استفاده کنیم. طلق های هوشمند( که درکسری از ثانیه از حالت شفاف به مات و بالعکس تغییر حالت میدن) بهترین نوع طلق ، برای ساخت دیوار و نما هستن.

تفاوت بین طلق پلی کربنات شفاف و اکریلیک چیه؟

طلق پلی کربنات شفاف و اکریلیک هر دو از این نظر که جنس پلاستیکی دارن شبیه هستن . اگرچه هر دو از شیشه بسیار قدرتمند هستن اما ورق پلی کربنات شفاف در واقع به مراتب نسبت به اکریلیک قوی تر هست . ورق های اکریلیک 10 برابر نسبت به شیشه محکم تر هستن.

ورق پلی کربنات شفاف همچنین می‌تونه دماهای بالاتر از اکریلیک رو کنترل کنه . که می‌تونه در دماهای حداکثر 140 درجه فارنهایت در انفجارهای کوتاه مورد استفاده قرار بگیره . البته اکریلیک نیز از این نظر عالی اس و توانایی تحمل دما تا 85 درجه سانتی گراد داره. ضمنا ورق های پلی کربنات به آسونی دچار حریق نمی‌شن. حتی نوع ضدحریق این ورق ها نیز تولید میشه. اکریلیک اما ضدحریق نیست و در دمای بالا ممکنه شعله‌ور بشه. بنابراین در محیط‌هایی که خطر آتش‌سوزی دارن پلی کربنات گزینه مناسبی‌اس.

البته ورق های پلی کربنات از نظر شفافیت در مقایسه با اکریلیک ضعیف‌تر هستن. میزان انتقال نور در طلق های اکریلیک در حدود 94% هست و این میزان در ورق های پلی کربنات حدود 89% هست. در مورد تمیز کاری هر دو پلاستیک ، توصیه می‌شه اکریلیک رو با آب گرم و صابون تمیز کنین . با این حال ، لازم به یادآوری اس که نه اکریلیک و نه پلی کربنات نباید با حلال تمیز بشن .

طلق پلی کربنات شفاف
سقف ساخته شده با طلق پلی کربنات شفاف

طلق پلی کربنات دوجداره

طلق های پلی کربنات دو جداره به طلق هایی گفته میشه با استفاده از دو لایه پلی کربنات ساخته می‌شن. البته این لایه های پلی کربناتی به هم متصل نیستن. فاصله میان این لایه ها فضای توخالی اس. البته این نوع طراحی مزیت هایی نیز داره. برای نمونه با وج وزن سبک ، این طلق ها استحکام بهتری نسبت به نوع تک لایه دارن. همچنین طلق های دوجداره در مقابل ضربه عملکرد بسیار خوبی دارن. طلق های دوجداره به دو صورت ساده و زنبوری تولید می‌شن.

در نوع ساده ، لایه های طلقی با شبکه های مستطیلی به هم متصل می‌شن. در طلق های زنبوری از شبکه های شش ضلعی که به شکل لانه زنبور هستن برای اتصال لایه ها استفاده می‌کنن. هر دو نوع طلق دوجداره ویژگی های خوبی دارن. طلق های دوجداره زنبوری دربرابر ضربه مقاومت خوبی نشون می‌دن. یکی از ویژگی هایمهم طلق زنبوری ، قابلیت عبور جریان هوا از میان اوناست. به این معنا که این طلق ها برای ساخت کریدور های تهویه هوا گزینه مناسبی هستن.

ویژگی های طلق پلی کربنات

طلق های پلی کربنات بهترین نوع طلق از نظر استحکام هستن. این طلق ها هم در مقابل ضربه و هم در مقابل بار مقاومت خوبی نشان میدن. البته از نظر تحمل وزن ، این طلق ها کمی نسبت به طلق اکریلیکی ضعیف تر هستن. با این حال مقاومت این طلق ها در برابر ضربه چندین برابر بهتر هست.

طلق های پلی کربنات در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی از خود نشون میدن. این طلق ها تا دمای 130 درجه سانتی گراد دچار نرمی نمی‌شن. البته انواع ضعیفتر این طلق ها ، تحمل حرارتی کمتری دارن. همچنین طلق های پلی کربنات تا دمای 40 درجه سلسیوس زیر صفر شکننده نمی‌شن.

بیشتر بخونین: پلکسی گلاس

این ویژگی ها در انواع دوجداره پلی کربنات نسبت به نوع معمولی قوی تر هست. طلق های پلی کربنات لمینت شده نیز به مانند نوع دوجداره ویژگی های بهتری نسبت به نوع معمولی دارن. نوع لمینت شده حتی نسبت به نوع دوجداره نیز گزینه عالی تری اس و البته قیمت گرونتری داره.

سفارش طلق پلی کربنات شفاف

مجموعه فرکو از جمله تولید کنندگان طلق در کشور هست. متدهای تعیین شده فرکو برای تولید محصول مطابق جدیدترین استاندارد های جهانی اس. کسب رضایت مشتریان عزیز از مهمترین اهداف مجموعه فرکو هست. در صورتی که مایل باشین می‌تونین برای سفارش محصولات فرکو  به روش های حضوری و‌غیر حضوری اقدام کنین.

از جمله محصولات مجموعه فرکو میتوان به : طلق هوشمند ، طلق پلی کربنات ، طلق اکریلیکی و … اشاره کرد. تنوع بالای محصول از جمله مزیت های خرید از مجموعه فرکو هست. کلیه محصولات فرکو با حذف واسطه و به شکل مستقیم از محل کارگاه عرضه می‌شن.

برای سفارش حضوری به محل کارگاه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه درج شده اس، مراجعه کنین. همچنین می‌تونین از شماره های تماس که در قسمت پایین صفحه موجود هست نسبت به ثبت سفارش اقدام کنین. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت ۳ الی ۴ روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن.

پل ارتباطی با مجموعه فرکو:

  1. جهت سفارش حضوری به آدرس :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن مراجعه فرمایید.
  2. شماره تماس مستقیم با مجموعه:02188068352
  3. واتساپ:09101767773

طلق پلی کربنات شفاف

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو