Home
طلق شفاف ایرانی

طلق شفاف ایرانی

طلق شفاف ایرانی ، نوعی از طلق هست که با عبور نور و شفافیت بالا به عنوان یکی از گزینه های جایگزینی شیشه مطرح هست. این طلق ها گزینه بسیار خوبی برای ساخت نورگیر هستن. با توجه به ویژگی‌های جالب توجه طلق که گاه حتی برتری مطلق به شیشه داره این یک گزینه عالیست. طلق های شفاف بهترین نوع طلق برای ساخت فضاهای پرنور هستن. با استفاده از این طلق ها می‌توان از حداکثر نور خورشید بهره برد. واقعیت اینجاست که طلق های شفاف علاوه بر ویژگی های اپتیکی خصوصیات عالی دیگری نیز دارن. در این مطلب قصد داریم به معرفی محصول طلق شفاف مجموعه فرکو پبردازیم. همچنین به مقایسه طلق شفاف با رقیب اصلی یعنی شیشه شفاف نیز خواهیم پرداخت.

مقایسه طلق و شیشه شفاف

طلق شفاف ایرانی ،در واقع بیشتر مواقع با شیشه اشتباه گرفته میشه. مهمترین متریال هایی که دارای شفافیت بالا هستن شیشه ها و طلق ها هستن. البته هم شیشه و هم طلق علاوه بر مدل شفاف در نوع مات نیز در بازار عرضه میشه. طبیعتا وقتی قصد خرید این نوع متریال رو داشته باشیم یکی از اولین نکات میزان شفافیت اونه. اکثر مردم تصور میکنن که شیشه نسبت به طلق شفافیت بالاتری داره. در واقع اما اینگونه نیست و برخی از مدل های طلق وضوح و شفافیت بالاتری نسبت به شیشه دارن. از منظر دیگر خصوصیات اپتیکی چون واقعی بودن تصویر سمت دیگر نیز برخی از مدل های طلق که در ادامه اونو معرفی خواهیم کرد برتر هستن. از ویژگی های بصری که بگذریم خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متریال نیز اهمیت بسیار زیادی داره. از این منظر نیز طلق ها نسبت به شیشه برتری هایی داره. وزن طلق در مقایسه با شیشه سبک‌تر هست.

طلق شفاف ایرانی

طلق ها به نسبت شیشه متریال مستحکم تر و قوی تری هستن. طلق ها توانایی مقاومت در سخت‌ترین شرایط محیطی رو نیز دارن. چنانچه حتی برخی از طلق ها تا 250 برابر نسبت به شیشه قوی تر هستن! البته باید توجه داشته باشین که میان انواع طلق تفاوت های زیادی از نظر خصوصیات مختلف دیده میشه. از نظر مقاومت در برابر محلول های شیمیایی شیشه ها عالی هستن. برخی از انواع طلق نیز به مانند شیشه در برابر محلول های متخلف شیمیایی از جمله شوینده ها مقاوم هستن. یکی از برتری های شیشه نسبت به طلق خش پذیری هست. شیشه ها در مقابل خط و خش مقاوم تر هستن با این حال طلق های ضدخش نیز موجود هستن.

مزایای طلق های شفاف

  • مقاومت بالا
  • وضوح و شفافیت بالا
  • مقاوم در برابر محلول های شیمیایی
  • قیمت مناسب
  • وزن سبک

انواع طلق

طلق شفاف ایرانی ، از نظر ساخت چند دسته‌اند. طلق های اکریلیک ، پلی کربنات و کریستال. هر سه نوع این طلق ها در مدل های شفاف و مات در بازار موجود هستن. این طلق ها هر کدام از مواد مختلفی ساخته شدن و ویژگی های متفاوتی دارن. هر کدوم از این طلق ها کاربرد های خاص خودشون رو دارن. در قسمت های بعدی به معرفی انواع طلق خواهیم پرداخت.

طلق شفاف ایرانی

طلق اکریلیک شفاف

طلق شفاف ایرانی ، از نوع اکریلیک بهترین نوع طلق از نظر شفافیت و وضوح هست. طلق های اکریلیک به نام متیل متاکریلات نیز مشهور هستن. میزان عبور نور در طلق های اکریلیک شفاف 92% هست. این میزان کمی نسبت به شیشه بهتر هست. شکست نور در طلق های اکریلیک 1.49 در طول موج ۵۸۹ نانومتر وجود داره. ضریب شکست شیشه نیز تقریبا در همین سطح هست که به معنای واقعی بودن تصویر در هر دو متریال اس. چگالی طلق های اکریلیک 1.17 تا 1.20 گرم در هر سانتی‌متر مکعب هست. این میزان در مقایسه با شیشه که چگالی آن 2.6 گرم در هر سانتی‌متر هست قابل توجه به حساب میاد. این مورد نشون میده که وزن طلق اکریلیک حتی از نصف شیشه نیز سبک‌تر هست.

طلق شیشه ای چیست؟

طلق های اکریلیک شفاف عایق حرارتی نسبتا خوبی هستن. این طلق ها میتونن گستره دمایی از 40 درجه سانتی گراد زیر صفر تا 80 درجه سانتی گراد بالای صفر رو به خوبی تحمل کنن. دمای انتقال شیشه در طلق های اکریلیک 110 درجه سانتی گراد هست و این طلق ها تا این دما دچار نرمی نمیشن! باید توجه داشته باشین که طلق های اکریلیک ضدحریق نیستن. از نظر عایق صوتی نیز این طلق ها توانایی خوبی دارن. طلق اکریلیک پرفروش ترین نوع طلق محسوب میشه و قیمت مناسبی نیز داره.

طلق شفاف ایرانی

طلق پلی کربنات شفاف

طلق شفاف ایرانی ، از نوع پلی کربنات از دومین طلق‌های پرطرفدارن . طلق های پلی کربنات محکم ترین نوع طلق هستن. حتی می‌توان طلق های پلی کربنات شفاف رو محکم ترین جسم دارای شفافیت دونست( البته متریال های خاصی که در بازار نیز موجود نیستند مدنظر نیست) . برخی از طلق های پلی کربنات نشکن هستن و تاب بسیار بالایی دارن. چگالی طلق های پلی کربنات شفاف 1.20 تا 1.22 گرم در هر سانتی‌متر مکعب هست. میزان عبور نور طلق های پلی کربنات شفاف 88% است که به طور تقریبی با شیشه برابری میکند. طلق های پلی کربنات از نظر عایق حرارتی بهترین نوع طلق محسوب میشه. این طلق ها ضدحریق هستن و در محدوده دمایی از 40 درجه سانتی گراد زیر صفر تا 115 درجه سانتی گراد به خوبی کار می‌کنن.

طلق شفاف ایرانی

دمای انتقال شیشه یعنی دمایی که ماده در اون نرم میشه در طلق های پلی کربنات 150 درجه سانتی گراد هست. بزرگترین ضعف های طلق های پلی کربنات عدم مقاومت در برابر اشعه یو وی و خش پذیریست. اشعه یو وی بخشی از نور خورشید است که باعث زرد شدن و شکننده شدن طلق پلی کربنات معمولی میشه. البته در سال های گذشته با ساخت انواع طلق های پلی کربنات ضد یو وی و ضدخش این مشکل نیز حل شده . از نظر عایق صوتی نیز طلق های پلی کربنات بهترین نوع طلق هستن. به طور کلی از نظر ویژگی های فیزیکی طلق های پلی کربنات نسبت به دیگر انواع طلق برتر هستن.

طلق های کریستالی شفاف

نوع دیگر طلق که در نوع شفاف نیز عرضه میشه طلق کریستالی شفافه. طلق های کریستالی شفاف عبور نور 88 تا 90 درصدی دارن که میزان مطلوبی اس. از نظر استحکام نیز اگرچه این طلق ها نسبت به طلق های اکریلیک و به خصوص طلق های پلی کربنات ضعیف هستن با این حال در مقایسه با شیشه برتری دارن. مهمترین مزیت طلق های کریستالی شفاف قیمت بسیار مناسب اونه. طلق های کریستالی ارزونترین نوع طلق هستن و ارزش خرید بسیار بالایی دارن. اهمیت این مورد در اینه که در بسیاری از قسمت ها ویژگی های طلق کریستالی کفاف کار رو میده و نیازی به هزینه اضافی حس نمیشه. البته باید توجه داشته باشین که طلق های کریستالی شفاف فقط در فضاهای داخلی به کار میرن و در مقابل هوازدگی و اشعه یو وی مقاوم نیستن.

طلق شفاف ایرانی

عوامل مؤثر بر قیمت

قیمت طلق شفاف ایرانی ، تابع عوامل گوناگونی هست. از جمله عواملی که بر قیمت طلق اثر گذارن می‌توان به نوع طلق ، ضخامت طلق ، ویژگی های اضافی طلق چون مقاومت در برابر خش و یو وی و … اشاره کرد. طلق های شفاف وارداتی نیز به طور کلی قیمت بالاتری نسبت به نمونه های داخلی دارن.

طلق شفاف ایرانی

طلق شفاف تولید داخل و وارداتی

در سال های گذشته برخی از برندهای ایرانی اقدام به تولید طلق های شفاف با کیفیت کرده. مجموعه فرکو از جمله برند های ایرانی هست که در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی فعالیت داره. طلقه های وارداتی نیز در بازار موجود هستن. واقعیت اینجاست که با توجه به وجود واسطه های فراوان ، حمل و نقل طولانی و گران و قیمت بالای دلار ارزش خرید طلق های وارداتی کاهش پیدا کرده. این در حالی اس که طلق های شفاف ایرانی با کمترین واسطه عرضه میشه. البته مجموعه فرکو محصولات خود رو بدون هیچ واسطه ای به شکل مستقیم از محل کارگاه عرضه می‌کنه.

سفارش طلق شفاف ایرانی

شما برای سفارش طلق های شفاف مجموعه فرکو می‌تونین به شیوه های حضوری و غیرحضوری اقدام کنین. برای ثبت سفارش به صورت حضوری و بازدید از محصولات به محل کارگاه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه درج شده مراجعه کن. برای سفارش غیر حضوری نیز میتونی از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده استفاده کنی. در صورتی که هر گونه پرسشی در این مورد داشته باشی میتونی با کارشناسان فرکو تماس حاصل کنی. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن. برای بازدید می‌تونی از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 شب به جز روز جمعه به محل کارگاه مراجعه کنی.

طلق های شفاف در چه قسمت هایی کاربرد دارن؟

طلق های شفاف به خصوص برای ساخت پنجره های نورگیر یک گزینه عالی محسوب میشه. از این طلق ها برای ساخت انواع درب و پنجره ، پارتشین ، پوشش های مختلف طلقی ، محافظ بالکن و راه پله و … استفاده میشه.طلق شفاف ایرانی

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

می‌تونی برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کن .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال و جدیدترین طرح ها رو تماشا کن.

آدرس سفارش حضوری :تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو