Home
انواع طلق مات

انواع طلق مات

طلق مات به طلق‌هایی گفته می‌شه که در اونا طرف دیگر طلق به شکل محو، شبیه به سایه دیده می‌شه. این بر خلاف طلق‌های شفاف هست که طرف دیگر به شکل کاملا واضح دیده می‌شه. با این خصوصیت می‌توان گفت که ایجاد حریم‌خصوصی عمده‌ترین دلیل استفاده از طلق مات هست. دومین دلیل استفاده از این طلق نور ملایمی اس که از این طلق ها وارد ساختمون می‌شه. گرچه نور خورشید یک منبع انرژی مهمه اما گاهی شدت اون می‌تونه آزاردهنده باشه. در این موارد با جایگزینی پوشش‌های مات همچون طلق مات این معضل حل می‌شه. در ادامه مطلب به مشخصات، کاربرد و مزیت‌های استفاده از انواع طلق مات می‌پردازیم.

قیمت طلق شفاف

انواع طلق مات از نظر کیفیت و مواد سازنده

از جمله انواع طلق مات از نظر کیفیت و مواد سازنده می‌توان به پلی کربنات، اکریلیک و پلی استایرن اشاره کرد. مواد سازنده این مدل‌ها با هم متفاوت هست. البته هر سه جز پلیمرهای پلاستیکی هستن و آرایش مولکولی مشابهی دارن. جالبه بدونین که حتی شباهت‌هایی بین ساختار طلق و شیشه دیده می‌شه. در قسمت‌های آتی به معرفی مدل‌های مختلف طلق می‌پردازیم.

میز شیشه ای

انواع طلق مات

مزیت‌های استفاده از طلق مات

  • استحکام بسیار بالا
  • ایمنی عالی
  • ظاهر زیبا
  • قیمت مناسب
  • تنوع طرح و رنگ

طلق پلی کربناتی یا نشکن

شیشه میز ناهار خوری

طلق پلی کربناتی یا طلق نشکن از جمله پلاستیک‌های گروه کربن هست. برای ساخت پلی کربنات از فسژن و بیس فنول A استفاده می‌کنن. البته به جای بیس فنول A از مواد مشابه نیز استفاده می‌شه. طلق پلی کربنات در سه نوع شفاف، مات و رنگی عرضه می‌شه. طلق پلی کربناتی مات با فاصله‌ای نسبتا زیاد قوی‌ترین و محکم‌ترین نوع طلق می‌باشه. در مقایسه با شیشه طلق پلی کربنات 250 برابر محکم‌تر هست. به جز این مورد طلق پلی کربنات عایق حرارتی خوبی اس و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت بالا و پایین داره. دو نقطه ضعف بزرگ طلق پلی کربنات مقاومت کم در برابر اشعه یو وی و خش‌پذیری نسبتا آسون اوناست. البته انواع طلق مات پلی کربنات در انواع طلق ضدخش و طلق ضد یو وی نیز عرضه می‌شن.

طلق پلی کربناتی یا نشکن

طلق اکریلیک یا پلکسی گلاس

طلق اکریلیک یا پلکسی گلاس که از انجام پلیمریزاسیون بر روی اکریلیک اسید و متانول تهیه می‌شه. پرفروش‌ترین نوع طلق هست. طلق های اکریلیکی مقاوم هستن، وزن سبکی دارن و ظاهر اونا در مقایسه با سایر انواع طلق مات شاخص‌تر هست. از نظر قیمتی نیز طلق اکریلیک یک گزینه مناسب محسوب می‌شه. انواع طلق مات اکریلیک بر خلاف طلق پلی کربنات در برابر خش مقاومه و تحت تاثیر هوازدگی قرار نمی‌گیره. به این معنی که نور خورشید و اشعه یو وی باعث زردی و شکنندگی این نوع طلق نمی‌شه. از نظر مقاومت در برابر حرارت نیز این طلق‌ها نسبتا خوب هستن. با این وجود نسبت به پلی کربنات ضعیف‌تر هستن.

شیشه میز ناهار خوری 8 نفره

پلی استایرن مات

سومین نوع در میان انواع طلق مات که به معرفی اون می‌پردازیم پلی استایرن مات هست. نکته جذاب و قابل توجه در مورد ورق‌های پلی استایرن مات قیمت مناسب هست! پلی استایرن مات ارزون‌ترین نوع طلق مات هست. طبیعتا این طلق به نسبت پلی کربنات و اکریلیک ضعیف‌تر هست. همچنین پلی استایرن مات در مقابل اشعه یو وی مقاومتی نشون نمی‌ده و خیلی زود دچار اثرات هوازدگی می‌شه. خش‌پذیری این طلق‌ها نیز عالی نیست. با این وجود با توجه به قیمت مناسب پلی استایرن مات یک گزینه جذاب برای داخل ساختمان محسوب می‌شه. استفاده از این طلق در قسمت‌خارجی ساختمان پیشنهاد نمی‌شه.

قیمت شیشه رومیزی

کاربرد طلق مات

انواع طلق مات برای ساخت سقف، سایه‌بان، دیوار، پنجره و … به کار گرفته می‌شن. تنوع کاربرد طلق مات بخش‌های گسترده‌ای رو در بر می‌گیره. تصور کنین که از این طلق ها برای ساخت سقف و هم برای ساخت پنجره استفاده می‌شه! همچنین این طلق‌ها در کابردهای مختلفی چون مسکونی، تجاری، صنعتی، اداری، ورزشی، آزمایشگاهی و … کاربرد داره.

کاربرد طلق مات

سقف های طلقی مات

یکی از مهمترین کاربردهای طلق مات ساخت سقف و سایه‌بان هست. سقف های طلقی مات آلودگی نور کمتری به نسبت طلق‌های شفاف دارن. استقامت طلق‌ها برای ساخت سقف کاملا متناسب هست. سقف‌های طلقی به‌خصوص در ساختمان‌های عمومی مثل ورزشگاه‌های فوتبال و یا سالن‌های ورزشی به‌وفور دیده می‌شه. ساخت سایه‌بان و سقف برای پارکینگ‌های داخل حیاط نیز رایج هست. یا مورد دیگر ساخت سایه‌بان جلوی درب و ساخت سقف برای بالکن هست.

شیشه خم سکوریت

دیوار های طلقی مات

طلق‌ها با توجه به اینکه مقاوم هستن و عایق حرارتی بسیار خوبی دارن، گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت دیوار هستن. دیوارهای طلقی مات از نظر بصری نیز نور ملایمی را وارد ساختمون می‌کنن. دیوارهای طلقی مات هم برای ساخت پارتیشن و جداکننده داخل ساختمان و هم برای ساخت دیوار خارجی استفاده می‌شن. از دیوارهای طلقی مات حتی برای ساخت نمای ساختمان‌های بزرگ‌تر نیز استفاده می‌شه. به خصوص در سال‌های اخیر استفاده از این نوع متریال برای دیوار رایج شده اس. برای نمونه می‌توان به موزه هنر نلسون اتکینز در کانزاس سیتی ایالت متحده آمریکا اشاره کرد که نمای اون از طلق مات ساخته شده‌اس.

میز شیشه ای جلومبلی

دیوار های طلقی مات

پنجره های طلقی مات

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای طلق ساخت پنجره‌های طلقی مات هست. پنجره‌های طلقی مات برای قسمت‌هایی که نیاز به حریم‌خصوصی بهتری دارن گزینه مناسبی هستن. قابل توجه هست که برای بعضی از قسمت‌ها استفاده از پنجره و پوشش مات از الزامات معماری و شهرسازی هست. در این مواقع می‌توان از پنجره‌های طلقی مات به جای شیشه مات استفاده کرد. پنجره‌های طلقی مات به نسبت شیشه مات ایمنی بهتری دارن و محکم‌تر هستن. همچنین قیمت پنجره‌های طلقی مات نیز با وجود کیفیت بالای اونا بسیار مناسب هست. از نظر ظاهر نیز طلق مات مشابه شیشه مات هست.

شیشه رومیزی برنز

عوامل تعیین کننده قیمت انواع طلق مات

قیمت انواع طلق مات با توجه به موارد مختلف گوناگون متغیر هست. از جمله عوامل تعیین‌کننده قیمت طلق مات می‌توان به نوع، ضخامت، ویژگی‌های اضافی طلق و … اشاره کرد. اولین مورد که به شکل کلی بر قیمت طلق اثرگذار هست نوع طلق هست. همانطور که پیشتر نیز تاکید کردیم طلق پلی کربناتی مات گران‌ترین نوع هست و پلی استایرن مات ارزون‌ترین نوع طلق هست. یکی از عوامل بسیار مهم کشور تولیدکننده طلق هست. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد قیمت انواع طلق مات از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده‌اس استفاده کنین.

شیشه رومیزی ناهار خوری 6 نفره

عوامل تعیین کننده قیمت طلق مات

انواع طلق مات مجموعه فرکو

انواع طلق مات مجموعه فرکو از نظر سطح کیفی بر اساس استانداردهای به‌روز جهانی تولید می‌شن. به جز اینکه کیفیت انواع طلق مات مجموعه فرکو مطلوب هست مزیت مهم دیگر، خرید بدون واسطه‌اس. کلیه محصولات مجموعه فرکو به صورت مستقیم از محل کارگاه فرکو به مشتریان عزیز عرضه می‌شن. کیفیت محصولات فرکو قابلیت رقابت با برترین طلق‌های وارداتی رو دارن.

میز شیشه ای پذیرایی

سفارش انواع طلق مات

شما برای سفارش انواع طلق مات فرکو می‌تونین به روش‌های حضوری و غیرحضوری نسبت به ثبت سفارش اقدام کنین. برای ثبت سفارش حضوری می‌تونین در روزهای کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 به محل کارگاه فرکو مراجعه کنین. برای ثبت سفارش به صورت غیر حضوری نیز می‌تونین از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده اس استفاده کنین. قابل ذکر است که کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن.

قیمت شیشه خم

طلق مات رنگی چیست؟

طلق‌های مات علاوه بر مدل‌های ساده در مدل‌هایی مثل یخی و رنگی نیز عرضه می‌شن. تنوع رنگ طلق‌های مات جالب توجه هست و این طلق ها در انواع رنگ ها تولید می‌شن.انواع طلق مات

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

می‌تونین برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح‌ها رو تماشا کنین.

آدرس سفارش حضوری : تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو