Home
آینه های مسی

آینه های مسی

آینه های مسی یا آینه های شامپاینی از انواع آینه های مدرن هستن که به خصوص در سال های اخیر استفاده از اونا در زیبایی دگوراسیون‌ها غوغا بپا کرده. از انواع مختلف آینه های مسی نظیر لوزی و جورچین و … می‌توان برای طراحی داخلی و دکوراتیو منزل استفاده کرد . رنگ مسی در واقع ترکیب رنگ های قرمز و طلایی هست . رنگ مسی یکی از جذاب ترین رنگ‌هاست که استفاده فراوانی در دکوراسیون و عتیقه جات و زیورآلات و … داره .

. در عصر مدرن استفاده از رنگ مسی گسترش زیادی داشته و روز به روز آینه کاری با آینه های مسی گسترده‌تر میشه . اما اونچه که اهمیت داره اینه که دیگه آینه اون مفهوم قدیمی خودشو نداره که ، تنها برای انعکاس ظاهر فرد بکار برده میشد. اکنون نورپردازی و کیفیت این سبک آینه‌ها در آینه‌کاری منازل و محل کار باعث تغییر صد در صدی دکوراسون‌ها شده. و زیبایی اونو چندین برابر کرده.

آینه های مسی
آینه مسی

آینه چیست؟

لازمه پیش از پرداختن به آینه مسی ابتدا با آینه ها و انواع اون آشنا بشیم .آینه وسیله ای هست که به دلیل صیقلی بودن و انعکاس بالا ، تصویر جسم رو بر روی خود نمایش میده . در واقع از بازتاب نور از سطح آینه ما می‌تونیم تصویر شیء رو بر روی آینه ببینیم . آینه از مهمترین وسایل زندگی بشر هست . آینه ها نمادی از صافی و صداقت هستن . آینه ها کاربرد بسیار فراوانی در معماری دارن . به دلیل خصوصیات فراوان و بی جایگزین اونا ، همواره کاربرد فراوانی در زندگی انسان‌ها داشتن . درخشش فراوان آینه ها به روشن‌تر شدن بنا می‌کنه. آینه ها باعث بزرگ‌تر دیده شدن بنا میشن . امروزه ساخت آینه ها پیشرفت زیادی کرده و از تکنولوژی‌هایی مثل cnc نیز برای تولید آینه ها استفاده میشه .

آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی

تاریخچه و انواع آینه ها

فناوری ساخت آینه ها در طول تاریخ پیشرفت کرده. اولین آینه ها با استفاده از ابزار آلات ابتدایی صیقل داده میشدن اما امروزه صنعت آینه سازی با تکنولوژی پیشرفته جلو میره نمونه استفاده تکنولوژی در صنعت آینه سازی ، آینه های cnc هستن . در زیر به تاریخچه استفاده از آینه ها می‌پردازیم و مواد و فناوری های ساخت آینه ها در هر دوره رو بررسی می‌کنیم .

آینه های فلزی

در مورد آینه های مسی باید گفت که ،کشف فلزها نقطه ای کلیدی برای تولید آینه ها بود . انسان های باستان به این فناوری دست یافتن که با صیقلی کردن فلزات می‌توان آینه ساخت . در واقع اولین آینه ها نه از شیشه بلکه از فلزات بودن . قدیمی‌ترین نشونه از وجود آینه مربوط به حدود 6000 سال پیش از میلاد مسیح در آناتولی مقارن با ترکیه امروزی یافت شده. نمونه‌های فراوان باستانی از چین و هند و مصر و ایران وجود داره. در تخت جمشید تالاری به نام تالار آینه وجود داشت .

ظاهرا در چین و هند از برنز و مس و قلع برای تولید آینه استفاده می‌شد . در حدود 2000 سال پیش از میلاد مسیح در چین برای تولید آینه از فلز مس استفاده می‌شد . در آسیا از فلزات دیگر نظیر نقره و جیوه هم برای تولید آینه استفاده می‌شد . حتی استفاده از سنگ نیز برای تولید آینه در جهان باستان رایج بود .

آینه های مسی
آینه مسی آشپزخانه

آینه های شیشه ای

آینه های مسی یا آینه های فلزی مزایای فراوانی دارن اما برخی معایب اونا باعث شد که انسان‌ها به دنبال جایگزین برای اونا باشن . از مهمترین معایبش هم ، خش پذیری بالای اونا بود . با کشف شیشه و ساخت آینه های شیشه ای ، صنعت آینه سازی پیشرفت شگرفی کرد . مشکل اینجا بود که نور از سطح شیشه عبور می‌کرد اما صنعتگران دریافتن که با نقره اندود(یا جیوه اندود) کردن یک سطح شیشه ، می‌توان آینه هایی ساخت که در برابر خش مقاوم تر هست و بازتابش خیلی بهتری نیز دارن. شیشه سازی به سرعت بین ملل خاورمیانه رشد کرد و در سومر باستان و بابل و آشور کارگاه های شیشه سازی به وجود اومد .

در سده های میانی در دوره طلایی اسلام از شیشه های رنگی در معماری استفاده میشد . این نوع شیشه ها در معماری اروپایی نیز وارد شدن و به خصوص در کلیساها استفاده فراوانی از اونا میشد . ونیز ایتالیا تبدیل به یکی از کانون های شیشه سازی در سده های میانی شد . با پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع شیشه ها و آینه ها در جنس ها و طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می‌شه و محدودیت های گذشته نیز عملا برداشته شده. همچنین باید توجه کرد امروزه از آینه های ترکیبی نیز استفاده های فراوانی میشه . یعنی آینه هایی که از ترکیب شیشه با آلیاژ های دیگر ساخته میشه . برای مثال آینه هایی که از ترکیب شیشه و مس ساخته شدن .

آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی

آینه ها و معماری

گفتیم که در سده های میانی صنعت شیشه سازی رشد چشمگیری رو تجربه کرد . با توجه به گسترش این صنعت استفاده از اینه ها در معماری نیز گسترده و چشمگیر شد .گفتیم که در معماری اسلامی استفاده از شیشه رنگی باب بود استفاده از شیشه های رنگی در معماری اروپایی در سده‌های میانه به وفور یافت میشه . در این سمت جهان نیز هنرمندان ایرانی با استفاده از خرده های آینه و شیشه سبک جدیدی از استفاده از آینه برای طراحی داخلی ابداع کردن . در واقع آینه کاری یکی از مهم ترین زینت های معماری ایرانی محسوب میشه .

در عصر حاضر هنر آینه کاری وارد مرحله جدیدی شده . طبیعتا هنر آینه کاری نیز مانند سایر هنرها تحت تاثیر مدرنیزه شدن بوده. با توجه به ابداع سبک های جدید معماری مطابق با اصول نوین معماری که کاملا با معماری کلاسیک متفاوته سبک آینه کاری نیز تغییر کرده اس. البته سبک معماری کلاسیک هنوز هم طرفداران فراوانی داره و آینه کاری کلاسیک هم طرفداران خودش رو داره . هنوز هم بسیاری از بناها با شیوه کلاسیک ساخته میشه .

رنگ مسی

آینه های مسی ، رنگ مسی نام خودش رو از فلز باستانی مس گرفته . استفاده از مس پیشینه ای چند هزار ساله در جوامع بشری داره . از حدود 9000 سال قبل از میلاد بشر استفاده از مس رو آموخت . در مصر باستان از مس در مصارف پزشکی استفاده می‌شد . رومیان باستان به دلیل درخشش ویژه مس علاقه ای خاص به این فلز داشتن . این رنگ هم به صورت فلز و هم به صورت غیرفلز موجود هست . بشر از چند هزار سال قبل پی برد که با صیقلی کردن سطح فلزات و از جمله مس و برنج و حتی سنگ ها می‌توان آینه ساخت رنگ مسی رو میشه به صورت فلزی و غیرفلزی استفاده کرد . مسی غیرفلزی نسبت به مسی فلزی ملایم تر هست .

آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی

چرا از رنگ مسی استفاده کنیم؟

آینه های مسی ، در سال های اخیر به نمادی از لوکس بودن تبدیل شده . استفاده از رنگ مسی مزایای فراوانی برای ما خواهد داشت . رنگ مسی نسبت به رنگ طلایی مدرن تر محسوب میشه . رنگ مسی رنگی گرمه و این رنگ به بنای شما گرما میبخشه . رنگ مسی ، جلب توجه بالایی داره . رنگ مسی احتمالا انتخاب بهتری برای بسیاری از افراد نسبت به دیگر رنگ های تیره مثل قهوه ای و خاکستری محسوب میشه .

آینه های مسی
آینه مسی پذیرایی
آینه های مسی
آینه مسی پذیرایی

چگونه از رنگ مسی در طراحی استفاده کنیم

به هنگام استفاده از آینه های مسی در طراحی دکوراسیون باید به مواردی دقت کنیم . ترکیب رنگ ها یکی از مهمترین مسایل در طراحی داخلی هست . رنگ مسی نمود آتش و پاییز هست . استفاده از مسی به عنوان جایگزین رنگ قهوه ای میتونه گزینه ایده آل باشه چون سبب ایجاد حس نشاط و سرحالیه . ترکیب رنگ مسی با رنگ های سفید و مشکی می‌تونه جذاب باشه.

چرا از آینه های مسی استفاده کنیم؟

در قسمت قبل در مورد خصوصیات رنگ مسی نوشتیم با توجه به کاربرد فراوان رنگ مسی در دکوراسیون داخلی در دوره مدرن ، آینه ها نیز از این قایده پیروی میکنن و استفاده از آینه های مسی کاملا باب شده .

نکات استفاده از آینه های مسی

از آینه های مسی میتوان در همه بخش های بنا استفاده کرد . از آینه های مسی می‌توان برای دکوراتیو منازل و همچنین ساختمان های تجاری استفاده کرد . از سالن پذیرایی گرفته تا اتاق ها و سرویس های بهداشتی . می‌توانیم از آینه های مسی در سقف یا دیوار بنا استفاده کنیم . طرح های گوناگونی مثل جورچین و لوزی و شکلی رو می‌توان انتخاب نمود . رنگ مسی در ترکیب با رنگ های سفید و سیاه زیبایی منحصر به فردی به خود میگره . اگر دکور شما زیادی از حد گرم شد می‌تونین از رنگ‌های سردتر در کنار رنگ مسی برای تلطیف فضا استفاده کنین.

آینه های مسی
آینه مسی پذیرایی
آینه های مسی
آینه مسی

آینه کاری فضاهای مختلف بنا با آینه های مسی چگونه هست؟

در این قسمت به این مطلب می‌پردازیم که از آینه های مسی چگونه در بخش های مختلف استفاده کنیم . استفاده از آینه های شامپیانی به خصوص در مغازه های لوکس فروش می‌تونه گزینه ایده آل باشه. به دلیل اینکه بسیاری از این وسایل در رنگ مسی ساخته میشه .

سالن پذیرایی

در سالن پذیرایی ترکیب لوسترهای برنزی و آینه های مسی در سقف مناسبه . می‌توان از نوارهای مسی رنگ در سقف استفاده کرد. یا در دیوار سالن پذیرایی از انواع آینه های مسی چه به صورت آینه قدی و چه در قاب های گچی یا به صورت ترکیبی به همراه کاغذ دیواری استفاده کنین .

آشپزخانه

در آشپزخانه تایل های شیشه ای بین کابینتی مسی رنگ فوق‌العاده میشه . ترکیب آینه های مسی با شیر آلات مسی رنگ جذابیت خاصی به آشپزخونه میده .

ستون‌ها

از تزیین ستون‌های خونه با آینه های مسی رنگ غافل نشین . این کار باعث خواهد شد که ستون‌ها دید بهتری پیدا کنن و بلااستفاده نباشن .

اتاق خواب

در اتاق خواب ها هم می‌تونین از آینه های مسی استفاده کنین.استفاده از آینه های مسی ساده یا آینه های مسی طرح‌دار مثل جورچین و شکلی و … در اتاق خواب شما حس خوبی منتقل کرد با این حال در استفاده از رنگ مسی در اتاق خواب زیاده روی نکنین و یا بهتر هست از ترکیب رنگ مسی با رنگ های سرد مثل آبی استفاده کنین.

سرویس های بهداشتی

درسرویس‌های بهداشتی که رنگ سرامیک و دیزاین اون مسی یا رنگی مشابه به این رنگ هست به شکل های مختلف از آینه های شامپاینی استفاده کنین. استفاده از لامپ های نارنجی و زرد رنگ در ترکیب با رنگ مسی زیبا خواهد بود.

شرکت فرکو

برای سفارش آینه های مسی و آینه کاری خونه میتونی از شرکت فرکو کمک بگیری . شرکت فرکو با چندین سال تجربه در ساخت انواع آینه ها و شیشه ها و همچنین آینه کاری منازل و بناها می‌تونه گزینه ای ایده آل و با صرفه برای شما باشه .

سفارش آینه های مسی

می‌تونی برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنی .

شماره تماس : 02188068352

و با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو استفاده کنی : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق لینک زیر دنبال کن و جدیدترین طرح‌ها رو تماشا کن :  https://www.instagram.com/farkoo.ir/

آدرس سفارش حضوری : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی
آینه های مسی
آینه مسی

2 پاسخ

    1. عرض سلام و خسته نباشید خدمت جنابعالی . سفارش های شرکت فرکو معمولا تا دو روز کاری آماده می‌شوند . برای اطلاع بیشتر با شماره 02188068352 تماس حاصل کنید . یا به شماره 09101767773 در واتساپ پیغام ارسال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو