Home
آینه کاری اتاق پذیرایی

آینه کاری اتاق پذیرایی

آینه کاری اتاق پذیرایی ، یکی از روش‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی بناست. خصوصیات فراوان آینه ها باعث شده همیشه رکنی جدا نشدنی از زندگی بشر باشه. هنر آینه کاری از قدیم در کشور ایران باب بوده. احتمالا پدیده انعکاس از مهمترین دلایل رغبت معماران به این روش هست . آینه ها نماد پاکی و راستی و صداقت  هستن. آینه ها باعث ایجاد آرامش ، نمای لوکس و درخشش بنا میشن . در واقع با این ترفند در معماری می‌تونیم به دید و ویو بهتر در منزل برسیم . امروزه نه تنها از محبوبیت آینه کاری کاسته نشده بلکه بر عکس روز به روز استفاده از آینه برای تزیین بنا و اتاق پذیرایی گسترده‌تر میشه!

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه دیوار اتاق پذیرایی

با گذشت زمان خلاقیت استفاده از آینه ها نیز پیشرفت شگرفی کرده. امروزه دیدگاه بشر پیشرفته‌تر شده و تبلور همین دیدگاه به هنر ورود کرده. آینه کاری نیز به عنوان یکی از انواع هنر تحت تاثیر این پیشرفت بوده . پیشرفت در تکنولوژی هم سبب شده تا هر آنچه که به فکر بشر میرسه ، راحت تر از گذشته اجرا بشه . امروزه دیگر بشر محدود به یک رنگ و یک جنس خاص نیست . در این مطلب قصد داریم آینه کاری یکی از مهمترین بخش های خونه یعنی آینه کاری اتاق پذیرایی رو بررسی کنیم ، در ادامه با ما همراه باش.

چرا آینه

آینه کاری اتاق پذیرایی ، در واقع می‌تونه بسیاری از نیازهای زیبایی شناختی انسان ها رو ارضا کنه. آینه ها هیچ جایگزینی ندارن و کاربرد اونا همیشگیه. همین خصوصیت باعث شده که آینه کاری محدود به مکان و زمان خاص نشه . در همه دنیا و تقریبا همه زمان‌ها از آینه کاری استفاده شده .

آینه کاری اتاق پذیرایی
تالار آینه کاخ گلستان

هنرمندان ایرانی با سبک و سلیقه ستودنی مهم‌ترین سبک‌های آینه کاری رو به وجود آوردن . در گذشته بناهای سلطنتی و همچنین زیارتگاه های مقدس در ایران با این روش تزیین می‌شدن . نمونه‌های عالی فراوانی هم موجود هست مثل کاخ گلستان . امروزه اما در کشور آینه کاری رو می‌توان در خونه‌های بسیاری مشاهده کرد . استفاده از آینه ها مزایای فراوانی برای معماران داشته اس ،  حتی گاهی از آینه برای تزیین نما استفاده میشه . امروزه انواع فراوانی از آینه ها در کیفیت‌ها و طرح‌های گوناگون ومتنوع ساخته میشه . همین تنوع دست شما رو برای انتخاب باز می‌ذاره ، باید دقت کنین که آینه کاری سالن پذیرایی در سال‌های اخیر رایج شده . شما برای استفاده از آینه برای تزیین اتاق پذیرایی خود نیاز به آشنایی با انواع آینه ها و چگونگی استفاده از اونا رو دارین .

آینه کاری برای چه بخش‌هایی از خونه اجرا میشه

آینه کاری اتاق پذیرایی ، یکی از موارد تزئین و آرایش خونه محسوب میشه. اما در واقع آینه کاری برای تزیین همه بخش‌های خونه استفاده میشه . شما می‌تونین از آینه برای تزیین اتاق پذیرایی یا اتاق خواب ها و سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و … استفاده کنین. استفاده از آینه برای تزیین لابی  نیز بسیار باب شده . باید دقت کرد که از آینه کاری در طیف های گوناگون طراحی استفاده میشه. دو سبک آینه کاری عبارتند از : آینه کاری سنتی و آینه کاری مدرن . در آینه کاری سنتی  از خرده ریزه های آینه برای دکوراتیو استفاده میشد .

آینه کاری سنتی

با توجه به طولانی بودن مسیر از اروپا به ایران بسیاری از آینه ها که درطول مسیر های طولانی و صعب العبور دچار شکستگی می‌شدن و این خود یک ضرر نسبتا بزرگ محسوب میشد ، اما استفاده از این خرده شیشه ها و آینه ها باعث میشد که زیان اقتصادی ناشی از شکسته شدن آینه ها به حداقل برسه و اتفاقا زیبایی بنا نیز خیره کننده تر از قبل بشه . همچنین پدیده جذاب انعکاس نور زیبایی بنا رو چند برابر می‌کرد . احتمالا به همین دلیل نیز بود که در بیشتر کاخ‌های سده‌های میانی از آینه کاری استفاده می‌شد.

آینه کاری سنتی به خصوص در دوره قاجار به بناهای مذهبی نیز وارد شد . آینه کاری بدون شک یکی از مهم‌ترین رکن‌های معماری ایرانیه. بر کسی پوشیده نیست که معماری ایرانی یکی از جذاب‌ترین سبک‌های معماریه ، هر کسی از تماشای تالار آینه کاخ گلستان به وجد میاد . چه کسی می‌تونه تجربه حضور در بناهای کلاسیک ایران رو لذت بخش توصیف نکنه !؟

آینه کاری مدرن

در آینه کاری اتاق پذیرایی به سبک مدرن ، هم از تکه های کوچک و هم از قطعات بزرگ آینه و آینه های قدی استفاده میشه. بدون شک هنر طی سال ها پیشرفت زیادی کرده. این پیشرفت‌ها که متاثر از آشنایی بشر با علوم و فناوری جدید بوده باعث به وجود اومدن سبک‌ها و طرح‌های جذاب و گوناگون شده . گذشته از اون ، پیشرفت در ابزار ساخت آینه ها و شیشه ها انتخاب های فراوانی روی دست شما می‌ذاره. آینه های cnc نمونه ای از استفاده تکنولوژی در آینه سازی و تراش دادن به آینه هست.

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه دیوار اتاق پذیرایی

مزایای آینه کاری

استفاده از آینه برای دکوراتیو مزایای فراوانی داره. از جمله این مزیت ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استفاده از آینه باعث میشه فضای شما بزرگ‌تر از اندازه واقعی جلوه کنه ، پدیده انعکاس نور ، زیبایی بنای مورد نظر شما رو بیشتر میکنه
  • استفاده از آینه باعث افزایش روشنایی و چراغان شدن منزل شما میشه
  • استفاده از آینه در دکوراسیون باعث ایجاد حس آرامش میشه .
  • قیمت آینه کاری در برابر مزایای اون مناسبه
  • استفاده از آینه باعث ظاهر ایجاد ظاهر لوکس در بنای شما میشه ، با این روش ، وسایل زینتی منزل نیز دید بهتری پیدا می‌کنن .
آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه دیوار اتاق پذیرایی

آینه کاری اتاق پذیرایی

آینه کاری اتاق پذیرایی که مهمترین بخش خونه از نظر دکوراسیون منزل هست . این بخش از خونه پر رفت و آمدترین بخش خونه هست و پذیرایی از مهمان هم در این بخش انجام میشه. استفاده از آینه ها ، یکی از بهترین راه‌ها برای دکوراتیو اتاق پذیرایی اس. به خصوص در سال‌های اخیر این نوع دکوراسیون شایع شده ، می‌تونیم از طیف گوناگونی از آینه ها استفاده کنیم . می‌توان از انواع مختلف آینه برای زیباسازی اتاق پذیرایی استفاده کرد .

در بسیاری از اتاق های پذیرایی از آینه در درون قاب های گچی یا به صورت قدی در سالن پذیرایی استفاده میشه. استفاده از آینه برای تزئین بنا و به طبع اتاق پذیرایی مزایای فراوانی داره، از جمله : استفاده از آینه باعث بزرگنمایی سالن شما میشه و انعکاس نور سبب درخشش اتاق پذیرایی شما میشه . اتاق های پذیرایی آینه کاری شده ، معمولا دلباز و مملو از حس آرامش هستن. آینه کاری برای بخش اتاق پذیرایی از قدیم در معماری ایرانی باب بوده .

آینه کاری اتاق پذیرایی ، می‌توان با توجه به دکوراسیون مورد نظر انواع آینه ها مثل آینه های CNC یا آینه های تراش‌دار رو به کار برد . همچنین انواع طرح ها مثل آینه جورچین ، آینه مات و آینه رنگی و … استفاده میشه . استفاده از آینه برای دکوراتیو سالن پذیرایی نکات مهمی داره که باید رعایت بشن ، در قسمت‌های بعد به این می‌پردازیم که اساسا آینه کاری برای هر بخش از سالن پذیرایی باید چگونه باشه . همچنین نکات استفاده از آینه برای تزئین سالن پذیرایی رو مورد بررسی قرار می‌دهیم

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه بر روی ستون اتاق پذیرایی

آینه کاری بر روی سقف اتاق پذیرایی

آینه کاری اتاق پذیرایی ، استفاده از آینه برای تزئین سقف اتاق پذیرایی باعث تشکیل انعکاس کف بنا و فرش بر روی سقف میشه. آینه کاری روی سقف به دلباز شدن و بزرگ جلوه دادن بنای شما کمک می‌کنه. به علاوه درخشش آینه در سقف بنای شما باعث چراغانی شدن بنا میشه. ” استفاده از آینه در کنار قاب لوستر بسیار مناسبه ” ، شما می‌تونین برای آینه کاری سقف اتاق پذیرایی از انواع مختلف آینه ها بر حسب سلیقه استفاده کنین .

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه سقف اتاق پذیرایی

آینه کاری بر روی دیوار اتاق پذیرایی

آینه کاری اتاق پذیرایی روی دیوار سالن نمای لوکس و زیبایی به اون میده. با این روش میدان دید اتاق پذیرایی شما وسیع تر میشه . با توجه به برخی نکات کلیدی می‌توان زیبایی این بخش رو دو چندان کرد . باید تلاش کنیم محل آینه ها طوری انتخاب بشه که انعکاس درب ورودی و در اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی بر روی آینه اتاق پذیرایی تشکیل نشه . همچنین طراحی باید به گونه ای باشه که انعکاس داخل اتاق پذیرایی از در ورودی قابل مشاهده نباشه .

برای آینه کاری در اتاق های پذیرایی کوچک‌تر می‌توان آینه کاری رو درون قاب های گچی قرار داد . استفاده از ترکیب آینه و کاغذ دیواری هم مناسبه . می‌توان از آینه های قدی و بدن نما برای دکوراتیو استفاده کرد . استفاده از آینه های رنگی هم به زیباتر شدن بنای شما کمک می‌کنه . برای آینه کاری بر روی دیوار اتاق پذیرایی ، می‌توان از انواع آینه ها استفاده کرد . باید توجه بشه که آینه کاری فقط مختص به بناهای ساخته شده به سبک مدرن نیست .

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه کاری دیوار اتاق پذیرایی

آینه کاری بر روی ستون‌ها

در آینه کاری اتاق پذیرایی ، باید توجه کرد که ، اگرچه ستون ها نقش مهمی در استحکام ساختمان دارن ، اما 100% نقش ها اونا در زیبایی بنا این چنین پررنگ نیست! . بر عکس اونا برای داخل بنا یک مشکل محسوب میشن . اگر دید صحیحی به ستون ها داشته باشیم نه تنها این مشکل مرتفع میشه بلکه به شکیل شدن بنا کمک ویژه‌ای می‌کنه .  استفاده از آینه کاری بر روی ستون‌ها ، یکی از روش‌هایی اس که این نقض رو به حسن تبدیل کرد!

قطعا آینه کاری بر روی ستون‌ها یکی از بهترین روشها برای تزیین این بخش که ظاهرا بلااستفاده است محسوب میشه . شما هنگام آینه کاری در این بخش باید به این نکته توجه کنین که حتما رنگ آینه مورد استفاده شما با رنگ دیوار و دکوراسیون اتاق پذیرایی شما هماهنگ باشه. طبیعتا می‌توان از انواع مختلف آینه ها ، مثل آینه پازلی یا آینه پتینه و … استفاده کرد . اما نوع آینه ترجیحا باید متناسب با سبک دکور شما باشه .

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه کاری ستون اتاق پذیرایی

آینه کاری بر روی شومینه

در آینه کاری اتاق پذیرایی ، شومینه یکی از زیباترین تزیینات سالن پذیراییه. با توجه به اینکه شومینه اصطلاحا در دید هست باید توجه زیادی به شکل اون بشه . استفاده از آینه ها برای تزیین شومینه ، یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای کار هست . استفاده از نورپردازی و چراغ های LED می‌تونه باعث انعکاس زیبا و نمایان تر شدن شومینه و آینه ها بشه.

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه کاری اتاق پذیرایی

چگونه اتاق پذیرایی خود را آینه کاری کنیم

در مورد مزایای استفاده از آینه ها صحبت کردیم .کمتر کسی هست که آینه کاری رو نپسنده، باید توجه کنیم که آینه کاری اتاق پذیرایی ظرافت های خاص خود رو داره . با رعایت نکات و ظرافت های کار زیبایی اتاق پذیرایی ما دوچندان میشه . پیشنهاد ما به شما تماس با شرکت فرکو هست، شرکت فرکو با چندین سال تجربه موفق یکی از مهمترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه آینه کاری و تولید انواع شیشه‌هاست . در نهایت امیداوریم از خوندن این مطلب خسته نشده باشین و همچنین افتخار همکاری با شما رو داشته باشیم .

تماس با ما

برای تماس با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین .

شماره تماس برای سفارش آینه کاری :  88068352-021

شماره تماس برای ارتباط با فرکو از طریق واتساپ : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق لینک روبرو دنبال کنین :  https://www.instagram.com/farkoo.ir/

آدرس سفارش حضوری: تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه کاری اتاق ها
آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه اتاق پذیرایی
آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه اتاق پذیرایی
آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه اتاق پذیرایی
آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه اتاق پذیرایی
آینه کاری اتاق پذیرایی
آینه اتاق پذیرایی

4 پاسخ

    1. سلام به دلیل نوسانات قیمت دقیق نمیتونیم‌بهتون اعلام کنیم
      لطفا با شماره ۰۲۱۸۸۰۶۸۳۵۲ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو