Home
آینه تراش خورده گرد

آینه تراش خورده گرد

در جایی که بیشتر مبلمان و دکوراسیون منزل با اشکال مستطیلی و لبه های تیز ساخته شدن ، نصب یک آینه تراش خورده گرد بر روی دیوار می‌تونه لطافت نرم و ظریف رو به اتاق شما ببخشه . نیازی به گفتن نیست که این آینه ، احساس آرامش رو از لحاظ بصری و بینایی به لطف ویژگی های زیبا و صاف ، به فضای شما وارد می‌کنه.

اخیراً ، به نظر می‌رسه آینه های تراشه گرد هنجار مستطیلی رو به چالش می‌کشن و دلیل خوبی هم داره . در اینجا به پنج دلیل اشاره می‌کنیم که باید اونا رو به فضای زندگی خود اضافه کنین.

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

1. گسترش فضا با آینه تراش خورده گرد

آینه یک ابزار قدیمی در نیرنگ چشم هست. چون باعث میشه که اتاق نشیمن و… دو برابر به نظر برسه . و توانایی آینه در ایجاد توهمات نوری در فضا هم قابل انکار نیست . اگر نور فضای زندگی شما کمه و فضای کوچکی در اختیار دارین ، افزودن سطح انعکاسی و بازتابنده ای مانند آینه تراشه گرد برای افزایش نور و ایجاد فضای بزرگتر و بازتر از موارد ضروری اس. در حالی که این شامل آینه هایی با هر شکل و اندازه اس، اما آینه های تراشه گرد شکل غیرمنتظره‌ای هستن که بیشتر از تنوع قاب چهارگوش معمولی شما به عنوان عنصر طراحی احساس می‌شن.

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

2. افزایش نور با آینه تراش خورده گرد

اکنون در مورد توانایی آینه در ایجاد توهمات نوری ، بیشتر توضیح می‌دیم. به راحتی می‌توان فهمید که آینه ها نور رو بیش از اشیایی که در اطراف اونا قرار گرفتن، منعکس می‌کنن . نور شکسته میشه و از سطح بازتابنده آینه برمی‌گرده ، یعنی در اصل به عنوان یک منبع نور اضافی عمل می‌کنن . آنچه در مورد آینه ها بهتر از لامپ ها یا دیوارکوب‌هاست ، توانایی انعکاس نور طبیعی اس (که همیشه بهترینه) . یک آینه تراشه گرد می‌تونه باعث افزایش نور طبیعی و احساس خنکی در فضا بشه . و در عین حال احساس گرما رو با لبه‌های گرد خود اضافه می‌کنه.

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

3. ایجاد تعادل با آینه تراش خورده گرد

به طور ذاتی ، آینه ها سطوح سخت و انعکاسی هستن. این بدان معناست که با افزودن یکی از اونا به فضای خود ممکنه کمی احساس خستگی بشه . طراحی خوب در ایجاد تعادل هست و انتخاب یک شکل گرد برای ایجاد تعادل در طبیعت زاویه دار ، راهی عالی برای دستیابی به زیبایی هماهنگ در هر اتاق هست .

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

4. تزئین مدرن آینه تراش خورده گرد

به دلایلی ، آینه های مستطیلی شکل چند دهه گذشته هم بودن . در حالی که آینه های گرد فقط در چند سال اخیر یک ماده اصلی مرسوم در مد روز بودن ، اونا رو به عنوان قطعه ای که به زودی قدیمی به نظر می‌رسن جای ندین. در حال حاضر ، یک آینه تراش خورده گرد به عنوان عنصری غیر منتظره عمل می‌کنه . و شکل ساده و کلاسیک اون احتمالاً با گذشت زمان از مد نمی افته . مگر اینکه دارای قاب‌های طرح دار یا چیز دیگری باشه که به مرور بخواید به دکوراسیون جدید برسین.

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

5. شکل‌های گرد آرام بخش هستن

یک مطالعه ردیابی چشم در سال 2011 نشون داد که نوزادان در پنج ماهگی ، قبل از اینکه کلمه ای را بر زبان بیارن یا نقاشی رو خط بزنن ، نسبت به خطوط منحنی ، ترجیح بصری واضحی نشون میدن . ما به عنوان انسان خطوط زاویه ای رو سخت و خشن می‌بینیم ، در حالی که خطوط منحنی ملایم و ساکت دیده میشن . افزودن عناصر گرد به فضای خود ناخودآگاه ذهن رو آرام کرده و فضایی آرام ایجاد می‌کنه. تقریباً نمی‌تونین با انتخاب آینه های تراشه گرد اشتباه کنین . هر خونه‌ای که به خوبی طراحی شده باشه باید یک یا چندین مورد آینه تراشه گرد داشته باشه . برای آگاهی بیشتر و انتخاب بهتر با ما در تماس باشین.

آینه تراش خورده گرد

در شرکت فرکو ما از بالاترین استانداردهای کیفیت پیروی می‌کنیم . شماره تماس 02188068352

چند روش برای استفاده از یک آینه تراش خورده گرد

1. آینه رو با گیاهان محاصره کنین

تصور نمی‌کنین که آینه ها و گیاهان دست به دست هم بدن ، اما فضای زندگی خلاف اینو ثابت کرده اس. تزئین آینه تراشه گرد با گیاهان و احاطه کردن اون با گلدون‌ها انتخاب سبکی اس که ارزش امتحان اونو داره.

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

2. لبه های نرم

آینه های تراش خورده گرد قطعاً در حال اوج گرفتن هستن . این دایره ها قطعاً شکلی آرامبخش و چشم نواز هستن ، اما می‌تونن ترکیبی پر از سایر عناصر هندسی رو نیز متعادل کنن. به عنوان مثال یک اتاق نشیمن رو در نظر بگیرین . که شما در دکوراسیون خود از اشکال مستطیل شکل و مربع و فرم های زاویه دار دارین . حالا آینه دایره ای در این فضا ، دید کمی نرم تر و آرام بخش تر به تمام لبه های اونا اضافه می‌کنه .

مزایای آینه تراش خورده گرد

آینه های تراشه گرد دارای مزایای زیادی هستن. به عنوان مثال ، اونا بلافاصله بعد از نصب بر روی دیوار باعث میشن که فضا بزرگ‌تر به نظر برسه . آنها لبه‌های تیز و خشن ندارن و این باعث میشه که از روکش صاف و زیبایی برخوردار بشن . اگر به یکی از وسایل مورد نیاز برای زیبایی در خونه نیاز دارین ، آینه تراشه گرد رو در نظر بگیرین . 

همان طور که گفته شد مزیت اصلی آینه های تراشه گرد اینه که باعث زیبایی فضای زندگی شما میشن . در واقع کارشناسان طراحی اونا رو برای تزئین فضاهای تنگ توصیه می‌کنن . آینه تراشه گرد نور اضافی ایجاد می‌کنه ، افق ها و فضا رو گسترش میده . یعنی فضا رو بزرگتر از آنچه که هست نشون میدن . همچنین این آینه های شیک ، لوازم جانبی عالی برای گرفتن عکس‌های سلفی فراوان هستن . هیچ چیز مانند یک آینه تراشه گرد ایده آل نیست . با یک آینه تراشه گرد ، فضای خود رو گسترش بدین و توهم یک زمینه بزرگ‌تر رو ایجاد کنین .

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

چگونه می توان آینه رو گرد تراش داد

هنر برش آینه وقتی سخت میشه که بخواید آینه های گرد رو برش بدین . روش‌های مختلفی برای برش قطعات آینه ای گرد وجود داره. با استفاده از یک برش دستی پایه یا ابزارهای مخصوص برای برش دایره ها و منحنی های دقیق ، اقدام کنین.

برش آینه همان روش برش شیشه رو می طلبه. با این شرط که باید مراقب باشین پشت آینه ، که دارای پوشش نازکی اس که آینه رو ایجاد می‌کنه، خراشیده نشه ، در حالی که این کار رو انجام میدین. با این وجود برش آینه نام اشتباهی اس . ما آینه رو برش نمی‌دیم . بلکه طرح مورد نظر رو در امتداد اون می ساییم یا تراش می دیم . در اینجا باید به شما هشدار داده بشه که ممکنه در اولین باری که نمی‌تونین موفق به انجام این کار بشین. روی ضایعات شیشه یا آینه تمرین کنین تا جایی که بتونین خط مورد نظر رو از عمق و صافی مناسب دربیارین . در ابتدا کمی چالش برانگیز هست ، اما در نهایت درست کردن آن بسیار راضی کننده اس .

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

چیزهایی که برای برش آینه گرد نیاز دارین

  • کاغذ سنگین یا مقوا سبک
  • نشانگر
  • قیچی
  • میز کار
  • آینه
  • کاغذ روزنامه
  • عینک های محافظ
  • شیشه بر
  • دستکش کار
آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

مرحله 1

از دایره مورد نظر برای تراش ، الگو تهیه کنین. این الگو می‌تونه از کاغذ سنگین یا مقوا سبک ساخته بشه. طرح یا شکل گرد رو روی کاغذ یا مقوا سبک بکشین (یا ردیابی کنین). 

گام 2

خود رو در کنار میز کاری قرار بدین که بالاتر از کمرتون نباشه ، در حالی که پاهای خود رو کمی از هم باز کرده و فضای بازوی برش رو برای حرکت آزاد دارین . آینه (آینه به سمت بالا) رو روی میز جلوی خود قرار بدین و اونو با ورق کاغذ روزنامه زیر اون بچرخونین. تا احاطه‌ی کامل روی آینه برای ایجاد طرح مورد نظر خود داشته باشین.

مرحله 3

الگو رو روی آینه جایی که می‌خواید طرح دایره ای باشه قرار بدین. به خاطر داشته باشین که با استفاده از این روش نمی تونین برشی رو در وسط آینه شروع کنین. از لبه آینه شروع کنین و با قلم یا خودکار شکل الگو رو روی آینه بکشین . در صورت لزوم خط برش رو به لبه دیگری از آینه گسترش بدین .

مرحله 4

برش آینه خود رو در ابتدای برش حدود 16/1 اینچ از لبه آینه قرار بدین . چرخ برش باید عمود بر آینه باشه .

مرحله 5

عینک ایمنی خود رو بزنین. برش آینه رو با استفاده از یک فشار محکم و یک حرکت آرام ، آهسته و مداوم در امتداد داخل خط راهنما حرکت بدین. شما باید یک خط امتیازی رو که هیچ شکافی نداره برش بدین و هیچ قطعه آینه کوچکی رو در امتداد لبه ها از بین نبرین . برش خیلی عمیق (با لبه های تراش خورده نشان داده میشه) منجر به لبه‌های خارج شده یا شکستن آینه میشه. یک برش خیلی کم عمق (با خطی نشان داده می شود که مداوم نیست یا دیدن اون بسیار دشوار هست) و آینه در امتداد خط نمره شکسته نمیشه. اگر می‌تونین شکافهایی رو در خط نمره یا طرح مورد نظر مشاهده کنین، می‌تونین برش آینه رو فقط از شکاف ترسیم کنین. از هیچ بخشی از خط نمره که با استفاده از برش آینه کشیده شده اس عبور نکنین.

مرحله 6

دستکش کار خود رو بپوشین. تکه شیشه رو در دو دست بگیرین و از دو طرف به سمت پایین فشار بدین تا شیشه در امتداد طرح یا خط نمره شکسته بشه.

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد

نکته

هرچه ایجاد دایره عمیق‌تر باشه ، قطع موفقیت آمیز آن دشوارتر هست . با انحناهای ملایم شروع کنین و با پیشرفت مهارت های خود ، مسیر خود رو بالا ببرین.

برای راهنمایی بیشتر با متخصصان فرکو در تماس باشین. ما دانش و حرفه ای بودن رو در تجربه ای بی بدیل تلفیق می کنیم .  شماره تماس 02188068352

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد


مراحل برش دستی در آینه تراش خورده گرد

مرحله 1 برش دستی

دایره ای رو که می خواید برش بدین، با یک نشانگر غیر دائمی روی آینه دنبال کنین.

گام 2

یک مربع ، با یک برش شیشه ، دور دایره ببرین . هر طرف مربع باید دایره رو لمس کنه. با انبردست آینه رو بشکنین.

مرحله 3

گوشه های مربع رو با زاویه به ثمر برسونین. در نتیجه آینه رو بشکنین. تا زمانی که یک دایره آینه ای گرد داشته باشین ، امتیازدهی و شکستن الگوی دایره رو ادامه بدین .

آینه تراش خورده گرد
آینه تراش خورده گرد
چرا آینه های تراش خورده گرد اینقدر گرون هستن ؟ 

آینه های تراش خورده گرد گران‌قیمت دارای ویژگی های اضافی مانند بزرگ نمایی و قاب و…

سایر محصولات تولید شده در صنایع شیشه و آینه فرکو

انواع شیشه خم

برای اطلاع از قیمت شیشه خم ها به قیمت کارخانه با فرکو در تماس باشین .

انواع میز شیشه ای

انواع شیشه رومیزی و ناهار خوری

برای اطلاع از قیمت شیشه رومیزی ها و ناهرخوری با ما در ارتباط باشین .

آدرس :تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

آینه تراش خورده گرد سرویس بهداشتی

10 پاسخ

  1. ممنون از توضیحات عالی و عکس های زیبایی که گذاشتید . چون میشه به راحتی با آن ها طرح های مختلف رو دید .

  2. سلام می تونم بپرسم که آیا من محصول انتخابی خود را از شرکت تولید کننده می خرم یا از فروشگاه ؟

    1. سلام شما محصول انتخابی خود را بدون واسطه و مستقیماً از شرکت تولید کننده شیشه و آینه فرکو می خرید و مطمئن باشید که در وقت و هزینه شما صرفه جویی می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو