Home
طلق شفاف نشکن

طلق شفاف نشکن

طلق شفاف نشکن به نوعی از پلی کربنات گفته می‌شه که در بالاترین درجه سختی و شفافیت تولید می‌شه. این نوع طلق ، حتی در برابر سخت‌ترین و قوی‌ترین ضربات به خوبی مقاومت می‌کنه. طلق نشکن، نسبت به شیشه و همچنین دیگر انواع طلق مستحکم تره! علاوه بر این ، طلق های شفاف نشکن در برابر حرارت و حریق مقاوم هستن.

طلق های نشکن علاوه بر مدل تک لایه، در انواع دوجداره و چند جداره نیز عرضه می‌شه. برای بهبود ویژگی‌های طلق شفاف، گاه از چند لایه برای ساخت آن استفاده می‌کنن. طلق نشکن ، گزینه‌ای عالی برای ساخت انواع دیوار ، سقف ، پنجره و … اس.

طلق شفاف نشکن
طلق شفاف نشکن

طلق نشکن در مقایسه با سایر انواع طلق ، گران‌تره. دلیل گران‌تر بودن این نوع طلق، استفاده از متریال‌های گران‌قیمت به هنگام ساخت اون هست. ضمن اینکه قیمت طلق شیشه ای نشکن با توجه به استحکام بالای آن، به‌صرفه و منطقیه. البته درجه سختی، تنها عامل تعیین‌کننده قیمت طلق نیست.

مهمترین ویژگی طلق شفاف نشکن ، مقاومت و استحکام بالای اون هست. طلق اکریلیک و طلق کریستال دو رقیب مهم طلق پلی کربنات هستن. در ادامه مطلب، به مقایسه طلق نشکن با سایر انواع طلق می‌پردازیم.

بررسی خصوصیات انواع طلق

طلق شفاف نشکن با استحکام و مقاومت عالی خود شناخته می‌شن. طلق نشکن هم در مقابل ضربه و هم در برابر کشش مقاومه. این طلق ها نه تنها در مقایسه با شیشه، بلکه در مقایسه با سایر انواع طلق نیز به مراتب محکم‌تر هستن. مقاومت طلق پلی کربنات نشکن در برابر ضربه ، ۲۰ برابر نسبت به طلق اکریلیک بیشتره.

طلق شفاف نشکن

برای سنجش مقاومت متریال در مقابل ضربه ، از سنجشی به نام “تست ایزود” استفاده می‌کنن. طلق های پلی کربنات بهترین امتیاز رو در این تست در میان انواع طلق به دست آورده‌ان.

طلق شفاف نشکن از نظر انعطاف‌پذیری عالی هستن. برخی از انواع طلق نشکن، حتی تا ۱۱۰ درصد کشش نیز دچار شکستگی نمی‌شن. این عدد در طلق های اکریلیک حدود ۴ درصد است. طلق های کریستال نیز تا ۲ درصد تغییر طول ، دچار شکستگی نمی‌شن.

طلق نشکن در برابر بار اضافی ، به خوبی تاب میاوره. اما از این نظر کمی نسبت به طلق اکریلیک ضعیف‌تره. ‌برای مقایسه این ویژگی، از آزمایشی به نام راکول استفاده می‌کنن. نمره تست راکول طلق‌های پلی کربنات کمی نسبت به اکریلیک ضعیف‌تره.

طلق شفاف نشکن

طلق پلی کربنات از نظر ویژگی های اپتیکی و بصری نیز نسبتا خوبه. میزان انتقال نور در این نوع طلق شفاف نشکن حدود ۸۹ درصد است. برای درک بهتر اضافه می‌کنیم که میزان انتقال نور شیشه، حدود ۹۰ درصد است. طلق اکریلیک با انتقال نور ۹۴ درصدی، شفاف‌ترین نوع طلق محسوب می‌شن.

میزان جذب رطوبت در طلق پلی کربنات ، زمانی که ۲۴ ساعت به طور کامل در آب غوطه ور باشه، حدود ۰٫۱۵ درصده. طلق اکریلیکی در شرایط مشابه ، حدود ۰٫۲۰ درصد آب جذب می‌کنه. البته میزان جذب آب در طلق نشکن دوجداره و به ویژه لمینت‌شده، نسبت به نوع معمولی کمتره.

طلق شفاف نشکن یو وی

یکی از مهمترین خصوصیاتی که در مورد طلق شفاف نشکن توجه به آن لازمه، مقاومت طلق در برابر اشعه یو وی است. این مورد به ویژه زمانی که قصد استفاده از طلق در محیط خارجی رو داشته‌باشین اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. اشعه فرابنفش یا یو وی ، به بخشی از نور خورشید می‌گن که طول موج ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتری داره.

طلق شفاف نشکن یو وی
ورق های شفاف نشکن

گستره طول موج نور مرئی ، بالاتر از ۴۰۰ نانومتره. بنابراین اشعه یو وی نامرئیه. البته بخش مهمی از اشعه یو وی پیش از رسیدن به زمین، توسط لایه اوزون جذب و بازتاب می‌شن.

طلق های نشکن از دو جهت آثار زیان‌بخشی دارن. اول اینکه در طولانی مدت، آسیب جدی به سلامتی انسان می‌رسونن. دوم اینکه سبب آسیب به ظاهر و بافت طلق می‌شن. طلق هایی که در مقابل نور خورشید هستن، بعد از مدتی زرد رنگ می‌شن. مهم‌تر اینکه ، حتی بافت طلق نیز ضعیف می‌شه.

در میان انواع طلق شفاف نشکن ، پلکسی گلاس بیشترین مقاومت رو در مقابل اشعه یو وی نشان می‌ده. ورق های پلکسی گلاس ۹۹ درصد اشعه یو وی رو بازتاب می‌کنن. طلق پلی کربنات به شکل ذاتی ، در مقابل اشعه یو وی ضعیف است.

اما با استفاده از لایه ضد یو وی، طلق های پلی کربنات نیز از این نظر مقاوم می‌شن. توجه داشته‌باشین که ضخامت این لایه، تنها چند نانومتره. بنابراین تاثیری بر روی شفافیت طلق نمی‌ذاره.

طلق شفاف ضدخش

طلق شفاف نشکن – یکی دیگر از ایرادهای طلق شفاف نشکن معمولی، خش‌پذیری بالای اون هست. طلق های معمولی بعد از مدتی از نظر ظاهری افت می‌کنن. این مورد در طلق های شیشه ای شفاف نسبت به طلق های مات و رنگی بیشتر نمایان می‌شه. حتی شفافیت طلق نیز نسبت به حالت اول، کاهش پیدا می‌کنه.

طلق شفاف نشکن ضدخش

در میان مدل‌های مختلف طلق، پلکسی گلاس کم‌ترین میزان خش‌پذیری رو دارن. خش‌پذیری طلق اکریلیک حتی نسبت به شیشه نیز کمتره.

برای ساخت طلق شفاف نشکن ضد خش، یک لایه اضافه از جنس نانو ذرات زیرکونیوم بر روی آن اجرا می‌کنن. به مانند لایه ضد یو وی ، ضخامت این لایه نیز ناچیزه و در انتقال نور طلق اثرگذار نیست.

توجه داشته‌باشین که قیمت طلق نشکن کمی نسبت به انواع معمولی گرونتره. با این وجود در محیط‌هایی که در دسترس هستن حتما باید از نوع ضدخش استفاده بشه.

طلق هوشمند نشکن

نیاز به پوشش شفاف و مات در طول روز متفاوته. برای ساعت‌هایی از روز، پوشش‌های شفاف نیاز به انرژی نورانی رو از بین می‌برن. برای استفاده از مناظر بیرون ساختمان نیز از پوشش‌های شفاف استفاده می‌شه. از طرفی برای ایجاد و بهبود حریم‌خصوصی بهتره از پوشش‌های مات استفاده بشه.

طلق هوشمند به انواعی از طلق گفته می‌شه که شفافیت و ماتی آن، در کسری از ثانیه تغییر می‌کنه. برای تغییر حالت طلق ، از ریموت کنترل‌های مخصوصی استفاده می‌کنن.

این طلق ها به جریان الکتریسته نیازمند هستن. برای ساخت طلق هوشمند ، از فناوری کریستال مایع استفاده می‌کنن. کریستال مایع حالتی از ماده اس که نسبت به تغییر عوامل محیطی واکنش سریعی نشان می‌ده.

در حالت معمول مولکول‌های این ماده به شکل نامنظمی کنار هم قرار می‌گیرن. در این حالت منافذ زیادی برای انتقال نور از طلق وجود نداره. بنابراین طلق در این حالت مات می‌شه.

طلق شفاف نشکن

اما با اتصال برق آرایش مولکولی کریستال مایع منظم و هم‌ردیف می‌شه. در این حالت منافذ بیشتری برای انتقال نور وجود داره. همچنین مولکول‌ها به شکل هم‌ردیف در کنار هم قرار می‌گیرن. بنابراین طلق در این حالت شفافه زیرا میزان شکست نور در لایه کریستال مایع و طلق برابره.

برای ساخت طلق شیشه ای هوشمند از دو لایه طلق و یک لایه کریستال مایع بهره می‌برن. لایه کریستال مایع در میان دو لایه رسانا قرار داره.

از طلق هوشمند برای ساخت دیوار و نمای طلقی استفاده می‌کنن. در ساختمان‌های هوشمند، از این طلق ها برای ساخت نما و یا پنجره استفاده می‌کنن. طلق های هوشمند برای ساخت پارتیشن و یا حتی ساخت نمایشگر نیز به کار گرفته می‌شن. مزیت بزرگ طلق هوشمند در این است که می‌توان در صورت نیاز طلق رو در حالت شفاف استفاده کرد. در زمانی دیگر نیز می‌توان اونو به حالت مات تغییر حالت داد.

طلق شفاف دوجداره

طلق دوجداره نوعی از طلق است که با استفاده از دو لایه طلق شفاف نشکن ساخته می‌شه. طلق های پلی کربنات دوجداره نسبت به نمونه معمولی عایق حرارتی و صوتی بهتری هستن و در برابر ضربه نیز بهتر هستن. دو مدل طلق دوجداره عبارتند از طلق دوجداره ساده و طلق زنبوری.

طلق های دوجداره ساده، با استفاده از شبکه‌های مستطیلی ساخته می‌شن. در طلق های زنبوری از شبکه‌های شش‌ضلعی استفاده می‌کنن. علت استفاده از شبکه شش‌ضلعی، بهبود توانایی طلق در دفع ضربه اس.

توجه داشته‌باشین که فاصله بین دو لایه طلق، خالیه. طلق های دوجداره به ویژه برای ساخت پوشش‌های خارجی همچون دیوار و سقف مناسب هستن.

سفارش طلق شفاف نشکن

مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان طلق شفاف نشکن داخلیه که در زمینه تولید و عرضه انواع طلق فعالیت می‌کنه. فرکو برای تولید محصول ، از روش‌های نوین و جدیدترین استانداردهای جهانی استفاده می‌کنه.

طلق شفاف نشکن
طلق شفاف نشکن در ضخامت‌های گوناگون عرضه می‌شه

از محصولات تولیدی فرکو می‌توان به طلق هوشمند، طلق کریستال، طلق پلی کربنات، پلکسی گلاس، طلق رنگی و … اشاره کرد. کلیه محصولات فرکو به شکل مستقیم از محل کارگاه و با حذف واسطه عرضه می‌شن.

در صورت تمایل می‌تونین به دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به ثبت سفارش انواع طلق شفاف نشکن اقدام کنین. به منظور ثبت سفارش به روش حضوری در روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 به محل کارگاه مراجعه کنین.

برای سفارش غیر حضوری نیز می‌تونین با کارشناسان فروش فرکو تماس حاصل کنین. محل کارگاه و شماره تماس فرکو در قسمت انتهایی مطلب درج شده‌اس. کلیه سفارش‌ها، ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیزه.

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

  • می‌تونین برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس کارخانه:
تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو