Home
شیشه خم سکوریت _

شیشه خم سکوریت

شیشه خم سکوریت هم ظاهر داره و هم اونقدری محکمه که حتی می‌تونه دیوار باشه! در حالی که یه زمانی با شیشه خم فقط قوطی نوشابه رو می‌تونستن بسازن اونقدر هم ضعیف بود که بعضی‌ها می‌رفتن کنار جوب ، می‌شکوندش و به عنوان تیزی ازش استفاده کردن! اما الان بچه‌های خوبی شدن! قرار نیست که همه چیز صاف و یه شکل باشه! طرح‌ها و نقشه‌های گرد همیشه محبوب بودن و خصوصا وقتی شیشه خم می‌شه به بهترین شکل خودش رو نشون می‌ده. تازه ما اینطوری ویو رو هم داریم! اصلا هر چیزی رو بخوان مدرن کنن از شیشه خم استفاده می‌کنن! فرقی هم نمی‌کنه دیوار باشه ، نمای ساختمان ، نرده یا حتی یه میز تمام شیشه!

این محصول جزء ثابت معماری‌‌ها و دکوراسیون‌های حرفه‌ایه.

برای ساخت ویلاهای لاکچری و ساختمون‌های شیک با طراحی‌های خاص هم از این شیشه استفاده می‌شه.البته همه کسایی که‌به حفظ امنیت خودشون و خانوادشون اهمیت می‌دن به‌جای استفاده از شیشه‌های پرخطر معمولی از این شیشه استفاده می‌کنن. همینطور میزهای تمام شیشه بسیار زیبای ناهارخوری ، جلومبلی و عسلی و …هم از این شیشه ساخته می‌شن که‌طراحی فوق مدرنی دارن. و افرادی که‌دوست دارن دکوراسیون منحصر به‌فرد و خیره‌کننده‌ای داشته باشن از این میزها برای دکور خونشون استفاده می‌کنن.

اگه آدم خوش‌سلیقه‌ای هستی. اگه از هوش اقتصادی بالایی برخورداری و می‌دونی قیمت اولیه‌ای که‌بابت دوام و عمر طولانی محصولی می‌دی ، خیلی کم‌تر از هزینه‌های جانبی تعمیر و تعویض برات در میاد. اگه امنیت اعضای خونوادت برات خیلی مهمه. اگه روی دکوراسیون و معماری منزلت حساسی و دوست داری تک و بی‌نظیر باشی ، خرید این محصول عالی رو از دست نمی‌دی!

مقاله رو بخون و با محصولات بسیار خاص و بی‌نظیر تولید شده از این شیشه آشنا شو! بدون تردید انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای خواهی داشت 🙂

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه خم رفلکس در نمای ساختمان

بدون شک ، زیبایی منحصر‌ به‌فرد ، مقاومت و کیفیت عالی و همچنین طرح‌های متنوع و خلاقانه در این شیشه ، جزو دلایل اصلی که‌‌باعث شده ، افراد گوناگون با سلیقه‌ها و نظرهای متفاوت و با نیاز‌ها و عملکردهای مختلف به‌شدت ازش استقبال کنن . این محصول از طرف اقشار مختلفی چون: طراحان دکوراسیون ، کارفرمایان ساخت و ساز مسکن ، همچنین تولید کنندگان وسایل خانگی و دکوری ، بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته.

شیشه منحنی ساختمانی
شیشه بسیار زیبای منحنی در نمای ساختمان

فهرست مطالب :

سکوریت قوس‌دار دکوری
پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار

کاربرد شیشه منحنی

واضحه! هر جایی می‌شه از شیشه خم استفاده کرد! به عنوان مثال شیشه‌های خم برای نمای ساختمان گزینه خیلی محبوبی هستن. یا استفاده از نرده‌های شیشه‌ای هم خیلی محبوب شده. همچنین شیشه‌های خم برای جان پناه و حفاظ پله هم عالی هستن. کلا هر جایی که پلان گرد داشته باشه می‌شه از این شیشه استفاده کرد. اما مدلش مهمه! اینکه شیشه سکوریت برای کجا مناسبه؟

شیشه قوس‌دار رفلکس در ساخت نمای برج

مثلا شیشه‌ای که برای نمای ساختمان استفاده می‌شه به ایمنی خیلی بیشتری نیاز داره تا شیشه‌ای که برای پارتیشن کوچیک می‌خوایم. پس چیزی که مهمه مدل شیشه خم هست. نکته اینجاست که شیشه سکوریت برای ساخت نمای ساختمان گزینه جذابی نیست. اما مثلا برای پارتیشن می‌تونه بهترین گزینه باشه. برای نما شیشه لمینت بهترین گزینه هست.

پارتیشن با شیشه منحنی ساختمانی
اتاق شیشه‌ای منحنی

در این مقاله این عنوان‌ها رو می‌خونی

شیشه سکوریت خم چیست ؟

انواع شیشه‌های خم سکوریت

جنس شیشه و درصد شفافیت

نحوه سفارش انواع شیشه خم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه خم
شیشه قوس‌دار شفاف

انواع شیشه منحنی

شیشه قوس‌دار در سقف ساختمان
ترکیب شگفت انگیز شیشه لمینت و سکوریت در ساخت سقف و دیوار

شیشه سکوریت از نظر ظاهری هم در مدل‌های شفاف موجوده و هم در مدل‌های مات و رنگی. نکته دیگه اینکه ضخامت شیشه سکوریت از 4 میل شروع می‌شه و تا 12 میل هم می‌رسه. البته ضخامت شیشه سکوریت می‌تونه بیشتر از این هم باشه ولی عموما مدل‌های 4 میلی تا 12 میل پرکاربردتر هستن.

کوره‌های مخصوص تولید شیشه خم

نکته اینجاست که شیشه خم برای پارتیشن یا درب بهتره ضخامت 10 یا 12 میلی باشه. اما برای نرده شیشه ای خم هم بهتره از همین ضخامت استفاده بشه. دقت داشته باشین که کلا هر چی ابعاد شیشه بزرگ‌تر باشه بهتره ضخامتش هم بیشتر باشه.

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه قوس‌دار لمینت در ساخت برج با طراحی خاص

چرا شیشه خم سکوریت

شیشه قوس‌دار ساختمان
شیشه جام قوس‌دار سکوریت

به دلیل دو ویژگی مهم! یکی مقاومت بالا و یکی هم ایمنی بهتر! یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه سکوریت که باعث شده اون‌ها به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها تبدیل بشن ، مقاومت بالای اون‌ها هست. تو یه ضخامت مشخص ، شیشه سکوریت حداقل 5 برابر از شیشه معمولی مقاوم‌تر هست. البته باید اشاره کنیم مقامت شیشه سکوریت نسبت به شیشه لمینت کمتره اما همچنان می‌تونه تا حدود زیادی جلوی ضربه از خودش مقاومت نشون بده.

شیشه خم
شیشه‌های منحنی سکوریت

دومین ویژگی مهم شیشه سکوریت ایمنی هست. دیدین شیشه معمولی وقتی می‌شکنه چقدر تیز و خطرناک می‌شه؟ شیشه سکوریت طوری ساخته میشه که در صورت شکستن ، کاملا پودری بشه و قطعات خطرناک نداشته باشه! قطعا پودر شیشه مثل یه تکه تیز شیشه‌ای خطرناک نیست!

شیشه منحنی درب و پنجره کشویی

باید اشاره کنیم که قیمت شیشه سکوریت هم با اینکه از شیشه معمولی گرون‌تره اما نسبت به شیشه لمینت خیلی ارزون‌تره در حالی که ویژگی‌های جذابی داره.

شیشه سکوریت قوس‌دار دکوری
شیشه شفاف سکوریت

شیشه سکوریت در چه ابعادی تولید می‌شه

شیشه خم سکوریت  .>016
شیشه خم سکوریت

امروزه ما تو کارخانه شیشه خم فرکو ، که‌برترین تولیدکننده ایران ، با کسب تخصص‌های لازم و تجربه‌های حاصل‌شده در صنعت شیشه ، و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیش‌رفته ، قادر به‌تولید انواع شیشه تخت ، شیشه قوس‌دار دکوری و شیشه منحنی ساختمانی و همچنین شیشه سکوریت در ابعاد و طرح‌های مختلف هستیم. هرچند در ایران برای ساخت بعضی از ابعاد بسیار بزرگ محدودیت‌هایی وجود داره، ولی ما تو فرکو این امکان رو داریم که‌اکثر سایز‌ها و ابعاد درخواستی و انواع سفارش در زمینه شیشه سکوریت رو تولید کنیم.

شیشه منحنی از جنس لمینت
شیشه قوس‌دار لمینت
شیشه خم ساختمانی
شیشه قوس‌دار نمای ساختمان
شیشه دکوری قوس‌دار
میز پذیرایی با شیشه قوس دار دکوری

فرآیند و چگونگی تولید شیشه‌های قوس‌دار

ساخت و تولید انواع شیشه‌های منحنی و قوس‌دار با کاربری ساختمانی و دکوری ، فرآیندی طولانی و خاص داره. در ساخت این محصول از شیشه‌های معمولی یعنی همون شیشه‌های تخت استفاده میشه.

نحوه ایجاد انحنا در کوره‌های ساخت شیشه خم

به‌این ترتیت که‌ابتدا شیشه تخت رو درون کوره با درجه حرارت بالایی گرما میدن تا زمانیکه شیشه به‌یک خمیر نرم و انعطاف‌پذیر تبدیل بشه ، در این مرحله برای ایجاد هلال و خم مورد نظر ، قالب‌های مخصوصی تولید میشه ، که‌میشه‌بر اساس طرح‌های انتخابی خود شرکت تولیدکننده و یا طرح دلخواه و مدنظر مشتری باشه .

میز سکوریت قوس‌دار دکوری
میز منحنی با طراحی بسیار جذاب

سپس خمیر بدست اومده از شیشه رو درون قالب مورد نظر ریخته و قالب رو در کوره‌ای مخصوص قرار میدن تا با حرارت مشخصی که‌بین 580 تا 600 درجه سانتی‌گراده ، به‌شکل قالب در اومده و به‌صورت طرح دلخواه دربیان .طی این فرآیند میشه‌شیشه‌ها رو در هر دو جهت عرضی و یا طولی خم کرد و یا انحنا ایجاد کرد .

ایجاد انحنا با استفاده از قالب فلزی

قابل ذکره که‌در ایجاد خم و هلال به‌روش طولی حاصل شیشه خمیده از کیفیت بالاتری نسبت به‌تولید به‌روش عرضی بر خورداره .

شیشه خم رفلکس
پنجره با شیشه منحنی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اینستاگرام

توضیحی در رابطه با شیشه‌های نشکن سکوریت

شیشه سکوریت یا شیشه نشکن ، شیشه‌ایه با مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و حرارت. که‌طی فرآیندی که‌در تولید این محصول رخ میده ، مقاومت اون تا هفت برابر نسبت به‌سایر شیشه‌ها افزایش پیدا می‌کنه. این شیشه نشکن ، بگونه‌ای طراحی شده ، که‌تا دمای سیصد درجه سانتی‌گراد رو تحمل می‌کنه ، و این درحالیه‌که ، تحمل دما در شیشه‌های معمولی تنها تا شصت درجه سانتی‌گراده.

شیشه خم سکوریت
شیشه خم سکوریت ساختمان طلایی

شایان ذکره که‌این محصول از لحاظ ظاهری با سایر شیشه‌های معمولی هیچ تفاوتی نداره و از نظر شکل و نما کاملا یکسانه. ولی تفاوت ، در کیفیت و مقاومت این محصول و صد البته مزایای بی‌شمارشه .

شیشه سکوریت منحنی با رنگ رفلکس

از مزایای این فرآورده ، نشکن بودن اونه‌که‌علاوه بر تحمل ضربه و فشار زیاد ، در صورت شکسته شدن هم بسیار بی‌خطره. تبدیل شدن اون موقع شکسته شدن به‌پودر و اجزای بسیار ریزی که‌دیگه تیز و برنده نیستن ، از جمله ویژگی‌های بارز این محصوله ، که‌در شیشه خم سکوریت تمام این ویژگی‌های فوق‌العاده‌ دیده‌می‌شن .

شیشه منحنی ساختمانی
شیشه منحنی نما
شیشه قوس‌دار نرده
شیشه قوس‌دار برای نرده پلکان

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه‌های سکوریت طی چند مرحله تولید میشه

برش شیشه خام

بازبینی قبل از کار

صیقل دادن و پرداخت

شستشو

حرارت دادن

کولینگ

شیشه منحنی ساختمانی
شیشه سکوریت رنگ بژ

برش شیشه خام

در فرآیند تولید این محصول چه‌برای ساخت شیشه قوس‌دار دکوری باشه یا برای ساخت شیشه منحنی ساختمانی ، ابتدا شیشه‌های خام رو قبل از سکوریت کردن در ابعاد مورد نظر ، با دستگاه CNC برش میدن ، که‌ابعاد اون می‌تونه بر اساس اندازه‌ها استانداردی که‌تو بازار موجوده و یا ابعاد خاصی که‌نیاز مشتری و یا سفارش کارفرماست ، متغیر باشه.

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه سکوریت در ساخت نرده شیشه‌ای پله

علت برش زدن شیشه قبل از سکوریت شدن اون ، برای اینه‌که بعد از فرآیند سکوریت ، دیگه امکان برش زدن شیشه بدلیل مقاومت بسیار بالای اون وجود نداره. در صورتی که‌بعد از عملیات سکوریت کردن شیشه ، اون رو برش بزنن ، شیشه ترک خورده و می‌شکنه . که‌در اینصورت محصول کاملا از بین رفته و دیگر قابلیت استفاده رو نداره.

شیشه خم دکوری .15.
شیشه خم سکوریت
شیشه قوس‌دار دکوری
میز زیبای قوس‌دار از شیشه دکوری

بازبینی قبل از کار

قبل از فرآیند سکوریت، باید شیشه از تمام جهات برسی و باز‌ بینی بشه، چرا که‌در صورت وجود کوچکترین ترک و یا حبابی در سطح اون ، دیگه شیشه فاقد کیفیت لازم برای این فرآینده. در اصل وجود هرگونه حباب و یا ترکی کوچیک هم باعث میشه‌که مقاومت شیشه کم بشه و در اثر فشار زیادی که‌درزمان سکوریت سازی شیشه ، روی اون اعمال میشه ، باعث شکسته شدن و خرد شدن اون در حین عملیات بشه.

شیشه  خم لمینت سکوریت شده
شیشه شفاف لمینت در چند لایه

صیقل دادن و پرداخت شیشه

بعد از برش شیشه به ابعاد استاندارد و یا ابعاد در خواستی مشتری ، لبه‌های اون که‌در حین برش دچار زبری شده‌ ، توسط دستگاه مخصوص صاف و صیقلی میشه.

انواع شیشه خم ساختمانی
چند نمونه شیشه منحنی
شیشه خم دکوری سکوریت
میز دکوری با شیشه قوس‌دار

شستشو

همیشه قبل از حرارت دادن جهت سکوریت شیشه ، یعنی بعد از مرحله پرداخت شیشه‌های تخت و همچنین بعد از شکل دهی شیشه خم ساختمانی و دکوری بصورت قوس‌دار و منحنی ، مرحله شستن شیشه از تمام غبارها و ریز تراشه‌هاست.

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه خمیده

حرارت دادن

انواع شیشه خم بعد از مرحله شستشو به‌طور دسته‌ای و یا به‌صورت مداوم درون کوره‌های مخصوص رفته‌ و در معرض حرارت قرار می‌گیرن. و تا دمای ۷۰۰ درجه می‌رسن. این کوره‌ها در دو نوع افقی و عمودی هستن.که‌نوع افقی نسبت به‌کوره عمودی مزایای بیش‌تری داره.

شیشه خم یا خمیده
کوره و دستگاه ساخت شیشه خم
شیشه منحنی
شیشه سکوریت

کولینگ

کولینگ یا سرد کردن ، مرحله‌ای‌که شیشه‌های حرارت دیده رو با فشار زیاد هوا و از جهات مختلف، خنک می‌کنن. این سرعت عمل در خنک کردن شیشه باعث می‌شه ، سطح بیرونی سریع خنک شده و مرکز اون هم‌چنان داغ بمونه.این شوک باعث سکوریت شدن و مقاومت بالای شیشه می‌شه.

شیشه خمیده سکوریت مات با طرح U

قابل ذکره که‌سایز ، ابعاد و همچنین وزن شیشه بعد از سکوریت شدن هیچ تغییری نمی‌کنه و کاملا با زمان خام اون یکسان. حتی در شفافیت اون هم تغییری ایجاد نمی‌شه. به‌همین دلیل ظاهرش با شیشه معمولی یکسان و به‌هیچ عنوان از روی ظاهرش قابل شناسایی و تفکیک نیست.

شیشه سکوریت خم با طرح منحصربه‌فرد
شیشه-خم-سکوریت - دکوری 000
شیشه خم
glass--0 شیشه سکوریت منحنی ساختمانی
پارتیشن با شیشه تخت

ابعاد قابل تولید شیشه‌های سکوریت

  • ابعاد جام شیشه سکوریت
  • جام شیشه ویژه سکوریت
  • سایز استاندارد و سفارشی
شیشه منحنی ساختمانی سکوریت
شیشه پنجره قوس‌دار

جام شیشه سکوریت

جام شیشه‌های سکوریت که‌با کاربری شیشه‌های تخت یا قوس‌دار ساختمانی تولید می‌شن، به‌صورت استاندارد با سایز 2 در 3 تولید می‌گشن.

شیشه ساختمانی درب منحنی
شیشه خمیده درب اتوماتیک

جام شیشه ویژه سکوریت

به‌جام شیشه با ابعاد بزرگتر از 2 در 3 ، جام شیشه ویژه می‌گن، که‌بصورت سفارشی تولید می‌شه. برای ساخت جام شیشه‌ها ، باید از ابعاد استاندارد و مطابق با مقررات ساختمان پیروی کرد. بزرگ‌ترین جام شیشه‌های قابل سفارش ، می‌تونن در ابعاد 4100 در 2440 و با ضخامت 4 الی 10 میل تولید بشن.

شیشه سکوریت منحنی
جام شیشه ویژه در نما

سایز استاندارد و سفارشی

ابعاد شیشه‌های تولیدی به‌صورت غیر جام ، معمولی و سکوریت ، بسیار متنوع و متغیره. و بسته به‌موارد استفاده ، که‌‌می‌تونه برای انواع شیشه‌های ساختمانی منحنی یا شیشه‌های دکوری قوس‌دار و… باشه ، در انواع ابعاد استاندارد و یا سفارشی قابل تولیده. برای مثال در تولید انواع شیشه خم پنجره و درب ساختمان بسته به‌سایز و طرح مورد نظر ، می‌شه شیشه‌های سکوریت رو در سایز و ابعاد مورد نظر ، اندازه‌گیری و برش زد.

شیشه خم سکوریت
شیشه خمیده نرده در دکوراسیون

برای اندازه‌گیری ابعاد شیشه ، محل نصب شیشه و کاربرد اون خیلی مهم. چرا که‌اگه محل نصب شیشه ، دارای مساحت و محیط بزرگی باشه ، باید از ابعاد جام شیشه‌برای تولید اون استفاده کرد. شایان ذکره که‌در تولید شیشه‌های سکوریت ، باید ابتدا شیشه رو بر اساس سایز مورد نظر ، تو ابعاد در خواستی برش زده و سپس به‌شیشه سکوریت تبدیل کرد .

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه قوس‌دار سکوریت در ساخت مبلمان

انواع سفارشت ، بعد از طراحی و تولیدش توسط فرکو ، بوسیله ماشین مخصوص حمل شیشه ، با بسته‌بندی مطمئن ، کاملاً صحیح و سالم در اسرع وقت به‌آدرست ارسال می‌شه .

شیشه خم .11. دکوری
شیشه خم سکوریت

انواع شیشه‌های سکوریت منحنی و قوس‌دار ساختمانی و دکوری بر اساس شفافیت

شیشه قوس‌دار
میز ترکیبی دکوری از شیشه قوس‌دار و چوب

شیشه سکوریت‌ تو کشور عزیزمون ایران ، برپایه شیشه‌های خام که‌در زیر با انواعش آشنا می‌شی تولید می‌شه :

  • سکوریت شیت
  • شیشه فلوت
  • شیشه کلییر
  • سوپر کلییر
  • شیشه کریستال
  • سکوریت خم
شیشه خم یا منحنی شاختمانی
نمای شیشه‌ای منحنی

سکوریت شیت

شیشه‌های تولیدشده تو صنعت شیشه‌سازی ، از لحاظ شفافیت انواع مختلفی داره ، که‌هر‌کدوم با نام مشخصی شناخته می‌شه. اولین سری از تولیدات شیشه رو با نام شیت می‌شناسیم ، که‌تو ساختار کیفی اون ، مقداری حباب یا موج دیده می‌شه، این نوع شیشه از کم‌ترین شفافیت برخورداره. و اگه‌به لبه‌های شیشه نگاه کنی ، متوجه رنگی سبز تو ساختارش می‌شی.

میز با شیشه خم یا قوس‌دار دکوری
میز شیشه‌ای شفاف منحنی

شیشه فلوت

شیشه‌های فلوت که‌بعد از شیشه‌های شیت تولید شدن ، از شفافیت بیش‌تری نسبت به‌تولیدات اولیه بر خوردارن. ولی هم‌چنان رنگ سبز رو توی ساختارشون می‌تونی ببینی. شیشه‌های فلوت از نظر موج‌دار بودن و حباب‌های داخل شیشه ، نسبت به‌شیشه‌های شیت ساختار بهتری دارن ، و از لحاظ رنگ و شفافیت ، از کیفیت متوسطی برخوردارن. از انواع شیشه‌های شیت و فلوت معمولا تو مصارف ساختمانی و دکوری‌ای استفاده می‌شه که‌شفافیت و کیفیت تو اون‌ها از اهمیت کم‌تری برخوردار باشه.

شیشه خم ساختمانی سکوریت  .>015
میز با شیشه تخت

شیشه کلیر

شیشه‌های کلیر بعد از شیشه‌های فلوت ، ساخته شدن. و از لحاظ کیفیت تو مرحله خوبی قرار دارن و از لحاظ رنگ ، میزان سبزی بسیار ناچیزی رو می‌تونی تو بافتشون ببینی. و نسبت به شیشه‌های فلوت از شفافیت خوبی برخوردارن.

شیشه خم دکوری سکوریت .>014
میز با شیشه براق کریستال

سوپر کلیر

شیشه‌های سوپرکلیر در درجه بسیار بالایی از شفافیت قرار دارن. و از نظر کیفیت ، شفافیت و رنگ بسیار متفاوت هستن. شیشه‌های سوپر‌کلیر رو می‌تونی از نظر شفافیت ، با شیشه‌های کریستال تو یک رده قرار بدی. هر دو محصول با عنوان شیشه‌های سفید هم شناخته می‌شن. گرچه درصورت دقت می‌تونی حاله‌ای به‌رنگ فیروزه‌ای یا آبی رو در لبه اون‌ها مشاهده کنی.

شیشه خم یا شیشه قوس‌دار
پنجره با شیشه‌کلیر

شیشه کریستال

شیشه کریستال ، از ویژگی متمایزی برخورداره. و اون شفافیت بسیار بالا در ساختار این شیشه‌هستش. شیشه‌های کریستال همون‌طور که‌از نام اون‌ هم پیداست ، از شفافیت فوق‌العاده زیبائی ، همانند کریستال برخورداره.

استفاده از شیشه کریستال در میز جلومبلی

تو متریال و بافت شیشه‌های کریستال ، از مقادیر بسیار زیادی زرات کریستال استفاده شده‌. که‌همین کریستال‌های بسیار ریز و فراوونی که‌توساخت این شیشه استفاده شده باعث می‌شه که‌انعکاس و بازتاب نور ، در اون چندین برابر سایر شیشه‌ها باشه.و بالطبع ، براق‌تر ، شفاف‌تر و زیباتر از سایر شیشه‌ها جلوه می‌کنه.

شیشه کریستال در دیوار شیشه‌ای

تو ساخت انواع محصولات شیشه‌ای قوس‌دار دکوری و هم‌چنین محصولات شیشه‌ای منحنی ساختمانی ،بهترین کیفیت و بالاترین شفافیت مربوط به‌انواع شیشه سوپرکلیر و کریستال.

اتاق با شیشه قوس‌دار یا منحنی ساختمانی سکوریت
اتاق شیشه‌ای اداری

سکوریت خم

برای شیشه سکوریت خم ، می‌تونی از انواع شیشه‌هائی که‌تو بالا اشاره کردم ، سفارش بدی. نوع شیشه در تولید شیشه‌های منحنی سکوریت ، براساس سفارشت انتخاب می‌شه. شفافیت شیشه و کیفیت اون ، به‌سلیقه و نیازت و هم‌چنین کاربرد اون در سازه و اجرای مورد نظرت بستگی داره.

شیشه-خم-سکوریت- ساختمانی 001
شیشه خم سکوریت
شیشه خم دکوری یا ساختمانی .10.
میز شیشه‌ای با طبقه متحرک

انواع شیشه خم

  • شیشه خم سکوریت
  • شیشه لمینت خم
  • شیشه منحنی چند جداره
  • شیشه چاپی قوس دار
  • شیشه خم سندبلاست
  • شیشه اسپایدری قوس دار
  • شیشه خم استوانه‌ای
  • شیشه رنگی خم
  • شیشه منحنی مات ساتینا
Securite bent glass04 شیشه ساختمانی
میز خمیده با شیشه رفلکس مشکی

شیشه خم سکوریت

در اصل انواع شیشه‌های خم ، قبل از این‌که تو کوره مخصوص به‌شیشه‌های سکوریت تبدیل بشن. به‌دلیل مدت زمانی که‌طی فرآیند تولیدشون ، تو کوره قرار می‌گیرن ، به‌شیشه‌هائی نیمه سکوریت تبدیل می‌شن.

شیشه دکوری یا ساختمانی خم .8.
میز خمیده با شیشه لاکوبل

اما برای تبدیل اون‌ها به‌صورت سکوریت کامل ، نیازه که‌بعد از فرم‌گیری شیشه به‌اشکال مختلف ، شیشه‌های دکوری قوس‌دار و شیشه‌های منحنی ساختمانی ، مدت زمان معینی رو ، درون کوره‌های مخصوص سکوریت قرار بگیرن. و تا رسیدن به‌حد مشخص ، یعنی 700 درجه سانتی‌گراد حرارت ببینن. شیشه‌های خم بعد از بیرون اومدن از کوره سکوریت سازی ، وارد مرحله کولینگ می‌شن.

تفاوت ساختار شکست شیشه ساده ، شیشه سکوریت ، شیشه لمینت

تو مرحله کولینگ یعنی سرد کردن شیشه‌با فشار بالای هوا ، شیشه‌ها رو به‌طور ناگهانی سرد می‌کنن. تا تو این مرحله ، بوسیله شوک وارده بر اون‌‌ها ، به‌صورت شیشه نشکن . از تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های ممتاز شیشه‌های سکوریت هم بهره‌مند بشن.

شیشه خم لمینت شده
شیشه چند لایه
تصویر شیشه لمینت پس از شکسته شدن

شیشه لمینت خم

برای بسیاری از سازه‌های شیشه‌ای حالت دار ، برای بالا بردن مقاومت از لمینت استفاده می‌شه.شیشه لمینت درواقع یک شیشه بسیار ایمن و بی‌خطر هستش. که‌معمولا از دو یا چند لایه شیشه تشکیل می‌شه. و بدلیل استفاده از لایه PVB در بین لایه‌های شیشه که‌مانند چسبی مستحکم لایه‌ها رو در کنار هم نگه‌داشته و در زمان شکسته شدن از ریزش شیشه جلوگیری می‌کنه ، برای انواع اجراهایی که‌نیاز به‌حفظ امنیت بالایی دارن ، بسیار کاربرد داره.

شیشه خمیده لمینت

شیشه منحنی چندجداره

شیشه‌های قوس‌دار و منحنی رو بسته به‌نوع سازه ساختمانی و نوع اجرایی که‌قراره در دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمون مورد استفاده قرار بگیرن، می‌توان بصورت دو و یا سه جداره تولید کرد. در ساخت شیشه چند جداره شیشه‌های خم ، توسط چسب مخصوص و با استفاده از فریم‌های آلومینیومی و یا چوبی و .. در کنار هم چفت می‌شن. و گاز آرگون در فضای بین اون‌ها پر می‌‌شه. بدلیل همین فرآیند ، عایق بسیار خوبی نیز محسوب می‌شن.

شیشه ساختمانی قوس‌دار یا خم .9.
شیشه خم نرده پلکان

انواع عایق در شیشه‌های چندجداره :

  • عایق صوتی
  • عایق گردو غبار
  • عایق دما

شیشه‌های چندجداره بدلیل استفاده از دو یا چند شیشه در کنار هم از مقاومت بالائی برخوردار هستن. تعداد شیشه‌های قابل استفاده در این محصول ، برحسب کاربرد و نوع سفارش متقاضی متغیرن. و هرچه تعداد شیشه‌ها بیش‌تر باشه ، در کیفیت محصول هم ، از لحاظ مقاومت و هم براساس میزان عایق بودن اون ، موثر خواهد بود.

شیشه خم ساختمانی دو جداره
شیشه دو جداره منحنی

قابل ذکره‌که جنس شیشه‌های استفاده شده در شیشه دو جداره می‌تونه متفاوت باشه. انتخاب جنس شیشه‌هم در کیفیت و مقاومت این محصول تاثیرگذاره.

شیشه دوجداره رفلکس در نمای آپارتمان

از انواع سه‌جداره این محصول معمولاً در دکوراسیون خارجی ساختمون‌ها ، مثل سقف شیشه‌ای و … استفاده می‌شه.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

glass--01 شیشه قوس‌دار یا منحنی دکوری
شیشه طرح دار مات

شیشه چاپی قوس دار

حکاکی و چاپ ، روش‌هایی هستن برای طرح‌دار کردن شیشه‌های سکوریت منحنی . در روش چاپ ، به‌این‌گونه عمل می‌شه ، که‌انواع طرح‌های مدنظر رو بر روی شیشه چاپ می‌کنن. دستگاه‌های مخصوص چاپ شیشه انواع طرح‌ها رو درسطح انواع شیشه چاپ می‌کنه.

شیشه تخت با طرح چاپی سنگ

طرح‌های شیشه چاپی می‌تونن ، تمام طرح‌های درخواستی از جمله لوگو و آرم شرکت‌ها ، تصاویر سنتی و مدرن ، حتی فانتزی و یا کودکانه باشن. که‌تمامی طرح‌ها بستگی به‌نوع کاربرد شیشه و هم‌چنین سفارش افراد دارن.

شیشه طرح دار چاپی در میز

شیشه سندبلاست منحنی

شیشه سندبلاست یا شیشه مات ، یکی از انواع شیشه خم سکوریت هستش. در روش سندبلاست ، طرح‌های مدنظر بوسیله پاشش شن ، در روی سطح شیشه بوجود میان. طرح‌های زیبا و متنوعی رو می‌شه بر روی شیشه‌های سندبلاست ایجاد کرد.

شیشه خم سکوریت  دکوری .>010
شیشه خم سکوریت میز

انواع طرح‌های قابل سفارش در این محصول

  • شیشه مات با طرح شفاف
  • شیشه ساده تمام مات
  • شیشه شفاف با طرح مات
  • شیشه مات چاپی
  • شیشه مات با طرح کنده کاری
  • شیشه مات رنگی
شیشه خم یا منحنی دکوری با رنگ لاکوبل
میز شیشه‌ای سفید و سیاه با رنگ لاکوبل

بدلیل مات بودن این محصول ، نمائی کاملا متفاوت و در عین حال بسیار شیک و زیبا رو در سازه‌های تولیدشده از این محصول، از جمله انواع شیشه قوس‌دار ساختمانی و شیشه منحنی دکوری می‌توان مشاهده کرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه خم ساختمانی سکوریت  .>013
شیشه سکوریت ساختمانی

شیشه اسپایدری قوس دار

برای نصب سازه‌های شیشه‌ای از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شه. که‌جدیدترین روش برای نصب انواع شیشه‌های منحنی روش اسپایدری هستش. برای این منظور از نمای فریم‌لس استفاده می‌شه. به‌طوری که‌هرکدوم از شیشه‌ها بوسیله نوعی از یراق چنگکی نصب می‌شن. در حین کار باید دقت بشه ، فاصله بین شیشه‌ها و همچنین فاصله بین شیشه و یراق به‌میزان مناسب باشه،تا از برخورد شیشه‌ها جلوگیری بشه.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1glass--0 شیشه قوس‌دار دکوری
اتاق شیشه‌ای استوانه‌ای

شیشه خم استوانه‌ای

یکی از سازه‌های منحصر‌به‌فرد و بسیار زیبا که‌با استفاده از شیشه‌های منحنی ساخته می‌شه ، ساخت آکواریوم‌های بسیار شیک و لاکچری هستش. از این طرح علاوه بر شیشه‌های منحنی ساختمانی در انواع تولیدات شیشه‌ای قوس‌دار دکوری هم استفاده می‌شه.

شیشه استوانه‌ای سکوریت در ویترین شیشه‌ای

همچنین برای ستون‌های شیشه‌ای ، در بعضی از مراکز تجاری به‌عنوان دکوراسیون داخلی بکار می‌ره. از ستون‌های شیشه‌ای برای کابین آسانسور‌های مجلل هم بهره می‌برن. و در تولید اتاق‌های شیشه‌ای لوکس نیز از شیشه استوانه‌ای استفاده می‌کنن. شیشه‌های استوانه‌ای کاربردهای بسیار زیادی در انواع سازه‌های شیشه‌ای ، در دکوراسیون داخلی و همینطور نمای خارجی ساختمون‌ها دارن.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه ساختمانی  خم سکوریت  .>020
دیوار شیشه‌ای با رنگ قرمز لاکوبل

شیشه رنگی خم

معمولاً روش کار در تولید شیشه‌های سکوریت رنگی به‌این ترتیب هستش. که‌ابتدا شیشه خام رنگ شده ، و سپس شیشه رنگ‌شده برای سکوریت شدن داخل کوره قرار می‌گیره. انواع شیشه قوس‌دار دکوری و ساختمونی در رنگ‌های متنوع تولید می‌شن. این رنگ‌ها عبارت است از :

  • دودی
  • برنز
  • آبی
  • سبز
  • سفید
  • شامپاینی
شیشه دکوری سکوریت رنگی
میز قوس‌دار منحنی رنگی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه  منحنی ساختمانی یا خم .7.
شیشه خم سکوریت

کاربردهای شیشه خم سکوریت

شیشه‌های منحنی از جنس سکوریت ، بدلیل زیبایی فوق‌العاده و مقاومت بسیار بالا در مقابل حرارت و ضربه ، در تولید و ساخت انواع اجراهای شیشه‌ای ساختمانی قوس‌دار و سازه‌های شیشه‌ای منحنی دکوری و تزئینی ، و همچنین در وسایل خونگی ، کاربردهای بسیاری دارن که‌به چند مورد اشاره می‌کنم :

  • انواع کابین دوش شیشه ای
  • انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای
  • سقف های شیشه ای منحنی
  • کف شیشه‌ای قوس‌دار
  • نمای شیشه ای ساختمان
  • استخرهای شیشه ای منحنی
  • شیشه مغازه ‌ها و فروشگاه
  • درب‌های شیشه‌ای منخنی
  • شیشه مغازه ‌ها و فروشگاه
  • درب‌های شیشه‌ای منخنی
  • تراس‌های شیشه‌ای منحنی
  • انواع آکواریوم با شیشه خم
شیشه سکوریت منحنی روشویی
روشویی شیشه‌ای

کابین حمام و دور دوشی

یکی از کاربردهای شیشه خم سکوریت استفاده از اون در شیشه منحنی ساختمانی ، برای تولید انواع کابین‌های شیشه‌ایه. بسیاری از منازل لوکس و هم‌چنین بعضی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی و گردش‌گری ، برای سرویس‌های بهداشتی از این کابین‌های شیشه‌ای حمام ، استفاده می‌کنن. این محصول علاوه بر بهینه‌سازی در فضا ، جلوه‌ای بسیار زیبا هم به‌حمام و سرویس‌های بهداشتی می‌بخشه.

در گذشته هم بدلیل کم بود فضا ، شاهد ادغام دستشوئی و حمام در یک محیط بودیم ، با این تفاوت که‌در اون زمان از درب‌های آلو‌مینیومی و یا پرده‌های مخصوص حمام استفاده می‌شد. که‌از نمائی نه‌چندان خوشایند و کاربردی نه‌چندان عملی برخوردار بودن. که‌با روی کار اومدن کابین‌های شیشه‌ای علاوه بر ایجاد نمائی بسیار شیک و مدرن از مزایای بسیار اون‌هاهم بهره‌مند می‌شیم.

glass--03 شیشه قوس‌دار طرح دار ساختمانی
پارتیشن طرح‌دار

پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن به‌معنی جداسازی هستش. یعنی جداسازی و تقسیم‌بندی یک فضای بزرگ به‌دو یا چند فضای کوچیک‌تر. در‌سال‌های پیش ، از پارتیشن‌ها که‌اکثرا چوبی و بصورت آکاردئونی بودن ، برای تفکیک قسمتی از محیط خونه و یا محیط کار استفاده می‌شد. و بیش‌تر کاربردی تزئینی داشتن و یا برای کاربرد‌هائی جزئی مورد استفاده قرار می‌گرفتن.

در عصر جدید پارتیشن‌ها ، هم انواع بسیار زیبا و متنوع و هم کاربردهای فراوونی دارن. پارتیشن‌‌‌های شیشه‌ای جزو زیباترین گونه‌های پارتیشن به‌حساب میان ، که‌مصارف زیادی دارن. انواع پارتیشن به‌دو گروه تقسیم می‌شن ، پارتیشن از نوع اداری و پارتیشن از نوع خونگی. که‌هر دو نوع اداری و خونگی هم ، به‌دو صورت متحرک و یا ثابت تولید می‌شن.

شیشه خم ساختمانی در پارتیشن
دیوار یا پارتیشن با شیشه منحنی

در محیط‌های اداری ، پارتیشن‌ها معمولا به‌صورت دیوار‌های کاذب ، جهت تفکیک اتاق‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرن. البته در محیط‌های اداری ، این محصول مصارف بسیار زیادی داره ، که‌مورد ذکر شده ، تنها نمونه‌ای از کاربردهای فراوون اون محسوب می‌شه.

در محیط‌های خونگی هم از جمله مصارف شیشه قوس‌دار دکوری به‌صورت پارتیشن تزئینی ، می‌شه به‌ایجاد یک فضای دنج در گوشه‌ای از پذیرائی و یا برای تفکیک نشیمن از سالن اصلی و … اشاره کرد.

شیشه خم گنبدی سکوریت در سقف ساختمان  .>012
شیشه خم

سقف شیشه‌ای منحنی

استفاده از شیشه‌های منحنی سکوریت در تولید سقف‌های شیشه‌ای ، یکی دیگه از کاربردهای متمایز این محصوله. از سقف شیشه‌ای به‌دو صورت در اجراهای ساختمونی استفاده می‌شه.

  • سقف کاذب شیشه‌ای
  • سقف شیشه‌ای گنبدی
glass--04 شیشه سکوریت در سقف کاذب ساختمانی
سقف کاذب

سقف کاذب شیشه‌ای

در بسیاری از ساختمون‌ها ، از سقف کاذب شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی ، استفاده می‌شه. سقف کاذب نمای بسیار شیک و زیبائی رو به‌محیط استفاده شده از این محصول می‌بخشه. سقف کاذب شیشه‌ای این ویژگی ‌رو داره ، که‌در عین زیبائی ، باعث پخش نور و ایجاد روشنائی ملایم در محیط می‌شه.

در نصب سقف کاذب ، لامپ و چراغ برق در داخل سقف کاذب و پشت سقف شیشه‌ای قرار می‌گیره. همین امر باعث می‌شه نور بجای این‌که بطور مستقیم از لامپ خارج بشه ، در تمام سقف پخش شده و نوری ملایم و خوشایند داشته باشه.

تعدادی از موارد قابل استفاده از سقف کاذب شیشه‌ای عبارت است از :

  • سقف سرویس بهداشتی
  • سقف کاذب شیشه‌ای راهرو
  • سقف شیشه‌ای ورودی و لابی
  • سقف کاذب شیشه‌ای در محیط اداری
  • سقف شیشه‌ای کاذب در هتل‌ها
  • سقف کاذب شیشه‌ای در محیط تجاری
شیشه خم گنبدی سکوریت در ساختمان  .>011
شیشه خم سکوریت

سقف شیشه‌ای گنبدی

سقف شیشه‌ای گنبدی ، یکی از کاربردهای مدرن در اجراهای ساختمونی هستش. سقف گنبدی با نام طاق شیشه‌ای نیز شناخته می‌شه. طاق شیشه‌ای به‌عنوان یکی از جلوه‌های دکوراسیون در نماسازی انواع برج و ساختمون بکار می‌ره. از گنبد شیشه‌ای در اجراهای متفاوتی استفاده می‌شه :

  • سقف گنبدی شیشه‌ای در برج‌های بزرگ
  • طاق شیشه‌ای در ساختمان‌های لوکس
  • سقف شیشه‌ای در مراکز تجاری بزرگ
  • طاق شیشه‌ای در ساختمون‌های اداری
  • سقف شیشه‌ای گنبدی در مراکز تفریحی
شیشه دکوری خم گنبدی رنگی سکوریت  .>090
گنبد شیشه‌ای طرح‌دار رنگی

از دیگر کاربردهای شیشه منحنی ساختمانی ، ساخت گنبد شیشه‌ای هستش ، که نه‌تنها برای زیبائی و ایجاد نماهای خاص ، بلکه برای استفاده هرچه بیش‌تر از نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گیره. طاق شیشه‌ای در واقع یک نورگیره و کاربرد اصلی اون روشن کردن فضاهای داخلیه. یعنی با کمک شیشه در سقف ، می‌شه بدون استفاده از برق و روشنائی‌های غیر‌طبیعی ، از روشنائی روز استفاده کرد.

با استفاده از این محصول در مصرف برق صرفه جوئی می‌شه و در نتیجه ، هزینه‌های ناشی از مصرف بالای برق هم کم می‌شه.

گنبد شیشه‌ای در انواع طرح‌ها و مدل‌های گوناگون تولید می‌شه :

  • گنبد شیشه‌ای اکرلیک
  • طاق شیشه‌ای رنگی
  • سقف گنبدی حکاکی شده
  • طاق شیشه‌ای طراحی شده با چاپ
  • گنبد شیشه‌ای گرد
  • سقف گنبدی چند ضلعی
  • طاق شیشه‌ای حرمی
glass00-5 شیشه دودی منحنی ساختمانی
کف شیشه‌ای دودی

کف شیشه‌ای قوس‌دار

کف شیشه‌ای هم مثل سقف شیشه‌ای یکی از جلوه‌های دکوراسیون داخلیه. از این محصول در بسیاری از اماکن برای ایجاد جذابیت ، در دکوراسیون داخلی محیط‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شه. کف شیشه‌ای رو معمولا در هتل‌ها ، اماکن تجاری چون پاساژها ، نمایشگاه‌ها و ساختمون‌های مسکونی لوکس و مجلل استفاده می‌کنن.

شیشه خم شفاف ساختمانی .5.
شیشه منحنی ساختمان تجاری

نمای شیشه‌ای ساختمان‌های اداری و مسکونی

شیشه خم سکوریت یکی از شیشه‌های پرمصرف در تولید سازه‌های ساختمانیه. این محصول در اکثر اجراهای شیشه‌ای مخصوصا در نمای ساختمون‌ها ، کاربردهای فراوونی داره. شیشه‌های منحنی سکوریت بدلیل طراحی‌های بسیار زیبائی که‌دارن و هم‌چنین جنس نشکن و کیفیت بسیار عالی ، برای نمای انواع ساختمون‌های مدرن ، لوکس و لاکچری ، مورد استفاده قرار می‌گیرن. انواع کاربردهای این محصول :

  • نمای شیشه‌ای در ساختمان‌های مجلل
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌های مسکونی
  • نمای شیشه‌ای در انواع ساختمان‌های تجاری
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌های اداری
شیشه خم رنگی سکوریت  .>080
شیشه‌های رنگی در پنجره ساختمان

شیشه سکوریت منحنی رو می‌شه در طرح‌های گوناگون ، در مصارف ذکرشده در بالا بکار برد ، به نمونه‌هائی در ادامه اشاره می‌کنم :

  • نمای ساختمان تجاری با شیشه‌های رنگی
  • نمای شیشه‌ای انواع ساختمان‌ها با شیشه‌های رفلکس
  • نمای ساختمان‌های اداری و تجاری با شیشه‌های چاپی
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌های تجاری با شیشه طرح‌دار

قابل ذکره که‌زیباترین نماسازی‌های خارق‌العاده و تحسین برانگیز ساختمون‌هارو با انواع شیشه‌های منحنی سکوریت و لمینت به‌اجرا در میارن.

شیشه قوس‌دار سکوریت  .>030
شیشه خمیده در استخر

استخرهای شیشه‌ای منحنی

جدید‌ترین انواع استخرهای تولید شده ، از نوع شیشه‌های دکوری منحنی ساختمانی هستن ، که‌نمایی بسیار زیبا دارن. از انواع استخر‌های شیشه‌ای علاوه بر استخر ویلاهای شخصی ، در بسیاری از هتل‌های بین المللی و مراکز توریستی ، هم‌چنین بعضی از استخرهای لوکس عمومی نیز استفاده می‌شه.

glass002 شیشه منحنی ساختمانی درب متحرک
درب شیشه‌ای چرخشی منحنی

درب‌های شیشه‌ای قوس‌دار

امروزه در ساخت درب و پنجره از شیشه خم سکوریت ، برای افزایش زیبائی و نمای ساختمون‌ها بسیار بهره می‌برن. در اکثر طراحی‌های جذاب و متمایز معماری برای ایجاد سازه‌ها و اجراهای خاص از این محصول در تولید انواع درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنن. انواع درب‌های شیشه‌ای منحنی عبارت است از :

  • درب شیشه‌ای ورودی ساختمان‌ها
  • درب شیشه‌ای در پاساژ‌ها و ساختمان‌های تجاری
  • درب شیشه‌ای هتل‌ها و مهمان سرا‌ها
  • درب شیشه‌ای اماکن اداری
glass003 شیشه خم استوانه ای در آکواریوم
آکواریوم با شیشه استوانه‌ای
شیشه قوس‌دار دکوری  آکواریوم
آکواریوم با شیشه قوس‌دار

آکواریوم با شیشه منحنی

استفاده از آکواریوم‌های کوچیک و بزرگ ، پیش‌از‌ این هم مرسوم بود. این محصول به‌عنوان یک وسیله دکوراتیو مورد استفاده جمع کثیری از افراد علاقه‌مند به‌نگهداری از حیوانات آبزی ، در محل سکونت و یا در محل کارشون بوده و همچنان نیز هست.

البته در گذشته شاهد انواع ساده‌تری از این محصول بودیم. اما امروزه با روی کار اومدن شیشه‌های منحنی دکوری ، شاهد سبک جدیدی از تولیدات متنوع در این محصول هستیم. نسل جدید آکواریوم‌ها که‌با بکار بردن شیشه‌های قوس‌دار و منحنی تولید می‌شن ، تونستن با زیبائی و جذابیت خود ، علاقه و نظر بسیاری دیگر از افراد جامعه رو به‌خود جلب کنن.

قابل ذکره که‌تولید شیشه خم آکواریوم ، از فرآیندی طولانی و سخت‌تر از شیشه‌های ساده برخورداره ، زیرا چسبوندن و گرفتن تمام درزهای انحناها و قوس‌های موجود در شیشه‌های منحنی و شیشه قوس‌دار دکوری کاری بسیار سخت و زمان‌بره.

شیشه خم سکوریت  ساختمانی راه پله .>040
شیشه خم

برآورد هزینه در شیشه خم سکوریت

عوامل تاثیر‌گذار در برآورد قیمت انواع شیشه‌های منحنی و قوس‌دار دکوری و ساختمانی ، به‌شرح زیره:

  • کیفیت شیشه منحنی
  • نوع رنگ شیشه
  • ابعاد شیشه قوس‌دار
  • طراحی روی شیشه
  • ضخامت شیشه خم
  • ابزار و ماشین آلات
شیشه قوس‌دار دکوری سکوریت  .>070
شیشه خم دودی

کیفیت شیشه منحنی

شیشه منحنی‌رو براساس کاربردی که‌نیاز افراد و یا کارفرمایان و معماران هستش ، با توجه به‌میزان مقاومت مورد نظر ، با جنس‌ها و کیفیت‌های متفاوت تولید می‌کنن. میزان کیفیت در‌خواستی بسته به‌قابلیت‌ها و ویژگی‌های انواع این محصول ، کاملا متغیر و مختلفه. هرنوع کیفیتی که مد نظر متقاضی باشه ، قیمت و هزینه‌ای متفاوت رو در بر می‌گیره.

برای مثال شیشه‌های قوس‌دار دکوری و ساختمانی رو می‌تونی در انواع کیفیت : نشکن ، ضد خش ، سکوریت ، لمینت و … سفارش بدی. قابلیت‌ها و ویژگی‌های متمایز در انواع شیشه‌های خم برای انتخابی مناسب در جهت رفع نیاز در پروژه‌های مورد نظرت بسیار حائز اهمیته. جنس شیشه و نوع اون از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده در قیمت و هزینه نهاییه.

شیشه خم سکوریت  .>060
شیشه خم رفلکس

ابعاد شیشه قوس‌دار

سایز و ابعاد شیشه خم می‌تونه بسیار متغیر و گسترده باشه. ابعاد گوناگونی برای این محصول در نظر گرفته شده ، که‌علاوه بر اندازه‌های مشخص و استاندارد ، در ابعاد متفاوت و متغیری که‌نیاز و خواست مشتری در اون دخیله نیز تولید می‌شه. برآورد هزینه در این محصول بر‌گرفته از سایز و اندازه اون هستش ، که‌مسلما بر اساس نوع سفارش مشتری متغیره. شما می‌تونی محصول مورد نظرت رو با هر ضخامت و ابعادی که‌مدنظرته سفارش بدی.

شیشه خم.3.
شیشه خم سکوریت

ضخامت شیشه خم

این محصول با ضخامت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شه. و از ضخامت‌های متفاوتی بین ۴میل تا ۲۰میل قابل ساخت و اجراست. البته ضخامت شیشه خم با نوع طرح انتخابی و کاربرد اون رابطه مستقیم داره. که‌بر اساس انواع شیشه منحنی دکوری و ساختمانی در ضخامت‌های متفاوت قابل تولید و سفارشه. می‌تونی برای کسب راهنمائی و اطلاعات بیش‌تر در این خصوص با مشاوران فرکو در ارتباط باشی.

نوع رنگ شیشه

انواع رنگ‌هایی که‌در تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرن ، از جمله رنگ‌های استاندارد و هم‌چنین تمام رنگ‌هایی که‌به‌طور سفارشی آماده می‌شن ، بر اساس نوع و کیفیت رنگ ، در قیمت و هزینه تولید ، مؤثر هستن. چنانچه هر نوع شیشه رنگی ، از قیمت مختلفی بر خورداره. که‌با توجه به‌نوع و تناژ اون ، تاثیر متفاوتی در هزینه نهائی داره.

کوره مخصوص شیشه خم
کوره شیشه خم کنی

طراحی روی شیشه

یکی از قابلیت‌های ممتاز در ساخت محصولات شیشه‌ای توانایی ایجاد انواع طرح بر سطح شیشه هستش. انواع شیشه قوس‌دار دکوری و ساختمانی رو می‌شه با چند روش متفاوت طراحی کرد. در اینجا با انواع طرح شیشه آشنا می‌شی ، که‌هرکدوم بسته به ‌نوع طراحی ، زمان مورد استفاده برای ایجاد طرح و دستگاه‌های مورد استفاده ، از قیمت متفاوتی برخوردارن.

شیشه منحنی ساختمانی
طراحی روی شیشه مات سندبلاست

انواع طراحی بر روی شیشه

  • شیشه با طرح چاپی
  • شیشه کنده‌کاری شده
  • شیشه اسیدکاری شده
  • طرح شیشه با اکرلیک
  • شیشه با طراحی ارسی
  • شیشه استیندگلس
شیشه منحنی ساختمانی
چند نمونه شیشه طراحی شده بسیار زیبا
شیشه با طرح چاپی

در شیشه چاپی می‌شه از انواع شیشه شفاف ، مات ، رنگی و … استفاده کرد. نوع و جنس شیشه کاملا به‌خواست و سلیقه مشتری و هم‌چنین به‌نوع کاربری شیشه بستگی داره. در این روش با استفاده از دستگاه چاپ شیشه انواع طرح‌های ساده (مانند آرم یا لوگو) تا انواع طرح‌های شلوغ و تمام سطح (مانند طرح‌های منظره و …) رو می‌شه بر سطح شیشه چاپ کرد. طرح‌های چاپی حتی می‌تونن به‌صورت چند بعدی اجرا بشن.

شیشه چاپی با طرح منظره
شیشه چاپی با طراحی سه‌بعدی
شیشه اسیدکاری شده

شیشه اسید‌کاری‌شده نوعی شیشه ماته‌که در سطح خود طرح‌های بسیار جالب و زیبایی داره. جالبه بدونی که‌طرح‌های این نوع شیشه با استفاده از اسید‌هایی خاص که‌بر سطح شیشه ریخته می‌شه و یا از گذاشتن شیشه در داخل اسید ، بر سطح اون ایجاد می‌شه.

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه اسید‌کاری شده درب ساختمان

بنابراین طرح‌های اون بسیار متنوع هستن و از طیف گسترده‌ای برخوردارن. شیشه‌های اسید‎‌کاری‌شده از زیبا‌ترین شیشه‌های مات طراحی شده هستن.

شیشه منحنی ساختمانی
نمونه‌های بسیار زیبایی از شیشه اسیدکاری شده

ابزار و ماشین آلات

در تولید انواع شیشه خم ، هم‌چنین تبدیل اون به‌شیشه سکوریت و یا لمینت و انواع دیگر شیشه قوس‌دار دکوری ، با کیفیت‌ها و قابلیت‌های متفاوت ، از دستگاه‌ها و ماشین‌های پیشرفته تخصصی و انواع ابزار‌آلات گوناگون بهره می‌برن.

شیشه قوس‌دار دکوری
دستگاه و کوره تولید شیشه منحنی

چگونگی و نحوه تولید ، هم‌چنین نوع ماشین‌آلات بکار رفته در فرآیند تولید انواع شیشه‌های منحنی ساختمانی و دکوری ، در برآورد هزینه نقشی مهم و اساسی داره.

دستگاه ساخت شیشه تخت

محصولات فرکو با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا و با پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات تولید می‌شن. محصولات ما در فرکو با کیفیت بسیار بالا ، و با جدید‌ترین طرح‌ها خدمت مشتریان عزیز عرضه می‌شن.

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه تخت شفاف

نتیجه‌گیری

با توجه به‌این مقاله نتیجه می‌گیریم : انواع شیشه دارای تفاوت‌های بسیاری در ظاهر ، کیفیت و کاربرد هستن. مواردی چون جنس شیشه ، نوع شیشه و هم‌چنین کاربری‌های بسیار متنوع و جالب انواع شیشه ، که‌در هنگام خرید محصول ، دقت و توجه به‌این ویژگی‌ها بستگی به‌نوع نیاز خریدار بسیار حائز اهمیت هستن. چه‌بسا شیشه مورد نیاز با کیفیت متوسط و ضخامت کم نیز بتونه در کاربرد مورد نظر ، کاملا جواب‌گو باشه. یا اینکه نیاز به‌ضخامت بالا و جنس نشکن شیشه ، در محصولی دیگر کاملا ضروری و الزامی باشه. بنابراین با مطالعه مقاله می‌تونی علاوه بر شناخت شیشه ، از تمام ویژگی‌های خاص و کاربردهای محصول‌های متنوع شیشه قوس‌دار دکوری و ساختمانی آگاهی لازم رو کسب نموده و بهترین انتخاب رو داشته باشی.

مشاوران فرکو با شماره تماس 09101767773 آماده راهنمائی و پاسخگوئی به تمام سوالات شما عزیزان هستن. تصاویر و مطالب مربوط به‌محصولات فرکو رو می‌تونی در  پیج اینستاگرام اون مشاهده کنی.

شیشه منحنی ساختمانی
انواعی از شیشه تخت و شیشه منحنی ساختمانی
شیشه خم سکوریت
شیشه خم

دیگر تولیدات شرکت فرکو

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد هر‌یک از عناوین زیر ، کافیه روی اون کلیک کنی.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه قوس‌دار دکوری
شیشه منحنی ساده

سفارشات و نمایندگی شیشه خم

انواع شیشه‌ها و آینه‌های بسیار لوکس و بروز دنیا رو می‌تونی ، در کارخانه فرکو ، با بهترین سازه‌ها و با کیفیت‌ترین اجراها سفارش بدی. سفارشات شما با قیمت بسیار مناسب تولیدی و بدون صرف هزینه‌های واسطه‌گری ، تولید و در اسرع وقت ، به‌آدرست ارسال خواهد شد.

شیشه قوس‌دار دکوری
انواع جنس شیشه

می‌تونی برای مشاهده محصولات فرکو ، پیج اینستاگرام  مارو دنبال کنی. هم‌چنین با شماره :  09101767773 با مشاورین ما در تماس باشی.

آدرس کارخانه: تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

شیشه خم .2.
شیشه خم سکوریت
در تولیدات شیشه منحنی ساختمانی شیشه سکوریت بهتره یا شیشه لمینت ؟

هر دو شیشه بسیار مقاوم و با کیفیت هستن و از هر دو شیشه در تولیدات ساختمانی استفاده می‌شه. اما اینکه کدام شیشه بهتره ، کاملا بستگی به‌نوع کاربرده مورد نظرتون داره. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیش‌تر و بررسی مزایای هردو شیشه مقاله رو مطالعه کنی.شیشه لمینت

شیشه خم سکوریت دکوری با شیشه ساختمانی تفاوت داره؟

بله بسته به‌نوع شیشه قوس‌دار دکوری یا شیشه منحنی ساختمانی ….

رنگ شیشه دکوری با شیشه ساختمانی متفاوته ؟

رنگ شیشه کاملا سلیقه‌ای هستش و به‌خواست مشتری انتخاب …
شیشه خم سکوریت -

70 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      قیمت بر اساس طرح میز و ابعاد متفاوت است . می توانید با شماره 02188068352 تماس بگیرید تا بطور کامل براساس نوع کاری که می خواهید مشاوره دریافت کنید.

  1. سلام ببخشید یه بوفه میخوام با طرح مدرن . اگه از این شیشه خم استفاده کنید هزینش چقدر در میاد؟

    1. سلام خواهش میکنم . قیمت با توجه به طرح مدنظر شما و سایز بوفه متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با این شماره تماس بگیرید: 02188068352

    2. سلام میز جلو مبلی میخوام تمام شیشه باشه ، میخوام کیفیتش هم خوب باشه چون بچه کوچیک دارم . از این شیشه های نشکن باشه قیمتش چقدر میشه ؟

      1. سلام وقت شما به خیر . ما میز های شیشه ای جلومبلی با کیفیت بالا و برتر خاورمیانه را تولید می‌کنیم . از این بابت خیال شما کاملا راحت باشه . برای فهمیدن قیمت انواع میز باید با شماره ی زیر تماس بگیرید تا مشاورین خرید ما ، شما را راهنمایی کنند .

  2. سلام مطالبتون بسیار عالی بود و در انتخاب شیشه ها و اینه ها خیلی بهم کمک کرد

    1. برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت ها با شماره تلفن 02188068352 تماس بگیرید

  3. بسیار عالی من همیشه از فرکو محصولات خودم را خریداری میکنم و بسیار خوب است

    1. تشکر شما لطف دارید و ما سعی میکنیم بهترین شیشه ها و اینه ها را تولید کنیم

    2. بسیار عالی بود من از این نوع شیشه ها سفارش دادم و بسیار زیبا و مدرن بود با تشکر!

      1. تشکر شما لطف دارید و ما سعی میکنیم بهترین شیشه ها و اینه ها را تولید کنیم

        1. سلام بر شما دوست عزیز ، بله شرکت فرکو در مجموعه های ساختمانی جهت ساپورت متریال شیشه ی اون مجموعه فعال خواهد بود .
          جهت هماهنگی های بعدی با این شماره تماس بگیرید : : 02188068352
          سایت سایت دیگر مجموعه فرکو هست که امور مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند.

      2. سلام میز ناهارخوری تمام شیشه ای میخوام سفارش بدم ۶ نفره میخواستم بدونم از جنس سکوریت باشه قیمتش چند میشه ؟

        1. سلام دوست عزیز ، برای این منظور حتما باید با این شماره تماس بگیرید : 02188068352
          همکاران ما در بخش پشتیبانی فروش محصولات ، شما رو راهنمایی خواهند کرد .

      3. سلام من چطوری میتونم سفارش بدم و چطوری میتونم با کارهاتون آشنا بشم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام دوست عزیز شما می‌تونید جهت سفارش یا راهنمایی های مورد نظرتون با این شماره تماس بگیرید: 02188068352

        1. سلام دوست عزیز ، شما میتونید جهت سفارش مدل مورد نظرتون با این شماره تماس بگیرید : 02188068352
          همکاران ما در بخش پشتیبانی فروش شما رو راهنمایی خواهند کرد .

        1. سلام دوست عزیز بله میشه جهت سفارش با این شماره تماس بگیرید : 02188068352

        1. بله برای این کار باید شیشه خم نشکن یا همون شیشه خم سکوریت شده که یکی از با کیفیت ترین محصولات شرکت فرکو هست را سفارش بدید . برای این منظور با این شماره تماس بگیرید : 02188068352

        1. سلام ممنون از شما ، بله دوست عزیز جهت سفارش با این شماره تماس بگیرید : 02188068352

        1. بله شرکت فرکو یکی از بهترین تولید کننده های تولید شیشه خم پنجره و شیشه نما در خاورمیانه است.

        1. سلا خسته نباشید بله عزیز. برای بازدید حضوری هم میتونید برید. عکس محصولاتمونم داخل پیج اینستاگراممون هست @farkoo.ir

      4. سلام میز خم سفارشی هم قبول میکنید ؟ من یه میز شیشه ای صورتی رنگ میخوام برای اتاق دخترم ..

        1. سلام دوست عزیز . بله حتما برای هماهنگی های لازم با این شماره تماس حاصل بفرمایید :02188068352

        1. سلام وقت شما هم به خیر . بله دوست عزیز هر تعدادی که شما بخواهید در سریع ترین زمان ممکن . برای هماهنگی های لازم با این شماره تماس بگیرید :02188068352

      5. خسته نباشید تعدادی میز شیشه ای خم برای شرکت می‌خواستم . چطور باهاتون هماهنگ کنم برای سفارش ؟

        1. سلام به طور کلی برای اطلاع از قیمت ها و یا خرید و سفارش محصولات کافیست با این شماره ها تماس بگیرید 02188068352

      6. با سلام جهت سفارش تعداد عمده ، تخفیف هم شرکت شما قائل میشه ؟ چند درصد؟

        1. سلام بله قطعا . شرکت فرکو قطعا درصد مناسبی برای شرکت شما قائل خواهد شد برای دریافت اطلاعات دقیق با این شماره تماس حاصل بفرمایید 02188068352

        1. سلام دوست عزیز ، بله حتما در هر ابعاد و شکل و طرحی که شما سفارش بدید قابل تولید هست.

        1. سلام وقت بخیر
          بله دوست عزیز اتفاقا یکی از بهترین انواع شیشه برای ساخت میز ناهارخوری شیشه سکوریت شده و نشکن است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است .

      7. سلام برای جداکردن پذیرایی از نشیمن پارتیشن شیشه ای میخوام ولی طرحش از آینه باشه تولید می کنید ؟

        1. سلام وقت بخیر
          بله دوست عزیز انواع محصول تولید شده از جنس شیشه و آینه در شرکت فرکو تولید می شود . سفارش شما طبق خواست و طرح مورد نظر شما تولید می شود .برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات کافی با این شماره تماس بگیرید :02188068352

      8. سلام کابین حمام از شیشه مات میخوام ولی میخوام روش طرح داشته باشه ، میشه طرحشو خودم بدم ؟

        1. سلام وقت بخیر
          بله دوست عزیز در شرکت فرکو امکان طراحی شیشه برای انواع تولیدات شیشه ای ، از جمله کابین حمام وجود دارد . شما می توانید برای ثبت سفارش و ارائه طرح مد نظر خود با این شماره تماس بگیرید : 02188068352

        1. سلام وقت بخیر
          دوست عزیز انواع سازه های شیشه ای طبق سفارش مشتری در فرکو تولید می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با این شماره تماس بگیرید : 02188068352

        1. سلام وقت بخیر
          دوست عزیز برای دریافت قیمت دقیق محصول مورد نظر خود در ابعاد درخواستی با شماره تلفن :02188068352 تماس بگیرید.

      9. سلام
        اطلاعات بسیار جالبی در رابطه با انواع شیشه نشکن و انواع محصولات شیشه ای دکوری و ساختمانی
        ، داخل مقالتون نوشته شده که قبلا هیچ اطلاعی ازشون نداشتم ، واقعا خیلی برام جالب بود ، ممنونم از مطالب مفیدتون

        1. سلام وقت بخیر
          با سپاس فراوان از شما . رضایت شما باعث افتخار ماست .

        1. سلام وقت بخیر
          بله دوست عزیز انواع شیشه تخت و منحنی در ابعاد بزرگ و جام شیشه در فرکو تولید می‌شود .جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با این شماره تماس بگیرید : 02188068352

        1. سلام وقت بخیر
          دوست عزیز از اونجایی که برای خم شدن شیشه فرآیند خاصی انجام میشه مقاومتش از شیشه تخت بیش‌تره ،بنابر این مقاومت شیشه سکوریت خم نه تنها از شیشه تخت کم‌تر نیست بلکه بیش‌تره. شما میتونی قبل از خرید با مشاورین فرکو با شماره تلفن: 02188068352 تماس بگیری و انتخاب بهتری داشته باشی.

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      ×
      ×

      میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

      صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

      پیج اینستاگرام فرکو