Home

کابین دوش شیشه ای

امروزه افراد بسیاری تمایل به اجرای شکل خاصی از دکوراسیون حموم‌های خود دارن که به عنوان کابین دوش شیشه ای مطرح هست. کابین دوش شیشه ای ساخته شده از تمام شیشه که مدل فریم لس اون با شیشه های مات، نیمه مات یا شفاف نصب می‌شه. البته باید گفت که علاوه بر این چند نمونه که ذکر شد ، کابین دوش شیشه ای دارای تنوع بالایی داره. کابین دوش شیشه ای با درب کشویی، لولایی، ریلی، فریم دار، فریم لس یا بدون فریم هست. در انتخاب کابین دوش شیشه ای مهمتر از مدل اون انتخاب جنس مرغوب و درجه یک برای اتصالات و فریم های اونه. تا در طول مدت استفاده از که در معرض آب قرار داره به بیشترین مدت برسه و دچار زنگ زدگی نشه. 

کابین شیشه ای

فضاسازی با کابین دوش شیشه ای


فضاسازی حمام امروزه یکی از نکاتی هست که در تمام طراحی های داخلی رعایت میشه. حال اگر این فضاسازی در حمام بدون ایجاد فضای بلااستفاده باشه ، می‌تونه در زیبایی فضای حموم و بخش بندی حموم تاثیرگذار باشه. شیشه حموم از پر طرفدارترین پارتیشن هاست. کابین دوش شیشه ای از شیشه سکوریت 10  ساخته شده .شکسته نمیشه و در برابر ضربه نیز مقاومه.
کابین دوش شیشه ای مناسب تمامی حموم ها با تمامی ابعاد و اندازه هاست. کابین دوش شیشه ای در فرکومطابق با نوع حموم، ابعاد و اندازه، زوایای حموم مورد نظر و… به طور اختصاصی برای هر نوع حموم و هر یک از کارفرمایان تولید میشه.این امر موجب میشه تا به بهترین شکل از کابین دوش شیشه ای بتوان استفاده کرد.

امروزه تمام خونه‌ها و ساختمون‌ها با توجه به فضا کوچک وطاقت فرسا شده .برای استفاده‌ی بهینه از فضا از کابین‌های شیشه ای استفاده میشه.ناگفته نمونه که بسیاری بر حسب سلیقه از کابین شیشه ای برای مدرنیته کردن وزیبایی حتی در مکان‌هایی با فضاهای بزرگ نیز استفاده می‌کنن.

کابین های دوش علاوه بر اینکه فضاها رو از هم تفکیک می‌کنن باعث خیس نشدن اطراف و بخش‌های دیگر مانند سرویس بهداشتی نیز میشه.

انواع کابین دوش Shower cabin

کابین دوش‌ها از انواع مختلفی ساخته شدن. برخی از ورق پلگسی گلاس و برخی با پروفیل آلمینیوم بزرگ و ضخیم ساخته میشه. اما امروزه درعلم مدرنیته بیشتر از کابین دوش‌های شیشه‌ای فریم‌لس استفاده می‌شه. 

این دسته از کابین دوش‌ها هم با تم کلاسیک و هم با تم مدرن همخونی داره.

انواع کابین دوش شیشه‌ای

  • کابین دوش شیشه‌ای لولایی
  • کابین دوش شیشه‌ای ریلی
  • کابین دوش شیشه‌ای پارتیشنی
  • دیوایدر شیشه‌ای حموم
کابین شیشه ای 2

کابین دوش شیشه ای “Glass Shower Cabin”

پیشرفته‌ترین نوع کابین دوش که با اشغال حداقل فضا، بیشترین زیبایی رو به حموم شما می‌بخشه، کابین دوش شیشه‌ای هست.

کابین دوش های شیشه ای بسیار متنوع هستن.برای مثال به چند دسته کابین دوش‌های کشویی، لولایی، ریلی، فریم‌دار و در نهایت کابین دوش‌های فریم لس (بدون فریم) تقسیم می‌شه.

نکته مهمی که در استفاده از کابین دوش‌های شیشه‌ای حائز اهمیت هست، ساخت کابین بر مبنای فضای حموم شماست. در واقع برای هر فضا و هر وسعتی می‌توان کابین دوش شیشه‌ای ساخت که در واقع به عنوان یک دیوایدر شیشه‌ای فضای مورد استفاده حموم شما رو مجزا و تقسیم‌بندی می‌کنه.

امروزه بیشتر از کابین دوش‌های شیشه‌ای فریم‌لس استفاده می‌شه و علت اون زیبایی، اشغال حداقل فضا و استحکام و استقامت بالای اونه. علاوه بر موارد ذکر شده در کابین دوش‌های فریم‌لس به دلیل نبود فریم، فضایی برای رشد و نمو میکروب و قارچ وجود نداره و کاملا بهداشتیه.

کابین دوش‌های فریم‌لس خود به سه دسته ریلی، بازشو نود درجه (لولایی) و پارتیشن حموم تقسیم می‌شه.

کابین شیشه ای3

قیمت کابین دوش شیشه ای

کابین دوش به دلیل جذابیتی در فضای سرویس بهداشتی ایجاد می‌کنه و همچنین موجب بهداشتی شدن فضا میشه. از کابین دوش بیشترین استفاده رو در حموم خونه‌ها و انواع هتل‌هاست. به دلیل افزایش کیفیت بسیاری از محصولات تولیدی ایرانی و مقرون به صرفه بودن اون خانواده ها به دنبال خرید کابین دوش ایرانی هستن.
برای خرید انواع کابین دوش باید با قیمت کابین دوش خانگی و قیمت کابین دوش ایرانی آگاه بود تا بتوان یک انتخاب درست رو انجام داد. فرکو با تولید کابین دوش شیشه ای ایرانی که مناسب برای حموم های خانگی هم هست دارای کیفیت بسیار بالایی بوده که تمام نیاز افراد رو برآورده می‌کنه. 

کابین شیشه ای5

کابین دوش شیشه‌ای لولایی

شیشه مورد نظر در این نوع کابین دوش 10 میل سکوریت هست که قابلیت مات، شفاف و طراحی سندبلاست رو داره. البته برخی افراد بدلیل وسواس زیاد از دولایه شیشه سکوریت لمینیت شفاف یا رنگی استفاده می‌کنن.

در این مدل، روی شیشه‌ها، قبل از سکوریت شدن جاسازی یراق با دستگاه سی‌ان‌سی (CNC) اعمال می‌شه و سپس شیشه‌ها تحت حرارت 700 درجه سانتی‌گراد سکوریت و پخته می‌شه (افزایش مقاومت 11 برابری شیشه در برابر ضربه و حرارت)، در مرحله بعد شیشه‌ها بوسیله یراق‌آلات استنلس استیل 304 وارداتی به دیوار متصل می‌شه و یراق‌آلات لولایی استیل شیشه به شیشه یا شیشه به دیوار قابلیت باز و بسته شدن درب حموم رو به شما می‌ده. یراق‌آلات مورد استفاده شرکت تتراگلس تماما وارداتی هستن و با توجه به سطح و توان مالی مشتری، ایتالیایی، سوئیسی، ترکیه‌ای، تایوانی و چینی هستن.

برخی برندهای مورد استفاده از یراق‌آلات کابین دوش شرکت تتراگلس رو، مرونی meroni ایتالیا، هوچه Hoppe سوئیس، لورنزو Lorenzo ترکیه، کینگ لانگ King long تایوان، اسپید Speed، من پای MenPai، بنز Banzs چین و … تشکیل می‌ده.

کابین شیشه ای

کابین دوش شیشه‌ای ریلی

شیشه بکار رفته در این سبک از کابین دوش به مانند کابین دوش‌های لولایی هست؛ تنها برخی از یراق‌آلات و اتصالات بکار رفته در این روش متفاوت هستن. کابین دوش شیشه‌ای ریلی (اسلایدینگ) دارای پکیج یراق‌آلات کامل با یک تسمه بلند است که به رنگهای طلایی، سیلور و مشکی که همگی یا براق یا مات هستن، ارائه می شه. جنس یراق تماما فولاد ضد زنگ (stainless steel) شماره 304 کینگ لانگ تایوان، اسپید و بنز چین هست.

کابین دوش‌های شیشه‌ای ریلی از لحاظ زیبایی، ایستایی و سبکی نسبت به دو دسته کابین دوش دیگر دارای برتری هستن.

شیشه دور دوشی

کابین دوش شیشه‌ای پارتیشنی

شیشه‌های به کار رفته در این سبک از کابین دوش به مانند دو مدل دیگر، سکوریت 10 میل یا دو لایه 5+5 سکوریت لمینیت هستن.

از این مدل کابین دوش برای حمام‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شه زیرا فضای زیادی رو اشغال می‌کنه و حداکثر فضا برای استحمام رو به شما می‌ده. حتی در بعضی موارد برای ساخت دیواره‌های سرویس و حمام از شیشه استفاده می‌شه و در واقع کلیه فضای سرویس‌ها و حموم رو از اتاق خواب با شیشه مجزا می‌کنه. در این روش می توان از شیشه هوشمند برای جداسازی حموم مستر از اتاق خواب استفاده کرد.

یراق‌آلات مورد استفاده در این روش بیشتر یراق‌آلات پارتیشنی هستن. در این نوع از کابین دوش‌ها با توجه به ابعاد، اندازه و زوایای فضا، اقدام به طراحی و ساخت پارتیشن شیشه‌ای حموم می‌کنن که معمولا در این روش اقدام به ساخت یک سکو و نشیمنگاه برای استراحت فرد می‌کنن.

دیوایدر شیشه ای حمام

توضیحات این دسته از کابین دوش ها در قسمت پارتیشن ها به تفضیل داده شده. اما اگر بخوایم اشاره کوتاهی به این نوع از کابین دوشها داشته باشیم بهتر هست به جای به کار بردن کابین دوش شیشه ای حمام، از کلمه دیوایدر شیشه ای حمام استفاده کنیم، چرا که شیشه فقط در نقش یک جداکننده ظاهر می‌شه و در 99 درصد موارد بصورت شیشه تک قطعه‌ای که فضای دوش حموم رو از سرویس و روشویی جدا می‌کنن و یراق بازشو یا ریلی وجود نداره بلکه از یراق بست 120 استیل برای اتصال شیشه به دیوار استفاده می‌شه.

البته می توان از یراق های دیگر نیز استفاده کرد که خیلی عرف نیست ولی امکانپذیر هست.

دور دوشی شیشه ای

آیا کابین دوش برای حموم شما مناسب هست؟

کابین دوش می تواند انتخاب خوبی برای طیف گسترده ای از حمام ها داشته باشه. عامل اصلی در انتخاب هر یک فضا است، بنابراین شما باید اندازه کابین دوش را با حمام خود مطابقت بدین. شما همچنین باید سبک حموم خود رو در نظر بگیرین تا اطمینان حاصل بشه کابین دوش با اون تناسب داره و سایر لوازم و دکوراسیون شما رو تکمیل می‌کنه.

برای حمام های کوچک :

در صورت داشتن یک حموم کوچکتر، کابین ربع دایره با پشتی شیشه ای انتخاب ایده آلی هست. به راحتی در گوشه ای جا می گیرد و دارای درهای شیشه ای منحنی برای طراحی کارآمد فضاست. با درب های کشویی، به فضای اضافی برای باز کردن آنها احتیاج نخواهید داشت.

برای حمام متوسط یا بزرگ :

اگر می خواهید کابین دوش شما یک محفظه بزرگ تر در حموم شما باشه، کابین دوش مستطیل با پشتی شیشه ای می تواند یک گزینه عالی باشه. شکل مستطیلی، فضای حموم بیشتری به شما میده و درب کشویی بدون نیاز به فضای کف اضافی دسترسی آسون رو فراهم می‌کنه. در حموم مدرن با سایر وسایل و تجهیزات ظریف بسیار زیبا به نظر می‌رسه اما می‌تونه به لطف خطوط کلاسیک و ظاهری کم نظی ، ظاهر سنتی تری نیز داشته باشه.

کابین دوش دست دوم

کابین دوش به دلیل بهداشتی بودن همانند توالت و روشویی نباید از نوع کابین دوش دست دوم استفاده کرد. زیرا در صورتی که کابین دوش در شرایط قبلی بهداشت و نظافت اون رعایت نشده باشه، فضا برای رشد و نمو انواع میکروب فراهم میشه . اگر کابین دوش دست دوم رو مورد نصب و استفاده قرار داد موجب به وجود اومدن آلودگی در فضای بهداشتی حمام و توالت میشه. در نتیجه انواع بیماری و قارچ پوستی رو با خود به همراه خواهد داشت. 


نمی توان تمامی این امراض رو در مقابل قیمت کمتر پارتیشن دست دوم به جان خرید زیرا همان مقدار هزینه و حتی بیشتر از آن در طول مدت استفاده از کابین دوش دست دوم برای رفع آلودگی محیط حمام و امراض انتقال یافته میشه. به دلیل بهداشتی نبودن استقاده از کابین دوش دست دوم ما توصیه می‌کنیم که از انواع حمام های شیشه ای و یا کابین های تمام شیشه استفاده کنین که از نظر بهداشتی کاملا تایید شده هست و شستشوی اون نیز به سادگی انجام میشه.

کابین شیشه ای

قیمت انواع کابین دوش

قیمت کابین دوش شیشه ای متغیر است. قیمت کابین دوش شیشه ای بر عوامل مختلفی تاثیر گذار هست.از جمله: متراژ کار، یراق آلات مورد استفاده، طرح کابین دوش، مدل درب کابین دوش شیشه ای و … .
برای به دست آوردن قیمت انواع کابین دوش شیشه ای، پس از اعزام کارشناس، محاسبه متراژ و طراحی نقشه اولیه، امکان اعلام قیمت نهایی کابین دوش می باشد. می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت ها و نحوه نصب واجرا ی شیشه حمام با کارشناسان فرکو در تماس باشین .تا اطلاعات دقیق رو در اختیار شما عزیزان قرار بده. 

در هنگام خرید کابین های دوش به نکات زیر توجه کن:

  • اندازه کابین دوش باید مطابق با فضای شما باشه.
  • باید با سبک و نوع دکوراسیون یا چیدمان محیط اطراف خود همخوانی داشته باشه.
  • کابین دوش باید تمام کاربردهای مورد نیاز شما رو داشته باشه.

محوطه های کابین دوش به سه شکل ربع دایره، مربع و مستطیل ساخته میشه. درب های کابین دوش ممکنه از سمت چپ یا راست باشه. در حالی که بیشتر کابین دوش ها در قسمت کف دارای یک سینی هستن.سبک هایی نیز وجود دارن که از کاشی برای پوشش کف کابین استفاده می‌کنن. هر چند کابین دوش به عنوان یک یا چند پنل تعریف شده که محوطه دوش رو محصور می‌کنه، اما در بعضی از مدل ها درب وجود نداره.

هنگام خرید کابین دوش، وارد فضایی بشین که می‌خواین محفظه داخل اون کار بشه و پشت خود رو به گوشه ای از اون بچسبونین. یک تصویر کلی از آنچه قرار هست داخل و بیرون اون کار بشه در ذهن خود مجسم کنین. تصور کنین که سایر تجهیزات مانند توالت و روشویی در کجا قرار می گیرن. اگر در در سمت چپ شما قرار است درب باز بشه، به کابین دوش دست چپ احتیاج دارین. اگر در سمت راست شما باز میشه، به دنبال یک کابین حموم دست راست باشین.

شما همچنین باید تصمیم بگیرین که نوع شیشه ای را برای کابین دوش می خواین. گزینه های شما شامل شیشه معمولی، شیشه های چند لایه و شیشه های پوشش داده شده خواهند بود. اونا رو در طرح های مختلفی از قبیل شیشه های شفاف، شیشه های مات، شیشه های بارانی، شیشه ریخته‌ گری و شیشه های رنگی ارائه میشه. ضخامت شیشه های استاندارد 4 میلی متر، 5 میلی متر، 6 میلی متر و 8 میلی متر هست.

کابین شیشه ای

انواع کابین دوش

تعداد زیادی طرح و سازه برای محوطه یا کابین حموم وجود داره. تصمیم شما در انتخاب اونا به اندازه و طراحی فضا و همچنین سلیقه شخصی شما بستگی داره.

ربع دایره

کابین دوش ربع دایره به صورتی طراحی شده هست که درست در گوشه حموم یا اتاق شما قرار بگیره. جلو خمیده و منحنی آن برای فضاهای تنگ ایده آل هست و ظاهری زیبا و مدرن رو به شما ارائه میده. اگر حموم شما از فضای محدودی برخوردار هست، یک کابین دوش ربع دایره یک انتخاب عالیه. درب های کشویی اون فضای بیشتری برای سفارشی سازی در اختیار شما قرار مییده. کابین دوش های ربع دایره محبوب ترین گزینه برای خونه‌های با اندازه کوچک هستن.

مربع

در صورت برخورداری از فضای کافی، کابین دوش های مربع ظاهری شیک و مدرن ارائه میده. از آنجا که شکل یک مربع کامل و بدون خمیدگی هست، گزینه های بیشتری در مورد درب ها و فریم ها دارین.

مستطیل

اگر با فضا مسئله ای ندارید، پس بزرگ انتخاب کنین! کابین‌های دوش مستطیلی برای کسانی که خواستار فضای زیادی در حموم هستن ایده آل هست.

قاب بندی شده

کابین های قاب بندی شده، سنتی و اقتصادی هستن و بعضی اوقات زیبایی شناسی رو برای کارکرد قربانی می‌کنن. چرا به جای قاب‌های برنجی و برنزی از یک قاب کرومی برای از بین بردن ظاهر چرب و براق استفاده نکنین؟

بدون قاب بندی

کابین دوش های بدون قاب بندی یک اصل در حمام های معاصر هست. نگاه مینیمالیستی اجازه میده تا نور و پرتوها برای ایجاد یک احساس هوای تازه و فضای باز در اطراف ماعبور کنه. درب کابین دوش از یک صفحه شیشه ای منفرد ساخته شده که ، به داخل اتاق می‌چرخه و همچنین تمیز کردن و نگهداری شیشه بسیار آسونه.

کاشی و شیشه

شجاعت متفاوت بودن رو داشته باشین؟ از ترکیب کرد متریال های مختلف در فضای حمام ترسی نداشته باشین. به جای یک محفظه کامل شیشه ای، چرا کاشی های دیواری با رنگ تیره رو با پنجره های شیشه ای موج دار ترکیب نکنین؟ این باعث میشه حموم بزرگتر احساس بشه و نور زیادی رو برای شما به ارمغان میاره.

درب های لولایی

درب های لولایی حمام برای داشتن محوطه باز و مطبوع مینیمالیستی طراحی شدن. این فضای ورودی بسیار وسیع تری رو برای کسانی که نیاز به دسترسی بیشتری نسبت به افراد عادی دارن فراهم می‌کنه. یک دسته کرومی ظاهر این طرح فوق مدرن رو تکمیل می‌کنه.

درب های کشویی

اگر فضای حمام شما جایی برای چرخش درب نداره، کابین دوش کشویی بهترین انتخاب شماست. درب های کشویی برای هر نوع طراحی کابین دوش قابل تنظیم هستن و فضای زیادی برای وسایل حموم فراهم میکنن.

بلوک شیشه ای

می‌تونی درب کابین دوش رو به طور کامل حذف کنی و یک کابین بلوک شیشه ای انتخاب کنی. در این طرح، بلوک های شیشه ای نیمه درب رو پوشانده و نیمه دیگر باز میمونه. علاوه بر این، بلوک های شیشه ای خطوط و شکل جالبی دارن و جلوه ای زیبا به حموم شما می‌بخشن. علاوه بر این گزینه های شما تقریباً بی حد و مرز هستن .زیرا می‌تونین سبک ، ضخامت ، بافت یا رنگ بلوک رو خود انتخاب کنین.

شیشه ای بافت دار

شیشه بافت دار گزینه ای مورد علاقه برای کسانی هست که به حریم شخصی اهمیت میدن. شیشه های بافت دار با جذابیت خود در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب هستن. آبی که به صورت بخار در حال ریختن بر روی شیشه است، نمای اونو دو چندان زیبا جلوه میده . به این ترتیب یک محیط آبگرم ایجاد میکنه. شیشه های بافت دار همچنین باعث بزرگتر دیده شدن حموم میشه.

محفظه وان

در خونه‌هایی که سرویس بهداشتی کوچکی داره.ترکیب وان و دوش یک راه حل معمول محسوب میشه. شیشه های سکوریت لولایی در حالی که آب رو در درون آن نگه میداره به شما اجازه دسترسی به وسایل مورد نیازتون رو نیز میده.

دور دوشی شیشه ای

ورودی دوگانه

زوج های مدرن عاشق ظاهر ورودی دوگانه حموم هستن. بنابراین اگر فضا دارین حتما به سراغ آن برید. بخش های باز محوطه حمام نیز فضای اتاق رو باز می‌کنه .و برای حموم های بلند و باریک مناسب هست.

اتاق مرطوب

اتاق های مرطوب یک انتخاب محبوب برای خونه‌های مدرن با حموم‌های بزرگ هست.

هنگامی که صحبت از تعمیرات و جایگزینی های شیشه ای میشه، شرکت فرکو یک انتخاب برتر هست . اگر می‌خواید ظاهر حموم خود رو تغییر بدین، فرکو می‌تونه به تبدیل حمام شما به یک شاهکار طراحی مدرن کمک کنه.

نحوه سفارش ازصنایع شیشه و آینه فرکو

برای سفارش، کابین دوش شیشه ای مورد نظر خود رو در هر اندازه و مدلی ، می‌تونین با تماس با کار شناسان فرکو :02188068352 شیشه ی مورد نظر خود رو سفارش داده ویا یا زدن بر روی لینک از طریق واتساپ سفارش خود رو ثبت کنی . و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرین یا این که میتونین به مراجعه حضوری به آدرس : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن ، در دفتر کار صنایع فرکو حضور یافته و شیشه‌ی مد نظر خود رو سفارش بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو