Home
شیشه ویترین کابینت

شیشه ویترین کابینت

ویترین کابینت ، مثل هر ویترین و بوفه‌ای با کاربری نمایش وسایل دکوری ، به‌صورت شیشه‌ای تولید می‌شه. در ساخت کابینت‌های آشپزخونه ، قسمتی به‌شکل ویترین برای ایجاد جلوه و زیبایی بیش‌تر تعبیه می‌شه. که‌‌توجه‌ به‌شیشه ویترین کابینت ، می‌تونه در بالابردن زیبایی و جلوه دکوراسیون و هم‌چنین ماندگاری بیش‌تر اون تاثیر بسزایی داشته باشه.

شیشه ویترین کابینت ، اکثرا روی صفحه‌ رویین و درب‌ها و گاهی روی دیواره‌های مشرف به‌پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیره.

کابینت‌های شیشه‌ای کلاس رو به‌طراحی داخلی هر آشپزخونه‌ای اضافه می‌کنن. از سبک آشپزخونه سنتی و قدیمی گرفته تا سبک آشپزخونه فوق مدرن.

در ساخت انواع کابینت بیش‌تر از چوب‌های ام دی اف ساده و یا سوپر گلس استفاده می‌شه. و بسته به‌مشخصات ویترین شیشه‌ای ، شیشه مورد استفاده می‌تونه از نظر ضخامت ، وزن ، بافت و شکل ظاهری و…متفاوت باشه.

و اما

انواع شیشه قابل استفاده در ویترین کابینت ، که‌در این مقاله با اون‌ها آشنامی‌شی.

از تاثیر ویترین در جلوه کابینت و آشپزخونه و در نتیجه تاثیر مستقیم اون بر سالن پذیرایی و دکوراسیون داخلی اطلاع داری؟

یک ویترین جذاب با شیشه فوق شفاف چه‌می‌کنه!

حتی!

می‌تونی بعضی از شیشه‌هارو از انواع مات استفاده کنی، هم نمای بسیار شیکی ایجاد می‌کنی و هم می‌تونی از فضای داخل کابینت استفاده بهینه‌تری داشته باشی.

تاثیر شگفت‌انگیز شیشه‌های رنگی‌روهم که می‌دونی.

و اما شیشه‌هایی بسیار مقاوم که‌در محیط آشپزخونه بسیار لازم و حتی ضروری هستن 😮

بله شیشه‌های نشکن ! هم مقاوم ! هم ایمن 🙂

حالا برات بگم از مزایایی که‌از این خرید بدست میاری 😉

شیشه‌هایی که‌هم زیبا هستن و هم مقاومت و کیفیت بسیار خوبی دارن. از نظر تنوع از زیباترین رنگ‌ها برخوردارن و شفافیت‌های فوق‌العاده‌ای دارن. دارای طراحی‌های بسیار شیک و مدرن هستن و از همه مهم‌تر ضمانت یک‌ساله دارن.

باید بدونی که‌‌این‌ها قسمتی از مزایای این خرید برای شماست.

شیشه ویترین کابینت

شیشه یک انتخاب رویایی

کابینت‌های جلو شیشه‌ای ظرافت و کلاس بالایی دارن و با طراحی‌های متنوع ، زیبایی خاصی برای هر آشپزخونه‌ای به‌ارمغان میارن. اون‌ها با رفع یکنواختی ، ظاهر تکراری کابینت‌رو از بین می‌برن و به‌فرم و جذابیت خونه‌شما اضافه می‌کنن. و به‌شما این امکان‌رو می‌دن که‌با افتخار ظروف تزئینی یا یادگاری‌های ارزشمندتون رو نشون بدین. ویترین‌های شیشه‌ای کابینت ، یک توهم از عمق ایجاد می‌کنن ، که‌باعث می‌شن فضاهای کوچیک‌تر بزرگ‌تر به‌نظر برسن – یک ترفند در طراحی!

نوع کابینت شیشه‌ای که‌در قسمت جلوی کابینت آشپزخونه شما و درب‌ها نمایش داده می‌شه ، تأثیر قابل توجهی در کل دکوراسیون منزل شما داره. لذا انتخاب درست اون از اهمیت بالایی برخورداره. در زیر انواع مختلف کابینت‌های شیشه‌ای آورده شده :

شیشه شفاف ویترین کابینت

شیشه شفاف برای ویترین کابینت

شیشه شفاف یک انتخاب مناسب برای ویترین کابینته. و از اون‌جا که‌مقرون به‌صرفه هستش و شفافیت‌های مختلفی داره بسیار مورد استفاده قرار می‌گیره. این نوع شیشه از نوع تزئینیه و طراحی ظریفی داره. اگه‌ می‌خوای شیشه شفاف رو انتخاب کنی ، باید یک شیشه سخت و سالم رو خریداری کنی و از سالم بودن اون و بدون خط و خش بودنش ، اطمینان حاصل کنی. معمولا این شیشه‌ها در فریم‌های چوبی که‌متناسب با بقیه کابینت‌های شما هستن قرار می‌گیره.

از زیان‌های استفاده از شیشه شفاف برای شیشه ویترین کابینت می‌شه به‌این نکته اشاره کرد که: شیشه‌های شفاف بیش‌تر در معرض چرب شدن توسط روغن و لکه‌های دست قرار دارن. بنابراین شما باید اغلب اون‌ها رو پاک کنید تا جذاب باقی بمونن. هم‌چنین این شیشه‌ها اگه‌از نوع معمولی باشن ، هنگام شکسته شدن خورد شده و با لبه‌های تیز می‌تونن خطر آفرین باشن. لذا بهتره از شیشه لمینت و یا سکوریت برای ویترین کابینت‌ها استفاده کنی.

شیشه مات ویترین کابینت 2

البته قیمت شیشه‌های لمینت و سکوریت به‌نسبت بالاتره. ولی ثابت شده که‌همیشه امنیت و عمر طولانی محصولات با کیفیت ، ارزش هزینه اولیه به‌جای هزینه‌های جانبی و مکرر رو داره. که‌ می‌تونی متناسب با بودجه خودت این هزینه‌هارو کنترل و مدیریت کنی.

شیشه مات ، انتخابی عالی برای نمایشی تحریف شده در شیشه ویترین کابینت

استفاده از شیشه مات برای ویترین کابینت می‌تونه انتخابی بسیار مناسب باشه. فضای آشپزخونه در معرض انواع مایعات روغنی و غیره هستش و هم‌چنین تماس زیادی با اون برقرار می‌شه. به‌همین علت شیشه‌ها دائما در حال کثیف شدن هستن. شیشه مات که‌از نوع سندبلاست ، بهترین گزینه برای این منظوره و می‌تونه در انواع طرح دار و ساده و حتی رنگی تولید بشه ، لکه‌ها روغنی و یا لکه‌های برجامانده از اثر انگشت و … رو به‌نسبت شیشه شفاف کم‌تر نمایش می‌ده.

شیشه مات ویترین کابینت

هم‌چنین در صورت نداشتن فضای کافی داخل کابینت‌ها ، از اون‌جایی‌که این شیشه‌ها می‌تونن تا حد خیلی زیادی وسایل داخل کابینت رو به‌صورت هاله نمایش بدن ، نیازی به‌چیدمان ویترینی نیست و می‌تونی از فضای کامل داخل کابینت بهره‌مند بشی. در ضمن این نکته باعث می‌شه که‌در صورت منظم نبودن وسایل داخل کابینت ، این بی‌نظمی به‌چشم نیاد. البته این شیشه‌ها ، جلوه زیبایی نیز در ظاهر کابینت ایجاد می‌کنن. و به‌این صورت دکوری شیک و خاص به‌وجود میارن.

شیشه‌های طرح‌دار ، ایجاد ظاهری با کلاس

شیشه‌های طرح‌دار می تونن در انواع طرح‌های گل و بوته ، طرح‌های اسلیمی ، خطوط منحنی و شکسته و … تولید بشن. برای تولید این شیشه‌ها که‌از روش‌های مختلف سندبلاست ، حکاکی و یا چاپ استفاده می‌کنن ، می‌شه طرح‌ها‌رو به‌صورت رنگی و یا مات و شفاف بر روی شیشه پیاده کرد. این نوع از شیشه‌ها ، هم دارای ظاهری کلاسیک و هم مدرن هستن و در دکوراسیون‌هایی با سبک‌های مختلف به‌چشم می‌خورن.

شیشه مات طرحدار برای ویترین کابینت

در طرح‌های مدرن بیش‌تر از خطوط ساده شکسته و یا منحنی با تکنیک سند‌بلاست استفاده می‌شه. این نوع از شیشه نیز تا حدی جلوی نمایش وسایل داخل کابینت رو می‌گیره ،که‌البته میزان نمایش شیشه به‌طرح روی شیشه بستگی داره. این نوع شیشه به‌نوع خود زیبایی خاصی نیز به‌فضا می‌بخشه.

شیشه‌های مشجر ، برای دلباز کردن فضا

شیشه‌های مشجر مشابه شیشه‌های مات هستن ، با این تفاوت که‌با لمس اون بافتی شبیه حباب‌رو زیر دستان خود حس می‌کنی. این نوع شیشه‌ها از نظر ظاهری بسیار قدیمی هستن ، و از اون‌ها در کابینت‌های خانه‌های سنتی استفاده می‌شد ، اما امروزه در دکوراسیون مدرن هم ، جای خود رو باز کردن. میزان بافت و مات بودن این شیشه‌ها متناسب با ضخامت اون‌ها متغیره. هرچه شیشه نازک‌تر باشه شفافیت اون نیز بیش‌تر می‌شه.

شیشه بافت دار برای ویترین کابینت

شیشه‌های رنگی ، انتخابی هیجان انگیز برای شیشه ویترین کابینت

شیشه‌های رنگی در انوع رنگ‌های مختلف قابل تولید هستن. این شیشه‌ها به‌دلیل ماهیت بازیگوشی که‌دارن ، فضای آشپزخونه‌رو به فضایی شاد و فعال تبدیل می‌کنن. به‌شکلی که‌‌از کار کردن در اون لذت خواهی برد. برای ویترین شیشه‌ای آشپزخونه ، از انواع رنگ‌ها می تونی متناسب با دکوراسیون داخلی خونت استفاده کنی. هم‌چنین می‌تونی از چند رنگ برای کابینت‌های مختلف استفاده کنی ، تا این ترکیب زیبا نمایی هیجان‌انگیز در آشپزخونت ایجاد کنه. معمولا استفاده از رنگ‌های روشن و پاستلی که‌با وسایل پلاستیکی آشپزخونه ست می‌شن ، می‌تونن انتخاب مناسبی باشن.

شیشه رنگی برای ویترین کابینت

لوازم خونگی و آشپزخونه SMEG که‌یک کمپانی بسیار معروفه نیز از این رنگ‌ها استفاده می‌کنه. این کمپانی معتقده که‌‌رنگ‌های وسایل آشپزخونه ، روح زندگی‌رو به‌آشپزخونه دعوت می‌کنن.

شیشه‌های هزار تکه ، انتخابی شیک برای شیشه ویترین کابینت

شیشه‌های هزارتکه ، که‌برای شیشه ویترین کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرن ، با روشی خاص تولید می‌شن. به‌شکلی که‌هر قطعه از شیشه با قطعه‌های کناری خود پیوندی محکم برقرار می‌کنن. قطعات تکه‌های شیشه می‌تونن در انواع طرح‌ها برش خورده وسپس کنار هم قرار داده می‌شن. برای تولید شیشه هزار تکه معمولا از شیشه‌های سندبلاست و مات استفاده می‌شه. این شیشه‌ها جذابیت شیشه هزار تکه‌رو چند برابر می‌کنن. تکنولوژی ساخت این نوع از شیشه که‌هزینه بالایی نیز صرف اون می‌شه ، باعث شده از این شیشه در فضاهای لاکچری و آشپزخونه‌های مجلل مورد استفاده قرار بگیره.

شیشه هزار تکه برای ویترین کابینت

شیشه‌های مات دارای طراحی براق و تمیزی هستن که‌به زیبایی با روکش صاف ویک‌دست کابینت آشپزخونه مدرن مطابقت داره. این شیشه ، وسایل آشپزخونه شما رو تا حدی پنهان می‌کنه. پس برای کسانی که‌با قرار دادن ظروف آشپزخونه خود در معرض دید راحت نیستن ، کاملا ایده آله.

نکاتی که‌رعایتشون آشپزخونتو امن می‌کنه

انتخاب شیشه‌های معمولی برای ویترین آشپزخونه می‌تونه موقتا ، ارزون‌ترین راه ممکن برای جلوه بخشیدن به‌آشپزخونه باشه. اما چرا این راه امن نیست؟

آشپزخونه یک فضای پر تحرکه که‌در اون اتفاق‌های زیادی از جمله شست شو ، برش دادن و خورد کردن ، پخت و پز و … انجام می‌گیره. لذا تمامی وسایل موجود در اون تحت تاثیر واریانس دمایی بالاییه. بالاخص شیشه‌ها … شیشه‌های معمولی که‌نزدیک گاز و یا وسایل حرارتی آشپزخونه قرار می‌گیرن تحت اختلاف دمای شدیدی هستن. این مسئله موجب می‌شه تا این شیشه‌ها ضعیف شده و بشکنن. از طرفی شیشه‌های معمولی که‌از نوع سکوریت نیستن ، هنگام شکسته شدن پخش شده و به‌قطعات ریز با لبه‌های تیز تبدیل می‌شن.

این مسئله می‌تونه هم هنگام شکستن و هم هنگام جمع‌آوری خرده شیشه‌ها برای افراد خطر آفرین باشه و می‌تونه باعث جراحت و صدماتی به‌شما بشه. لذا توصیه می‌کنم شیشه سکوریت رو به‌عنوان انتخابی درست و امن برای شیشه ویترین کابینت سفارش بدی.

شیشه‌های سکوریت ، انتخابی امن برای شیشه ویترین کابینت

شیشه‌های سکوریت تحت فشار و دما زیاد در طی یک فرآیند خاص ، مستحکم می‌شن. این نوع از شیشه اختلاف دمای بالاتری رو نسبت به‌شیشه‌های معمولی تحمل می‌کنه. شیشه سکوریت می‌تونه تا دمای 240 درجه سانتی‌گراد رو بدون اینکه بشکن تحمل کنه. لذا برای شیشه‌های اطراف گاز و وسایل حرارتی مناسبه.

هم‌چنین شیشه‌های سکوریت پس از شکستن به‌قطعه‌هایی با گوشه‌های گرد تبدیل می‌شن. این قطعه‌ها بسیار ریزن و دست رو نمی‌برن. این نکته باعث می‌شه که‌جراحت‌های احتمالی به‌حداقل برسه.

طریقه سفارش شیشه ویترین کابینت

کمپانی فرکو با سابقه درخشان در تولید شیشه و آینه داخل ایران ، به‌طراحی اختصاصی شیشه ویترین آشپزخونه شما عزیزان در انواع مختلف و ضخامت‌ها می‌پردازه.

شما مشتری عزیز می‌تونی برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش خود با شماره 09101767773 تماس بگیری. و یا برای مشاهده نمونه کار‌ها پیج اینستاگرام کمپانی فرکو با آیدی farkoo.ir@ مراجعه کنی.

آدرس :تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

3 پاسخ

    1. با سلام ، قیمت شیش ها متناسب با نوع شیشه ، تعداد جداره آن و مساحت آن متفاوت می باشد . برای اطلاع از قیمت دقیق با کارشناسان فرکو تماس حاصل فرمایید . کارشناسان فرکو پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز قیمت دقیق را برای شما محاسبه خواهند کرد . تلفن تماس : 02188068352

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو