Home
شیشه سکوریت فلوت

شیشه سکوریت فلوت

شیشه سکوریت فلوت – در سال های گذشته انواع مختلفی از شیشه ها ساخته شده اند . هر کدام از این شیشه ها کاربرد های خاص خودشان را دارند و مشکلات مختلف که نسل های قبلی شیشه ها داشتند را برای کارایی بهتر برطرف کرده‌اند . از انواع شیشه ها میتوان به شیشه رفلکس ، شیشه لمینت ، شیشه سکوریت ، شیشه فلوت و شیشه سندبلاست و … نام برد . شیشه هایی مثل شیشه رفلکس یا شیشه سندبلاست در وهله اول برای حل مشکلات بصری و دیداری ساخته شده‌اند . دسته دیگر از شیشه ها مثل شیشه لمینت و شیشه سکوریت بیشتر به منظور حل مشکلات ایمنی و بهبود مقاومت مکانیکی شیشه ها ساخته شده‌اند . شرکت فرکو یکی از معتبرترین تولید کنندگان انواع شیشه و آینه در کشور است که شیشه های نام برده را با بالاترین کیفیت ممکن تولید میکند . در این مطلب قصد داریم شما را با شیشه سکوریت فلوت آشنا کنیم .

شیشه سکوریت فلوت

شیشه فلوت

شیشه سکوریت فلوت ، شیشه فلوت نوعی شیشه است که به دلیل صافی و یکنواختی سطح آن مورد استفاده قرار میگیرد . کلمه فلوت از کلمه انگلیسی float به معنای شناور وارد زبان فارسی شده است . از شیشه های فلوت برای ساخت شیشه هایی مثل شیشه سکوریت و شیشه لمینت و شیشه های مات و شیشه رفلکس و … استفاده میکنند . دلیل نام گذاری این شیشه ها به نحوه ساخت این شیشه ها بازمیگردد (شناور بودن شیشه مذاب بر روی فلز مذاب و عدم اختلاط بین آن ها و پخش یک دست شیشه روی فلز ) . در این قسمت توضیحی اجمالی در مورد شیشه فلوت ارایه کنیم .

شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت درب

ساخت شیشه فلوت

شیشه سکوریت فلوت ، برای ساخت شیشه فلوت ، مخلوطی از موادی مثل آهک سوددار و سیلیس و اکسید کلسیم و … را با نسبت های مناسب تهیه میکنند . سپس این مخلوط را به دمای 1500 درجه سانتی گراد میرسانند . هنگامی که مخلوط حالت نرم شد و حالتی خمیری پیدا کرد آن روی یک بستر از جنس فلز (معمولا قلع) میریزند . دلیل انتخاب این فلز سنگین تر بودن این فلز نسبت به شیشه است . به دلیل سبک‌تر بودن شیشه روی سطح قلع به شکل صاف پخش میشود . در این شرایط شیشه و قلع ترکیب نمیشوند و سطح تماسشان صاف است .

شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت در سرویس های بهداشتی

بعد از این مراحل برای انجام مرحله سردسازی شیشه را وارد گرمکن های مخصوص میکنند ( گرمکن lehr ) . بعد از آن شیشه که حالتش سخت‌تر شده است غلتک میکنند . در این مرحله تنش شیشه کمتر شده است و امکان برش دادن آن فراهم میشود . در مرحله آخر شیشه از نظر کیفیت بررسی و شسته میشود و به صورت ورقه هایی بریده میشود .

مزایای شیشه فلوت

  • سطح صاف : در واقع مهمتین انگیزه برای ساخت شیشه فلوت نیز همین سطح صاف است . شیشه فلوت در واقع صاف ترین شیشه موجود و ساخته شده به وسیله انسان که در سطح تجاری نیز گسترده شده است محسوب میشود .
  • شفافیت : شیشه های فلوت شفافیت بالایی دارند . شفافیت این شیشه ها بعد از انجام فرآیند شناورسازی بهبود میبخشد و همچنین اغراق های بصری نیز وجود ندارد .
  • قیمت مناسب : یکی از مهمترین دلایلی که این شیشه ها توانستند بازار را تصاحب کنند قیمت مناسب آن هاست . با پرداخت هزینه ای معقول برای خرید این شیشه ، شیشه ای با کیفیت بالا به دست مشتریان میرسد و ارزش خرید این شیشه ها بسیار بالا است .
شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت پنجره قدی

خواص فیزیکی و مقاومتی شیشه فلوت

  • وزن : چگالی شیشه فلوت تقریبا 2.5 کیلوگرم در هر متر مربع و ضخامت یک میلیمتری از این شیشه است .
  • رنگ : رنگ شیشه فلوت بی رنگ و کمی مایل به سبز است .
  • انتقال نور : شیشه فلوت معمولی توانایی بالایی در انتقال نور دارد . میزان نوری که از این شیشه ها عبور میکند حدود 85% تا 90% نور گسیل شده به سمت آن هاست .
  • حرارت : شیشه فلوت توانایی بالایی در برابر حرارت دارد و میتواند تغییرات در محدوده 233 درجه سانتی گراد ( حدود 40 کلوین) را تحمل کند !
شیشه سکوریت فلوت
ورقه شیشه سکوریت فلوت

کاربرد شیشه فلوت

شیشه سکوریت فلوت ، به دلیل صاف بودن و شفافیت بسیار بالای شیشه فلوت از این شیشه ها برای ساخت انواع دیگر شیشه مثل شیشه سکوریت و لمینت و رفلکس و شیشه مات و … استفاده میشود . علاوه بر موارد ذکر شده قیمت شیشه فلوت نیز در مقایسه با کیفیت آن بسیار مناسب است به همین دلیل بیش از 90 درصد شیشه های تخت که در بازار استفاده میشوند از جنس شیشه فلوت هستند . از این شیشه ها برای ساخت پنجره های ساختمان و پنجره خودرو و درها و …. استفاده میشود .

شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت و نماهای تمام شیشه ای

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت فلوت ، در قسمت قبل به معرفی شیشه فلوت پرداختیم . گفتیم یکی از انواع شیشه که با استفاده از فرآیند فلوت یا شناور تولید میشود شیشه سکوریت است .شیشه سکوریت که در زبان انگلیسی به آن شیشه tempered یا شیشه حرارت دیده میگویند نوعی از شیشه است که بعد از یک عملیات حرارتی خاص بر روی شیشه به وجود میاید . با توجه به ایمنی بالا در ایران به این شیشه ها سکوریت گفته میشود . شیشه سکوریت به دلیل خصوصیات و مزایای فراوان همواره مورد توجه بوده است . در این قسمت قصد داریم بیشتر به شیشه سکوریت بپردازیم .

شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت

نحوه ساخت

همانطور که از نام انگلیسی این شیشه (tempred) پیداست با یک عملیات حرارتی سر و کار داریم . برای ساخت شیشه سکوریت فلوت ، ماده سازنده شیشه را ( مثل سیلیکا و …) تا دمای بسیار بالا و حدود 700 درجه سانتی گراد وبالاتر هدایت میکنند . دما باید به میزانی بالا رود که ماده حالت نرم و خمیری پیدا کند . بعد از نرم شدن ماده باید مرحله سرمایش آغاز شود . اگر مرحله سرمایش به درستی انجام نشود کیفیت شیشه مطابق انتظار بالا نمیرود . سرما را از هر دو طرف به شیشه وارد میکنند . ضمنا سرما باید ناگهانی باشد و دمای خیلی پایینی داشته باشد .

شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت

دلیل این فرآیندها این است که بتوانیم یک تنش دایمی در شیشه ایجاد کنیم . منظور از تنش در مکانیک نیروهایی است که ذرات یک ماده پیوسته بر یکدیگر وارد می‌کنند ( نیروی داخلی ماده ) . با ایجاد تنش دایمی بین مولکول های سطح و مولکول های داخل شیشه مقاومت شیشه افزایش پیدا میکند و ایمنی شیشه سکوریت بالا می‌رود .

مزایا

  • مقاومت مکانیکی بهتر : همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم با ایجاد فرآیند سکوریت سازی مقاومت شیشه بسیار بهتر میشود و مقاومت این شیشه ها در واقع چند برابر بهتر میشود ( 5 برابر و یا حتی بیشتر ) . بدین ترتیب این شیشه ها در برابر باد و عوامل محیطی دیگر و حتی انفجار های ضعیف تر مقاومند .
  • ایمنی بهتر : با ایجاد تنش دایمی بین مولکول های سطحی و درونی شیشه هنگام ضربه دیدن شیشه مثل حالت عادی که به قطعات درشت و تیز خرد میشکنند نمیشکند و به صورت قطعات بسیار ریز و کم خطرتر و خصوصا به صورت بلوری مانند میشکند که در این صورت از بسیاری از صدمات احتمالی پیشگیری می‌شود . به همین دلیل برای استفاده از پنجره های قدی و بزرگ و یا خودرو ها مناسب هستند .
  • مقاومت حرارتی بهتر : شیشه سکوریت فلوت توانایی مقاومت بیشتری در برابر حرارت نسبت به شیشه های معمولی دارند . این شیشه ها تا دمای “حدود 240” درجه سانتی گراد در برابر حرارت مقاوم هستند ! . به این ترتیب برای مناطقی که در معرض تغییر دما قرار دارند مناسب هستند مثل مناطق کوهستانی یا بیابانی و … یا در فضاهای خانه که تغییر دما تجربه میکنند مثل حمام .
  • شفافیت : کلیه فرآیندها و اعمالی که بر روی شیشه سکوریت انجام میشود بر کیفیت ضوح این شیشه اثر منفی نمیگذارند . به این ترتیب این شیشه ها علاوه بر خواص ذکر شده “شفافیت” که شاید مهمترین خصوصیت یک شیشه باشد را نیز حفظ میکنند .
  • مقاوم در برابر خراش : شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بهتری در برابر خراشیدگی دارند .
  • زیبایی : شیشه سکوریت دارای طرح های گوناگون و زیبا و متنوعی است .
شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت

کاربرد

با خواندن قسمت قبل احتملا متوجه شده‌اید که کاربرد شیشه سکوریت فلوت بسیار گسترده است . از شیشه سکوریت فلوت در هر فضایی که نیاز به یک شیشه با کیفیت باشد استفاده میشود . برای مثال شیشه سکوریت برای استفاده به عنوان پنجره های سرتاسری و بزرگ مناسب است . از شیشه سکوریت به عنوان محافظ پله یا به جای نرده در باکلن نیز استفاده میشود . شیشه سکوریت برای پارتیشن بندی فضاهای داخلی بسیار مناسب است . از این شیشه ها در ساختمان های اداری و تجاری و ورزشی و … استفاده میشود . شیشه سکوریت در صنایع دیگر مثل صنعت خودرو نیز کاربرد فراوان دارد . معمولا شیشه های بغل و شیشه پشت ماشین از جنس شیشه سکوریت هستند . از شیشه سکوریت برای تولید ظروف نیز استفاده میشود .

سفارش

شما برای سفارش شیشه سکوریت فلوت میتوانید با کارشناسان شرکت فرکو تماس حاصل فرمایید . شرکت فرکو با چندین سال سابقه در صنعت شیشه و آینه میتواند لذت استفاده از یک شیشه با کیفیت و با قیمت مناسب را برای شما به ارمغان بیاورد .

راه های ارتباطی

شما متیوانید برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352

شما میتوانید با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو در واتساپ استفاده کنید : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق لینک زیر دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنید :  https://www.instagram.com/farkoo.ir/

آدرس سفارش حضوری : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

شیشه سکوریت فلوت
شیشه سکوریت فلوت بالکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو