Home
بورس طلق شفاف

بورس طلق شفاف

طلق شفاف نوعی طلق با بالاترین درجه انتقال نور و شفافیته. طلق شفاف در سه نوع طلق شفاف پلی کربنات، طلق شفاف اکریلیک و طلق شفاف کریستال تولید می‌شه. هر سه نوع طلق، به‌ویژه نوع اکریلیک شفافیت بسیار مطلوبی دارن. طلق های شیشه ای از نظر ظاهری نیز خوش جلوه هستن. حتی برخی از مدل های طلق شفاف از نظر ظاهری با شیشه قابل تمایز نیستن! ضمن اینکه طلق های شفاف مزیت های فراوانی در مقایسه با شیشه دارن و بسیاری از عیوب شیشه در طلق های شفاف دیده نمی‌شه. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع طلق شفاف بپردازیم .همچنین به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا طلق شفاف جایگزینی مناسبیه برای شیشه ؟همچنین می‌تونین انواع اونو از بورس طلق شفاف فرکو با بهترین قیمت تهیه کنین.

بورس طلق شفاف
طلق شفاف با وضوح عالی

از جمله مواردی که به هنگام خرید طلق شفاف باید به آن توجه داشته باشین، ضدخش بودن طلقه. به ویژه در طلق‌های شفاف، ضدخش بودن اهمیت بیشتری نسبت به انواع دیگر داره. به این دلیل که خط و خش در طلق های شفاف نمایان‌تر هستن. در میان مدل‌های مختلف طلق اکریلیک ضدخشه. طلق های پلی کربنات و پلی استایرن خش‌پذیری بالاتری دارن. با این وجود با اضافه کردن لایه‌ای از جنس نانو ذرات زیرکونیوم، این طلق ها نیز ضدخش می‌شن.

مورد دیگری که توجه به اون لازمه، ضد یو وی بودن طلق است. اشعه یو وی اولا به سلامتی انسان آسیب می‌رسونه و دوما باعث می‌شه آسیب‌های مخربی به بافت طلق وارد بشه. طلق هایی که ضد یو وی نیستن بعد از مدتی هم از نظر ظاهر و هم از نظر بافت و سختی آسیب می‌بینن. بنابراین در صورتی که طلق با محیط خارجی ساختمان در ارتباطه حتما باید از طلق یو وی استفاده کنین.

بورس طلق شفاف
وضوح عالی طلق شفاف

طلق شفاف اکریلیک

طلق شفاف اکریلیک در بورس طلق شفاف فرکو از جمله انواع طلق است که شفافیت بالایی داره. میزان انتقال نور ورق‌های پلکسی گلاس ۹۲ تا ۹۴ درصده.  وضوح تصویر طلق اکریلیکی نیز مشابه با شیشه اس. طلق های شفاف اکریلیک هم ظاهر مناسبی دارن و هم از نظر ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی عالی هستن.

بورس طلق شفاف
طلق شفاف شیشه ای


برای ارزیابی ویژگی‌های فیزیکی از دو معیار استفاده می‌کنن.  گواهینامه iso 9001 نیز بر اساس این دو ارزیابی اعطا می‌شه. این دو تست ایزود و راکول نام دارن. تست ایزود به منظور بررسی مقاومت مصالح در برابر ضربه صورت می‌گیره. هر چه عدد به دست اومده بیشتر باشه به این معنیه که برای شکستن اون متریال انرژی بیشتری لازمه. تست راکول نیز به منظور بررسی تاب مصالح در برابر بار انجام می‌شه.

طلق های اکریلیک در میان انواع طلق بیشترین مقاومت رو در برابر وزن و بار نشان می‌دن. نمره آزمایش راکول در طلق های اکریلیک به نسبت سایر انواع طلق بهتره. از نظر مقاومت در برابر ضربه نیز اکریلیک به جز طلق پلی کربنات نشکن از سایر انواع طلق مستحکم‌تره.

میزان جذب آب طلق اکریلیک در مدت ۲۴ ساعت غوطه‌وری در آب ۰.۲۰٪ وزن خود ورقه. این میزان جذب رطوبت نسبتا خوبه.
طلق های اکریلیک در مقابل اشعه یو وی مقاوم هستن. خش‌پذیری پلکسی گلاس نسبت به همه انواع طلق بهتره. برخی از ورق‌های پلکسی گلاس حتی به نسبت شیشه نیز کمتر خش‌پذیرن.

بورس طلق شفاف
طلق شفاف

از طلق شفاف اکریلیک برای ساخت پنجره نورگیر، دیوار، سقف و … استفاده می‌کنن. پنجره های اکریلیک در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته‌ان. بسیاری از معماران پنجره های اکریلیکی رو جایگزین پنجره‌های شیشه ای کرده‌ان.

طلق شفاف پلی کربنات

طلق شفاف پلی کربنات محکم‌ترین مدل طلق شیشه ای هست. ضمن اینکه ظاهر این طلق ها نیز نسبتا خوبه. البته شفافیت و وضوح طلق پلی کربنات نسبت به اکریلیک ضعیف‌تره. در مقابل این طلق ها به مراتب محکم‌تر هستن. طلق پلی کربنات رو نیز می‌تونین به‌راحتی از بورس طلق شفاف تهیه نمایین.

بورس طلق شفاف
استفاده از طلق شفاف در معماری


در مقایسه، طلق اکریلیک بیشترین مقاومت رو در مقابل ضربه نشون می‌ده. از نظر تحمل ضربه نیز طلق شیشه ای پلی کربنات شفاف عالی اس(اگرچه کمی ضعیف تر از اکریلیکه). نکته مهم دیگر اینکه ورق های پلی کربنات در درجه‌های مختلفی از سختی تولید می‌شن. گاهی تفاوت زیادی بین دو ورق پلی کربنات از نظر استحکام مشاهده می‌شه.

مقاوم‌ترین نوع پلی کربنات، طلق نشکن نامیده می‌شه. طلق نشکن اگرچه قیمت بالاتری داره اما ویژگی‌های اون به شکل شگفت‌انگیزی عالیه. طلق نشکن ۲۵۰ برابر نسبت به شیشه محکم‌تره! حتی سخت‌ترین ضربات نیز از پس طلق نشکن برنمیان.

بورس طلق شفاف
طلق شفاف در سقف


طلق پلی کربنات عایق‌حرارتی نسبتا خوبی نیز داره. توانایی پلی کربنات در حفظ دمای داخل ساختمان ۶۰ درصد نسبت به شیشه بهتره. پلی کربنات تا دمای ۱۳۰ درجه سلسیوس دچار حریق و نرمی نمی‌شه. در دمای سرد نیز پلی کربنات تا دمای ۴۰ درجه سلسیوس زیر صفر محکم می‌مونه. در دماهای پایین‌تر، طلق شکننده می‌شه.

در صورتی که پلی کربنات ۲۴ ساعت در آب غوطه‌ور باشد، ۰٫۱۵ درصد وزن ورق آب جذب می‌کنه. این میزان ۲۵ درصد کمتر از اکریلیکه. با این حساب طلق پلی کربنات و به خصوص نوع دوجداره و لمینت‌شده عایق‌رطوبتی قوی‌تری دارن.

طلق شفاف کریستال

طلق شفاف کریستال در بورس طلق شفاف نوعی از طلقه که از نظر قیمتی به نسبت سایر مدل ها اقتصادی‌تره. میزان عبور نور طلق شفاف کریستال ۹۰ تا ۹۵ درصده. بدین‌ترتیب این طلق ها توانایی خوبی در خلق و ساخت فضاهای پرنور دارن. طلق شفاف کریستال از نظر استحکام نسبت به مدل یاد شده ضعیف‌تره.

بورس طلق شفاف
طلق شفاف


با این حال همچنان متریالی مقاوم هستن. طلق شفاف کریستال ۱۰ برابر نسبت به شیشه قوی‌تره.  مقاومت کششی و همچنین تحمل بار این طلق ها نیز به مراتب نسبت به شیشه قوی‌تره.

طلق شفاف کریستال بهترین عایق‌حرارتی رو در میان انواع طلق دارن. عایق حرارتی طلق کریستال ۷۸ درصد نسبت به شیشه و ۳۰ درصد نسبت به دو نوع طلق دیگر قوی‌تره. به همین دلیل نیز معمولا در ساخت یخچال از این طلق بهره می‌برن.
طلق شفاف کریستال مقاومت کمی در مقابل اشعه یو وی و خط و خش نشون می‌ده. بدین ترتیب طلق های کریستالی معمولی گزینه مناسبی برای استفاده در محیط‌های تحت تابش نور خورشید نیستن. البته نوع ضد یو وی و ضدخش این طلق نیز تولید می‌شه.

از طلق های شفاف کریستال برای ساخت دیوار، سقف، پارتیشن و … استفاده می‌کنن. به خصوص طلق های کریستال در قسمت داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرن.

طلق هوشمند

در بسیاری از قسمت‌های ساختمان نیاز به طلق شفاف و طلق مات با هم تداخل دارن. طلق شفاف باعث دلباز شدن داخل ساختمان می‌شه. همچنین با استفاده از طلق هوشمند می‌توان از ویو خارج ساختمان بهره برد. در عوض طلق مات باعث حفظ حریم‌خصوصی می‌شه و شدت نور رو نیز ملایم‌تر می‌کنه. در صورتی که بتونیم از هر دو طلق در یک قسمت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شه.

طلق هوشمند دقیقا همین متریاله. حالت طلق شفاف با استفاده از ریموت کنترل مخصوص تغییر می‌کنه. زمانی که به نور خورشید نیاز باشه می‌تونین به‌آسونی طلق رو شفاف کنین. یا زمانی که نیاز به حریم‌خصوصی باشه می‌تونین طلق رو به حالت مات تغییر بدین.

برای ساخت طلق هوشمند از تکنولوژی کریستال مایع استفاده می‌کنن. کریستال مایع حالتی از ماده اس که اثرپذیری سریعی نسبت به عوامل محیطی نشان می‌ده. طلق هوشمند به وسیله دو لایه طلق ساخته می‌شه و یک لایه کریستال مایع که در رسانا محصور شده اس در میان اون قرار داره.
هنگامی که جریان در رسانا برقرار نباشه مولکول‌های کریستال مایع سمت‌گیری کاتوره‌ای دارن، در این حالت طلق، مات می‌شه. با جاری شدن جریان در رسانا آرایش مولکولی کریستال مایع منظم می‌شه. در این حالت طلق شفاف می‌شه.
طلق هوشمند زیباترین و مدرن‌ترین نوع طلقه. از نظر کاربرد نیز طلق های هوشمند پرکاربرد هستن و به‌خصوص برای ساخت دیوار و پنجره بهترین انتخاب هستن.

تمام انواع طلق رو می‌تونین از بورس طلق شفاف صنایع فرکو با ابعاد و کاربرد موردنظر خود سفارش بدین. تمامی سفارش‌ها در کمترین زمان ممکن نیز ارسال می‌شه.

سفارش انواع طلق شفاف

مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان طلق در کشوره. متدهای تعیین‌شده فرکو برای تولید محصول مطابق جدیدترین استانداردهای جهانیه. کسب رضایت مشتریان عزیز از مهمترین اهداف مجموعه فرکو اس. در صورتی که مایل باشین می‌تونین برای سفارش محصولات فرکو به روش‌های حضوری و‌غیر‌حضوری اقدام کنین.

بورس طلق شفاف
طلق سایه‌بان

برای سفارش حضوری به محل کارگاه فرکو که آدرس آن در قسمت پایین صفحه درج شده‌اس، مراجعه کنین. همچنین می‌تونین از شماره های تماس که در قسمت پایین صفحه موجوده نسبت به ثبت سفارش اقدام کنین. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت ۳ الی ۴ روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستن.

پل ارتباطی با فرکو

  • بورس طلق شفاف -فرکو که می‌توانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنین و جدیدترین طرح ها رو تماشا کنین.

آدرس کارخانه:
تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو