Home

آینه کاری مدرن روی دیوار

امروزه از روش‌های مختلفی برای تزیین دیوار استفاده می‌شه. اما انتخاب یه تزیین عالی همیشه یه دغدغه مهم بوده. آینه کاری مدرن یکی از روش‌های تزیین روی دیوار محسوب می‌شه که محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده. با اینکه زمان قدیم از آینه کاری در محیط‌های مهم و لوکس مثل کاخ‌ها استفاده می‌شد اما تو خونه‌ها دیده نمی‌شد. چرا که اکثر مردم اطلاعات کمتری در مورد آینه کاری داشتن و از طرفی دکوراسیون هم مثل حالا مهم نبود. اما امروز قضیه متفاوت شده و استفاده از آینه کاری تو خونه‌ها و محیط‌های مختلف رایج شده و فقط مختص کاخ‌ها و اماکن خاص نیست. مخصوصا طراحان داخلی علاقه زیادی به استفاده از آینه دارن.

آینه کاری مدرن روی دیوار
آینه کاری مدرن طرح لوزی

پس با قاطعیت می‌شه گفت هر محیطی که آینه نداره دکوراسیونش غیر حرفه‌ایه! هیچ تزیین دیگه‌ای مثل آینه نمی‌تونه به دکوراسیون پیچیدگی بده. یک سری خصوصیات که برای دکوراسیون مهم و ضروی هستن فقط توسط آینه می‌تونن به محیط اضافه بشن (در ادامه این مورد رو بررسی می‌کنیم). از طرفی آینه کاری یه تزیین خاص و متفاوت نسبت به تزیینات دیگه خونه‌ست و به خوبی با کاغذ دیواری ، گچ بری یا دیوار ساده هماهنگه و می‌تونه مکمل خوبی هم باشه! لپ کلام” آینه کاری باعث می‌شه تمام پول‌هایی که برای دکوراسیون خرج کردین ثمر بده!

اما منظور از آینه کاری مدرن روی دیوار چیه؟ آینه کاری مدرن می‌تونه دو تعبیر مختلف داشته باشه : 1- سبک‌هایی از آینه کاری که مخصوص محیط‌های با معماری مدرن هستن 2- سبک‌های جدید آینه کاری کلاسیک. در ادامه مطلب جدیدترین مدل‌های آینه کاری و اصول استفاده از آینه کاری در دکوراسیون رو بررسی می‌کنیم. پس اگه می‌خوای مثل یه طراح داخلی حرفه‌ای ، خونه‌ت رو دکوراتیو کنی با ما همراه باش.

آینه کاری لوزی شامپاینی

چرا آینه کاری بهترین تزیین روی دیوار

به جرئت می‌شه آینه کاری رو یکی از بهترین تزیین‌ها برای دیوار دونست. چرا که بر عکس متریال‌های دیگه ، آینه خصوصیات ظاهری قوی‌تری داره. از جمله خصوصیاتی که فقط و فقط مخصوص آینه‌‌ها هستن ، می‌شه به این موارد اشاره کرد:

1- دلباز شدن محیط : آینه کاری باعث می‌شه که نور بیشتری تو فضا منعکس بشه و در نتیجه محیط رو پرنور و دلباز میکنه. کاغذ ذیواری ، دیوار ساده و گچ بری چنین قابلیتی ندارن! حتی اگه رنگ روشنی داشته باشن. مخصوصا اگه دیوارهای روبروی هم رو آینه کاری کنین که تاثیرش بیشتر هم می‌شه.

2- بزرگنمایی محیط : کاغذ دیواری و گچ بری هر دو زیبا هستن اما خصوصیت شگفت انگیز آینه که بزرگنمایی هست رو ندارن! هر محیطی که داخلش آینه باشه بزرگتر دیده می‌شه. مخصوصا اگه ابعاد آینه بزرگتر باشه یه خطای دید عالی شکل میده. پس اگه می‌خوای متراژ خونه‌ت رو ببری بالا از آینه کاری نگذر!

3- شکوه بیشتر : آینه کاری باعث می‌شه محیط باشکوه‌تر دیده بشه. هیچ متریال دیگه‌ای مثل آینه کاری نمی‌تونه بیننده رو به وجد بیاره. بهترین روش به جای طلا کاری! شاید به خاطر همین هم هست که تو اکثر کاخ‌ها از تعداد زیادی آینه استفاده می‌شه. اگه دقت کرده باشین محیط‌هایی که آینه کاری زیادی دارن یه لوکیش عالی برای عکاسی هستن.

4- زیبایی : آینه کاری ظاهر خیلی خاصی به دیوار میده. مخصوصا وقتی انعکاس نور داخلش شکل می‌گیره واقعا جالب توجه می‌شه.

کدوم دیوار برای آینه کاری خوبه

هر دیواری از خونه رو می‌شه آینه کاری کرد. سالن پذیرایی ، اتاق خواب ، آشپزخانه و حتی سرویس‌های بهداشتی! به جز این ، آینه کاری برای لابی ساختمان هم گزینه مناسبیه و فقط مختص محیط مسکونی نیست. برای دکوراتیو هر محیط دیگه‌ای مثل مغازه ، اداره و … می‌شه از آینه کاری استفاده کرد. اما با یکم خلاقیت بیشتر می‌تونین زیبایی بیشتری از آینه کاری بگیرین. بهتره تا جای ممکن تصویر در اتاق رو آینه نباشه. یا اگه در ورودی آینه کاری می‌کنین با باز بودن در کل خونه از داخل آینه معلوم نشه! نصب آینه‌ها در دو سمت مقابل ، می‌تونه تاثیر زیادی تو بزرگنمایی و پرنور شدن محیط بذاره. بالای شومینه ، ستون و … هم برای آینه کاری مناسبن.

انوع آینه کاری مدرن روی دیوار

  • آینه کاری لوزی
  • آینه کاری آجری
  • آینه کاری پازلی یا جورچین
  • آینه کاری نامنظم
  • آینه کاری شکسته

آینه کاری لوزی ، محبوب‌ترین سبک آینه کاری

اگه به دنبال رو بورس‌ترین و محبوب‌ترین مدل آینه کاری هستی تو همین بخش اونو معرفی می‌کنیم. آینه کاری لوزی بدون شک و با فاصله محبوب‌ترین طرح و مدله آینه کاریه. زیبایی این طرح به خوبی سلایق مختلف رو به خودش جلب کرده. مهم‌تر اینکه این آینه کاری هم برای معماری مدرن و هم برای معماری کلاسیک گزینه خوبیه. تو آینه کاری لوزی از طرح‌ها و تکه‌های لوزی شکل استفاده می‌شه. لوزی های استفاده شده هم می‌تونن هم اندازه باشن و هم می‌تونن در اندازه‌های مختلف کنار هم نصب بشن.

آینه کاری مدرن روی دیوار

آینه کاری آجری

آینه کاری آجری هم یه سبک خاص و متفاوته که در اون تکه‌های آینه مثل نمای آجری ساختمان ، به دیوار نصب می‌ش. طرح آینه کاری آجری ظاهر مدرنی داره و مخصوصا برای آینه کاری آشپزخونه و بین کابینت‌ها بهترین گزینه‌ست.

آینه کاری نامنظم

زمان قدیم حتما اهمیت داشت که آینه کاری و هر سبکی از دکوراسیون منظم باشه. اما معماری و دیدگاه مدرن همیشه چنین نگاهی نداره! تو سبک‌های جدید آینه کاری ممکنه از طرح‌های غیر منظم استفاده بشه. تو طرح‌های غیر منظم شکل و اندازه قطعات آینه فرق دارن. اگه می‌خواین با یه سبک خیلی متفاوت و مدرن دیوارتون رو دکوراتیو کنین این بهترین گزینه‌ست.

آینه کاری مدرن روی دیوار

آینه کاری جورچین

منظور از آینه کاری جورچین طرح‌های مختلف آینه کاریه که شبیه به طرح یه پازل کنار هم قرار می‌گیرن. قطعات آینه می‌تونن شش ضلعی ، مربعی ، مستطیلی ، لوزی و … باشن.

آینه کاری مدرن روی دیوار

رنگ آینه کاری

آینه کاری در رنگ‌های مختلف از طلایی ، نقره‌ای گرفته تا مشکی انجام می‌شه. اما رنگ‌های طلایی ، نقره‌ای ، شامپاینی ، شامپیانی و برنزی محبوب‌ترین هستن. در این بخش هر کدوم از رنگ‌های محبوب آینه کاری رو به همراه مشخصات ظاهری و تاثیری که تو محیط میذارن بررسی می‌کنیم تا بتونین بهترین انتخاب رو داشته باشین.

آینه کاری مدرن روی دیوار

طلایی : طلایی یه رنگ خیلی محبوب تو دکوراسیونه. پس خیلی جای تعجب نیست که آینه کاری طلایی هم محبوب باشه! طلایی رنگ شاخص و گرمی داره. از طرفی جلب توجه زیادی داره و نمای سلطنتی به دیوار می‌بخشه. اگه این مشخصات مدنظرته پس گزینه بهتری از آینه کاری طلایی پیدا نمی‌کنی .

نقره‌ای : اگه میخواین یه طرح اصیل با بهترین مشخصات آینه‌ای استفاده کنین آینه کاری نقره‌ای یا آینه کاری با آینه معمولی بهترین گزینه‌ست. این سبک آینه کاری بیشترین بزرگنمایی رو داره و از نظر دلباز کردن محیط هم بدون شک بهترین طرح آینه کاریه.

آینه کاری شامپیانی : شامپیانی هم یکی از رنگ های گرمه که نسبت به طلایی ملایم‌تره. به خاطر همین تو طراحی‌های مدرن محبوبیت زیادی داره. ظاهر ملایم و گرم در کنار مدرن بودن مشخصات این نوع آینه کاریه.

آینه شامپاینی

آینه کاری در بخش‌های مختلف

از آینه کاری در قسمت‌های مختلف خونه و هر محیطی که بخواید تزیین کنین استفاده می‌شه. در ادامه آینه کاری قسمت‌های مختلف رو بررسی می‌کنیم.

آینه کاری مدرن روی دیوار پذیرایی

سالن پذیرایی از نظر دکوراسیون از همه بخش‌های هر خونه‌ای مهم‌تره. یعنی همه بیشتر تلاش می‌کنن که سالن‌شون از نظر دکوراسیون یک باشه. از نظر اصولی برای داشتن یه سالن پذیرایی با دکوراسیون کامل به آینه کاری نیازه و به خاطر همین هم آینه پذیرایی خیلی رایجه.

اگه قصد دارین پذیرایی رو آینه کاری کنین پیشنهاد می‌کنیم که تو قسمتی آینه کاری کنین که تصویر لوستر داخلش مشخص باشه. اگه بتونین منظره‌ای از بیرون روی آینه داشته باشین هم که دیگه واقعا عالیه. یه نکته مهم دیگه : بهتره گلدان و وسایل تزیینی که دوست دارین تو دید باشن رو تو دیوار روبرویی آینه کاری قرار بدین. اینطور زیبایی اون وسیله خیلی بهتر بولد می‌شه. آینه کاری پشت میز تلویزیون هم حسابی مد شده.

آینه کاری راهرو

آینه کاری برای راهرو فراتر از یه تزیین معمولیه. می‌شه با آینه نه تنها یه ظاهر جذاب به راهرو بخشید بلکه استفاده از آینه کاری در راهرو باعث می‌شه راهرو عریض‌تر و بلندتر دیده بشه. برای اینکه راهرو عرض‌تر دیده بشه بهتره آینه کاری رو در وسعت بیشتری از دیوار انجام بدین. اما برای بلندنشون دادن ارتفاع راهرو بهتره به صورت نواری در چند قسمت راهرو آینه کاری کنین. برای طولانی نشون دادن راهرو هم می‌تونین انتهای راهرو رو آینه کاری کنین.

آینه کاری آشپزخانه

آینه کاری آشپزخانه مخصوصا برای فضای بین کابینت‌ها هم تو چند سال گذشته حسابی رایج شده.

آینه کاری اتاق خواب

اگه دوست دارین یه اتاق با ظاهر زیبا و در عین حال پرنور و دلباز داشته باشین پیشنهاد می‌کنیم از آینه کاری استفاده کنین! اینطوری اتاق بزرگتر از اندازه واقعی دیده می‌شه.

آینه کاری سرویس بهداشتی

برای سرویس‌های بهداشتی معمولا از آینه کاری با تایل‌های کوچک استفاده می‌شه. این نوع آینه کاری درخشش جالبی به دیوار سرویس می‌بخشه.

حواستون باشه پولتون رو دور نریزین

حتما آینه کاری رو از یه تولیدی معتبر آینه که خودش هم آینه کاری رو طراحی ، تولید و نصب می‌کنه سفارش بدین. توجه داشته باشین که سایت‌هایی که تو زمینه فروش کالاهای مختلف فعالیت دارن برای سفارش آینه کاری مناسب نیستن. چون آینه کاری به تخصص زیادی نیاز داره و ساخت و نصبش ظرافت زیادی داره. حتی طرح‌هایی که توسط معروف‌ترین سایت‌ها فروخته می‌شن به شکل واضحی از نظر ظرافت ضعیف‌تر هستن و به نوعی غیرحرفه‌ای.

قیمت آینه کاری مدرن روی دیوار

قیمت آینه کاری با توجه به نوع ، ظرافت کار ، ابعاد و … متغیره. اما اگه آینه کاری با آینه تراش اجرا بشه مرغوبیت و قیمت بیشتری هم داره. آینه تراش دار مدلی از آینه‌ست که در اون لبه‌های آینه رو تراش می‌دن. آینه کاری با آینه cnc قیمت ارون‌تری داره. تو این سبک آینه کاری ، یه ورق کامل آینه به شکل مورد نظر حکاکی می‌شه و در واقع این نوع آینه کاری یه تیکه‌ست. با توجه به این ، آینه تراش دار هم ظاهر مطلوب‌تری داره و هم از نظر اقتصادی با صرفه‌تره. چرا که در صورتی که آینه تراش آسیب ببینه فقط تکه شکسته شده عوض می‌شه. در حالی که آینه cnc کلا باید تعویض بشه.

در آخر

دکوراسیون محیط بدون آینه عملا ناقصه و به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست. چرا که هر محیطی به خصوصیات آینه نیاز داره و از طرفی جایگزینی هم برای اون وجود نداره. پس اگه از آینه استفاده نکنین ، با وجود هزینه‌ زیاد به دکوراسیون کامل و حرفه‌ای نمی‌رسین. از طرفی دست افراد هم برای آینه کاری بازه. چرا که آینه به خوبی با تزیینات دیگه مثل کاغذ دیواری و گچ بری یا حتی گچ خالی ترکیب می‌شه. اما کدوم مدل آینه کاری؟ با توجه به اینکه دکوراسیون تو این چند سال حسابی تغییر کرده پیشنهاد می‌کنیم از آینه کاری مدرن که برای یه خونه امروزی ساحته شده استفاده کنین. مدل‌هایی مثل آینه لوزی ، جورچین و آینه کاری نامنظم بهترین انتخاب هستن.

در مورد رنگ هم طلایی ، مسی (شامپاینی) و نقره‌ای رو بورس‌ترین رنگ‌ها هستن که می‌تونین طبق سلیقه و دکور محیط از بینشون انتخاب کنین. طلایی برای افرادی که طرح‌های لوکس و سلطنتی رو ترجیح می‌دن بهترینه. نقره‌ای برای افرادی که دوست دارن بیشترین بهره رو از خصوصیات آینه مثل شفافیت بگیرین و طرح‌های ساده‌تر رو دوست دارن. شامپیانی هم برای افرادی که یه رنگ گرم اما مدرن رو می‌خوان بهترین گزینه‌ست. برای مشاوره کامل و اطلاع از قیمت و شرایط سفارش آینه کاری با شماره 09101767773 تماس بگیرین.

سفارش آینه کاری مدرن روی دیوار

آینه کاری هنر ظریفیه و سفارش آینه کاری از یه تولید کننده معتبر اهمیت زیادی داره. چرا که اگه طرح بی‌دقت اجرا بشه یا آینه خش پذیر باشه باعث هدر رفت هزینه می‌شه. اگه قصد سفارش باکیفیت‌ترین و ظریف‌ترین آینه کاری رو اون هم با گارانتی 1 ساله داری پیشنهاد می‌کنیم با صنایع فرکو تماس بگیرین! فرکو خودش به صورت تخصصی در زمینه تولید آینه فعالیت می‌کنه و همه فرآیندهای آینه کاری از طراحی و ساخت و نصب رو انجام می‌ده. این یعنی خرید شما هیچ واسطه‌ای نداره. نکته مهمه دیگه اینکه سفارشاتی که تا پایان ماه ثبت بشن مشمول تخفیفات ویژه هستن. سفارش‌های فرکو تو سریع‌ترین زمان ممکن آماده و در محل نصب می‌شن (تا 3 روز کاری). نکته دیگه اینکه شما می‌تونین سفارشتون رو هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری ثبت کنین.

پل ارتباطی با فرکو

  • می‌تونین با یکی از روش‌های زیر با ما در ارتباط باشین.
  • آدرس کارخانه:
  • تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن
  • شماره تماس با شرکت فرکو :  02188068352 و09101767773
  • برای مشاهده جدیدترین طرح‌های آینه کاری پیج اینستاگرام فرکو رو دنبال کنین.
مدرن ترین طرح آینه کاری کدومه؟

بین طرح‌های مختلف آینه کاری مدل آینه کاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو