Home

آینه کاری اتاق

انسان ذاتا در محیط زندگی خود همیشه به دنبال آرامش و صفا و حس خوبه. و به دنبال تبدیل مکان زندگی و کارش به محیطی آرامش بخش برای رسیدن به اهداف خودش هست. برای همینه که دکوراسیون مهمه ، چون تاثیر مستقیمی روی روحیه‌ی انسان می‌ذاره. یکی از ابزاری که در آرامش دکوراسیون نقش داره آینه کاری اتاق هست.

آینه کاری چه مزایایی داره؟

آینه به دلیل قابلیت انعکاسی که داره ، محیطی که در اون قرار می‌گیره رو بزرگ‌تر نشون میده. همچنین با انعکاس نور محیط رو بسیار دلبازتر میکنه از دیگر مزایای اینه کاری اتاق می توان به شیکی و مدرن بودن اون اشاره کرد آینه کاری ها در سبک های مختلف وجود دارن که هم می‌تونه خود رو در دکوراسیون سبک مدرن جا بدن و هم در دکوراسیون به سبک سنتی و کلاسیک.

آینه کاری چیه؟

آینه نماد روشنی و پاکی اس و آیینه کاری نماد خلاقیت ایرانی‌هاست.  در جهان آینه کاری رو با نام iranian mirror art می‌شناسن در سده دهم هجری قمری آینه از اروپا به ایران وارد می‌شد. در اون زمان به دلیل بالا نبودن امکانات برای جا به جایی اشیای شکستنی تعداد زیادی از آینه ها در مسیر می‌شکستن.  هنرمندان ایرانی برای دور نریختن این حجم زیاد از آیینه شکسته ابتکار به خرج دادن. و با در کنار هم قرار دادن قطعات آینه شکسته هنر زیبای آینه کاری رو خلق کردن. البته خالی از لطف نیست بدونیم استفاده از این هنر صرفاً در نمای داخلی و آینه کاری اتاق ها خلاصه نمی‌شه. از اولین آینه کاری‌های به جا مونده در ایران می‌توان به بنای دیوانخانهٔ شاه طهماسب صفوی( ۱۵۲۴ – ۱۵۷۶م‌) در قزوین اشاره کرد.مواد استفاده شده در هنر آینه کاری گچ نرم ، آینه ،چسب ، سیریش هست.

انواع آینه کاری

  • سنتی
  • مدرن

همانطور که اشاره شد آینه کاری از جمله آینه کاری اتاق که در اینجا مورد بحث هست، قدمت بالایی داره. اما آینه کاری مدرن با توجه به مزیت‌هایی که داره، موجب شده تا در فضاهای امروزی و بسیار مدرن نیز از آینه کاری به کرات استفاده بشه.

آینه کاری سنتی

آینه کاری
آینه

هنر آینه کاری از دیرباز در ایران رواج داشته اس در گذشته در کاخ ها ، حرم‌ها ، مساجد و حتی منازل از اون استفاده می شده اس. ما نمونه‌های جذاب و اونو در حرم‌های اهل بیت مانند حرم امام رضا علیه السلام می‌بینیم و همیشه هم برامون جذابیت داره. این نوع سنتی دقیقاً از کنار هم قرار گرفتن قطعات شکسته ریز تولید میشن و همگی اشکال هندسی و دارای گوشه هستن. استفاده از این سبک برای آینه کاری اتاق فوق‌العاده کار شیک و جذابی در دکوراسیون سنتی و کلاسیک هست.

آینه کاری مدرن اتاق

آینه کاری اتاق

شاید در ذهن‌تون این تصور رو داشته باشین که آینه کاری مناسب محیط‌های بزرگ است کاملاً غلط است اتفاقات در محیط های کوچک مانند اتاق ها استفاده از آینه کاری بهترین کار ممکن است چرا که محیط را بسیار دلبازتر و وسیع تر نشون میده. برخلاف سبک سنتی که بسیار قاعده‌مند بود سبک مدرن در خود هر چیزی رو جای میده شما می‌تونین آینه کاری اتاق‌تون رو با آینه های اشکال هندسی  سفارش بدین یا آینه کاری با خطوط نامنظم. در واقع قاعده خاصی در این زمینه وجود نداره و به راحتی امکان پیاده کردن طرح ها و ایده‌ها وجود داره.

برای این که بهترین انتخاب ممکن و مناسب ترین انتخاب رو برای آینه کاری اتاق ، منزل ، محیط کار و هر جایی که می خواید داشته باشین. پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله رو بخونین تا با انواع آینه کاری آشنا بشین.

تفاوت آینه کاری مدرن و سنتی

از مهمترین تفاوتهای این دو نحوه نصب اوناست.
در سبک سنتی آینه کاری روی گچ نرم  انجام می‌شد و به صورت ثابت اونجا می‌موند. البته این مدل از آینه کاری رو در آینه کاری مدرن هم داریم که‌پر هزینه و زمانبر هست. امروزه با پیشرفت علم این قابلیت به وجود اومده که آینه مورد نظرتون رو سفارش بدین و فقط چسب پشت اونو بکنین و هر جایی که می‌خواید با هر سبکی که دلتون میخواد نصب کنین. این امر موجب شده تا آینه کاری اتاق ها به سادگی بدون زحمت و این که محیط آلوده بشه ، انجام بشه. در نهایت هزینه تمام شده نیز در مقایسه با حالت سنتی اون کمتر هست.

کجای اتاق رو آینه کاری کنیم؟

شما می‌تونین دقیقاً هرجا از محیط مورد نظرتون رو که می‌خواید آینه کاری کنین. روی سقف اتاق‌تون یا روی درب های کمد دیواری. محیط پشت تخت‌تون یا بالای میز آرایش. به صورت پراکنده در یک تکه آینه کاری داشته باشین یا اصلاً کل دیوارتون رو آینه کاری کنین. همه چیز بستگی به سبک دکوراسیون شما و سلیقه شخص شما داره.

ممکنه این تصور براتون ایجاد شده باشه که آینه کاری مدرن فقط در محیط منزل یا اتاق خواب صورت می‌گیره. باید بگیم که این تصور کاملا اشتباه هست. لازم به ذکره که آینه‌ کاری رو می‌تونین در  شرکت ، فروشگاه ، مغازه ، هتل ، نمای داخلی و بیرونی ساختمان و هر جایی که می‌خواید  استفاده کنین. چرا که هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود نداره. بلکه آینه باعث می‌شه تا زیبایی و جلب توجه افراد در تمام این محیط ها افزایش پیدا کنه. چرا که در دنیای امروز زیبایی و طراحی دکوراسیون از اهمیت بالایی برخورداره و آینه کاری اتاق می تونه تا حد زیادی به این موضوع کمک کنه.

انواع آینه کاری مدرن

  • جورچین یا پازلی
  • شکلی
  • آینه مات
  • آینه رنگی

آینه جورچین یا پازلی

آینه کاری دکوراتیو

در این سبک اصولاً از اشکال هندسی در سایزهای متوسط و بزرگ استفاده میشه که شما می‌تونین اونا رو با سبک‌های متفاوتی در کنار یکدیگر بچینین و به طرح مورد نظرتون برسین برای مثال شما می‌تونین آینه جورچین مستطیلی رو در تعداد زیاد و سایز متوسط هم به صورت آجر های آینه ای در کنار هم بچینین. هم به صورت یکی در میان عمودی و افقی. یا اصلاً به صورت دوتا عمودی و دوتا افقی. می خوام بگم که به اندازه میزان خلاقیت انسان‌ها می توان  این آینه کاری ها رو در شکل‌های مختلف کنار یکدیگر گذاشت. از بهترین و زیباترین‌گزنیه ها برای آینه کاری اتاق و منزل شما همین آینه های جورچینی هستن.

البته از آینه هایی با ابعاد کوچک‌تر نیز در آینه کاری اتاق استفاده می‌شه. که در این حالت آینه ها می‌تونن بیشتر جنبه تزیینی و دکوراتیو داشته باشن. در هر صورت زیبایی که این آینه ها در کنار هم ایجاد می‌کنن، وصف نشدنی هست.

آینه های شکلی

آینه اتاق

منظور دقیقا هر شکلی اس که شما بخواین. برای مثال شما می‌تونین آینه هایی در شکل‌های ماه و ستاره سفارش بدین. یا موشک و هواپیما برای اتاق کودک‌تون به عنوان آینه کودک. یا یک طرح پر و برگ برای  کنار گلدان‌هاتون. کافیست عکس شکل مورد نظرتون رو به متخصصین شرکت فرکو نشون بدین.  تا اونا برای شما با ذکر قیمت دقیق سفارش‌تون رو در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت ممکن به دست‌تون برسونن. چرا که با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در این مجموعه وجود داره، امکان برش آینه به هر شکلی فراهمه.

برای تماس با متخصصین ما اینجا کلیک کنین

آینه های مات

آینه کاری مات

آینه های مات در دو نوع  سندبلاست  و ساتینا تولید می‌‌شن. آینه های ساتینا تمام مات هستن. و میزان ماتی اونا قابل کنترل هست اما آینه های سندبلاست فقط یک اندازه ماتی دارن. اگر یک آینه کاری تمام مات می‌خواید بهترین گزینه برای شما ساتینا هست که هزینه ی کمتری هم داره. اما اگر می‌خواید طرحی رو به صورت مات روی آینه مورد نظرتون در بیارین باید از روش سندبلاست استفاده کنین.

برای مطالعه بیشتر در مورد آینه های مات اینجا کلیک کنین

آینه های رنگی

آینه کاری رنگی اتاق

استفاده از آینه های رنگی در آینه کاری اتاق فوق العاده مدرن هست. بیشترین رنگ های مورد استفاده در آینه کاری ها  رنگ‌های نقره‌ای یا همان رنگ عادی آینه ، رنگ طلایی و رنگ مسی اس. اما شما می‌تونین آینه مورد نظرتون رو در رنگ های آبی ، سبز و هر رنگی که بخواید سفارش بدین.

درواقع آینه رنگی موجب می‌شه که به محیط رنگ و روح تازه ای افزوده بشه. و همینطور فضا از یکنواختی خارج می‌شه. رنگ مورد نظر می‌تونه متناسب با رنگ و فضای دکوراسیون انتخاب بشه. حتی گاهی اوقات رنگ مغایر با رنگ های به کار رفته دیگر با رنگ های اون فضا باشه، می‌تونه جذابیت خیره کننده‌ای رو ایجاد کنه.

از کجا سفارش بدیم؟

آینه کاری  اتاق یا هر مکانی تاثیر بسیار زیادی در ظاهر اون محیط داره. برای همین بسیار مهمه که از آینه کاری های با کیفیت استفاده بشه. در عین حال این حقیقت رو نمی‌توان در نظر نگرفت که هزینه اون نیز بسیار مهمه.  در نتیجه پیشنهاد ما به شما سفارش از شرکت فرکو هست. چرا که یک شرکت مستقل و کاملاً ایرانی اس که کالا رو به صورت مستقیم به دست مشتری می‌رسونه. یعنی کالا به دست واسطه ها نمیوفته که قیمت اون زیاد بشه.

چطور با متخصصین شرکت فرکو ارتباط بگیریم؟

شما می‌تونین از چهار طریق زیر اقدام کنین

مراجعه حضور به آدرس : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

تماس با شماره : 02188068352

پیغام واتساپ به شماره : 09101767773

دنبال کردن پیج اینستاگرام فرکو : https://www.instagram.com/farkoo.ir/

6 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله امکانش هست . می تونید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88068352-021 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو