Home
ورق اکریلیکی مات

ورق اکریلیکی مات

ورق اکریلیکی مات – در میان انواع ورق های نازک پلاستیکی ورق های اکریلیکی نسبت به دیگر طلق‌ها پر فروش‌تر هستن. نام دیگر ورق های اکریلیکی پلکسی گلاس هست. شبیه به شیشه ، ورق های اکریلیکی نیز تنوع ظاهری گسترده‌ای دارن. ورق‌های اکریلیکی هم در مدل شفاف تولید می‌شن و هم در نوع مات موجود هستن. ورق های اکریلیک مات قسمت های مختلف می‌تونن جایگزین شیشه مات می‌شن. ورق های اکریلیکی خصوصیات ویژه‌ای دارن. که در شیشه ها و حتی دیگر انواع طلق و پلاستیک دیده نمی‌شه. یکی از برتری‌های ورق اکریلیکی به‌خصوص در مقایسه با شیشه، مقاومت فراوان آن در شرایط سخت محیطی اس. ورق های اکریلیکی مات تا حدود خوبی در برابر ضربه تاب میارن مقاوم هستن. این ورق ها پایداری بسیار خوبی در برابر فشار دارن.

ورق های اکریلیکی مات از نظر خصوصیات فیزیکی و حتی دیداری برتری مشهودی نسبت به شیشه مات دارن. حتی بسیاری از معایب که در دیگر انواع طلق دیده می‌شه در ورق های اکریلیکی وجود نداره. مهم‌ترین عیوب ورق‌های پلاستیکی ایجاد اثر خراش و ضعف آن ها در برابر نور خورشید هست. هیچکدام از دو ایراد یادشده در ورق های اکریلیکی مشاهده نمی‌شه. ورق اکریلیکی مات از جمله خوش جلوه‌ترین انواع پلاستیک محسوب می‌شن. به‌ویژه ورق های اکریلیکی یخی جلوه قابل توجهی دارن. و برای مدرن‌سازی ساختمان گزینه‌ای مناسب هستن. از جمله کاربردهای ورق اکریلیکی مات می‌توان به ساخت پوشش‌های خارجی و داخلی ساختمان اشاره کرد. مانند : نمای ساختمان ، انواع سقف کاذب ، پارتیشن و … . ورق های اکریلیکی برای شخصی‌سازی داخل و خارج ساختمان مناسب هستن. استفاده از طلق مات تنها معطوف به ساختمان نیست.

بیشتر بخوانید : طلق دوجداره

ورق اکریلیکی مات بی رنگ
ورق اکریلیک مات بی رنگ

کاربرد ورق های اکریلیکی مات

تقریبا 60% موارد استفاده از ورق های اکریلیکی ( از جمله نوع مات) مربوط به ساختمان هست. همانگونه که اشاره کردیم ورق های اکریلیکی پوشش های دیواری ( از جمله مای ساختمان) و سقفی ( مانند سقف کاذب) خوبی محسوب می‌شن. ورق های اکریلیکی شرایط بصری و مکانیکی لازم برای استفاده در سقف و دیوار رو دارن. البته برای سقف ترجیح بر این هست که از طلق پلی کربنات استفاده بشه. اما ورق های اکریلیکی نیز به‌خصوص در قسمت هایی که کمتر تحت‌تاثیر عوامل محیطی سخت هستن مناسبن. در میان انواع ورق اکریلیکی نیز نوع کدر برای این کار بهترین هست. به این دلیل که نور شدیدی رو وارد ساختمان نمی‌کنه، ظاهر زیبایی داره و از نظر حفظ حریم‌شخصی داخل نیز مناسب‌تر هست.

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای شفاف

ورق های اکریلیکی در بدنه هواپیما (به ویژه قسمت پنجره) و حتی زیردریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرن. همچنین در ساخت خودرو ( در قسمت چراغ و پنجره ) نیز از ورق های اکریلیکی استفاده می‌کنن. جالبه بدونین ورق اکریلیکی در نوعی مخصوص نیز تولید می‌شه که ضدگلوله هست. ورق اکریلیکی ضدگلوله نوعی اکریلیک نشکن محسوب می‌شه که توانایی دفع نیروی گلوله رو داره. ورق های اکریلیکی ضد گلوله نیز بیشتر برای ایمن‌سازی ساختمان و خودرو ( مانند خودرو های نظامی ) به کار گرفته می‌شن. به خصوص ساختمان‌هایی که در معرض خطرات امنیتی قرار دارن (مانند بانک ها) از این ورق ها استفاده می‌کنن. پنجره ضد گلوله خودرو نیز با همین ورق ها ساخته می‌شه (و ورق پلی کربنات نشکن ). برای استفاده‌های گوناگون انواع متنوعی از ورق اکریلیکی مات تولید می‌شه.

پلکسی گلاس مات

بیشتر بخوانید : طلق رنگی

ورق اکریلیکی مات شونده

ورق اکریلیکی مات شونده ( یا طلق هوشمند ) نوعی از اکریلیک هست که با متدی ویژه ساخته می‌شه. برای ساخت این نوع ورق از روشی جالب استفاده می‌کنن. تا در هر زمان با فشار دادن دکمه شفافیت و ماتی طلق تغییر کنه. این ورق ها به برق و جریان الکتریسته متصل هستن. اساس تکنولوژی ساخت ورق های اکریلیکی مات شونده به خصوصیت کریستال مایع بازمی‌گرده. کریستال مایع حالت ویژه ای از ماده هست که خصوصیات اون چیزی مابین جامدات و مایعات هست. نام متناقض این طلق ها نیز به همین ویژگی ها بازمی‌گرده . این مواد در لحظه‌ای رفتار مایعی دارن و با تغییر دما یا جریان الکتریکی رفتارشان به جامد تغییر می‌کنه. در هر صورت برای ساخت ورق اکریلیکی مات‌شونده از دو لایه طلق استفاده می‌کنن. و در فضای میانی این لایه ها نیز کریستال مایع قرار می‌گیره. البته این لایه کریستال مایع در ماده‌ای هادی احاطه می‌شه.

ورق اکریلکی مات شونده
ورق اکریلکی مات شونده

لایه هادی نیز به برق متصل هست. با جریان یافتن برق به درون هادی آرایش مولکول های کریستال مایع تغییر شکل می‌ده. در حالت نرمال مولکول های کریستال مایع به صورت کاملا بی‌نظم و کاتوره ای به هم متصل هستن. این بی‌نظمی باعث می‌شه که راه‌های عبور پرتو کمتر باشه. چنانچه بخش بزرگی از پرتو یا بازتاب می‌شن یا با زاویه شکست زیادی به طلق شیشه ای می‌رسن. با توجه به این مورد ، در حالت عادی ورق هوشمند کدر و مات هست. اما با ورود جریان ، اتصال مولکول های کریستال مایع به هم با نظم‌تر می‌شه. این نظم باعث می‌شه که شدت بازتابش کاهش پیدا کنه. و مسیرهای عبوری بیشتری ایجاد بشه. همچنین زاویه شکست به شکل قابل توجهی کم می‌شه. پس با اتصال برق ورق اکریلیکی ، شفاف می‌شه. ورق اکریلیکی هوشمند برای ساخت دیوار و پنجره به کار گرفته می‌شه.

مزیت طلق هوشمند

اصلی‌ترین مزیت طلق هوشمند در این هست که می‌توان هر زمان با توجه به نیاز طلق رو از حالت شفاف به مات یا بالعکس تغییرحالت داد. در این صورت زمانی که تمایل داشته باشین تا ظاهر طلق شفاف باشه، و همینطور میزان عبور نور نیز بالا باشه، می‌توان حالت شفاف رو داشت. همچنین زمانی که نیاز به حفظ حریم‌شخصی هست نیز از حالت مات بهره برد. طلق در حالت مات نیز به طور طبیعی میزان عبور نور کمتری داره. این‌ها مزایایی هستن که در طلق هوشمند مشاهده می‌شه.

قیمت ورق اکریلیکی مات

قیمت ورق اکریلیک مات نسبت به اکریلیک شفاف ارزونتر هست. اولین موردی که بر قیمت ورق اکریلیکی اثر گذار هست نوع اون هست. ورق های اکریلیکی کدر که درجه سختی بیشتری دارن گرونتر هستن. ورق اکریلیک ضد گلوله گرون‌ترین نوع ورق با جنس اکریلیکی هست. ورق های اکریلیک در سطوح مختلفی از استحکام و درجه سختی موجود تولید می‌شن. یکی از عواملی که در میزان سختی ورق اثر می‌ذارن نحوه ساخت اونه. ورق‌های اکریلیک که با روش ریخته‌گری تولید می‌شن مستحکم‌تر هستن و انعطاف بهتری دارن. ورق های اکستروژن کمی ضعیف‌تر هستن و جلوه ضعیف‌تری نیز دارن. البته نوع مواد اولیه به کار رفته نیز بسیار مهمه. افزایش ضخامت نیز باعث گرونتر شدن ورق اکریلیکی می‌شه. ورق های اکریلیکی در ضخامت‌های مختلفی در بازار موجود هستن.

ورق پلاستیکی رنگی
ورق های اکریلیکی مات بی رنگ و رنگی

سفارش محصول

ورق های اکریلیکی وارداتی با توجه به قیمت بالای دلار و وجود واسطه در راه صادر شدن به کشور گروتر هستن. مجموعه فرکو از جمله گروه‌های تولیدی ایرانی هست که در زمینه تولید انواع متنوعی از طلق و پلکسی فعالیت می‌کنه. فرکو برای تولید محصول از جدیدترین متدها و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنه. فرکو محصولات خود رو با حذف واسطه و به شکل مستقیم از محل کارگاه عرضه می‌کنه. برای سفارش محصولات فرکو می‌تونین به روش‌های حضوری و غیر حضوری اقدام کنین. آدرس محل کارگاه و شماره تماس ثبت سفارش در قسمت انتهایی درج شده‌اس. زمان فعالیت مجموعه : در روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20 هست. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هست.

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای شفاف

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

  • بورس طلق شفاف – میتوانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنین.
  • آدرس سفارش حضوری : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن
ورق های اکریلیکی بهتر هستند یا پلی کربنات ؟

مهمترین رقیب ورق های اکریلیکی پلی کربنات هست. در پاسخ به باید گفت که هر دو متریال یاد شده کیفیت بسیار زیادی دارن. اما به طور مطلق نمی‌توان یکی از این ورق ها رو به عنوان بهتر انتخاب کرد. هر دو نوع طلق بسیار پرکاربرد هستن. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد مقایسه ورق های اکریلیکی مات و طلق پلی کربنات مات از این لینک استفاده کنید.ورق اکریلیکی مات بی رنگ و سیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو